Viimeisimmät GTA V -huhut, tulossa ensi vuonna?
GameSpotin 'lähellä Take-Two:ta olevat lähteet' ovat varmistaneet, että Grand Theft Auto -pelisarjan seuraava peli on jo pitkällä ja siihen lisätään tällä hetkellä pienempiä loppupään silauksia, kuten minipelejä. Saman lähteen mukaan peli on skaalaltaan valtava ja se julkaistaan ensi vuonna.
Vanhojen huhujen perusteella GTAV sijoittuisi maisemiltaan Hollywoodin tienoille.
Keskustelut (41 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.06.2011 klo 11.46
21.06.2011 klo 12.09
21.06.2011 klo 12.10
Toivottavasti tällä kertaa valtavaa on muutaki ku kartta. Vähän "harmittaa" et GTA IV oli sen verran lyhyt, että puolet kaupungista jäi näkemättä, ja se toinenki puoli minkä näki, näki ehkä kerran tai kahesti ja unohti saman tien.
Noh, nyt kun on pelimoottori valmiina niin voivat keskittyä sisältöön. GTA 4 oli kyllä minun mielestä melko pitkä peli, ottaen huomioon että välillä ainakin minä tykkään vähän riehua ja kaahailla. Saa kuitenki nähä että tuleeko tämä edes jotenkin pelattavassa muodossa PC:lle.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
21.06.2011 klo 12.10
Rekisteröitynyt 25.07.2007
21.06.2011 klo 12.22
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.06.2011 klo 12.26
http://www.youtube.com/watch?v=W4VTq0sa9yg
Parempi: http://www.youtube.com/watch?v=jqE8M2ZnFL8&feature=relate
21.06.2011 klo 13.00
Ja IV:ssä koko kaupunki oli samanlainen kaikkailta. Tylsä ja harmaa betonihelvetti.
pientä yksityiskohtaa siellä ja täällä ihan samanlainen kuin mikä vaan oikea kaupunki
ihan turhaa keinotekoisesti jakaa kaupunkia lumi ja tulimaailmoihin
Rekisteröitynyt 04.01.2011
21.06.2011 klo 13.01
Ja IV:ssä koko kaupunki oli samanlainen kaikkailta. Tylsä ja harmaa betonihelvetti.
Niin just, emmä mitään kaupunkia halua mun kaupunkiin.
Minusta sarja voisi panostaa laadukkaaseen sisältöön kulissien sijaan.
Rekisteröitynyt 11.03.2011
21.06.2011 klo 13.19
21.06.2011 klo 13.21
Minusta sarja voisi panostaa laadukkaaseen sisältöön kulissien sijaan.
Just näin. Rockstar harhautui pistämään turhan paljon paukkuja New York -lookalike-kaupunkinsa tekemiseen ja kädenjälkeensä ihastuneena PAKOTTI pelaajan sahaamaan kaupunkia eestaas, että varmasti tulisi nähdyksi eikä vaiva olisi hukkaan heitettyä.
Ei tehtävät mitenkään huonoja olleet, mutta aika paljon kaupungista jäi näkemättä, kun ei ihan huvikseen jaksanut kaikkea kompata läpi, varsinkin kun kaverit häiritsivät puhelinsoitoillaan koko ajan. Mikä ihmeen hiekkalaatikko se sellainen on, jossa kaverit ruinaavat palveluksia koko ajan ja suuttuvat jos ei nyt jaksa passata tai hengailla niiden kanssa.
IV:n Liberty Cityn luomiseen käytettiin varmasti aivan julmetusti tunteja. Kuinka suuri osa kaupungista kävi tutuksi? Ehkä joku 25%, lopun ohi huristeltiin matkalla jonnekin. Aikaisempien pelien kaupungit tulivat paljon tutummiksi, jos ei muuten niin paketteja keräilemällä, bommaamalla, tai valokuvia näpsimällä. Niiden keräilystä sai sentään jotain hyöytä, achievementit EVVK.
21.06.2011 klo 13.28
Kumpa oisivat parantaneet edes vähän tuota auton hajoamismallinnusta.
Meh, GTA:n tehtävissä on aika yleistä ettei auto ihan kolhuitta tehtävistä selviä, kun pitää ajaa jotakuta takaa, tai joku ajaa sinua takaa (ampuen). V-käyrä voisi nousta jyrkästi, jos muutenkin kinkkiset tehtävät vaikeutuisivat auton mennessä realistisesti paskaksi.
Asiaa sivuten, joskohan Rockstar oppisi lisäämään checkpointeja edes niihin pisimpiin tehtäviin. Jos yksi kohta on vaikeaa, ei viitsisi kerta toisensa jälkeen niitä kolmea edeltävää triviaalia vaihetta kompata läpi. Esimerkiksi IV:ssä Three Leaf Clover: ensin ajat majapaikasta tehtävän aloitukseen, sitten ajat sieltä pankkiin, jossa käydään läpi muutamat cutscenet ja täysin turha holvissa piipahtaminen, ennen kun päästään siihen osuuteen joka voi oikeasti mennä pieleenkin. Ja jos menee, niin aloita ihan alusta asti uudelleen.
Rekisteröitynyt 23.11.2010
21.06.2011 klo 13.41
21.06.2011 klo 13.55
Kumpa oisivat parantaneet edes vähän tuota auton hajoamismallinnusta. Olisipa se samanlainen kuin Rigs of Rodsissa: http://www.youtube.com/watch?v=cJLDiYmvipg
Hieno vaurionmallinnus, mutta tollanen soft body tekniikka autoissa on aika bugista ja vaatii aika paljon laskentatehoo. Tossa videossakin oleva auto oli melko yksityiskohdaton.
Rekisteröitynyt 17.01.2011
21.06.2011 klo 14.11
Rekisteröitynyt 15.02.2010
21.06.2011 klo 15.09
Voi kumpa 90luvun gansta meininki tekisi paluun, tällä kertaa ilman perseilyä ja kunnon grafiikoilla.
Niin tämä! Ja kyllä se Vice Citynkin maisema kelpaisi oikein mukavasti.
21.06.2011 klo 15.11
..ja toivottavasti PC-käännös toteutetaan vähän paremmin tällä kertaa
21.06.2011 klo 15.29
Kumpa oisivat parantaneet edes vähän tuota auton hajoamismallinnusta. Olisipa se samanlainen kuin Rigs of Rodsissa: http://www.youtube.com/watch?v=cJLDiYmvipg
No huh, ton kyllä haluaisin! Tosin tossa kyllä näyttää autot menevän turhanki helposti hajalle. Mutta jos edes tohon suuntaan saatais nii olis aika mahtava GTA tulossa.
Tosiaan, IV:n alue oli ihan liian itteään toistavaa, kaikkialla samaa asfalttiviidakkoa. Pitäis olla paljon monipuolisempi alue että jaksaa vielä tarinan loputtua koluta paikkoja. Fysiikoita voisi parantaa niin, että se oma hahmokin vois kompastua jos liian lujaa juoksee päin ruumista tai katon reunusta, tois vähän lisää hauskuutta peliin.
Rekisteröitynyt 11.03.2011
21.06.2011 klo 15.36
Kumpa oisivat parantaneet edes vähän tuota auton hajoamismallinnusta. Olisipa se samanlainen kuin Rigs of Rodsissa: http://www.youtube.com/watch?v=cJLDiYmvipg
Hieno vaurionmallinnus, mutta tollanen soft body tekniikka autoissa on aika bugista ja vaatii aika paljon laskentatehoo. Tossa videossakin oleva auto oli melko yksityiskohdaton.
Empä nyt sanoisi että olisi kovin raskasta, oma koneeni 2 ytiminen 1.6ghz ikäloppukone pyörittää peliä ihan helposti.
21.06.2011 klo 15.36
Tätä ei ilmeisesti ole pahemmin huudeltu?
The Ballad of Gay Tonyssa on juliste, jossa lukee:
Liberty City, It's over! Next stop? ja näkyy pieni kaistale kuvaa
julisteen alta. Kuva julisteen alta on huhujen mukaan tällainen juliste: http://i5.photobucket.com/albums/y196/RhymesWithOrange9/t
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.06.2011 klo 15.38
21.06.2011 klo 16.05
21.06.2011 klo 17.19
Olisi kiva jos saataisiin myös samankaltaista ympäristöä luonnosta, mitä esim. Just Cause kakkosessa tarjottiin.
21.06.2011 klo 17.32
21.06.2011 klo 17.39
Voi herran isä mitä itkua täällä nelosesta. Kyllä se nyt San Andreasin päihitti mennen tullen, ja otan joka kerta mieluummin nelosen tarinan ja hahmot ja kaupungin kuin San Andreasin turhat lisätekemiset.
Kuka mistäkin tykkää.. Itelle myös GTA4 oli pettymys. Harmaa tylsä kaupunki (kutsutaan sitä nyt vaikka aikuismaiseksi) ei jaksanut innoistaa ja edellisten osien mielikuvitus oli poissa. Myös kavereiden huomiotta jättäminen tuntui aina rangaistukselta.
Olihan peli teknisesti hieno ja tarinaakin oli, mutta vielä kun saataisiin muukin sisältä mielenkiintoiseksi.
Rekisteröitynyt 22.06.2008
21.06.2011 klo 17.47
21.06.2011 klo 17.57
Kumpa oisivat parantaneet edes vähän tuota auton hajoamismallinnusta. Olisipa se samanlainen kuin Rigs of Rodsissa: http://www.youtube.com/watch?v=cJLDiYmvipg
Noh kuitenkin GTA 4:ssa on parempi vaurionmallinnus kuin 90% nyky autopeleistä (vähintään). Race Driver: Grid on ainoa peli joka tulee mieleen jonka vaurionmallinnus pääsee samalle tasolle, siitä sitten kumpi on parempi voidaan olla montaa eri mieltä. Dirt, joo sama moottori, mutta ne titaani autot mene lyttyyn millään.
Rekisteröitynyt 24.11.2008
21.06.2011 klo 18.18
Toivon jotain sinne päin, että tuleva GTA peli olisi samallainen hyppäys eteenpäin kuin vaikka GTA3:sta Vice cityyn tai San Andreakseen.
HYVIÄ PELEJÄ KAIKKI KUITENKIN. PAKKO-OSTAA
21.06.2011 klo 18.41
Noh kuitenkin GTA 4:ssa on parempi vaurionmallinnus kuin 90% nyky autopeleistä (vähintään). Race Driver: Grid on ainoa peli joka tulee mieleen jonka vaurionmallinnus pääsee samalle tasolle, siitä sitten kumpi on parempi voidaan olla montaa eri mieltä. Dirt, joo sama moottori, mutta ne titaani autot mene lyttyyn millään.
Unohtu Burnout
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.06.2011 klo 21.22
Noh kuitenkin GTA 4:ssa on parempi vaurionmallinnus kuin 90% nyky autopeleistä (vähintään). Race Driver: Grid on ainoa peli joka tulee mieleen jonka vaurionmallinnus pääsee samalle tasolle, siitä sitten kumpi on parempi voidaan olla montaa eri mieltä. Dirt, joo sama moottori, mutta ne titaani autot mene lyttyyn millään.
Unohtu Burnout
Niin joo. Burnout: Paradise ja Race Driver: GRiD on ehkä ainoot autopelit tässä konsolisukupolvessa, joissa autot hajoo oikeesti todella hyvin. GTA IV on kolmas. En ymmärrä tätä haukkumista. Missään muussa pelissä pelti ei väänny yhtä rajoittumattomasti, seinää pitkin kaartaessa auton kylki on täynnä naarmuja (jotka näyttävät aina erilta, eivätkä ilmesty aina samalla tavalla vaan riippuen osumakohdasta) ja vaurionmallinnus vaikuttaa suuresti auton käyttäytymiseen (esimerkiksi pelti saattaa alkaa laahata rengasta vasten hidastaen, jne.). Renkaiden irtoaminen olis vielä kyllä ihan jees kuten L.A. Noiressa, mutta kaikkien muiden seikkojen puolesta GTA IV pesee lattiaa esimerkiksi Noiren vaurionmallinnuksella. Ongelmiakin toki on, kuten esimerkiksi ilmassa leijuvat naarmut yms., mutta ei tuo minua ainakaan haittaa juurikaan. Ja kaiken lisäksi tuo GTA IV:n huikea vaurionmallinnus ei rajoitu pelkkiin autoihin, vaan myös esimerkiksi veneet ja helikopterit tuhoutuvat aivan yhtä näyttävästi, mm. korit vääntyy, jne. Burnout tekee kyllä vaurionmallinnuksen paremmin, mutta se keskittyykin nimenomaan kolarointiin.
Ja sitten itse GTA V:stä / seuraavasta GTA:sta. Toivon ettei se sijoitu pelkkään yhteen kaupunkiin. GTA IV:n yksi suurimpia ongelmia oli todella tylsä pelialue. Olihan se huikean näköinen NYC, mutta joku HD San Andreas osavaltiona olis paljon siistimpi, kun mukana olis vuoristoa, maatilaa, aavikoita ja vaikka mitä.
GTA IV + joku uusi, laaja ja huikea peliympäristö + enemmän tekemistä + mönkijöt/pyörät/lentokoneet takaisin = vuosisadan peli
21.06.2011 klo 21.26
Muistan ku pikkusena vice citya pelas ja oli se niin mahtavaa ;D San Andreas kuitenki enite kolahtanu.
En tie mikä meni IV vikaan ku en vaa jaksanu pelata loppuun... Saints Row 2 sai mut täysin sen puolelle nyt, odottellaas ny sit ku loppuvuodest SR 3 tulee ni katotaa mihi rima asetetaa =)
SR The third traileri -->http://www.youtube.com/watch?v=nZp0w42Zlkk Yks parhaista trailereista ikinä!!
Rekisteröitynyt 29.10.2007
21.06.2011 klo 21.28
Asiaa sivuten, joskohan Rockstar oppisi lisäämään checkpointeja edes niihin pisimpiin tehtäviin. Jos yksi kohta on vaikeaa, ei viitsisi kerta toisensa jälkeen niitä kolmea edeltävää triviaalia vaihetta kompata läpi. Esimerkiksi IV:ssä Three Leaf Clover: ensin ajat majapaikasta tehtävän aloitukseen, sitten ajat sieltä pankkiin, jossa käydään läpi muutamat cutscenet ja täysin turha holvissa piipahtaminen, ennen kun päästään siihen osuuteen joka voi oikeasti mennä pieleenkin. Ja jos menee, niin aloita ihan alusta asti uudelleen.
Tämä. Oikeasti, vedin kyseisen tehtävän varmaan kolme kertaa kun jotenkin onnistuin failaamaan sen kahdella ensimmäisellä kerralla. Vitutti kyllä lievästi.
21.06.2011 klo 22.26
Konsolilla moninpeliin vähän enemmän panostusta. Aivan naurettavaa, kun yksi nappi hoitaa tähtäämisen puolestasi moninpelissä.
21.06.2011 klo 22.30
Oikeasti, vedin kyseisen tehtävän varmaan kolme kertaa kun jotenkin onnistuin failaamaan sen kahdella ensimmäisellä kerralla. Vitutti kyllä lievästi.
Vähälläpä selvisit, mulla meni varmaan puolen tusinaa yritystä tai vieläkin enemmän, jossain kohtaa lakkasin laskemasta.
Eikä tämä ole edes ensimmäinen vastaava turhauttava tehtävä GTA:n historiassa. Yhtä pahat traumat tuli SA:n Freefallista: kävele majapaikastasi Caligula'sin ovelle, Caligula'sin sisällä hissiin, hissin jälkeen kuuntele cutscene-briiffaus, hyppää prätkän selkään, aja lentokentälle, nappaa kone ja lennä suihkaria vastaan. Mokaa käännös, ja aloitat koko homman alusta.
22.06.2011 klo 10.00
22.06.2011 klo 10.29
Kumpa oisivat parantaneet edes vähän tuota auton hajoamismallinnusta. Olisipa se samanlainen kuin Rigs of Rodsissa: http://www.youtube.com/watch?v=cJLDiYmvipg
Noh kuitenkin GTA 4:ssa on parempi vaurionmallinnus kuin 90% nyky autopeleistä (vähintään). Race Driver: Grid on ainoa peli joka tulee mieleen jonka vaurionmallinnus pääsee samalle tasolle, siitä sitten kumpi on parempi voidaan olla montaa eri mieltä. Dirt, joo sama moottori, mutta ne titaani autot mene lyttyyn millään.
on aina hienoa peruuttaa avonainen ovi päin jotain tolppaa ja nähdä sen irtoavan. tai ottavan jalankulkijoita kyytiin
22.06.2011 klo 15.38
GTA V: London ja 70-luku: Hyvää musiikkia, värikkäämpi kaupunki, siistimmät kuteet ja hienompia autoja... GTA IV oli aika helvetin tylsä.
GTAIV oli PC:ssä sen yhden päivä jonka jälkeen iso omppu alkoi ahdistamaan. Ja nostakaa se kamera ylös sieltä pakoputken tasolta, kiitos.
23.06.2011 klo 11.49
Tämä! Jenkkilässä on se ongelma että menee siellä mihin tahansa on edelleen jenkkilässä.
Ja jenkkilässä GTA tulee pysymäänkin. En tiedä ymmärtävätkö nämä "GTA jossain muualla kuin USA:ssa pliis" itsekin toiveensa turhiksi, vai uskovatko tosissaan että sarja jonka vetovoimasta huomattava osa perustuu americanan kritisointiin saattaa jossain osassa loikata jonnekin toiseen maahan.
En ole toki selvännäkijä, mutta en usko että koskaan tullaan enää julkaisemaan mitään GTA London / Tokyo / Moscow / whatever -peliä. Toki toivoisin että tulisi mutta en jaksa uskoa siihen. GTA on tullut USA:han jäädäkseen.
27.06.2011 klo 17.54
GTA V: London ja 70-luku: Hyvää musiikkia, värikkäämpi kaupunki, siistimmät kuteet ja hienompia autoja... GTA IV oli aika helvetin tylsä.
GTAIV oli PC:ssä sen yhden päivä jonka jälkeen iso omppu alkoi ahdistamaan. Ja nostakaa se kamera ylös sieltä pakoputken tasolta, kiitos.
Onhan se sama juttu Lontoossakin, mene minne vain, olet edelleen Britanniassa.
28.06.2011 klo 19.00
GTA V: London ja 70-luku: Hyvää musiikkia, värikkäämpi kaupunki, siistimmät kuteet ja hienompia autoja... GTA IV oli aika helvetin tylsä.
GTAIV oli PC:ssä sen yhden päivä jonka jälkeen iso omppu alkoi ahdistamaan. Ja nostakaa se kamera ylös sieltä pakoputken tasolta, kiitos.
Kyseinen henkilö ei ilmeisesti tiedä että todellakin on olemassa GTA: London.
Onhan se sama juttu Lontoossakin, mene minne vain, olet edelleen Britanniassa.
27.10.2011 klo 17.46
17.01.2012 klo 01.43
Kirjoita kommentti