Star Warsin maisemiin lähti jo 10 000 suomalaista
Suomen peliohjelmisto- ja multimediayhdistys FIGMA ry on myöntänyt Star Wars: The Old Republic -pelille kultalevyn osoituksena yli 10 000 kappaleen myynnistä. Maailmanlaajuisesti pelillä oli jo viime vuoden puolella yli miljoona pelaajaa ja yhteensä sitä on pelattu yli 60 miljoonaa tuntia.
"Juuri ennen joulua julkaistu Star Wars: The Old Republic nappasi kultaa alta aikayksikön. Ajankohta pelijulkistukselle oli mitä parhain. Pelaajat ympäri Suomen suorastaan rynnistivät kauppoihin", kertoo EA:n Suomen myynnistä vastaava myyntijohtaja Niklas Wikblad.
Keskustelut (24 viestiä)
12.01.2012 klo 16.06
12.01.2012 klo 16.08
12.01.2012 klo 16.20
12.01.2012 klo 16.53
no jos haluat tarkoittaa että 50 000 on helvetisti enemmän niin ok
Rekisteröitynyt 04.09.2011
12.01.2012 klo 17.15
helvetisti enemmän? joo miljoona ihmistä näyttää kadonneen tuolta kaduilta
no jos haluat tarkoittaa että 50 000 on helvetisti enemmän niin ok
Ai viisinkertainen määrä ei ole mielestäsi 'helvetisti enemmän'? Ok.
12.01.2012 klo 17.51
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
12.01.2012 klo 18.17
12.01.2012 klo 18.38
pliis tehkää KOTOR3
Rekisteröitynyt 17.03.2009
12.01.2012 klo 21.03
Selittäisi, miksi tämä peli on niin hemmetin ruma.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
12.01.2012 klo 21.14
Hyvä yksinpeli/coop kamun kans. Siihenpä jää. Parilla klassilla läpi pelaa ja sit unohtaa
Itselläni tosin tympääntyminen alkoi jo lvl 31 Sith Sorcerer hahmoni kanssa. Peli on ajoittain oikein kivaa, mutta questit ovat pidemmän päälle sitä samaa MMO-sontaa. Tarinakaan ei oikein ole vielä edennyt juuri minnekkään vaikka Sith Sähköttäjäni on jo lvl 31. Voihan tarina tietysti tiivistyä loppua kohden, mutta en taida jaksaa nyt tällä erää sinne asti vääntää. Ehkä sitten joskus.
BioWaren pitäisi hyvin nopeasti saada peliin lisää tekemistä. Tällä erää peli on hiukan vajavainen vaikka uudeksi MMO-peliksi on erittäin pelattavassa kunnossa. Ongelma onkin enemmän pelisisällön kanssa. Ääninäyttely on hyvästä erinomaiseen, taistelu on kivaa, mutta silti pelimaailma tuntuu vähän autioilta ja sellaiselta ettei sielä oikein tapahdu mitään mielenkiintoista.
Pelissä on muutenkin hiukan omituisia suunnitteluratkaisuja jotka eivät oikein istu Star Wars universumiin ja jotka eivät jossain toisessa fantasia-aiheisessa MMO-pelissä olisi mikään ongelma. Otetaan esimerkkinä vaikka Recall "Stone" jolla pelaaja voi warpata 30 min välein suoraan takaisin baariin johon on aikaisemmin bindannut itsensä. SWTOR:ssa tämä selitetään sillä että sukkula tulee sinut noutamaan, mutta jos satut olemaan jossain luolassa sillä hetkellä, on ratkaisu hiukan kyseenalainen. Myöskään teleporttausta ei Star Warsissa ole, joten tämä Recall-ominaisuus jää pelissä vähän hataralle pohjalle. Lisää vastaavaa löytyy pelistä runsaasti, ja vaikka ne eivät suuria asioita ole, nakertavat ne silti ikävästi pelin tunnelmaa.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
12.01.2012 klo 21.17
Onko muuten totta että tämä peli streamaa tekstuureita palvelimelta anti-piratismina?
Selittäisi, miksi tämä peli on niin hemmetin ruma.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
12.01.2012 klo 21.29
13.01.2012 klo 01.14
Onko muuten totta että tämä peli streamaa tekstuureita palvelimelta anti-piratismina?
Ei.
"We are not using any form of 'remote rendering' as has been suggested in this thread. Nothing is being pushed from 'server farms' or anything similar.
The game client uses two processes that talk to each other. They do not communicate outside of your PC. None of these processes are for copy protection of any kind."
13.01.2012 klo 01.18
Rekisteröitynyt 20.12.2010
13.01.2012 klo 01.23
Se on kyllä jännä miten vähän niitä suomalaisia kiltoja loppujen lopuksi on vaikka pelaajia on yli 10k. Kaikkien tietämieni kiltojen yhteenlaskettu jäsenmääräkin on vain noin 500.
Stormreaver EU Alliance
13.01.2012 klo 08.20
Se on kyllä jännä miten vähän niitä suomalaisia kiltoja loppujen lopuksi on vaikka pelaajia on yli 10k. Kaikkien tietämieni kiltojen yhteenlaskettu jäsenmääräkin on vain noin 500.
Stormreaver EU Alliance
ei liity mitenkään swtoriin
13.01.2012 klo 08.42
13.01.2012 klo 11.16
Hyvä yksinpeli/coop kamun kans. Siihenpä jää. Parilla klassilla läpi pelaa ja sit unohtaa
Itselläni tosin tympääntyminen alkoi jo lvl 31 Sith Sorcerer hahmoni kanssa. Peli on ajoittain oikein kivaa, mutta questit ovat pidemmän päälle sitä samaa MMO-sontaa. Tarinakaan ei oikein ole vielä edennyt juuri minnekkään vaikka Sith Sähköttäjäni on jo lvl 31. Voihan tarina tietysti tiivistyä loppua kohden, mutta en taida jaksaa nyt tällä erää sinne asti vääntää. Ehkä sitten joskus.
BioWaren pitäisi hyvin nopeasti saada peliin lisää tekemistä. Tällä erää peli on hiukan vajavainen vaikka uudeksi MMO-peliksi on erittäin pelattavassa kunnossa. Ongelma onkin enemmän pelisisällön kanssa. Ääninäyttely on hyvästä erinomaiseen, taistelu on kivaa, mutta silti pelimaailma tuntuu vähän autioilta ja sellaiselta ettei sielä oikein tapahdu mitään mielenkiintoista.
Pelissä on muutenkin hiukan omituisia suunnitteluratkaisuja jotka eivät oikein istu Star Wars universumiin ja jotka eivät jossain toisessa fantasia-aiheisessa MMO-pelissä olisi mikään ongelma. Otetaan esimerkkinä vaikka Recall "Stone" jolla pelaaja voi warpata 30 min välein suoraan takaisin baariin johon on aikaisemmin bindannut itsensä. SWTOR:ssa tämä selitetään sillä että sukkula tulee sinut noutamaan, mutta jos satut olemaan jossain luolassa sillä hetkellä, on ratkaisu hiukan kyseenalainen. Myöskään teleporttausta ei Star Warsissa ole, joten tämä Recall-ominaisuus jää pelissä vähän hataralle pohjalle. Lisää vastaavaa löytyy pelistä runsaasti, ja vaikka ne eivät suuria asioita ole, nakertavat ne silti ikävästi pelin tunnelmaa.
kannattaa varmaan levutella sinne 50 ennen kuin rupeaa täällä itkemään, että peliin pitää saada lisää tekemistä. questit sitä samaa mmo-sontaa? kerroppa miten itse questaamisen toteuttaisit, jotta se ei tuntuisi questaamiselta. lopeta se space barin hakkaaminen ja syvenny peliin. kahden lvl50 ukon aikana peli ei missään vaiheessaa ole kyllästyttänyt koska hahmon omakohtainen tarina on uskomattoman hyvä juonineen jne se jaksaa kantaa tasolle 50 saakka. taas yksi tietämätön tulee vinkumaan asiasta josta ei läheskään kaikkea tiedä, hohhoijjaa...
13.01.2012 klo 11.25
Jedi ja Sith taistelijat ovat aivan naurettavan huonoja verrattuna esim. Tavalliseen rivisotilaaseen tai imperiumin agenttiin verrattuna. Vaikka esim. Sitheillä on voimia räjäyttää emoaluksia pelkällä ajatuksen voimalla, niin pelissä tuottaa ongelmia hakata pari lvl isompaa pikkurottaa.
13.01.2012 klo 11.53
Peli oli ideana ihan hyvä, mutta toteutus on aivan päin peetä. Esim. BioWare rajoitti pelattavia rotuja romanssien ja ääninäyttelyn takia?! Varsinkin kun tuo ääninäyttely on ehkä yksi turhimmista teoista MMO:issa (Turhaa aikaa ja rahaa menee hukkaan, kun questit ovat kuitenkin sitä perus "tapa 30 sikaa") Kyborgitkin ovat aivan naurettavia: Yksi rautalevy leukaan ja tadaa, olet kyborgi.
Jedi ja Sith taistelijat ovat aivan naurettavan huonoja verrattuna esim. Tavalliseen rivisotilaaseen tai imperiumin agenttiin verrattuna. Vaikka esim. Sitheillä on voimia räjäyttää emoaluksia pelkällä ajatuksen voimalla, niin pelissä tuottaa ongelmia hakata pari lvl isompaa pikkurottaa.
emoaluksen räjäyttäjä =/= se jedikouluun pyrkivä rookie
kaikki pelit ovat yksinkertaisia jos oikein alat miettimään. siis höpötys on muka turhaa niin Skyrimeissä, Mass effecteissä kun Final fantasyissakin
13.01.2012 klo 22.02
14.01.2012 klo 00.33
14.01.2012 klo 09.43
Syventää pelaajan ja pelihahmon välistä yhteyttä todella paljon kun saa itse tehdä valintoja keskusteluissa, vaikkei ne sitten lopulta vaikuttaisikaan muuhun kun että saatko lopussa ostettua gearia dark vai light myyjältä.
PvP todella nautinnollista(huttballista en tosin kyllä oikein tykkää).
Ei vaan ole tullut vielä vastaan mitään mistä en pelissä pitäisi. Well done, Bioware.
14.01.2012 klo 10.47
Perus MMOhöttöä, WoW spacessa jne. toivottavasti käy samanlailla kuin WO:lle ja vois pelibisnes keskittyä niihin oikeisiin peleihin.
Älä sitten pelaa morppeja..
Kirjoita kommentti