Tuorein sisältö

Sony vahvisti että Playstation 4 on työn alla

26.05.2011 klo 22.38 | Luettu: 40477 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Konsolivalmistajat koettavat ilmeisesti viedä osan Nintendon parin viikon päästä esiteltävän uutuuskonsolin hypestä. Jokin aika sitten huhuttiin, että Microsoftkin toisi uutta rautaa konsolimarkkinoille jo ensi vuonna ja nyt Sony on vahvistanut, että toki heilläkin uusi konsoli on tekeillä. Asia paljastui, kun Sonyn talousraportista paljastui kustannuksia konsolikehityksestä ja tutkimuksesta. Osa siitä kuuluu NGP:n kehitykseen, mutta Masaru Kato paljasti, että osa on jo kulutettu Playstation 3:n seuraajan suunnitteluun. Muuta ei tietenkään vielä kerrottu.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Duken oma graffakort... Dungeon Siege III:n ... >

Keskustelut (45 viestiä)

Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

26.05.2011 klo 22.58

Jeejee, ei ennen seuraavaa GTA:ta, kiitos.
lainaa
Mrtikka

26.05.2011 klo 23.19

En yhtään ihmettele että siellä on pohdittu ja suuniteltu seuraavaa pleikkaria. Tietysti firmalla on uutta techiä kehittelyssä
lainaa
Hifisti

Rekisteröitynyt 26.03.2008

26.05.2011 klo 23.47

Nipalta uutta konsolia 2012(?) ja mikkikseltä sekä Sonylta 2013(?). Sais kyllä jo oikeasti tulla seuraavat konsolit, nykyiset alkavat vanhettua jo pahasti.
lainaa
hifisteliä

26.05.2011 klo 23.56

Hifisti kirjoitti:
Nipalta uutta konsolia 2012(?) ja mikkikseltä sekä Sonylta 2013(?). Sais kyllä jo oikeasti tulla seuraavat konsolit, nykyiset alkavat vanhettua jo pahasti.


Täysin samaa mieltä. Pystyväthän nuo nykykonsolit vaikka minkälaiseen graafiseen jytkeeseen muttakun 25-30fps ei vain istu omaan silmään sitten millään. Tämä kun saataisiin korjattua niin olisin oitis valmis konsoliorja.
lainaa
pööpöileväapina

27.05.2011 klo 05.04

hifisteliä kirjoitti:
Hifisti kirjoitti:
Nipalta uutta konsolia 2012(?) ja mikkikseltä sekä Sonylta 2013(?). Sais kyllä jo oikeasti tulla seuraavat konsolit, nykyiset alkavat vanhettua jo pahasti.


Täysin samaa mieltä. Pystyväthän nuo nykykonsolit vaikka minkälaiseen graafiseen jytkeeseen muttakun 25-30fps ei vain istu omaan silmään sitten millään. Tämä kun saataisiin korjattua niin olisin oitis valmis konsoliorja.


Niin.. Ps3:lla on moni yksinoikeus räätälöity pyörimään 60fps ja vieläpä näyttävänä, mutta kun ketään ei kiinnosta niin miksi ei sitten pyörimään pienemillä.. ja taitaa muutenkin ps3:lle suunnatut pelit kaikki pyöriä täysin 30fps ilman kuvanrepeilyä (esim. uncharted 2), joka omasta mielestä ihan passeli. Itse en kyllä odota uusia konsoleita. Portal 2:ssakin huomaa, että ei se ps3 -versio paljon pc -versiosta jää vaikka pc:llä laittaa 16x reunanpehmennykset + muut. Molemmilla on hieno ja hyvä pelata ja molemmilla ruudunpäivitys on hyvä (tietenkin pc:llä riippuu raudasta).

Ja jos Sony tekee kalliin hyvän raudan joka paranee vanhetessa, ketään ei osta kun on liian "kallis" niin ei sitten vielä tarvi tulla uuttakaan. Oli ihan kamalaa se alku kun ei tullut pelejä ja kaikki pelit tuntui olevan jotai xbox 360 emulaattorilla pyöritettyjä :D.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

27.05.2011 klo 06.14

Vaikka olen jo 90 luvun alusta pelanut videopelejä ja suurinosa varmaa just pleikkareiden kanssa nii ihan hyvä että sony ei voittanut tätä sukupolvea tai ettei niin murska erolla mitä edellisen. Koska sonykin joutuu nytten kehittää jotain uutta ja pitää konsolin hinnan alusta alkaen kilpailukykyisenä, jos ei nyt nipan tasolla niin ainakin seuraavan boksin kanssa samoissa lukemissa.

