Tuorein sisältö

12 000 euroa virtuaalimiekasta, peliä ei ole vielä julkaistu

29.12.2011 klo 19.35 | Luettu: 37670 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Virtuaalisesta omaisuudesta on ennenkin maksettu älyttömiä summia, mutta yleensä peli, johon ne kuuluvat, on jo olemassa. Game Informer kertoo, että kiinalainen mies on maksanut yli 12 000 euroa miekasta, joka kuuluu tulevaan Age of Wulin -MMORPG:hin - peliä ei siis ole vielä julkaistu, eikä kyseistä miekkaa olemassa.

Samalla myytiin myös muita useamman tuhannen euron virtuaalivarusteita, vaikka ei ole vielä mitään tietoa siitä, onko peli hyvä tai kuinka kauan se tulee pysymään pystyssä. Kiinalaisille avoin beta aukeaa ensi keväänä ja englanninkielistäkin versiota suunnitellaan.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Vieläkö muistat näm... Anonymous uhkailee S... >

Keskustelut (48 viestiä)

asdf

29.12.2011 klo 21.12

kyllähän uusimmat mäwätkin ennakkoon myyvät ties kuinka paljon vaikka laadusta ei ole mitään varmuutta (ainakaan hyvästä)
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

29.12.2011 klo 21.16

Traileri toi paikoitellen mieleen Hiipivä tiikeri, Piilotettu Lohikäärme- elokuvat joka on yksi suosikkielokuvistani.

Jos ei mitään muuta niin ainakin traileri antaa pelistä todella hyvän kuvan. Mutta suhtaudun varauksella näihin kiinalaisiin Morppeihin. Voi olla melkoinen grindfest.
lainaa
Flatus

Rekisteröitynyt 20.04.2010

29.12.2011 klo 21.23

asdf kirjoitti:
kyllähän uusimmat mäwätkin ennakkoon myyvät ties kuinka paljon vaikka laadusta ei ole mitään varmuutta (ainakaan hyvästä)

Huom "yli 12 000 euroa".
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

29.12.2011 klo 21.38

The Sword of Thousend Truths
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.12.2011 klo 21.55

Mikä näitä ihmisiä vaivaa?
lainaa
sepe

29.12.2011 klo 22.05

Duster kirjoitti:
Traileri toi paikoitellen mieleen Hiipivä tiikeri, Piilotettu Lohikäärme- elokuvat joka on yksi suosikkielokuvistani.

Jos ei mitään muuta niin ainakin traileri antaa pelistä todella hyvän kuvan. Mutta suhtaudun varauksella näihin kiinalaisiin Morppeihin. Voi olla melkoinen grindfest.


Muinaisesta kiinasta on ihan helvetin iso kasa mörppejä tehty jo, että jos aihe kiinnostaa niin siitä vaan koluamaan :D Harmi että suurin osa tosiaan todella tylsää grindailua..
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

29.12.2011 klo 22.12

Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.
lainaa
rahaakuinroskaa

29.12.2011 klo 23.29

Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...
lainaa
JausaBotti

29.12.2011 klo 23.44

tagman kirjoitti:
Mikä näitä ihmisiä vaivaa?


Mikäs siinä jos on rahaa? Ja kai jokainen saa päättää mihin omat rahansa tuhlaa?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 00.55

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...


Kiitos. Kritisoin vain tätä kuluttajien tyhmyyttä. Toki rahansa saa pistää mihin vain... mutta sillä voi olla suuret seuraukset.
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

30.12.2011 klo 01.49

Näitti ainakin aika huonolta peliltä... ei ihme että ne edes myy kamaa siihen
lainaa
s4532476ywrdtg

30.12.2011 klo 02.11

12000 euroa on pikkuraha esim. miljonäärille, joita kiinassa kyllä riittää.
lainaa
HAsdd

30.12.2011 klo 02.36

JausaBotti kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Mikä näitä ihmisiä vaivaa?


Mikäs siinä jos on rahaa? Ja kai jokainen saa päättää mihin omat rahansa tuhlaa?

Kyllä tässä tapauksessa joku on edunvalvojan tarpeessa.
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 02.44

Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...


Kiitos. Kritisoin vain tätä kuluttajien tyhmyyttä. Toki rahansa saa pistää mihin vain... mutta sillä voi olla suuret seuraukset.


Jep. On hyvä kuitenkin muistaa, että meitä on moneen junaan. Onhan tuollaisen summan maksaminen minunkin mielestäni melko ''järjetöntä'', mutta toisaalta joku voisi pitää järjettömänä esimerkiksi sitä, että itse olen kuluttanut peliharrastukseeni tuhansissa euroissa laskettavan summan.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 03.52

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...


Kiitos. Kritisoin vain tätä kuluttajien tyhmyyttä. Toki rahansa saa pistää mihin vain... mutta sillä voi olla suuret seuraukset.


Jep. On hyvä kuitenkin muistaa, että meitä on moneen junaan. Onhan tuollaisen summan maksaminen minunkin mielestäni melko ''järjetöntä'', mutta toisaalta joku voisi pitää järjettömänä esimerkiksi sitä, että itse olen kuluttanut peliharrastukseeni tuhansissa euroissa laskettavan summan.


No. Ihmisillä on eri periaatteet... toisille minkä tahansa ylimääräisen ostaminen on typerää. Mutta luultavasti sinä olet saanut tuhansillesi vastinetta, toisin kuin hän. Onhan omankin gaming set-uppini arvo n.2000€.
lainaa
Korpse

30.12.2011 klo 07.39

Jos rahaa on niin hienoa että laittaa palamaan, turhat nuukailijathan meidänkin taloutta on romuttamassa. Saattoihan tuo ihan täysin olla sitäkin, etta miekalla kaveri ei koskaan tule tekemään mitään, vaan tämä halusi tukea tätä pelistudiota tuolla summalla.
lainaa
Lichi

30.12.2011 klo 09.00

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...


Kiitos. Kritisoin vain tätä kuluttajien tyhmyyttä. Toki rahansa saa pistää mihin vain... mutta sillä voi olla suuret seuraukset.


Jep. On hyvä kuitenkin muistaa, että meitä on moneen junaan. Onhan tuollaisen summan maksaminen minunkin mielestäni melko ''järjetöntä'', mutta toisaalta joku voisi pitää järjettömänä esimerkiksi sitä, että itse olen kuluttanut peliharrastukseeni tuhansissa euroissa laskettavan summan.

Mutta todennäköisesti Kiinalaismiehelle 12 000€ on sama, kun sinä masaisit jostain euron. Minustä tässä ei ole sen ihmellisempää, kun joku maksaa 13 000€ kellosta tai laukusta. Tonnilla saisi yhtä hyvän, muu on vain egon kohotusta. Ei se tavara itsessään, vaan, että saa näyttää muille olevansa rikas. Itse olen aatellut, että jos olisi määrättömästi rahaa, tuottaisin huvikseni unelmieni MMO-pelin jollain miljardilla eurolla, jota sitten voisi pelata kaikki ilmaiseksi, ilman talaudellista voittoa.
lainaa
roskis

30.12.2011 klo 11.07

Jos on ylimääräistä rahaa, löytää mielestään kiinnostavan pelin niin eipä se niin kovin typerää ole tukea pelinkehitystä yli 12000€ summalla. Useimmat kommentoijat tuntuvat ajattelevan ostajaa fanina, jonka vain olisi pakko saada oheiskrääsää - silloin summa olisi toki hieman erikoinen ja sitä edunvalvojaakin lienisi syytä harkita vakavammin.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 12.29

roskis kirjoitti:
Jos on ylimääräistä rahaa, löytää mielestään kiinnostavan pelin niin eipä se niin kovin typerää ole tukea pelinkehitystä yli 12000€ summalla. Useimmat kommentoijat tuntuvat ajattelevan ostajaa fanina, jonka vain olisi pakko saada oheiskrääsää - silloin summa olisi toki hieman erikoinen ja sitä edunvalvojaakin lienisi syytä harkita vakavammin.


Jos pelintekijöitä haluaa tukea, kannattaa lähettää rahat suoraan sinne. Muuten mistä tuo on tuon miekan ostanut?
lainaa
Päräyttäjä

30.12.2011 klo 12.45

Sword of a Thousand Truths. :D Elikkä Make Love, Not Age of Wulin.
lainaa
Jausabotti

30.12.2011 klo 13.55

Lichi kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...


Kiitos. Kritisoin vain tätä kuluttajien tyhmyyttä. Toki rahansa saa pistää mihin vain... mutta sillä voi olla suuret seuraukset.


Jep. On hyvä kuitenkin muistaa, että meitä on moneen junaan. Onhan tuollaisen summan maksaminen minunkin mielestäni melko ''järjetöntä'', mutta toisaalta joku voisi pitää järjettömänä esimerkiksi sitä, että itse olen kuluttanut peliharrastukseeni tuhansissa euroissa laskettavan summan.

Mutta todennäköisesti Kiinalaismiehelle 12 000€ on sama, kun sinä masaisit jostain euron. Minustä tässä ei ole sen ihmellisempää, kun joku maksaa 13 000€ kellosta tai laukusta. Tonnilla saisi yhtä hyvän, muu on vain egon kohotusta. Ei se tavara itsessään, vaan, että saa näyttää muille olevansa rikas. Itse olen aatellut, että jos olisi määrättömästi rahaa, tuottaisin huvikseni unelmieni MMO-pelin jollain miljardilla eurolla, jota sitten voisi pelata kaikki ilmaiseksi, ilman talaudellista voittoa.


Juuri näin!
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 14.15

Lichi kirjoitti:
Mutta todennäköisesti Kiinalaismiehelle 12 000€ on sama, kun sinä masaisit jostain euron. Minustä tässä ei ole sen ihmellisempää, kun joku maksaa 13 000€ kellosta tai laukusta. Tonnilla saisi yhtä hyvän, muu on vain egon kohotusta. Ei se tavara itsessään, vaan, että saa näyttää muille olevansa rikas. Itse olen aatellut, että jos olisi määrättömästi rahaa, tuottaisin huvikseni unelmieni MMO-pelin jollain miljardilla eurolla, jota sitten voisi pelata kaikki ilmaiseksi, ilman talaudellista voittoa.


Juurikin tätä hain. Jotkut ostavat vaikkapa taidetta miljoonilla euroilla, vaikkeivat ne taulut ''oikeasti'' niin arvokkaita ole (sijoitusmielessä tässä voi ollakin järkeä).

Ja nimenomaan tuon ostaja on todennäköisesti törkeän rikas, joten tuo voi olla ostajalle pienikin summa, vaikka se meistä suurelta vaikuttaakin.
lainaa
jaxxon

30.12.2011 klo 14.20

Uppmas kirjoitti:
roskis kirjoitti:
Jos on ylimääräistä rahaa, löytää mielestään kiinnostavan pelin niin eipä se niin kovin typerää ole tukea pelinkehitystä yli 12000€ summalla. Useimmat kommentoijat tuntuvat ajattelevan ostajaa fanina, jonka vain olisi pakko saada oheiskrääsää - silloin summa olisi toki hieman erikoinen ja sitä edunvalvojaakin lienisi syytä harkita vakavammin.


Jos pelintekijöitä haluaa tukea, kannattaa lähettää rahat suoraan sinne. Muuten mistä tuo on tuon miekan ostanut?


Eiköhän kyseessä ole suljetun betan pelaaja. Varmaankin jotain tarjouksia tehty näille beta pelaajille, koska muutakin tavaraa on ollut kaupan.

ja jos peli on oikein onnistunut (pelaajan mielestä) ja pelaaja on itse rikas kungfun harrastaja niin mikä ettei. Liekö itse ehdottanut miekkaa kun sitä ei ole vielä edes tehty...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 14.26

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Lichi kirjoitti:
Mutta todennäköisesti Kiinalaismiehelle 12 000€ on sama, kun sinä masaisit jostain euron. Minustä tässä ei ole sen ihmellisempää, kun joku maksaa 13 000€ kellosta tai laukusta. Tonnilla saisi yhtä hyvän, muu on vain egon kohotusta. Ei se tavara itsessään, vaan, että saa näyttää muille olevansa rikas. Itse olen aatellut, että jos olisi määrättömästi rahaa, tuottaisin huvikseni unelmieni MMO-pelin jollain miljardilla eurolla, jota sitten voisi pelata kaikki ilmaiseksi, ilman talaudellista voittoa.


Juurikin tätä hain. Jotkut ostavat vaikkapa taidetta miljoonilla euroilla, vaikkeivat ne taulut ''oikeasti'' niin arvokkaita ole (sijoitusmielessä tässä voi ollakin järkeä).

Ja nimenomaan tuon ostaja on todennäköisesti törkeän rikas, joten tuo voi olla ostajalle pienikin summa, vaikka se meistä suurelta vaikuttaakin.


Tässä nyt puhutaankin tuotteen ostamisesta aivan törkellä hinnalla suhteessa itse tuotteeseen. Yleensä jos joku esine on kallis, sille on myös syynsä, ja tässä tapauksessa tuote on kallis ilman syytä. Ei siinä mitään, jos on rikas. Mutta en tosiaan näe muuta syytä tuon ostamiseen, kuin että haluaa pröystäillä, tai sitten tukea peliyhtiötä, mutta siinäkin tilanteessa järkevintä olisi lahjoittaa rahat suoraan yhtiölle, koska tuon virtuaalimiekan myyjä ei välttämättä toimita rahoja itse yhtiölle.

Mutta aivan sama.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

30.12.2011 klo 14.31

tagman kirjoitti:
Mikä näitä ihmisiä vaivaa?

Ehkä joskus sinäkin ymmärrät statussymbolien tarkoituksen.
lainaa
iloisestihammondilla

30.12.2011 klo 14.38

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Hienoa ihmiset hienoa. Ja sitten ihmetellään kun pelifirmat ovat ahneita. Olisin itsekin ahne, jos kuluttajat ovat noin typeriä.


Täällä se Uppmas taas moralisoi. Jos rahaa löytyy, niin eiköhän jokainen itse päätä mihin ne kuluttaa. Oli kyse sitten 12 000€ miekasta tai satasen virtuaaliautosta. Mitään järkeä tuossa ei kuitenkaan ole...


Eihän pelien pelaamisessakaan ja harrastuksissa muutenkaan ole mitään järkeä. Ajattele mitä kaikkea hyödyllistä voisit tehdä peleihin ja harrastuksiin haaskaamallasi ajalla ja rahalla.
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 14.44

Uppmas kirjoitti:
Tässä nyt puhutaankin tuotteen ostamisesta aivan törkellä hinnalla suhteessa itse tuotteeseen. Yleensä jos joku esine on kallis, sille on myös syynsä, ja tässä tapauksessa tuote on kallis ilman syytä. Ei siinä mitään, jos on rikas. Mutta en tosiaan näe muuta syytä tuon ostamiseen, kuin että haluaa pröystäillä, tai sitten tukea peliyhtiötä, mutta siinäkin tilanteessa järkevintä olisi lahjoittaa rahat suoraan yhtiölle, koska tuon virtuaalimiekan myyjä ei välttämättä toimita rahoja itse yhtiölle.

Mutta aivan sama.


Et selvästikään tajua pointtiani. Eri asioiden arvot ovat suhteellisia eri ihmisille. Vai mikä tekee jostain miljoonien arvoisesta maalauksesta (eteenpäin myymistä lukuunottamatta) enemmän hintansa arvoisen, kuin 12k virtuaalimiekasta?
lainaa
kroisos

30.12.2011 klo 14.46

Lichi kirjoitti:
Itse olen aatellut, että jos olisi määrättömästi rahaa, tuottaisin huvikseni unelmieni MMO-pelin jollain miljardilla eurolla, jota sitten voisi pelata kaikki ilmaiseksi, ilman talaudellista voittoa.


Niin minäkin. Tuottaisin superhyvän MMO-pelin ja pelaisin sitä yksin. En päästäisi ketään pelaamaan sitä. Ja jos päästän muita pelaamaan niin sit mulla olisi pelin parhaat varusteet ja olisin aina 10 levelii korkeammalla kuin ne ja niillä muilla olisi vaan jotkut kökkövarusteet ja mä pwnaisin ne ziljardi-biljardi kertaa.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 14.49

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Tässä nyt puhutaankin tuotteen ostamisesta aivan törkellä hinnalla suhteessa itse tuotteeseen. Yleensä jos joku esine on kallis, sille on myös syynsä, ja tässä tapauksessa tuote on kallis ilman syytä. Ei siinä mitään, jos on rikas. Mutta en tosiaan näe muuta syytä tuon ostamiseen, kuin että haluaa pröystäillä, tai sitten tukea peliyhtiötä, mutta siinäkin tilanteessa järkevintä olisi lahjoittaa rahat suoraan yhtiölle, koska tuon virtuaalimiekan myyjä ei välttämättä toimita rahoja itse yhtiölle.

Mutta aivan sama.


Et selvästikään tajua pointtiani. Eri asioiden arvot ovat suhteellisia eri ihmisille. Vai mikä tekee jostain miljoonien arvoisesta maalauksesta (eteenpäin myymistä lukuunottamatta) enemmän hintansa arvoisen, kuin 12k virtuaalimiekasta?


Tajuan pointtisi, mutta kalliit taulut ovat kalliita koska ne ovat hyvin vanhoja ja harvinaisia. Sitä käytännön arvoa niillä ei kyllä hirveästi ole. Mutta tuo virtuaalimiekka on vain esinen muiden joukossa, ja on erityinen vain hinnaltaan.
lainaa
Antiwakki

30.12.2011 klo 15.01

Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:
Lichi kirjoitti:
Mutta todennäköisesti Kiinalaismiehelle 12 000€ on sama, kun sinä masaisit jostain euron. Minustä tässä ei ole sen ihmellisempää, kun joku maksaa 13 000€ kellosta tai laukusta. Tonnilla saisi yhtä hyvän, muu on vain egon kohotusta. Ei se tavara itsessään, vaan, että saa näyttää muille olevansa rikas. Itse olen aatellut, että jos olisi määrättömästi rahaa, tuottaisin huvikseni unelmieni MMO-pelin jollain miljardilla eurolla, jota sitten voisi pelata kaikki ilmaiseksi, ilman talaudellista voittoa.


Juurikin tätä hain. Jotkut ostavat vaikkapa taidetta miljoonilla euroilla, vaikkeivat ne taulut ''oikeasti'' niin arvokkaita ole (sijoitusmielessä tässä voi ollakin järkeä).

Ja nimenomaan tuon ostaja on todennäköisesti törkeän rikas, joten tuo voi olla ostajalle pienikin summa, vaikka se meistä suurelta vaikuttaakin.


Tässä nyt puhutaankin tuotteen ostamisesta aivan törkellä hinnalla suhteessa itse tuotteeseen. Yleensä jos joku esine on kallis, sille on myös syynsä, ja tässä tapauksessa tuote on kallis ilman syytä. Ei siinä mitään, jos on rikas. Mutta en tosiaan näe muuta syytä tuon ostamiseen, kuin että haluaa pröystäillä, tai sitten tukea peliyhtiötä, mutta siinäkin tilanteessa järkevintä olisi lahjoittaa rahat suoraan yhtiölle, koska tuon virtuaalimiekan myyjä ei välttämättä toimita rahoja itse yhtiölle.

Mutta aivan sama.

Kyllä tuon miekan teki itse pelifirma ja myi tuohon hintaan, eikä mikään pelaaja. Mutta jatka ihmeessä tuota itkemistä ja valittamista. Aivan sama mulle
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 15.05

Antiwakki kirjoitti:

Kyllä tuon miekan teki itse pelifirma ja myi tuohon hintaan, eikä mikään pelaaja. Mutta jatka ihmeessä tuota itkemistä ja valittamista. Aivan sama mulle


Niinpä tietenkin. Perinteinen ''älä vingu'' -argumentti. Minusta te olette typeriä, koska yritätte todistaa tuon teon jotenkin järkeväksi, vaikka se ei ole. Itse pakotit sanomaan asiat suoraan.
lainaa
secretMessages

30.12.2011 klo 15.10

Uppmas kirjoitti:
kalliit taulut ovat kalliita koska ne ovat hyvin vanhoja ja harvinaisia. Sitä käytännön arvoa niillä ei kyllä hirveästi ole. Mutta tuo virtuaalimiekka on vain esinen muiden joukossa, ja on erityinen vain hinnaltaan.


Eiköhän tuo virtuaalimiekka ole hyvä ja harvinainen sekin, sillä tuskinpa jostakin jokapojan lvl1 perusmiekasta muuten tuollaista hintaa maksettaisiin.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 15.10

secretMessages kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
kalliit taulut ovat kalliita koska ne ovat hyvin vanhoja ja harvinaisia. Sitä käytännön arvoa niillä ei kyllä hirveästi ole. Mutta tuo virtuaalimiekka on vain esinen muiden joukossa, ja on erityinen vain hinnaltaan.


Eiköhän tuo virtuaalimiekka ole hyvä ja harvinainen sekin, sillä tuskinpa jostakin jokapojan lvl1 perusmiekasta muuten tuollaista hintaa maksettaisiin.


