Tuorein sisältö

Edge: uusi Xbox jo ensi vuonna

17.11.2011 klo 11.16 | Luettu: 24218 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Huhumylly pyörii, pyörii, pyörii. Edge kertoo, että seuraava Xbox tulisikin jo ensi vuoden aikana. Heidän tietojensa mukaan mm. Ubisoft Montreal työskentelee jo ahkerasti 'targetboksin', eli PC:n, jossa on oletettua seuraavaa Xboxia vastaava rauta, parissa. Edgen mukaan varsinaiset kehittäjälaitteistotkin laitetaan jo liikkeelle pelistudioille ennen joulua, mikä viittaisi siihen, että seuraavaa Xboxia voidaan odotella ensi vuoden loppupuolella.

Edgen mukaan myös EA:n studioilla on samanlaisia target box -PC:itä käytössään.

Lisäksi Edge kertoo, että yksi iso Sonyn omistama studio on lopettanut PS3-pelien kehityksen ja keskittynyt täysin jo seuraavan koneen tarjonnan suunnitteluun. Kyseinen studio vaikuttaa myös tulevan Sony-konsolin grafiikkateknologian kehittämiseen.

Toistaiseksi vain Nintendo on virallisesti ilmoittanut uuden konsolin saapuvan ensi vuonna.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Korealaiselle MMO:ll... Skyrimin tallennukse... >

Keskustelut (35 viestiä)

apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

17.11.2011 klo 11.52

Taitaa olla niin, että "targetboksissa" on tämän hetken tehokkaan pc:n rauta, joka onkin auttamatta vanhaa siinä vaiheessa kun konsoli tulee myyntiin aikaisintaan jouluksi 2012 (Halo 4 360:lle tulee syksyllä, ennen sitä uusi boksi tuskin tulee myyntiin).

Sonyn studio on toivottavasti Naughty Dog, se kun osaa ainakin PS3-arkkitehtuurista ottaa tehoja irti.
lainaa
timetaker

17.11.2011 klo 12.01

Niin no pitäishän niillä olla ensi vuoden tehokkaan pc:n rauta, tai mielummin 5 vuoden päästä tulevan pc:n rauta/imsakras

siksi toisekseen nykykonsolit on n 5 vuotta vanhoja tietokoneita joten kyllähän se iso päivitys on

täytyy vaan toivoa etteivät ryssi liian pian pihalle RRODineen, puuttellisine julkaisupeleineen, meluineen yms
lainaa
Anoni

17.11.2011 klo 12.13

Aikasemmin uutisoitiin/huhuttiin, että loopissa olisi 2GB muistia. Jos kyseinen huhu pitää paikkansa, nii eiköhän se jo kerro sen ettei looppi tosiaankaan sisällä mitään tämän hetken tehokkainta PC rautaa.
lainaa
hetikaikkitännenyt

17.11.2011 klo 12.37

jo on aikakin...
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

17.11.2011 klo 12.42

Anoni kirjoitti:
Aikasemmin uutisoitiin/huhuttiin, että loopissa olisi 2GB muistia. Jos kyseinen huhu pitää paikkansa, nii eiköhän se jo kerro sen ettei looppi tosiaankaan sisällä mitään tämän hetken tehokkainta PC rautaa.


Konsoleiden muistimäärän ei tarvitse vastata PC:tä, koska konsolin käyttiksen ei tarvitse sisältää ties mitä palveluita, joita ihan normaalissa pöytätietokoneessa ajetaan. 2 Gt ei ole erityisen paljon - muttei se ole erityisen vähänkään.
lainaa
BiggerisBetter

17.11.2011 klo 12.48

Anoni kirjoitti:
Aikasemmin uutisoitiin/huhuttiin, että loopissa olisi 2GB muistia. Jos kyseinen huhu pitää paikkansa, nii eiköhän se jo kerro sen ettei looppi tosiaankaan sisällä mitään tämän hetken tehokkainta PC rautaa.


