16.11.2011 klo 15.00 | Luettu: 24147 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen
GamesRadar kertoo The Elder Scrolls V: Skyrimin modista nimeltä Ubermap. Simppeli modi luo pelin maailmasta työpöydällä katseltavan Google Mapsin tyylisen 3D-kartan. Tältä se näyttää:
No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
putana
16.11.2011 klo 16.17
Mirr5 kirjoitti: No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
On se aika komean näköinen, itse en tosin ala modailemaan mitään peliin ennen kuin olen pelannut pelin kertaalleen läpi, mutta en toki myöskään syyllistä modien käyttäjiä huijareiksi.
Kukin pelatkoon miten tahtoo.
paskaKännykkä
16.11.2011 klo 16.51
Mirr5 kirjoitti:
putana kirjoitti:
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Jaa sää oot ilmeisesti maksanut tän mun pelin ja hankkinut siihen yksinoikeudet kun kerrot miten mun pitää pelata? Tiätkö, fusk juu! Sun uikutus ja ininä ei kiinnosta ketään eikä kutaan
sepe
16.11.2011 klo 16.52
Mirr5 kirjoitti: Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Ja juuri sen takia koko pelin oma sisäinen kartta on todella huono, Oblivionissa oli perhanan hieno ja teemaan sopiva.
Itekkin tykkäsin Oblivionin kartasta paljon enemmän ku tästä uudesta
awseg
16.11.2011 klo 18.46
Mirr5 kirjoitti: No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Jos katsoit videon alun, saatoit huomata mm. sen, että kartan ylävasemmalla näkyy tyhjää. Mitä se voisi implikoida?
Jotkut modit ovat "huijausta", mutta siinä ei ole mitään vikaa, jos kyseessä on tällainen puhdas yksinpeli.
Jos katsoit videon alun, saatoit huomata mm. sen, että kartan ylävasemmalla näkyy tyhjää. Mitä se voisi implikoida?
Jotkut modit ovat "huijausta", mutta siinä ei ole mitään vikaa, jos kyseessä on tällainen puhdas yksinpeli.
Sitä tyhjää aluetta, joka ei lataudu, koska pelaaja ei näe sitä. Mutta jopa paikallisella alueella käytettäessä tämä menee osastoon: psyykkiset kyvyt.
Eikä huijaus automaattisesti olekkaan väärin, jotkut pelit jopa paranevat huomattavasti huijausten kanssa, esmes GTAt. Mutta säilytän vapauteni kommentoida, että jos joku käyttää Elder Scrollsissa jotain minikarttaa tai tutkaa, niin on kyllä melkoinen pers-mestari, eikä pelaa sitä niinkuin henkisesti kehittyneen aikuisen tai nuoren kuuluisi pelata!
asdf
16.11.2011 klo 21.28
miks ei saa konsoleille? maksoin 2 kertaa isomman hinnanki pelistä >:c
Appe
Rekisteröitynyt
15.09.2008
16.11.2011 klo 21.56
putana kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti: No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Kyllä siitä normikartasta tosiaan näkee, ja jos kiinnostaa tarkemmin ni sinne voi ihan ite mennä juoksemaan...
Mirr5 kirjoitti: No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
Joo ei tuollaisessa kartassa oikein ole järkeä. Mutta ei ole tosiaan pakko käyttää. Itse pidän nyt kun näkee jossain kaukana jotain mielenkiintoista niin onhan sinne matkattava! Käytän hyvin vähän jopa fast travelia, joskin välillä sorrun siihenkin koska ei vaan jaksa lampsia toiselle puolelle maailmaa tyyliin "report to Urgatah that you have killed the bandit leader" Sitten saat palkkioksi sata kolikkoa.
Itse taas pidän että tehtävät ovat lineaarisia. Oblivionista en tykännyt yhtään koska siinä oli liikaa sitä haahuilua, tässä on enemmän selkeät päämäärät. Pidän tästä paaaljon enemmän mitä oblivionista koskaan.
Joo ei tuollaisessa kartassa oikein ole järkeä. Mutta ei ole tosiaan pakko käyttää. Itse pidän nyt kun näkee jossain kaukana jotain mielenkiintoista niin onhan sinne matkattava! Käytän hyvin vähän jopa fast travelia, joskin välillä sorrun siihenkin koska ei vaan jaksa lampsia toiselle puolelle maailmaa tyyliin "report to Urgatah that you have killed the bandit leader" Sitten saat palkkioksi sata kolikkoa.
Itse taas pidän että tehtävät ovat lineaarisia. Oblivionista en tykännyt yhtään koska siinä oli liikaa sitä haahuilua, tässä on enemmän selkeät päämäärät. Pidän tästä paaaljon enemmän mitä oblivionista koskaan.
Itselläni taas koko peli jäisi hyllyyn, ilman fast travelia. Pakollinen ominaisuus. Uusien paikkojen tutkiminen on ihan kivaa, mutta ei esim. 30 marssi paikkaan, jossa olet käynyt 10 kertaa, ole kovin mieltä ylentävää. Se on tietysti oikein, että eka kerta pitää kaikki tutkia ja ihan mukavaakin. Aika kun on kumminkin hyvin rajoittava tekijä, niin ei viitsi koko päivän peliaikaa vain haahuilla, kun pitää käydä töissäkin.
Itse kyllä kaipaan kokoajan näkyvää minimappia, niin pitää katsoa, jos jonkun sellaisen hankkii. Ja ilman modejahan tosta pelin kartasta ei näe ainakaan reittejä juuri mitenkään muuta kuin arvaamalla. Luolat on hyvin merkitty, mutta miksi tota karttaa ei voi zoomata edes järkevälle etäisyydelle?
JayMcDave
17.11.2011 klo 07.08
Kyllä se välillä ottaa pattiin kun tulee juostua vuorta ympäri kun ei kartasta saa selvää, että kummalla puolella vuorta se polku jota pitkin sen päälle pääsee.
OMGitssoOMG
17.11.2011 klo 09.32
Mirr5 kirjoitti:
putana kirjoitti:
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Tämä on omakin nro 1 valituksen aihe.
Kyllähän tämän silti jo tiesi silloin kun Howard hehkutti GPS karttaa... Mitä tapahtui keskiaikaiselle Morrowind/Oblivion/Dragon Age/yms yksinkertaiselle paperiversiolle? Seuraavaksi voivat antaa pelaajalle laserpyssyjä
Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
Weteraani
17.11.2011 klo 15.06
Mirr5 kirjoitti: Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Ei taida olla montaa Dungeons & Dragonsia perinteisempää keskiaikafantasiaa - puhun nyt siis PnP:stä.
Sieltä löytyy tämäkin spelli:
Wizard Eye : A spell which allows the magic-user to send a "visual sensor" up to 240' away in order to observe the scene without being physically present. The "eye" is invisible. It moves 120' per turn. Duration: 6 turns.
Lisäksi useampi (PnP edelleen) RPG sisältää sellaisia juttuja kuin familiaarin silmien kautta näkemistä.
Joten, niin kauan kun keskiaikafantasiassa on taikutta, tuo "sateliittipaikannus" on perusteltavissa mutta voisihan se tietysti olla sentään loitsu.
sepe
17.11.2011 klo 15.14
OMGitssoOMG kirjoitti: Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
No eikös Skyrimilla konsoliuudistusten ja helpotuksen myötä ollut juuri tarkoitus houkutella codittajia ja muita sellaisia jotka eivät ole ennen TES:eja pelanneet.. onhan se perseestä jos käännetään selkä vanhalle fanikunnalle jotta saadaan joukko uusia. Ja muutenkin vähän absurdin kuuloinen idea houkutella räiskintöjen suurimpia ystäviä tällaisen pelin pariin. Pitäytyisivät nyt vaan vanhassa kaavassa lisäten siihen uutta sen sijaan että poistavat ihan hyviä ja toimivia systeemejä typeristä syistä.
OMGitssoOMG kirjoitti: Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
No eikös Skyrimilla konsoliuudistusten ja helpotuksen myötä ollut juuri tarkoitus houkutella codittajia ja muita sellaisia jotka eivät ole ennen TES:eja pelanneet.. onhan se perseestä jos käännetään selkä vanhalle fanikunnalle jotta saadaan joukko uusia. Ja muutenkin vähän absurdin kuuloinen idea houkutella räiskintöjen suurimpia ystäviä tällaisen pelin pariin. Pitäytyisivät nyt vaan vanhassa kaavassa lisäten siihen uutta sen sijaan että poistavat ihan hyviä ja toimivia systeemejä typeristä syistä.
Nykyään pelintekijöillä on mielessään vaan myynnit. Tuollaiset ideat, joista harvat pitävät, mutta pitävät rodella paljon, muutetaan sellaisiksi massateinipeleiksi aka CoD, BF, jotka taasen myyvät, mutta eivät välttämättä ole sellaisia, mistä sarjan hardcore-fanit pitävät.
StraightVSHumble
17.11.2011 klo 15.27
Weteraani kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti: Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Ei taida olla montaa Dungeons & Dragonsia perinteisempää keskiaikafantasiaa - puhun nyt siis PnP:stä.
Sieltä löytyy tämäkin spelli:
Wizard Eye : A spell which allows the magic-user to send a "visual sensor" up to 240' away in order to observe the scene without being physically present. The "eye" is invisible. It moves 120' per turn. Duration: 6 turns.
Lisäksi useampi (PnP edelleen) RPG sisältää sellaisia juttuja kuin familiaarin silmien kautta näkemistä.
Joten, niin kauan kun keskiaikafantasiassa on taikutta, tuo "sateliittipaikannus" on perusteltavissa mutta voisihan se tietysti olla sentään loitsu.
Kyse on asian esittämisestä, presentaatiosta w/e
Morrowindissa oli pari teleportti loitsua ja ne riksat/teleporttaajat. Ei ollut mitään ongelmaa kun asia oli selvästi pelin säännöin selitetty ja käytinkin näitä palveluita paljon. Oblivionin fast travelissa ei ole järkeä muutoin kuin "nukuin kävellessäni" enkä voinut sietää sen käyttämistä
Jos tuo satelliittikarttakin olisi joku tyylitelty loitsu (joka maksaa/kuluttaa jotakin, olisi vaikka joku ruumiista lähtemis henki tms) niin ei siinä mitään mutta nyt se tuntuu siltä että hemmo ottaa taskustaan paikantimen ja pyörittelee sitä siinä kädessään. Seuraavaksi voidaan oikeasti tuoda mukaan niitä laserrynkkyjä tai AKta suoraan CODI/Halo akselilta koska voidaanhan nekin taialla selittää (Esim Fablen keskeinen dilemma kun aseet syrjäyttivät taiat)
EiTodellakaanNäin
17.11.2011 klo 15.32
Ihan hyvä niille MW3 ADHD-junnuille jotka eivät itse malta tutkia mitään ilman cheatteja.
Ihan käsittämätöntä kitinää loistavasta modista. En ymmärrä mitä pelillistä epäreiluutta tällä modilla saavutetaan vaikka kuinka pystyisi karttaa vapaasti tutkimaan? Ja mitä kivaa tätä modattua karttaa on edes alkaa käyttämään mihinkään pelimaailman tutkimiseen? Paljon kivempihan se on ihan pelihahmolla palloilla kun edessä on muutakin kuin vain pelkkää maastoa.
Itse olen ainakin TODELLA tyytyväinen kun ei sitä saamarin "Local" mappia tarvikse erikseen painella päälle kun normikartta ei zoomaa riittävän lähelle.
Tosin, olen hiukan pettynyt muutenkin Skyrimin karttaan. Pidin paljon enemmän Oblivionin oikean kartan näköisestä kartasta. Kartta pitäisi vain olla sellainen että sillä voi vapaasti zoomata siihen Local mapin zoomitasolle ettei sitä tarvitsisi erikseen aukoa.
OMGitssoOMG kirjoitti: Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
No eikös Skyrimilla konsoliuudistusten ja helpotuksen myötä ollut juuri tarkoitus houkutella codittajia ja muita sellaisia jotka eivät ole ennen TES:eja pelanneet.. onhan se perseestä jos käännetään selkä vanhalle fanikunnalle jotta saadaan joukko uusia. Ja muutenkin vähän absurdin kuuloinen idea houkutella räiskintöjen suurimpia ystäviä tällaisen pelin pariin. Pitäytyisivät nyt vaan vanhassa kaavassa lisäten siihen uutta sen sijaan että poistavat ihan hyviä ja toimivia systeemejä typeristä syistä.
No, mutta hyvä vaan, että parentavat pelejä. Esim Morrowind jäi hyllyyn vaikka sitä kuinka yritti pelata väkisinkin oli ostanut. Siinä kun sai haahuilla aina tunteja päämäärättömästi etsien jotain kukkasta, kun missään kartalla ei näkynyt, missä se on. Kyllä kuule se tehtävänantaja voi rastin laittaa karttaa, mihin pitää mennä. Oblivionii pelasin ehkä 2h alkua, ei napunnut yhtään. Ksyrim on vaikuttaa olevan ensimmäinen oikeasti hyvä elders scroll.
Kartasta en mäkään pidä erityisesti. Mutta ei kyllä yhtään fps-mäisempi musta tämä ole kuin aikaisemmat. Itse en tykkää haahuilla päämäärättymösti vain tehdä juonellisia tehtäviä. Se on ainakin alun osalta toteutetu hyvin Skyrymissä. Kun Morrowindissa oli hyvä idea, mutta toteutus kusi, niin SKyrimissä vaikuttaa asiat olevan kunnossa lukuunottamatta pari pikkubugia.
Dovahkiin
19.11.2011 klo 11.27
Skyrimin "World map"-näkymässä ei ole merkattu tärkeimipiä reittejä millään tavoin. Tästä johtuen joutuu usein haahuilemaan ympäri metsiä että löytää sen oikean polun johonkin kaupunkiin/kylään. Ja "local map":in ongelma taas on että se zoomaa näkymän vähän liiankin lähelle, eikä ympäröivästä maastosta saa oikein selvää.
Se pelin mukana tullut paperinen kartta on juuri täydellinen ja pitäisi löytyä sellaisenaan itse pelistäkin.
Keskustelut (28 viestiä)
16.11.2011 klo 15.34
16.11.2011 klo 15.37
Rekisteröitynyt 20.12.2010
16.11.2011 klo 16.06
Rekisteröitynyt 17.03.2009
16.11.2011 klo 16.08
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
16.11.2011 klo 16.17
No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
16.11.2011 klo 16.20
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Rekisteröitynyt 28.09.2011
16.11.2011 klo 16.35
Kukin pelatkoon miten tahtoo.
16.11.2011 klo 16.51
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Jaa sää oot ilmeisesti maksanut tän mun pelin ja hankkinut siihen yksinoikeudet kun kerrot miten mun pitää pelata? Tiätkö, fusk juu! Sun uikutus ja ininä ei kiinnosta ketään eikä kutaan
16.11.2011 klo 16.52
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Ja juuri sen takia koko pelin oma sisäinen kartta on todella huono, Oblivionissa oli perhanan hieno ja teemaan sopiva.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
16.11.2011 klo 17.18
Rekisteröitynyt 24.02.2008
16.11.2011 klo 17.47
Meikä on harkkore ja käytän ainoastaan pelin mukana tullutta paperikarttaa.
Like a boss :)
Rekisteröitynyt 24.07.2008
16.11.2011 klo 18.32
16.11.2011 klo 18.46
No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Jos katsoit videon alun, saatoit huomata mm. sen, että kartan ylävasemmalla näkyy tyhjää. Mitä se voisi implikoida?
Jotkut modit ovat "huijausta", mutta siinä ei ole mitään vikaa, jos kyseessä on tällainen puhdas yksinpeli.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
16.11.2011 klo 19.26
Jos katsoit videon alun, saatoit huomata mm. sen, että kartan ylävasemmalla näkyy tyhjää. Mitä se voisi implikoida?
Jotkut modit ovat "huijausta", mutta siinä ei ole mitään vikaa, jos kyseessä on tällainen puhdas yksinpeli.
Sitä tyhjää aluetta, joka ei lataudu, koska pelaaja ei näe sitä. Mutta jopa paikallisella alueella käytettäessä tämä menee osastoon: psyykkiset kyvyt.
Eikä huijaus automaattisesti olekkaan väärin, jotkut pelit jopa paranevat huomattavasti huijausten kanssa, esmes GTAt. Mutta säilytän vapauteni kommentoida, että jos joku käyttää Elder Scrollsissa jotain minikarttaa tai tutkaa, niin on kyllä melkoinen pers-mestari, eikä pelaa sitä niinkuin henkisesti kehittyneen aikuisen tai nuoren kuuluisi pelata!
16.11.2011 klo 21.28
Rekisteröitynyt 15.09.2008
16.11.2011 klo 21.56
No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Kyllä siitä normikartasta tosiaan näkee, ja jos kiinnostaa tarkemmin ni sinne voi ihan ite mennä juoksemaan...
Rekisteröitynyt 26.09.2007
16.11.2011 klo 22.58
No eikö se vitun pointti ole siinä, että et kartta ei ole mikään lento-jumalmoodi? Varmaan ihan hauska selata sitten jälkikäteen, mutta jos tämän pystyy tekemään heti alkumetreiltä lähtien, niin lasken sen huijaukseksi.
Skyrimista itsessään, questit saisivat olla vähemmän lineaarisia. Muuten hyvä peli.
Joo ei tuollaisessa kartassa oikein ole järkeä. Mutta ei ole tosiaan pakko käyttää. Itse pidän nyt kun näkee jossain kaukana jotain mielenkiintoista niin onhan sinne matkattava! Käytän hyvin vähän jopa fast travelia, joskin välillä sorrun siihenkin koska ei vaan jaksa lampsia toiselle puolelle maailmaa tyyliin "report to Urgatah that you have killed the bandit leader" Sitten saat palkkioksi sata kolikkoa.
Itse taas pidän että tehtävät ovat lineaarisia. Oblivionista en tykännyt yhtään koska siinä oli liikaa sitä haahuilua, tässä on enemmän selkeät päämäärät. Pidän tästä paaaljon enemmän mitä oblivionista koskaan.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
16.11.2011 klo 23.22
Joo ei tuollaisessa kartassa oikein ole järkeä. Mutta ei ole tosiaan pakko käyttää. Itse pidän nyt kun näkee jossain kaukana jotain mielenkiintoista niin onhan sinne matkattava! Käytän hyvin vähän jopa fast travelia, joskin välillä sorrun siihenkin koska ei vaan jaksa lampsia toiselle puolelle maailmaa tyyliin "report to Urgatah that you have killed the bandit leader" Sitten saat palkkioksi sata kolikkoa.
Itse taas pidän että tehtävät ovat lineaarisia. Oblivionista en tykännyt yhtään koska siinä oli liikaa sitä haahuilua, tässä on enemmän selkeät päämäärät. Pidän tästä paaaljon enemmän mitä oblivionista koskaan.
Itselläni taas koko peli jäisi hyllyyn, ilman fast travelia. Pakollinen ominaisuus. Uusien paikkojen tutkiminen on ihan kivaa, mutta ei esim. 30 marssi paikkaan, jossa olet käynyt 10 kertaa, ole kovin mieltä ylentävää. Se on tietysti oikein, että eka kerta pitää kaikki tutkia ja ihan mukavaakin. Aika kun on kumminkin hyvin rajoittava tekijä, niin ei viitsi koko päivän peliaikaa vain haahuilla, kun pitää käydä töissäkin.
Itse kyllä kaipaan kokoajan näkyvää minimappia, niin pitää katsoa, jos jonkun sellaisen hankkii. Ja ilman modejahan tosta pelin kartasta ei näe ainakaan reittejä juuri mitenkään muuta kuin arvaamalla. Luolat on hyvin merkitty, mutta miksi tota karttaa ei voi zoomata edes järkevälle etäisyydelle?
17.11.2011 klo 07.08
17.11.2011 klo 09.32
huijaukseksi? tuskin tällaista peliä pelaavat kokevat huijaukseksi sen että saa pelin aikana tutkia esim. vuorijonojen väli kulkevat polut tarkemmin. paitsi tietenkin v2:sen perustrolli löyrää tästäkin kitistävää. säälittävää.
Ne polut näkee ihan normikartastakin. Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Tämä on omakin nro 1 valituksen aihe.
Kyllähän tämän silti jo tiesi silloin kun Howard hehkutti GPS karttaa... Mitä tapahtui keskiaikaiselle Morrowind/Oblivion/Dragon Age/yms yksinkertaiselle paperiversiolle? Seuraavaksi voivat antaa pelaajalle laserpyssyjä
Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
17.11.2011 klo 15.06
Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Ei taida olla montaa Dungeons & Dragonsia perinteisempää keskiaikafantasiaa - puhun nyt siis PnP:stä.
Sieltä löytyy tämäkin spelli:
Wizard Eye : A spell which allows the magic-user to send a "visual sensor" up to 240' away in order to observe the scene without being physically present. The "eye" is invisible. It moves 120' per turn. Duration: 6 turns.
Lisäksi useampi (PnP edelleen) RPG sisältää sellaisia juttuja kuin familiaarin silmien kautta näkemistä.
Joten, niin kauan kun keskiaikafantasiassa on taikutta, tuo "sateliittipaikannus" on perusteltavissa mutta voisihan se tietysti olla sentään loitsu.
17.11.2011 klo 15.14
Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
No eikös Skyrimilla konsoliuudistusten ja helpotuksen myötä ollut juuri tarkoitus houkutella codittajia ja muita sellaisia jotka eivät ole ennen TES:eja pelanneet.. onhan se perseestä jos käännetään selkä vanhalle fanikunnalle jotta saadaan joukko uusia. Ja muutenkin vähän absurdin kuuloinen idea houkutella räiskintöjen suurimpia ystäviä tällaisen pelin pariin. Pitäytyisivät nyt vaan vanhassa kaavassa lisäten siihen uutta sen sijaan että poistavat ihan hyviä ja toimivia systeemejä typeristä syistä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
17.11.2011 klo 15.21
Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
No eikös Skyrimilla konsoliuudistusten ja helpotuksen myötä ollut juuri tarkoitus houkutella codittajia ja muita sellaisia jotka eivät ole ennen TES:eja pelanneet.. onhan se perseestä jos käännetään selkä vanhalle fanikunnalle jotta saadaan joukko uusia. Ja muutenkin vähän absurdin kuuloinen idea houkutella räiskintöjen suurimpia ystäviä tällaisen pelin pariin. Pitäytyisivät nyt vaan vanhassa kaavassa lisäten siihen uutta sen sijaan että poistavat ihan hyviä ja toimivia systeemejä typeristä syistä.
Nykyään pelintekijöillä on mielessään vaan myynnit. Tuollaiset ideat, joista harvat pitävät, mutta pitävät rodella paljon, muutetaan sellaisiksi massateinipeleiksi aka CoD, BF, jotka taasen myyvät, mutta eivät välttämättä ole sellaisia, mistä sarjan hardcore-fanit pitävät.
17.11.2011 klo 15.27
Ei keskiaikafantasiassa kuulu olla mitään satelliittipaikannusta, jossa näkyy jokainen yksittäinen kivi koko maailmassa.
Ei taida olla montaa Dungeons & Dragonsia perinteisempää keskiaikafantasiaa - puhun nyt siis PnP:stä.
Sieltä löytyy tämäkin spelli:
Wizard Eye : A spell which allows the magic-user to send a "visual sensor" up to 240' away in order to observe the scene without being physically present. The "eye" is invisible. It moves 120' per turn. Duration: 6 turns.
Lisäksi useampi (PnP edelleen) RPG sisältää sellaisia juttuja kuin familiaarin silmien kautta näkemistä.
Joten, niin kauan kun keskiaikafantasiassa on taikutta, tuo "sateliittipaikannus" on perusteltavissa mutta voisihan se tietysti olla sentään loitsu.
Kyse on asian esittämisestä, presentaatiosta w/e
Morrowindissa oli pari teleportti loitsua ja ne riksat/teleporttaajat. Ei ollut mitään ongelmaa kun asia oli selvästi pelin säännöin selitetty ja käytinkin näitä palveluita paljon. Oblivionin fast travelissa ei ole järkeä muutoin kuin "nukuin kävellessäni" enkä voinut sietää sen käyttämistä
Jos tuo satelliittikarttakin olisi joku tyylitelty loitsu (joka maksaa/kuluttaa jotakin, olisi vaikka joku ruumiista lähtemis henki tms) niin ei siinä mitään mutta nyt se tuntuu siltä että hemmo ottaa taskustaan paikantimen ja pyörittelee sitä siinä kädessään. Seuraavaksi voidaan oikeasti tuoda mukaan niitä laserrynkkyjä tai AKta suoraan CODI/Halo akselilta koska voidaanhan nekin taialla selittää (Esim Fablen keskeinen dilemma kun aseet syrjäyttivät taiat)
17.11.2011 klo 15.32
Rekisteröitynyt 03.01.2008
17.11.2011 klo 19.18
Itse olen ainakin TODELLA tyytyväinen kun ei sitä saamarin "Local" mappia tarvikse erikseen painella päälle kun normikartta ei zoomaa riittävän lähelle.
Tosin, olen hiukan pettynyt muutenkin Skyrimin karttaan. Pidin paljon enemmän Oblivionin oikean kartan näköisestä kartasta. Kartta pitäisi vain olla sellainen että sillä voi vapaasti zoomata siihen Local mapin zoomitasolle ettei sitä tarvitsisi erikseen aukoa.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
17.11.2011 klo 23.16
Sarja menee pikkuhiljaa liikaa kohti "Yritämme miellyttää kaikkia, joten kukaan ei ole täysin tyytyväinen"
No eikös Skyrimilla konsoliuudistusten ja helpotuksen myötä ollut juuri tarkoitus houkutella codittajia ja muita sellaisia jotka eivät ole ennen TES:eja pelanneet.. onhan se perseestä jos käännetään selkä vanhalle fanikunnalle jotta saadaan joukko uusia. Ja muutenkin vähän absurdin kuuloinen idea houkutella räiskintöjen suurimpia ystäviä tällaisen pelin pariin. Pitäytyisivät nyt vaan vanhassa kaavassa lisäten siihen uutta sen sijaan että poistavat ihan hyviä ja toimivia systeemejä typeristä syistä.
No, mutta hyvä vaan, että parentavat pelejä. Esim Morrowind jäi hyllyyn vaikka sitä kuinka yritti pelata väkisinkin oli ostanut. Siinä kun sai haahuilla aina tunteja päämäärättömästi etsien jotain kukkasta, kun missään kartalla ei näkynyt, missä se on. Kyllä kuule se tehtävänantaja voi rastin laittaa karttaa, mihin pitää mennä. Oblivionii pelasin ehkä 2h alkua, ei napunnut yhtään. Ksyrim on vaikuttaa olevan ensimmäinen oikeasti hyvä elders scroll.
Kartasta en mäkään pidä erityisesti. Mutta ei kyllä yhtään fps-mäisempi musta tämä ole kuin aikaisemmat. Itse en tykkää haahuilla päämäärättymösti vain tehdä juonellisia tehtäviä. Se on ainakin alun osalta toteutetu hyvin Skyrymissä. Kun Morrowindissa oli hyvä idea, mutta toteutus kusi, niin SKyrimissä vaikuttaa asiat olevan kunnossa lukuunottamatta pari pikkubugia.
19.11.2011 klo 11.27
Se pelin mukana tullut paperinen kartta on juuri täydellinen ja pitäisi löytyä sellaisenaan itse pelistäkin.
Kirjoita kommentti