Tuorein sisältö

Eidos ei tehnyt Deus Exin pomotaistoja

19.09.2011 klo 21.06 | Luettu: 22879 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Deus Ex: Human Revolution on yleismaailmallisesti kehuttu peli, mutta sen pomotaistelut ovat nousseet kalapaliikin kohteeksi ja miinukseksi kokonaispisteissä. Nyt on selvinnyt, että ne teetettiin ulkopuolisella firmalla. Alla oleva videopätkä on ollut jo pitkään Youtubessa.



V2.fi:n arvio pelistä ilmestyy tällä viikolla.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Skyrim vain aikuisil... Merimies GTA-räiskin... >

Keskustelut (26 viestiä)

jarwars

19.09.2011 klo 21.42

No onhan ne täyttä kuraa. Ammu haulikolla lukemattomia kertoja jamppaa otsaan ilman mitään vaikutusta...
Itse vaihdoin pomoja varten vaikeustason minimiin, ihan vain säilyttääkseni mielenkiinnon peliin. Muuten ihan ok peli. Lisää sivutehtäviä olisi kyllä kaivannut. Ja sen ykkösestä tutun säilän.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.09.2011 klo 21.49

On se ihme touhua nykyään kun pitää pomotaistelujakin tilata ulkoiselta firmalta. Pelien tehtailu on mennyt ihan liian teolliseksi. Tulevaisuudessa isot pelifirmat varmaan teettää pelinsä lukuisilla eri ulkoisilla firmoilla ja jälki on sen mukaista, eli sekametelisoppaa.
lainaa
Weedos

Rekisteröitynyt 17.02.2010

19.09.2011 klo 22.09

ei ihmekkää ku ne pomot tuntu niin irrallisilta koko pelistä :o

lainaa
jarppi

Rekisteröitynyt 24.02.2011

19.09.2011 klo 22.10

Olivatahan ne pomojen kanssa tappelemiset aika v-mäisisä... Mutta niinhän ne ovat oikeassakin elämässä ;)
Onneksi pelissä sentään miinat & typhoon -systeemi toimivat kuin ohitusnappula. Vaati siitä huolimatta ehkä pari yritystä, mutta kuitenkin helpompaa kuin ampuminen.
lainaa
jami

19.09.2011 klo 22.21

Miksi peleissä edes tarvii olla pomotaisteluja? Ei niihin menetä kun hermonsa, jonka seurauksena peli lentää hyllyyn pölyttyyn.

Viimesin esimerkki on Dead Space 2. Väärät aseet otin mukanani loppupomoon ja edellisistä tallenuksista ei ole hyötyä, että sais aseet vaihdettua. Ehkä joskus alotan alusta enkä tee samaa virhettä uudestaan.
lainaa
spöder

19.09.2011 klo 22.26

Joku on taas muutellu fontteja :---D
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

19.09.2011 klo 22.49

Mitä väliä sillä kuka nuo rasittavan typerät pomotaistelut peliin teki. Joku "fiksu" Eidoksen pelisuunnittelija ne kuitenkin päätti että olisi hyvä peliin tunkea.

Toisiksi viimeiseen pomotaisteluun (Jaron Namir) raahasin yhden kentästä löytyneen turretin mukanani. Pari yritystä meni että sain turretin lukkiutumaan jatkuvasti cloakingia käyttävään vihuun, mutta kun siinä onnistuin ei tarvinut kuin katsella vierestä kun turretti suolasi tyypin kumoon.

Olinpa muuten aiemmin pelissä vielä käynyt LIMB klinikalta hakemassa sen "korjaus" chipin joka kivasti disabloi kaikki augmentit ennen pomotaistelua. Turrettia ei pystyny enää liikuttamaan koska augmentit oli disabloitu, mutta sen ehti saamaan hissistä kuitenkin ulos ennen kuin se tipahti pelaajan käsistä välivideon alettua.

Turrettia oli muutenkin kiva rontata läpi levelin mukana kun se päästeli vaivatta päiviltä kaiken muunkin liikkuvan.
lainaa
Jonnejeb

19.09.2011 klo 22.52

No, itsellä ei sen kummempia ongelmia tullut pelatessa vastaan. Viimeisessä ei älynnyt väistää vaaroja mutta yleensä jonkin sortin miina kuten emp tai frag riitti pysäyttämään jonka sitten viimeisteli heavy riflella tai kranaatinheittimellä. :)

Ei niin vaikeaa mutta kuten todettua, irrallista.
lainaa
Satunnainen_Vieras

19.09.2011 klo 22.59

Ei ne pomotaistelut nyt niin vaikeita ollut et niistä tarvis maailma kaatua, irrallisia pelin perusmenosta kyllä kuten Jonnejeb totesi. Hiippaileva hahmokin pystyi ne helposti selättämään kunhan ei nyt koita rynniä päälle pistoolin kanssa (vink. tainnuttava ase ja 'pomohuoneista' löytyvät kamat auttavat kyllä).
lainaa
Gaeryc

Rekisteröitynyt 17.04.2007

19.09.2011 klo 23.06

Vasta eka bossi takana, kaatui helpolla kun oli samasta kentästä löydetty raketinheitin mukana. Oli vähän erikoista ampua tyyppiä kaks kertaa sillä ja sitte vielä sarjatulta jollai kiväärillä, saatana että kesti hyvin :D Hajotti tota kokemusta ja oli turha, mutta kyllä siitä selvisi.
lainaa
Jyppi

19.09.2011 klo 23.09

spöder kirjoitti:
Joku on taas muutellu fontteja :---D


Aa, vanhat klassikot toimii aina. I laughed.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

19.09.2011 klo 23.11

Lähinnä vitutti se toka bossi joka vaan ilmesty jostain
lainaa
Perke

19.09.2011 klo 23.26

Kaikki pomot menee kahdella kolmella typhoonilla jos ei kiinnosta enempää energiaa niihin laittaa, ei mitään tähtitiedettä.
lainaa
Rontti

19.09.2011 klo 23.39

V2 täynnä casual pelaajia näköjään. Bossit olivat ihan mukavan haastavia vaikeimmilla tasoilla, mutta typhoon on kyllä liian ylivoimainen, siksi en sitä edes ottanut.
lainaa
LaaLaa

20.09.2011 klo 01.45

Rontti kirjoitti:
V2 täynnä casual pelaajia näköjään. Bossit olivat ihan mukavan haastavia vaikeimmilla tasoilla, mutta typhoon on kyllä liian ylivoimainen, siksi en sitä edes ottanut.

LOL N00B, itsehän pelasin silmät kiinni ja annoin ohjeita koulutetulle apinalleni, joka paineli ohjaimen nappeja. Ja telkku oli vieläpä sammutettuna ja haudattu 10 metrin syvyyteen takapihalle. Päälle olin istuttanut vieläpä tammen jo varmuudeksi 2 vuotta sitten. Tosin olen siltikin sitä mieltä, että ne pomotaistelut olivat surkeita eivätkä muutenkaan kuuluu nykyaikaiseen pelisuunnitteluun ja varsinkaan DEn kaltaiseen peliin.
lainaa
Schnail

20.09.2011 klo 03.34

Nimenomaan ne pomoturparullat kuuluu DX:n maailmaan. Olisin kuitenkin toivonut niihin jotain ykkösestä revittyä ideaa, eli joko pomot voi ohittaa kokonaan tai tehä niistä taisteluista todella vaikeita/helppoja aijempien päätösten perusteella. Kolmannessa oli ideatasolla jo vähän yritystä, mutta toteutus yhtä huono, kuin muissakin.
lainaa
Baburo

20.09.2011 klo 07.35

DE:ssä kyllä tuntuivat irrallisilta ja typeriltä, varsinkin ku muuten pelin pystyi läpäisemään tappamatta ketään, niin yhtäkkiä lykätään neljän seinän sisälläe tappokoneen kanssa. Kyllähän ne kuitenkin kaatui muutamalla yrityksellä.
Olen kuitenkin eri mieltä pomotaisteluista ylipäätään pelisuunnittelussa, kyllä ne peleihin kuuluu, täytyy vain toteuttaa ne paremmin kuin tässä tapauksessa.
lainaa
SPR000X

20.09.2011 klo 08.40

Ei noi bossifightit nyt niin kamalia ollut. Ihan perus kamaa.

Pelin loppu kuitenkin täysin perseestä.

Miksi vaihtoehdot niin radikaaleja? Noh kaipa se kuuluu tähän pelin sarjaan että koskaan ei saa toivottua lopetusta.

Kaipa sillä mitään väliä kun kaikki ryssitäään muutenkin (deus ex 1 & 2).
lainaa
KummaMaailma

20.09.2011 klo 11.15

Voi jonnet voi jonnet. NES ja SNES aikoina ei muuta tehtykään kun tapeltiin kenttäpomoja vastaan. Mua ei ainakaan noi Deus Exän pomot ole haitanneet. Surkea tekoäly kyllä. Kivaa vaihtelua.

Hassua sinänsä et Deus exää kehutaan jokapuolella vaikka toteutus on tasoa 2000-luvun alkupuolisko.
Graafisesti ja pelillisesti peli ei ole todellakaan mikään ihmeellinen.

Duke Nukem forever sai paskaa niskaansa vissiin deus exänkin edestä.
lainaa
rakettinaamaanpum

20.09.2011 klo 11.16

vähän sama hommahan oli Alpha Protocollassa. suurimmaksi osaksi realistinen peli jossa vihut kaatuu parista luodista mutta bossit kesti useita granaatteja, snipun pääosumia ja pahimmilllaan ne jopa teleporttaili

miksi on niin vaikea tehdä realistisia bosseja. heillä on ehkä paremmat varusteet mutta tärkeintä on että heillä on komennettavia
lainaa
paskaläppä

20.09.2011 klo 14.58

Jyppi kirjoitti:
spöder kirjoitti:
Joku on taas muutellu fontteja :---D


Aa, vanhat klassikot toimii aina. I laughed.

Huoh. Aina yhtä tylsää "Luin että porno hehe". Kannattaa oikeasti hankkia ne lasit tai aikuistua vähän.
lainaa
MrRightclick

20.09.2011 klo 15.14

"We actually did the boss battles!!!
So we put all of our great minds and innovation together, and came up with SUPER ENDURING BOSSES. You just cover and shoot. I mean WHO DOESN'T LIKE THAT?
The bosses will actually just walk after you and shoot like hell. That's fun, right?"

Nämä herrat taisivat luulla olevansa tekemässä uutta Serious Samia. Tosin siinäkin bossit kestävät järkevän määrän osumaa.
Tokan pomotaistelun Deus Exissä voitin siksi, koska se muija jäi kiinni johonkin niistä keskiseinistä, ja juoksi vain paikallaan. Haulikolla suoraan päähän about puolen metrin päästä, meni suunnilleen 40 kutia.
lainaa
noobspreadtactic

20.09.2011 klo 15.57

kuka ampuu haulikolla päähän jollei se pää ole oikeasti siinä pyssyn suussa kiinni? suuri osa peleistä ei tunnista haulikkoa headshotaseeksi
lainaa
WanhinKimuli

20.09.2011 klo 17.57

Ihan kauheaa kuraa ne kaikki pomotaistot oli, mutta myös ylimaallisen helppoja. Siis aivan turhia
lainaa
WellDone

20.09.2011 klo 19.51

Turhan monelle pomotappelut vaativat liikaa älykkyyttä sillä ne pääsi läpi ampumatta kertaakaan, eikä niistä tosiaankaan yksikään ollut haastava kun jaksoi miettiä miten ne otetaan päiviltä....

Näkymätön, nopea, akimbo uzi, typhoon eukko juoksee vedessä. Sinulla on EMP-kranaatti, figure it out.
lainaa
dfgdhhd

23.09.2011 klo 03.53

Kyllä pomotappeluista pitäis jo alkaa päästä eroon. Johonkin Serious Samiin tai vastaavan ne vielä sopivat, mutta vähänkin vakavampaan peliin ei tosiaan.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova