The Last of Us tulee Unchartedien tekijöiltä
Paljon viime viikolla kiusoiteltu The Last Of Us varmistui viime yön Spike VGA -gaalassa Naughty Dogin PS3-yksinoikeuspeliksi. Pelistä löytyy pieni pläjäys tietoa Playstation Blogista.
Kyseessä on "kokemus, joka sekoittaa selviytymis- ja toimintaelementtejä kertoakseen nykypäivään sijoittuvan hahmopohjaisen tarinan ihmiskunnan tuhoavasta taudista. Selviytyvien täytyy tappaa saadakseen ruokaa, aseita ja muita varusteita. Armottoman selviytyjän Joelin ja urhean, fiksun teinitytön Ellien pitää työskennellä yhdessä selviytyäkseen matkasta Yhdysvaltain raunioiden läpi". Allaolevan trailerin kerrotaan olevan pelikuvaa.
Kyseessä on "kokemus, joka sekoittaa selviytymis- ja toimintaelementtejä kertoakseen nykypäivään sijoittuvan hahmopohjaisen tarinan ihmiskunnan tuhoavasta taudista. Selviytyvien täytyy tappaa saadakseen ruokaa, aseita ja muita varusteita. Armottoman selviytyjän Joelin ja urhean, fiksun teinitytön Ellien pitää työskennellä yhdessä selviytyäkseen matkasta Yhdysvaltain raunioiden läpi". Allaolevan trailerin kerrotaan olevan pelikuvaa.
Keskustelut (111 viestiä)
11.12.2011 klo 14.39
Rekisteröitynyt 07.07.2011
11.12.2011 klo 14.44
Itse odotin että Valve tai joku muu ei Sonyn omistuksessa oleva yhtiö tekisi tätä.
Mutta sitten itse pelistä: Eikö tuo maailmanlopun jälkeinen elämä ala olla yhtä käytetty aihe kuin Toinen Maailmansota 2000-luvun alussa. Mutta on jännä nähdä mitä uutta, kuin nuo USKOMATTOMAN NÄTIT GRAFIIKAT, ND löytää tuohon paljon käytettyyn genreen.
P.S. Toivoisin että tuo olisi pelkkä yksinpelikokemus mutta aika vahvasti Co-Opilta vaikuttaa.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
11.12.2011 klo 14.55
EIN ENTWICKLER
EIN HERAUSGEBER
Sony jaksaa vieläkin pakottaa kuolevaa yksinoikeuspolitiikkaansa maailmalle.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.12.2011 klo 14.59
Eimut, Naughty Dogin tuotantoa, kait tästä ihan hyvä tulee, mutta haluaisin ennemmin uuden Jak & Daxterin...
Rekisteröitynyt 07.07.2011
11.12.2011 klo 15.00
EIN GEMEINSHCAFT
EIN ENTWICKLER
EIN HERAUSGEBER
Sony jaksaa vieläkin pakottaa kuolevaa yksinoikeuspolitiikkaansa maailmalle.
Tähän olisi niin helppo sanoa että olet "katkera Xbotti" mutta en sano... Kysyn vain että haluaisitko perustella väitteesi?
11.12.2011 klo 15.24
Rekisteröitynyt 17.03.2009
11.12.2011 klo 15.26
Tähän olisi niin helppo sanoa että olet "katkera Xbotti" mutta en sano... Kysyn vain että haluaisitko perustella väitteesi?
PS3-, xbox-, & PC- pelit ovat nykyään jokatapauksessa pohjimmiltaan niin samanlaisia, että pelkkää ahneutta se on pakottaa ostamaan useampia alustoja, kun yhdelläkin tulisi toimeen. Leffaihmisten ei tarvii tällaisen paskan kanssa telmiä.
11.12.2011 klo 15.30
Uskoisin että Naughty Dog pystyy tekemään sen missä muut "zombie" pelit ovat epäonnistuneet eli tarinan ja mielenkiintoiset hahmot joista pelaaja välittää.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.12.2011 klo 15.39
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 15.43
Naughty Dog tekee tästä pelistä erittäin kiinnostavan, joskin teema ei ole hirveän säväyttävä. Apokalyptiset kaupunkirauniot ja zombiet on jo vähän kulahtaneita aiheita. Tykkään siitä, miten Naughty Dog saa hahmoistaan niin inhimillisen/symppiksen näköisiä.
Itellä tuli juuri tuollainen fiilis tätä katsoessani. Aivan säälin noita selviytyjiä.
11.12.2011 klo 15.55
11.12.2011 klo 16.17
Pitääkö tollasella p*skalla pilata Uncharteddien lisäks vielä muutkin pelit.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.12.2011 klo 16.55
Aluks näytti lupaavalta, mutta ku noi örkkimönderit ilmesty ni kiinnostus tipahti nollaan -.-
Pitääkö tollasella p*skalla pilata Uncharteddien lisäks vielä muutkin pelit.
Eli mitä olisit ehdottanut sitten vihollisiksi? Pelin tarinahan rakentuu tuon jonkun tartunnan ympärille, niin mitä, jotain ubersotialitako pitäis olla vastassa? Ihan kun niitäkään ei olis jo joka pelissä nähty. On tässä sentään vähän erilaisempia zombeja, sillä ilmeisesti luonnolla on tässä iso osansa (luvassa siis zombeja, jotka on puoliksi kasveja, jne.).
Kun Naughty Dogin logo tuli ruutuun, oli jo lupa odottaa parhautta. No traileri ei ainakaan yhtään vähempää luvannut. Todella hienolta vaikutti. Tuli mieleen Unchartedin (daa, lähinnä tuon elokuvamaisuuden ja päähenkilön takia), BioShockin ja jonkun perus zombiepelin risteytys.
Eipä tuolla VGA:ssa muuta kiinnostavaa paljastunutkaan, paitsi THPS HD.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.12.2011 klo 16.57
Rekisteröitynyt 20.12.2010
11.12.2011 klo 17.13
11.12.2011 klo 17.13
Peli voisi olla mielenkiintoinen, jos Zombit eivät olisi ÖRRRRRRMJÖRÖRRÖRÖRR -juoksijoita ja jos hahmona olisi ainoastaan pikkutyttö.
+joka ei osaisi käyttää aseita, ainakaan tehokkaasti
11.12.2011 klo 17.35
Zombi selvityimistä? viimeinkin jotain uutta
Noniin tulihan se sieltä, virallisen V2.fi fanboyn kommentti!
11.12.2011 klo 17.42
Aluks näytti lupaavalta, mutta ku noi örkkimönderit ilmesty ni kiinnostus tipahti nollaan -.-
Pitääkö tollasella p*skalla pilata Uncharteddien lisäks vielä muutkin pelit.
Eli mitä olisit ehdottanut sitten vihollisiksi? Pelin tarinahan rakentuu tuon jonkun tartunnan ympärille, niin mitä, jotain ubersotialitako pitäis olla vastassa? Ihan kun niitäkään ei olis jo joka pelissä nähty. On tässä sentään vähän erilaisempia zombeja, sillä ilmeisesti luonnolla on tässä iso osansa (luvassa siis zombeja, jotka on puoliksi kasveja, jne.).
Vaikkapa loukkaantuneita ihmisiä ja eläimiä, jotka taistelee kaikin keinoin jäljellä olevasta ravinnosta.
Mutta ei voi mitään kun mielikuvitus loppuu kesken niin pitää turvautua taas zombeihin. Kaikki tommonen yliluonnollinen p*ska tappaa peleistä jännityksen ja peli-ilon.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 17.48
Aluks näytti lupaavalta, mutta ku noi örkkimönderit ilmesty ni kiinnostus tipahti nollaan -.-
Pitääkö tollasella p*skalla pilata Uncharteddien lisäks vielä muutkin pelit.
Eli mitä olisit ehdottanut sitten vihollisiksi? Pelin tarinahan rakentuu tuon jonkun tartunnan ympärille, niin mitä, jotain ubersotialitako pitäis olla vastassa? Ihan kun niitäkään ei olis jo joka pelissä nähty. On tässä sentään vähän erilaisempia zombeja, sillä ilmeisesti luonnolla on tässä iso osansa (luvassa siis zombeja, jotka on puoliksi kasveja, jne.).
Vaikkapa loukkaantuneita ihmisiä ja eläimiä, jotka taistelee kaikin keinoin jäljellä olevasta ravinnosta.
Mutta ei voi mitään kun mielikuvitus loppuu kesken niin pitää turvautua taas zombeihin. Kaikki tommonen yliluonnollinen p*ska tappaa peleistä jännityksen ja peli-ilon.
Ei zombit kovinkaan yliluonnollinen asia ole. Ja tuossa pelissähän on niitä eloonjääneitä, jotka tappavat toisiaan, jotta saisivat ruokaa ja pysyisivät hengissä. Esimerkkinä juuri se tyyppi, joka hakattiin. Ja voisit kyllä lopettaa pelintekijöiden mollaamisen, maailmassa ei ole enää kovinkaan montaa ideaa, joita ei olisi jo käytetty, siksi turvaudutaan vanhaan, ja kyllä tästäkin tulee omalla tavallaan massasta erottuva peli.
11.12.2011 klo 17.58
Ei zombit kovinkaan yliluonnollinen asia ole.
Joka päivä kävelee muutama sellanen vastaan.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 18.05
Ei zombit kovinkaan yliluonnollinen asia ole.
Joka päivä kävelee muutama sellanen vastaan.
Just :D Tarkoitan vaan, että ei se mahdotonta ole. Kyllä sen tapaisia infektioita ilmestyy luonnossa ;)
Rekisteröitynyt 20.12.2010
11.12.2011 klo 18.15
Ei zombit kovinkaan yliluonnollinen asia ole.
Joka päivä kävelee muutama sellanen vastaan.
Just :D Tarkoitan vaan, että ei se mahdotonta ole. Kyllä sen tapaisia infektioita ilmestyy luonnossa ;)
11.12.2011 klo 18.17
Just :D Tarkoitan vaan, että ei se mahdotonta ole. Kyllä sen tapaisia infektioita ilmestyy luonnossa ;)
Ei ihme jos kaikenmaailman Call of Dutyt ja Simssit myyvät ku muut pelisarjat on kustu tällä tavalla.
Ja on aika noloo väittää että lähes kaikki peli ideat on jo keksitty eikä uusia ideoita voi enää keksiä. Jos vaan mielikuvitusta riittää ni kyllä aina voi keksiä vaikka mitä. Muita ideoita on nykyään ympärillä vaan sen verran että heikommat ottavat pakosti sieltä ja täältä vaikutteita.
Jo 80-luvulla on joku "viisas" väittänyt että kaikki keksinnöt on jo keksitty.
Mitä mieltä tästä ollaan vuonna 2011?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 18.44
Just :D Tarkoitan vaan, että ei se mahdotonta ole. Kyllä sen tapaisia infektioita ilmestyy luonnossa ;)
Ei ihme jos kaikenmaailman Call of Dutyt ja Simssit myyvät ku muut pelisarjat on kustu tällä tavalla.
Ja on aika noloo väittää että lähes kaikki peli ideat on jo keksitty eikä uusia ideoita voi enää keksiä. Jos vaan mielikuvitusta riittää ni kyllä aina voi keksiä vaikka mitä. Muita ideoita on nykyään ympärillä vaan sen verran että heikommat ottavat pakosti sieltä ja täältä vaikutteita.
Jo 80-luvulla on joku "viisas" väittänyt että kaikki keksinnöt on jo keksitty.
Mitä mieltä tästä ollaan vuonna 2011?
Sanoinkin että ''kovinkaan monta ideaa'', ja tällä viittasin siihen, että kyllä jotain uutta voi keksiä (LittleBigPlanet, Minecraft), mutta niitä uusia ideoita on aika harvakseltaan, eivätkä kaikki uudet ideat myy. Voisit itse ryhtyä pelinsuunnittelijaksi, jos kerta mielikuvitusta löytyy :)´
Ja tuosta keksintöasiasta sen verran, että aika tyhmä tyyppi oli, jos tullaista uskalsi väittää. Itsellä on tällä hetkellä monia keksintäideoita päässä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.12.2011 klo 18.46
Just :D Tarkoitan vaan, että ei se mahdotonta ole. Kyllä sen tapaisia infektioita ilmestyy luonnossa ;)
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti. Ei ole edes mahdotonta, että joskus vielä leviää laajalle joku uusi epidemia, joka sekoittaa ihmisten aivotoiminnan. Mihinkään kuolleisiin vaikuttavaan zombie epidemiaan en taas usko.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.12.2011 klo 18.46
Aluks näytti lupaavalta, mutta ku noi örkkimönderit ilmesty ni kiinnostus tipahti nollaan -.-
Pitääkö tollasella p*skalla pilata Uncharteddien lisäks vielä muutkin pelit.
Eli mitä olisit ehdottanut sitten vihollisiksi? Pelin tarinahan rakentuu tuon jonkun tartunnan ympärille, niin mitä, jotain ubersotialitako pitäis olla vastassa? Ihan kun niitäkään ei olis jo joka pelissä nähty. On tässä sentään vähän erilaisempia zombeja, sillä ilmeisesti luonnolla on tässä iso osansa (luvassa siis zombeja, jotka on puoliksi kasveja, jne.).
Vaikkapa loukkaantuneita ihmisiä ja eläimiä, jotka taistelee kaikin keinoin jäljellä olevasta ravinnosta.
Mutta ei voi mitään kun mielikuvitus loppuu kesken niin pitää turvautua taas zombeihin. Kaikki tommonen yliluonnollinen p*ska tappaa peleistä jännityksen ja peli-ilon.
Aivan varmasti tuolla on muitakin ihmisselviytyjiä noiden päähahmojen lisäksi ja veikkaan, että tuolla maailmassa alkaa olla pikkuhiljaa pulaa elintarvikkeista. Tämän takia luultavasti myös ainakin osa ihmisselviytyjistä toimii myös pelin vihollisina. Tapa tai tule tapetuksi, semmostahan se olis varmaan tosielämässäki. Mut olis loppupeleissä taas vaan yks samanlainen räiskintäpeli. Nyt vihollisina on kasvizombien lisäksi myös varhaisessa infektiovaiheessa olevia ihmisiä (eli näyttävät vielä ihmisiltä, mutta ovat silti sekaisin - kuten tuossa trailerissa näkyi tuo eka vihollinen) ja toivon mukaan noita mainitsemiani ihan tavallisia ihmisselviytyjiä. Puhumattakaan sitten vaikka mutautuneista eläimistä.
11.12.2011 klo 18.51
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti. Ei ole edes mahdotonta, että joskus vielä leviää laajalle joku uusi epidemia, joka sekoittaa ihmisten aivotoiminnan. Mihinkään kuolleisiin vaikuttavaan zombie epidemiaan en taas usko.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 18.55
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti. Ei ole edes mahdotonta, että joskus vielä leviää laajalle joku uusi epidemia, joka sekoittaa ihmisten aivotoiminnan. Mihinkään kuolleisiin vaikuttavaan zombie epidemiaan en taas usko.
Eihän sitä joskus muinoin uskottu, että ihminen tulisi pääsemään kuuhun. Niin kuitenkin tapahtui.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
11.12.2011 klo 20.03
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti.
Huh, en kyllä muista kuulleeni infektioista tai parasiiteistä, jotka saisivat ihmisen mielettömäksi omien lajitoveriensa syöjäksi, mutta sinulla kun on asiasta näyttävästi paremmin tietoa, niin voisit varmaan valaista minua ja mainita muutaman esimerkiksi.
Ei ole edes mahdotonta, että joskus vielä leviää laajalle joku uusi epidemia, joka sekoittaa ihmisten aivotoiminnan.
Jaksaisitko perustella?
Eihän sitä joskus muinoin uskottu, että ihminen tulisi pääsemään kuuhun. Niin kuitenkin tapahtui.
Ihmisen saavutus ja luonnonilmiö ovat kaksi vähän eri asiaa.
11.12.2011 klo 20.10
11.12.2011 klo 20.15
Rekisteröitynyt 30.08.2010
11.12.2011 klo 20.15
11.12.2011 klo 20.32
Tosin enpä yllättyisi, vaikka tämä lopulta paljastuisikin perus putkijuoksu-räiskinnäksi zombeilla, niin kuin valitettavan useasti tapahtuu.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 20.37
Huh, en kyllä muista kuulleeni infektioista tai parasiiteistä, jotka saisivat ihmisen mielettömäksi omien lajitoveriensa syöjäksi, mutta sinulla kun on asiasta näyttävästi paremmin tietoa, niin voisit varmaan valaista minua ja mainita muutaman esimerkiksi.
Sitä tapahtuu ötököiden porukoissa, ja sen lisäksi on vielä vesikauhu. Olemmekin tässä spekuloimassa, että jos se parasiitti, mikä tekee ötököistä hulluja, alkaa yhtäkkiä vaikuttaa ihmisiinkin. Vain spekulointia. Ja sitäpaitsi käsite ''zombi'' ei tarkoita verenhimoista olentoa, vaan ihmistä, jolla ei ole tahtoa. Populaarikulttuuri muokkasi zombista sellaisen, jonka käsitämme sen olevan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Zombi
Jaksaisitko perustella?
Tuossahan ylhäällä on perustelu.
Ihmisen saavutus ja luonnonilmiö ovat kaksi vähän eri asiaa.
Tarkoitinpahan vain, että kaikki on mahdollista, vaikka niin ei ensinäkemältä ajattelisikaan.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
11.12.2011 klo 21.19
Sitä tapahtuu ötököiden porukoissa
Luomakuntamme vähä-älyisimmässä osassa. Sieltä on pitkä matka ihmisiin.
ja sen lisäksi on vielä vesikauhu.
Jonka tunnetuimpiin oireisiin kuuluu zombiutuminen:
http://tinyurl.com/yh9c447
Olemmekin tässä spekuloimassa, että jos se parasiitti, mikä tekee ötököistä hulluja, alkaa yhtäkkiä vaikuttaa ihmisiinkin.
Hetkonen, missä kohtaa tämä keskustelu alkoi?
Vain spekulointia.
Mistä lähtien olet osannut lukea tagmanin mieltä?
Ja sitäpaitsi käsite ''zombi'' ei tarkoita verenhimoista olentoa, vaan ihmistä, jolla ei ole tahtoa. Populaarikulttuuri muokkasi zombista sellaisen, jonka käsitämme sen olevan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Zombi
Thanks for the info, kummastakohan herra Zombi-asiantuntija luulisi olevan nyt puhe?
Tuossahan ylhäällä on perustelu.
Ikävä kyllä spekulointi ei ole perustelu väitteelle.
Tarkoitinpahan vain, että kaikki on mahdollista, vaikka niin ei ensinäkemältä ajattelisikaan.
Niin, videopeleissä. Jos puhuttaisiin ihan tosielämästä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
11.12.2011 klo 21.40
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti.
Huh, en kyllä muista kuulleeni infektioista tai parasiiteistä, jotka saisivat ihmisen mielettömäksi omien lajitoveriensa syöjäksi, mutta sinulla kun on asiasta näyttävästi paremmin tietoa, niin voisit varmaan valaista minua ja mainita muutaman esimerkiksi.
Sanoin zombiemaiseksi, en 100% zombieksi. Tietyt parasiitit ja sairaudet aiheuttaa sekavuutta, agressiivisuutta ja harhoja, jotka voi tietysti myös johtaa kannibalismiin jossain tapauksissa.
Ei ole edes mahdotonta, että joskus vielä leviää laajalle joku uusi epidemia, joka sekoittaa ihmisten aivotoiminnan.
Jaksaisitko perustella?
Mitä perustelemista tässä on? Uusia ja kehittyneempiä viruksia syntyy jatkuvasti luonnossa ja keinotekoisesti. Lintu sekä sikainfluenssa on hyviä esimerkkejä siitä, miten laajalle virukset voivat levitä nykypäiväkin hyvin pienessä ajassa. Tuollainen scenario on täysin mahdollinen, mutta epätodennäköinen.
Eihän sitä joskus muinoin uskottu, että ihminen tulisi pääsemään kuuhun. Niin kuitenkin tapahtui.
Ihmisen saavutus ja luonnonilmiö ovat kaksi vähän eri asiaa.
Virus voi myös olla ihmisen saavutus. Kyllähän noita superviruksia jalostetaan ja kehitetään labraympäristössä.
11.12.2011 klo 21.44
11.12.2011 klo 22.03
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 22.09
Luomakuntamme vähä-älyisimmässä osassa. Sieltä on pitkä matka ihmisiin.
Jos herra kerran haluaa viisastella... niin voin sanoa, että ötökät ovat kaukana tyhmimmistä. Eikä kyseisten lajien välinen ero vaikuta siihen, etteikö virus voisi mutaatoitua niin, että se alkaa vaikuttaa ihmisiin.
Hetkonen, missä kohtaa tämä keskustelu alkoi?
Siitä, kun ajattelin ääneen, että tämä voisi tapahtua oikeasti. Tuossa ylhäällä...
Mistä lähtien olet osannut lukea tagmanin mieltä?
Aloitin tämän spekuloimisen itse.
Thanks for the info, kummastakohan herra Zombi-asiantuntija luulisi olevan nyt puhe?
Populaarikulttuurin zombista tietty, en ole tyhmä.
Ikävä kyllä spekulointi ei ole perustelu väitteelle.
Tiede perustuu spekulointiin, ja kaikkien termien mukaisesti maailmanlaajuinen zombi-epidemia olisi mahdollinen, joskin epätodennäköinen.
Niin, videopeleissä. Jos puhuttaisiin ihan tosielämästä.
Puhun tosielämästä, kaikki voi tapahtua, mitä eivät rajoita luonnon ja yms. lait.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
11.12.2011 klo 23.17
Sanoin zombiemaiseksi, en 100% zombieksi. Tietyt parasiitit ja sairaudet aiheuttaa sekavuutta, agressiivisuutta ja harhoja, jotka voi tietysti myös johtaa kannibalismiin jossain tapauksissa.
Eli periaatteessa pelkkä väsymyskin voi saada ihmisen zombimaiseksi? Mielenkiintoiset kriteerit. Edelleen muuten odotan niitä esimerkkejä.
Mitä perustelemista tässä on?
No olisi kiva tietää mille aivoituksille väitteet perustuvat.
Uusia ja kehittyneempiä viruksia syntyy jatkuvasti luonnossa ja keinotekoisesti.
http://tinyurl.com/39o2mer
It's theoretically possible—though extremely difficult—to create a hybrid rabies-influenza virus using modern genetic-engineering techniques, the University of Miami's Andreansky said.
"Sure, I could imagine a scenario where you mix rabies with a flu virus to get airborne transmission, a measles virus to get personality changes, the encephalitis virus to cook your brain with fever"—and thus increase aggression even further—"and throw in the ebola virus to cause you to bleed from your guts. Combine all these things, and you'll [get] something like a zombie virus," she said.
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Lintu sekä sikainfluenssa on hyviä esimerkkejä siitä, miten laajalle virukset voivat levitä nykypäiväkin hyvin pienessä ajassa. Tuollainen scenario on täysin mahdollinen, mutta epätodennäköinen.
http://tinyurl.com/cv6y3sv
http://tinyurl.com/yy8v7w
http://tinyurl.com/4yzomqz
Virus voi myös olla ihmisen saavutus. Kyllähän noita superviruksia jalostetaan ja kehitetään labraympäristössä.
Joo, joku Umbrellahan ihan varmasti kehittää jotain T-virusta ihan huvikseen jossain keskilännessä. Sehän varmasti maksimoi voitot, kun ihmiset ovat zombeja.
Jos herra kerran haluaa viisastella... niin voin sanoa, että ötökät ovat kaukana tyhmimmistä. Eikä kyseisten lajien välinen ero vaikuta siihen, etteikö virus voisi mutaatoitua niin, että se alkaa vaikuttaa ihmisiin.
Ötökät ovat juuri sen verran älykkäitä, että ne kykenevät selviytymään. Ne ovat täysin aistiensa varassa. Niitä tyhmempiä ei ole kuin ehkä yksisoluiset eliöt. Sitä paitsi ihmiset ovat niin vähän vuorovaikutuksessa hyönteisten kanssa, että mitään mutaatiota ei ehtisi edes tapahtua.
Siitä, kun ajattelin ääneen, että tämä voisi tapahtua oikeasti. Tuossa ylhäällä...
Aloitin tämän spekuloimisen itse.
Jaa, anteeksi. Oletin, että keskustelit asiasta jonkun muun kanssa, koska sanoit:
Olemmekin tässä spekuloimassa
En tiennyt, että sinulla on vakavia ongelmia mielenterveytesi kanssa ja että sinulla on sivupersoonahäiriö. Jos et ole hakeutunut jo hoitoon, niin suosittelen tekemään sen mitä pikimmin.
Tiede perustuu spekulointiin, ja kaikkien termien mukaisesti maailmanlaajuinen zombi-epidemia olisi mahdollinen, joskin epätodennäköinen.
Tieteen tarkoituksena on luoda uutta tietoa. Miten ajattelit sen tehdä pelkällä spekulaatiolla? Ja mitkä ovat nämä "termit"?
Puhun tosielämästä, kaikki voi tapahtua, mitä eivät rajoita luonnon ja yms. lait.
Tuolla ylempänä sanottiinkin, että no can do, joten menehän vaikka pelaamaan videopelejä.
11.12.2011 klo 23.33
Rekisteröitynyt 15.11.2011
11.12.2011 klo 23.50
Ötökät ovat juuri sen verran älykkäitä, että ne kykenevät selviytymään. Ne ovat täysin aistiensa varassa. Niitä tyhmempiä ei ole kuin ehkä yksisoluiset eliöt. Sitä paitsi ihmiset ovat niin vähän vuorovaikutuksessa hyönteisten kanssa, että mitään mutaatiota ei ehtisi edes tapahtua.
Hyvä hyvä Mr.Ötökkätutkija. Hatustako tuon päätelmän vetäisit? Erilaisten ötökeiden välinen älykkyysero on valtava. Ja entäpä jos tautiset muurahaiset ovat tehneet pesän taloosi, ja saastuttavat teidätkin tautiin? Hyvä mies mielikuvitusta kehiin, ilman sitä eläisimme vieläkin kivikaudella.
Jaa, anteeksi. Oletin, että keskustelit asiasta jonkun muun kanssa, koska sanoit:...
En tiennyt, että sinulla on vakavia ongelmia mielenterveytesi kanssa ja että sinulla on sivupersoonahäiriö. Jos et ole hakeutunut jo hoitoon, niin suosittelen tekemään sen mitä pikimmin.
Voi hyvä luoja, haluatko vetää tämän keskustelun henkilökohtaiseksi? MINÄ aloitin spekulaation ja mr.tagman liittyi mukaan. Ja Kun puhuin MEISTÄ tarkoitin minua ja tagmania.
Tieteen tarkoituksena on luoda uutta tietoa. Miten ajattelit sen tehdä pelkällä spekulaatiolla? Ja mitkä ovat nämä "termit"?
Tieteen tarkoitus on kehitellä uutta ja yrittää todistaa vanhat väitteet valheiksi, ja kaikkein suurimmat keksinnöt syntyvät ajatuksista aka SPEKULOIMISESTA. Ja termit tarkoittavat elämää määrittäviä lakeja.
Tuolla ylempänä sanottiinkin, että no can do, joten menehän vaikka pelaamaan videopelejä.
Ei viedä tätä juupas/eipäs väittelyksi. Jos väität, ettei kaikkien lakien mukaisia tapahtumia voi tapahtua, haastat koko maailman olemassaolon nykyisen käsityksen.
12.12.2011 klo 00.27
Just :D Tarkoitan vaan, että ei se mahdotonta ole. Kyllä sen tapaisia infektioita ilmestyy luonnossa ;)
Ei ihme jos kaikenmaailman Call of Dutyt ja Simssit myyvät ku muut pelisarjat on kustu tällä tavalla.
Ja on aika noloo väittää että lähes kaikki peli ideat on jo keksitty eikä uusia ideoita voi enää keksiä. Jos vaan mielikuvitusta riittää ni kyllä aina voi keksiä vaikka mitä. Muita ideoita on nykyään ympärillä vaan sen verran että heikommat ottavat pakosti sieltä ja täältä vaikutteita.
Jo 80-luvulla on joku "viisas" väittänyt että kaikki keksinnöt on jo keksitty.
Mitä mieltä tästä ollaan vuonna 2011?
Oletko kuullut vesikauhusta?
12.12.2011 klo 00.56
Oletko kuullut vesikauhusta? [/quote]Trailerin örkit on kyllä kaukana mistään vesikauhusesta ihmisestä.
12.12.2011 klo 08.08
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 08.52
Hatustako tuon päätelmän vetäisit?
Itse asiassa se on aika perustietoa. Sen voi päätellä vaikka siitä, että hyönteiset eivät ole kehittyneet ollenkaan kuten vaikka ihmiset.
http://tinyurl.com/dxqpfhg
Ja entäpä jos tautiset muurahaiset ovat tehneet pesän taloosi, ja saastuttavat teidätkin tautiin?
Talossani sattuu olemaankin muurahaispesä. Ne ovat syystä tai toisesta mieluummin sijoittaneet sen rakenteiden alle kuin näköpiiriini. Olen ehkä kaksi tai kolme muurahaista nähnyt vipeltävän lattialla, mutta minkäänlaisessa kosketuksessa en ole ollut.
Hyvä mies mielikuvitusta kehiin, ilman sitä eläisimme vieläkin kivikaudella.
Järkeäkin sopisi käytettävän.
Voi hyvä luoja, haluatko vetää tämän keskustelun henkilökohtaiseksi?
Keskustelun ei ole pakko mennä henkilökohtaiseksi, mutta minun olisi hyvä tietää vastapuolen ongelmista, jotta voisin ottaa ne väittelyssä huomioon ja ymmärtää paremmin vastapuolta. Sitä paitsi omasta mielestäni kehoitin varsin kohteliaasti mennä hoitoon.
MINÄ aloitin spekulaation ja mr.tagman liittyi mukaan. Ja Kun puhuin MEISTÄ tarkoitin minua ja tagmania.
En kyllä edelleenkään löydä sitä kohtaa, missä te spekuloitte "että jos se parasiitti, mikä tekee ötököistä hulluja, alkaa yhtäkkiä vaikuttaa ihmisiinkin." Señor tagman ei ole sanallakaan maininnut mitään spekulointia ötököistä, vaan suoraan väitti, että on olemassa jotain T-viruksia, jotka muuttavat ihmisen zombiksi.
Tieteen tarkoitus on kehitellä uutta ja yrittää todistaa vanhat väitteet valheiksi, ja kaikkein suurimmat keksinnöt syntyvät ajatuksista aka SPEKULOIMISESTA.
Se alkaa spekuloinnista, mutta tiede ei perustu spekulointiin.
Tiede perustuu spekuloinnin jälkeiseen tiedon luomiseen. Pelkkä spekulointi on pseudotiedettä:
http://tinyurl.com/d6avht6
Ja termit tarkoittavat elämää määrittäviä lakeja.
Hetkonen, mitäs vittua? "Elämää määrittävät lait"? Elämää ei määritä muut lait kuin aivojen toiminta. Miten tämä liittyy maailmanlaajuisen zombi-epidemian mahdollisuuteen?
Ei viedä tätä juupas/eipäs väittelyksi. Jos väität, ettei kaikkien lakien mukaisia tapahtumia voi tapahtua, haastat koko maailman olemassaolon nykyisen käsityksen.
Tekisi mieli kysyä, millä logiikalla tähän lopputulokseen päästiin, mutta pelkään että sille tielle ei loppua näy:
http://tinyurl.com/d9tgqo
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.12.2011 klo 13.09
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.12.2011 klo 15.28
[quote nick="tagman"]Sanoin zombiemaiseksi, en 100% zombieksi. Tietyt parasiitit ja sairaudet aiheuttaa sekavuutta, agressiivisuutta ja harhoja, jotka voi tietysti myös johtaa kannibalismiin jossain tapauksissa.
Eli periaatteessa pelkkä väsymyskin voi saada ihmisen zombimaiseksi? Mielenkiintoiset kriteerit. Edelleen muuten odotan niitä esimerkkejä.
Hain takaa vähän vahvempia oireita kuin väsymys. Kukaan ei tiedä mitä viruksia ja parasiitteja tulee vielä tulevaisuudessa riivaamaan ihmiskuntaa, jotenka miksi aloit taas niin agressiivisesti väittämään vastaan.
Virus voi myös olla ihmisen saavutus. Kyllähän noita superviruksia jalostetaan ja kehitetään labraympäristössä.
Joo, joku Umbrellahan ihan varmasti kehittää jotain T-virusta ihan huvikseen jossain keskilännessä. Sehän varmasti maksimoi voitot, kun ihmiset ovat zombeja.
Oletko kuullut ikinä joukkotuhoaseista, joita kehitetään niin sodan osapuolien kuin terroristienkin toimesta?
Ja hyvä että joku muukin jaksaa väitellä onnimannin hulluutta vastaan.
12.12.2011 klo 15.58
[quote nick="tagman"]Sanoin zombiemaiseksi, en 100% zombieksi. Tietyt parasiitit ja sairaudet aiheuttaa sekavuutta, agressiivisuutta ja harhoja, jotka voi tietysti myös johtaa kannibalismiin jossain tapauksissa.
Eli periaatteessa pelkkä väsymyskin voi saada ihmisen zombimaiseksi? Mielenkiintoiset kriteerit. Edelleen muuten odotan niitä esimerkkejä.
Hain takaa vähän vahvempia oireita kuin väsymys. Kukaan ei tiedä mitä viruksia ja parasiitteja tulee vielä tulevaisuudessa riivaamaan ihmiskuntaa, jotenka miksi aloit taas niin agressiivisesti väittämään vastaan.
Onnimanni varmaan tarkoitti, että väsymyskin voi saada aikaan noita mainitsemiasi oireita (sekavuus, aggressiivisuus jne)
Ja hyvä että joku muukin jaksaa väitellä onnimannin hulluutta vastaan.
Kylläpähän sinä ja Uppmas tässä ''hulluilta'' vaikutatte :D
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 16.01
[quote nick="tagman"]Sanoin zombiemaiseksi, en 100% zombieksi. Tietyt parasiitit ja sairaudet aiheuttaa sekavuutta, agressiivisuutta ja harhoja, jotka voi tietysti myös johtaa kannibalismiin jossain tapauksissa.
Eli periaatteessa pelkkä väsymyskin voi saada ihmisen zombimaiseksi? Mielenkiintoiset kriteerit. Edelleen muuten odotan niitä esimerkkejä.
Hain takaa vähän vahvempia oireita kuin väsymys. Kukaan ei tiedä mitä viruksia ja parasiitteja tulee vielä tulevaisuudessa riivaamaan ihmiskuntaa, jotenka miksi aloit taas niin agressiivisesti väittämään vastaan.
Onnimanni varmaan tarkoitti, että väsymyskin voi saada aikaan noita mainitsemiasi oireita (sekavuus, aggressiivisuus jne)
Ja hyvä että joku muukin jaksaa väitellä onnimannin hulluutta vastaan.
Kylläpähän sinä ja Uppmas tässä ''hulluilta'' vaikutatte :D
Ja onnimanni on ärsyttävä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 16.21
Itse asiassa se on aika perustietoa. Sen voi päätellä vaikka siitä, että hyönteiset eivät ole kehittyneet ollenkaan kuten vaikka ihmiset.
http://tinyurl.com/dxqpfhg
Kyllä se murkku sen verran älykäs on, että sinua puraista osaa. Ja kyllähän Malariahyttynen levittää malariaa, elikkä hyönteisiä pitkin leviävät infektiot ovat täysin mahdollisia. Sanoinkin, että hyönteisten älykkyyksissä on eroja, en missään kohtaa väittänyt niiden olevan viisaampia kuin ihminen. Hatusta senkin kohdan vetäisit...
Talossani sattuu olemaankin muurahaispesä. Ne ovat syystä tai toisesta mieluummin sijoittaneet sen rakenteiden alle kuin näköpiiriini. Olen ehkä kaksi tai kolme muurahaista nähnyt vipeltävän lattialla, mutta minkäänlaisessa kosketuksessa en ole ollut.
Aijaa? Ihanko totta? Johtuisikohan siitä, ettei tavallisilla muurahalsilla ole syytä puraista ihmistä, älykääpiö? Entä jos niillä tautisilla onkin vimma purea ihmistä kuten oletettavasti worst case -scenariossa kävisi.
Järkeäkin sopisi käytettävän.
Järkeilen koko ajan. Sinä sen sijaan olet tylsä
Keskustelun ei ole pakko mennä henkilökohtaiseksi, mutta minun olisi hyvä tietää vastapuolen ongelmista, jotta voisin ottaa ne väittelyssä huomioon ja ymmärtää paremmin vastapuolta. Sitä paitsi omasta mielestäni kehoitin varsin kohteliaasti mennä hoitoon.
Kiitos kysymästä, mutta minulla ei ole ongelmia. Ja luuletko, että pidän ihmisestä, joka käskee minun menevän hoitoon, koska HÄN ITSE ymmärsi väärin?
En kyllä edelleenkään löydä sitä kohtaa, missä te spekuloitte "että jos se parasiitti, mikä tekee ötököistä hulluja, alkaa yhtäkkiä vaikuttaa ihmisiinkin." Señor tagman ei ole sanallakaan maininnut mitään spekulointia ötököistä, vaan suoraan väitti, että on olemassa jotain T-viruksia, jotka muuttavat ihmisen zombiksi.
Minä sanoin, että zombi-infektiot ovat mahdollisia. Ja tuo tiedemieskaverini sitten otti asiaan oman kantansa (siis tagman). En puhunut ötököistä, sanoin vain, että luonnossa esiintyy tämäntapaisia infektioita.
Se alkaa spekuloinnista, mutta tiede ei perustu spekulointiin.
Tiede perustuu spekuloinnin jälkeiseen tiedon luomiseen. Pelkkä spekulointi on pseudotiedettä:
http://tinyurl.com/d6avht6
Alkaa=perustuu: Minun väitteni osui oikeaan, ja se on vähintään yhtä järkevä, kuin sinun. Taas herra vääntää lausettani mielin määrin.
Hetkonen, mitäs vittua? "Elämää määrittävät lait"? Elämää ei määritä muut lait kuin aivojen toiminta. Miten tämä liittyy maailmanlaajuisen zombi-epidemian mahdollisuuteen?
Käykö paremmin ''maailmankaikkeutta määrittävät lait''? Siis suhteellisuusteoria, fysiikan lait ect. Vai haluatko keksiä sille paremman nimen, kun ymmärryksesi kerta on yliopistotasoa?
Tekisi mieli kysyä, millä logiikalla tähän lopputulokseen päästiin, mutta pelkään että sille tielle ei loppua näy:
http://tinyurl.com/d9tgqo
Siis, jos väität, ettei nyt uudelleennimetyn MAAILMANKAIKKEUTTA määrittävien lakien mukaisia tapahtumia voi tapahtua, olet pihalla. Kuin lumiukko räntäkelillä.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 16.27
Hain takaa vähän vahvempia oireita kuin väsymys.
En edelleenkään ymmärrä, miten pelkkä aggressiivisuus, harhat tai sekavuus saa mitenkään zombimaiseksi. Ja lol osui aivan oikeaan:
Onnimanni varmaan tarkoitti, että väsymyskin voi saada aikaan noita mainitsemiasi oireita (sekavuus, aggressiivisuus jne)
Kukaan ei tiedä mitä viruksia ja parasiitteja tulee vielä tulevaisuudessa riivaamaan ihmiskuntaa, jotenka miksi aloit taas niin agressiivisesti väittämään vastaan.
Sinä väitit, että sellaisia on jo:
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti.
Pyysin omasta mielestäni varsin kauniisti esimerkkejä, mutta en ole tähänkään mennessä niitä saanut, joten joudun vetämään sen johtopäätöksen, että puhuit taas vaihteeksi paskaa.
Oletko kuullut ikinä joukkotuhoaseista, joita kehitetään niin sodan osapuolien kuin terroristienkin toimesta?
Ei helvetti, luuletko oikeasti, että kukaan haluaisi kehittää mitään zombi-virusta, kun voi saman tien rakentaa vaikka ydinpommin tai vaikka tappavaa kaasua tai jotain ylipäänsä enemmän tappavaa ja vähemmän tyhmää?
Ja luuletko oikeasti, että jollain terroristeilla olisi resursseja, tietämystä, aikaa ja ylipäänsä mahdollisuuksia kehittää jotain helvetin zombi-virusta? Kuinka tyhmäksi voi jutut mennä?
Ja hyvä että joku muukin jaksaa väitellä onnimannin hulluutta vastaan.
Niin, hulluhan on se, joka uskoo yliopistotason tutkijoihin.
Kyllä se murkku sen verran älykäs on, että sinua puraista osaa. Ja kyllähän Malariahyttynen levittää malariaa, elikkä hyönteisiä pitkin leviävät infektiot ovat täysin mahdollisia.
No varmasti osaa. Ja malaria nyt on vielä huonompi esimerkki kuin vaikka sikainfluenssa. Katso vaikka kuinka levinnyt malaria on:
http://tinyurl.com/c7fappz
Hatusta senkin kohdan vetäisit...
No siinä linkissä lukee, että ne ovat juuri sen verran älykkäitä kun tarvitsevat selviytyäkseen. Vertaa vaikka siihen, että itselläsi ei ole mitään, millä tukea väitteitäsi.
Entä jos niillä tautisilla onkin vimma purea ihmistä kuten oletettavasti worst case -scenariossa kävisi.
Niin, oletettavasti. Ne voivat oletettavasti kasvaa myös vaikka kymmenen metriä korkeiksi ja ampua silmistään laseria ja vaikka mitä muuta jännää. Saan varmasti entomologian mitallin!
Järkeilen koko ajan. Sinä sen sijaan olet tylsä
Kiva tietää.
Ja luuletko, että pidän ihmisestä, joka käskee minun menevän hoitoon, koska HÄN ITSE ymmärsi väärin?
Luuletko, että minua kiinnostaa mielipiteesi?
Minä sanoin, että zombi-infektiot ovat mahdollisia. Ja tuo tiedemieskaverini sitten otti asiaan oman kantansa (siis tagman). En puhunut ötököistä, sanoin vain, että luonnossa esiintyy tämäntapaisia infektioita.
En vieläkään löydä sitä kohtaa, mistä oli puhe. Oletan siis, että sinäkin puhuit paskaa ja haaskasit kiertelyllä aikaani.
Alkaa=perustuu: Minun väitteni osui oikeaan, ja se on vähintään yhtä järkevä, kuin sinun. Taas herra vääntää lausettani mielin määrin.
Ikävä kyllä alkaa ei ole synonyymi verbille perustua:
http://tinyurl.com/cgv4fzg
http://tinyurl.com/c9xsaky
Esimerkiksi toinen maailmansota voi perustua ensimmäisestä maailmansodasta johtuviin ilmiöihin ja tapahtumiin, mutta se ei ala niistä.
Käykö paremmin ''maailmankaikkeutta määrittävät lait''? Siis suhteellisuusteoria, fysiikan lait ect. Vai haluatko keksiä sille paremman nimen, kun ymmärryksesi kerta on yliopistotasoa?
Niin, joku ymmärrettävä termi voisi olla paikallaan, kuten vaikka juuri fysiikan lait tai esimerkiksi luonnonlait. Voi olla parempi, etten itse alkaisi keksimään mitään turhan monimutkaista termiä, koska oma ymmärryksesi ei selvästikään ole kuin korkeintaan ala-astetasoa.
Siis, jos väität, ettei nyt uudelleennimetyn MAAILMANKAIKKEUTTA määrittävien lakien mukaisia tapahtumia voi tapahtua, olet pihalla. Kuin lumiukko räntäkelillä.
Ovatko nämä maailmankaikkeutta määrittävät lait näitä olettamuksiasi, että muurahaiset alkaisivat pureksimaan ihmisiä? Siinä tapauksessa olisin vain huojentunut, että olisin pihalla niistä laeista.
12.12.2011 klo 16.46
Minä sanoin, että zombi-infektiot ovat mahdollisia.
Ei ne ikävä kyllä nykypäivänä ole, vaikka kuinka spekuloisit. Ihan vain siitä syystä että sellaista tautia tai sairautta ei ole olemassakaan joka saisi ihmisen, jostain helvetin ötököistä puhumattakaan, muutettua lajitovereidensa syömistä tahdonvastaisesti haluavaksi kannibaaliksi. Jostain vesikauhusta on aika saatanan pitkä matka johonkin t-virus-pandemiaan.
12.12.2011 klo 17.18
Nyt kysyn, en vittuillakseni, vaan oikeasti minkä ikäisi olette? Olen nyt itse lukion kolmannella ja tuollaista paskaa ei pysty perustelemaan tai heittämään vakavissaan ilmaan mitä olen oppinut koulusta... Netissä päätyy vain hurahtaneiden ihmisten sivuille.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 17.47
Tagman ja Uppmas nyt kyllä oikeasti... Tässä nyt väittelet henkilön kanssa, joka selvästi perustelee ja heittää faktoja kehiin. Te taas käytät mielkuvitusta ja naurettavia "väitteitä" puolustaaksesi mahdollista zombie-epidemiaa tai jtm... Tätäkö se teettää, kun liian nuorena katsoo elokuvia ja antaa niiden vaikutta alitajuntaan...
Nyt kysyn, en vittuillakseni, vaan oikeasti minkä ikäisi olette? Olen nyt itse lukion kolmannella ja tuollaista paskaa ei pysty perustelemaan tai heittämään vakavissaan ilmaan mitä olen oppinut koulusta... Netissä päätyy vain hurahtaneiden ihmisten sivuille.
Me olemme täällä hauskoina ihmisinä spekuloimassa, että miten tämä voisi tapahtua oikeassa elämässä. Eihän meillä ole faktoja, me vain arvailemme huviksemme, ja te tulette vakavalla naamalla sieltä ''ei se voi tapahtua, koska tämä tämä ja tuo.'' Kivi ja keppi, mistäs sitä tietää, jos ne terroristit kehittelevät zombiviruksen, koska haluavat tuhota maapallon? Emme me tätä vakavalla naamalla pohdi, kunhan realisoimme, voisiko näin tapahtua.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 17.58
http://news.nationalgeographic.com/news/2010/10/1001027-r
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 18.19
Eihän meillä ole faktoja, me vain arvailemme huviksemme, ja te tulette vakavalla naamalla sieltä ''ei se voi tapahtua, koska tämä tämä ja tuo.''
Sori, mutta kun ei voi tietää, että pelleilettekö te vai oletteko te vain ihan oikeasti täysidiootteja, niin se on parempi varmuuden vuoksi korjata tyhmyydet.
Kivi ja keppi, mistäs sitä tietää, jos ne terroristit kehittelevät zombiviruksen, koska haluavat tuhota maapallon?
Mistäs sitä tietää, että terroristeilla on oma avaruusohjelmansa ja että heillä on jo tukikohta kuussa?
Mutta jos sitä faktaa haluatte, niin pureksikaa tämän kanssa:
http://news.nationalgeographic.com/news/2010/10/1001027-r
Hah hah, well done Holmes, löysit vihdoinkin sen artikkelin, jonka linkitin tänne, olisitpa vain jaksanut lukea sen loppuun. Minä kun jo ehdin luulla, että te pelleilitte "spekulaatioittenne" kanssa, mutta näyttävästi otittekin sen ihan vakavasti.
It's theoretically possible—though extremely difficult—to create a hybrid rabies-influenza virus using modern genetic-engineering techniques, the University of Miami's Andreansky said.
"Sure, I could imagine a scenario where you mix rabies with a flu virus to get airborne transmission, a measles virus to get personality changes, the encephalitis virus to cook your brain with fever"—and thus increase aggression even further—"and throw in the ebola virus to cause you to bleed from your guts. Combine all these things, and you'll [get] something like a zombie virus," she said.
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
12.12.2011 klo 18.21
Mutta jos sitä faktaa haluatte, niin pureksikaa tämän kanssa
Vesikauhu nyt oli jo kaikkien tiedossa, ja loppu nyt onkin sitä samaa mielikuvitusleikkiä mitä sinä ja tagman olette harrastaneet koko ajan. Muistaakseni Onnimanni laittoikin jo: "But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Kivi ja keppi, mistäs sitä tietää, jos ne terroristit kehittelevät zombiviruksen, koska haluavat tuhota maapallon?
Käyttäisivät kallisarvoisia resursseja jonkin äärimmäisen vaikeasti kehitettävän ja täydellisiä laboratorio-oloja vaativan taudin takia joka ei edes tapa kantajaansa välittömästi, sen sijaan että esim nukettaisivat tai myrkyttäisivät ihmisiltä aivot pellolle? Tämä ei ole mitään realisointia, vaan puhdasta tyhmyyttä.
12.12.2011 klo 18.22
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 19.22
Eihän meillä ole faktoja, me vain arvailemme huviksemme, ja te tulette vakavalla naamalla sieltä ''ei se voi tapahtua, koska tämä tämä ja tuo.''
Sori, mutta kun ei voi tietää, että pelleilettekö te vai oletteko te vain ihan oikeasti täysidiootteja, niin se on parempi varmuuden vuoksi korjata tyhmyydet.
Kivi ja keppi, mistäs sitä tietää, jos ne terroristit kehittelevät zombiviruksen, koska haluavat tuhota maapallon?
Mistäs sitä tietää, että terroristeilla on oma avaruusohjelmansa ja että heillä on jo tukikohta kuussa?
Mutta jos sitä faktaa haluatte, niin pureksikaa tämän kanssa:
http://news.nationalgeographic.com/news/2010/10/1001027-r
Hah hah, well done Holmes, löysit vihdoinkin sen artikkelin, jonka linkitin tänne, olisitpa vain jaksanut lukea sen loppuun. Minä kun jo ehdin luulla, että te pelleilitte "spekulaatioittenne" kanssa, mutta näyttävästi otittekin sen ihan vakavasti.
It's theoretically possible—though extremely difficult—to create a hybrid rabies-influenza virus using modern genetic-engineering techniques, the University of Miami's Andreansky said.
"Sure, I could imagine a scenario where you mix rabies with a flu virus to get airborne transmission, a measles virus to get personality changes, the encephalitis virus to cook your brain with fever"—and thus increase aggression even further—"and throw in the ebola virus to cause you to bleed from your guts. Combine all these things, and you'll [get] something like a zombie virus," she said.
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Noi voi vittu. D: Muistinkin nähneeni artikkelin ennenkin. Ajattelin vain, että faktaa haluatte niin faktaa saatte, mutta näemmä koko juttu meni vituiksi :D Edelleenkin ihan hupimielessä ajattelen, ei ole tarkoitus ennustaa maapallon tulevaisuutta.
12.12.2011 klo 19.45
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 19.53
Uppmas täällä väittää heittävänsä juttua läpällä ja seuraavaksi onkin taas suu vaahdossa tosissaan väittämässä vastaan. No, se on tuo teini-ikä, kun kaikesta on väiteltävä :D
Älä jaksa, en minä oikeasti tosissani ole.
12.12.2011 klo 19.55
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.12.2011 klo 20.09
Hain takaa vähän vahvempia oireita kuin väsymys.
En edelleenkään ymmärrä, miten pelkkä aggressiivisuus, harhat tai sekavuus saa mitenkään zombimaiseksi. Ja lol osui aivan oikeaan:
Onnimanni varmaan tarkoitti, että väsymyskin voi saada aikaan noita mainitsemiasi oireita (sekavuus, aggressiivisuus jne)
Zombiet juurikin käyttäytyy yleensä sekavasti, agressiivisesti tai passiivisesti ja niillä voi olla epämuodostumia. Ja muistutan vielä, että zombiet ovat epäkuolleita enkä usko oikeasti kuoleiden pystyvän liikumaan kuten peleissä ja leffoissa. Minä puhun pelkästään oireista, jotka saa ihmisen zombien kaltaiseksi.
Kukaan ei tiedä mitä viruksia ja parasiitteja tulee vielä tulevaisuudessa riivaamaan ihmiskuntaa, jotenka miksi aloit taas niin agressiivisesti väittämään vastaan.
Sinä väitit, että sellaisia on jo:
Onhan noita infektoita ja parasiittejä, jotka voi saada ihmisen käyttäytymään zombiemaisesti.
Pyysin omasta mielestäni varsin kauniisti esimerkkejä, mutta en ole tähänkään mennessä niitä saanut, joten joudun vetämään sen johtopäätöksen, että puhuit taas vaihteeksi paskaa.
Niinhän on, mutta tarkoitin että entistä tarttuvampia ja pahempia sairauksia voi tulla. Ja esimerkkejä voi hakea netistä. En näe asiaa niin tärkeäksi että jaksaisin niitä tonkia.
Oletko kuullut ikinä joukkotuhoaseista, joita kehitetään niin sodan osapuolien kuin terroristienkin toimesta?
Ei helvetti, luuletko oikeasti, että kukaan haluaisi kehittää mitään zombi-virusta, kun voi saman tien rakentaa vaikka ydinpommin tai vaikka tappavaa kaasua tai jotain ylipäänsä enemmän tappavaa ja vähemmän tyhmää?
Ja luuletko oikeasti, että jollain terroristeilla olisi resursseja, tietämystä, aikaa ja ylipäänsä mahdollisuuksia kehittää jotain helvetin zombi-virusta? Kuinka tyhmäksi voi jutut mennä?
Yhdysvaltain armejan tarttuvien tautien tutkimuslaitoksen tutkijan epäiltiin levittävän pernaruttoa. Jenkkilän pernaruttokirjeitä lähettäneellä henkilöllä tuskin oli muuta motiivia kuin terrorismi, jotenka tässä hyvä esimerkki miten terroristi ja sekopää voi työskennellä vaarallisten aineiden parissa.
Ja joku "zombie" -virus toimisi huomattavasti tehokkaampana pelotteena kuin joku tappava kaasu tai pommi.
Tagman ja Uppmas nyt kyllä oikeasti... Tässä nyt väittelet henkilön kanssa, joka selvästi perustelee ja heittää faktoja kehiin. Te taas käytät mielkuvitusta ja naurettavia "väitteitä" puolustaaksesi mahdollista zombie-epidemiaa tai jtm... Tätäkö se teettää, kun liian nuorena katsoo elokuvia ja antaa niiden vaikutta alitajuntaan...
Ymmärtäisin herran huolen jos tässä oltaisi väitetty kuolleiden nousevan haudasta vihreinä, mutta kun ei ole. Porukka vaan ei tunnu tajuavan mitä hain takaa.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 20.53
Zombiet juurikin käyttäytyy yleensä sekavasti, agressiivisesti tai passiivisesti ja niillä voi olla epämuodostumia. Ja muistutan vielä, että zombiet ovat epäkuolleita enkä usko oikeasti kuoleiden pystyvän liikumaan kuten peleissä ja leffoissa. Minä puhun pelkästään oireista, jotka saa ihmisen zombien kaltaiseksi.
Edelleenkään nuo oireet eivät tee kenestäkään mitenkään erityisemmän zombia. Zombit käyttäytyvät mielettömästi ja pelkkä lihannälkä pakotteena.
Niinhän on, mutta tarkoitin että entistä tarttuvampia ja pahempia sairauksia voi tulla. Ja esimerkkejä voi hakea netistä. En näe asiaa niin tärkeäksi että jaksaisin niitä tonkia.
Eli puhuit paskaa, selvä.
Yhdysvaltain armejan tarttuvien tautien tutkimuslaitoksen tutkijan epäiltiin levittävän pernaruttoa.
Jenkkilän pernaruttokirjeitä lähettäneellä henkilöllä tuskin oli muuta motiivia kuin terrorismi, jotenka tässä hyvä esimerkki miten terroristi ja sekopää voi työskennellä vaarallisten aineiden parissa.
Aha, entä sitten? Mitään uutta virus-tyyppiä ei tässä tapauksessa olla siltikään kehitetty. Siinä, että yksi sekopääterroristi työskentelee vaarallisten aineiden parissa ei ole mitään uutta. Vinkki: maailmassa on miljoonia sekopääterroristejä, jotka työskentelevät vaarallisten aineiden parissa.
Ja joku "zombie" -virus toimisi huomattavasti tehokkaampana pelotteena kuin joku tappava kaasu tai pommi.
Aijaa, millä perusteella?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 21.06
Edelleenkään nuo oireet eivät tee kenestäkään mitenkään erityisemmän zombia. Zombit käyttäytyvät mielettömästi ja pelkkä lihannälkä pakotteena.
Voi hyvä jumala. Enkös minä jo kerran sanonut, että tuo on populaarikulttuurin hirviözombi? Zombeja on erilaisia, emmekä ole koskaan määritelleet, mistä niistä puhumme.
Aha, entä sitten? Mitään uutta virus-tyyppiä ei tässä tapauksessa olla siltikään kehitetty. Siinä, että yksi sekopääterroristi työskentelee vaarallisten aineiden parissa ei ole mitään uutta. Vinkki: maailmassa on miljoonia sekopääterroristejä, jotka työskentelevät vaarallisten aineiden parissa.
Mr.linkkimestari voisi pistää linkin tuosta lasketusta terroristien määrästä.
Ja sinähän sanoit itsekin, ettei sellaista ole VIELÄ kehitetty, mikään ei estä sitä tapahtumasta tulevaisuudessa, koska teknologia kehittyy.
Aijaa, millä perusteella?
Mieti itsekin. Hyvin tehty Zombi-virus levittää tuhoa laajemmalle, kuin yksikään pommi tai kaasu. Pommin kuolonuhrien luvut luetellaan miljoonissa, mahdollisen zombi-viruksen jopa miljardeissa.
Äsken vielä kuulostit ihan järkevältä noine hyvine perusteluineen ja muutenkin...
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 21.22
Voi hyvä jumala. Enkös minä jo kerran sanonut, että tuo on populaarikulttuurin hirviözombi? Zombeja on erilaisia, emmekä ole koskaan määritelleet, mistä niistä puhumme.
Minä taas luulin, että se tuli jo selväksi kummasta puhuttiin.
Thanks for the info, kummastakohan herra Zombi-asiantuntija luulisi olevan nyt puhe?
Populaarikulttuurin zombista tietty, en ole tyhmä.
Mr.linkkimestari voisi pistää linkin tuosta lasketusta terroristien määrästä.
Miksi? Se oli liioittelu, eikä pointti.
Ja sinähän sanoit itsekin, ettei sellaista ole VIELÄ kehitetty, mikään ei estä sitä tapahtumasta tulevaisuudessa, koska teknologia kehittyy.
Mitä kohtaa et nyt ymmärrä?
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Mieti itsekin. Hyvin tehty Zombi-virus levittää tuhoa laajemmalle, kuin yksikään pommi tai kaasu. Pommin kuolonuhrien luvut luetellaan miljoonissa, mahdollisen zombi-viruksen jopa miljardeissa.
Zombi-viruksen saaneet voi pistää karanteeniin, voimaan tulisi kaiken maailman poikkeuslakeja ja ulkonaliikkumiskieltoja yms. joilla estettäisiin viruksen leviäminen. Sitten vain keksittäisiin rokote ja kaikki unohtaisivat tapauksen viikossa.
Ja missään ei ole sanottu, että pommeja tai kaasua tehtäisiin vain yksi annos. Ihan yhtä hyvin ne voivat tappaa miljardeja, jos niitä on riittävästi.
Äsken vielä kuulostit ihan järkevältä noine hyvine perusteluineen ja muutenkin...
Äsken vielä tiesit mistä zombeista oli kyse, etkä ollut tyhmä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 21.38
Minä taas luulin, että se tuli jo selväksi kummasta puhuttiin.
Viisasteluksi menee... Kun käytään sanaa ''zombi'', on aivan sama, mitä sanalla ollaan tarkoitettu aikaisemmassa tilanteessa, sillä kyseisellä sanalla on useita käsitteitä. Voin linkata wikipediaan vielä, jos et ymmärtänyt
Miksi? Se oli liioittelu, eikä pointti.
Jaa, että nyt mr.faktalta tulee liioiteltua tekstiä.. oivoivoi.
Mitä kohtaa et nyt ymmärrä?
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Tuo on nykyajan päätelmä, tulevaisuudessa ajatukset voivat muuttua, kun bioteknologia kehittyy.
Zombi-viruksen saaneet voi pistää karanteeniin, voimaan tulisi kaikenmaailman poikkeuslakeja ja ulkonaliikkumiskieltoja yms. jolla estettäisiin viruksen leviäminen. Sitten vain keksittäisiin rokote ja kaikki unohtavat tapauksen viikossa.
Ja missään ei ole sanottu, että pommeja tai kaasua tehtäisiin vain yksi annos. Ihan yhtä hyvin ne voivat tappaa miljardeja, jos niitä on riittävästi.
Kuules, hyvin tehty Zombi-virus leviää niin nopeasti, ettet ehdi edes kissaa sanoa, kun ne ovat jo kimpussa. Jos esim. vapautat viruksen tapahtumassa, jossa on kymmeniä tuhansia ihmisiä, tuho on valtavaa. Joskin mantereelta toiselle levittäminen täytyy tehdä manuaalisesti.
Enkä väittänyt, etteikö kaasu-, ja pommihyökkäyksiä tehtäisi useita, mutta ne ovat vain kaupunkikohtaisia, ja tarvittaisiin yli 10 ydinpommia, että kuolonluku saadaan miljardiin. Ja ne ydinpommit eivät mitään halpoja ole. Kaasuhyökkäys taas on heikompi, koska siltä voidaan suojautua paljon paremmin.
Äsken vielä tiesit mistä zombeista oli kyse, etkä ollut tyhmä.
Tiedän kyllä, mistä Zombeista on kyse, mutta käsite ''zombi'' tarkoitta kaiken tyypin zombeja.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 22.01
Viisasteluksi menee... Kun käytään sanaa ''zombi'', on aivan sama, mitä sanalla ollaan tarkoitettu aikaisemmassa tilanteessa, sillä kyseisellä sanalla on useita käsitteitä.
Kyllä sillä itse asiassa on väliä keskustelun koheesion kannalta. Ei keskustelun aihetta (populaarikulttuurin zombit) voi yhtäkkiä muuttaa. Jos näin tekee niin silloin kärsii jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä.
Jaa, että nyt mr.faktalta tulee liioiteltua tekstiä.. oivoivoi.
No hui kauheata, kun se ei ollut sen jutun pointti. Sanotaan sitten vaikka, että maailmassa on tuhansia sekopääterroristejä. Onko nyt parempi mieli?
Tuo on nykyajan päätelmä, tulevaisuudessa ajatukset voivat muuttua, kun bioteknologia kehittyy.
Harmi vain, että vaikka ajatukset muuttuisivatkin, niin luonto ei.
Kuules, hyvin tehty Zombi-virus leviää niin nopeasti, ettet ehdi edes kissaa sanoa, kun ne ovat jo kimpussa. Jos esim. vapautat viruksen tapahtumassa, jossa on kymmeniä tuhansia ihmisiä, tuho on valtavaa. Joskin mantereelta toiselle levittäminen täytyy tehdä manuaalisesti.
Onko sinulla jotain kokemusta zombi-viruksista vai miksi sanot näin?
Vapautapa tällainen paikassa, jossa on kymmeniä tuhansia ihmisiä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba
Enkä väittänyt, etteikö kaasu-, ja pommihyökkäyksiä tehtäisi useita, mutta ne ovat vain kaupunkikohtaisia, ja tarvittaisiin yli 10 ydinpommia, että kuolonluku saadaan miljardiin.
Zombitkin kyllä saisivat yrittää, että kuolonluku jotenkin yhtäkkiä nousisi miljardiin.
Ja ne ydinpommit eivät mitään halpoja ole.
Toisin kuin zombi-virus, jota on mahdotonta tehdä.
Kaasuhyökkäys taas on heikompi, koska siltä voidaan suojautua paljon paremmin.
Kuten miten, kaasunaamarilla? Jep, niitähän on joka jannulla jemmassa.
Tiedän kyllä, mistä Zombeista on kyse, mutta käsite ''zombi'' tarkoitta kaiken tyypin zombeja.
Kyllä, mutta puhe oli nyt populaarikulttuurin zombeista.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.12.2011 klo 22.17
Zombiet juurikin käyttäytyy yleensä sekavasti, agressiivisesti tai passiivisesti ja niillä voi olla epämuodostumia. Ja muistutan vielä, että zombiet ovat epäkuolleita enkä usko oikeasti kuoleiden pystyvän liikumaan kuten peleissä ja leffoissa. Minä puhun pelkästään oireista, jotka saa ihmisen zombien kaltaiseksi.
Edelleenkään nuo oireet eivät tee kenestäkään mitenkään erityisemmän zombia. Zombit käyttäytyvät mielettömästi ja pelkkä lihannälkä pakotteena.
Populaarikulttuuri tuntee erilaisia zombeja. On totta että stereotyyppinen zombie on ihmisten aivojen ja lihan perään, mutta minusta voidaan puhua zombiemaisesta, vaikka himo aivojen syöntiin ja epäkuolleisuus jätetään pois. Esim. katatoonisesta skitsofreniasta kärsivä ihminen on minusta jo äärimmäisen lähellä elävää zombieta.
Ja joku "zombie" -virus toimisi huomattavasti tehokkaampana pelotteena kuin joku tappava kaasu tai pommi.
Aijaa, millä perusteella?
Ajatteleppa ite. Jos kehitettäisiin ase, jolla saataisiin suuri ihmisjoukko sekoamaan ja tappamaan toisensa. Jollain pommilla tai kaasuiskulla ei pystyttäisi yhtä siististi tappamaan yhtäpaljon porukkaa esim. jostain suurkaupunkista.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 22.24
Kyllä sillä itse asiassa on väliä keskustelun koheesion kannalta. Ei keskustelun aihetta (populaarikulttuurin zombit) voi yhtäkkiä muuttaa. Jos näin tekee niin silloin kärsii jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä.
Voisitko etsiä, missä kohtaa olemme siirtyneet käsittelemään juuri näitä Zombeja? Minusta olemme puhuneet kokoajan vain zombeista.
No hui kauheata, kun se ei ollut sen jutun pointti. Sanotaan sitten vaikka, että maailmassa on tuhansia sekopääterroristejä. Onko nyt parempi mieli?
Ehdottoman parempi mieli
Harmi vain, että vaikka ajatukset muuttuisivatkin, niin luonto ei.
Mutta teknologia kyllä.
Onko sinulla jotain kokemusta zombi-viruksista vai miksi sanot näin?
Zombi-viruksista ei, mutta leviämistavasta voi päätellä, ettei näky ole kaunista.
Vapautapa tällainen paikassa, jossa on kymmeniä tuhansia ihmisiä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_Bomba
Rahanhaaskausta, tiputa tuo Singaporeen.
Zombitkin kyllä saisivat yrittää, että kuolonluku jotenkin yhtäkkiä nousisi miljardiin.
Mutta hyvässä tapauksessa niin käy. Esim. Afrikassa olisi todella huonot selviytymismahdollisuudet.
Toisin kuin zombi-virus, jota on mahdotonta tehdä.
*Melkein mahdoton.
Kuten miten, kaasunaamarilla? Jep, niitähän on joka jannulla jemmassa.
No yleensäkin sen takia, että kaasun täytyy päästä kosketuksiin limakalvon kanssa, pommin ei.
Kyllä, mutta puhe oli nyt populaarikulttuurin zombeista.
Minusta ei ollut, eti vielä sitä kommenttia.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 22.32
On totta että stereotyyppinen zombie on ihmisten aivojen ja lihan perään, mutta minusta voidaan puhua zombiemaisesta, vaikka himo aivojen syöntiin ja epäkuolleisuus jätetään pois.
Minusta taas ei, koska siinä tapauksessa zombin käsite on liian laaja, eikä zombille ole enää mitään tiettyä käsitettä. Siitä tulee blankosana. Se ei tarkoita enää mitään.
Esim. katatoonisesta skitsofreniasta kärsivä ihminen on minusta jo äärimmäisen lähellä elävää zombieta.
Ajatteleppa ite. Jos kehitettäisiin ase, jolla saataisiin suuri ihmisjoukko sekoamaan ja tappamaan toisensa. Jollain pommilla tai kaasuiskulla ei pystyttäisi yhtä siististi tappamaan yhtäpaljon porukkaa esim. jostain suurkaupunkista.
Kröhöm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tsar_bomba
Ja kuten sanottua, karanteeni, ulkonaliikkumiskielto, poikkeuslaki, rokotteet, yms. yms.
12.12.2011 klo 22.32
Esim. katatoonisesta skitsofreniasta
Ei ole ihmisestä toiseen tarttuva tauti.
Jollain pommilla tai kaasuiskulla ei pystyttäisi yhtä siististi tappamaan yhtäpaljon porukkaa esim. jostain suurkaupunkista.
Sanoisin kyllä että paljon siistimmin kuin hitaasti ja epävarmasti leviävällä ja suhteellisen helposti eristettävissä olevalla taudinaiheuttajalla (jos siis tehdään oletus että sellainen olisi olemassa).
No yleensäkin sen takia, että kaasun täytyy päästä kosketuksiin limakalvon kanssa, pommin ei.
Ja zombi-viruksen pitää.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 22.42
Voisitko etsiä, missä kohtaa olemme siirtyneet käsittelemään juuri näitä Zombeja? Minusta olemme puhuneet kokoajan vain zombeista.
Juuri tässä kohtaa:
Populaarikulttuurin zombista tietty, en ole tyhmä.
Siis mistä muusta me sitten muka olemme puhuneet?
Mutta teknologia kyllä.
Harmi vain, että teknologia ei voi luonnolle mitään.
Zombi-viruksista ei, mutta leviämistavasta voi päätellä, ettei näky ole kaunista.
Eli sinulla ei ole kokemusta zombi-viruksista, mutta tiedät miten ne leviää? Hyvä tietää.
Mutta hyvässä tapauksessa niin käy. Esim. Afrikassa olisi todella huonot selviytymismahdollisuudet.
En kyllä näe mikä estäisi afrikkalaisia toteuttamasta näitä poikkeuslakeja, karanteeneja ja ulkonaliikkumiskieltoja.
*Melkein mahdoton.
Ja mille perustuu tämä näkemys?
No yleensäkin sen takia, että kaasun täytyy päästä kosketuksiin limakalvon kanssa, pommin ei.
Varmasti lohduttaa, jos ei ole kaasunaamaria tai jotain muuta suojusta.
Minusta ei ollut, eti vielä sitä kommenttia.
Ei minun tarvitse etsiä kun se on löytynyt jo:
Populaarikulttuurin zombista tietty, en ole tyhmä.
Kerrot varmaan, että mistä muusta tässä sitten oltaisiin puhuttu?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 22.45
Ja noista karanteeneista yms. Ei valtio reagoi niin nopeasti ettei vakavempaa ehtisi tapahtua. Lisäksi rokotteita on vaikea kehittää viruksille. Ja juuri sen takia se leviääkin helposti. Jos taudin puhkeamista ei osata odottaa, asiat menevät todella persauksillen. Ja kun tajutaan tilanne, on virus levinnyt niin laajalle, ettei selkeä alueen rajoitus enää onnistu.
Ja zombin täytyy myös päästä vereen, mutta zombi voi sentään itse tehdä jotain asian hyväksi.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 23.06
Jos ette ole vielä katsoneet sitä wikipedian ''zombi'' -artikkelia, suosittelen lämpimästi. Se ketoo, että Onnimannin oletus on väärä, ja tagmanin kutsumaa zombia voi kutsua zombiksi.
Mitä sinä nyt oikein sekoilet? En ole missään vaiheessa kieltänyt, etteikö muunkinlaisia zombeja ole, mutta jos puhe on populaarikulttuurin zombeista, niin minun mielestäni olisi ihan asiallista puhua populaarikulttuurin zombeista.
Ja noista karanteeneista yms. Ei valtio reagoi niin nopeasti ettei vakavempaa ehtisi tapahtua.
Paikallisia poliiseja, aseita omistavia ihmisiä sun muita ei ole olemassakaan, ehei, on vain valtio.
Lisäksi rokotteita on vaikea kehittää viruksille. Ja juuri sen takia se leviääkin helposti.
Saisiko tälle tiedolle lähdettä?
Jos taudin puhkeamista ei osata odottaa, asiat menevät todella persauksillen. Ja kun tajutaan tilanne, on virus levinnyt niin laajalle, ettei selkeä alueen rajoitus enää onnistu.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa ulkonaliikkumiskielto? Se tarkoittaa sitä, että kukaan ei liiku ulkona (paitsi poliisit ja muut viranomaiset). Ideana olisi, että kaikki ihmisten välinen kanssakäyminen rajoitettaisiin minimiin, kunnes rokote keksittäisiin.
Ja zombin täytyy myös päästä vereen, mutta zombi voi sentään itse tehdä jotain asian hyväksi.
Mikä estää ihmistä saattaa zombia toimintakyvyttömäksi ennen kuin näin tapahtuu?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 23.24
Mitä sinä nyt oikein sekoilet? En ole missään vaiheessa kieltänyt, etteikö muunkinlaisia zombeja ole, mutta jos puhe on populaarikulttuurin zombeista, niin minun mielestäni olisi ihan asiallista puhua populaarikulttuurin zombeista.
No selvä, puhutaan sitten niistä.
omistavia ihmisiä sun muita ei ole olemassakaan, ehei, on vain valtio.
Kyllä poliisit ja muut varmasti jotenkin osaavat reagoida, mutta se ei vähennä yllätymomentin pahuutta.
Saisiko tälle tiedolle lähdettä?
Eikun se oli parasiitti... jolle siis ei rokotteita helposti anneta. Virukseen ei taas tepsi lääkkeet, ja rokotukseen on käytettävä zombi-virusta itsessään.
Mutta mikäli virus osaa vaihtaa geneettistä perimää, ei rokotteen tekeminen ole helppoa. esim HI-virus. Lähde: Wikipedia: artikkeli: virus
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa ulkonaliikkumiskielto? Se tarkoittaa sitä, että kukaan ei liiku ulkona (paitsi poliisit ja muut viranomaiset). Ideana olisi, että kaikki ihmisten välinen kanssakäyminen rajoitettaisiin minimiin, kunnes rokote keksittäisiin.
Tietysti ymmärrän, mietinpähän vain, kuinka pitkälle tauti leviäisi ennen ulkonaliikkumiskiellon antamista... ja entä jos zombit pääsevät taloon sisään?
Mikä estää ihmistä saattaa zombia toimintakyvyttömäksi ennen kuin näin tapahtuu?
Riippuu pitkälti zombista, aseella tietysti saa nirrin pois, mutta aseettomalla siviilillä voi olla hankalampaa.
12.12.2011 klo 23.30
Nyt kuitenkin puhuttiin tälläisistä zombeista, mitä peleissäkin on. Uppmaskin vaikutti puhuvan niistä niin kauan, kunnes tajusi olevansa väärässä ja aihe vaihtuikin ihan minkäläisiin zombeihin tahansa.
Muutenkin, Onnimanni heittää faktoja pöytään linkkien kera, kun te taas ''spekuloitte'' ja ''heittelette juttuja läpällä''. Oikeesti, yrittäkää edes. Nyt saatatte itsenne vain naurunalaisiksi.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
12.12.2011 klo 23.33
Äly hoi tagman ja varsinkin Uppmas. Jos pidätte zombina muuten ''zombimaista'' henkilöä ilman lihanhimoa, niin eiköhän niitä ole jo nyt maailmassa melko paljon ja tästä olisi aivan turha väitellä.
Nyt kuitenkin puhuttiin tälläisistä zombeista, mitä peleissäkin on. Uppmaskin vaikutti puhuvan niistä niin kauan, kunnes tajusi olevansa väärässä ja aihe vaihtuikin ihan minkäläisiin zombeihin tahansa.
Muutenkin, Onnimanni heittää faktoja pöytään linkkien kera, kun te taas ''spekuloitte'' ja ''heittelette juttuja läpällä''. Oikeesti, yrittäkää edes. Nyt saatatte itsenne vain naurunalaisiksi.
Luuletko, että zombien olemassaolosta on faktoja? On hieman pakko heittää tyhjältä pöydältä. ja en usko, että tämä on elämää vakavampi keskustelu. Hauskaa miten tämäkin alkoi minun läpästäni.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.12.2011 klo 23.53
Kyllä poliisit ja muut varmasti jotenkin osaavat reagoida, mutta se ei vähennä yllätymomentin pahuutta.
Yllätysmomentilla ei ole paljoa väliä, jos asiat saadaan kuntoon alkupuhkeamisen jälkeen. Mitään reagointia ei edes tarvittaisi, jos yllätysmomenttia ei olisi.
Mutta mikäli virus osaa vaihtaa geneettistä perimää, ei rokotteen tekeminen ole helppoa. esim HI-virus. Lähde: Wikipedia: artikkeli: virus
Niin, jos virus osaa vaihtaa perimäänsä. Jos niin pahasti pääsee käymään, niin sitten pitää varoa, ettei zombi pääse puremaan ja käyttää kaikkia mahdollisia desinfiontiaineita ja suojia. Ja tietenkin noudattaa niitä ulkonaliikkumiskieltoja yms.
Tietysti ymmärrän, mietinpähän vain, kuinka pitkälle tauti leviäisi ennen ulkonaliikkumiskiellon antamista...
Niin, sitä ei välttämättä ehdittäisi edes antaa, mikäli poliisi ja armeija hoitaisivat homman ripeästi. Kyllä se ulkonaliikkumiskielto tulisi niin nopeasti kun vain saataisiin tieto viranomaisille, että zombeja on liikkeellä ja niiden purenta muuttaa muutkin zombeiksi.
ja entä jos zombit pääsevät taloon sisään?
Joillakin ihmisillä on lukot ovissa. Ikkunat voi vaikka barrikoida hyllyillä, kaapeilla sun muilla raskailla tavaroilla.
Riippuu pitkälti zombista, aseella tietysti saa nirrin pois, mutta aseettomalla siviilillä voi olla hankalampaa.
No on vaikeaa ottaa vaikka kivi, veitsi tai joku muu tappava esine lähistöltä ja lyödä zombia päähän. Jos ei löydy lähistöltä, niin menee jonnekin missä on. Valitsee vaikka paikan, mistä löytyy joku rautaputki tai jotain oikeasti kättä pitempää. Problem solved.
12.12.2011 klo 23.58
Äly hoi tagman ja varsinkin Uppmas. Jos pidätte zombina muuten ''zombimaista'' henkilöä ilman lihanhimoa, niin eiköhän niitä ole jo nyt maailmassa melko paljon ja tästä olisi aivan turha väitellä.
Nyt kuitenkin puhuttiin tälläisistä zombeista, mitä peleissäkin on. Uppmaskin vaikutti puhuvan niistä niin kauan, kunnes tajusi olevansa väärässä ja aihe vaihtuikin ihan minkäläisiin zombeihin tahansa.
Muutenkin, Onnimanni heittää faktoja pöytään linkkien kera, kun te taas ''spekuloitte'' ja ''heittelette juttuja läpällä''. Oikeesti, yrittäkää edes. Nyt saatatte itsenne vain naurunalaisiksi.
Luuletko, että zombien olemassaolosta on faktoja? On hieman pakko heittää tyhjältä pöydältä. ja en usko, että tämä on elämää vakavampi keskustelu. Hauskaa miten tämäkin alkoi minun läpästäni.
No en todellakaan luule, kun niitä nimenomaan EI OLE. Jos tämä on läppää, niin miksi sitten tosissasi yrität todistella näitä väitteitäsi. Toivon tosiaan, että nuo juttusi ovat vain läppää, etkä itse tosissasi usko niihin.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 00.24
http://www.cracked.com/article_18683_7-scientific-reasons
Tähän kohtaan tulisi varmaan kommenttia, kuinka usko ihmiskuntaan taas väheni, mutta sepä ei voi enää omalla kohdalla vähentyä, joten se siitä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 01.06
En tykkää lainailla Crackedia, mutta jos te oikeasti luulette, että joku zombi-epidemia onnistuisi, niin säästän kaikkien aikaa linkittämällä tämän:
http://www.cracked.com/article_18683_7-scientific-reasons
Tähän kohtaan tulisi varmaan kommenttia, kuinka usko ihmiskuntaan taas väheni, mutta sepä ei voi enää omalla kohdalla vähentyä, joten se siitä.
Eivät ne tyhmiltä syiltä vaikuttaneet. Paitsi ehkä 6 ja 5. Mutta siis, zombi-epidemia voisi saada alkunsa, mutta se ei menestyisi. Hienoa, nyt voin nukkua yöni rauhassa.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 12.59
Mutta siis, zombi-epidemia voisi saada alkunsa, mutta se ei menestyisi.
Minulle on jäänyt epäselväksi, että miten.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 15.04
Mutta siis, zombi-epidemia voisi saada alkunsa, mutta se ei menestyisi.
Minulle on jäänyt epäselväksi, että miten.
Jollakin epämääräisellä tavalla. Todennäköisimmin luultavasti ihmisen kehittelemänä, jos ollenkaan.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 15.27
Jollakin epämääräisellä tavalla.
Elikkä ainoa tapa, miten joku zombi-epidemia voisi syntyä on "jollakin epämääräisellä tavalla"? Onnittelut, taitaa olla internetin historian paras perustelu. Tuohon on kyllä vaikea sanoa mitään muuta kuin: http://tinyurl.com/d33cyb5
Vaikka usko ihmiskuntaan on mennyt, niin ainakin saan hyvät naurut päälle.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 15.47
Jollakin epämääräisellä tavalla.
Elikkä ainoa tapa, miten joku zombi-epidemia voisi syntyä on "jollakin epämääräisellä tavalla"? Onnittelut, taitaa olla internetin historian paras perustelu. Tuohon on kyllä vaikea sanoa mitään muuta kuin: http://tinyurl.com/d33cyb5
Vaikka usko ihmiskuntaan on mennyt, niin ainakin saan hyvät naurut päälle.
Thä, minähän sanoin, että ihmisen kehittelemänä.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 16.01
Thä, minähän sanoin, että ihmisen kehittelemänä.
"Todennäköisimmin luultavasti". Ja sekin on jo todistettu mahdottomaksi, joten jos sinulla ei ole enää muuta lisättävää kuin sanoilla leikkiminen, niin voisit lopettaa aikani haaskaamisen. Voin kyllä antaa sinulle viimeisen sanan, jos olet tarpeeksi lapsellinen sitä halutaksesi. Seuraavaan viestiin en enää vastaa, jos siinä ei ole mitään aiheeseen liittyvää, eli itse väittelyn jatkamista.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 16.06
Thä, minähän sanoin, että ihmisen kehittelemänä.
"Todennäköisimmin luultavasti". Ja sekin on jo todistettu mahdottomaksi, joten jos sinulla ei ole enää muuta lisättävää kuin sanoilla leikkiminen, niin voisit lopettaa aikani haaskaamisen. Voin kyllä antaa sinulle viimeisen sanan, jos olet tarpeeksi lapsellinen sitä halutaksesi. Seuraavaan viestiin en enää vastaa, jos siinä ei ole mitään aiheeseen liittyvää.
En muista kyllä, että sen olisi todistettu olevan mahdotonta. Ja teknologia kuitenkin kehittyy, bioteknologia siinä samalla, että kyllä se tulevaisuudessa on mahdollista, joskin hyvin epätodennäköistä. Voisit kyllä laittaa sen kohdan, missä se todistettiin mahdottomaksi.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 16.08
En muista kyllä, että sen olisi todistettu olevan mahdotonta. Ja teknologia kuitenkin kehittyy, bioteknologia siinä samalla, että kyllä se tulevaisuudessa on mahdollista, joskin hyvin epätodennäköistä. Voisit kyllä laittaa sen kohdan, missä se todistettiin mahdottomaksi.
Harmi, että teknologia ei, edelleenkään, voi luonnolle mitään.
http://tinyurl.com/39o2mer
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Ja mistä ihmeestä sinä ylipäänsä tiedät paljonko teknologia kehittyy tulevaisuudessa?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 16.12
En muista kyllä, että sen olisi todistettu olevan mahdotonta. Ja teknologia kuitenkin kehittyy, bioteknologia siinä samalla, että kyllä se tulevaisuudessa on mahdollista, joskin hyvin epätodennäköistä. Voisit kyllä laittaa sen kohdan, missä se todistettiin mahdottomaksi.
Harmi, että teknologia ei, edelleenkään, voi luonnolle mitään.
http://tinyurl.com/39o2mer
"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd MOST LIKELY get a dead virus."
Niin kuin jo tummensinkin, se sanoo selvästi, että TODENÄKÖISESTI viruksen tekeminen ei onnistu, mutta mahdollisuudet ovat, joskin pienet. Ja sitäpaitsi nykyiset päätelmät eivät kaikessa pidä paikkaansa, voimmehan me olla väärässä, ja luonto pystyykin taipumaan.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 16.14
Ja mistä ihmeestä sinä ylipäänsä tiedät paljonko teknologia kehittyy tulevaisuudessa?
En tiedäkään, kuinka paljon, mutta se tulee kehittymään runsaasti.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 16.24
Niin kuin jo tummensinkin, se sanoo selvästi, että TODENÄKÖISESTI viruksen tekeminen ei onnistu, mutta mahdollisuudet ovat, joskin pienet.
Et näyttävästi ymmärrä lukemaasi. Siinä sanotaan, että tuloksena on todennäköisimmin kuollut virus. Tuloksena voi olla muutakin, mutta luonto ei siltikään anna niiden asioiden tapahtua yhtä aikaa.
Ja sitäpaitsi nykyiset päätelmät eivät kaikessa pidä paikkaansa, voimmehan me olla väärässä, ja luonto pystyykin taipumaan.
Ikävä kyllä luonto ei pysty taipumaan. 1+1=2 aina ja kaikkialla. Mekaniikan peruslait pysyvät vakioina aina ja kaikkialla. Ihmistä, jonka aivot on täysin tuhottu, ei saada enää henkiin, aina ja kaikkialla.
En tiedäkään, kuinka paljon, mutta se tulee kehittymään runsaasti.
Perustuen mille päätelmälle?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 16.33
Et näyttävästi ymmärrä lukemaasi. Siinä sanotaan, että tuloksena on todennäköisimmin kuollut virus. Tuloksena voi olla muutakin, mutta luonto ei siltikään anna niiden asioiden tapahtua yhtä aikaa.
Sama se, sinullakaan ei ole hajuakaan siitä, mitä voi tapahtua tulevaisuudessa tapahtuu. Elikkä väitellään 50 vuoden päästä.
Ikävä kyllä luonto ei pysty taipumaan. 1+1=2 aina ja kaikkialla. Mekaniikan peruslait pysyvät vakioina aina ja kaikkialla. Ihmistä, jonka aivot on täysin tuhottu, ei saada enää henkiin, aina ja kaikkialla.
Eipä tietenkään aivot pihalla olevaa ihmistä herätetäkkään. Enkä usko, että luonnonlait taipuisivat, mutta olisi se luultavasti mahdollista saada JONKINLAINEN zombi-virus tehtyä. Onhan lähelle vetäviä esimerkkejä luonnossa.
Perustuen mille päätelmälle?
Päättelen sen nykyisen teknologiankehityksen tasosta.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 17.00
Sama se, sinullakaan ei ole hajuakaan siitä, mitä voi tapahtua tulevaisuudessa tapahtuu. Elikkä väitellään 50 vuoden päästä.
No ei, mutta zombiutumiselle ei ole minkäänlaisia perusteita eikä mahdollisuuksia.
Eipä tietenkään aivot pihalla olevaa ihmistä herätetäkkään. Enkä usko, että luonnonlait taipuisivat, mutta olisi se luultavasti mahdollista saada JONKINLAINEN zombi-virus tehtyä.
Ehkä omassa päässäsi. Jos tällainen perustelematon jossittelu on ainoa perustelu, niin terve vaan.
Onhan lähelle vetäviä esimerkkejä luonnossa.
Niin, hyönteisten biologisessa luokassa, joiden älykkyys on mitätön ja aivojen rakenne hyvin alkeellinen verrattuna ihmisen vastaavaan. Vertaa:
http://tinyurl.com/cs6o8ke
Alkuperäiset kolme ensimmäistä hermosolua muodostavat aivot
http://tinyurl.com/caeh4cb
Alin biologinen solurakenne aivoissa on sen noin 100 miljardia hermosolua
Päättelen sen nykyisen teknologiankehityksen tasosta.
Se, että teknologia kehittyy nyt, ei tarkoita automaattisesti sitä, että se kehittyisi tulevaisuudessa. Tulevaisuudessa jos esim. Yhdysvallat menevät konkurssiin, niin koko maailmantalous kaatuu ja teknologian kehitykselle (ja sen rahoitukselle) voi pussata hyvästit. Tai vaikka kun öljy loppuu, niin jos resurssisodat ei vie meitä kivikaudelle, niin sitten saamme kokea kuinka ihanaa oli vuosisatoja sitten elää ilman öljyä, sähköä sun muita hömpötyksiä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 17.10
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 17.18
Turha kanssasi on väitellä, kun et taivu mitenkään toisten ihmisten mielipiteisiin.
Mielenkiintoista, kun tällaista saa kuulla aina kun vastapuolelta loppuu argumentit.
Tätäkin saa kuulla enemmän kuin tarpeeksi:
Mehän jatkoimme vain samasta asiasta kiistelyä, eikä se johtanut mihinkään, enkä jaksa jatkaa.
Hyvää päivänjatkoa vaan teillekin.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 17.20
Mielenkiintoista, kun tällaista saa kuulla aina kun vastapuolelta loppuu argumentit.
Hyvää päivänjatkoa vaan teillekin.
Argumentithan loppuivat jo aikaa sitten. :P Mehän jatkoimme vain samasta asiasta kiistelyä, eikä se johtanut mihinkään, enkä jaksa jatkaa. :)
13.12.2011 klo 19.09
Rekisteröitynyt 04.11.2007
13.12.2011 klo 19.32
Turha kanssasi on väitellä, kun et taivu mitenkään toisten ihmisten mielipiteisiin.
Mielenkiintoista, kun tällaista saa kuulla aina kun vastapuolelta loppuu argumentit.
Argumentit loppuu aika usein niiltä jotka sinun kanssasi väittelee. Näet asiat aina vain yhdestä perspektiivistä, etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
13.12.2011 klo 19.39
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 19.59
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Kyllä hän on osassa kohtaa ollut väärässäkin.
13.12.2011 klo 20.22
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Kyllä hän on osassa kohtaa ollut väärässäkin.
Kuten?
13.12.2011 klo 20.24
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Kyllä hän on osassa kohtaa ollut väärässäkin.
Niinkun esimerkiksi missä?
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 20.27
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Kyllä hän on osassa kohtaa ollut väärässäkin.
Kuten?
Käytä aivojasi ja etsi.
13.12.2011 klo 20.38
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Kyllä hän on osassa kohtaa ollut väärässäkin.
Kuten?
Käytä aivojasi ja etsi.
Keskustelu kertaalleen luettu, enkä toiste lue. Onnimanni onnistui kumoamaan teidän typerät väitteenne faktoilla kerta toisensa jälkeen. Etpä taida itsekään löytää paskapuhetta hänen kommenteistaan.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 20.46
etkä ikinä myönnä olevasi väärässä.
Nähdäkseni hänellä ei ole tähän mennessä ollut mitään syytä myöntää tuota, vaikka parhaanne olettekin yrittäneet.
Kyllä hän on osassa kohtaa ollut väärässäkin.
Kuten?
Käytä aivojasi ja etsi.
Keskustelu kertaalleen luettu, enkä toiste lue. Onnimanni onnistui kumoamaan teidän typerät väitteenne faktoilla kerta toisensa jälkeen. Etpä taida itsekään löytää paskapuhetta hänen kommenteistaan.
Harmi, että teknologia ei, edelleenkään, voi luonnolle mitään.
http://tinyurl.com/39o2mer
[quote nick="Ker Than"]"But [nature] doesn't allow all of these things to happen at the same time. ... You'd most likely get a dead virus."
Paskaa, vaikka manni toista väittääkin. TUO on nykyajan ajatustapa luonnosta, ja saanen sanoa, että kuka tahansa järkevä ihminen voi todeta, että kokonaisuuteen suhteutettuna emme tiedä paskaakaan luonnosta, ja siksi emme voi pitää väittämää 100% toteta nyt ja aina. Ajateltiinhan vakavasti ennen 1500-lukua, että maapallo on litteä, kuinka kävi? Niinpä niin miettikääpä sitä. Sitten kun taidamme geeniteknologian täydellisesti, ja tiedämme 90% maapallon lajeista, puhutaan uudelleen tietämyksestämme luonnosta.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
13.12.2011 klo 21.16
TUO on nykyajan ajatustapa luonnosta, ja saanen sanoa, että kuka tahansa järkevä ihminen voi todeta, että kokonaisuuteen suhteutettuna emme tiedä paskaakaan luonnosta, ja siksi emme voi pitää väittämää 100% toteta nyt ja aina.
Mekaniikan peruslait ovat tänä päivänä täsmälleen samat kuin sir Isaac Newton esitti ne vuonna 1687 teoksessaan Philosophiae Naturalis Principia Mathematica. Pythagoraan lause on ollut täsmälleen samanlainen jo ennen ajanlaskumme alkua.
Tiedätkö miksi ne eivät ole muuttuneet? Koska niitä ei voi muuttaa, kuten ei voi muuttaa sitäkään, että ihmistä ei voi enää saada henkiin, jos hänen aivonsa ovat täysin tuhoutuneet. Usko tai älä, mutta vaikka me emme kaikkea luonnosta tiedäkään, niin me tiedämme jo joitain asioita aivan varmasti, kuten vaikka tuon, mitä se yliopiston tutkija sanoikaan tai vaikka että 1+1=2.
Sitä paitsi pelkkä olettamus noiden asioiden muuttumisesta tulevaisuudessa ei siltikään muuta niitä tulevaisuudessa. Ainakin voisit perustella sen jollain muullakin kuin mutuilulla.
Ajateltiinhan vakavasti ennen 1500-lukua, että maapallo on litteä, kuinka kävi? Niinpä niin miettikääpä sitä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
13.12.2011 klo 21.30
TUO on nykyajan ajatustapa luonnosta, ja saanen sanoa, että kuka tahansa järkevä ihminen voi todeta, että kokonaisuuteen suhteutettuna emme tiedä paskaakaan luonnosta, ja siksi emme voi pitää väittämää 100% toteta nyt ja aina.
Mekaniikan peruslait ovat tänä päivänä täsmälleen samat kuin sir Isaac Newton esitti ne vuonna 1687 teoksessaan Philosophiae Naturalis Principia Mathematica. Pythagoraan lause on ollut täsmälleen samanlainen jo ennen ajanlaskumme alkua.
Tiedätkö miksi ne eivät ole muuttuneet? Koska niitä ei voi muuttaa, kuten ei voi muuttaa sitäkään, että ihmistä ei voi enää saada henkiin, jos hänen aivonsa ovat täysin tuhoutuneet. Usko tai älä, mutta vaikka me emme kaikkea luonnosta tiedäkään, niin me tiedämme jo joitain asioita aivan varmasti, kuten vaikka tuon, mitä se yliopiston tutkija sanoikaan tai vaikka että 1+1=2.
Sitä paitsi pelkkä olettamus noiden asioiden muuttumisesta tulevaisuudessa ei siltikään muuta niitä tulevaisuudessa. Ainakin voisit perustella sen jollain muullakin kuin mutuilulla.
Ajateltiinhan vakavasti ennen 1500-lukua, että maapallo on litteä, kuinka kävi? Niinpä niin miettikääpä sitä.
Kuten sanottu, kanssasi on turha väitellä yhtään mistään. Erittäin hyvää yötä.
13.12.2011 klo 23.51
TUO on nykyajan ajatustapa luonnosta, ja saanen sanoa, että kuka tahansa järkevä ihminen voi todeta, että kokonaisuuteen suhteutettuna emme tiedä paskaakaan luonnosta, ja siksi emme voi pitää väittämää 100% toteta nyt ja aina.
Mekaniikan peruslait ovat tänä päivänä täsmälleen samat kuin sir Isaac Newton esitti ne vuonna 1687 teoksessaan Philosophiae Naturalis Principia Mathematica. Pythagoraan lause on ollut täsmälleen samanlainen jo ennen ajanlaskumme alkua.
Tiedätkö miksi ne eivät ole muuttuneet? Koska niitä ei voi muuttaa, kuten ei voi muuttaa sitäkään, että ihmistä ei voi enää saada henkiin, jos hänen aivonsa ovat täysin tuhoutuneet. Usko tai älä, mutta vaikka me emme kaikkea luonnosta tiedäkään, niin me tiedämme jo joitain asioita aivan varmasti, kuten vaikka tuon, mitä se yliopiston tutkija sanoikaan tai vaikka että 1+1=2.
Sitä paitsi pelkkä olettamus noiden asioiden muuttumisesta tulevaisuudessa ei siltikään muuta niitä tulevaisuudessa. Ainakin voisit perustella sen jollain muullakin kuin mutuilulla.
Ajateltiinhan vakavasti ennen 1500-lukua, että maapallo on litteä, kuinka kävi? Niinpä niin miettikääpä sitä.
Kuten sanottu, kanssasi on turha väitellä yhtään mistään. Erittäin hyvää yötä.
Totta kai sinun on aivan turha väitellä hänen kanssaan, koska sinä olet VÄÄRÄSSÄ. Hyvä, että tajusit sen itsekin.
Onnittelut muuten jo toisesta yli sataan viestiin yltäneestä väittelyketjusta lyhyen ajan sisään.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
14.12.2011 klo 00.14
TUO on nykyajan ajatustapa luonnosta, ja saanen sanoa, että kuka tahansa järkevä ihminen voi todeta, että kokonaisuuteen suhteutettuna emme tiedä paskaakaan luonnosta, ja siksi emme voi pitää väittämää 100% toteta nyt ja aina.
Mekaniikan peruslait ovat tänä päivänä täsmälleen samat kuin sir Isaac Newton esitti ne vuonna 1687 teoksessaan Philosophiae Naturalis Principia Mathematica. Pythagoraan lause on ollut täsmälleen samanlainen jo ennen ajanlaskumme alkua.
Tiedätkö miksi ne eivät ole muuttuneet? Koska niitä ei voi muuttaa, kuten ei voi muuttaa sitäkään, että ihmistä ei voi enää saada henkiin, jos hänen aivonsa ovat täysin tuhoutuneet. Usko tai älä, mutta vaikka me emme kaikkea luonnosta tiedäkään, niin me tiedämme jo joitain asioita aivan varmasti, kuten vaikka tuon, mitä se yliopiston tutkija sanoikaan tai vaikka että 1+1=2.
Sitä paitsi pelkkä olettamus noiden asioiden muuttumisesta tulevaisuudessa ei siltikään muuta niitä tulevaisuudessa. Ainakin voisit perustella sen jollain muullakin kuin mutuilulla.
Ajateltiinhan vakavasti ennen 1500-lukua, että maapallo on litteä, kuinka kävi? Niinpä niin miettikääpä sitä.
Kuten sanottu, kanssasi on turha väitellä yhtään mistään. Erittäin hyvää yötä.
Totta kai sinun on aivan turha väitellä hänen kanssaan, koska sinä olet VÄÄRÄSSÄ. Hyvä, että tajusit sen itsekin.
Onnittelut muuten jo toisesta yli sataan viestiin yltäneestä väittelyketjusta lyhyen ajan sisään.
Kiitos, hyvää yötä sinullekin.
Kirjoita kommentti