WoW-pelaajien määrä vähenee
Kohtuullisen ison valtiollisen verran pelaajia keränneen World of Warcraftin kasvu on pysähtynyt ja itse asiassa kääntynyt laskuun. Eurogamer kertoo, että viime lokakuussa pelaajia oli 12 miljoonaa, nyt niitä on 11,4 miljoonaa, mikä on huikea määrä sekin. WoWin pelaajamäärät ovat kuitenkin olleet harvoin laskusuunnassa, joten spekulaatiota syystä tähän riittää.
Yksi syy Blizzardin itsensä mukaan on se, että pelaajat kuluttivat Cataclysmin sisällön pikavauhtia. Firma onkin työstämässä lisää sisältöä parhaillaan ja aikoo julkaista sitä aiempaa tiheämpään tahtiin.
Kilpailua odotetaan myös Star Wars: The Old Republic -peliltä ja Rift-niminen MMORPG on sekin osoittautunut suosituksi.
Keskustelut (19 viestiä)
10.05.2011 klo 19.31
10.05.2011 klo 19.57
Rekisteröitynyt 13.08.2007
10.05.2011 klo 20.11
Rekisteröitynyt 27.09.2010
10.05.2011 klo 20.14
10.05.2011 klo 20.29
Rekisteröitynyt 17.01.2011
10.05.2011 klo 20.37
Rekisteröitynyt 16.07.2009
10.05.2011 klo 21.02
10.05.2011 klo 21.08
Rekisteröitynyt 03.09.2008
10.05.2011 klo 21.16
10.05.2011 klo 21.29
Rekisteröitynyt 17.09.2007
10.05.2011 klo 22.14
Toki pelaajaluvut hieman laskee kun lajityypin uudet megaluokan haastajat (Guild Wars 2, Star Wars: The Old Republic, Blizzun Titan joskus kaukana tulevaisuudessa yms.) julkaistaan, mutta ei ne todellakaan tosta mihinkään romahda. WoW on helvetin kova ja hiottu peli, josta lyötyy tekemistä tuhansiksi tunneiksi ja lisää tehdään jatkuvasti.
Kun WoWin pelaajaluvut sitten lähtevät lopullisesti isoon laskuun niin Blizz todennäköisesti tekee pelistä f2p:n tyyliin LotRO ja DDO, joka vielä boostaa pelaajamääriä käsittämättömän paljon, ja antaa sitten kuolla rauhassa vanhuuteen.
Mutta WoW ei todellakaan tule osoittamaan kuolemisen merkkejä vielä tooodella pitkään aikaan.
11.05.2011 klo 00.43
30-45 minuutin jonotus heroic instansseihin muutaman turhanpäiväisen valor pointin vuoksi ei enää ole oikein vaivan arvoista sekään, varsinkin jos sattuu joutumaan mukaan huonojen/tyhmien/kokemattomien pelaajien wipefestiin.
Rekisteröitynyt 14.07.2008
11.05.2011 klo 01.01
11.05.2011 klo 01.16
Normi hyppimistä, kyl ne tosta taas nousuun lähtee kun Blizz paljastaa todennäköisesti ens Blizzconissa uuden lisärin ja se varmaan myös julkaistaan nopeammin kuin mikään lisäri tähän mennessä.
Toki pelaajaluvut hieman laskee kun lajityypin uudet megaluokan haastajat (Guild Wars 2, Star Wars: The Old Republic, Blizzun Titan joskus kaukana tulevaisuudessa yms.) julkaistaan, mutta ei ne todellakaan tosta mihinkään romahda. WoW on helvetin kova ja hiottu peli, josta lyötyy tekemistä tuhansiksi tunneiksi ja lisää tehdään jatkuvasti.
Kun WoWin pelaajaluvut sitten lähtevät lopullisesti isoon laskuun niin Blizz todennäköisesti tekee pelistä f2p:n tyyliin LotRO ja DDO, joka vielä boostaa pelaajamääriä käsittämättömän paljon, ja antaa sitten kuolla rauhassa vanhuuteen.
Mutta WoW ei todellakaan tule osoittamaan kuolemisen merkkejä vielä tooodella pitkään aikaan.
WoW on oisoittanut kuolemisen merkkejä Euroopan markkinoilla jo vuosia. Sillä on tullut hurjat määrät tilaajia kiinasta ja muualta aasiasta, jossa kuukausimaksut ovat huomattavasti pienemmät kuin täällä. Se on vain tekohengitystä. Ja Blizuhan hylkää WoWin kun Titan tulee.
"Rift-niminen MMORPG on sekin osoittautunut suosituksi."
Ei mikään yllätys, mainitsin siitä täälläkin ennen julkaisua. Oli yksi vuoden odotetuimmista peleistä SWTORIN, Diablo II:N ja Neverwinterin ohella.
Ja ei Wowissa vieläkään suurta vikaa ole. Se on vaan niin moneen kertaan nähty. Ja kyllä mikä tahansa hyvin tehty mmo-on hyvää vaihtelua sille. Tosin mmo-peleissä melkein tärkeintö on se yhteisö.
11.05.2011 klo 12.34
11.05.2011 klo 17.37
11.05.2011 klo 22.36
13.05.2011 klo 01.52
14.05.2011 klo 14.52
Pikkuhiljaa sitä vaan tajuaa että siitä ei kehtaa maksaa.
Kirjoita kommentti