Äkkiähän siihen pulttaa 2GB lisää ilman sen merkittävämpiä ongelmia. 2GB on tämän päivän standardi, harva peli tarvitsee enemmän ja silloinkin siinä pyöritetään Windowsia yms taustalla

Voisihan siinä olla 8 tai 16 mutta se nostaa koneen hintaa ihan turhaan kun yksikään peli ei sitä tarvitse

Vai olisiko nurkan takana sittenkin päivitettävä konsoli? 2GB aluksi mutta sitten jos ja kun enemmän tulee tarpeelliseksi niin voi lisätä
lainaa
nakspoksu

17.11.2011 klo 13.01

BiggerisBetter kirjoitti:
Anoni kirjoitti:
Aikasemmin uutisoitiin/huhuttiin, että loopissa olisi 2GB muistia. Jos kyseinen huhu pitää paikkansa, nii eiköhän se jo kerro sen ettei looppi tosiaankaan sisällä mitään tämän hetken tehokkainta PC rautaa.


Äkkiähän siihen pulttaa 2GB lisää ilman sen merkittävämpiä ongelmia. 2GB on tämän päivän standardi, harva peli tarvitsee enemmän ja silloinkin siinä pyöritetään Windowsia yms taustalla

Voisihan siinä olla 8 tai 16 mutta se nostaa koneen hintaa ihan turhaan kun yksikään peli ei sitä tarvitse

Vai olisiko nurkan takana sittenkin päivitettävä konsoli? 2GB aluksi mutta sitten jos ja kun enemmän tulee tarpeelliseksi niin voi lisätä


Eipä ole paljoakaan järkeä tuoda päivitettävä konsoli markkinoille. Tällöin ei enään olla kaukana siitä, että konsoli olisi muuttumassa PC:ksi. Toisekseen käyttäjäryhmä pirstaloituisi tämän jälkeen kahteen ryhmään, jossa olisi karvalakkiboksit ja päivitetytboksit. Siitä riemu repeäisi, kun pelin kehittäjät kehittävät päivitettyyn boksiin sitä peliä ja sadat tuhannet ihmiset ostavat sen siihen karvalakkiversioon. Siinä olisi joku taas oikeudessa vastaamassa joukkokanteeseen.
lainaa
WeWantUpgrades

17.11.2011 klo 13.18

nakspoksu kirjoitti:
Siitä riemu repeäisi, kun pelin kehittäjät kehittävät päivitettyyn boksiin sitä peliä ja sadat tuhannet ihmiset ostavat sen siihen karvalakkiversioon. Siinä olisi joku taas oikeudessa vastaamassa joukkokanteeseen.


Eihän tietokoneillakaan ole mitään joukkokanteita. Kotelossa lukee pienellä präntillä että "Only 4GB RAM version" niin vastuu on hävinnyt.

Mutta tässä kohtaa kuuluu markkinamiehen sanoa että kaikki pelithän toimisivat karvalakkimallilla mutta päivitettynä saa enemmän ja parempaa kaikkea lagfree. Juu ei saisi olla miljoonaa osaa kuten PC:llä tai homma pirstaloituu liikaa mutta kyllähän joku yksinkertainen Good, Super, Awesauce systeemi parille avainkomponentille toimii casuaaleillekin

Kaupassa alkuperäisessä koneessa on vaikka
- 3ghz prosessori
- 2gb ram
- 512mb näyttis
- 250gb kovalevy
- DVD asema

ja sitten 2-3 vuoden päästä tarjolle tulee
- 5ghz prosessori
- 4gb ram
...

ja sitten vielä 2-3 vuoden päästä
- 6ghz prosessori
- 8gb ram
...
lainaa
Temposaur

17.11.2011 klo 13.22

nakspoksu kirjoitti:
BiggerisBetter kirjoitti:
Anoni kirjoitti:
Aikasemmin uutisoitiin/huhuttiin, että loopissa olisi 2GB muistia. Jos kyseinen huhu pitää paikkansa, nii eiköhän se jo kerro sen ettei looppi tosiaankaan sisällä mitään tämän hetken tehokkainta PC rautaa.


Äkkiähän siihen pulttaa 2GB lisää ilman sen merkittävämpiä ongelmia. 2GB on tämän päivän standardi, harva peli tarvitsee enemmän ja silloinkin siinä pyöritetään Windowsia yms taustalla

Voisihan siinä olla 8 tai 16 mutta se nostaa koneen hintaa ihan turhaan kun yksikään peli ei sitä tarvitse

Vai olisiko nurkan takana sittenkin päivitettävä konsoli? 2GB aluksi mutta sitten jos ja kun enemmän tulee tarpeelliseksi niin voi lisätä


Eipä ole paljoakaan järkeä tuoda päivitettävä konsoli markkinoille.
Samaa mieltä. Jo pelkkä Xboxin kovalevyrumba on aiheuttanut huolia pelikehittäjille, niin mitä tekisi lisämuutokset!

Itse odotan Xboxille hieman onLiven tapaista streamaus-palvelua, joka siis olisi se tammikuussa julkistettava "uusi xbox-konsoli". Eli nykyinen xbox saisi samalla runsaasti lisähappea, kun kaikkien "uusien" pelien laskentateho suoritettaisiinkin keskuspalvelimilla. Samalla xbox-pelejä voisi pelata myös Windows-puhelimilla.
lainaa
Temposaur

17.11.2011 klo 13.25

Temposaur kirjoitti:

Itse odotan Xboxille hieman onLiven tapaista streamaus-palvelua, joka siis olisi se tammikuussa julkistettava "uusi xbox-konsoli". Eli nykyinen xbox saisi samalla runsaasti lisähappea, kun kaikkien "uusien" pelien laskentateho suoritettaisiinkin keskuspalvelimilla. Samalla xbox-pelejä voisi pelata myös Windows-puhelimilla.
Unohtui lisäksi mainita, että teoriaani tukisi useat huhut, joissa on huhuiltu "entistä pienemmästä ja halvemmasta" xboxista, ja jossa olisi vain pelkästään "ladattavia pelejä".

Uusi "xbox720" voisi siis ihan hyvin olla vain nettipääte, jolla voi pelata vain onLiven tavoin striimattavia pelejä. Sen lisäksi Xbox360:lla voisi pelata kyseisien pelien lisäksi "vanhoja" dvd-pelejä.
lainaa
Downgrades

17.11.2011 klo 13.29

Temposaur kirjoitti:
Temposaur kirjoitti:

Itse odotan Xboxille hieman onLiven tapaista streamaus-palvelua, joka siis olisi se tammikuussa julkistettava "uusi xbox-konsoli". Eli nykyinen xbox saisi samalla runsaasti lisähappea, kun kaikkien "uusien" pelien laskentateho suoritettaisiinkin keskuspalvelimilla. Samalla xbox-pelejä voisi pelata myös Windows-puhelimilla.
Unohtui lisäksi mainita, että teoriaani tukisi useat huhut, joissa on huhuiltu "entistä pienemmästä ja halvemmasta" xboxista, ja jossa olisi vain pelkästään "ladattavia pelejä".

Uusi "xbox720" voisi siis ihan hyvin olla vain nettipääte, jolla voi pelata vain onLiven tavoin striimattavia pelejä. Sen lisäksi Xbox360:lla voisi pelata kyseisien pelien lisäksi "vanhoja" dvd-pelejä.


Tuoko ei sitten muka pirstaloisi? Kuinka monella tuhannella pelaajalla ei edelleenkään ole nettiyhteyttä tai ainakaan luotettavaa ja nopeaa sellaista?
lainaa
lasdlasd

17.11.2011 klo 13.51

Mikko kirjoitti:

Konsoleiden muistimäärän ei tarvitse vastata PC:tä, koska konsolin käyttiksen ei tarvitse sisältää ties mitä palveluita, joita ihan normaalissa pöytätietokoneessa ajetaan. 2 Gt ei ole erityisen paljon - muttei se ole erityisen vähänkään.

2Gt ei ole kauhean paljon, ja siksi siihen voisikin hyvin lisätä ainakin toiset 2gt lisää koska ero on kuitenkin käytössä huomattava ja muisti on todella halpaa, suurina määrinä tuoettuna vielä halvempaa.
lainaa
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

17.11.2011 klo 14.05

Temposaur kirjoitti:
nakspoksu kirjoitti:
BiggerisBetter kirjoitti:
Anoni kirjoitti:
Aikasemmin uutisoitiin/huhuttiin, että loopissa olisi 2GB muistia. Jos kyseinen huhu pitää paikkansa, nii eiköhän se jo kerro sen ettei looppi tosiaankaan sisällä mitään tämän hetken tehokkainta PC rautaa.


Äkkiähän siihen pulttaa 2GB lisää ilman sen merkittävämpiä ongelmia. 2GB on tämän päivän standardi, harva peli tarvitsee enemmän ja silloinkin siinä pyöritetään Windowsia yms taustalla

Voisihan siinä olla 8 tai 16 mutta se nostaa koneen hintaa ihan turhaan kun yksikään peli ei sitä tarvitse

Vai olisiko nurkan takana sittenkin päivitettävä konsoli? 2GB aluksi mutta sitten jos ja kun enemmän tulee tarpeelliseksi niin voi lisätä


Eipä ole paljoakaan järkeä tuoda päivitettävä konsoli markkinoille.
Samaa mieltä. Jo pelkkä Xboxin kovalevyrumba on aiheuttanut huolia pelikehittäjille, niin mitä tekisi lisämuutokset!

Itse odotan Xboxille hieman onLiven tapaista streamaus-palvelua, joka siis olisi se tammikuussa julkistettava "uusi xbox-konsoli". Eli nykyinen xbox saisi samalla runsaasti lisähappea, kun kaikkien "uusien" pelien laskentateho suoritettaisiinkin keskuspalvelimilla. Samalla xbox-pelejä voisi pelata myös Windows-puhelimilla.

Jos muistatte vielä, niin Nintendo 64:llahan oli jos jonkinmoista lisälaitetta, joita ilman pelit eivät toimineet ollenkaan tai ainakin hyvin vajaavaisesti.

Tähän suuntaan ollaan selkeästi taas menossa. Konsolilla pitää pystyä surffaamaan netissä, pelaamaan pelejä, käyttämään sosiaalista mediaa, vuokraamaan leffoja, lataamaan tavaraa konsoliin, pyörittää Bluray leffoja yms yms. Mielestäni paras esimerkki tästä on X360. On se perus karvalakkimalli, jolla ei tehdä käytännössä mitään muuta kuin pelata pelejä. Mielestäni se ei aiheuta kehittäjille mitään ongelmaa, koska mukana tulee se pikkuruinen muistikortti, johon pelien savet pystyy tallentamaan. Eihän se muuta vaadi. On täysin käyttäjästä kiinni, paljonko haluaa konsoliin sijoittaa ja mitä sillä haluaa tehdä. Samalla lailla kaupasta saa niitä täysin turhia miniläppäreitä, joilla ei oikeasti tee laitetehojen puolesta mitään muuta kuin käytä nettiä ja kirjoittaa notepadiin paskaa. Silti ne myyvät. Se on sitä kapitalismia kun kaikille pitää tarjota juuri heille sopivaa.

Tämän takia en yhtään ihmettelisi, että esimerkiksi Microsoft alkaisi myymään konsolin karvalakkimallia, jonka kylkeen sitten isketään jos jonkinlaisia lisäosia konetehojen nostamiseksi ja mahdollistamaan erilaisten lisäominaisuuksien käytön. Kinect ja Move ovat tästä erinomaisia esimerkkejä, koska eihän niillä peleillä tee mitään jollei omistaja "ohjaimia"... En ymmärrä siis, miksi tällainen ei toimisi esimerkiksi lisämuistin kanssa. Oikealla markkinoinnilla kuluttajat saataisiin ymmärtämään sen tarpeellisuus ja erottaisivat 2GB muistin ja 6GB muistin pelit.
lainaa
Dixi

17.11.2011 klo 14.26

lasdlasd kirjoitti:
Mikko kirjoitti:

Konsoleiden muistimäärän ei tarvitse vastata PC:tä, koska konsolin käyttiksen ei tarvitse sisältää ties mitä palveluita, joita ihan normaalissa pöytätietokoneessa ajetaan. 2 Gt ei ole erityisen paljon - muttei se ole erityisen vähänkään.

2Gt ei ole kauhean paljon, ja siksi siihen voisikin hyvin lisätä ainakin toiset 2gt lisää koska ero on kuitenkin käytössä huomattava ja muisti on todella halpaa, suurina määrinä tuoettuna vielä halvempaa.

Miksi turhaan lisätä kerran kun Xbox 360:lla jossa alle 1GB keskusmuistia, pyörii pelit jotka vaativat PC:llä sen 2GB. Yli kahta gigaa tuskin tarvitaan.
lainaa
Temposaur

17.11.2011 klo 14.27

Teukku kirjoitti:

Jos muistatte vielä, niin Nintendo 64:llahan oli jos jonkinmoista lisälaitetta, joita ilman pelit eivät toimineet ollenkaan tai ainakin hyvin vajaavaisesti.

Tähän suuntaan ollaan selkeästi taas menossa. Konsolilla pitää pystyä surffaamaan netissä, pelaamaan pelejä, käyttämään sosiaalista mediaa, vuokraamaan leffoja, lataamaan tavaraa konsoliin, pyörittää Bluray leffoja yms yms. Mielestäni paras esimerkki tästä on X360. On se perus karvalakkimalli, jolla ei tehdä käytännössä mitään muuta kuin pelata pelejä. Mielestäni se ei aiheuta kehittäjille mitään ongelmaa, koska mukana tulee se pikkuruinen muistikortti, johon pelien savet pystyy tallentamaan. Eihän se muuta vaadi. On täysin käyttäjästä kiinni, paljonko haluaa konsoliin sijoittaa ja mitä sillä haluaa tehdä. Samalla lailla kaupasta saa niitä täysin turhia miniläppäreitä, joilla ei oikeasti tee laitetehojen puolesta mitään muuta kuin käytä nettiä ja kirjoittaa notepadiin paskaa. Silti ne myyvät. Se on sitä kapitalismia kun kaikille pitää tarjota juuri heille sopivaa.

Tämän takia en yhtään ihmettelisi, että esimerkiksi Microsoft alkaisi myymään konsolin karvalakkimallia, jonka kylkeen sitten isketään jos jonkinlaisia lisäosia konetehojen nostamiseksi ja mahdollistamaan erilaisten lisäominaisuuksien käytön. Kinect ja Move ovat tästä erinomaisia esimerkkejä, koska eihän niillä peleillä tee mitään jollei omistaja "ohjaimia"... En ymmärrä siis, miksi tällainen ei toimisi esimerkiksi lisämuistin kanssa. Oikealla markkinoinnilla kuluttajat saataisiin ymmärtämään sen tarpeellisuus ja erottaisivat 2GB muistin ja 6GB muistin pelit.
Paitsi ettei x360 ole karvalakkimalli, siihen on saatavilla erilaisia vuokra tv-sarjoja, hd-elokuvia, musiikkipalveluita yms.

Ainoa vaan, ettei nämä palvelut toimi Suomessa.

Ja mitä tulee noihin "lisälaitteisiin" (puhutaan kuitenkin muista kuin ohjaimista ja vaihdettavasta kovalevystä), niin juuri siitä länsimäisissa pelikoneissa yritetään välttää. vrt. Jaguar-pelikone, joka on suurinpiirtein myös N64:n aikakaudelta. Lisälaitteet nimenomaan juuri tappoivat nämä laitteet.

Ja mitä striimaaviin peleihin tulee, niin esim. onLive nimen omaan ei tarvitse paljoa kaistaa vaan toimii ihan 2 megaisella yhteydellä (jenkeissä), kunhan palvelinkeskus on 500km:n läheisyydessä. En usko, että tuollainen palvelu olisikaan heti ensimmäisenä tulossa tänne kylmään pohjolaan, mutta olen edelleenkin erittäin realistinen kyseisen vempeleen tulosta.
lainaa
Temposaur

17.11.2011 klo 14.42

Downgrades kirjoitti:
Temposaur kirjoitti:
Temposaur kirjoitti:

Itse odotan Xboxille hieman onLiven tapaista streamaus-palvelua, joka siis olisi se tammikuussa julkistettava "uusi xbox-konsoli". Eli nykyinen xbox saisi samalla runsaasti lisähappea, kun kaikkien "uusien" pelien laskentateho suoritettaisiinkin keskuspalvelimilla. Samalla xbox-pelejä voisi pelata myös Windows-puhelimilla.
Unohtui lisäksi mainita, että teoriaani tukisi useat huhut, joissa on huhuiltu "entistä pienemmästä ja halvemmasta" xboxista, ja jossa olisi vain pelkästään "ladattavia pelejä".

Uusi "xbox720" voisi siis ihan hyvin olla vain nettipääte, jolla voi pelata vain onLiven tavoin striimattavia pelejä. Sen lisäksi Xbox360:lla voisi pelata kyseisien pelien lisäksi "vanhoja" dvd-pelejä.


Tuoko ei sitten muka pirstaloisi? Kuinka monella tuhannella pelaajalla ei edelleenkään ole nettiyhteyttä tai ainakaan luotettavaa ja nopeaa sellaista?
Aivan, tuo ei pirstaloisi _yhtään_. Ne ketkä eivät laitteella pystyisi pelaamaan, eivät sillä pelaisi. Samat pelit toimisivat siis tällä "halvalla" tulevalla laitteella, kuin myös vanhalla "xbox360" -pelikonsolilla. Se siis ei olisi yhtään pirstaloitunut vaan nimenomaan kaikille pelit olisivat samat.
lainaa
WeOnlyMakeForRichPPL

17.11.2011 klo 15.11

Temposaur kirjoitti:
Ne ketkä eivät laitteella pystyisi pelaamaan, eivät sillä pelaisi


Tuo on hyvää logiikkaa VR:n ja monen muunkin firman toiminnalle, mutta suurin osa haluaa niistää rahaa mahdollisimman monelta. Jos jengillä ei ole mahdollisuutta hankkia/käyttää/tms palvelua niin silloin ei voitotkaan ole maksimoitu

Siksipä veikkaan että miksei kyseessä voisi olla perustaltaan joku hädin tuskin XBLA pelejä pyörittävä 100 euron konsoli johon saa jos jonkinlaista rumble packia. Nykyaikana on mahdollista tiedottaa ja levittää niitä kamoja toisin kuin N64/Jaguar aikoina jolloin suurin osa pelaajista ei tiennyt mistään mitään.

PC maailmassakin on yleistynyt komponenttien myyminen samassa paketissa pelin kanssa joten miksipä ei onnistuisi konsolillakin. "Hei Tässä on Gears of War 4, mutta se vaatii päivitetyn komponentin, joka sattuu olemaan tässä 100euron bundlessa pelin kanssa"

Faktat tiskiin niin kyllä tämä 360kin on ollut melkoinen karvalakki vs eliittimallitaistelu. Toiset piiputtavat edelleen jollain arcadeversiolla ja toisilla on 250 Slim, lopuilla jotain niistä 10stä muusta mallista.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.11.2011 klo 15.41

Temposaur kirjoitti:

Itse odotan Xboxille hieman onLiven tapaista streamaus-palvelua, joka siis olisi se tammikuussa julkistettava "uusi xbox-konsoli". Eli nykyinen xbox saisi samalla runsaasti lisähappea, kun kaikkien "uusien" pelien laskentateho suoritettaisiinkin keskuspalvelimilla. Samalla xbox-pelejä voisi pelata myös Windows-puhelimilla.

Minusta on aivan liian aikaista OnLiven tyyppiselle streamauspalvelulle. Tekniikka ja nettiyhteydet ei ole vielä kehittyneet tarpeeksi. OnLiveäkin riivaa inputlag ja ajoittainen heikko kuvanlaatu. Lisäksi pelien pelaaminen ei onnistu suoraan Windows -puhelimilla, koska kosketusnäytöllä ei pysty korvaamaan padia. Puhelimen pitäisi olla erityisesti pelaamista varten suunniteltu. Lisäksi jos tuollainen xbox -sattuisi tulemaan, niin se luultavasti tukisi vain murto-osaa markkinoiden peleistä.
lainaa
teuvohakkarainen

17.11.2011 klo 15.50

Sama paska se on sisältä mut ulkoota ufomman näköne. Herääkin kysymys... miksi tehdä paskasta konsolista vielä paskempaa? :D
lainaa
laatikkorules

17.11.2011 klo 15.54

miksi taitelijat tekevät noin outoja malleja kun tähän mennessä jokikinen konsoli (ainakin menestynyt) on ollut enemmän tai vähemmän suorakulmainen laatikko?
lainaa
partaansaNaurava

17.11.2011 klo 16.03

Muistan kun konsolipellet meuhkasivat vaahto suusta lentäen kuinka konsoleilla ei ole ainaista päivitysrumbaa käyttikselle, saatika peleille, eikä tartte olla kiintolevyjä koska pelejä ei tartte koskaan asennella. Miten tämä nykyään eroaa pc-pelaamisesta muuten, kuin että puuceellä tulee kaikki automaattisesti jos niin haluaa, ja melkein huomaamatta?
lainaa
Cell

Rekisteröitynyt 15.08.2009

17.11.2011 klo 16.10

Temposaur kirjoitti:
Ja mitä tulee noihin "lisälaitteisiin" (puhutaan kuitenkin muista kuin ohjaimista ja vaihdettavasta kovalevystä), niin juuri siitä länsimäisissa pelikoneissa yritetään välttää. vrt. Jaguar-pelikone, joka on suurinpiirtein myös N64:n aikakaudelta. Lisälaitteet nimenomaan juuri tappoivat nämä laitteet.

Atari Jaguar ei kaatunut siihen että sille julkaistiin cd-asema lisälaite, vaan huonoista peleistä ja niukasta peli valikoimasta. Taas Nintendo 64 ei kaatunut mihinkään lisälaitteisiin vaan myi 32 miljoonaa konsolia.
lainaa
zomg

17.11.2011 klo 16.23

Huhuja, huhuja kaikkialla!
lainaa
tyhmätPcpojut

17.11.2011 klo 16.33

partaansaNaurava kirjoitti:
Miten tämä nykyään eroaa pc-pelaamisesta muuten, kuin että puuceellä tulee kaikki automaattisesti jos niin haluaa, ja melkein huomaamatta?

Paitsi että ei :D
lainaa
no_porvari

17.11.2011 klo 18.28

apex kirjoitti:
Taitaa olla niin, että "targetboksissa" on tämän hetken tehokkaan pc:n rauta, joka onkin auttamatta vanhaa siinä vaiheessa kun konsoli tulee myyntiin aikaisintaan jouluksi 2012 (Halo 4 360:lle tulee syksyllä, ennen sitä uusi boksi tuskin tulee myyntiin).

Oikeinhan se on jos laittavat tämän hetken tehokkainta rautaa ja antavat vanheta sen vuoden, jotta hinta laskee vai haluatko maksaa konsolista esim. 800e?
lainaa
Hohhoh

17.11.2011 klo 21.25

no_porvari kirjoitti:

Oikeinhan se on jos laittavat tämän hetken tehokkainta rautaa ja antavat vanheta sen vuoden, jotta hinta laskee vai haluatko maksaa konsolista esim. 800e?

Pleikkapojat haluavat, maksoivathan ne PS3:stakin. Ja saa olla vieläkin vanhempaa rautaa.
lainaa
pcmies

17.11.2011 klo 23.55

Dixi kirjoitti:
lasdlasd kirjoitti:
Mikko kirjoitti:

Konsoleiden muistimäärän ei tarvitse vastata PC:tä, koska konsolin käyttiksen ei tarvitse sisältää ties mitä palveluita, joita ihan normaalissa pöytätietokoneessa ajetaan. 2 Gt ei ole erityisen paljon - muttei se ole erityisen vähänkään.

2Gt ei ole kauhean paljon, ja siksi siihen voisikin hyvin lisätä ainakin toiset 2gt lisää koska ero on kuitenkin käytössä huomattava ja muisti on todella halpaa, suurina määrinä tuoettuna vielä halvempaa.

Miksi turhaan lisätä kerran kun Xbox 360:lla jossa alle 1GB keskusmuistia, pyörii pelit jotka vaativat PC:llä sen 2GB. Yli kahta gigaa tuskin tarvitaan.


Vaikkapa sen takia, että pelit kehittyvät? On taas sitten hauskaa, kun konsoli on parissa vuodessa auttamattomasti vanhentunut. Esim. BF3:n konsoliversioiden 24 pelaajaa.
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

18.11.2011 klo 14.29

Hohhoh kirjoitti:

Pleikkapojat haluavat, maksoivathan ne PS3:stakin. Ja saa olla vieläkin vanhempaa rautaa.

Vituttaako olla köyhä?

pcmies kirjoitti:

Vaikkapa sen takia, että pelit kehittyvät? On taas sitten hauskaa, kun konsoli on parissa vuodessa auttamattomasti vanhentunut. Esim. BF3:n konsoliversioiden 24 pelaajaa.

Kuka pelaa BF3sta? Niin paska peli PCllä että ei helvetti. Tai no jonnet taitavat pelailla, koska WOW-grafiikat.
lainaa
Hohhoh

18.11.2011 klo 16.15

Warezz kirjoitti:

Vituttaako olla köyhä?

Vituttaako olla tyhmä? :D

No ei tietenkään, ethän sinä rassu itse sitä tajua ;)
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

18.11.2011 klo 17.29

Hohhoh kirjoitti:
Warezz kirjoitti:

Vituttaako olla köyhä?

Vituttaako olla tyhmä? :D

No ei tietenkään, ethän sinä rassu itse sitä tajua ;)

Et näköjään kieltänyt olevasi köyhä. Mahtaa vituttaa;)

Ja sinun kysymykseesi: Riippuu aivan siitä mikä määritellään tyhmäksi. Jos käytämme tässä asiassa apuna Wikipediaa, niin kerrotkos mitä en tiedä, ymmärrä tai osaa (http://fi.wiktionary.org/wiki/tyhm%C3%A4).
Jos taas käytämme älykkyysosamäärää ihmisen tyhmyyden määrittämiseksi, niin luulenpa että en ole tyhmä, sillä minun iq on 165 (keskihajonta 24).
Tätä aihetta voisi jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta aikani ei yksinkertaisesti riitä siihen.
lainaa
Hohhoh

18.11.2011 klo 20.30

Warezz kirjoitti:

Et näköjään kieltänyt olevasi köyhä. Mahtaa vituttaa;)

Jatkuva tyhmyytesi vituttaa :D Ja ei, en ole köyhä, enkä todellakaan ole yhtä TYHMÄ kuin SINÄ jos maksat bluray-soittimesta julkaisussa jotain 800€, helvetin ääliö. Et näytä ilmeisesti vieläkään tajuavan sitä vaikka kylkeen tökittäis.

Onneksi "köyhyys" ei sitten ole laajasti määriteltävissä oleva termi herranjestas mikä idiootti...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

19.11.2011 klo 17.52

Hohhoh kirjoitti:
Warezz kirjoitti:

Et näköjään kieltänyt olevasi köyhä. Mahtaa vituttaa;)

Jatkuva tyhmyytesi vituttaa :D Ja ei, en ole köyhä, enkä todellakaan ole yhtä TYHMÄ kuin SINÄ jos maksat bluray-soittimesta julkaisussa jotain 800€, helvetin ääliö. Et näytä ilmeisesti vieläkään tajuavan sitä vaikka kylkeen tökittäis.

Onneksi "köyhyys" ei sitten ole laajasti määriteltävissä oleva termi herranjestas mikä idiootti...


Onko sinulla hajuakaan, paljonko tavalliset blu-ray soittimet maksoivat PS3.n julkaisuaikoina? Ilmeisesti et... samoissa hinnoissa pyörivät... älä hauku toisia tyhmiksi ennen kuin olet varma omastasi ;)
lainaa
Hohhoh

20.11.2011 klo 01.36

Uppmas kirjoitti:
Onko sinulla hajuakaan, paljonko tavalliset blu-ray soittimet maksoivat PS3.n julkaisuaikoina?

Paljon, mutta vähemmän kuin PS3 jonka ostivat julkaisussa vain kaikki tyhmimmät, ensimmäinen reipas hinnanalennus kun seurasi parin kk:n päästä, eikä laitteesta aneemisen julkaisupelitarjonnan takia muuhun ollutkaan. Tosin BR-leffatkin olivat tuohon aikaan melkoinen uutuus että eipä siitä täyspainoisena BR-soittimenakaan voinut puhua kun formaatin tukeminen ei ollut vielä päässyt käyntiin.

Tosin niinhän se aina menee, tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Sony saa minun puolestani myydä seuraavaakin laitettaan naurettavaan kiskurihintaan julkaisussa ja aina löytyy idiootteja jotka sen summan maksavat. Tosin ehkä seuraavan konsolin kohdalla Sony ei kuse julkaisua yhtä pahasti kuin PS3:n kohdalla...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

20.11.2011 klo 03.04

Hohhoh kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Onko sinulla hajuakaan, paljonko tavalliset blu-ray soittimet maksoivat PS3.n julkaisuaikoina?

Paljon, mutta vähemmän kuin PS3 jonka ostivat julkaisussa vain kaikki tyhmimmät, ensimmäinen reipas hinnanalennus kun seurasi parin kk:n päästä, eikä laitteesta aneemisen julkaisupelitarjonnan takia muuhun ollutkaan. Tosin BR-leffatkin olivat tuohon aikaan melkoinen uutuus että eipä siitä täyspainoisena BR-soittimenakaan voinut puhua kun formaatin tukeminen ei ollut vielä päässyt käyntiin.

Tosin niinhän se aina menee, tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Sony saa minun puolestani myydä seuraavaakin laitettaan naurettavaan kiskurihintaan julkaisussa ja aina löytyy idiootteja jotka sen summan maksavat. Tosin ehkä seuraavan konsolin kohdalla Sony ei kuse julkaisua yhtä pahasti kuin PS3:n kohdalla...


Aina löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita maksamaan enemmän tai vähemmän turhasta. Ja noissa julkaisuissahan ostetaan aika paljon. Maksoi sitten mitä maksoi. Itse sain PS3:n hintaan 600€ vuonna 2007 huhtikuussa.
lainaa
Temposaur

21.11.2011 klo 11.26

- Uutinen käsittelee tulevan Xboxin julkaisuhuhua
- Luen kommenteista kinastelua PlayStation 3:n julkaisuhinnasta
- Lähden pois jättäen vain tämän kommentin
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova