PS3 on tämän vuoden myydyin konsoli
Ainakin tällä hetkellä Playstation 3 pitää vuoden 2011 myyntitilastojen kärkeä sekä Euroopassa (Eurogamer) että maailmanlaajuisesti (ShopToNews). Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa Xbox 360 on PS3:n edellä.
Luvut ovat kotoisin Nintendon tekemistä laskutoimituksista, joten niitä voi pitää melkoisen luotettavina.
Keskustelut (42 viestiä)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.10.2011 klo 16.00
28.10.2011 klo 16.05
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
28.10.2011 klo 16.05
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
Makukysymyksiähän nämä pitkälti on, mutta noin pelivalikoiman puolesta kallistuisin ainakin PCn kaveriksi pleikkariin.
28.10.2011 klo 16.10
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
Makukysymyksiähän nämä pitkälti on, mutta noin pelivalikoiman puolesta kallistuisin ainakin PCn kaveriksi pleikkariin.
Itekki kallistuisin enemmän pleikkariin kun xboxiin siihen on vain paljon enemmän kiinnostavampia pelejä.
28.10.2011 klo 16.18
28.10.2011 klo 16.41
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
Makukysymyksiähän nämä pitkälti on, mutta noin pelivalikoiman puolesta kallistuisin ainakin PCn kaveriksi pleikkariin.
Sama täällä. Toki Xboxillakin on omat yksinoikeutensa mutta Sonyn valikoima vei voiton. Uncharted, God Of War, Heavy Rain, Littlebigplanet, Killzone, Metal Gear Solid (silloin vielä yksinoikeus) ja Gran Turismo olivat liian loistavia pelisarjoja sivuutettavaksi.
28.10.2011 klo 16.51
Minkähän takia just Nintendo on tehtyt tälläisen laskelman, tuo kun ei oikein Wiin myyntejä imartele.
vai pitäisi vielä Nintendon esittää ja kuvitella että myyvät enemmän kuin muut? onneksi Nindendossa on vielä sentään jotain järjkeä jäljellä
onhan se niin kuin joku sanoi että Wiissä loppui paukut jo 2-3 vuotta sitten. uudet liikeohjattavat pelit ovat ihan sitä samaa tennis-keilaus tasoa kuin ne alussa olleet.
ei ole Arkham Cityjä, Skyrimejä yms jotka näyttävät kahden muun konsolin vielä käyttämätöntä tehoa. mahtaako olla vielä jotain jäljelläkin koska eihän nämä pelit edes yski niinkuin esim Halo 2 teki joka vei Xboxin tehot yli rajojen aiheuttaen samalla pahaa yskää
28.10.2011 klo 16.53
Minkähän takia just Nintendo on tehtyt tälläisen laskelman, tuo kun ei oikein Wiin myyntejä imartele.
Varmaan saadakseen tietoa konsolien markkinatilanteesta? Ei jokaisen tutkimuksen ole tarkoitus olla mainosta ja markkinointia yritykselle.
Rekisteröitynyt 05.11.2009
28.10.2011 klo 16.53
Parempi parantua ees vähän PS4 mukana.
28.10.2011 klo 17.19
28.10.2011 klo 17.36
28.10.2011 klo 17.46
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
Huipulle nyt on vielä matkaa kun ei räksboksiakaan ole vielä kerennyt ohittamaan.
Rekisteröitynyt 10.08.2011
28.10.2011 klo 18.09
Mikä toi xboxin 2010 myynti piikki tuossa on?
ekat Xbox 250gb slimit?
28.10.2011 klo 18.17
Sanattomaks vetää, kuinka helppoa ihmisiä on huijata ostamaan paskaa :S
Samaa mieltä. Onneksi kusetus ei enää onnistu kun konsolien hinnat ovat viimein asettuneet samaan hintaluokkaan; luonnollinen valinta on tietysti PS3. Miksi ostaa paskaa kun samaan hintaan saa ylivoimaisesti parhaan konsolin markkinoilla.
28.10.2011 klo 19.26
Sanattomaks vetää, kuinka helppoa ihmisiä on huijata ostamaan paskaa :S
Samaa mieltä. Onneksi kusetus ei enää onnistu kun konsolien hinnat ovat viimein asettuneet samaan hintaluokkaan; luonnollinen valinta on tietysti PS3. Miksi ostaa paskaa kun samaan hintaan saa ylivoimaisesti parhaan konsolin markkinoilla.
tai sitten kaikki muut koneet on jo ostettu kun ne on halvempia. oikeasti kuka enää ostaa ensimmäistä tämän genin konsolia?
Rekisteröitynyt 15.11.2008
28.10.2011 klo 19.51
28.10.2011 klo 20.28
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
ps3 on kaukana huipusta.
Wii on huipulla ylivoimaisesti ja muutamalla miljoonalla Xbox360 toisena.
Eli siis ps3 on edelleen vähiten myydyin konsoli.
Rekisteröitynyt 16.10.2011
28.10.2011 klo 21.07
Rekisteröitynyt 04.11.2007
28.10.2011 klo 21.08
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
Huipulle nyt on vielä matkaa kun ei räksboksiakaan ole vielä kerennyt ohittamaan.
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
ps3 on kaukana huipusta.
Wii on huipulla ylivoimaisesti ja muutamalla miljoonalla Xbox360 toisena.
Eli siis ps3 on edelleen vähiten myydyin konsoli.
En puhunutkaan konsolien kokonaismyynneistä, vaan tämän hetkisistä viikkomyynneistä. PS3 on viihtynyt tänä vuonna myyntitilastojen kärjessä. PS3:n ja XO:n välinen ero kokonaismyynneissä on niin pieni, ettei sillä ole mitään merkitystä mihinkään.
28.10.2011 klo 21.30
Rekisteröitynyt 10.08.2007
28.10.2011 klo 21.30
28.10.2011 klo 21.31
28.10.2011 klo 22.23
Muistuu mieleen ajat kun Sony sanoi että ps3 nousee vielä, mutta kukaan ei uskonut.:)
No ei mikään ihmekään jos siinä kestää näin vitun kauan
29.10.2011 klo 02.31
Muistuu mieleen ajat kun Sony sanoi että ps3 nousee vielä, mutta kukaan ei uskonut.:)
No ei mikään ihmekään jos siinä kestää näin vitun kauan
35 miljoonaa konsolia myyty törkeällä persnetolla. Kannattavaksi tuota sonyn floppiprojektia ei saa, vaikka sitä toosaa myytäisiin vuoteen 2020 asti.
Rekisteröitynyt 21.01.2008
29.10.2011 klo 02.34
Jos vain PS3-ohjain olisi parempi.
Parempi parantua ees vähän PS4 mukana.
Jeps se ohjain on yksi niistä syistä miksi en pleikkaria hommaa, Sitä ohjainta vaan ei ole suunniteltu ihmisen käsille
29.10.2011 klo 03.33
Jos vain PS3-ohjain olisi parempi.
Parempi parantua ees vähän PS4 mukana.
Jeps se ohjain on yksi niistä syistä miksi en pleikkaria hommaa, Sitä ohjainta vaan ei ole suunniteltu ihmisen käsille
Tarvike-valmistajat myyvät PS3:lle x0:n ohjaimia vastaavia malleja.
Enkä kyllä ymmärrä valitusta PS3:n ohjaimesta. Ei se varmasti paras mahdollinen ole, mutta veikkaisin, että ohjaimeen tottumattomat eivät edes kokeillessaan pidä ohjainta oikein käsissään.
29.10.2011 klo 09.04
Jos vain PS3-ohjain olisi parempi.
Parempi parantua ees vähän PS4 mukana.
Kyllä pleikalle saa vaikka mitä ohjaimia, monta kertaa parempia vielä kuin boksin ohjain, ja alle 40 eken. http://www.thrustmaster.com/products.aspx?CategoryID=5&Pl tuossa muutama esimerkki. Itse ostin 38 euroon ton keskimmäisen.
29.10.2011 klo 11.08
Jos vain PS3-ohjain olisi parempi.
Parempi parantua ees vähän PS4 mukana.
Jeps se ohjain on yksi niistä syistä miksi en pleikkaria hommaa, Sitä ohjainta vaan ei ole suunniteltu ihmisen käsille
Tarvike-valmistajat myyvät PS3:lle x0:n ohjaimia vastaavia malleja.
Enkä kyllä ymmärrä valitusta PS3:n ohjaimesta. Ei se varmasti paras mahdollinen ole, mutta veikkaisin, että ohjaimeen tottumattomat eivät edes kokeillessaan pidä ohjainta oikein käsissään.
10 vuotta pelattuna PS1 ja PS2 ohjaimella, jolloin se oli vielä paras konsolin mukana tullut ohjain. Sitten tuli 360 ja valta vaihtui kerralla. On se kumma jos 10ssä vuodessa en oppinut pitämään ohjainta oikein kädessäni
tatit ovat aina olleet perseestä eikä ne olkanapitkaan kovin hyvät ole toisin kuin Boksissa. D-Pad on boksin ainoa heikkous mutta nykyään sitä ei juuri tarvita kuin tappelupeleissä
29.10.2011 klo 12.35
Rekisteröitynyt 23.02.2010
29.10.2011 klo 12.36
Itse omistan boxin ja on kyllä pakko myöntää, että houkuttais ostaa myös kakkoskoneeksi, kun sille on nykyään jo niin paljon yksinoikeuksia verrattuna boxiin. Ohjain on kyllä valitettavasti niin paska, että menisi varmaan aika kauan aikaa totuutella siihen.
Melkolailla samoilla linjoilla mennään. Niin allekirjoittaneen kuin useimpien tuntemieni kaverien mielestä ketä on Xboxiin päätynyt on suurena tekijänä ollut juuri ohjain ongelmat plesellä. Ainahan on mukava jossitella niin miltäköhän myyntikäppyrät näyttäs jos plese olis edes vähän käyttänyt rahaa ohjaimen suunitteluun... Mutta joo, tuskinpa tekee samaa virhettä seuraavan konsolin kohdalla. Ja mitä tarvike pädeihin tulee niin onhan ne aina tarvike kamaa. No tietenkään henk koht kokemuksia tarvikepädeistä ei ole koska boxin oma on niin loistava ettei sellaseen ole tarvetta, mutta aina noissa tarvike härpäkkeissä on omat ongelmansa. Mitä tuosta yhestä linkistä katoin niin ei ne ainakaan noin kuvan perusteella sen kummosempia hirvityksiä ole kuin plesen alkuperänen.
29.10.2011 klo 12.58
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.10.2011 klo 14.15
Miksi te haukutte Xboxia O-o..Live maksaa 35e vuodelta & kyllä sillekkin on paljon mahtavia yksinoikeus pelejä.Eri pelit...Muuten melkein samat konsolit.
Miten tuo Liven maksullisuus nyt tähän liittyi? Tuohan on lähinnä negatiivinen pointti Xbox 360:stä. Ja näissä uutiskommenteissa onkin haukuttu Xbox 360:n yksinoikeuspelien valikoiman supistumista, ei sitä itse tarjontaa. Itsestäkin tuntuu, että Xbox menee eteenpäin nykyään vain Gearsin, Halon, Forzan ja Fablen voimin. Esimerkiksi PS3:lla kun on mm. Uncharted, LBP, Killzone, God of War, Resistance, inFamous... jotain kaikille. Ja kuinkahan monta vuotta peräkkäin Vuoden peliksi on valittu PS3-peli? Tänä vuonna kisa on Uncharted 3:n ja multiplatform-Batmanin välillä.
