Tuorein sisältö

Seuraava Sony-konsoli käyttää AMD:n grafiikkarautaa?

23.02.2012 klo 19.19 | Luettu: 22281 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Forbes kertoo entisten AMD:n työntekijöiden paljastaneen, että Sony (muista puheistaan huolimatta) on työstämässä uutta pelikonsolia. He myös kertoivat, että AMD:llä on osansa vekottimessa. Playstation 3:ssa grafiikoita pyörittää NVIDIA:n piiri, kun taas X360:ssä on jo nyt AMD:n (ATI:n) teknologiaa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Haluatko uuden Count... Dreamcast-klassikko ... >

Keskustelut (39 viestiä)

Muffinssi

Rekisteröitynyt 04.01.2011

23.02.2012 klo 20.02

Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

23.02.2012 klo 20.28

Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


Jep, ja toivottavasti laitteessa pyörivät myös edeltäjänsä pelit.
lainaa
DeeR

23.02.2012 klo 20.34

xCryonic kirjoitti:
Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


Jep, ja toivottavasti laitteessa pyörivät myös edeltäjänsä pelit.
Olen samaa mieltä. Yhteensopivuus kolmosen kanssa on pakollinen, muuten en ainakaan itse taida ostaa. On nimittäin jo niin paljon palanu rahaa tän kolmosen kanssa että paree olis. Innolla odotetaan kuitenkin että mitä sieltä tulee.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

23.02.2012 klo 20.47

xCryonic kirjoitti:
Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


Jep, ja toivottavasti laitteessa pyörivät myös edeltäjänsä pelit.


Yhdyn kommenttiin.
lainaa
kommodoore64

23.02.2012 klo 20.59

Toivottavasti uudet pelit ovat niin ylimaallisen hienoja, että kukaan ei enää haikaile vanhojen perään...
lainaa
Floppi4

23.02.2012 klo 21.08

Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

23.02.2012 klo 21.11

Floppi4 kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...


Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.
Muokannut: Uppmas 23.02.2012 klo 21.36 lainaa
sakke

23.02.2012 klo 21.38

Uppmas kirjoitti:

Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.


Ei kannata välittää fanipojista, ne vain provosoituvat, jos joku vastaa!

Ja taaksepäin yhteensopivuus on pakollinen, tai jää konsoli kaupan hyllylle!
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

23.02.2012 klo 21.44

sakke kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.


Ei kannata välittää fanipojista, ne vain provosoituvat, jos joku vastaa!

Ja taaksepäin yhteensopivuus on pakollinen, tai jää konsoli kaupan hyllylle!


En välitäkään, vaan annan täysin oikean vastauksen, jolle on mahdotonta sanoa mitään vastaan. Absoluuttinen totuus.

Ja minun PS3 ei kestä, joten sitä taaksesopivuutta saisi luvan olla.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

23.02.2012 klo 21.46

DeeR kirjoitti:
xCryonic kirjoitti:
Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


Jep, ja toivottavasti laitteessa pyörivät myös edeltäjänsä pelit.
Olen samaa mieltä. Yhteensopivuus kolmosen kanssa on pakollinen, muuten en ainakaan itse taida ostaa. On nimittäin jo niin paljon palanu rahaa tän kolmosen kanssa että paree olis. Innolla odotetaan kuitenkin että mitä sieltä tulee.

Mihin se PS3 katoaa jos sen pelejä mielii pelata?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

23.02.2012 klo 21.48

Machinus kirjoitti:
DeeR kirjoitti:
xCryonic kirjoitti:
Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


Jep, ja toivottavasti laitteessa pyörivät myös edeltäjänsä pelit.
Olen samaa mieltä. Yhteensopivuus kolmosen kanssa on pakollinen, muuten en ainakaan itse taida ostaa. On nimittäin jo niin paljon palanu rahaa tän kolmosen kanssa että paree olis. Innolla odotetaan kuitenkin että mitä sieltä tulee.

Mihin se PS3 katoaa jos sen pelejä mielii pelata?


Mun alkaa kohta savuttamaan liian kovan käytön jälkeen.
lainaa
jakata

23.02.2012 klo 22.47

Uppmas kirjoitti:

Mun alkaa kohta savuttamaan liian kovan käytön jälkeen.


Käytä vähemmän ja mene ulos?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

23.02.2012 klo 22.55

jakata kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Mun alkaa kohta savuttamaan liian kovan käytön jälkeen.


Käytä vähemmän ja mene ulos?


Sitten pikkuveli käyttää. Kulumista ei voi estää.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

23.02.2012 klo 23.22

Ite tilasin just Pleikkari 2:n, kun ei kerta ikinä tullu sitä taaksepäinyhteensopivuutta päivityksellä PS3:lle. Kehotan PS3:n 60 GB -versiota omistamattomien siirtyä tänne näin:

http://www.discshop.fi/pelit/playstation_2/playstation_2_

(Ellei löydy jo PS2:sta, omani on paskana vähemmän yllättäen.)
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

24.02.2012 klo 00.22

Ei ole AMDllä pelastettavissa.. susi jo syntyessään
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

24.02.2012 klo 00.26

Execta kirjoitti:
Ite tilasin just Pleikkari 2:n, kun ei kerta ikinä tullu sitä taaksepäinyhteensopivuutta päivityksellä PS3:lle. Kehotan PS3:n 60 GB -versiota omistamattomien siirtyä tänne näin:

http://www.discshop.fi/pelit/playstation_2/playstation_2_

(Ellei löydy jo PS2:sta, omani on paskana vähemmän yllättäen.)

Noita kannattaa ostaa jo tukullinen niin voi pelata ps2 pelejä rauhassa mutta saapi katsoa milloin ps3 hinta tippuu noin alas, ehkä 3-5v päästä?

Kun/jos Ps4 tulee niin tuskin sony ainakaan ps3 tuotantoa lopettaa kuten ei näemmä ole lopettanut ps2 tuotantoa ja ps1 tuotanto lopetettiin vuonna 2006 jos oikein muistan(?)

Osittain asiaan liittyen kun on tullut uudet sukupolvet niin edeltävän sukupolven pelaaminen jäännyt huomattavasti vähemälle ja jos olen pelanut niin niiden omilla konsoleilla ellei lasketa että olen ostanut psn:stä (vai mikä hemetti onkaan nykyään) vanhan ps1 pelin ja pelanut sitä ps3:sta

Ja vaikka ei tuota edeltävää rautaa tukiskaan niin ei hätää, sony varmasti _rahastaa_ ps3 hitti peleillä ps4:llä ja tekee superhyper HD versiot niistä sille (;
lainaa
Talmusenisa

24.02.2012 klo 00.40

Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


PSN on jo kuollut ja kuopattu. Kyseistä palvelua ei enään ole.
lainaa
jotakintolkkua

24.02.2012 klo 00.50

Talmusenisa kirjoitti:


PSN on jo kuollut ja kuopattu. Kyseistä palvelua ei enään ole.


Se että nimi vaihtui ei suinkaan tarkoita sitä että palvelu "kuoli ja kuopattiin".
lainaa
LähtiKuinLinuxTuki

24.02.2012 klo 01.02

Uppmas kirjoitti:
Floppi4 kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...


Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.


Ensimmäisiin NTSC-malleihin oli ympätty PS2-rauta, joten sellaisella pelit toimivat suurimmaksi osaksi ongelmitta. Se kuitenkin korvattiin pian huonolla emulaattorilla. Myös euromallissa oli hetken aikaa juosten kustu emulaattori, mutta myös se varsin pian poistettiin, koska sillä toimi parhaimmillaankin vain 30-40% PS2-peleistä, eivätkä nekään ongelmitta.
lainaa
PlatinumHunter

24.02.2012 klo 01.16

Toivottavasti trophyt säilyy.
lainaa
eiku

24.02.2012 klo 01.50

Machinus kirjoitti:
DeeR kirjoitti:
xCryonic kirjoitti:
Muffinssi kirjoitti:
Toivottavasti taaksepäin yhteensopivuus ei kärsi. Olis aika kova homma alottaa PSN taas täysin puhtaalta pöydältä.


Jep, ja toivottavasti laitteessa pyörivät myös edeltäjänsä pelit.
Olen samaa mieltä. Yhteensopivuus kolmosen kanssa on pakollinen, muuten en ainakaan itse taida ostaa. On nimittäin jo niin paljon palanu rahaa tän kolmosen kanssa että paree olis. Innolla odotetaan kuitenkin että mitä sieltä tulee.

Mihin se PS3 katoaa jos sen pelejä mielii pelata?


Kun kotoa löytyy PS3, Wii, Xbox, Gamecube, PS1, SNES ja NES niin ei siihen todellakaan kaivata yhtään ylimääräistä konsolia.

WiiUsta parhaan terän vei ilmoitus ettei tue enää Gamecubia. Xbox 720 ei varmasti tue kovin hyvin joten jos PS3kin kärsii niin uutta konsolia en ainakaan pariin vuoteen osta ennen kuin pelikirjasto on kasvanut valtavaksi. Toisaalta jos PS3 on mikään merkki niin parasta olisi ostaa konsoli heti että saa sen parhaan
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.02.2012 klo 07.35

jotakintolkkua kirjoitti:
Talmusenisa kirjoitti:


PSN on jo kuollut ja kuopattu. Kyseistä palvelua ei enään ole.


Se että nimi vaihtui ei suinkaan tarkoita sitä että palvelu "kuoli ja kuopattiin".

Ja edelleenkään se nimi ei edes ole vaihtunut. PSN on edelleen PSN, mutta nyt se on osa SEN:iä.
lainaa
RRR

24.02.2012 klo 08.29

tagman kirjoitti:
jotakintolkkua kirjoitti:
Talmusenisa kirjoitti:


PSN on jo kuollut ja kuopattu. Kyseistä palvelua ei enään ole.


Se että nimi vaihtui ei suinkaan tarkoita sitä että palvelu "kuoli ja kuopattiin".

Ja edelleenkään se nimi ei edes ole vaihtunut. PSN on edelleen PSN, mutta nyt se on osa SEN:iä.


Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

24.02.2012 klo 10.15

RRR kirjoitti:
tagman kirjoitti:
jotakintolkkua kirjoitti:
Talmusenisa kirjoitti:


PSN on jo kuollut ja kuopattu. Kyseistä palvelua ei enään ole.


Se että nimi vaihtui ei suinkaan tarkoita sitä että palvelu "kuoli ja kuopattiin".

Ja edelleenkään se nimi ei edes ole vaihtunut. PSN on edelleen PSN, mutta nyt se on osa SEN:iä.


Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?
AInoa eroa on että SENiä ei ole vielä hakkeroitu, mutta Sonyn turvallisuus-systeemin tuntien ei siihen mene enään kauaa
lainaa
titak

24.02.2012 klo 11.50

Uppmas kirjoitti:
sakke kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.


Ei kannata välittää fanipojista, ne vain provosoituvat, jos joku vastaa!

Ja taaksepäin yhteensopivuus on pakollinen, tai jää konsoli kaupan hyllylle!


En välitäkään, vaan annan täysin oikean vastauksen, jolle on mahdotonta sanoa mitään vastaan. Absoluuttinen totuus.

Ja minun PS3 ei kestä, joten sitä taaksesopivuutta saisi luvan olla.


Sinun mielestäsi on esimerkillistä poistaa ps2 yhteensopivuus uudemmista konsoleista? Voisit julistaa viestiäsi absoluuttisena totuutena, jos kaikissa malleissa olisi täydellinen taaksepäin yhteensopivuus, mutta nyt kyse on mielipiteestä jota ei ehkä kannattaisi mainostaa absoluuttisena totuutena.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.02.2012 klo 14.27

RRR kirjoitti:

Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?

SEN on Sonyn viihdeverkkopalvelu kokonaisuus, johon kuuluu PSN, Music Unlimited ja Video Unlimited -palvelut. Muutoksen myötä sama käyttäjätili toimii kaikissa SEN:in alla toimivissa palveluissa.
lainaa
RRR

24.02.2012 klo 15.10

tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?

SEN on Sonyn viihdeverkkopalvelu kokonaisuus, johon kuuluu PSN, Music Unlimited ja Video Unlimited -palvelut. Muutoksen myötä sama käyttäjätili toimii kaikissa SEN:in alla toimivissa palveluissa.


Ilmeisesti puhdas tulkintakysymys onko kyseessä PSN vai SEN. Sonyn omasta puheesta sai käsityksen että PSN=SEN. Joutui jopa hyväksymään uusitut käyttöehdot kun muutos tuli. PSN luvattiin ilmaiseksi, SEN ei ;)
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

24.02.2012 klo 16.06

Uppmas kirjoitti:
Floppi4 kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...


Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.

PS2-yhteensopivuuden poistaminen PS3:sta "säästösyistä" oli ihan hevonpaskaa. Se otettiin pois koska se söi PS2:n myyntejä jotka olivat siinä vaiheessa, ja jotka ovat vieläkin Sonylle kohtalaisen tärkeä tulonlähde.
Muokannut: Dekonega 24.02.2012 klo 16.06 lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

24.02.2012 klo 16.10

RRR kirjoitti:
Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?


PSN:n nimivaihdettiin SEN:ksi imago-syistä. Käytännössä SEN eli Sony Entertainment Network on ihan sama kuin PSN. Kun PSN:n markkinointi ihmisille vaikeutui tietomurtojen jälkeen, se nimettiin uudelleen jotta ihmiset saataisiin uskomaan järjestelmän toimivuuteen jälleen.

Huvittavasti tämä markkinointi taktiikka näyttäisi vieläpä kaiken lisäksi toimivan. Toki pitää muistaa, että SEN:n kuuluu PSN:n lisäksi myös muutama muu aiemmin erillinen Sonyn palvelu. Niihin pääsee tämän muutoksen myötä yhdellä ja samalla käyttäjätunnuksella. Pitäähän sitä jotain tehdä, että nimen muuttaminen vaikuttaisi edes jotenkin oikeutetulta. ;-)
Muokannut: Dekonega 24.02.2012 klo 16.17 lainaa
RRR

24.02.2012 klo 16.45

Dekonega kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?


PSN:n nimivaihdettiin SEN:ksi imago-syistä. Käytännössä SEN eli Sony Entertainment Network on ihan sama kuin PSN. Kun PSN:n markkinointi ihmisille vaikeutui tietomurtojen jälkeen, se nimettiin uudelleen jotta ihmiset saataisiin uskomaan järjestelmän toimivuuteen jälleen.

Huvittavasti tämä markkinointi taktiikka näyttäisi vieläpä kaiken lisäksi toimivan. Toki pitää muistaa, että SEN:n kuuluu PSN:n lisäksi myös muutama muu aiemmin erillinen Sonyn palvelu. Niihin pääsee tämän muutoksen myötä yhdellä ja samalla käyttäjätunnuksella. Pitäähän sitä jotain tehdä, että nimen muuttaminen vaikuttaisi edes jotenkin oikeutetulta. ;-)


Kyllä. Vanhana skeptikkona uskon kuitenkin nimenmuutoksen takana olevan muutakin. Hirai nostetaan johtoon ns muutosjohtajaksi, ja uskoisin herran tarttuvan härkää sarvista jotta tappiokierre saadaan katkaistua.
En voi kuin ihmetellä, miten PSN -brandiin kajotaan kesken sukupolven. Mutta kai se on samaa sarjaa kuin se miten Playstation3 logo katosi härveliä käynnistettäessä.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

24.02.2012 klo 17.05

Dekonega kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Floppi4 kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...


Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.

PS2-yhteensopivuuden poistaminen PS3:sta "säästösyistä" oli ihan hevonpaskaa. Se otettiin pois koska se söi PS2:n myyntejä jotka olivat siinä vaiheessa, ja jotka ovat vieläkin Sonylle kohtalaisen tärkeä tulonlähde.


Ehkä niin, ehkä niin, mutta minulla on kuitenkin toimiva PS2 joten ei kiinnosta.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

24.02.2012 klo 17.08

titak kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
sakke kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.


Ei kannata välittää fanipojista, ne vain provosoituvat, jos joku vastaa!

Ja taaksepäin yhteensopivuus on pakollinen, tai jää konsoli kaupan hyllylle!


En välitäkään, vaan annan täysin oikean vastauksen, jolle on mahdotonta sanoa mitään vastaan. Absoluuttinen totuus.

Ja minun PS3 ei kestä, joten sitä taaksesopivuutta saisi luvan olla.


Sinun mielestäsi on esimerkillistä poistaa ps2 yhteensopivuus uudemmista konsoleista? Voisit julistaa viestiäsi absoluuttisena totuutena, jos kaikissa malleissa olisi täydellinen taaksepäin yhteensopivuus, mutta nyt kyse on mielipiteestä jota ei ehkä kannattaisi mainostaa absoluuttisena totuutena.


Ei ole, missä kohtaa niin olisin sanonut? Ja sanoin myöskin että uudemmista malleista puuttuu PS2-pelien yhteensopivuus. Se on totuus.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.02.2012 klo 18.44

Dekonega kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Mitä eroa on PSN:llä ja SEN:illä? Miksi on sekavasti kaksi verkkoa jotka ovat käytännössä yksi, vai onko? Kumpi on parempi?


PSN:n nimivaihdettiin SEN:ksi imago-syistä. Käytännössä SEN eli Sony Entertainment Network on ihan sama kuin PSN. Kun PSN:n markkinointi ihmisille vaikeutui tietomurtojen jälkeen, se nimettiin uudelleen jotta ihmiset saataisiin uskomaan järjestelmän toimivuuteen jälleen.

Uskokaa nyt jo, että PSN:n nimeä ei ole vaihdettu. Menkääpäs Sony Entertaiment Networkin sivuille ja katsokaapa sitä siellä olevaa Playstation Network tekstiä ja logoa.
http://sonyentertainmentnetwork.com/fi/

Lisäksi en ole nähnyt yhdessäkään paikassa käytettävän markkinointimielessä SEN:iä kun on puhuttu Playstationin verkkopuolesta.
lainaa
Alajarvi84

24.02.2012 klo 19.20

Ohan vain tiedoksi kaikille että PS2 "fyysinen rauta" poistettiin 60gb "hopean" PS3:n julkaisun jälkeen ihan siitä syystä että kuluttajat ulisivat koneen 6-700€ hintalappua. Joten kun haluttiin halvempi konsoli niin tehtiin kompromisseja joiden joukossa poistui myös PS2 rauta !

Eli jos haluaa high endiä eli pelit ja pippelit niin pitäis pitää se turpansa kiinni ja maksaa mitä maksaa.. Usb portit lähtivät myös vähemmäksi ja muistikortinlukija. Itse olisin mieluusti ostanut "silver" version, mutta ne kerkesivät loppua ja arvon kuluttajien itkupotkuraivarien myötä malli lopetettiin. Storesta saa PS2 pelejä n.10€ hintaan.. Kiitos !!!
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

24.02.2012 klo 23.49

Uppmas kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Floppi4 kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...


Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.

PS2-yhteensopivuuden poistaminen PS3:sta "säästösyistä" oli ihan hevonpaskaa. Se otettiin pois koska se söi PS2:n myyntejä jotka olivat siinä vaiheessa, ja jotka ovat vieläkin Sonylle kohtalaisen tärkeä tulonlähde.


Ehkä niin, ehkä niin, mutta minulla on kuitenkin toimiva PS2 joten ei kiinnosta.

Minunkin pippeli on oven sarana puolen välissä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.02.2012 klo 11.30

Dekonega kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Floppi4 kirjoitti:
Ei syytä huoleen. Sonyhan on aina ennenkin huolehtinut peliyhteensopivuudesta esimerkillisesti.

eiku...


Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.

PS2-yhteensopivuuden poistaminen PS3:sta "säästösyistä" oli ihan hevonpaskaa. Se otettiin pois koska se söi PS2:n myyntejä jotka olivat siinä vaiheessa, ja jotka ovat vieläkin Sonylle kohtalaisen tärkeä tulonlähde.
Jaa, mie luulin et konsoleita myydään tappiolla jotka sit paikataan pelien myynnillä. Eli Ps2 ominaisuuden pitäminen olis ollu kannattavaa et pelimyynnit ois noussu entisestään. Vai onko ps2 rauta niin halpaa et ne saa myytyä sitä jo voitolla?
lainaa
hurr

25.02.2012 klo 11.58

perato kirjoitti:
Vai onko ps2 rauta niin halpaa et ne saa myytyä sitä jo voitolla?

Joo?
lainaa
apsa

Rekisteröitynyt 24.02.2012

25.02.2012 klo 13.05

Uppmas kirjoitti:
titak kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
sakke kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:

Ensimmäisissä PS3:issa oli emulaattori PS2-pelejä varten. Myöhemmin se otettiin pois säästösyistä. Ja PS3 tukee PS1-pelejä. Ja PS2 tukee PS1-pelejä. Että kyllä se Sony on siitä huolehtinut.


Ei kannata välittää fanipojista, ne vain provosoituvat, jos joku vastaa!

Ja taaksepäin yhteensopivuus on pakollinen, tai jää konsoli kaupan hyllylle!


En välitäkään, vaan annan täysin oikean vastauksen, jolle on mahdotonta sanoa mitään vastaan. Absoluuttinen totuus.

Ja minun PS3 ei kestä, joten sitä taaksesopivuutta saisi luvan olla.


Sinun mielestäsi on esimerkillistä poistaa ps2 yhteensopivuus uudemmista konsoleista? Voisit julistaa viestiäsi absoluuttisena totuutena, jos kaikissa malleissa olisi täydellinen taaksepäin yhteensopivuus, mutta nyt kyse on mielipiteestä jota ei ehkä kannattaisi mainostaa absoluuttisena totuutena.


Ei ole, missä kohtaa niin olisin sanonut? Ja sanoin myöskin että uudemmista malleista puuttuu PS2-pelien yhteensopivuus. Se on totuus.
yhdyn uppmasiin, totta
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

27.02.2012 klo 02.46

perato kirjoitti:
Jaa, mie luulin et konsoleita myydään tappiolla jotka sit paikataan pelien myynnillä. Eli Ps2 ominaisuuden pitäminen olis ollu kannattavaa et pelimyynnit ois noussu entisestään. Vai onko ps2 rauta niin halpaa et ne saa myytyä sitä jo voitolla?


Noin toimitaan julkaisu hetkellä, ja toiminta on tappiollista todennäköisesti muutaman vuoden. Ajan kuluessa laitteen komponentteja kuitenkin pyritään vähentämään ja tekemään siitä pienempi ja halvempi. PS2-myyntien kärsiminen ei ollut ainoa Sonyn ainoa syy poistaa PS3:sta PS2-tuki. Mutta varmasti se tärkein. Joten kärjistin asiaa hieman edellisessä viestissäni. :)

Ja kuten arvelitkin. On kulunut sen verran jo paljon aikaa, että myydyt PS2-yksiköt tuottavat tällä hetkellä Sony:lle voittoa. Yksikön komponenttien hinta on ehkä 40-60 euroa (hatusta vedettynä, eli en tiedä) ja he myyvät sen yksikön 80-120 eurolla (välikädet mukaan laskettuna). Joten PS2-tuen pitäminen PS3:ssa ei ilmeisesti ollut kannattavaa toimintaa Sonylle. Ja yritän kertoa näkemykseni tässä seuraavasti...

Kuten varmaan tiedätkin, PS3:n ensimmäisessä 80Gt mallissa oli mukana sekä PS2:n suoritin, että näytönohjain ja laite tarjosi 100% saman tuloksen kuin PS2, ajettaessa PS2-ohjelmia/pelejä. Huonona puolena, laite maksoi valmistaa saman kuin PS2 (sillä hetkellä) plus PS3:n osat päälle nostaen hinnan siihen kuuluisaan "vain $599". Kun 60Gt malli julkaistiin, oli mukana enään PS2:n suoritin. Näytönohjainta oli ilmeisesti kohtalaisen helppo emuloida Cellin avulla. Tämän vuoksi tosin kuva oli hieman "erillainen" kuin alkuperäisessä PS2:ssa ja jonkin asteinen osa ohjelmistosta ei ollut enään yhteensopivaa.

PS3:lle ei julkaisu hetkellä ollut pelejä. Ja oli tiedossa, että niitä ei tulisi olemaan pitkään aikaan. PS2:n emulaation sisällyttäminen ei ollut ainoastaan järkevää vaan melkein pakollinen riski Sony:lle jotta he saisivat sisältöä uudelle alustalleen. Ja he toivoivat, että ihmiset ostaisivat PS3:n kokonaan muista syistä kuin PS3:n pelien vuoksi. Olihan se esim. toimiva GNU/Linux-PC ja tonnin halvempi Blu-Ray-soitinkin kuin markkinoiden keskihintaan verrattaessa. Sekä markkinoiden paras SACD-soitin. Ja paljon muuta mitä ei osattu arvostaa, eikä osata oikein vieläkään arvostaa.

En tiedä varmuudella, tuskin kukaan tietää. Mutta minun teoriani on, että PS3:n komponenttien hinta oli kuitenkin sen verran kova, että PS2:n emulaation tuomat rahalliset hyödyt (esim. pelimyynneistä) eivät vastanneet niitä hyötyjä joita PS3:lta odotettiin (esim. laitemyynneistä). Ja kun SCE:n uusi johto pistettiin pyörimään, heti ensimmäisenä asianaan he ottivat pois PS3:sta PS2:n suorittimen, ja siten lamauttivat PS3:n kyvyn pyörittää PS2:n pelejä. Näin saatiin jälleen vähän halvempi PS3:n myyntiin ja "pelastettiin" PS2:n laitteiston myynnit.

Tätä tukee esim. se, että PS2:n MIPS-pohjaisen suorittimen emuloiminen PS3:n PPC-pohjaisella Cell-suorittimella tuskin on mikään haaste. Myöskään PS2:n näytönohjaimen emuloiminen ei mielestäni ole mitenkään järin suuri tekninen haaste PS3:n Cell-suorittimelta ja grafiikkasuorittimelta. Samaan aikaan paljon vaatimattompi laitteisto emuloi yhteisövoimin kootulla ja reverse engineerattulla PCSX2-emulaattorilla PS2:a useissa tapauksissa täysin virheettömästi. Joten täytyy olla jotain minkä vuoksi PS3:n ei ole saanut vieläkään PS2:n emulaatiota täysin ohjelmistopohjaisena takaisin.

Helppo selitys on se, että PS2:n tuottaa joko enemmän tai suurin piirtein saman määrän rahaa Sonylle kuin PS3 vielä tälläkin hetkellä. Siitähän tässä kaikessa on pohjimmiltaan kysymys. :-)
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova