Battlefield 3:n pelaamiseen maailman huikein sotapelisimulaattori
The Gadget Show on rakennellut projektoreista, juoksumatoista, liiketunnistimista, kuula-aseista ja ties mistä pelisimulaattorin, jossa tullaan pelaamaan Battlefield 3:a. Tältä se näyttää.
Keskustelut (46 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
19.10.2011 klo 20.26
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Rekisteröitynyt 01.10.2011
19.10.2011 klo 20.28
Rekisteröitynyt 15.03.2011
19.10.2011 klo 20.29
Rekisteröitynyt 04.01.2011
19.10.2011 klo 20.37
Tälläinen systeemi olisi kyllä ihan kiva kotona.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
19.10.2011 klo 20.51
Arcadea se silti valitettavasti on.
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Eiköhän toi nyt oo ihan tarpeeks realistista jo...
19.10.2011 klo 20.53
Arcadea se silti valitettavasti on.
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Eiköhän toi nyt oo ihan tarpeeks realistista jo...
Tulee ihan mieleen se "dokumentti" jossa ihmeteltiin miksi pelaajat eivät halua oikeaa realismia.
Siitä vaan liittymään US Armyyn jos realismia kaipaa, paitsi jos haluaa WW2 tms. ajanjaksoa
19.10.2011 klo 20.54
Arcadea se silti valitettavasti on.
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Eiköhän toi nyt oo ihan tarpeeks realistista jo...
19.10.2011 klo 20.57
Arcadea se silti valitettavasti on.
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Miten niin "valitettavasti"? Tässä ei koiteta miellyttää sua :) Tykkää tai älä, mutta älä vikise.
19.10.2011 klo 21.09
Arcadea se silti valitettavasti on.
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Eiköhän toi nyt oo ihan tarpeeks realistista jo...
Tekisivät semmosen sotapelin missä realismi on viety äärimmilleen, saat yhden "hahmon" jolla menet sotaan. Jos kuolet et voi pelata peliä enää ikinä... Siinä ois arcadesta vinkujille sitä perhanan realismia :P
Rekisteröitynyt 04.01.2011
19.10.2011 klo 21.13
Harmi että kukaan ei ole keksinyt luoda fantasiarealismia, eli realistista peliä jossa realismin käsite on kuitenkin muutettu. Enkä tarkoita jotain löysää sword and magic peliä jossa on taikuutta ja shittii.
19.10.2011 klo 21.14
19.10.2011 klo 21.34
Tämä menee taas näihin "huvittava yritys" -kategorioihin joissa pelaaja ei itsekkään tiedä mitä haluaa.
Peli, kuten arma2 voi olla realistinen juurikin sen takia että sen sodan mallinnus ja toiminta on autenttista, taistelualueet ovat aidon kokoisia ja tosielämän strategiat pelaa.
Se että joutuu itse (irl) käveleen tai voi vain pelata kerran ja sitten ei koskaan ei tee mitään realistiseksi. Typeräksi ehkä.
19.10.2011 klo 21.54
Peli, kuten arma2 voi olla realistinen juurikin sen takia että sen sodan mallinnus ja toiminta on autenttista, taistelualueet ovat aidon kokoisia ja tosielämän strategiat pelaa.
Lol.. Jo pelkällä vuoden ilmaisella "koulutuksella" valtion tarjoamassa lastentarhassa voin kertoa, että Arma2:ssa ei ole mitään noista mainitsemistasi. Noh, taistelualueet kyllä, mutta kamoon.. Sodan mallinnuksella varmaankin tarkoitat (toivottavasti) taistelun mallintamista, mutta siinäkään tämä PELI ei pääse lähellekään.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.10.2011 klo 22.32
Arcadea se silti valitettavasti on.
Tuo ensimmäisellä ofp/arma2 tai edes red orcherstra, kyllä kiitos,
Eiköhän toi nyt oo ihan tarpeeks realistista jo...
Tekisivät semmosen sotapelin missä realismi on viety äärimmilleen, saat yhden "hahmon" jolla menet sotaan. Jos kuolet et voi pelata peliä enää ikinä... Siinä ois arcadesta vinkujille sitä perhanan realismia :P
Kojimahan meinasi jotain tämän tyylistä Metal Geariin tehdä. Muisti pätkii, viisaammat kertokoon lisää.
Rekisteröitynyt 14.07.2008
19.10.2011 klo 22.37
Odotan BF3:ea itse toki innolla.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2011 klo 22.42
Rekisteröitynyt 28.04.2011
19.10.2011 klo 22.51
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.10.2011 klo 23.12
19.10.2011 klo 23.27
Lol.. Jo pelkällä vuoden ilmaisella "koulutuksella" valtion tarjoamassa lastentarhassa voin kertoa, että Arma2:ssa ei ole mitään noista mainitsemistasi. Noh, taistelualueet kyllä, mutta kamoon.. Sodan mallinnuksella varmaankin tarkoitat (toivottavasti) taistelun mallintamista, mutta siinäkään tämä PELI ei pääse lähellekään.
Jepjep. Peli on Armakin. Mutta kerroppa joku mikä ylittää Arman realismin. Ja meinaan jalkaväen puoleen. Eli lentosimut poisluettuna. Eipä pääse mikään lähellekään.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
19.10.2011 klo 23.35
19.10.2011 klo 23.43
Eriasia on realistinen sotasimulaattori ja realistinen taistelusimulaattori. Sotaa ei oo oikeastaa missää pelissä käsitelty, en oo ainakaan kuullut. Taisteluitahan nää pelit käsittelee, 90% sodasta jää kuitenki kertomatta. Ei piä sekottaa näitä. Oikia sotapeli olis valvomista, kuopan kaivamista, vartioimista jne. Realistinen taistelupeli taas ei oo liikaa vaadittu, toki vähentää aina suuren yleisön mielenkiintoa kun pitää hieman ajatella Quakea enemmän. Itekki huomannu vanhetetessa tykkääväni enemmän vähän arcademaisesta toiminnasta, ei riitä enää into juosta puolta tuntia tehtäväalueelle.
Taas yksi kapitalistijuntti puolustelee aateveljiään. Nautitko köyhien kiusaamisesta? Vai mikä sinua vaivaa? Katsos kun normaali ihminen ei nauti muiden ihmisten riistämisestä.
19.10.2011 klo 23.46
Onko Armassa julkaistuna jo Suomen Puolustusvoimat-modia jossa joka skenaario käsittelee joko sitä ikuista ryssää tai sängyn petausta?
On joo FDF-modi jo alkuperäisen Flashpointin ajoilta, mutta onneksi toiminta keskittyy sotimiseen eikä punkan ja pinkan tekoon. Jos joku tälläista punkan räjäyttelyä kaipaa, niin sitä voi hoitaa ihan kotioloissakin äärimmäisellä realismilla.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
20.10.2011 klo 00.03
Kyllä nyt fanipojankin pitäisi kyetä myöntämään BF3 olevan arcadea.
Tottakai se on HYVÄÄ arcadea imo cod verrattuna. Edelleen ainoa oikea moninpeliin cod:in puolelta oli UO lisäri.
Lisäys: Vaikka kuinka paljon survot lisälaitteita tehdäksesi siitä "realistisemman", mm typerästi trailerissa kiljumalla "ITS SO REAL" vaikka peli nimenomaan valitettavasti on ARCADE. Tuntuu turhalta tuollaisia lisäyksiä peliin tehdä kun siitä nauttii ilmankin.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
20.10.2011 klo 01.14
Aika häilyvä käsite on myös hardcore -pelaaminen, onko se sitten jotain Arman pelaamista? Vai peliteollisuuden vanhojen virstapylväiden sekä kunnioitettujen indie pelien pelaamista?
Peleillä ei ole tarkoitus tavoitella täydellistä realismia. Se mitä useampi pelaaja peliä haluaa pelata aktiivisesti kertoo, että se on nautittava. Kuitenkin esimerkiksi Battlefieldin tapauksessa peli ei myöskään yritä olla epärealistinen, vaan tavoitella mahdollisimman paljon realismia, kuitenkin karsimatta pelin nautittavuutta liikaa.
Lisäksi tuolla "It's so real" -heitolla ei ole trailerissa mitään valheellista tai pahaa, sillä siinä ei verrata peliä mihinkään ja onhan se kuitenkin suht näennäisrealistinen. Mistä tämä vouhotus?
Ei siinä, myönnän odottavani BF3 aika paljon, eikä betakaan odotuksiani laskenut vaikka pettymyksiä ja yllätyksiä löytyikin. Vituttaa vain tämä arcade -leimailu mitä aina huudellaan, sillä kaikkihan oikeasti osaisivat tämän pelin varmasti oikeaan lokeroon asettaa. Typeriä ovat ne ihmiset, jotka hokevat itsestäänselvyyksiä, eivät arcade -pelaajat.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
20.10.2011 klo 01.48
20.10.2011 klo 02.08
Rekisteröitynyt 11.04.2007
20.10.2011 klo 03.28
Se, että mikä on arcadea ja mikä on hardcorea on oikeastaan aika häilyvä käsite. Miksei simulaattorikin voi olla arcadea? Vai ovatko simulaattorit sitten hardcorea, vai onko näitä luokkia sitten kolme; arcade, hardcore ja simulaattorit? Ovatko simulaattorit sitten varsinaisesti pelejä?
Aika häilyvä käsite on myös hardcore -pelaaminen, onko se sitten jotain Arman pelaamista? Vai peliteollisuuden vanhojen virstapylväiden sekä kunnioitettujen indie pelien pelaamista?
Peleillä ei ole tarkoitus tavoitella täydellistä realismia. Se mitä useampi pelaaja peliä haluaa pelata aktiivisesti kertoo, että se on nautittava. Kuitenkin esimerkiksi Battlefieldin tapauksessa peli ei myöskään yritä olla epärealistinen, vaan tavoitella mahdollisimman paljon realismia, kuitenkin karsimatta pelin nautittavuutta liikaa.
Lisäksi tuolla "It's so real" -heitolla ei ole trailerissa mitään valheellista tai pahaa, sillä siinä ei verrata peliä mihinkään ja onhan se kuitenkin suht näennäisrealistinen. Mistä tämä vouhotus?
Ei siinä, myönnän odottavani BF3 aika paljon, eikä betakaan odotuksiani laskenut vaikka pettymyksiä ja yllätyksiä löytyikin. Vituttaa vain tämä arcade -leimailu mitä aina huudellaan, sillä kaikkihan oikeasti osaisivat tämän pelin varmasti oikeaan lokeroon asettaa. Typeriä ovat ne ihmiset, jotka hokevat itsestäänselvyyksiä, eivät arcade -pelaajat.
20.10.2011 klo 09.12
Omaan makuun tällä hetkellä Gears of War 3 on kuitenkin parasta sotaa :)
Hyviä sotataistelupelejä voi olla mielestäni oli realistisia tai ei.
20.10.2011 klo 12.17
Jepjep. Peli on Armakin. Mutta kerroppa joku mikä ylittää Arman realismin. Ja meinaan jalkaväen puoleen. Eli lentosimut poisluettuna. Eipä pääse mikään lähellekään.
Siis missä? Alunperin puhuttiin sodan autenttisuudesta ja kyllä siinä pistäisin esim. Hearts of Ironit aika korkealle. Jalkaväen taisteluissa ei kyllä olekaan "realistisempaa" kuin Arma, mutta sekin on 90-luvun moottorinsa takia kömpelö ja valovuoden päässä autenttisesta. Kun oikeassa maailmassa kaikki tapahtumat eivät ole skriptattuja, niinkuin peleissä on.
Ihmettelen aina, miksi jossain pelissä hyväksi huomattu innovaatio unohdetaan täysin, kun joku Codin tyylinen juokse-ammu-taistelu on sitä massaa nykyään. Siis ihan sellaiset pienet jutut. Kulman takaa kurkkaaminen, asteeton kyyristyminen aina makuulle asti, esteiden päälle kiipeäminen yms.
20.10.2011 klo 15.02
Jepjep. Peli on Armakin. Mutta kerroppa joku mikä ylittää Arman realismin. Ja meinaan jalkaväen puoleen. Eli lentosimut poisluettuna. Eipä pääse mikään lähellekään.
Siis missä? Alunperin puhuttiin sodan autenttisuudesta ja kyllä siinä pistäisin esim. Hearts of Ironit aika korkealle. Jalkaväen taisteluissa ei kyllä olekaan "realistisempaa" kuin Arma, mutta sekin on 90-luvun moottorinsa takia kömpelö ja valovuoden päässä autenttisesta. Kun oikeassa maailmassa kaikki tapahtumat eivät ole skriptattuja, niinkuin peleissä on.
Ihmettelen aina, miksi jossain pelissä hyväksi huomattu innovaatio unohdetaan täysin, kun joku Codin tyylinen juokse-ammu-taistelu on sitä massaa nykyään. Siis ihan sellaiset pienet jutut. Kulman takaa kurkkaaminen, asteeton kyyristyminen aina makuulle asti, esteiden päälle kiipeäminen yms.
Jaa, oletkin oikea cod-fani-poika, meinaan kyllä kulman taakse kurkkiminen onnistuu arma2ssa, ja kyllä siinä ei paljon taistelutilanteessa skriptattua koodia ole. Ja nämä sun juttus muutenkin näyttää siltä että olet pelannut korkeintaan kaksi minuuttia ja senkin wareversiota. Pelle.
20.10.2011 klo 16.35
Jaa, oletkin oikea cod-fani-poika, meinaan kyllä kulman taakse kurkkiminen onnistuu arma2ssa, ja kyllä siinä ei paljon taistelutilanteessa skriptattua koodia ole. Ja nämä sun juttus muutenkin näyttää siltä että olet pelannut korkeintaan kaksi minuuttia ja senkin wareversiota. Pelle.
Opettele lukemaan ja luetun ymmärtämiseen. Puhuin peleistä yleensä. Ominaisuuksista, jotka ovat jossain peleissä todettu toimiviksi, joita ei muista peleistä löydy. Ymmärrätkö? (Tuskin)
Codeja en pelaa enkä omista, joten en niitä fanitakaan. OFP, Arma kaikkine lisäosineen ja arma 2 kaikkine lisäosineen löytyy koneelta. Joten veikkaan, että olen pelannut niitä enemmän kuin sinä. Hienosti vielä pistit sanan pelle mukaan, toi katu-uskottavuutta muuten todella paljon.
"ja kyllä siinä ei paljon taistelutilanteessa skriptattua koodia ole"
ja kyllä siinä ei. Taidat puhua jotain muuta äidinkieleksi kuin suomea, mutta toivottavasti saat selvää tästä.
OFP/ARMA/ARMA2:ssa on jokaisessa tehtäväeditori mukana ja sitä kokeilemalla huomaat, että ilman toimivaa skriptausta ei ole myöskään toimivaa taistelua. Jokaisella tapahtumalla pitää olla omat triggerit, jotta jotain tapahtuu (ja kuten on huomattu, tällä moottorilla 70% ajasta ei tapahdu). On se hienoa yrittää läpäistä tehtävää, kun jokin trigger ei lauennut eikä mitään myöskään tapahdu. Tekoälyttömyyskin on hirveää, todella "autenttista" taistelua. AI näkee sinut vaikka kilometrien päästä, jos vain sille tuulelle sattuu. AI taistelijat poukkoilevat "autenttisesti" taistelukentällä, kuin päättömät kanat..
Sinun Arma-faniudesta huomaa, että kuvittelet sen olevan jotain elämää hienompaa, mutta sori, ei se vain ole. Hyvä pelihän se on, ainoa tällaisen mittakaavan taistelupeli. Mutta edelleen, sen sisällä sykkii se 90-luvulla tehty moottori. Samat ongelmat löytyy edelleen, vaikka uusia "ominaisuuksia" lisätään. Oikeassa maailmassa, kun ryhmä ammattisotilaita (tai edes näitä suomalaisia reservin pellejä) ulostautuu pasin perältä, jokainen tajuaa suoraan mennä suojaan tai alkaa toimimaan edes jollain logiikalla. Arman vastaus tähän taas on, että jokainen ilmestyy ajoneuvon taakse häröpalloon, joku menee maahan makaamaan ja pyörii paikallaan, kun toinen taas lähtee juoksemaan mahdollisimman epäloogiseen suuntaan. Vaikka vihollinen ampuu yhden kerrallaan, kukaan ei tee mitään elettä suojaan menemisen eteen. Wau. Arman autenttista taistelua parhaimmillaan.
Vaikka jostain pelistä pitääkin, voi niitä fani-laseja vähän raottaa.
20.10.2011 klo 17.06
20.10.2011 klo 22.25
Jaa, oletkin oikea cod-fani-poika, meinaan kyllä kulman taakse kurkkiminen onnistuu arma2ssa, ja kyllä siinä ei paljon taistelutilanteessa skriptattua koodia ole. Ja nämä sun juttus muutenkin näyttää siltä että olet pelannut korkeintaan kaksi minuuttia ja senkin wareversiota. Pelle.
Opettele lukemaan ja luetun ymmärtämiseen. Puhuin peleistä yleensä. Ominaisuuksista, jotka ovat jossain peleissä todettu toimiviksi, joita ei muista peleistä löydy. Ymmärrätkö? (Tuskin)
Codeja en pelaa enkä omista, joten en niitä fanitakaan. OFP, Arma kaikkine lisäosineen ja arma 2 kaikkine lisäosineen löytyy koneelta. Joten veikkaan, että olen pelannut niitä enemmän kuin sinä. Hienosti vielä pistit sanan pelle mukaan, toi katu-uskottavuutta muuten todella paljon.
"ja kyllä siinä ei paljon taistelutilanteessa skriptattua koodia ole"
ja kyllä siinä ei. Taidat puhua jotain muuta äidinkieleksi kuin suomea, mutta toivottavasti saat selvää tästä.
OFP/ARMA/ARMA2:ssa on jokaisessa tehtäväeditori mukana ja sitä kokeilemalla huomaat, että ilman toimivaa skriptausta ei ole myöskään toimivaa taistelua. Jokaisella tapahtumalla pitää olla omat triggerit, jotta jotain tapahtuu (ja kuten on huomattu, tällä moottorilla 70% ajasta ei tapahdu). On se hienoa yrittää läpäistä tehtävää, kun jokin trigger ei lauennut eikä mitään myöskään tapahdu. Tekoälyttömyyskin on hirveää, todella "autenttista" taistelua. AI näkee sinut vaikka kilometrien päästä, jos vain sille tuulelle sattuu. AI taistelijat poukkoilevat "autenttisesti" taistelukentällä, kuin päättömät kanat..
Sinun Arma-faniudesta huomaa, että kuvittelet sen olevan jotain elämää hienompaa, mutta sori, ei se vain ole. Hyvä pelihän se on, ainoa tällaisen mittakaavan taistelupeli. Mutta edelleen, sen sisällä sykkii se 90-luvulla tehty moottori. Samat ongelmat löytyy edelleen, vaikka uusia "ominaisuuksia" lisätään. Oikeassa maailmassa, kun ryhmä ammattisotilaita (tai edes näitä suomalaisia reservin pellejä) ulostautuu pasin perältä, jokainen tajuaa suoraan mennä suojaan tai alkaa toimimaan edes jollain logiikalla. Arman vastaus tähän taas on, että jokainen ilmestyy ajoneuvon taakse häröpalloon, joku menee maahan makaamaan ja pyörii paikallaan, kun toinen taas lähtee juoksemaan mahdollisimman epäloogiseen suuntaan. Vaikka vihollinen ampuu yhden kerrallaan, kukaan ei tee mitään elettä suojaan menemisen eteen. Wau. Arman autenttista taistelua parhaimmillaan.
Vaikka jostain pelistä pitääkin, voi niitä fani-laseja vähän raottaa.
Kyllä Armassa kuule tekoälyn taktiikat ovat omaa luokkaansa verrattuna mihinkään muuhun sotasimulaattoriin ja etenkin fps "arcadeihin". Ainoa asia mistä itse en tykkää on kankeat animaation mutta muuten loistava peli varsinkin netissä pelattuna.
20.10.2011 klo 22.37
20.10.2011 klo 23.38
Tekoälyttömyyskin on hirveää, todella "autenttista" taistelua. AI näkee sinut vaikka kilometrien päästä, jos vain sille tuulelle sattuu. AI taistelijat poukkoilevat "autenttisesti" taistelukentällä, kuin päättömät kanat...
Niinhän se varmaan juu. Täydellinen ja bugitonhan se tietenkään ei ole. Sitä kuitenkin on korjattu ja parannettu jatkuvaa syöttöä ja kehitetään edelleen. Kerropas yksikin peli/simulaattori, minkä jalkaväen/ajoneuvojen tekoäly päihittää Arma 2:n?
21.10.2011 klo 16.13
Kerropas yksikin peli/simulaattori, minkä jalkaväen/ajoneuvojen tekoäly päihittää Arma 2:n?
Jos "tekoälyllä" tarkoitat ai:ta ajamassa tankeilla pitkin talojen pihoja suoran tien sijaan ja muodostamassa naurettavia häröpalloja risteyksiin ja silloille, tai selvästi huijaavaa ai-taistelijaa joka huomaa sinut pimeässä kilometrien päästä ja vieläpä tappaa sinut yhdellä lonkalta vedetyllä laukauksella niin voi kuule hyvällä omallatunnolla sanoa että aika vitun moni.
22.10.2011 klo 01.20
Kerropas yksikin peli/simulaattori, minkä jalkaväen/ajoneuvojen tekoäly päihittää Arma 2:n?
Jos "tekoälyllä" tarkoitat ai:ta ajamassa tankeilla pitkin talojen pihoja suoran tien sijaan ja muodostamassa naurettavia häröpalloja risteyksiin ja silloille, tai selvästi huijaavaa ai-taistelijaa joka huomaa sinut pimeässä kilometrien päästä ja vieläpä tappaa sinut yhdellä lonkalta vedetyllä laukauksella niin voi kuule hyvällä omallatunnolla sanoa että aika vitun moni.
Onkos Petteri pelaillut Alpha versiota pelistä kun noin surkea tekoäly on ollut? Ja jos ei ai:n tekoäly riitä niin SLX modilla sitä saa parannettua huomattavan paljon+tietenkin viralliset päivitykset.
22.10.2011 klo 21.14
Onkos Petteri pelaillut Alpha versiota pelistä kun noin surkea tekoäly on ollut?
En kun ihan kaupallista versiota julkaisun tienoilla. Enhän minä sille tietenkään mitään voi etteivät Bohemian runkkarit osaa viimeistellä pelejään pelattavaan kuntoon julkaisuun.
23.10.2011 klo 06.25
Onkos Petteri pelaillut Alpha versiota pelistä kun noin surkea tekoäly on ollut?
En kun ihan kaupallista versiota julkaisun tienoilla. Enhän minä sille tietenkään mitään voi etteivät Bohemian runkkarit osaa viimeistellä pelejään pelattavaan kuntoon julkaisuun.
Voi kyynel, kun on jäänyt bugeja julkaisuun. Bohemian porukalla on vaan selkärankaa korjata ja parannella pelejään vielä vuosikausia julkaisun jälkeen. Toisin kuin monilla muilla.
Turha kuitenkaan ruikuttaa täällä bugeista mitkä on korjattu kuntoon iät ja ajat sitten.
Viikon vikki: Arma 2 Freetä voi pelailla mielin määrin täysin laillisesti ja ilmaiseksi, niin ei tarvii tehdä arvioita minkään ikivanhan wareversion perusteella. Löytyy vaikka Steamistä.
23.10.2011 klo 10.49
Voi kyynel, kun on jäänyt bugeja julkaisuun. Bohemian porukalla on vaan selkärankaa korjata ja parannella pelejään vielä vuosikausia julkaisun jälkeen. Toisin kuin monilla muilla.
Turha kuitenkaan ruikuttaa täällä bugeista mitkä on korjattu kuntoon iät ja ajat sitten.
Se siinä onkin, että ne pahimmat ongelmat eivät ole bugeja vaan kyseisen moottorin ominaisuuksia. Eikä niitä bugeja ole todellakaan vielä poistettu, reitinhaku on AI:lla edelleen paskaa.
23.10.2011 klo 21.02
Se siinä onkin, että ne pahimmat ongelmat eivät ole bugeja vaan kyseisen moottorin ominaisuuksia. Eikä niitä bugeja ole todellakaan vielä poistettu, reitinhaku on AI:lla edelleen paskaa.
Jännä että itsellä tuntuu toimivan hyvin nykyään.
Edelleen, minkä pelin AI hakkaa Arman AI:n? Turha tarjota vastaukseksi "ihan mikä vaan" tai jotain sellaista. Nimi kiitos.
23.10.2011 klo 22.43
Edelleen, minkä pelin AI hakkaa Arman AI:n? Turha tarjota vastaukseksi "ihan mikä vaan" tai jotain sellaista. Nimi kiitos.
Ei siinä ole kuule mitään turhaa vaikka kuinka itkisit. "Ihan mikä vaan" peli jossa tekoäly edes yrittää vaikuttaa muultakin kuin aivottomalta robotilta satunnaisilla hakseilla kelpaa tähän kohtaan. Enkä tietenkään laskenut tähän suunnattoman kankeaa liikkumista (mikä onnettoman ai:n kanssa tekee esim kaupunkitaisteluista välillä suunnatonta tuskaa), sehän on vain pelimoottorin ominaisuus. Esimerkiksi mielenkiintoisen raivostuttava reitinhaku on (tai ainakin oli) ihan laajalti mediassakin huomioitu miinus että tuollaiset "ei mul mitään ongelmia oo" kommentit ei siinä paljoa paina.
Voisihan sitä tietenkin asennella OA uudestaan ja kattoa joko yksinpelikampanjankin on saatu pelattavaan kuntoon. BI kun on ikävä kyllä tunnettu siitä että se ei viimeistele pelejänsä yhtään julkaisuun, sitä ei julkaisua seuraava patchirumba muuta mihinkään.
24.10.2011 klo 01.36
Edelleen, minkä pelin AI hakkaa Arman AI:n? Turha tarjota vastaukseksi "ihan mikä vaan" tai jotain sellaista. Nimi kiitos.
Ei siinä ole kuule mitään turhaa vaikka kuinka itkisit. "Ihan mikä vaan" peli jossa tekoäly edes yrittää vaikuttaa muultakin kuin aivottomalta robotilta satunnaisilla hakseilla kelpaa tähän kohtaan.
Jos niitä paremmalla AI:lla varustettuja pelejä on niin paljon, niin pitäisi olla helppo nimetä edes yksi. Vai onko nyt niin, ettei tulekaan mieleen?
24.10.2011 klo 16.36
Jos niitä paremmalla AI:lla varustettuja pelejä on niin paljon, niin pitäisi olla helppo nimetä edes yksi. Vai onko nyt niin, ettei tulekaan mieleen?
Ilmaisin mielestäni selkeästi kuinka naurettavan turhaa se on mutta jos nyt välttämättä oikein kerjäät pataasi niin mikä ettei.
Crysis (se ensimmäinen, tosin miksei toinenkin). Siinä on tekoäly joka ei toimi kuin robotit raiteilla ja on vielä kerännyt kehujakin. Muita: Halot, Stalker, Halffikset, Bioshockit, Assassins Creedit, Red Orchestran botitkin tekevät parempaa työtä. Voit tietenkin nassuttaa ettei noi ole mitään suurten taistelukenttien sotasimuja mutta mitä vittu sitten? Parempi AI niistä silti löytyy.
24.10.2011 klo 19.42
Ilmaisin mielestäni selkeästi kuinka naurettavan turhaa se on mutta jos nyt välttämättä oikein kerjäät pataasi niin mikä ettei.
Crysis (se ensimmäinen, tosin miksei toinenkin). Siinä on tekoäly joka ei toimi kuin robotit raiteilla ja on vielä kerännyt kehujakin. Muita: Halot, Stalker, Halffikset, Bioshockit, Assassins Creedit, Red Orchestran botitkin tekevät parempaa työtä. Voit tietenkin nassuttaa ettei noi ole mitään suurten taistelukenttien sotasimuja mutta mitä vittu sitten? Parempi AI niistä silti löytyy.
Kerjään pataani? Olet ilmeisesti joku kersa. Eipä nyt yllättänyt sinänsä.
No mitä itse tuota Crysistä testannut, niin eipä niissä ukkeleissa paljon älyä näyttänyt olevan. Osaa ne rynniä kohti kuin zombit, kun tulee riittävälle etäisyydelle. Siinä se. Pacmanin aaveiden AI:kin oli mielestäsi varmaan hyvä, kun oli ainakin bugiton jo julkaisuhetkellä.
Mutta en aio vasta enää seuraavaan viestiisi, luki siinä ihan mitä vaan. En vain jaksa vängätä jonkun pennun kanssa. Tuskin tätä kukaan muu enää edes lukee.
24.10.2011 klo 20.21
No mitä itse tuota Crysistä testannut, niin eipä niissä ukkeleissa paljon älyä näyttänyt olevan.
No eipä oikein selvemmin voisi ilmaista ettei ole ikinä Crysikseen koskenutkaan. Enemmän älyä niissä on kuin arman huijareissa ja kännikuskeissa patchien jälkeenkin. Bohemian pelit ja tekoälykkyys eivät ole ikinä sopineetkaan samaan lauseeseen. Sinua viisaammat ihmiset ovat onneksi sen tajunneet jo aikoja sitten eivätkä yritä jonneina päteä sillä pitkin interwebin keskustelupalstoja.
Kirjoita kommentti