29.10.2011 klo 15.50
Esimerkiksi PS3:lla kun on Uncharted, LBP, Killzone, God of War, Resistance, inFamous... jotain kaikille. Ja kuinkahan monta vuotta peräkkäin Vuoden peliksi on valittu PS3-peli?
Ihan samalla lailla Sonyn pelitulevaisuus turvaa jollain Killzone 23, Resistance 46 tai Infamous 58 avuilla siinä missä MS Haloilla ja Gersseilla ja Forzilla.
Ja kerrotko mulle mikä tämä yksi, yhtenäinen, totaalisen objektiivinen taho valitsee aina SEN vuoden pelin(tm) josta puhut? Voin antaa vinkin että sellaista ei yksinkertaisesti ole. Nämä "GOTY" maininnat on aina jonkun yksittäisen ihmisen tai raadin MIELIPITEITÄ. Gearssit ja Forzat repii vuoden peli merkkejä ihan siinä missä muutkin pelit. Ne ei meinaa loppukädessä paskaakaan kenellekään muulle kuin julkaisijalle.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.10.2011 klo 17.53
...
Ihan samalla lailla Sonyn pelitulevaisuus turvaa jollain Killzone 23, Resistance 46 tai Infamous 58 avuilla siinä missä MS Haloilla ja Gersseilla ja Forzilla.
...
Siis tarkotin tällä sitä, että alussa kummallakin konsolilla oli kivasti erilaisia (ja hyviä) pelisarjoja, jotka tuli vain sille kyseiselle konsolille. Mutta kun nykyään vertaa, mitä Xboxilla on, niin se on ehkä noin puolet siitä, mitä PS3 tarjoaa. Lue vaikka noita uutisen ylimpiä kommentteja. Tottakai jokaisella konsolilla on niitä omia sarjojaan, Sonyllä vain niitä tuntuu olevan paljon enemmän. Mihin jäivät Project Gotham Racing, Perfect Dark ja muut? Ja olihan Mass Effectit ja BioShockitkin alunperin Xboxin pelisarjoja. Pelisarjojen lisäksi PS3:lle löytyy näitä yksittäisiäkin hienoja pelejä, joilla tuskin tullaan kauheana lypsämään: Metal Gear Solid 4, Heavy Rain, The Last Guardian (kunhan joskus julkaistaisiin)...
...
Ja kerrotko mulle mikä tämä yksi, yhtenäinen, totaalisen objektiivinen taho valitsee aina SEN vuoden pelin(tm) josta puhut? Voin antaa vinkin että sellaista ei yksinkertaisesti ole. Nämä "GOTY" maininnat on aina jonkun yksittäisen ihmisen tai raadin MIELIPITEITÄ. Gearssit ja Forzat repii vuoden peli merkkejä ihan siinä missä muutkin pelit. Ne ei meinaa loppukädessä paskaakaan kenellekään muulle kuin julkaisijalle.
Tottakai jokaisella on oma mielipide. Katsoin nyt vain yleisesti, mitä kukanenkin pelisaitti on valinnut. Väitätkö ettei vaikkapa Uncharted 2 ollut vuoden 2009 paras peli enemmistön mielestä? Suunnilleen 70 % pelisaiteista oli ainakin samaa mieltä. Toki sinä voit olla eri mieltä omine mielipiteinesi, joten älä vastaa esittämääni kysymykseen.
29.10.2011 klo 18.24
Tuo että saa pelata netissä maksutta on todella iso plussa pleikalle. Ja tietty tuo blu-ray asema ei haitaksi ainakaan ole :D
Rekisteröitynyt 04.09.2011
29.10.2011 klo 18.52
Jos vain PS3-ohjain olisi parempi.
Parempi parantua ees vähän PS4 mukana.
Kyllä pleikalle saa vaikka mitä ohjaimia, monta kertaa parempia vielä kuin boksin ohjain, ja alle 40 eken. http://www.thrustmaster.com/products.aspx?CategoryID=5&Pl tuossa muutama esimerkki. Itse ostin 38 euroon ton keskimmäisen.
Tatit ne on noissakin päin honkia sijoiteltu.
29.10.2011 klo 20.22
29.10.2011 klo 22.12
30.10.2011 klo 10.46
...
Ihan samalla lailla Sonyn pelitulevaisuus turvaa jollain Killzone 23, Resistance 46 tai Infamous 58 avuilla siinä missä MS Haloilla ja Gersseilla ja Forzilla.
...
Siis tarkotin tällä sitä, että alussa kummallakin konsolilla oli kivasti erilaisia (ja hyviä) pelisarjoja, jotka tuli vain sille kyseiselle konsolille. Mutta kun nykyään vertaa, mitä Xboxilla on, niin se on ehkä noin puolet siitä, mitä PS3 tarjoaa. Lue vaikka noita uutisen ylimpiä kommentteja. Tottakai jokaisella konsolilla on niitä omia sarjojaan, Sonyllä vain niitä tuntuu olevan paljon enemmän. Mihin jäivät Project Gotham Racing, Perfect Dark ja muut? Ja olihan Mass Effectit ja BioShockitkin alunperin Xboxin pelisarjoja. Pelisarjojen lisäksi PS3:lle löytyy näitä yksittäisiäkin hienoja pelejä, joilla tuskin tullaan kauheana lypsämään: Metal Gear Solid 4, Heavy Rain, The Last Guardian (kunhan joskus julkaistaisiin)...
Ja viimeksi Epic sanoi että konsoliyksinoikeudet ei kannata. Tiedä sitten onko Microsoftin kanssa huonompia diilejä kuin Sonyn kanssa vai onko kaikista peleistä tulossa lopulta multiplattareita
Mutta joo on ihan sama tuleeko konsolille vuodessa 20 hyvää vai 100 hyvää peliä kun niitä kaikkia ei tule kuitenkaan pelattua
30.10.2011 klo 11.12
Katsoin nyt vain yleisesti, mitä kukanenkin pelisaitti on valinnut. Väitätkö ettei vaikkapa Uncharted 2 ollut vuoden 2009 paras peli enemmistön mielestä? Suunnilleen 70 % pelisaiteista oli ainakin samaa mieltä.
Ihan siinä missä Batman AA on kanssa GOTY 2009 tai sillä on ihan yhtä suuri "oikeus" kantaa sellaista titteliä, kuten oikeastaan millä tahansa pelillä jonka joku heebo omien mieltymystensä mukaisesti jossain pelimediassa on sen jotenkin noteerannut jollain osa-alueella muita sen vuotisia pelejä paremmaksi. Vastauksesi ei muuttanut sen tittelin merkitystä mihinkään, koska sillä ei ole vieläkään käytännössä mitään arvoa kenellekään muulle kuin julkaisijalle ja ehkä pelin tekijälle. Saavat sitten tehdä jonkun goty-version jollain tarralla mikä kertoo että tästä tykkäs joku ja koetetaan kaapia viimeiset ostajat pelille. Plus että vastauksesi ei oikein tukenut tuota "monta vuotta putkeen" väitettäsi. Vaikka summittainen arvauksesi UC2:n "ylivoimasta" olisikin jollain mittarilla totta niin muina vuosina, kuten tänäkään vuonna, ei vastaavaa "ylivoimaa" ole todellakaan nähtävissä.
30.10.2011 klo 13.23
Rekisteröitynyt 28.07.2009
01.11.2011 klo 18.33
Hienosti Sony onnistui saamaan PS3:n pohjamudista huipulle.
Mutta millä hinnalla tämä tapahtuikaan...
Kirjoita kommentti