Blizzardilla panostetaan konsoli-Diabloon
Diablo 3:n konsoliversiota ei ole vielä(kään) virallisesti julkistettu, mutta Eurogamer kertoo, että vahvoja viitteitä sellaisen saapumiseen on jälleen ilmassa.
"Ihmiset eivät usko, kun kerromme tekevämme konsolipelin", kertoi Diablo 3:n ohjaaja Jay Wilson, "...ja ymmärrän miksi, koska olemme yrittäneet sitä ennenkin."
Wilson kertoo kuitenkin, että konsoliprojektiin ei ole koskaan aiemmin panostettu niin paljon kuin nyt, eikä firmalla ole koskaan ollut tuotetta, joka niin hyvin sopisi konsoleille.
"Tutkimme asiaa edelleen aktiivisesti, emmekä ole virallisesti julkistaneet mitään", selvensi Wilson vielä.
Keskustelut (21 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.04.2011
21.11.2011 klo 14.46
Vaikka BF3 oli sittenkin "konsoleja" silmälläpitäen tehty ei kukaan voi kieltää sitä tosiasiaa että se näyttää pirun hyvältä PC:llä ja siinä on konsoliversiohin eroa (isommat mp-mapit, pelaajalimitti) huomattavasti.
rakkaudella
UberJonez
konsolisti/pc-elitisti ;)
21.11.2011 klo 15.23
Pelasin ennen enemmän konsoleilla, mutta nykyään niistä tuntuu puuttuvan se oma juttunsa.
21.11.2011 klo 15.52
21.11.2011 klo 18.02
Köyhät kyykkyyn vaan. Sais tehä diablosta sellasen pelin, joka vaatii kunnon tehomyllyn niin, että ei tavallisilla kuolevaisilla ole edes varaa sellasta ostaa.
Diablo 3- beta toimii ainakin minun koneella, jonka ostin 3 ja puoli vuotta sitten 500 €:lla.
Rekisteröitynyt 23.04.2007
21.11.2011 klo 18.31
Vei hulppeat 13 tallennuspaikkaa niiltä ensimmäisiltä 15 paikan muistikorteilta (1MB). Good times.
21.11.2011 klo 18.35
21.11.2011 klo 18.41
Peliteollisuus on bisnestä eikä hyväntekeväisyyttä.
21.11.2011 klo 19.31
Oikeat miehet pysyvät D1 ja D2 parissa.
21.11.2011 klo 20.18
Kaikki pelifirmat, jotka kehittävät pelejä konsolien lisäksi myös pc:lle saisivat ensiksi tehdä mahdollisimman hyvän pelin pc:lle jonka jälkeen alkaisi muovaaminen konsoliraudalle sopivampaan muotoon. Näin sisältöä ei tarvitsisi välttämättä pienentää vaan esim. graafista ulkomuotoa sen sijaan.
Vaikka BF3 oli sittenkin "konsoleja" silmälläpitäen tehty ei kukaan voi kieltää sitä tosiasiaa että se näyttää pirun hyvältä PC:llä ja siinä on konsoliversiohin eroa (isommat mp-mapit, pelaajalimitti) huomattavasti.
rakkaudella
UberJonez
konsolisti/pc-elitisti ;)
Taidat tietää, että monialustapelit pelit tehdään konsoleiden ehdoilla, ei konsoleille panostamalla? Tämä ihan vain siksi, että ne tuottavat.
21.11.2011 klo 20.31
Kaikki pelifirmat, jotka kehittävät pelejä konsolien lisäksi myös pc:lle saisivat ensiksi tehdä mahdollisimman hyvän pelin pc:lle jonka jälkeen alkaisi muovaaminen konsoliraudalle sopivampaan muotoon. Näin sisältöä ei tarvitsisi välttämättä pienentää vaan esim. graafista ulkomuotoa sen sijaan.
Vaikka BF3 oli sittenkin "konsoleja" silmälläpitäen tehty ei kukaan voi kieltää sitä tosiasiaa että se näyttää pirun hyvältä PC:llä ja siinä on konsoliversiohin eroa (isommat mp-mapit, pelaajalimitti) huomattavasti.
rakkaudella
UberJonez
konsolisti/pc-elitisti ;)
Ikävä kyllä lähinnä PCllä räiskintöjä pelaavana täytyy sanoa, että BF3 loistaa konsolisuunnittelu läpi pahasti. Siinä ei ole mitään samaa kuin BF2 joka oli viimeinen oikea pc-BF.
21.11.2011 klo 20.52
21.11.2011 klo 21.49
21.11.2011 klo 21.58
Siinä ei ole mitään samaa kuin BF2 joka oli viimeinen oikea pc-BF.
Ja ai että miten sitä hehkutettiin uutena BF2:sena ja kuinka Dice pelastaa maailman ja kuinka taivaista sataa koiranpentuja...
Ja nyt itketään.
21.11.2011 klo 22.47
Ja millä verukkeella konsoliporttaukset Skyrimistä olivat kehnoja? Graafisesti varmasti jäädään PC:tä jälkeen, mutta missä muussa? Tarina ja pelattavuus ovat konsoleilla(kin) loistavia. Jos pienempi detalji tekee onnettoman porttauksen, niin huh huh. Kyllä, olen pelannut Skyrimiä niin PC:llä kuin konsolillakin. Pakko myöntää että nautin enemmän pelaamisesta mukavasti sohvalta käsin, 42" ruudulta katsellen.
21.11.2011 klo 23.54
Skyrimissä käyttää Morrowindin moottoria, joten tottakai se näyttää hieman kuralta.
22.11.2011 klo 00.00
Skyrim kärsii Bethesdan laiskuudesta, sillä käytössä on sama vanha 2002 julkaistu GameBryo moottori. Konsoliporttaus näkyy kuitenkin heikoissa tekstuureissa ja käyttöliittymässä. Tekstuurit koska pelin suuri maailma ja konsolin tehot. Käyttöliittymä on taas suoraan heitetty konsoleilta PC:lle, koska hiirellä on melkein mahdoton joskus napata oikeata vaihtoehtoa dialogista tai inventorystä.
22.11.2011 klo 00.09
Tottakai peliyhtiöt tekevät konsoleille mielummin pelejä kun siellä se raha liikkuu. Tyhmäähän se olisi ampua itseään jalkaan julkaisemalla pelkästään PC:lle vain koska "elitistirotu" niin vaatii.
Peliteollisuus on bisnestä eikä hyväntekeväisyyttä.
Miten sitten on mahdollista, että Blizzardin edelliset pelit ovat menestyneet?
Ja taas saatiin aikaan PC-velliperseiden nyyhkytystä. Minkä ihmeen takia pelit pitäisi tehdä niiden ehdoilla, joilla on vara monen sadan euron high-end tietokoneeseen? Kaikkien vanhemmat eivät kylve kullassa, tai vaikka kylpisivätkin, niin sitä rahaa ei liikene neljännesvuosittain uuteen näyttikseen, muisteihin tai prosessoriin.
Ja millä verukkeella konsoliporttaukset Skyrimistä olivat kehnoja? Graafisesti varmasti jäädään PC:tä jälkeen, mutta missä muussa? Tarina ja pelattavuus ovat konsoleilla(kin) loistavia. Jos pienempi detalji tekee onnettoman porttauksen, niin huh huh. Kyllä, olen pelannut Skyrimiä niin PC:llä kuin konsolillakin. Pakko myöntää että nautin enemmän pelaamisesta mukavasti sohvalta käsin, 42" ruudulta katsellen.
Tässä taas malliesimerkki henkilöstä, joka ei tiedä pc-pelaamisesta yhtään mitään.
22.11.2011 klo 11.56
Ei ne grafiikat pelkästään peliä tee, mutta kyllähän se mukavempi pelata kun on silmänkarkkia eikä ruudunpäivitys pätki. Hyvä pelimekaniikka, tarina/miljöö riittävät minulle ainakin.
Konsoli-Diablo on pakko tulla local co-op, koska vastaavat pelit (esim Dark Alliance 2) oli hauskinta pelata samalla sohvalla veljen kanssa.
22.11.2011 klo 13.25
Konsoleita saadaan kiittää siitä että grafiikka ei ole muuttunut ollenkaan sitten 2005 ja jos grafiikka on hieman parempaa kuin vanha kura, niin sisältö pitää sitten jättää pieneksi koska Dvd.
Skyrimissä käyttää Morrowindin moottoria, joten tottakai se näyttää hieman kuralta.
22.11.2011 klo 14.27
kyllä taitaa enemmän olla kyseessä "it works dont fix it + we are lazy + we save money" tekijöiden puolelta
Rekisteröitynyt 20.12.2010
22.11.2011 klo 21.55
Kaikki pelifirmat, jotka kehittävät pelejä konsolien lisäksi myös pc:lle saisivat ensiksi tehdä mahdollisimman hyvän pelin pc:lle jonka jälkeen alkaisi muovaaminen konsoliraudalle sopivampaan muotoon. Näin sisältöä ei tarvitsisi välttämättä pienentää vaan esim. graafista ulkomuotoa sen sijaan.
Vaikka BF3 oli sittenkin "konsoleja" silmälläpitäen tehty ei kukaan voi kieltää sitä tosiasiaa että se näyttää pirun hyvältä PC:llä ja siinä on konsoliversiohin eroa (isommat mp-mapit, pelaajalimitti) huomattavasti.
rakkaudella
UberJonez
konsolisti/pc-elitisti ;)
amen to that
skyrim kusi koska xbox
Kirjoita kommentti