Tuorein sisältö

Schafer haluaa Psychonauts-jatkoa, Minecraft-Notch rahoittaa?

07.02.2012 klo 21.00 | Luettu: 8801 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


IGN kertoo, että Psychonautsin luonut Tim Schafer on jo pitkään halunnut pelilleen jatkoa ja esitellyt ideaa useille julkaisijoille.
"Minulle tulee paljon, Twitterissä ja muualla, päivittäisiä kysymyksiä Psychonauts 2:sta. Ja olisi upeaa tehdä Psychonauts 2. Olen ehdottanut sitä julkaisijoille monta kertaa, mutta kukaan ei ole tarttunut syöttiin. Se on vaikeaa, koska fanit eivät välttämättä tiedä, kuinka tämä bisnes toimii, mikä on pelinkehittäjän ja -julkaisijan ero ja sitä on vaikea selittää. Olisi hienoa tehdä se peli, mutta minun täytyy suostutella joku antamaan minulle pari miljoonaa dollaria. Siinä kaikki", kertoi Schafer.

Hetken päästä Twitterissä oli Schaferille viesti Minecraftin luojalta Notchilta: "Eiköhän tehdä Psychonauts 2:sta totta."

Ja silloin pelikansa kohahti toiveikkaana.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Tältä voivat kohta n... Kinect Star Warsin h... >

Keskustelut (13 viestiä)

passer

07.02.2012 klo 21.10

sama levy soimaan: edellisestä on niin kauan että ei tältä voi odottaa mitään
lainaa
TheÄijä

07.02.2012 klo 21.51

Sorry, nykyajan seikkailupelit ovat sellaisia kuin esimerkiksi Uncharted, Assasins Creed ja Arkham City. Lucasartsin ja Psychonautsin tyyppisten seikkailujen aika meni jo, yhtä lailla kun tasoloikkien ja RTS:ien.

Näillä on varmaan yhä pienet fanijoukkonsa, mutta miljoonien sieluista ne eivät taistele.
lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

07.02.2012 klo 21.54

Minusta olisi juurikin hyvä että saataisiin vanhanmallisia seikkailupelejäkin takaisin kilpailemaan näitä yltiövakavia nykyseikkailupelejä vastaan.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

07.02.2012 klo 22.08

TheÄijä kirjoitti:
Sorry, nykyajan seikkailupelit ovat sellaisia kuin esimerkiksi Uncharted, Assasins Creed ja Arkham City. Lucasartsin ja Psychonautsin tyyppisten seikkailujen aika meni jo, yhtä lailla kun tasoloikkien ja RTS:ien.

Näillä on varmaan yhä pienet fanijoukkonsa, mutta miljoonien sieluista ne eivät taistele.
Tässä vaan nähdään juuri tämä dilemma notta tehdäkö peliä rahan takia vaiko ihmisten ilahduttamisen takia. Tuskin tällä kyl niin kauheasti voittoa tehtäisiin, sen takiahan julkaisijat mitä todennäköisimmin projektiin eivät ole lähteneet...
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

07.02.2012 klo 22.34

Tahtoo lisää informaatiota, nopeasti. Hyllystähän löytyy Psychonauts Tim Schaferin nimmarilla, omistuksella minulle ja piirsi minulle vielä kissankin. :)
lainaa
Hohhoijaa

07.02.2012 klo 23.24

Aikoinaan hankin Steamista psykonautit kun halvalla sai.. jaksoin sitä välivideorumbaa noin tunnin, kaksi. siellä se kovalevyllä edelleen kököttää. tuskin ikinä jaksan loppuun sitä pelata.
lainaa
Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

07.02.2012 klo 23.32

TheÄijä kirjoitti:
Sorry, nykyajan seikkailupelit ovat sellaisia kuin esimerkiksi Uncharted, Assasins Creed ja Arkham City. Lucasartsin ja Psychonautsin tyyppisten seikkailujen aika meni jo, yhtä lailla kun tasoloikkien ja RTS:ien.

Näillä on varmaan yhä pienet fanijoukkonsa, mutta miljoonien sieluista ne eivät taistele.

Mario galaxy ja starcraft 2 käski sanomaan moi, kuiteskin miljoonamyyntejä saavuttaneita ja silleen
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

08.02.2012 klo 06.51

Gaeryc kirjoitti:
TheÄijä kirjoitti:
Sorry, nykyajan seikkailupelit ovat sellaisia kuin esimerkiksi Uncharted, Assasins Creed ja Arkham City. Lucasartsin ja Psychonautsin tyyppisten seikkailujen aika meni jo, yhtä lailla kun tasoloikkien ja RTS:ien.

Näillä on varmaan yhä pienet fanijoukkonsa, mutta miljoonien sieluista ne eivät taistele.

Mario galaxy ja starcraft 2 käski sanomaan moi, kuiteskin miljoonamyyntejä saavuttaneita ja silleen


Jep. Yks hyvin myyny RTS tarkottaa, että koko genre on vielä voimissaan! No ei, ei RTS niin kuollu genre oo mitä vanhan tyyliset seikkailupelit. Mikä sinänsä harmittaa, koska ne on ihan mahtavia.
lainaa
TheÄijä

08.02.2012 klo 12.00

Gaeryc kirjoitti:
Mario galaxy ja starcraft 2 käski sanomaan moi, kuiteskin miljoonamyyntejä saavuttaneita ja silleen

Luettelepa näiden kahden lisäksi miljoonamyyntejä saavuttaneita vastaavia pelejä?

Entä oliko ensimmäinen Psychonauts myyntimenestys? Entä olisiko kakkonen sitten luultavasti suurempi menestys, ja jos olisi niin miksi - siksikö että nykyään seikkailupelien faneja on enemmän?

Joidenkuiden pitäisi ymmärtää että pelimaailmakin jatkaa kehittymistään. Jos Space Invaders tai Pac-Man julkistettaisiin tänään, ne eivät olisi enää mitään kun Flashillakin saa parempaa aikaiseksi.
lainaa
RandomEsa

08.02.2012 klo 13.27

TheÄijä kirjoitti:

Luettelepa näiden kahden lisäksi miljoonamyyntejä saavuttaneita vastaavia pelejä?


Company of Heroes, Supreme Commander, Total War: Shogun 2.
Sonic Generations + Colors, Mirror's Edge.

100% Varmuudella voin sanoa, että jokainen peli noista on myynyt yli miljoona kappaletta.

Lainaus:
Entä oliko ensimmäinen Psychonauts myyntimenestys? Entä olisiko kakkonen sitten luultavasti suurempi menestys, ja jos olisi niin miksi - siksikö että nykyään seikkailupelien faneja on enemmän?


Ensimmäinen psychonauts kärsi erittäin olemattomasta markkinoinnista ja myynnit olivat todella alhaiset. Kumminkin kyseessä on erittäin mahtava peli ja sillä on erittäin paljon faneja, jotka eivät koskaan ostaneet peliä julkaisupäivänä tai edes samana vuonna. Mutta jos pidetään miljoonaa myytyä peliä targettina niin voin sanoa, että mahdollinen psychonauts 2 ylittää sen varmasti.

Lainaus:
Joidenkuiden pitäisi ymmärtää että pelimaailmakin jatkaa kehittymistään. Jos Space Invaders tai Pac-Man julkistettaisiin tänään, ne eivät olisi enää mitään kun Flashillakin saa parempaa aikaiseksi.


Eh... Space Invaders ja Pac-Man tehtiin yli 30 vuotta sitten. Tietenkään ne eivät vastaa nykypäivän standardeja, mutta mietippä nyt hetki ja ajattele minkälainen call of duty olisi atari 2600:lla tai kolikkopelinä arcadessa vuonna 1980.
lainaa
TheÄijä

08.02.2012 klo 13.49

RandomEsa kirjoitti:
Company of Heroes, Supreme Commander, Total War: Shogun 2.
Sonic Generations + Colors, Mirror's Edge.

100% Varmuudella voin sanoa, että jokainen peli noista on myynyt yli miljoona kappaletta.

Onko se nyt kovin mieltäylentävää mainita muka suurenakin myyntimenestyksenä luku, johon vähän kehnompikin FPS helposti yltää?

Mirror's Edge lienee esimerkkinä "tasohyppelystä"? Huono esimerkki sikäli, että jo edellä esitin Unchartedin ja muun vastaavan modernisoituna versiona seikkailupelistä. Aivan samaan tapaan Mirror's Edge on modernisoitu tasoloikka. Mutta ei se juuri perinteisiä tasoloikkia muistutakaan.

Lainaus:
Eh... Space Invaders ja Pac-Man tehtiin yli 30 vuotta sitten. Tietenkään ne eivät vastaa nykypäivän standardeja, mutta mietippä nyt hetki ja ajattele minkälainen call of duty olisi atari 2600:lla tai kolikkopelinä arcadessa vuonna 1980.

Ja pointtisi oli? Minunhan juurikin oli se, että pelit tyyliin Psychonauts eivät enää vastaa nykypäivän standardeja.
lainaa
RandomEsa

08.02.2012 klo 14.34

TheÄijä kirjoitti:

Onko se nyt kovin mieltäylentävää mainita muka suurenakin myyntimenestyksenä luku, johon vähän kehnompikin FPS helposti yltää?


Eli miljoona myytyä kappaletta on huono? AA-titteleissä ( ehkä jopa AAA-titteleissä) miljoona myytyä kappaletta riittää kattamaan kaikki mahdolliset kulut ( Ellei kyseessä ole isomman budjetin mmo). Developereita ei varmasti kiinnosta, että myikö cod heitä 8 vai 9 miljoonaa enemmän, jos heillä itsellään on jo kahden tai kolmen miljoonan rajapyykki rikottu ( kustantajat toisaalta...).

Lainaus:
Mirror's Edge lienee esimerkkinä "tasohyppelystä"? Huono esimerkki sikäli, että jo edellä esitin Unchartedin ja muun vastaavan modernisoituna versiona seikkailupelistä. Aivan samaan tapaan Mirror's Edge on modernisoitu tasoloikka. Mutta ei se juuri perinteisiä tasoloikkia muistutakaan.


Mutta mikä tämä pointti oli? Sinähän tässä yrität tunkea kaikkia seikkailupelejä yhteen kategoriaan, että on pakko tehdä unchartedin tai ass creedin tavalla seikkailupelit tästä lähtien, koska ne myyvät parhaiten tässä genressä nykyään?

Lainaus:

Ja pointtisi oli? Minunhan juurikin oli se, että pelit tyyliin Psychonauts eivät enää vastaa nykypäivän standardeja.


Mitkä ihmeen standardit? Melko varmasti ainoa standardi joillekkin on, että peli tekee voittoa. Toisille taas kuinka hyvä peli on omalla meriitillään tai sitten verratavissa aikaisempaan versioon. Ei sillä ole väliä onko peli samanlainen muitten kanssa vai ei.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

08.02.2012 klo 15.35

TheÄijä kirjoitti:

Ja pointtisi oli? Minunhan juurikin oli se, että pelit tyyliin Psychonauts eivät enää vastaa nykypäivän standardeja.


Hohoh... Jos meinaat että Psychonauts ei vastaa nykypäivän ideastandardeja, eli ei tarpeeksi mustavalkoista maailmaa ja tacticoolia runkkausta, HARDCORE GAMERS SUCH AS MYSELF, niin silloin saatat olla oikeassa. Mutta jos katsot mitä "akrobatiaa" vaativat pelit ovat nykyään (Ass Creed, Sands of Time, Uncharted: Drake's QTE sun muut yhden napin rämpytykset), niin kyllä Psychonauts on pelillisesti tuonlaisia moderneja vastaaviaan huomattavasti kehittyneempi tapaus.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova