Skyrimiä voi pelata ikuisesti
Wired on haastatellut The Elder Scrolls V: Skyrimin päämiestä Todd Howardia, joka paljasti, että pelistä ei lopu tekeminen - koskaan. Siihen on rakennettu järjestelmä, joka luo proseduraalisesti jatkuvasti lisää sisältöä pelaajien koettavaksi.
"Pelin juttu on se, että sitä voi pelata ikuisesti", Howard totesi.
Pelin 'Radiant quest system' luo satunnaisesti uusia tehtäviä perustuen pelaajan edistymiseen pelissä. Howardin mukaan tehtävävaihtoehtoja on loputtomasti. Pienten tehtävien lisäksi myös kiltoihin tulee lisähommia.
"Skyrimin maailma on todennäköisesti juuri se asia, joka erottaa sen muista peleistä. Se tuntuu todelliselta sellaiseksi... sitä on vain hauska tutkia."
Keskustelut (33 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.01.2011
09.11.2011 klo 20.35
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.11.2011 klo 20.38
Laatu > määrä
Edit: siinä mielessä ehkä parempi ettei oo niinkuin Fallout 3 että puolet alueista on ihan turhia.
Rekisteröitynyt 07.07.2011
09.11.2011 klo 20.39
09.11.2011 klo 20.40
Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.
Täysin samaa mieltä.
09.11.2011 klo 20.41
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.11.2011 klo 20.48
09.11.2011 klo 21.12
09.11.2011 klo 21.28
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.11.2011 klo 21.31
09.11.2011 klo 21.34
09.11.2011 klo 21.43
09.11.2011 klo 21.43
Ja mitenhän tuo käytännössä toimii, kun eikös koko pelin pitänyt olla ääninäytelty?
Noissa autogeneroiduissa questeissa ääninäyttelyn hoitaa Stephen Hawkingin puherobotti...
Rekisteröitynyt 15.09.2008
09.11.2011 klo 21.44
Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.
Täysin samaa mieltä.
Kummasti miljoonat pelaajat silti pelaa pelejä, missä tehdään juurikin tätä.
Kuulostaa periaattessa siltä, että aftergame on Assassin's Creedin pääpelin tasoinen.
Tuskin, koska peli olisi liian hyvä ollakseen totta.
09.11.2011 klo 22.13
Ja mitenhän tuo käytännössä toimii, kun eikös koko pelin pitänyt olla ääninäytelty?
Jos tehtävätyyppejä on keksitty vaikkapa kymmenenkin, niin toisto ei ihan heti ala edes ärsyttämään.
09.11.2011 klo 22.38
09.11.2011 klo 22.56
09.11.2011 klo 23.49
...yksin.
10.11.2011 klo 00.03
10.11.2011 klo 00.11
10.11.2011 klo 00.39
Rekisteröitynyt 18.04.2010
10.11.2011 klo 02.04
Achievements (/trophy) huora on achievements (/trophy) huora.
I agree ;)
Rekisteröitynyt 14.01.2008
10.11.2011 klo 02.51
10.11.2011 klo 04.05
10.11.2011 klo 07.18
Ja vielä jos löytyis omaperäisyyttä ainaisen: "Hei, menisitkö(ravistaa hanskasta kaupungin/paikan) ja tekisit siellä (ravistaa hanskasta tapahtuman), koska..." -sijaan.
Mutta, kunhan thieves guildin tehtävät on yhtä hyvät kun oblivionissa niin olen tyytyväinen :D
Rekisteröitynyt 04.01.2011
10.11.2011 klo 08.21
Oblissa kun minua ainakin haittasi niiden guestien vähyys ja se miten niistä niin kovin pieni osa oli perinteisiä ja kivoja guesteja aka tapa 10 orkkipörkkiä.
Ja Quality > Quantity vertailu ei kestä päivänvaloa. Mene pelaamaan New Vegasia ja FO3 ja sano sitten kummassa oli parempi contentti kokonaisuudessaan.
10.11.2011 klo 09.38
Tälläiset satunnaisesti luodut tehtävät vaan pakkaa yleensä olemaan aika monotonisia ja samaa toistavia. Ennemmin paljon hyvin suunniteltuja tehtäviä kuin loputtomasti tylsiä tehtäviä.
Mielummin loputtomasti tylsiä kun ei ollenkaan. Siis nyt on puhe vain post-game tehtävistä, ennen sitä olevat eivät toivottavasti ole geneerisiä kill X fetch Y tehtäviä
10.11.2011 klo 09.40
Ja Quality > Quantity vertailu ei kestä päivänvaloa. Mene pelaamaan New Vegasia ja FO3 ja sano sitten kummassa oli parempi contentti kokonaisuudessaan.
Voisitko vähän selventää asiaa Fallout 3:n pelanneille mutta New Vegasia pelaamattomille, minä kun odotan vielä New Vegas Ultimate Editionia...helmikuuhun asti pitäisi kestää?
Viihdyin hyvin Fallout 3:n parissa mutta tuttu sanoi viettäneensä New Vegasin kanssa vielä pidempään. Onko New Vegasissa sitten sekä kvaliteettia että kvantiteettia? Tarviiko sen jälkeen enää ostaa yhtään peliä (jolloin jäisi Skyrimkin pelaamatta, ah ja voih...)
10.11.2011 klo 11.24
Skyrimiä voi pelata ikuisesti....
...yksin.
Haha. Forever alone.
10.11.2011 klo 13.32
Kuten sanottu Quality > Quantity ja tuskin on loppumassa questit vähään aikaan modaajien ansiosta esim. oblivionissa on ainakin 20 quest modipakettia jotka lisäävät uniikkeja kaupunkeja ja alueita.
Luulisi myös, että itse pelissä on sidequesteja paljon enemmän, entä fallout 3:ssa, koska engine on periaatteessa sama. Odotan FO:NV:n tasosia ja määriä bethesdalta.
10.11.2011 klo 15.19
"Did we mention that this is the best game ever? I mean this is better than our next game!"
Rekisteröitynyt 04.01.2011
10.11.2011 klo 16.20
Ja Quality > Quantity vertailu ei kestä päivänvaloa. Mene pelaamaan New Vegasia ja FO3 ja sano sitten kummassa oli parempi contentti kokonaisuudessaan.
Voisitko vähän selventää asiaa Fallout 3:n pelanneille mutta New Vegasia pelaamattomille, minä kun odotan vielä New Vegas Ultimate Editionia...helmikuuhun asti pitäisi kestää?
Viihdyin hyvin Fallout 3:n parissa mutta tuttu sanoi viettäneensä New Vegasin kanssa vielä pidempään. Onko New Vegasissa sitten sekä kvaliteettia että kvantiteettia? Tarviiko sen jälkeen enää ostaa yhtään peliä (jolloin jäisi Skyrimkin pelaamatta, ah ja voih...)
New Vegasissa on noin kolminkertainen määrä tehtäviä kolmoseen verrattuna.
Tosin, osa sulkee pois toisia ja osa on aika lyhkäisiä mutta pitkiäkin tehtäviä löytyy paljon.
10.11.2011 klo 22.00
Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.
Täysin samaa mieltä.
Eihän se pakko olekkaan
Rekisteröitynyt 19.07.2007
11.11.2011 klo 03.19
Jepajee, mainostuskikka jos ei muuta.
Kirjoita kommentti