V2:n oma tarkka-ampujapeli
Noh, myönnetään, ettei uutisotsikko tarkalleen ottaen pidä paikkaansa, mutta Sniper Elite -peli on saamassa jatkoa ja jatko-osan nimi on Sniper Elite V2. Peliä työstää ykkösen tavoin Rebellion Developments ja sen julkaisee 505 Games. Sniper Elite V2:n on tarkoitus ilmestyä ensi vuonna Xbox 360:lle ja Playstation 3:lle. Luultavaa on myös, että maisemat sijoittuvat edelleen toiseen maailmansotaan.
"Olemme todella innoissamme tehdessämme tätä odotettua jatko-osaa Rebellionin kanssa. Sniper Elite on ollut genren merkkipaalu, eikä sitä ole ohitettu... ennenkuin nyt", kertoo 505:n Ian Howe lehdistötiedotteessa.
Keskustelut (13 viestiä)
07.04.2011 klo 11.20
07.04.2011 klo 11.21
Nii kai tässä sit pääsee pelaamaan manun ja kumppaneiden kanssa? Jos ei niin äkkiä pelintekijöille infoa!
07.04.2011 klo 11.41
07.04.2011 klo 11.43
Sniper Elitellä ei ainankaan ollut ongelmia vapaan maailman kanssa. Rölleys, tuuli, painovoima, aseen käyttö ja luodin tyyppi pitäisi ottaa ampumisessa huomioon, sekä painottaa realistisuutta ja vain harvoin jos koskaan pakottaa lähitaisteluun. Lisäksi healaus pitäisi rajoittaa lähes nolliin ja kuoleminen tehdä helpommaksi, mikä painottaa realistisesti siihen hiippailevaan pelityyliin. Vähän enemmän ehkä muutakin ympäristöä kuin kaupunkia, camoilua (rölleilyä) ja vihollisia pitäisi realisoida, tyhmentämättä kuitenkaan liikaa tai vastakaikuna olla lisäämättä maagisia näkökykyjä ym.
Nämä asiat kun ovat kunnossa, niin varmasti tulisi vähintään pelimekaniikaltaan genrelleen uskollinen teos. Toiminta ei kuulu peliin, sillä genren pelaajakunta ja tarjonta on erittäin pieni. Mikäli paketti on jees ja peli on tunnelmaltaan semirealistinen, niin varmasti tulee kyseistä teosta vähintään kokeiltua.
Varsin hieno ominaisuus olisi myös hudiköyhyys. Pelissä ei olisi paljoakaan hudeja, vaan kaikki toteutettaisiin reaaliaikaisesti Alone in the Darkin ja Crysiksen tapaan. Sopisi mainiosti näin hidastempoiseen pelityyppiin. Lisäksi vierelle voisi asentaa vaikka pienen "esineen" mittaamaan tuulta.
Aika näyttää...
07.04.2011 klo 11.51
Pääpainon pitää totta kai olla vain ja ainoastaan tarkka-ampumisessa. Tuskin ketään kiinnostaa hiippailla jonnekkin linnoitukseen ja seisoaltaan aina napsia linnoituksesta tarkkuuskiväärillä porukkaa alas nurkalta kurkkien, kuten yleensä on nykyään ollut tapana. Kukaan tuskin muutenkaan haluaisi tehtäviä tyyliin: "Asenna räjähde AA-tykkeihin". Ne ovat 100 kertaa nähtyjä, tylsiä ja se idea katoaa. Tarkka-ampuja tukee joukkojen etenemistä, salamurhaa ja napsii porukkaa. Näin päin mielummin...
Aseiden päivitettävyys voisi sopia hyvin toteutettuna myös tällaiseen teokseen. Myös camon ja varustuksen valitseminen pelin alussa, varustus painon eikä slottejen mukaan.
07.04.2011 klo 11.56
...Miks missään pelissä ei pelata kriitikolla? Ois aikas huvittavaa. :P
Rekisteröitynyt 29.05.2007
07.04.2011 klo 12.31
Pistetäänpä muistiin. Sniper:Ghost Warrior kiinnosti hetken aikaa, ennen kuin luin arvostelut. Jos tämä vaikka hoitaisi homman kotiin...
Rekisteröitynyt 03.09.2007
07.04.2011 klo 13.29
07.04.2011 klo 13.57
Kyllä sellainen sniputin peli olisi poikaa mikä olisi täysin vapaa maailma, ja annetaan vain tehtävä että eliminoi tämä ja tämä kohde. Tyyli muuten aivan vapaa. Sellainen olisi herkkua.
Arma 2?
07.04.2011 klo 16.37
08.04.2011 klo 08.07
...Miks missään pelissä ei pelata kriitikolla? Ois aikas huvittavaa. :P
Koska kynä on miekkaa terävämpi, ja näppäimistö kivääriä tappavampi. Kriitikko on overkilliä.
08.04.2011 klo 19.29
Rekisteröitynyt 01.04.2010
09.04.2011 klo 04.02
Paskaa.
Kirjoita kommentti