Ken tietää... barbi ei.
lainaa
kinkkuonvaletta

30.12.2011 klo 15.13

Virtuaalimiekan valmistamiseen tarvitaan kallis peliohjelmoijan koulutus, älyä ja osaamista. Kalliit taulut sen sijaan ovat jonkun korviaan leikkelevän pultsarin onnettomia töherryksiä, jollaisia kuka hyvänsä 5-vuotiaskin osaisi tuhertaa värikynillään. Ja jotkut hullut maksavat niistä omaisuuksia... Ei mitään järkeä.
lainaa
Antiwakki

30.12.2011 klo 15.14

Uppmas kirjoitti:
Antiwakki kirjoitti:

Kyllä tuon miekan teki itse pelifirma ja myi tuohon hintaan, eikä mikään pelaaja. Mutta jatka ihmeessä tuota itkemistä ja valittamista. Aivan sama mulle


Niinpä tietenkin. Perinteinen ''älä vingu'' -argumentti. Minusta te olette typeriä, koska yritätte todistaa tuon teon jotenkin järkeväksi, vaikka se ei ole. Itse pakotit sanomaan asiat suoraan.

Tuolla jatkuvalla valittamisella ei auta yhtään mihinkään, vaan saa enimmäkseen ihmisä vituttamaan.
lainaa
hetikaikkitännenyt

30.12.2011 klo 15.17

Rolex on vain kovahintainen tusinakello ja jotkut hullut silkkaa tymyyttään maksavat niistä omaisuuksia, vaikka ihan samanlaisia saa Thaimaasta parilla kympillä. Ei mitään järkeä!
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 15.30

Antiwakki kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Antiwakki kirjoitti:

Kyllä tuon miekan teki itse pelifirma ja myi tuohon hintaan, eikä mikään pelaaja. Mutta jatka ihmeessä tuota itkemistä ja valittamista. Aivan sama mulle


Niinpä tietenkin. Perinteinen ''älä vingu'' -argumentti. Minusta te olette typeriä, koska yritätte todistaa tuon teon jotenkin järkeväksi, vaikka se ei ole. Itse pakotit sanomaan asiat suoraan.

Tuolla jatkuvalla valittamisella ei auta yhtään mihinkään, vaan saa enimmäkseen ihmisä vituttamaan.


Ei kannata minun puheistani ruveta vittuuntumaan, kuten ei pitäisi kenenkään kommenteista internetistä. En vain pidä siitä, kun sekoitatte oikean elämän ja pelimaailman ostokset keskenään. Niillä kun... no ne ovat erilaisia. En valita, vaan yritän ajaa mielipiteeni läpi (tiedän, typerää)
lainaa
sadsasd

30.12.2011 klo 19.44

Tällä kertaa olen samaa mieltä Uppmasin kanssa. Vaikka ostaja olisi maailman rikkain ihminen, niin se ei ei tuosta järkevää tee.
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 20.29

sadsasd kirjoitti:
Tällä kertaa olen samaa mieltä Uppmasin kanssa. Vaikka ostaja olisi maailman rikkain ihminen, niin se ei ei tuosta järkevää tee.


Minä en ainakaan ole tuota järkeväksi väittänytkään. Ei minun mielestäni tuhansien eurojen maksaminen esim. taiteestakaan ole ''järkevää'', mutten myöskään ala taivastelemaan kuinka typerää on, jos joku keräilijä käyttää jopa miljoonia kokoelmansa täydentämiseen. Ei tietenkään suoraan verrannollisia asioita keskenään, mutta eiköhän jokainen tajua pointin. Jos tässä tapauksessa rahat ovat vieläpä menneet pelin kehityksen tukemiseen, niin mikä on ongelma?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.12.2011 klo 20.30