Seuraava sukupolvi on siitä erilainen että olen aloittanut edelliset kierrokset aina sonyn konsoleilla ja siitä ostanut jälkeenpäin toisten valmistajien mutta tällä hetkellä näyttää että aloittaisin boksin ostamisella ja sitten kun ps4:lle tulee oikeasti hyviä yksinoikeus pelejä nii sitten ostan pleikkarin, tällä kierroksella sony kyllä otti pataa yksinoikeus peleissä(mielestäni pelattavat oli tällä hetkellä mgs4 ja heavy rain) ja sitten kun valtaosa multi peleistä näytti boksilla paremmilta niin...

Mutta odottavan aika on vielä pitkä ja muutoksia voi esiintyä :)
lainaa
sulo

27.05.2011 klo 07.13

Ostan taas sitten kun uusi laite on ollut markkinoilla pari vuotta, pelitarjonta hyvä, hinta enemmän kohdallaan ja suurimmat laitevirheet korjattu.

Ei oikeastaan ole mitää tarvetta uudelle koneelle, PS3 riittää mainiosti ja olen siihen täysin tyytyväinen, mutta sitten 3-4 vuoden päästä tulee varmaan ostettua. Tulee muuten Sonyn lupaama PS3:n 10-vuoden elinikä aika hyvin täyteen.

Tosin, jos tämä PS4 on laite joka ei käytä pelilevyjä tai muuta fyysistä mediaa, vaan kaikki pitäisi netistä ostaa, niin sitten jää ilman muuta ostamatta. Kyllähän sen näkee PSN Storessa, Microsoftin Livessä ja myös Steamissa että pelien download-versiot maksaa vähintään puolet enemmän kuin levyillä.

Toivottavasti tämä jatkaa Blue-Rayn käyttämistä.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

27.05.2011 klo 07.48

Nykypelit käyttävät liikaa resursseja geometriaan sekä pelaajamodeleihin. Tekstuurit näyttävät ihan kamalan huonoilta 80% Peleistä, Sahalaidat vilkkuvat ja objektit piirretään kahdenkymmenen metrin päähän pelaajasta.

PS4 voisi olla intergroitu Sonyn supermegaältsi3Dmove telkkuun..
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

27.05.2011 klo 07.55

sulo kirjoitti:

Toivottavasti tämä jatkaa Blue-Rayn käyttämistä.

Tietenkin käyttää. Vai luuletko että hypätään takaisin uppoavaan laivaan (DVD)? On muuten mielenkiintoista nähdä mitä mikkisofta käyttää tulevassa boxissa, koska he muistaakseni(!) sanoivat että eivät Blu-Raytä käytä.

PS4 taitaa tulla vasta vuonna 2017-2018.
lainaa
Vincent

27.05.2011 klo 08.14

Mitä järkee on tuhlata rahaa säännöllisin väliajoin uuteen vempeleeseen, jossa on vain pari hassu parannus? Itse pelaan edelleen pleikka 2 ja olen täysin tyytyväinen siihen.
lainaa
Warezz

Rekisteröitynyt 30.11.2010

27.05.2011 klo 08.19

Vincent kirjoitti:
Mitä järkee on tuhlata rahaa säännöllisin väliajoin uuteen vempeleeseen, jossa on vain pari hassu parannus? Itse pelaan edelleen pleikka 2 ja olen täysin tyytyväinen siihen.

Pari hassua parannusta? Oletko edes koittanut PS3? Ei mitään paria hassua päivitystä ole tehty.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

27.05.2011 klo 08.47

@Vincent: :D "PARI" HASSUA! You made my day. :D Ja ps4 vasta 2014.
lainaa
naamanka

Rekisteröitynyt 28.02.2011

27.05.2011 klo 08.52

Warezz kirjoitti:
sulo kirjoitti:

Toivottavasti tämä jatkaa Blue-Rayn käyttämistä.

Tietenkin käyttää. Vai luuletko että hypätään takaisin uppoavaan laivaan (DVD)? On muuten mielenkiintoista nähdä mitä mikkisofta käyttää tulevassa boxissa, koska he muistaakseni(!) sanoivat että eivät Blu-Raytä käytä.

PS4 taitaa tulla vasta vuonna 2017-2018.


eiköhän noiden uusien konsoleiden talletusmediana aleta pikkuhiljaa käyttämään flash- tikkuja. Hinnat tulee kokoajan enemmän ja enemmän alas eikä näiden härpäkkeiden kans tule talletuskapasiteetti vastaan
lainaa
SuperJohn

27.05.2011 klo 09.25

hifisteliä kirjoitti:
Hifisti kirjoitti:
Nipalta uutta konsolia 2012(?) ja mikkikseltä sekä Sonylta 2013(?). Sais kyllä jo oikeasti tulla seuraavat konsolit, nykyiset alkavat vanhettua jo pahasti.


Täysin samaa mieltä. Pystyväthän nuo nykykonsolit vaikka minkälaiseen graafiseen jytkeeseen muttakun 25-30fps ei vain istu omaan silmään sitten millään. Tämä kun saataisiin korjattua niin olisin oitis valmis konsoliorja.


Joo, eikä ne alle 720p resotkaan oikein mieltä lämmmitä...ehkä sitten seuraavassa sukupolvessa nähdään niitä oikeita HD-pelejä.
lainaa
SuperJohn

27.05.2011 klo 09.28

Warezz kirjoitti:
Vincent kirjoitti:
Mitä järkee on tuhlata rahaa säännöllisin väliajoin uuteen vempeleeseen, jossa on vain pari hassu parannus? Itse pelaan edelleen pleikka 2 ja olen täysin tyytyväinen siihen.

Pari hassua parannusta? Oletko edes koittanut PS3? Ei mitään paria hassua päivitystä ole tehty.


Et ole mitään menettänyt. Itsekin pelaan ennemmin pleikkari kakkosella kuin kolmosella. PS2:n minulla on melkein 20 peliä. Oli minulla hetken PS3 mutta konsoli ei oikein vastannut odotuksia pelitarjonnaltaan niin ostin käyttettynä ps2:n takaisin ja sitten 360:n. Viihtynyt huomattavasti paremmin. Pelikonsolina PS2 on edelleen paras ja PS2:lle tuli parhaat pelit.
lainaa
eijännää

27.05.2011 klo 09.36

juu en todellakaan ole ostamassa ensimmäisten kuukausien, ehkä vuosienkaan aikana. seuraavista konsoleista tulee varmaan samalla tavalla "parempia versioita", saa ison pelikirjaston halvemmalla ja konekin on tietty halvempi.

en odota uutta konsolia siis yhtään, mutta jos boksi toisi täydellisen Xbox1/360 yhteensopivuuden niin se olisi melkoinen bonus
lainaa
Maade

27.05.2011 klo 09.43

Machinus kirjoitti:
Nykypelit käyttävät liikaa resursseja geometriaan sekä pelaajamodeleihin. Tekstuurit näyttävät ihan kamalan huonoilta 80% Peleistä, Sahalaidat vilkkuvat ja objektit piirretään kahdenkymmenen metrin päähän pelaajasta.


Tuo johtuu aivan konsoleiden säälittävistä muistimääristä ja siitä ettei pelejä asenneta kokonaisuudessaan kovalevylle. Seinä tulee vastaan kun asema ei ehdi hakemaan dataa eikä ole edes muistia minne sitä dataa kirjoittaisi.

Jos tekstuureista ja piirtoetäisyydestä haluttaisiin siedettäviä ilman älyttömiä lataustaukoja niin vaadittaisiin joko pelin asentamista kovalevylle ja kunnon muistimääriä, tai vaihtoehtoisesti jotain uutta tallennusteknologiaa jonka lukunopeudet pääsevät tai päihittävät kovalevyjen lukunopeuden ja kunnolla muistia.

En voi vieläkään käsittää miten nuo ovat kuvitelleet selviävänsä noilla säälittävillä muistimäärillä, se kun kilpailee kovalevyn kanssa halvimman komponentin tittelistä.

naamanka kirjoitti:
eiköhän noiden uusien konsoleiden talletusmediana aleta pikkuhiljaa käyttämään flash- tikkuja. Hinnat tulee kokoajan enemmän ja enemmän alas eikä näiden härpäkkeiden kans tule talletuskapasiteetti vastaan


Tuo voisi toimia siinä vaiheessa jos käytetään USB3. Itse en ole edes testannut koko väylää vaikka se koneesta löytyykin enkä rehellisesti sanottuna ole tainnut yhtään sitä tukevaa tikkua nähnyt missään. Itse kuitenkin veikkaisin enemmänkin jotain MicroSD pohjautuvaa, niiden hinnat kun ovat jo alhaalla. Sitäpaitsi pelikaseteissa on vain sitä jotain :)
lainaa
Asdf

27.05.2011 klo 10.31

Itseäkin huvittaisi saada oikeasti hyvin pyöriviä pelejä, niin tulisi ehkä yli kerran kuussa konsolilla pelattua.

En välttämättä kaipaa mitään 16x MSAA:ta ja AT:ta ja valtavia tekstuureita, mutta edes sulava framerate ja 1080p resoluutio olisivat jo huomattavia parannuksia.

En tajua mikä logiikka on tehdä konsolipelistä niin raskas, että sitä ei saada pyöritettyä sulavasti natiiviresolla. Se pitäisi olla se perusvaatimus, jota ei saisi alittaa. Eikö konsolin ideana ole juuri se, että pelit pyörivät varmasti hyvin seuraavan 5 vuotta, eikä tarvitse hassata rahaa komponentteihin?

Onneksi PC pelaaminen on tällä hetkellä suhteellisen edullista, verrattuna vaikka parin vuoden takaiseen tilanteeseen. Tonnilla saa jo perus pelikoneen, joka pyörittää raskaimmatkin pelit mukisematta maksimilaadulla.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.05.2011 klo 10.47

Periaatteessa PS4:n tulo on vahvistettu jo muutama vuosi takaperin. Veikkaampa, että Microsoft ja Sony esittelevät seuraavat konsolinsa ensi vuonna ja ne tulee ulos 2012 lopulla tai 2013 puolella. Sony julkaisee PS4:n luultavasti viimeisenä kuten joku Sonyn johtajista joskus aiemmin totesikin.

Maade kirjoitti:

Tuo voisi toimia siinä vaiheessa jos käytetään USB3. Itse en ole edes testannut koko väylää vaikka se koneesta löytyykin enkä rehellisesti sanottuna ole tainnut yhtään sitä tukevaa tikkua nähnyt missään. Itse kuitenkin veikkaisin enemmänkin jotain MicroSD pohjautuvaa, niiden hinnat kun ovat jo alhaalla. Sitäpaitsi pelikaseteissa on vain sitä jotain :)

Minusta flash -muistin käyttö ei ole vielä kovinkaan kannattavaa kotikonsoleissa, joiden pelit kuitenkin on todella suurikokoisia. 4Gt flash muisti tulee luultavemmin moninkertaisesti kallimmaksi kuin 50Gt BD-levy.
lainaa
pctykkääkonsoleista

27.05.2011 klo 11.59

Mahdollisimman nopeasti vain kehiin uudet ja 2013 kuullostaa realistiselta. Sais kato me PC pelaajat sitten kovempaa kamaa kun uudet konsolit avaa portteja tekijöille ;)
lainaa
sulo

27.05.2011 klo 12.08

Warezz kirjoitti:
sulo kirjoitti:

Toivottavasti tämä jatkaa Blue-Rayn käyttämistä.

Tietenkin käyttää. Vai luuletko että hypätään takaisin uppoavaan laivaan (DVD)? On muuten mielenkiintoista nähdä mitä mikkisofta käyttää tulevassa boxissa, koska he muistaakseni(!) sanoivat että eivät Blu-Raytä käytä.


En tietenkään kuvittele että niin kaus muinaisuuteen hypätään että DVD:tä aletaan käyttämään.

Ajattelin vain, että toivottavasti tästä ei tule PSP Go tyylinen konsoli, jossa ei olisi fyysistä mediaa ollenkaan. Aika monet arvelevat Sonyn seuraavan konsolin olevan sellainen.

Jäisi kyllä ostamatta. Olisi kammottavaa olla sellaisen hintamonopolin alla.
lainaa
Sliipperi

Rekisteröitynyt 14.06.2010

27.05.2011 klo 12.14

kaikki haluaa vaan parempaa grafiikkaa, mutta minä haluan kekseliäämpiä pelejä näin teknologian kehittyessä.
lainaa
tekeehöpöä

27.05.2011 klo 12.48

Sliipperi kirjoitti:
kaikki haluaa vaan parempaa grafiikkaa, mutta minä haluan kekseliäämpiä pelejä näin teknologian kehittyessä.


Konsoleilla ei ole pelkoa että niitä saisit, eihän kukaan konsolipoika sellasta peliä osta jossa ei voi ampua tarinaa läpi yhdessä isossa putkessa.

Suosittelen kuitenkin Heavy Rainia ja LA Noirea, ovat ainakin hiukan valtavirrasta poikkeavia. Noiresta sitte totta kai ps3 versio, boksilla se nykii ja pätkii aivan hemmetisti ja on vielä rumempikin.
lainaa
dsadsasd

27.05.2011 klo 12.53

Sliipperi kirjoitti:
kaikki haluaa vaan parempaa grafiikkaa, mutta minä haluan kekseliäämpiä pelejä näin teknologian kehittyessä.

Taas yks dorka joka luulee että tehokkaammat laitteet tuo ainoastaan parempaa grafiikkaa. Tehokkaammat laitteet mahdollistaa paremman fysiikanmallinnuksen, tekoälyn, paremman äänimaailman. Plus uuden konsolin tuomat ominaisuudet(esim. uudet ohjaustavat) ja lisätehot mahollistaa myös ihan uusien tekniikoiden käytön peleissä. Kaikki noi tuo paljon uusia mahollisuuksia pelintekijöille ja näin ollen aina uuden laitteen tullessa nähään uusia kekseliäämpiä pelejäkin. Tehottomat laitteet vaan rajottaa pelintekijöiden suunnitelmia tehä sellasia pelejä ku ne haluais. Moni nykypeli ei ois ollu mitenkään mahollinen edellisen sukupolven konsoleilla. Grafiikoiden osalta mulle riittäis että se ois selkeää ja sulavaa myös 3D:n kanssa. Nykykonsolit ovat vielä kaukana siitä. 720p on mössöä nyky TV:illä ja epätasainen ruudunpäivitys joka heittelee 25-30fps on karseeta katottavaa. PC pelien grafiikat on jo hyvällä tasolla.
lainaa
asdasdasd

27.05.2011 klo 13.28

dsadsasd kirjoitti:
Sliipperi kirjoitti:
kaikki haluaa vaan parempaa grafiikkaa, mutta minä haluan kekseliäämpiä pelejä näin teknologian kehittyessä.

Tehokkaammat laitteet mahdollistaa paremman fysiikanmallinnuksen, tekoälyn, paremman äänimaailman. Plus uuden konsolin tuomat ominaisuudet(esim. uudet ohjaustavat) ja lisätehot mahollistaa myös ihan uusien tekniikoiden käytön peleissä. Kaikki noi tuo paljon uusia mahollisuuksia pelintekijöille ja näin ollen aina uuden laitteen tullessa nähään uusia kekseliäämpiä pelejäkin. Tehottomat laitteet vaan rajottaa pelintekijöiden suunnitelmia tehä sellasia pelejä ku ne haluais.


Puhut paljon muttet asiaa. Tekoäly ei ole kyllä kehittynyt huomattavasti vuosiin, vai löytyykö "älykkäästi" toimivia hahmoja muka jostain pelistä? Parempi fysiikanmallinnus ja äänimaailma eivät kyllä ole mitenkään kekseliäitä seikkoja, eikä äänimaailmojen tekninen kehitys ole edennyt sitten edellisen sukupolven. Mahdollistaahan ne jotain kikkoja joo, mutta eipä niitä peleissä juuri näy, varsinkaan isompien pelitalojen. Uusia ohjaustapoja ei ole vieläkään hyödynnetty juuri ollenkaan, mitä nyt wiimotella voi vemputtaa. Lähes kaikki samat jutut voi tehä analogitateilla.
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

27.05.2011 klo 14.08

Ensimmäiseksi odotan että store tulee kuntoon ;)
lainaa
jarwars

27.05.2011 klo 14.26

dsadsasd kirjoitti:
Tehokkaammat laitteet mahdollistaa paremman fysiikanmallinnuksen, tekoälyn, paremman äänimaailman.

Parempaa tekoälyä ei kyllä laiteuudistuksilla saa, vaan ihan ohjelmoimalla ja sitä kun ei vain pystytä tekemään. Paremman äänimaailman taas saa ihan kaiuttimilla, täys-surround järjestelmien äänet nykykonsoleillakin on niin realistista kuunneltavaa, ettei siinä kyllä ole mitään parannettavaa.
Lainaus:
Tehottomat laitteet vaan rajottaa pelintekijöiden suunnitelmia tehä sellasia pelejä ku ne haluais.

Ei ole mahdollista tehdäkään tehokkaita laitteita, jotka eivät rajoittaisi suunnitelmia, jos tämänkin konsolin kehitys on aloitettu vuosi-pari sitten. Laite on jo valmistuessaan väistämättä vanhaa teknologiaa. Vain PC:lle pystyttäisiin periaatteessa luoda pelejä, joiden pyörittämiseen tarvittaisiin kovempaa teknologiaa kuin itse laitteella pystytään tällä hetkellä kotioloissa saamaan.
lainaa
Sliipperi

Rekisteröitynyt 14.06.2010

27.05.2011 klo 14.36

dsadsasd kirjoitti:

Taas yks dorka joka luulee että tehokkaammat laitteet tuo ainoastaan parempaa grafiikkaa.


Voit lukea uudelleen kommenttini, sillä en sanonut mitään siitä, että tehokkaammat laitteet tuovat "ainoastaan" parempaa grafiikkaa. Viittasin kommentillani suureen osaan kommentoijista.
Muuten täyttä asiaa puhut
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.05.2011 klo 14.59

sulo kirjoitti:

En tietenkään kuvittele että niin kaus muinaisuuteen hypätään että DVD:tä aletaan käyttämään.

Ajattelin vain, että toivottavasti tästä ei tule PSP Go tyylinen konsoli, jossa ei olisi fyysistä mediaa ollenkaan. Aika monet arvelevat Sonyn seuraavan konsolin olevan sellainen.

Jäisi kyllä ostamatta. Olisi kammottavaa olla sellaisen hintamonopolin alla.

Itseasiassa jotkut on epäilleet nimenomaan seuraavan xboxin käyttävän digitaalista jakelua, koska MS on yksi suurimmista digitaalisen jakelun puolesta puhujista ja sillä ei ole selvää fyysistä formaattivaihtoehtoa. Itse en usko, että kukaan seuraavan konsolisukupolven laitevalmistajista hylkäisi fyysisiä medioita kokonaan, koska se olisi itsemurha.
lainaa
dsadsasd

27.05.2011 klo 15.19

jarwars kirjoitti:

Parempaa tekoälyä ei kyllä laiteuudistuksilla saa, vaan ihan ohjelmoimalla ja sitä kun ei vain pystytä tekemään. Paremman äänimaailman taas saa ihan kaiuttimilla, täys-surround järjestelmien äänet nykykonsoleillakin on niin realistista kuunneltavaa, ettei siinä kyllä ole mitään parannettavaa.
Lainaus:
Tehottomat laitteet vaan rajottaa pelintekijöiden suunnitelmia tehä sellasia pelejä ku ne haluais.

Ei ole mahdollista tehdäkään tehokkaita laitteita, jotka eivät rajoittaisi suunnitelmia, jos tämänkin konsolin kehitys on aloitettu vuosi-pari sitten. Laite on jo valmistuessaan väistämättä vanhaa teknologiaa. Vain PC:lle pystyttäisiin periaatteessa luoda pelejä, joiden pyörittämiseen tarvittaisiin kovempaa teknologiaa kuin itse laitteella pystytään tällä hetkellä kotioloissa saamaan.

Jospa opettelisit ensin tietotekniikasta jotain ennenku rupeet puhumaan jotain ihan P askaa. Tekoäly toki pitää ohjelmoida, mutta mitä monimutkasemman siitä ohjelmoi, sitä enemmän laskentatehoa se vaatii. Nykykotitietokoneissa esimerkiksi ei riittäis millään teho simuloida edes kärpäsen aivojen toimintaa vaikka kuinka ohjelmoisit. Tietenkään tehoero tän ja seuraavan sukupolven konsoleilla tuskin on niin iso että tekoälyn osalta mitään suuria harppauksia tapahtuu, mutta puhuinkin pelikonsoleiden tehojen kasvusta yleisesti. Surround äänillä oon tässä jo muutaman vuoden pelaillut ja sitäkin ennen olen aina pitäny stereo kaiuttimet kinni pelikonsoleissani. Viimeks PS1:llä oon pelkästään TV:n kaiuttimia pelatessani käyttäny ja voin kyllä sanoo että pelien äänimaailma kyllä on kehittyny huomattavasti. PS2:n ja PS3:n välilläkin ero on iso. Siltikin PS3 pelien äänimaailmassa on vielä paljon parantamista. Mietippä vaikka Call Of Duty pelien aseitten ääniä tai räjähdyksiä, ne on kaukana realistisesta. Ongelma on juurikin siinä että äänet on ne mitkä pelilevyiltä vie suurimman osan tilasta. Siksi ääniä pitää pakata ja sillon äänestä häviää korkeimpia ja matalimpia taajuuksia. Varsinkin ku nykykonsoleissa on sitä keskusmuistia 256Mt niin pakko on jostain karsia.
lainaa
KodinSuperTietokone

27.05.2011 klo 15.31

Onkohan myös PS4:ssä Linux ja kymmenen superkoneen tehot?
lainaa
Yhteensopivuus

27.05.2011 klo 15.45

Ostan PS4:n ainoastaan siinä tapauksessa että se on Playstation -yhteensopiva ja sillä voi pelata PS1, PS2 ja PS3 -pelejä, muussa tapauksessa se jää PS3:n tavoin hyllyyn.
lainaa
megajorma

27.05.2011 klo 16.11

dsadsasd puhuu ihan asiaa. Ehkä nykypelaajilta on vain unohtunut se että konetehoilla saa muutakin kuin parempaa grafiikkaa. Eikä se ole ihmekään, kun ei tässä kymmeneen vuoteen ole muuta nähty kuin grafiikkaa.

Stereioista ei paljon ole hyötyä, jos pelin ulosanti on kasibittistä monoa.

Mietityttää vain näitäkin kommentteja lukiessa, että miksi yksikään pelinkehittäjä käyttäisi suurempaa osaa koneen tehoista grafiikan sijaan tekoälyyn, kun silloin tulisi vain moitetta huonoista grafiikoista ja harva huomaisi tekoälyä ollenkaan... Sitä tehdään mitä asiakkaat vaativat...
lainaa
Perkele

27.05.2011 klo 16.28

Nintendon vika, niillä kun on joku saatanan kiire saada uusi konsoli ulos vanhan tehottoman paskalaatikkonsa med rumat kapulanheiluttelupelit tilalle...
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.05.2011 klo 20.23

Yhteensopivuus kirjoitti:
Ostan PS4:n ainoastaan siinä tapauksessa että se on Playstation -yhteensopiva ja sillä voi pelata PS1, PS2 ja PS3 -pelejä, muussa tapauksessa se jää PS3:n tavoin hyllyyn.

Samankaltaisen raudan käyttäminen olisi kyllä taloudellinen itsemurha, joten PS2- ja PS1-pelien emulointi varmaan onnistuu, mutta ei PS3:n.

Kekseliäämpiä pelejä vailla olevat tutustukaas nykyiseen indietuotantoon. (Minecraft, Terraria, Project Zomboid, Dead Meets Lead, Frozen Synapse, Dwarf Fortress jne.)
lainaa
jarwars

27.05.2011 klo 21.11

dsadsasd kirjoitti:
Tekoäly toki pitää ohjelmoida, mutta mitä monimutkasemman siitä ohjelmoi, sitä enemmän laskentatehoa se vaatii. Nykykotitietokoneissa esimerkiksi ei riittäis millään teho simuloida edes kärpäsen aivojen toimintaa vaikka kuinka ohjelmoisit. Mietippä vaikka Call Of Duty pelien aseitten ääniä tai räjähdyksiä, ne on kaukana realistisesta. Ongelma on juurikin siinä että äänet on ne mitkä pelilevyiltä vie suurimman osan tilasta.

Eihh..
Äänet soitetaan samalla tavalla kuin elokuvissakin, eikä sillä levytilalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kyllä siellä Bluerayllä tilaa sille on, en ole vielä nähnyt täyteen pakattuja BD:ä, eikä musiikkeja soiteta mitenkään keskusmuistin avulla.
Ja suosittelisin ennen tietotekniikan opettelua lukemaan edes jotain tekoälyn simuloinnista ja luomisesta, sekä niihin liittyvistä ongelmista. Ei tällä ole nykyaikana mitään tekemistä tekniikan kanssa. Kone vain laskee ykköstä ja nollaa, ihmisen se ykkönen ja nolla pitää sille määrittää. Näytäppä se peli, jossa tekoälyllä on vaikkapa 50 eri toiminta mallia, normaalin hyökkää-puolusta-koukkaapäinpersettä, joista jokaiseen on löydettävissä humaanisti aukko.
lainaa
LBP-fani

27.05.2011 klo 21.36

En vaan tajua miks koko ajan pitää parannella kaikkea. Siis on se hyvä juttu, mutta sain viime vuonna (vasta) PS3:n ja nyt on jo uutta tekeillä ja siihen menee rahaa sairaasti ja sekä tietysti niihin peleihin.
lainaa
järjen_ääni

27.05.2011 klo 23.19

LBP-fani kirjoitti:
En vaan tajua miks koko ajan pitää parannella kaikkea. Siis on se hyvä juttu, mutta sain viime vuonna (vasta) PS3:n ja nyt on jo uutta tekeillä ja siihen menee rahaa sairaasti ja sekä tietysti niihin peleihin.


Ou, huono säkä. Kai sun nyt vaan on pakko ostaa uutta ja paskaa. Minä jään tänne viime vuosituhannelle pelaamaan nes/snes/psone, mutta ainaki on PaReMmAt PeLiT kuin nykyään.
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

28.05.2011 klo 20.25

Neoncat kirjoitti:
Yhteensopivuus kirjoitti:
Ostan PS4:n ainoastaan siinä tapauksessa että se on Playstation -yhteensopiva ja sillä voi pelata PS1, PS2 ja PS3 -pelejä, muussa tapauksessa se jää PS3:n tavoin hyllyyn.

Samankaltaisen raudan käyttäminen olisi kyllä taloudellinen itsemurha, joten PS2- ja PS1-pelien emulointi varmaan onnistuu, mutta ei PS3:n.


Taas p***a puhetta
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

28.05.2011 klo 20.28

Neoncat kirjoitti:
Yhteensopivuus kirjoitti:
Ostan PS4:n ainoastaan siinä tapauksessa että se on Playstation -yhteensopiva ja sillä voi pelata PS1, PS2 ja PS3 -pelejä, muussa tapauksessa se jää PS3:n tavoin hyllyyn.

Samankaltaisen raudan käyttäminen olisi kyllä taloudellinen itsemurha, joten PS2- ja PS1-pelien emulointi varmaan onnistuu, mutta ei PS3:n.

Aika jyrkkä tuomio... tuskin se taloudellinen itsemurha on. SCE voi käyttää ihan uusinta uutta mainstream PPC-rautaa ja saada PS3:n useimmat nimikkeet toimimaan ihan hyvin sen varassa. PS4:n suoritin voi hyvin sisältää useampia ytimiä jotka voivat simuloida CBE:n SPU:ta. En näe, että PS3:n emulointi olisi mahdotonta. Se on hankalaa ja vaativaa kyllä, mutta ei mahdotonta. Riippuu vähän siitä mitä asioita SCE arvostaa ja joita kuluttajat vaativat. Ja paljonko PS3:n arvo on SCE:lle tällä hetkellä. PS4:ää ei kuitenkaan voida markkinoille puskea ilman jonkinlaista taaksepäin yhteensopivuutta.

Ymmärrän, että taaksepäin yhteensopivuuden tuottaminen maksaa ja todennäköisesti ei tuota itseään takaisin, mutta toisaalta jos PS3:a ei tarvitse valmistaa erikoiskomponenteista ja PS4 voi ajaa PS3:n sovelluksia tulee siinä ainakin jotain säästöjä.

Edirol:
En vieläkään voi käsittää sitä, miksi pelilaitteiden valmistajat eivät voisi valita yhden tyyppistä rautaa ja ohjelmistoa, jota sitten päivitettäisiin vaikka aina säännöllisesti 5 vuoden välein julkaisemalla uusi versio laitteesta joka sisältää 100% taaksepäin yhteensopivaa tehokkaampaa rautaa. Pelit tehtäisiin sen mukaan, että 2.0 pelit pyörivät automaattisesti tason 15 vuotta ja 10 vuotta vanhoissa 1.0-2.0-tason laitteissa, mutta tason 3.0 pelit vaativat sitten vasta julkaistun 3.0 tason laitteen.

Miksi pitää jokaikinen vuosi aina aloittaa tyhjästä ja aina todella eksoottisella raudalla jonka valmistus maksaa. Onko järkevää tukea 10 vuoden suunnitelmia jos voitaisiin tehdä ekojärjestelmästä dynaamisempi ja helpottaa palveluiden ja sovellusten tuottamista alustoille jotka tuottavat enemmän rahaa? Kehittäjät voisivat tuottaa vaikka laite versio 4.0:n aikana 1.0 tason sovelluksia jotka pyörivät kaikissa alustan julkaistuissa laitteissa.

Nintendo, Sony, Microsoft, I am greatly disappointed in you all... :/
lainaa
235535322

29.05.2011 klo 01.11

Vuonna 2020 Sony, Microsoft ja Nintendo julkaisevat laitteen jolla voi paitsi pelata kaikkien edellä mainittujen yhtiöiden aikaisempien konsoleiden pelejä, myös päivittää komponentteja sekä päättää millä käyttöjärjestelmällä laite toimii.

Puolet maailman videopelaajista kuolevat välittömästi useamman aivojen verisuonen dramaattiseen katkeamiseen. Keskustelupalstat tyhjenevät ja maailmasta tulee parempi paikka niille joita kiinnostaa videopelaaminen eikä lapsellinen kinastelu milloin mistäkin täysin kuluttajalle merkityksettömästä asiasta joka todellisuudessa koskettaa vain pelintekijöitä, ei 15-vuotiaita besserwissereitä.

Kukaan teistä ei erota paljaalla silmällä mitä eroa on 30 ja 60 ruudulla sekunnissa.
lainaa
besserwisser

29.05.2011 klo 10.40

235535322 kirjoitti:

Kukaan teistä ei erota paljaalla silmällä mitä eroa on 30 ja 60 ruudulla sekunnissa.

Itseasiassa ton nyt vielä erottaa mut sit vaikka 60->90 ei mitään silmillä havaittavaa eroa.
lainaa
whanex

29.05.2011 klo 21.19

Toivon todellaki että sony tajuaisi tehdä uuden ohjaimen tuohon ps4. tuo vanha malli kun on aivan pe*seestä nykyajan pelejä ajetellen. Tosin ei tule hirveästi liikuttamaan minua mitä sieltä tulee, sonyn tuotteita tuskin tulen enään hankkimaan. Oli toi ps3 omalla kohdalla ainaski täysi floppi
lainaa
asdas

30.05.2011 klo 13.39

235535322 kirjoitti:
Kukaan teistä ei erota paljaalla silmällä mitä eroa on 30 ja 60 ruudulla sekunnissa.


Kyllähän sen 30 ja 60 eron huomaa selvästi, mutta itse en ainakaan 60:stä ylöspäin näe enää mitään eroa.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

05.06.2011 klo 03.05

Warezz kirjoitti:
sulo kirjoitti:

Toivottavasti tämä jatkaa Blue-Rayn käyttämistä.

Tietenkin käyttää. Vai luuletko että hypätään takaisin uppoavaan laivaan (DVD)? On muuten mielenkiintoista nähdä mitä mikkisofta käyttää tulevassa boxissa, koska he muistaakseni(!) sanoivat että eivät Blu-Raytä käytä.

PS4 taitaa tulla vasta vuonna 2017-2018.
Veikkaan että kehittävät uuden leytyypin, joka sopii vain boxiin vähentääkseen piratismia
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova