Sony: PSN-ongelmien syy 'ulkopuolinen taho'
Sonyn PSN-verkkopalvelun ongelmat jatkuvat jo kolmatta vuorokautta. Kotakun mukaan Sony on nyt ilmoittanut, että hässäkän syynä on ulkopuolinen tunkeutuminen järjestelmään. Kun se havaittiin, sekä PSN- että Qriocity-palvelut suljettiin varotoimenpiteenä.
Tilannetta tutkitaan ja korjataan ja asiasta luvataan tiedottaa niin nopeasti kuin mahdollista, kun muutosta tapahtuu.
Syyllistävä sormi tietenkin osoittaan Anonymous-ryhmittymän suuntaan, joka uhkaili Sonya pari viikkoa sitten. 1upin mukaan kyseinen ryhmä kuitenkin kieltää osallisuutensa, ainakin organisoituneesti.
Keskustelut (80 viestiä)
Rekisteröitynyt 20.12.2010
23.04.2011 klo 15.01
23.04.2011 klo 15.05
Rekisteröitynyt 20.12.2010
23.04.2011 klo 15.08
23.04.2011 klo 15.18
23.04.2011 klo 15.19
23.04.2011 klo 15.36
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
23.04.2011 klo 15.43
Ihan oikein myös niille dorkille jotka Sonylle maksavat Plus jäsenyydestä ja jostain turhista avatareista ja teemoista.
23.04.2011 klo 15.44
Tyyliin että sulkevat Storen ja kaiken muun, mutta verkkopelaaminen vielä onnistuisi.
23.04.2011 klo 15.47
http://img691.imageshack.us/img691/5973/v2ongelma.png
Tulevat mulle näkyviin aina, vaikka viestikin olisi mennyt perille.
Rekisteröitynyt 30.11.2010
23.04.2011 klo 16.00
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Tämä. Tosin hakkerit voidaan tuoda myös minun luokseni jotta voisin käyttää heitä tutkimuksissani :)
23.04.2011 klo 16.03
23.04.2011 klo 16.08
Rekisteröitynyt 18.01.2010
23.04.2011 klo 16.21
23.04.2011 klo 16.33
Respektit hakkereille. Ihan oikein Sonylle. Poistivat PS3:sta Linux tuen vaikka aluperin niin hekuttivat kuinka PS3:een saa asennettua linuxin. LÄHES kaikki PS3:t hajoaa melko tarkalleen 2 vuoden sisällä sen ostosta ja Sony ei niitä suostu enää korjaamaan. Aika taktinen kikka pakottaa ihmiset ostamaan uusi PS3.
Ihan oikein myös niille dorkille jotka Sonylle maksavat Plus jäsenyydestä ja jostain turhista avatareista ja teemoista.
LÄHESKÄÄN kaikki, saati edes joka kymmenes Pleikkari hajoa "tarkalleen" kahden vuoden sisällä. Jos joku hajottaa koneensa urpoilullaan, niin onko se Sonyn vastuu korjata niitä ilmaiseksi? Eikös se kuulosta vähän tyhmältä? Aika taktinen kikka juu-u. Urpoiluksi voidaan käsittää esimerkiksi sisällä polttamisen, tai vaikkapa puhdistamattomat pölyt huoneen nurkissa. Ne siellä leijuu sitten konsolin syövereihin - senhän sanoo järkikin, toivottavasti. Noita viallisia konsoleita on löytynyt eniten Microsoftilta, jos ihan faktoja katsellaan. Muistutan myös, ettei Sony itse hehkuttanut Linuxia juuri lainkaan markkinoinnissaan. Sen tekivät lähes kaikki alan mediat Sonyn puolesta. Ja vielä todettakoon, että turha ominaisuushan tuo oli, kun ei sitä käyttömuistia ollut nimeksikään (käyttökelvoton Linux). Ei mitään, mistä voisi kukaan täysijärkinen valittamalla valittaa. Kuinka tyhmän kuvan voi ihminen itsestänsä antaakaan?
23.04.2011 klo 16.44
23.04.2011 klo 16.48
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Ai Sonyko ei muka kärsi? Sillä että PSN:n toimimattomuudesta, suunnitteluvirheistä ja heikosta tietoturvasta raportoidaan mediassa ympäri maailmaa on varsin kauaskantoiset vaikutukset Sonyn uskottavuuteen ja julkisuuskuvaan.
23.04.2011 klo 16.58
Ai Sonyko ei muka kärsi? Sillä että PSN:n toimimattomuudesta, suunnitteluvirheistä ja heikosta tietoturvasta raportoidaan mediassa ympäri maailmaa on varsin kauaskantoiset vaikutukset Sonyn uskottavuuteen ja julkisuuskuvaan
Ja kuka tällä hetkellä on kiinnostunut Sonyn uskottavuudesta ja julkisuuskuvasta, kun yrittää päästä pelaamaan tai PSN:in? Tuskin tulevat Sony asiakkaat, vaan tämän hetkiset käyttäjät.
23.04.2011 klo 16.59
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Ai Sonyko ei muka kärsi? Sillä että PSN:n toimimattomuudesta, suunnitteluvirheistä ja heikosta tietoturvasta raportoidaan mediassa ympäri maailmaa on varsin kauaskantoiset vaikutukset Sonyn uskottavuuteen ja julkisuuskuvaan.
Jep ja moni ois varmasti ostanu storesta monia pelejä nyt lomalla ja siella varmaan paiskitaan nyt paljon ylitöitä että ongelmat saadaan ratkottuu joten kyllä tästä on Sonylle isot tappiot.
Mut onneks nää viisaat PS Plussan ostajat maksaa kuukausimaksua Sonylle.
Rekisteröitynyt 02.11.2008
23.04.2011 klo 17.01
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Ai Sonyko ei muka kärsi? Sillä että PSN:n toimimattomuudesta, suunnitteluvirheistä ja heikosta tietoturvasta raportoidaan mediassa ympäri maailmaa on varsin kauaskantoiset vaikutukset Sonyn uskottavuuteen ja julkisuuskuvaan.
Mutta tällä kertaa kaikki tietävät, kuka on tämän kaiken takana.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.04.2011 klo 17.59
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Ai Sonyko ei muka kärsi? Sillä että PSN:n toimimattomuudesta, suunnitteluvirheistä ja heikosta tietoturvasta raportoidaan mediassa ympäri maailmaa on varsin kauaskantoiset vaikutukset Sonyn uskottavuuteen ja julkisuuskuvaan.
Kenties samat vaikutukset kuin Sony vs geohot -taistolla ja geohotin ja anonymousien boikottikampanjalla, eli Sonyn tuotteiden myynti vain kasvanut ja PS3 ollut jo useamman viikon myydyin kotikonsoli:D
Rekisteröitynyt 27.06.2007
23.04.2011 klo 18.12
23.04.2011 klo 18.36
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Ai Sonyko ei muka kärsi? Sillä että PSN:n toimimattomuudesta, suunnitteluvirheistä ja heikosta tietoturvasta raportoidaan mediassa ympäri maailmaa on varsin kauaskantoiset vaikutukset Sonyn uskottavuuteen ja julkisuuskuvaan.
Kenties samat vaikutukset kuin Sony vs geohot -taistolla ja geohotin ja anonymousien boikottikampanjalla, eli Sonyn tuotteiden myynti vain kasvanut ja PS3 ollut jo useamman viikon myydyin kotikonsoli:D
Jos se kerran on noin hyvä asia, mahtaa Sonykin olla todella tyytyväinen kun hakkerit murtautuvat PSN-palveluun, sotkevat sen perinpohjin ja nyysivät miljoonien käyttäjien luottokorttitiedot. Saisi tapahtua useamminkin, eikö vain?
23.04.2011 klo 19.23
Livessä on hyvä olla, ei huolet paina, ei rasitu polla
Olihan se Livekin silloin yksi joulu peräti 2 viikkoa poissa toiminnasta.
Ja mitä microsoft antoi korvaukseksi?
Jonkun muutaman euron ladattavan pikkupelin...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.04.2011 klo 20.19
Jos se kerran on noin hyvä asia, mahtaa Sonykin olla todella tyytyväinen kun hakkerit murtautuvat PSN-palveluun, sotkevat sen perinpohjin ja nyysivät miljoonien käyttäjien luottokorttitiedot. Saisi tapahtua useamminkin, eikö vain?
Tuo nyt ei ihan ollut asian pointti ja joskohan nyt pikkasen liioittelet. Ei kenenkään luottokorttitietoihin ole päästy käsiksi ja PSN:ää on luultavasti vain pommitettu DDoS -hyökkäyksillä. Luultavasti Sony päivittää nyt servereitään ja asennuttaa niihin kovemman estojärjestelmän.
23.04.2011 klo 20.31
Respektit hakkereille. Ihan oikein Sonylle. Poistivat PS3:sta Linux tuen vaikka aluperin niin hekuttivat kuinka PS3:een saa asennettua linuxin. LÄHES kaikki PS3:t hajoaa melko tarkalleen 2 vuoden sisällä sen ostosta ja Sony ei niitä suostu enää korjaamaan. Aika taktinen kikka pakottaa ihmiset ostamaan uusi PS3.
Ihan oikein myös niille dorkille jotka Sonylle maksavat Plus jäsenyydestä ja jostain turhista avatareista ja teemoista.
Ei se Linux tuki niin tärkeä ole. Ne jotka haluavat Linuxin asentakoot sen tietokoneeseensa.
23.04.2011 klo 20.44
Rekisteröitynyt 13.08.2007
23.04.2011 klo 21.59
Respektit hakkereille. Ihan oikein Sonylle. Poistivat PS3:sta Linux tuen vaikka aluperin niin hekuttivat kuinka PS3:een saa asennettua linuxin. LÄHES kaikki PS3:t hajoaa melko tarkalleen 2 vuoden sisällä sen ostosta ja Sony ei niitä suostu enää korjaamaan. Aika taktinen kikka pakottaa ihmiset ostamaan uusi PS3.
Ihan oikein myös niille dorkille jotka Sonylle maksavat Plus jäsenyydestä ja jostain turhista avatareista ja teemoista.
Mistä hitosta oikein puhut? Omani korjattiin täysin ihan kuittiakin.
Ja täysin ilmaiseksikin vielä, siinä meni vain puolitoista viikkoa.
Miksi Sonya haluaisi ihmisten ostavan uuden ps3:n rikkinäisen tilalle kun eivät tee konsolinmyynnillä voittoa?
Meneppä fanipoika imemään Xbox livesi kuukausimaksuja.
Microsoft olisi tehnyt aivan samoin jos siinä olisi ollut Windows tuki.
23.04.2011 klo 22.00
Respektit hakkereille. Ihan oikein Sonylle. Poistivat PS3:sta Linux tuen vaikka aluperin niin hekuttivat kuinka PS3:een saa asennettua linuxin. LÄHES kaikki PS3:t hajoaa melko tarkalleen 2 vuoden sisällä sen ostosta ja Sony ei niitä suostu enää korjaamaan. Aika taktinen kikka pakottaa ihmiset ostamaan uusi PS3.
Ihan oikein myös niille dorkille jotka Sonylle maksavat Plus jäsenyydestä ja jostain turhista avatareista ja teemoista.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
23.04.2011 klo 22.12
Ja mitäköhän sillä Linux tuella ylipäätään teki? Mainitse 10 järkevää syytä miksi olisi pitänyt linux asentaa.
Vaikka kysymystä ei suunnattukaan minulle niin haluan vastata omasta puolestani, että...
1. Emulaattorit; 2. Palvelin-ohjelmistot (SSH, Apache, jne.); 3. Toimisto-ohjelmistot; 4. DLNA-palvelin; 5. Audio/Video-toisto avoimille formaateille joita PS3:n GameOS ei tue koska niitä ei ole haluttu tukea; 6. Pelit joita ei koskaan PS3:lla nähtäisi muuten; 7. Kunnon WWW-selain kaikilla herkuilla + sähköposti; 8. IRC-yhteydet; 9. Koodaaminen ja laitteen yleinen tutkiminen / Cell-suorittimen ohjelmointi; 10. Yleinen avoimuus ja kaikki mitä avoimella PC-luokan tietokoneella voit tehdä. Voit käyttää sitä vaikka ohjaimena kotitalosi sähkölaitteisiin tai tiedosto-palvelimena jos siltä tuntuu.
Lisää syitä voin kertoa teikäläiselle jos kerrot vähän mitä tavallisesti teet pöytäkoneellasi.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
23.04.2011 klo 22.18
Mistä hitosta oikein puhut? Omani korjattiin täysin ihan kuittiakin.
Hän puhuu tästä... http://www.kuluttajavirasto.fi/File/1f02bb79-856f-4ad8-80
Paina ctrl+f (cmd+f jos käytät Macintosh brändättyä konetta) ja kirjoita "playstation". Pitäisi tulla heti iso lihava juttu siitä kuinka hankalia Oy Nordisk Film Ab:n jätkät on. Minullakin on ollut ongelmia heidän asenteidensa kanssa. Saa aika paljon tapella ennen kuin uskovat ihan yksinkertaiset lakiin kirjatut asiat.
23.04.2011 klo 22.23
Anonymous ei tehnyt sitä... http://anonnews.org/?p=press&a=item&i=848
Ja mitäköhän sillä Linux tuella ylipäätään teki? Mainitse 10 järkevää syytä miksi olisi pitänyt linux asentaa.
Vaikka kysymystä ei suunnattukaan minulle niin haluan vastata omasta puolestani, että...
1. Emulaattorit; 2. Palvelin-ohjelmistot (SSH, Apache, jne.); 3. Toimisto-ohjelmistot; 4. DLNA-palvelin; 5. Audio/Video-toisto avoimille formaateille joita PS3:n GameOS ei tue koska niitä ei ole haluttu tukea; 6. Pelit joita ei koskaan PS3:lla nähtäisi muuten; 7. Kunnon WWW-selain kaikilla herkuilla + sähköposti; 8. IRC-yhteydet; 9. Koodaaminen ja laitteen yleinen tutkiminen / Cell-suorittimen ohjelmointi; 10. Yleinen avoimuus ja kaikki mitä avoimella PC-luokan tietokoneella voit tehdä. Voit käyttää sitä vaikka ohjaimena kotitalosi sähkölaitteisiin tai tiedosto-palvelimena jos siltä tuntuu.
Lisää syitä voin kertoa teikäläiselle jos kerrot vähän mitä tavallisesti teet pöytäkoneellasi.
Kiitos Deko vastauksesta mutta olisin halunnut kuulla sen trollin suusta. Noh ainakin nyt voivat yhtyä sun puheisiis.
23.04.2011 klo 22.30
Ei helvetin idiootit! SONY ei tästä kärsi, vaan mattimeikäläinen pelaaja. Sonylle vaan tykki käteen ja hakkerit seinää vasten.
Mitä nämä idiootit oikein kuvittelevat saavansa aikaan?
Olet niin väärässä. Sanooko tämä symboli sulle mitään: $
Rekisteröitynyt 03.07.2007
23.04.2011 klo 22.37
Anonymous ei tehnyt sitä... http://anonnews.org/?p=press&a=item&i=848
Ja mitäköhän sillä Linux tuella ylipäätään teki? Mainitse 10 järkevää syytä miksi olisi pitänyt linux asentaa.
Vaikka kysymystä ei suunnattukaan minulle niin haluan vastata omasta puolestani, että...
1. Emulaattorit; 2. Palvelin-ohjelmistot (SSH, Apache, jne.); 3. Toimisto-ohjelmistot; 4. DLNA-palvelin; 5. Audio/Video-toisto avoimille formaateille joita PS3:n GameOS ei tue koska niitä ei ole haluttu tukea; 6. Pelit joita ei koskaan PS3:lla nähtäisi muuten; 7. Kunnon WWW-selain kaikilla herkuilla + sähköposti; 8. IRC-yhteydet; 9. Koodaaminen ja laitteen yleinen tutkiminen / Cell-suorittimen ohjelmointi; 10. Yleinen avoimuus ja kaikki mitä avoimella PC-luokan tietokoneella voit tehdä. Voit käyttää sitä vaikka ohjaimena kotitalosi sähkölaitteisiin tai tiedosto-palvelimena jos siltä tuntuu.
Lisää syitä voin kertoa teikäläiselle jos kerrot vähän mitä tavallisesti teet pöytäkoneellasi.
Ja nämä kaikki voit tehdä myös pöytäkoneella paljon helpommin ja tehokkaammin joten mihin sitä rampautettua PS3:n linuxia oikeasti tarvitsee.
23.04.2011 klo 23.02
Rekisteröitynyt 12.04.2007
23.04.2011 klo 23.08
Anonymous ei tehnyt sitä... http://anonnews.org/?p=press&a=item&i=848
Ja mitäköhän sillä Linux tuella ylipäätään teki? Mainitse 10 järkevää syytä miksi olisi pitänyt linux asentaa.
Vaikka kysymystä ei suunnattukaan minulle niin haluan vastata omasta puolestani, että...
1. Emulaattorit; 2. Palvelin-ohjelmistot (SSH, Apache, jne.); 3. Toimisto-ohjelmistot; 4. DLNA-palvelin; 5. Audio/Video-toisto avoimille formaateille joita PS3:n GameOS ei tue koska niitä ei ole haluttu tukea; 6. Pelit joita ei koskaan PS3:lla nähtäisi muuten; 7. Kunnon WWW-selain kaikilla herkuilla + sähköposti; 8. IRC-yhteydet; 9. Koodaaminen ja laitteen yleinen tutkiminen / Cell-suorittimen ohjelmointi; 10. Yleinen avoimuus ja kaikki mitä avoimella PC-luokan tietokoneella voit tehdä. Voit käyttää sitä vaikka ohjaimena kotitalosi sähkölaitteisiin tai tiedosto-palvelimena jos siltä tuntuu.
Lisää syitä voin kertoa teikäläiselle jos kerrot vähän mitä tavallisesti teet pöytäkoneellasi.
Sulta meni nyt ihan pointti pois. Kyse oli järkevistä syistä eikä typerimmistä syistä..
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.04.2011 klo 23.29
Mistä hitosta oikein puhut? Omani korjattiin täysin ihan kuittiakin.
Hän puhuu tästä... http://www.kuluttajavirasto.fi/File/1f02bb79-856f-4ad8-80
Paina ctrl+f (cmd+f jos käytät Macintosh brändättyä konetta) ja kirjoita "playstation". Pitäisi tulla heti iso lihava juttu siitä kuinka hankalia Oy Nordisk Film Ab:n jätkät on. Minullakin on ollut ongelmia heidän asenteidensa kanssa. Saa aika paljon tapella ennen kuin uskovat ihan yksinkertaiset lakiin kirjatut asiat.
Nordisk Filmin asiakaspalvelun taso on vissiin vähän laskenut. Viime vuonna eivät vastanneet ollenkaan sähköpostiini liittyen rikkinäiseen PS3:een. Taas vuosia sitten sain täyden 10+ palvelua. Pistin tiedustelua Nordisk Filmille silloin kun PSP:n kampanjaan kuulunutta ilmaista UMD-leffaa ei kuulunut postista. Vastasivat viestiin samana päivänä ja antoivat minun valita heidän omasta 5 UMD-leffan valikoimasta vapaavalintaisen leffan korvaukseksi. Tuo oli todella reilu teko, erityisesti kun en voinut mitenkään todistaa etten ole kampanjaleffaa saanut.
23.04.2011 klo 23.41
Ja nämä kaikki voit tehdä myös pöytäkoneella paljon helpommin ja tehokkaammin joten mihin sitä rampautettua PS3:n linuxia oikeasti tarvitsee.
No mitä vittu sitten? Ei se ole mikään selitys että ne voisi tehdä jollain toisella laitteella. Ja se että juuri sinä et taaskaan tarvitse sitä other-ossia mihinkään ei meinaa etteivät muutkaan tarvitsisi.
24.04.2011 klo 00.02
Oletko tyhmä? PS3 on pelikonsoli, ei supertietokone. Tee ne tietsikallas äläkä vittu itke. Turha toiminto ja hyvä että poisti.
24.04.2011 klo 00.54
Oletko tyhmä? PS3 on pelikonsoli, ei supertietokone. Tee ne tietsikallas äläkä vittu itke. Turha toiminto ja hyvä että poisti.
LoL! Sun kaltasille Sonyn per*eennuolijoille on ihan oikein ettette pääse PSN:ään. Sun mielestä Sony on jumala joka tekee kaiken oikein? Sony mainosti PS3:eaan kauan viihdekeskuksena josta on moneksi, joten mun mielestä on todella väärin että siitä karsitaan ominaisuuksia joita siinä on luvattu olevan vaikka en niitä ite tarviskaan. Kyse on enemmänkin periaatteesta. Sony ois ihan yhtä hyvin saattanu poistaa jonkun tärkeemmänkin ominaisuuden ja sekin ois sun mielestä ollu oikein?
24.04.2011 klo 00.58
Oletko tyhmä? PS3 on pelikonsoli, ei supertietokone.
IT ONLY DOES EVERYTHING.
Vajukki...
24.04.2011 klo 09.32
Rekisteröitynyt 28.07.2009
24.04.2011 klo 11.24
Koska lupasin aikaisemmin eräälle asialliselle rekisteröityneelle käyttäjälle, että en ala moraali/terminologia keskustelua vähään aikaan vastaan tähän vain linkin sivustolle jossa kaikki oleelliset kysymykset joita olette heittäneet tässä ilmaan ovat saaneet vastaukset muodossa tai toisessa...
http://games.slashdot.org/story/11/04/23/031220/Sony-Shou
Edirol:
Tuure2, se ei ole sen vaikeampaa tai tehottomampaa kuin muillakaan vastaavaa laitteistoa sisältävillä pc-laitteilla.
trent67, jos kerran pidit noita typerinä niin antaa kuulua niitä parempia syitä sinun suustasi. ;)
tagman, niin kauan kuin se ei ole heidän omasta rahapussista pois.
24.04.2011 klo 11.38
Anonymous ei tehnyt sitä... http://anonnews.org/?p=press&a=item&i=848
Ja mitäköhän sillä Linux tuella ylipäätään teki? Mainitse 10 järkevää syytä miksi olisi pitänyt linux asentaa.
Vaikka kysymystä ei suunnattukaan minulle niin haluan vastata omasta puolestani, että...
1. Emulaattorit; 2. Palvelin-ohjelmistot (SSH, Apache, jne.); 3. Toimisto-ohjelmistot; 4. DLNA-palvelin; 5. Audio/Video-toisto avoimille formaateille joita PS3:n GameOS ei tue koska niitä ei ole haluttu tukea; 6. Pelit joita ei koskaan PS3:lla nähtäisi muuten; 7. Kunnon WWW-selain kaikilla herkuilla + sähköposti; 8. IRC-yhteydet; 9. Koodaaminen ja laitteen yleinen tutkiminen / Cell-suorittimen ohjelmointi; 10. Yleinen avoimuus ja kaikki mitä avoimella PC-luokan tietokoneella voit tehdä. Voit käyttää sitä vaikka ohjaimena kotitalosi sähkölaitteisiin tai tiedosto-palvelimena jos siltä tuntuu.
Lisää syitä voin kertoa teikäläiselle jos kerrot vähän mitä tavallisesti teet pöytäkoneellasi.
Saitko omassa pleikkarissas hyvinkin toimimaan noi emulaattorit? Olivatko toimisto-ohjelmat käyttökelpoisia? Muutkin, kuin kevyin mahdollinen tekstinkäsittely? Mitä videoformaatteja sait pyörimään OtherOS:n ansiosta? Lähtikö matroskat pauhaamaan? Mitä ne pelit oli, joita pelasit - ne jotka eivät pleikkarilla muuten olisi pyörineet? Kokeellinen matopeli tms..? Toimiko se "kunnon www-selain kaikilla herkuilla" hyvinkin? Siis oli ihan sellainen, että itse käyttäisit ja suosittelisit äidillesikin? Ja sähköpostiakin vielä? Loput OtherOS:n tuomista "eduista" onkin sitten täysin yhdentekeviä ihan jokaiselle, riippumatta nörttiyden tasosta.
Tällä palstalla liikkuu ihme hiihtäjää. Siis niitä hulluja, jotka eivät koskaan ymmärrä oman toimintansa typeryyttä. Kävelevät saappaissa aurinkoisella kelillä karvalakit päässä revenneissä verkkareissa matkalla tuttuun pelikauppaan jo kolmannen kerran saman päivän aikana ennen äidin ruoka-aikaa. Istuvat 10h vuorokaudesta "omassa huoneessa" johtojen, pelikoneiden, pelilehtien, pelijulisteiden, elokuvien ja piirroshahmotuotteiden seassa useimmiten tietokoneella jämähtäneenä ja pätevät ns.tiedoillaan, jotka ovat täysin irrelevantteja asiayhteydestä ja siitä mitä täysijärkiset pitävät oleellisina. Kuten nyt taas tässä tapauksessa.
Onhan se väärin, että ominaisuuksia poistetaan, mutta sen ymmärtävät 99% ihmisistä, koska siihen oli useita syitä. Jokaiselta nillittäjältä pitäisi viedä kaikki pois niille, jotka ovat tyytyväisiä siihen mitä on.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.04.2011 klo 13.12
24.04.2011 klo 13.16
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
24.04.2011 klo 13.23
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.04.2011 klo 15.23
Kyllä kelpaisi Googlen OS pyörmään olohuoneen tai makkarin fullHD telkuuun kaikkine peleineen, sähköposteine ja muine ohjelmineen. Ikävä kyllä se mahdollisuus katosi, kiitos Sonyn.
Itseasiassa on huhuttu, että PS3:een tulisi GoogleTV -ominaisuus. GoogleTV:n -avulla voi myös käyttää Android -sovelluksia vapaasti. Ominaisuus on tulossa ainakin Sonyn tuleviin televisiomalleihin.
24.04.2011 klo 15.34
Rekisteröitynyt 03.07.2008
24.04.2011 klo 16.07
Anonymous ei tehnyt sitä... http://anonnews.org/?p=press&a=item&i=848
Ja mitäköhän sillä Linux tuella ylipäätään teki? Mainitse 10 järkevää syytä miksi olisi pitänyt linux asentaa.
Vaikka kysymystä ei suunnattukaan minulle niin haluan vastata omasta puolestani, että...
1. Emulaattorit; 2. Palvelin-ohjelmistot (SSH, Apache, jne.); 3. Toimisto-ohjelmistot; 4. DLNA-palvelin; 5. Audio/Video-toisto avoimille formaateille joita PS3:n GameOS ei tue koska niitä ei ole haluttu tukea; 6. Pelit joita ei koskaan PS3:lla nähtäisi muuten; 7. Kunnon WWW-selain kaikilla herkuilla + sähköposti; 8. IRC-yhteydet; 9. Koodaaminen ja laitteen yleinen tutkiminen / Cell-suorittimen ohjelmointi; 10. Yleinen avoimuus ja kaikki mitä avoimella PC-luokan tietokoneella voit tehdä. Voit käyttää sitä vaikka ohjaimena kotitalosi sähkölaitteisiin tai tiedosto-palvelimena jos siltä tuntuu.
Lisää syitä voin kertoa teikäläiselle jos kerrot vähän mitä tavallisesti teet pöytäkoneellasi.
Ihanko tosi? Kysyttiin järkeviä toimintoja, eikä mitään turhaa paskaa, jonka hoitaa tietokoneella paremmin ja helpommin. Kuka käyttää PS3:sta palvelimena tai toimisto-ohjelmien käyttöön? Nyt on puhe nimen omaan pelikonsolista, eikä mistään PC:stä. Suurin osa listaamistasi järkevistä syistä on täysin naurettavia, joilla ei ole mitään käyttöä tavalliselle pulliaiselle ja tuskin löydät montaa kaveria, jotka PS3:sta käyttäisivät irkkaamiseen tai koodamiseen.
Kyllähän se avaisi konetta monille käyttötarkoituksilla, mutta ihan tosi, ei se kuitenkaan muuta sitä faktaa, että 99% ihmisistä käyttää sitä konetta vain pelaamiseen ja suurin osa tuskin jaksaisi tai osaisi ruveta leikkimään Linuxin kanssa.
Jos oikeasti on pakko Linuxin kanssa leikkiä niin suosittelen tietokoneen hankkimista. Huomattavasti helpompaa, eikä tarvi itkeä tällasista arbitääreistä asioista.
24.04.2011 klo 16.29
Jos Anonymous olisi iskun takana niin siitä olisi tiedoitettu ja tiedotettaisiin parhaillaankin. Eivät ne "LOIC"iaan ala suuntailemaan ilman siitä ilmoittamatta, ja varmasti ottaisivat vastuun ja kunnian jos näin olisivat tehneet.
Kasvakaa nyt te PS3 käyttäjätkin aikuiseksi, ja lukekaa nyt edes vähän mitä kirjoittelette.
Rekisteröitynyt 03.07.2008
24.04.2011 klo 16.34
Gmith voi heittää Guy Fawkes kuvan helvettiin. Anonymous ei kuitenkaan ole tämän takana, sen nyt pitäisi ymmärtää jokainen jolla on edes.. sanotaanko nyt että puperteetti käyty läpi.
Jos Anonymous olisi iskun takana niin siitä olisi tiedoitettu ja tiedotettaisiin parhaillaankin. Eivät ne "LOIC"iaan ala suuntailemaan ilman siitä ilmoittamatta, ja varmasti ottaisivat vastuun ja kunnian jos näin olisivat tehneet.
Kasvakaa nyt te PS3 käyttäjätkin aikuiseksi, ja lukekaa nyt edes vähän mitä kirjoittelette.
Avatari on ollut jo reilun vuoden tämä mikä se on ja ei tule muuttumaan. Minun avatarvalinnalla ei ole mitään tekemistä tämän uutisen kanssa, joten turhaan kitiset.
Edit: Korjaan. Avatar on ollut tämä kohta 3 vuotta.
24.04.2011 klo 16.46
Gmith voi heittää Guy Fawkes kuvan helvettiin. Anonymous ei kuitenkaan ole tämän takana, sen nyt pitäisi ymmärtää jokainen jolla on edes.. sanotaanko nyt että puperteetti käyty läpi.
Jos Anonymous olisi iskun takana niin siitä olisi tiedoitettu ja tiedotettaisiin parhaillaankin. Eivät ne "LOIC"iaan ala suuntailemaan ilman siitä ilmoittamatta, ja varmasti ottaisivat vastuun ja kunnian jos näin olisivat tehneet.
Kasvakaa nyt te PS3 käyttäjätkin aikuiseksi, ja lukekaa nyt edes vähän mitä kirjoittelette.
Avatari on ollut jo reilun vuoden tämä mikä se on ja ei tule muuttumaan. Minun avatarvalinnalla ei ole mitään tekemistä tämän uutisen kanssa, joten turhaan kitiset.
Edit: Korjaan. Avatar on ollut tämä kohta 3 vuotta.
Avatar vaan kuvastaan jotain aivan muuta kuin mitä sinä näköjään kannatat, kannattaa tutustua Guy Fawkes henkilöön tarkemminkin. Mutta pidä toki avatarisi, en minä sitä ole kieltämässä.
24.04.2011 klo 17.03
24.04.2011 klo 20.32
Respektit hakkereille. Ihan oikein Sonylle. Poistivat PS3:sta Linux tuen vaikka aluperin niin hekuttivat kuinka PS3:een saa asennettua linuxin. LÄHES kaikki PS3:t hajoaa melko tarkalleen 2 vuoden sisällä sen ostosta ja Sony ei niitä suostu enää korjaamaan. Aika taktinen kikka pakottaa ihmiset ostamaan uusi PS3.
Ihan oikein myös niille dorkille jotka Sonylle maksavat Plus jäsenyydestä ja jostain turhista avatareista ja teemoista.
Mitä sie kaveri nyt oikeen meuhkoat? Istu mäthäälle ja ota korvapuusti. Kyllä minä ainakin sain uuden pleikkarin, kun vanhasta hajos lukija. Ikää oli masiinalla kyseisellä hetkellä 2 vuotta ja 1 kuukausi.
Vielä yleisesti, mitä Sony tosiaan tässä hommassa menettää? Ei yhtään mitään. Kuten tässäkin viestiketjussa on moneen kertaan todettu, kärsii ainoastaan pelaajat.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
24.04.2011 klo 22.55
Ja kuka ei haluaisi ylimääräistä tietokonetta nurkkiinsa joka tekee yhtä paljon kuin se olemassa oleva mahdollinen toinen kone? :)
Edirol:
Mitä muuten pyritte todistamaan ihmisille tällä OtherOS-toiminnallisuuden haukkumisella?
25.04.2011 klo 00.34
25.04.2011 klo 08.25
25.04.2011 klo 09.30
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.04.2011 klo 09.49
jos joku muistaa, niin oliko viimepääsiäisenä ps3 networkin kanssa ongelmia... ?
Ei. Ei PSN:ssä ole juurikaan ollut ongelmista johtuvia katkoksia.
25.04.2011 klo 10.44
jos joku muistaa, niin oliko viimepääsiäisenä ps3 networkin kanssa ongelmia... ?
Ei. Ei PSN:ssä ole juurikaan ollut ongelmista johtuvia katkoksia.
Joo ei, kaikki varmaan muistaa karkauspäivät sun muut...
Rekisteröitynyt 12.04.2007
25.04.2011 klo 11.30
Kaikki jotka väittävät PS3:n OtherOSiin asennettua järjestelmää hitaaksi eivät ole koskaan käyttäneet moista koska muuten tietäisitte, että se on tasan yhtä nopea kuin vastaavat aikalaisensa, ellei jopa nopeampikin (tietynlaisessa tietojenkäsittelyssä).
Ja kuka ei haluaisi ylimääräistä tietokonetta nurkkiinsa joka tekee yhtä paljon kuin se olemassa oleva mahdollinen toinen kone? :)
Edirol:
Mitä muuten pyritte todistamaan ihmisille tällä OtherOS-toiminnallisuuden haukkumisella?
Mitä muuten pyrit todistamaan ihmisille täysin turhan ja epäkäytännöllisen OtherOS toiminnallisuuden kehumisella?
25.04.2011 klo 12.23
25.04.2011 klo 12.39
On PSN ollut pari kertaa alhaalla niin kuin livekin. Turha mikkisoftan perseennuolijat yrittää todistella romulootaansa.
Höhö, psn on ollut nyt yhtäjaksoisesti yhtä kauan alhaalla kuin live varmaan ikinä olemassaolonsa aikana yhteensä.
25.04.2011 klo 12.42
Mitä muuten pyrit todistamaan ihmisille täysin turhan ja epäkäytännöllisen OtherOS toiminnallisuuden kehumisella?
Mitä muuten pyrit todistamaan ihmisille tuollaisella täysin turhalla ja naurettavalla hälläväliä-asenteella?
Rekisteröitynyt 03.07.2008
25.04.2011 klo 14.34
Mitä muuten pyrit todistamaan ihmisille täysin turhan ja epäkäytännöllisen OtherOS toiminnallisuuden kehumisella?
Mitä muuten pyrit todistamaan ihmisille tuollaisella täysin turhalla ja naurettavalla hälläväliä-asenteella?
Hän todistaa sillä sitä, että häntä ärsyttää pikkumainen itku ja ruikutus ominaisuuden perään, joka ei ole mitenkään oleellinen tai tärkeä ominaisuus pelikonsolissa. Kyllä, ymmärrän, jos se harmittaa ja niin pois päin, mutta ihan tosi, tätä ruikutusta näkee joka paikassa, jossa mainitaan sanat "Sony" "PS3" ja "Ominaisuus". Te teette kärpäsestä härkäsen ja itkette ominaisuudesta, jolla ei ole mitään käytännön hyötyä suurimmalle osalle ja varmaan harvalle niistäkin, jotka sen OtherOS:n asentaisivat.
On se paska juttu ja niin edelleen, mutta järjetön Sonyn demonisoiminen ja ruikutus yhden sekundääriominaisuuden poistamisen takia, josta harva ylipäätänsä tiesi, on täysin naurettavaa.
Ymmärrän kyllä täysin sen, että miksi OtherOS ylipäätänsä poistettiin ja miksi Sony sen voisi nähdä uhkana, joten en edes näe asiassa mitään moraalisesti väärää, ottaen huomioon sen, että ne jotka sillä OtherOS ominaisuudella haluavat leikkiä, voivat jättää ne firmware päivitykset hakematta pitämällä sen pleikkarinsa pois netistä.
OtherOS ja Linux pleikkarissa on muutenkin sellainen ympäristö, joka suorastaan vetää piraatteja puoleensa ja kukaanhan täällä ei pidä piraateista, eihän?
Hassua kyllä, että tämä teksti tulee yhden sortin piraatilta.
25.04.2011 klo 15.06
Live oli 2 vko alhaalla joulun aikoihin, pahempi se on kuin tämä. JA mikähän on ollut joka kaatumis kerta livessä syynä? Niin, ei mikään järkevä ainakaan.
25.04.2011 klo 15.16
Live oli 2 vko alhaalla joulun aikoihin, pahempi se on kuin tämä. JA mikähän on ollut joka kaatumis kerta livessä syynä? Niin, ei mikään järkevä ainakaan.
Joulosesongin aikaan ylikuormitus. Huomattavasti järkevämpi syy kuin sonyn naurettava pelleily hakkereiden kanssa. Eikä live edes ollut yhtäjaksoisesti alhaalla koko aikaa pelle. PSN nyt vaan on se paskempi verkkopalvelu, noin niinkuin turvallisuutensakin puolesta. Deal with it.
25.04.2011 klo 15.19
Hän todistaa sillä sitä, että häntä ärsyttää pikkumainen itku ja ruikutus ominaisuuden perään, joka ei ole mitenkään oleellinen tai tärkeä ominaisuus pelikonsolissa.
Ihan tosi? Onneksi tollainen säälittävä puolusteleminen ja sonyn perseennuoleminen yhdistettynä tähän "ihan sama, emmää sitä edes käyttäny, poistakoon vaikka kaikki"-argumenttiin ei ole ärsyttävää tai typerää...
25.04.2011 klo 22.42
Hän todistaa sillä sitä, että häntä ärsyttää pikkumainen itku ja ruikutus ominaisuuden perään, joka ei ole mitenkään oleellinen tai tärkeä ominaisuus pelikonsolissa.
Ihan tosi? Onneksi tollainen säälittävä puolusteleminen ja sonyn perseennuoleminen yhdistettynä tähän "ihan sama, emmää sitä edes käyttäny, poistakoon vaikka kaikki"-argumenttiin ei ole ärsyttävää tai typerää...
Haha :) Kyllä nyt äidin oma pikkupiltti on niin suivaantunut, kun ominaisuus kähvellettiin häneltä. "Säälittävä puolusteleminen ja Sonyn perseennuoleminen" eivät liity tähän asiaan, jossa elämää oppineet yrittävät epätoivoisesti opettaa jälkeenjääneille, että mikä on tässä maailmassa tärkeää ja mikä ei. Tuskin täällä kukaan on ollut asenteella "poistakoon vaikka kaikki"? Tulee varmasti rankka elämä, jos aina taistelee kaikkea vastaan. Jopa niitä muutoksia, jotka ovat perusteltuja ja palvelevat suurinta osaa kansasta (ei vain sinua mussukkani).
26.04.2011 klo 00.58
Rekisteröitynyt 03.07.2008
26.04.2011 klo 13.34
Hän todistaa sillä sitä, että häntä ärsyttää pikkumainen itku ja ruikutus ominaisuuden perään, joka ei ole mitenkään oleellinen tai tärkeä ominaisuus pelikonsolissa.
Ihan tosi? Onneksi tollainen säälittävä puolusteleminen ja sonyn perseennuoleminen yhdistettynä tähän "ihan sama, emmää sitä edes käyttäny, poistakoon vaikka kaikki"-argumenttiin ei ole ärsyttävää tai typerää...
Haha :) Kyllä nyt äidin oma pikkupiltti on niin suivaantunut, kun ominaisuus kähvellettiin häneltä. "Säälittävä puolusteleminen ja Sonyn perseennuoleminen" eivät liity tähän asiaan, jossa elämää oppineet yrittävät epätoivoisesti opettaa jälkeenjääneille, että mikä on tässä maailmassa tärkeää ja mikä ei. Tuskin täällä kukaan on ollut asenteella "poistakoon vaikka kaikki"? Tulee varmasti rankka elämä, jos aina taistelee kaikkea vastaan. Jopa niitä muutoksia, jotka ovat perusteltuja ja palvelevat suurinta osaa kansasta (ei vain sinua mussukkani).
Komppaan häntä. Minun pointti ei ole siinä, että se olisi oikein poistaa ominaisuuksia, niin kuin OtherOS. Onhan se perseestä, mutta se nyt vain on karu tosiasia, että se ominaisuus ei ole tärkeä tai oleellinen, vaan päin vastoin, se on vain extralisuke, joka oli siellä. Kyllä, siitä saa valittaa ja siitä saa jurmottaa siinä missä kaikesta muustakin, mutta siitä valittavat tekevät siitä aivan älyttömän suuren, julman, holokaustiin verrannollisen vääryyden, joka lähinnä huvitti haluksi, mutta pitemmän päälle se vituttaa, niin paljon, että aina välillä pitää ruveta väittelemään sitä vastaan, ihan vain "koska".
Muistakaa nyt kuitenkin, että kyseessä on peli- ja mediakone, joka toimii juuri sen mukaisesti ilman sitä OtherOS-ominaisuuttakin.
Sony fanipojaksi minua on turha luulla. PS3 lienee ensimmäinen Sonyn tuote sitten PSOnen, jonka olen omistanut, eikä minun ajatusmaailmaan kuulu brändien fanitus. Brändi on täysin epäoleellinen minulle, eikä sillä ole mitään painoarvoa, jos tuotteen ominaisuudet ja kokonaisuus ovat minusta parempia kuin jonkin toisen brändin tuoteen vastaavat. Valitsen ostokseni ominaisuuksien ja hintatehokkuuden perusteella, enkä valmistajan. Toki tiettyjä valmistajia kohtaan on pieniä ennakkoluuloja laadun suhteen, mutta lukemalla ja selvittämällä asioita saa aika hyvän kokonaiskuvan tuotteiden laadusta.
26.04.2011 klo 18.43
"Säälittävä puolusteleminen ja Sonyn perseennuoleminen" eivät liity tähän asiaan, jossa elämää oppineet yrittävät epätoivoisesti opettaa jälkeenjääneille, että mikä on tässä maailmassa tärkeää ja mikä ei. Tuskin täällä kukaan on ollut asenteella "poistakoon vaikka kaikki"? Tulee varmasti rankka elämä, jos aina taistelee kaikkea vastaan. Jopa niitä muutoksia, jotka ovat perusteltuja ja palvelevat suurinta osaa kansasta (ei vain sinua mussukkani).
Hoho... Jonne 14-wee voi mennä takaisin puistoon leikkimään kavereidensa kanssa kun mitään järkevää et näemmä saa tänne suollettua. Perusteltuja? Miksi tätä ei nähty jo suunnittelupöydällä? Ei mitään hyötyä ominaisuuden poistosta, eihän sillä edes saatu hakkereita kuriin. Hah. Kyllä ihmisillä on selvästi väärät asenteet kun jo periaatteessa näin väärää asiaa pitää puolustella. Ja kyseessä on ihan markkinoitu ominaisuus "koko perheen viihdekeskukseen" (you know, IT ONLY DOES EVERYTHING) jolloin other-os ei todellakaan ole mikään "turha ominaisuus" tai "ekstralisuke." Ihmisillä on aivan hyväksyttävä syy olla asiasta suuttuneita ja tuoda vieläpä mielipiteensä julki.
Joten hyvä yritys, kakara.
Rekisteröitynyt 03.07.2008
26.04.2011 klo 23.48
Hoho... Jonne 14-wee voi mennä takaisin puistoon leikkimään kavereidensa kanssa kun mitään järkevää et näemmä saa tänne suollettua. Perusteltuja? Miksi tätä ei nähty jo suunnittelupöydällä? Ei mitään hyötyä ominaisuuden poistosta, eihän sillä edes saatu hakkereita kuriin. Hah. Kyllä ihmisillä on selvästi väärät asenteet kun jo periaatteessa näin väärää asiaa pitää puolustella. Ja kyseessä on ihan markkinoitu ominaisuus "koko perheen viihdekeskukseen" (you know, IT ONLY DOES EVERYTHING) jolloin other-os ei todellakaan ole mikään "turha ominaisuus" tai "ekstralisuke." Ihmisillä on aivan hyväksyttävä syy olla asiasta suuttuneita ja tuoda vieläpä mielipiteensä julki.
Joten hyvä yritys, kakara.
Näytä minulle mainos, jossa mainostetaan oleellisesti OtherOS ominaisuutta.
Missään isoissa mainoksissa ei ole mainintaakaan OtherOS:stä ja mediakoneena PS3 toimii täydellisesti juuri nytkin. Ei siihen tarvitse OtherOS:ää, eikä sille ole käytännön hyötyä valtaosalle kuluttajista, eikä se ole oleellinen ominaisuus missään vaiheessa, kun PS3:sta käyttää.
Kukaan ei ole sanonnut, etteikö asiasta saisi omaa mielipidettänsä kertoa tai, että siitä ei saisi olla suuttunut, mutta se on kuitenkin lapsellista kuinka iso haloo tästä tehdään, kun kyse on kuitenkin erittäin mitättömästä ominaisuudesta, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä tai mitenkään muutenkaan oleellista merkitystä PS3:n toiminnalle ja sen kyvylle toimia peli- ja mediakoneena.
Toistan kyllä itseäni aika rankasti nyt ja vastaan sinulle vaikka et juuri mitään älykästä vasta-argumenttia pistänyt ja luultavasti trollaat, mutta mikäs tässä.
27.04.2011 klo 01.40
"Säälittävä puolusteleminen ja Sonyn perseennuoleminen" eivät liity tähän asiaan, jossa elämää oppineet yrittävät epätoivoisesti opettaa jälkeenjääneille, että mikä on tässä maailmassa tärkeää ja mikä ei. Tuskin täällä kukaan on ollut asenteella "poistakoon vaikka kaikki"? Tulee varmasti rankka elämä, jos aina taistelee kaikkea vastaan. Jopa niitä muutoksia, jotka ovat perusteltuja ja palvelevat suurinta osaa kansasta (ei vain sinua mussukkani).
Hoho... Jonne 14-wee voi mennä takaisin puistoon leikkimään kavereidensa kanssa kun mitään järkevää et näemmä saa tänne suollettua. Perusteltuja? Miksi tätä ei nähty jo suunnittelupöydällä? Ei mitään hyötyä ominaisuuden poistosta, eihän sillä edes saatu hakkereita kuriin. Hah. Kyllä ihmisillä on selvästi väärät asenteet kun jo periaatteessa näin väärää asiaa pitää puolustella. Ja kyseessä on ihan markkinoitu ominaisuus "koko perheen viihdekeskukseen" (you know, IT ONLY DOES EVERYTHING) jolloin other-os ei todellakaan ole mikään "turha ominaisuus" tai "ekstralisuke." Ihmisillä on aivan hyväksyttävä syy olla asiasta suuttuneita ja tuoda vieläpä mielipiteensä julki.
Joten hyvä yritys, kakara.
Ihan Tomi vaan. Kaikkien 14-vuotiaiden olisi terveellisempää olla siellä puistossa leikkimässä neljän seinän sisällä tapittamisen sijaan, ettei jää samalle tasolle sun kanssa. Älä suutu mussukkani. Kaikillahan on oikeus tuoda mielipiteensä julki eikös juu? "It only does everything" ei taida tarkoittaa, että se kone ihan aikuisten oikeasti kaikkea tekisi. Olis muuten nälänhädätkin voitettu ja se OtherOs myös varmaan toiminut kunnolla:) Ei toiminut ja mahdollisti piratismin harjoittamista (sitä vastaan käydään tässä isossa maailmassa isoa taistelua, ihan tosi). Nyt kerrot, että hakkerit ratkoi ongelmat silti? Eihän. Sitähän täällä nyt "aikuiset" pojat itkemällä itkee, kun täytyy valita uusien pelien ja nettiominaisuuksien, tai piratismin väliltä. Sinä myös.
27.04.2011 klo 08.02
Näytä minulle mainos, jossa mainostetaan oleellisesti OtherOS ominaisuutta.
Paketin kyljessä lukee niin ja jo se yksin riittää. Kyllä se näissä ensimmäisissä "it only does everything" mainoksissa ahkerasti vilahteli. Ja turhaa sinä käyt mitään taistelua tuulimyllyjä vastaan kun kuluttajasuojalautakuntakin sen on jo todennut olevan oleellinen osa ensimmäisiä ps3-malleja...
ja sen kyvylle toimia mediakoneena.
Väärin... Kertoo vain kuinka vähän sinä tiedät kyseisestä ominaisuudesta ja sen mahdollisuuksista.
Rekisteröitynyt 03.07.2008
27.04.2011 klo 12.49
Näytä minulle mainos, jossa mainostetaan oleellisesti OtherOS ominaisuutta.
Paketin kyljessä lukee niin ja jo se yksin riittää. Kyllä se näissä ensimmäisissä "it only does everything" mainoksissa ahkerasti vilahteli. Ja turhaa sinä käyt mitään taistelua tuulimyllyjä vastaan kun kuluttajasuojalautakuntakin sen on jo todennut olevan oleellinen osa ensimmäisiä ps3-malleja...
ja sen kyvylle toimia mediakoneena.
Väärin... Kertoo vain kuinka vähän sinä tiedät kyseisestä ominaisuudesta ja sen mahdollisuuksista.
Kyllä, kuluttajasuojalautakunnan mukaan tämä on rike, mutta se ei edelleenkään ole oleellinen osa PS3:sta missään vaiheessa ollut. PS3:n keskeisimmät ominaisuudet eivät vaadi OtherOS ominaisuutta, eikä OtherOS:n poisto vaikuta mitenkään PS3:n keskeisiin ominaisuuksiin ja kykyihin toimia peli- ja mediakoneena. Kyllä, se saattaa laajentaa mediaominaisuuksia ja tukea laajempaa valikoimaa formaatteja ja codecceja, mutta PS3 tukee jo nyt niin laajaa valikoimaa niitä, että tavallisella pulliaisella ei varmasti tule tarvetta itkeä ja ruikuttaa niiden puutetta.
OtherOS ei ole edelleenkään mitenkään oleellinen osa PS3:n kyvylle toimia mediakoneena. Se pyörittää videoita erinomaisesti, se soittaa musiikkia ongelmitta, sillä voi selata kuvia huoletta ja se riittää erinomaisesti mediakoneen kyvyille.
OtherOS:ään en ole perehtynyt, mutta sen kyvyistä tiedän ja sen tiedän, että se on täysin epäoleellinen ominaisuus peli- ja mediakoneelle ja toimii lähinnä kaiken maailman Linuxhippien, joiden on pakko tunkea Linuxia joka laitteeseen, leluna ja turhan päiväsenä värkkinä, sen sijaan, että siitä olisi konkreettista hyötyä yleisesti katsoen koko kuluttajakunnalle ja lisäksi, se toimii erinomaisesti piraattien ja vastaavien lieveilmiöiden ihanne alustana, kuten ovat vanhassa Xboxissakin olleet.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
28.04.2011 klo 01.42
OtherOS ei myöskään mahdollistanut missään vaiheessa piratismia PS3:lla. Haluan tehdä tämän erityisen selväksi. GameOS sijaitsee salatulla osiolla johon OtherOSista ei ole pääsyä yhä tänäkään päivänä. Lisäksi "piratismi" tuli vasta sen jälkeen kun OtherOS oli virallisesti poistettu. Juttusi kuulostavat jotenkin ristiriitaisilta varsinkin tältä osin, koska väitteesi "OtherOS poistettiin koska piraatit..." on hölynpölyä. Edes SCE ei väittänyt tätä todeksi vaan kierrellen ja kaarrellen vihjaili siihen suuntaan. Mutta todisteita ei yhä tänäkään päivänä ole. Jos SCE olisi pitänyt päänsä kiinni, ja jättänyt OtherOSin vanhoihin koneisiin, ei PS3:a olisi avattu. Lisäksi voimme hyvällä syyllä sanoa, että PS3:n tietoturva ei perustunut siihen, että se olisi ollut vahva murrettava. Se perustui siihen, että syytä murtaa sitä ei yksinkertaisesti ollut olemassa ennen kuin OtherOS poistettiin.
SCE mainosti OtherOS-toimintoa kohtalaisesti ja tarkkaan rajatulle käyttäjäryhmälle. Koko toimintoa varten on olemassa verkkosivu jota SCE käytti toiminnon promoamiseen. Sivuston on toki muuttunut tässä vuosien varrella hieman, mutta se on yhä olemassa.
http://www.playstation.com/ps3-openplatform/index.html
Media tuesta sen verran, että PS3:n GameOS ei lupauksista huolimatta vieläkään esim. tue Matroskaa joka perustuu Theora-videolle ja Vorbis-äänelle. Kyseessä on Internetin toiseksi tai kolmanneksi suosituin mediapakkaustapa. OtherOSin läpi tämänkin materiaalin katsominen onnistuu. Täten en näe miten OtherOS olisi epäoleellinen toiminto jos tarkastelemme sitä miten se tukee PS3:a multimediakoneena.
PS3:lla on identiteetti kriisi sen suhteen kenelle se on tarkoitettu. Voimme väitellä viikkoja siitä mikä on sen pääasiallinen käyttötarkoitus, mutta sopimukseen emme silti pääsisi siitä. Etenkin koska Playstation-brändi on vahvasti pelaajille suuntautunut. Tosin kuten Playstation-brändätyt Android-laitteet osoittavat, tuo seikka on muuttumassa.
Sanokaa mitä sanotte, mutta OtherOS ei ollut eikä ole vähäpätöinen toiminto. :)
Edirol: Game Developers Conference 2007:lta on olemassa hyvä video jossa YDL:n esittelijä kertoo aika tarkasti mitä OtherOSilla voi tehdä. Kannattaa myös kiinnittää huomiota sanavalintoihin kuten esim. "...Playstation 3 was designed to be a home computer as well.." ja "...last year Sony contracted our company to..." :)
http://www.youtube.com/watch?v=OLxKjvuvSpY
Rekisteröitynyt 03.07.2008
28.04.2011 klo 17.08
Wall of text
Asia on simppeli. Olen käyttänyt PS3:sta 2 vuotta, 4 kaveriani ovat omistaneet PS3:n alusta asti, eikä kenelläkään ole missään vaiheessa tullut sellasta tilannetta eteen, että OtherOS olisi ollut tarpeellinen tukemaan laitteen mediaominaisuuksia tai mitään muutakaan. PS3 tukee kaikkia tärkeimpiä mediatiedostoja ja jos ne ei riitä niin mennään jo melkosen hifistelyn puolelle.
En puhunut OtherOS:stä piratismin kehtona siinä mielessä, että sillä voisi PS3:n pelejä ajaa ja epäilen, että sekään olisi mahdotonta, mutta piratismi tulisi kukoistamaan sillä siitä huolimatta huomattavasti helpommin kuin PS3:n omalla käyttöjärjestelmällä. MKV-tiedostomuotoa ei ole tullut muualla vastaan kuin waretettujen HD-elokuvien yhteydessä, joten voisin epäillä, että siinä on yksi syy miksi juuri sitä tiedostomuotoa hanakasti tahdotaan PS3:lle ja siitäkin huolimatta, peruskäyttäjälle .mkv ei ole oleellinen tiedostomuoto.
OtherOS on erittäin pienen marginaalikäyttäjäryhmän käyttämä ominaisuus, se ei ole oleellinen peruskäyttäjälle, eikä se ole oleellinen PS3:n kyvylle toimia mediakoneena, vaikka se sitä lievästi täydentäisikin.
Kyllä, siitä edelleen on höytyä, mutta erittäin rajoitetusti ja kyllä siitä saa ruikuttaa, mutta älkää jumalauta oikeasti pitäkö sitä minään massiivisena paskamyrskyn arvoisena hirmutekona, koska se ei sitä todellakaan ole.
PS3:n oleellisin, tärkein funktio on toimia pelikoneena anyfuck, joten en näe miten pelaajille Linux olisi mitenkään oleellinen pelikoneessa, kun ei sillä pelata edes tietokoneella ainakaan vaivatta.
Edit: On kyllä kerrassaan huvittavan ironista väitellä, että miksi Linux ei ole oleellinen pelikonsolille.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
29.04.2011 klo 20.53
Wall of text
Ja yksittäistapausten käyttäminen tilastoina ei oikein vie tätä keskustelua eteenpäin. Myös Minulla on ystäviä jotka käyttävät/käyttivät OtherOSia koska olivat tietoisia siitä mitä kaikkea sillä voi tehdä, ja ennen kaikkea omaavat sen käyttöön tarvittavan teknisen osaamisen.
Miten piratismi kukoistaisi OtherOSilla ja millaista se olisi? Miten se eroaisi GameOSin piratismista? Teknisesti OtherOS ei mahdollista PS3:n kaupallisten pelien lisensoimatonta käyttöä. Jos se olisi mahdollista niin johan PS3 olisi jo murrettu niiden ensimmäisten 12kk aikana kun laite tuotiin myyntiin.
Ja jos OtherOS järjestelmän käyttö olisi oikeasti niin marginaalista kuin väität niin veikkaan, että GameOS järjestelmää ei oltaisi koskaan murrettu jotta sen läpi voitaisiin ajaa Gnu/Linuxia ja muita käyttöjärjestelmiä. :)
Ehkä laite jota pidät "pelikonsolina" ei ole "pelikonsoli"? ...Näet edelleen PS3:n vain pelilaitteena, mikä on sääli. Todellisuudessa se on paljon muutakin.
30.04.2011 klo 10.15
Wall of text
Ja yksittäistapausten käyttäminen tilastoina ei oikein vie tätä keskustelua eteenpäin. Myös Minulla on ystäviä jotka käyttävät/käyttivät OtherOSia koska olivat tietoisia siitä mitä kaikkea sillä voi tehdä, ja ennen kaikkea omaavat sen käyttöön tarvittavan teknisen osaamisen.
Miten piratismi kukoistaisi OtherOSilla ja millaista se olisi? Miten se eroaisi GameOSin piratismista? Teknisesti OtherOS ei mahdollista PS3:n kaupallisten pelien lisensoimatonta käyttöä. Jos se olisi mahdollista niin johan PS3 olisi jo murrettu niiden ensimmäisten 12kk aikana kun laite tuotiin myyntiin.
Ja jos OtherOS järjestelmän käyttö olisi oikeasti niin marginaalista kuin väität niin veikkaan, että GameOS järjestelmää ei oltaisi koskaan murrettu jotta sen läpi voitaisiin ajaa Gnu/Linuxia ja muita käyttöjärjestelmiä. :)
Ehkä laite jota pidät "pelikonsolina" ei ole "pelikonsoli"? ...Näet edelleen PS3:n vain pelilaitteena, mikä on sääli. Todellisuudessa se on paljon muutakin.
Paljonko tuolle OtheOs:lle jäi käyttömuistia? Siitä voi jokainen päätellä kuinka sulavasti kyseinen ominaisuus toimi, jotka eivät sitä ole itse todenneet.
Kirjoita kommentti