Okei, Duke pyörii PC:lläsi. Entäs Deus Ex?
Eilen julkistettiin Duke Nukem Foreverin PC-vaatimukset ja yleinen mielipide oli se, että hieman vanhemmallakin koneella pitäisi päästä miekkosen bileisiin mukaan. Näin näyttää olevan asia myös Deus Ex: Human Revolutionin kanssa.
Deus Ex: Human Revolution Minimum PC Specs
OS: Windows XP, Windows Vista or Windows 7 with DirectX 9.0c
PROCESSOR: 2 GHz dual core
RAM: 1 GB RAM (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista and Windows 7)
GRAPHICS: NVIDIA GeForce 8000 series or ATI Radeon HD 2000 series or better
REQUIRED DISC SPACE: 8.5 GB
Deus Ex: Human Revolution Recommended PC Specs
OS: Windows 7
PROCESSOR: AMD Phenom II X4 or Intel Core 2 Quad or better
RAM: 2 GB
GRAPHICS: AMD Radeon HD 5850
REQUIRED DISC SPACE: 8.5 GB
Keskustelut (33 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.11.2008
04.05.2011 klo 19.11
04.05.2011 klo 19.15
04.05.2011 klo 19.17
04.05.2011 klo 19.20
Rekisteröitynyt 20.12.2010
04.05.2011 klo 19.24
04.05.2011 klo 19.29
Rekisteröitynyt 30.11.2010
04.05.2011 klo 19.32
Moderaattori
Rekisteröitynyt 08.08.2008
04.05.2011 klo 20.11
04.05.2011 klo 20.18
Ihmettelen; tarvitseeko hyvä peli jumalattomat laitteestovaatimukset? Rupee minusta olemaan taas sitä grafiikkapainotteisuutta, mikä ei saisi ajaa juonen ja pelattavuuden edelle...
Ihan kuin ne graafikot tai 3d-mallintajat juonikuvoita suunnittelisivat tai ohjausta hifistelisivät elleivät olisi tekemässä töitään.
Rekisteröitynyt 11.08.2007
04.05.2011 klo 20.19
Rekisteröitynyt 26.10.2010
04.05.2011 klo 20.25
04.05.2011 klo 20.27
Rekisteröitynyt 10.04.2007
04.05.2011 klo 20.28
04.05.2011 klo 20.36
Vois ne ny ees vähä yrittää niinku Crysiksen veljekset aikanaa..
Rekisteröitynyt 17.09.2007
04.05.2011 klo 20.50
Rekisteröitynyt 25.07.2007
04.05.2011 klo 20.52
04.05.2011 klo 21.01
04.05.2011 klo 21.02
04.05.2011 klo 21.41
04.05.2011 klo 21.41
04.05.2011 klo 22.07
Jep, helposti menee yhä. Ei tässä turhaan konetta päivitellä vähintään 6kk välein =)
PS. onko koneen päivitykset itse maksettu vai mallia isi osti?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
04.05.2011 klo 22.18
Ovat vihdoin alkaneet vääntämään kunnon koodia (?).
Pikemminkin on tajuttu, että eihän ihmiset osta softaa joka vaatii koneelta tuhottomia tehoja. Se vaiva mikä menee kun tehdään vähän optimointeja tuo itsensä myynneissä takaisin myöhemmin moninkertaisesti.
Samalla varmaan vähenee se laittomienkopioidenlevittäjien syyttely siitä, että tuote ei myy. Toisaalta joku ilkeä kieli voisi laulaa, että muiden pelialustojen vuoksi pysyvät alhaisina Windows-pelienkin vaatimukset. :)
04.05.2011 klo 22.38
04.05.2011 klo 22.44
jos joku peli ei pyöri, niin empä sitä sitten pelaa. Simple as that. Yksittäisen pelin takiahan en ala pc-rautaa uusia, ostetaan sitten konsolootaversio kun omistan kaikki nykyaikaiset konsolitkin (ja sangen paljon vanhempiakin).
04.05.2011 klo 22.56
04.05.2011 klo 23.43
Rekisteröitynyt 18.01.2010
05.05.2011 klo 00.10
05.05.2011 klo 03.03
Jep, helposti menee yhä. Ei tässä turhaan konetta päivitellä vähintään 6kk välein =)
PS. onko koneen päivitykset itse maksettu vai mallia isi osti?[/quote]
Ja mitähä väliä sillä on kuka sen on ostanu ? liittyykö olennaisesti sun elämään, vai ootko katkera ku sumputat jollai Windows 98 siellä ?
05.05.2011 klo 06.37
Ovat vihdoin alkaneet vääntämään kunnon koodia (?).
Pikemminkin on tajuttu, että eihän ihmiset osta softaa joka vaatii koneelta tuhottomia tehoja. Se vaiva mikä menee kun tehdään vähän optimointeja tuo itsensä myynneissä takaisin myöhemmin moninkertaisesti.
Samalla varmaan vähenee se laittomienkopioidenlevittäjien syyttely siitä, että tuote ei myy. Toisaalta joku ilkeä kieli voisi laulaa, että muiden pelialustojen vuoksi pysyvät alhaisina Windows-pelienkin vaatimukset. :)
Höps. Ei siinä tarvitse olla mikään "ilkeä kieli", että näkee tosiasiat: pelit yleisesti ottaen devataan konsoleiden ehdoilla ja PC tulee siinä sivussa. Ihmisillä tuskin on oikeastaan edes kunnon käsitystä siitä, miten paljon parempaa jälkeä voitaisiin tehdä, jos targetoitaisiin isolla budjetilla nykyisen peli-PC:n tehoihin.
Kun valtaosa contentista on mallinnettu/teksturoitu konsolien vähäisille tehoille, jää PC:n osaksi lähinnä koittaa muutamilla shader-effuilla (SSAO etc), hyvässä lykyssä tarkemmilla tekstuureilla (vähintään anisotrooppiset päälle) ja korkeammalla resolla & AA:lla saada jotain visuaalista iloa irti tehoista. Näillä ei vielä tehdä paskasta mustikkapiirakkaa.
Deus Ex:n tapauksessa tuo on tuskallisen selvää, kun Eidos Montreal ei edes jaksa itse tehdä koko PC-versiota, vaan on ulkoistanut sen hollantilaiselle Nixxessille.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
05.05.2011 klo 10.38
05.05.2011 klo 12.13
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
05.05.2011 klo 17.14
Ovat vihdoin alkaneet vääntämään kunnon koodia (?).
Pikemminkin on tajuttu, että eihän ihmiset osta softaa joka vaatii koneelta tuhottomia tehoja. Se vaiva mikä menee kun tehdään vähän optimointeja tuo itsensä myynneissä takaisin myöhemmin moninkertaisesti.
Samalla varmaan vähenee se laittomienkopioidenlevittäjien syyttely siitä, että tuote ei myy.
Liian raskas pelin, eli en osta.
Liian kallis peli uutena, eli en osta vielä (ja myöhemmin peli unohtuu)
Sikahyvä uusi kone alla, joten testaanpa mitenkä hyvin peli pyörii kun muilla ei (enkä olisi koskaan ostanutkaan)
...mitäs muita mahdollisuuksia niitä onkaan?
Vain hinta voisi siis pilata menestyksen.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
09.05.2011 klo 19.53
Vain hinta voisi siis pilata menestyksen.
Lukaisin tässä hetki sitten Pelit-lehteä vuodelta 1997 jossa päätoimittaja piti tästä asiasta huikean hauskan puhuttelun kaikille lukijoilleen hyvin äitimäiseen tapaan. Voidaan ajatella ongelman olleen olemassa jo 20 vuotta ja siitä on jo muodostunut osa DOS/Windows-pelaajien kulttuuria. Jokin vakio aihe jota voidaan käsitellä aina koska se on aina yhtä ajankohtainen. Itse pääkirjoitus oli hyvin pitkälti samaa tekstiä kuin mitä yhä nykyäänkin näkee lehdissä. Ainoa ero oli markat, vuosi ja CD-levyt. Jos vaihtaisin tilalle eurot, vuoden 2011 ja BD-levyt ei kukaan huomaisi mitään eroa. :D
Kirjoita kommentti