Jotkut taulut ja kellot ei ole mitenkään verrannollisia tuon miekan kanssa. Fyysiset arvoesineet voivat toimia sijoituskohteina ja niiden arvo voi ajanmittaa jopa nousta. Digitaalisen miekan arvo romahtaa nollaan kun pelin serverit ajetaan joskus alas. Lisäksi riippuu pelisysteemistä ja sen suosiosta onko tuolla miekalla tippaakaan jälleenmyyntiarvoa. Rahoja tuosta ei tule ikinä saamaan takaisin, ellei pelistä tule WoW:in tappaja, joka on melkoisen epätodennäköistä.
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 20.40

tagman kirjoitti:
Jotkut taulut ja kellot ei ole mitenkään verrannollisia tuon miekan kanssa. Fyysiset arvoesineet voivat toimia sijoituskohteina ja niiden arvo voi ajanmittaa jopa nousta. Digitaalisen miekan arvo romahtaa nollaan kun pelin serverit ajetaan joskus alas. Lisäksi riippuu pelisysteemistä ja sen suosiosta onko tuolla miekalla tippaakaan jälleenmyyntiarvoa. Rahoja tuosta ei tule ikinä saamaan takaisin, ellei pelistä tule WoW:in tappaja, joka on melkoisen epätodennäköistä.


Kuten totesin taiteen hankkiminen voi olla järkevää juurikin sijoitusmielessä. Onko kuitenkaan järkeä maksaa tuhansia euroja, että saat jonkun taulun roikkumaan seinällesi? Minun mielestäni ei, mutta jos jollain massia riittää, niin antaa mennä vaan.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 21.03

rahaakuinroskaa kirjoitti:


Kuten totesin taiteen hankkiminen voi olla järkevää juurikin sijoitusmielessä. Onko kuitenkaan järkeä maksaa tuhansia euroja, että saat jonkun taulun roikkumaan seinällesi? Minun mielestäni ei, mutta jos jollain massia riittää, niin antaa mennä vaan.


Se ero on vain siinä, että se virtuaalimiekka on vain abstrakti subjekti, ja taulut yms. ovat aidon elämän aitoja esineitä, joilla on käytännön arvo, toisin sanoen saat rahan arvoisen tuotteen, kun ostat sen taulun, noin pienen virtuaalituotteen käytännön arvo on lähellä nollaa, eli melkein yhtä tyhjän kanssa. En pidä jankkaamisesta, mutta haluaisin, että sisäistät kantani, kun nyt olen sanonut tämän moneen kertaan. En haluaisi tästäkin tulevan samanlaista 100-viestistä väittelyä, jossa on vain mielipide vs mielipide eikä tilanne etene.
Mutta siinä olet oikeassa ettei aidon esineen hinta aina vastaa käytännön hintaa.
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 21.52

Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:


Kuten totesin taiteen hankkiminen voi olla järkevää juurikin sijoitusmielessä. Onko kuitenkaan järkeä maksaa tuhansia euroja, että saat jonkun taulun roikkumaan seinällesi? Minun mielestäni ei, mutta jos jollain massia riittää, niin antaa mennä vaan.


Se ero on vain siinä, että se virtuaalimiekka on vain abstrakti subjekti, ja taulut yms. ovat aidon elämän aitoja esineitä, joilla on käytännön arvo, toisin sanoen saat rahan arvoisen tuotteen, kun ostat sen taulun, noin pienen virtuaalituotteen käytännön arvo on lähellä nollaa, eli melkein yhtä tyhjän kanssa. En pidä jankkaamisesta, mutta haluaisin, että sisäistät kantani, kun nyt olen sanonut tämän moneen kertaan. En haluaisi tästäkin tulevan samanlaista 100-viestistä väittelyä, jossa on vain mielipide vs mielipide eikä tilanne etene.
Mutta siinä olet oikeassa ettei aidon esineen hinta aina vastaa käytännön hintaa.


Ei tietenkään tuolla ole noin suurta ''käytännönarvoa'', mutta tuskin on jollain vanhalla maalauksellakaan. Eiköhän se keräilyarvo nimenomaan nosta niiden hinnat niin korkeiksi. Ja olen kyllä sisäistänyt kantasi, enkä itsekään edelleenkään pidä tuota ns. järkevänä sijoituksena. Paremminkin tuntuu, ettet sinä sisäistä minun pointtiani. Tai no, myönnetään, että tämä väittely lähti minunkin kohdallani lapasesta, kun alunperin lähinnä tarkoitin, että turhaa meidän on täällä jeesustella kuinka typerää tuollainen on.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

30.12.2011 klo 22.21

rahaakuinroskaa kirjoitti:

Ei tietenkään tuolla ole noin suurta ''käytännönarvoa'', mutta tuskin on jollain vanhalla maalauksellakaan. Eiköhän se keräilyarvo nimenomaan nosta niiden hinnat niin korkeiksi. Ja olen kyllä sisäistänyt kantasi, enkä itsekään edelleenkään pidä tuota ns. järkevänä sijoituksena. Paremminkin tuntuu, ettet sinä sisäistä minun pointtiani. Tai no, myönnetään, että tämä väittely lähti minunkin kohdallani lapasesta, kun alunperin lähinnä tarkoitin, että turhaa meidän on täällä jeesustella kuinka typerää tuollainen on.


No niin. Asia loppuunkäsitelty :) Katsoin vain, että yritit väkisin saada tuon teon jotenkin järkeväksi. Noh, ei siitä mitään. Hyvää tulevaa uuttavuotta :)
lainaa
rahaakuinroskaa

30.12.2011 klo 23.00

Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:

Ei tietenkään tuolla ole noin suurta ''käytännönarvoa'', mutta tuskin on jollain vanhalla maalauksellakaan. Eiköhän se keräilyarvo nimenomaan nosta niiden hinnat niin korkeiksi. Ja olen kyllä sisäistänyt kantasi, enkä itsekään edelleenkään pidä tuota ns. järkevänä sijoituksena. Paremminkin tuntuu, ettet sinä sisäistä minun pointtiani. Tai no, myönnetään, että tämä väittely lähti minunkin kohdallani lapasesta, kun alunperin lähinnä tarkoitin, että turhaa meidän on täällä jeesustella kuinka typerää tuollainen on.


No niin. Asia loppuunkäsitelty :) Katsoin vain, että yritit väkisin saada tuon teon jotenkin järkeväksi. Noh, ei siitä mitään. Hyvää tulevaa uuttavuotta :)


Jeps. Ja en tosiaan missään vaiheessa tuota yrittänyt järkeväksi väittää :D Taisin jo ensimmäisessä viestisäni sen todeta. Mutta pieni väittely välillä vain virkistää, että hyvät uudetvuodet sinnekin :D
lainaa
superia

31.12.2011 klo 01.40

rahaakuinroskaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
rahaakuinroskaa kirjoitti:

Ei tietenkään tuolla ole noin suurta ''käytännönarvoa'', mutta tuskin on jollain vanhalla maalauksellakaan. Eiköhän se keräilyarvo nimenomaan nosta niiden hinnat niin korkeiksi. Ja olen kyllä sisäistänyt kantasi, enkä itsekään edelleenkään pidä tuota ns. järkevänä sijoituksena. Paremminkin tuntuu, ettet sinä sisäistä minun pointtiani. Tai no, myönnetään, että tämä väittely lähti minunkin kohdallani lapasesta, kun alunperin lähinnä tarkoitin, että turhaa meidän on täällä jeesustella kuinka typerää tuollainen on.


No niin. Asia loppuunkäsitelty :) Katsoin vain, että yritit väkisin saada tuon teon jotenkin järkeväksi. Noh, ei siitä mitään. Hyvää tulevaa uuttavuotta :)


Jeps. Ja en tosiaan missään vaiheessa tuota yrittänyt järkeväksi väittää :D Taisin jo ensimmäisessä viestisäni sen todeta. Mutta pieni väittely välillä vain virkistää, että hyvät uudetvuodet sinnekin :D


Se on järkevää, jos ostaja kokee saaneensa vastinetta rahalleen. Muiden mielipiteillä ei ole vähäisintäkään merkitystä.
lainaa
qwerty

31.12.2011 klo 19.41

s4532476ywrdtg kirjoitti:
12000 euroa on pikkuraha esim. miljonäärille, joita kiinassa kyllä riittää.


Enemmän niitä riittää esim Venäjällä tai USA:ssa
lainaa
Hyväntekeväisyys

01.01.2012 klo 16.22

Ei näköjään ole kukaan tullut miettineeksi miksi pelifirma myy tuollaisia tavaroita ennenkuin peli on valmis? Siksi että he tarvitsevat rahoitusta ja kyseinen henkilö on voinut myös ostaa tämän miekan ihan vain sen takia että pitää peliä hyvänä ja haluaa tukea peliä tekevää firmaa. Itse ainakin tekisin näin jos pankkitilillä olisi enemmän rahaa kuin tarvitsen.

Harrastavathan monet ihmiset hyväntekeväisyyttäkin, eivät hekään siitä mitään fyysistä korvausta saa. Teidän kateus siitä että toisilla ihmillä on enemmän rahaa kuin teillä ei muuta sitä miksikään että näin vain on.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova