Skyrim kelpaa suomalaisille
FIGMA ry on myöntänyt The Elder Scrolls V: Skyrim -pelille peräti kolme platinalevyä osoituksena yli 20 000 kappaleen myynnistä jokaisella kolmella eri pelialustallaan.
"The Elder Scrolls V: Skyrim todisti jälleen sen, että roolipelaaminen voi hyvin konsoleilla ja PC:llä. Skyrim ja Bethesda täytti odotukset, ylitti ne ja saavutti pelaajat jopa genren rajojen ylikin. Skyrim tulee olemaan pitkään se roolipeli mihin muita verrataan”, kertoo ALSO Finlandin tuotepäällikkö Aleksi Ranta.
Keskustelut (40 viestiä)
14.02.2012 klo 13.56
Rekisteröitynyt 06.07.2011
14.02.2012 klo 14.00
14.02.2012 klo 14.12
-Dialogivalinnoilla ei ole juurikaan merkitystä.
-Dialogivalinnoilla ei saa ketään taistelemaan.
-Pääosaa NPC:stä ei saa tapettua vaan ovat kuolemattomia (!).
-Juokse-luolaan-ja-nouda-esine EI ole roolipelaamista.
-Ei myöskään juokse-luolaan-ja-tapa-X
-jne.jne.jne.jne....
14.02.2012 klo 14.22
Rekisteröitynyt 04.11.2007
14.02.2012 klo 14.36
Skyrim tulee olemaan pitkään se roolipeli mihin muita verrataan”, kertoo ALSO Finlandin tuotepäällikkö Aleksi Ranta.
Ehkä myyntiluvuissa. Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
14.02.2012 klo 14.49
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
14.02.2012 klo 15.03
14.02.2012 klo 15.07
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Rekisteröitynyt 19.07.2007
14.02.2012 klo 15.07
14.02.2012 klo 15.12
14.02.2012 klo 15.17
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
14.02.2012 klo 16.14
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä dialogin määrässä ja metafysiikan esittämisestä. Fallout 2 on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
14.02.2012 klo 16.14
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä dialogin määrässä ja metafysiikan esittämisestä. Fallout 2 on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
14.02.2012 klo 16.14
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä dialogin määrässä ja metafysiikan esittämisestä. Fallout 2 on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
14.02.2012 klo 16.29
Muuten kiva mutta "roolin" pelaaminen ei ole mahdollista tuossa pelissä:
-Dialogivalinnoilla ei ole juurikaan merkitystä.
-Dialogivalinnoilla ei saa ketään taistelemaan.
-Pääosaa NPC:stä ei saa tapettua vaan ovat kuolemattomia (!).
-Juokse-luolaan-ja-nouda-esine EI ole roolipelaamista.
-Ei myöskään juokse-luolaan-ja-tapa-X
-jne.jne.jne.jne....
10v vanha taistelelumekaniikka
5v vanhat grafiikat...
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.02.2012 klo 16.30
Muuten kiva mutta "roolin" pelaaminen ei ole mahdollista tuossa pelissä:
-Dialogivalinnoilla ei ole juurikaan merkitystä.
-Dialogivalinnoilla ei saa ketään taistelemaan.
-Pääosaa NPC:stä ei saa tapettua vaan ovat kuolemattomia (!).
-Juokse-luolaan-ja-nouda-esine EI ole roolipelaamista.
-Ei myöskään juokse-luolaan-ja-tapa-X
-jne.jne.jne.jne....
Skyrim nimenomaan on roolipeli. Tässä pelissä pitää nimenomaan roolipelata tai se ei ole kuin hiekkalaatikko ilman ämpäriä, lapiota ja mielikuvitusta.
Se miten sinä määrittelet roolipelin on sellainen jossa roolit annetaan valmiiksi ja sitten on pakko pelata sen mukaan. Skyrimissä voit valita itse roolin ja pelata sen mukaan. Totta puhuen tämä ei kauhean hyvin toimi, mutta empä ole missään aikaisemmassa pelissä ajatellut, että voisin skipata kaikki juonitehtävät ja keskittyä esim pelkästään varastelemiseen ja silti löytää siitä hupia moneksi tunniksi. Yleensä tämä varastelu on ollu kokonaisen pelin teema(Thief). Tässä voi tehä just semmosen hahmon ku tahtoo eikä ole pakko pelata tietyllä tyylillä hahmoa sen mukaan mitä alussa on valinnut tai että harhahyppäyksistä jotenkin rankaistaisiin.
Koko hyvis-pahis/karma systeemi on meikästä suht arsesta kun se juuri estää roolipelauksen, on pakko olla uberhyvä tai uberpaha, muuten jää boonukset saamatta. Witcher oli ihan raikas esimerkki siitä miten valinnat voi tehä ilman kyseistä akselia. Skyrimissäkin on hieman Witcherin tyylinen, ainoastaan että sitä "TÄMÄ ON PAHAA" juttua ei tuoda samalla tavalla esille. Witcherissä kun kertojaääni alko melkeen automaattisesti sormella osottamaan, että "no toisaalta tämä vaihtoehto on huono, mutta toisaalta niin on tuo toinenkin". Skyrimissä pitää joissaki questeissa vaan tajuta että jos valitten jotain nii se onki oikeestaan aika "bad" valinta vaikkei sillä ole mitään merkitystä jos ei jää kiinni. Niin kuin oikeassakin elämässä.
Kannattaakin seuraavalla Skyrim pelikerralla päättää heti alussa hahmolle ns. moraaliseettiset rajat joiden mukana hän tekee questeja. Oma lvl 60 jotain asti pelattu hahmo oli alusta asti melko "uber hyvis paladiini" tyyppinen ja sen takia osa quest-vaihtoehdoista karsiutu pois. Seuraava hahmoni on uberniljakas varas tai palkkamurhaaja.
Ps. Steamworksissa on killable NPC's modi.
Rekisteröitynyt 20.02.2010
14.02.2012 klo 16.41
Entinen ykköspelini FF7 kohtaisi voittajansa.
Itse en siis ole syventynyt The Witcher 2 osaan vielä kun PC:stä ei löydy tehoa pyörittää peliä kohtalaisesti eli sen hommaan boxille ja katsotaan miten käy kisan.
Viime vuoden isompia pettymyksiä olivat Gears 3 ja uusin bättis, bättis justiinsa kun se oli niin lyhyt pääjuonen kannalta. Darkness kakkonen on tämän hetken kovin peli tältä vuodelta mutta uskoisin että GTAV ja kumppanit tulee ottaa sen valtikan tältä vuodelta mutta hienoa olla multiplätter pelaaja ja nauttia hyvistä peleistä!
Rekisteröitynyt 05.06.2009
14.02.2012 klo 17.15
Ennen aikaan RPG:ksi lukeutuivat pelit, jossa taistelu oli nopalla heittämistä (Miss, parry, dodge, critical strike) ja prosentteja (Muutakin kuin vain damage done, elemental resistance ja mahdollisuus varastaa hahmolta). Dialogia pystyi muuttamaan teoillaan ja hahmon puhetaitoa/karismaa parantamalla.
RPG ei tarkoita vain sitä että pelissä larpataan, vaan että siinä on jonkun tietyn pelimekaanikan säännöt.
Rekisteröitynyt 15.02.2010
14.02.2012 klo 17.18
Rekisteröitynyt 12.04.2007
14.02.2012 klo 17.36
Rekisteröitynyt 17.03.2009
14.02.2012 klo 19.24
14.02.2012 klo 19.42
Yksinpeligrinderi.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.02.2012 klo 21.23
Yksinpeligrinderi.
RPG ei tarkoita vain sitä että pelissä larpataan, vaan että siinä on jonkun tietyn pelimekaanikan säännöt.
14.02.2012 klo 21.37
Rekisteröitynyt 12.01.2011
14.02.2012 klo 22.40
14.02.2012 klo 23.35
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä dialogin määrässä ja metafysiikan esittämisestä. Fallout 2 on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä kuitenkin Runescape on se josta on otettava mallia kaikinpuolin!
14.02.2012 klo 23.36
siis Skyrimhän ja Nordit ovat ihan kuin Suomi. jos sijoittuisi Black Marshiin tms niin ei olisi sellaista innostusta
15.02.2012 klo 01.50
siis Skyrimhän ja Nordit ovat ihan kuin Suomi. jos sijoittuisi Black Marshiin tms niin ei olisi sellaista innostusta
Omasta mielestä Skyrimiä voisi verrata hyvin Suomeen ja Nordeja suomalaisiin. Esim. rasismi / ei luota muihin rotuihin. Samanlainen ajattelutapa, käytös, luonne, etc. etc.
15.02.2012 klo 06.13
Muuten kiva mutta "roolin" pelaaminen ei ole mahdollista tuossa pelissä:
-Dialogivalinnoilla ei ole juurikaan merkitystä.
-Dialogivalinnoilla ei saa ketään taistelemaan.
-Pääosaa NPC:stä ei saa tapettua vaan ovat kuolemattomia (!).
-Juokse-luolaan-ja-nouda-esine EI ole roolipelaamista.
-Ei myöskään juokse-luolaan-ja-tapa-X
-jne.jne.jne.jne....
Luettelit juuri mass effectit, ja nekin on muka roolipelejä.
15.02.2012 klo 09.00
Rekisteröitynyt 28.09.2011
15.02.2012 klo 09.01
Peli oli hyvä, mutta virheitä löytyy vaikka millä mitalla. Virheet latistavat peliä joita kukaan ei halua myöntää.
Odotin surkeutta ja sitä myös sain, enpähän pettynyt...
Rekisteröitynyt 06.07.2011
15.02.2012 klo 09.05
Muuten kiva mutta "roolin" pelaaminen ei ole mahdollista tuossa pelissä:
-Dialogivalinnoilla ei ole juurikaan merkitystä.
-Dialogivalinnoilla ei saa ketään taistelemaan.
-Pääosaa NPC:stä ei saa tapettua vaan ovat kuolemattomia (!).
-Juokse-luolaan-ja-nouda-esine EI ole roolipelaamista.
-Ei myöskään juokse-luolaan-ja-tapa-X
-jne.jne.jne.jne....
Luettelit juuri mass effectit, ja nekin on muka roolipelejä.
Tiiä sitten minkälaisia niiden dialogivalintojen pitäisi olla, mutta kyllä minulle kelpaa, että puheella saat päättää elääkö vai kuoleeko tiiminjäsen... Näin niinkun esimerkkinä...
15.02.2012 klo 10.04
15.02.2012 klo 11.46
Viimeaikaisista ropeista Dark Souls on se roolipeli mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä tissien määrässä ja hiostavassa taistelussa. Planescape: Torment on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
Ehkä dialogin määrässä ja metafysiikan esittämisestä. Fallout 2 on se roolipeli, mistä muiden pitäisi ottaa mallia.
15.02.2012 klo 17.14
15.02.2012 klo 17.52
Minkä ikäsiä tänne kirjottelee kun kaikki aina tappelee mielipide kysymyksistä joka helvetin uutisessa!
15.02.2012 klo 20.57
Luettelit juuri mass effectit, ja nekin on muka roolipelejä.
Huomaa ettet sinä niihin ainakaan ole koskenut
Rekisteröitynyt 27.06.2007
16.02.2012 klo 00.30
Yksinpeligrinderi.
Tämä kuvaa Skyrimiä osuvasti. Käytin aivan liikaa aikaa tähän peliin.
Rekisteröitynyt 01.10.2011
17.02.2012 klo 18.11
uutisiauutisia
20.02.2012 klo 00.01
Muuten kiva mutta "roolin" pelaaminen ei ole mahdollista tuossa pelissä:
-Dialogivalinnoilla ei ole juurikaan merkitystä.
-Dialogivalinnoilla ei saa ketään taistelemaan.
-Pääosaa NPC:stä ei saa tapettua vaan ovat kuolemattomia (!).
-Juokse-luolaan-ja-nouda-esine EI ole roolipelaamista.
-Ei myöskään juokse-luolaan-ja-tapa-X
-jne.jne.jne.jne....
Luettelit juuri mass effectit, ja nekin on muka roolipelejä.
Mass Effecteissä todellakin oli jotain merkitystä dialogi valinnoilla verrattaen Skyrimiin.
Itsellä loppui kyllä into Skyrimin grindaamiseen kun oli main questit ja faction questit läpäisty, ei vaan kiinnosta enää "päämäärättä" palloilla ympäriinsä.
Kirjoita kommentti