Tuorein sisältö

EA sulkee lisää vanhoja verkkopelejä

19.03.2012 klo 17.00 | Luettu: 19439 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


EA on ilmoittanut sulkevansa lähiaikoina lisää vanhojen verkkopelien moninpelipalvelimia.

Huhtikuun 13. päivä.

BOOM BLOX Bash Party / Wii
Burnout Revenge / Xbox 360
EA Create / PC, PlayStation 3, Wii, Xbox 360
EA Sports Active 2.0 / PlayStation 3, Wii, Xbox 360
EA Sports Active NFL Training Camp / Wii
FIFA 10 / PlayStation Portable, Wii
The Godfather II / PC, PlayStation 3, Xbox 360
MMA / PlayStation 3, Xbox 360
Need for Speed ProStreet / PlayStation 3, Xbox 360
The Saboteur / PlayStation 3, Xbox 360
Spare Parts / PlayStation 3, Xbox 360

Maaliskuun 31. päivä myös muutamasta EA:n mobiilipelistä suljetaan verkkopeli:

Battlefield 3: Aftershock / iPad, iPhone, iPod touch
Fantasi Safari / iPad, iPhone, iPod touch
Ghost Harvest / iPhone

V2.fi | Manu Pärssinen
< Mists of Pandaria -i... Rumia sanoja ja vert... >

Keskustelut (29 viestiä)

Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

19.03.2012 klo 17.17

The Saboteur???? eihän siinä ollut edes nettipeliä
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.03.2012 klo 17.24

On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.
lainaa
jan1

Rekisteröitynyt 20.08.2009

19.03.2012 klo 17.33

Itselläni ei edes koskaan toiminut The Godfather 2 nettipeli ps3:lla, vaikka kaikkea mahdollista yritin.
lainaa
Priami

Rekisteröitynyt 07.03.2012

19.03.2012 klo 17.46

tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.


Väärin. Vain rahalla on arvoa EA:n silmissä.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

19.03.2012 klo 17.46

tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.


Voinpa melkein sataprosenttisella varmuudella luvata sinulle, että näillä peleillä ei ole ainuttakaan uskollista pelaajaa.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

19.03.2012 klo 18.07

tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.
Itsekkin tekisit kaikkesi liikevoiton eteen
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

19.03.2012 klo 18.10

Talmunen kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.
Itsekkin tekisit kaikkesi liikevoiton eteen


Älä ennusta ennustamatonta, sitä, mikä ei koskaan tapahdu, ei voi tietää, miten se tulisi tapahtumaan jos se tapahtuisi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.03.2012 klo 18.42

Talmunen kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.
Itsekkin tekisit kaikkesi liikevoiton eteen

Kuluttajana kuuluu vastustaa moista toimintaa, eikä puolustella. Ja voin sanoa, että en olisi firman johtajana yhtä kusipää kuin EA:n ja Activisionin belsebuubit.
lainaa
_Human_

19.03.2012 klo 19.02

Ketä näitä enää pelaa päivittäin netissä oikeesti hei :DDDDD
lainaa
Hohhoijaa

19.03.2012 klo 19.06

Eihän näitä kukaan ole vuosiin enää pelannutkaan, joten ihan fiksua EA:lta. Kyllä konsolipelaajien pitäis ymmärtää, että kun heillä ei niitä dedikoituja servuja ole, niin tämä on aina jossain vaiheessa edessä. Turha sitä serverikapasiteettia on tyhjillään pitää, kun sen voi siirtää uusille peleille.
lainaa
mogvisti

Rekisteröitynyt 12.04.2007

19.03.2012 klo 19.26

Onnes ei vielä Skate 2:n verkkopeliä ajeta alas, yhtä trophya vaille platinaa :D
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

19.03.2012 klo 20.03

MMA? Hah, eikö se julkaistu vasta joku vuosi sitten?
Muokannut: Execta 19.03.2012 klo 21.23 lainaa
Pomottelija

19.03.2012 klo 20.07

tagman kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.
Itsekkin tekisit kaikkesi liikevoiton eteen

Kuluttajana kuuluu vastustaa moista toimintaa, eikä puolustella. Ja voin sanoa, että en olisi firman johtajana yhtä kusipää kuin EA:n ja Activisionin belsebuubit.

Et varmaan joo. Sijoittajat ja hallitus hönkii niskaan ja jostain on pakko säästää.
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

19.03.2012 klo 21.25

Sinansa ikavaa jos sattuu ostamaan vanhan uuden pelin eika netti toimikaan. Tosin varmaan on katsottu pelaajamaarien hipovan olemattomuuksia - mitas ne servut tyhjillaan pyorii.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

19.03.2012 klo 21.40

Toi Saboteur kyllä jäi itseänikin ihmetyttämään.
lainaa
mogvisti

Rekisteröitynyt 12.04.2007

19.03.2012 klo 21.56

Saboteurin listalla oloa ei voi selittää muuten, kuin siten, että siitä ei varsinaisesti suljeta mitään moninpelipalvelinta vaan se ominaisuus, että pystyi netin kautta lataamaan lisäsisältöä.

Ei kait sille muuta loogista syytä ole. :/
lainaa
Jarwars

19.03.2012 klo 22.03

Execta kirjoitti:
MMA? Hah, eikö se julkaistu vasta joku vuosi sitten?


2010. Eikä sitä enää kukaan pelannutkaan, eikä varsinkaan nyt UFC3:n ilmestyttyä. Mutta eiköhän EA pian julkista MMA2:n.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.03.2012 klo 22.32

Pomottelija kirjoitti:

Et varmaan joo. Sijoittajat ja hallitus hönkii niskaan ja jostain on pakko säästää.

En usko että hallitus ja sijoittajat ovat ihan niin tarkkoja, vaikka vaativia ovatkin. Uskon että EA:n ja Activisionin johtajat ovat vain äärimmäisen ahneita tyyppejä.
Jos olisin itse näiden herrojen saappaissa, niin myisin ainakin puolet studioista veke ja järkeistäisin hommaa. Tiedän ettei tämä todellisuudessa onnistuisi, koska hallitus ja sijoittajat haluaa vain kasvua ja kasvua. Ei EA ja Activision paremmiksi muutu, ennenkuin niiden talous menee kunnolla kuralle.
lainaa
ghost

19.03.2012 klo 22.47

Pomottelija kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.
Itsekkin tekisit kaikkesi liikevoiton eteen

Kuluttajana kuuluu vastustaa moista toimintaa, eikä puolustella. Ja voin sanoa, että en olisi firman johtajana yhtä kusipää kuin EA:n ja Activisionin belsebuubit.

Et varmaan joo. Sijoittajat ja hallitus hönkii niskaan ja jostain on pakko säästää.
Tässä se on ongelma EA:n sijoittajat ja hallitus koostuvat ihmisistä jotka eivät ymmärrä pelaamisesta tai peleistä yhtään mitään ensin käytetään paljon rahaa mainoksiin vaikka itse tuote olisi täyttä paskaa mitä muuten 90% EA:n tuotannosta on.
lainaa
jeppe

19.03.2012 klo 22.59

tagman kirjoitti:
Pomottelija kirjoitti:

Et varmaan joo. Sijoittajat ja hallitus hönkii niskaan ja jostain on pakko säästää.

En usko että hallitus ja sijoittajat ovat ihan niin tarkkoja, vaikka vaativia ovatkin. Uskon että EA:n ja Activisionin johtajat ovat vain äärimmäisen ahneita tyyppejä.
Jos olisin itse näiden herrojen saappaissa, niin myisin ainakin puolet studioista veke ja järkeistäisin hommaa. Tiedän ettei tämä todellisuudessa onnistuisi, koska hallitus ja sijoittajat haluaa vain kasvua ja kasvua. Ei EA ja Activision paremmiksi muutu, ennenkuin niiden talous menee kunnolla kuralle.


Juuri näin EA:n ja muiden ahneiden kohdalla paras tapa on äänestää lompakolla eli jättää heidän julkaisemat pelit kylmästi ostamatta tällä tavalla annetaan selkeä viesti joko palvelun ja tuotteiden taso nousee roimasti tai sitten kauppa ei käy jonka seurauksena firmat menevät nurin.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

19.03.2012 klo 23.15

tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.


Mieti myös niitä ihmisiä, jotka eivät voi koskaan saavuttaa kaikkia moninpelisaavutuksia nyt noissa peleissä enään. Vähänkö veettää jos joku yksi tai kaksi puuttuu, ja sitten moninpeli joka on ainoa tapa saavuttaa ne viedään alta.
lainaa
VaF

20.03.2012 klo 01.07

Ihme itkua.. Jos verkkopeli on kuollut eikä siellä ole ketään, jota vastaan pelata, niin miten tilanne huononee jos palvelimet suljetaan?
Äkkiseltään ainoat kohtuu-uudet pelit tuolla oli psp ja wii pelejä, joiden lopettaminen on aika luonnollista kun otetaan huomioon, että kumpienkaan verkkopelipuoli ei ottanut oikein tuulta alleen.
lainaa
pökäle

20.03.2012 klo 08.08

Dekonega kirjoitti:
tagman kirjoitti:
On kyllä älytöntä, että pari vuotta vanhoista peleistä ajetaan verkkopeli alas. Vain uusien pelien ostajilla ja isoilla ryhmillä on jotain arvoa EA:n silmissä. Vanhempien verkkopelien uskolliset pelaajat saavat EA:lta vain paskaa niskaan kuten myös marginaaliryhmät.


Mieti myös niitä ihmisiä, jotka eivät voi koskaan saavuttaa kaikkia moninpelisaavutuksia nyt noissa peleissä enään. Vähänkö veettää jos joku yksi tai kaksi puuttuu, ja sitten moninpeli joka on ainoa tapa saavuttaa ne viedään alta.

Hui kauhistus!
lainaa
UberJonez

Rekisteröitynyt 28.04.2011

20.03.2012 klo 08.45

Vaikka BF3 luonollisesti on nyt Bad Company 2:en korvaaja niin kauhulla odotan päivää kun sen sulkevat jos sitä vaikka joskus huvikseen haluaisi hetken netissä pelailla.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

20.03.2012 klo 09.55

UberJonez kirjoitti:
Vaikka BF3 luonollisesti on nyt Bad Company 2:en korvaaja niin kauhulla odotan päivää kun sen sulkevat jos sitä vaikka joskus huvikseen haluaisi hetken netissä pelailla.

No eikö BFBC1:kin vielä porskuta menemään? Ja entäpä vielä vanhempi BF: Modern Combat?
lainaa
PaF

20.03.2012 klo 11.29

UberJonez kirjoitti:
Vaikka BF3 luonollisesti on nyt Bad Company 2:en korvaaja niin kauhulla odotan päivää kun sen sulkevat jos sitä vaikka joskus huvikseen haluaisi hetken netissä pelailla.


Ei ne sulje noita iän eikä seuraajien määrän perusteella, vaan servut suljetaan, kun niillä ei enää pelaa kukaan.
Bad Company 2 tuskin tulee olemaan siinä tilassa kovin pian :)
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

20.03.2012 klo 12.32

PaF kirjoitti:
UberJonez kirjoitti:
Vaikka BF3 luonollisesti on nyt Bad Company 2:en korvaaja niin kauhulla odotan päivää kun sen sulkevat jos sitä vaikka joskus huvikseen haluaisi hetken netissä pelailla.


Ei ne sulje noita iän eikä seuraajien määrän perusteella, vaan servut suljetaan, kun niillä ei enää pelaa kukaan.
Bad Company 2 tuskin tulee olemaan siinä tilassa kovin pian :)


Tämä ei pidä paikkaansa. Pelit suljetaan kun ilmestyy seuraava lähessamanlainen versio pelistä, jotta se pakotetaan ostamaan. Esimerkiksi, kun FIFA 10 servut suljetaan, joutuvat pelin pelaajat ostamaan uiuden osan. Haisee huijaukselta.

Toisaalta kertooko jotain konsolipelien laadusta, jos niitä ei vuoden/kahden jälkeen eneen pelaa kukaan? PC:llä on monia pelejä, joilla on laajat pelaajajoukot vielä kymmenen vuottakin julkistuksen jälkeen.(CS,EVE,UO,Warcraft 3, Diablo2, jne.)
lainaa
jeesman

20.03.2012 klo 12.42

Lichi kirjoitti:
PaF kirjoitti:
UberJonez kirjoitti:
Vaikka BF3 luonollisesti on nyt Bad Company 2:en korvaaja niin kauhulla odotan päivää kun sen sulkevat jos sitä vaikka joskus huvikseen haluaisi hetken netissä pelailla.


Ei ne sulje noita iän eikä seuraajien määrän perusteella, vaan servut suljetaan, kun niillä ei enää pelaa kukaan.
Bad Company 2 tuskin tulee olemaan siinä tilassa kovin pian :)


Tämä ei pidä paikkaansa. Pelit suljetaan kun ilmestyy seuraava lähessamanlainen versio pelistä, jotta se pakotetaan ostamaan. Esimerkiksi, kun FIFA 10 servut suljetaan, joutuvat pelin pelaajat ostamaan uiuden osan. Haisee huijaukselta.

Toisaalta kertooko jotain konsolipelien laadusta, jos niitä ei vuoden/kahden jälkeen eneen pelaa kukaan? PC:llä on monia pelejä, joilla on laajat pelaajajoukot vielä kymmenen vuottakin julkistuksen jälkeen.(CS,EVE,UO,Warcraft 3, Diablo2, jne.)


Diablo =/= Fifa. Noista sinun esimerkeistä ei ole tullut parempia(uusia) versioita toisin kuin urheilupeleistä, perusräiskinnöistä yms

Jos Reachia ei olisi niin Halo kolmosella olisi vielä paljon enemmän pelaajia yms.

Toisaalta kuinka moni vielä pelaa Fifa 10, Fifa 09, 08...? Johonkin on raja vedettävä
lainaa
GaF

20.03.2012 klo 14.44

Lichi kirjoitti:


Tämä ei pidä paikkaansa. Pelit suljetaan kun ilmestyy seuraava lähessamanlainen versio pelistä, jotta se pakotetaan ostamaan. Esimerkiksi, kun FIFA 10 servut suljetaan, joutuvat pelin pelaajat ostamaan uiuden osan. Haisee huijaukselta.

Toisaalta kertooko jotain konsolipelien laadusta, jos niitä ei vuoden/kahden jälkeen eneen pelaa kukaan? PC:llä on monia pelejä, joilla on laajat pelaajajoukot vielä kymmenen vuottakin julkistuksen jälkeen.(CS,EVE,UO,Warcraft 3, Diablo2, jne.)


Jos olisit jaksanut lukea tuon uutisen kunnolla, niin olisit huomannut, että kyse on vain fifa 10 moninpelin wii ja psp versioista. Kummankaan laitteen nettiominaisuuksia ei hirveästi käytetä ja todennäköisesti servut ollu kutakuinkin tyhjinä heti julkaisusta lähtien.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova