Sony vs. Geohot mutkistuu - Geohot pakeni?
Mm. VGHQ kertoo viimeisimmistä uutisista Sony vs. PS3-hakkeri Geohot -oikeusjutusta. Mitä ilmeisemmin jutun toinen osapuoli on lähtenyt Etelä-Amerikkaan, eikä kellään ole tietoa, koska hän aikoo tulla takaisin. Samalla on myös viivästynyt oikeuden määräys siitä, että Geohotin pitää luovuttaa puolueettomalle osapuolelle kaikki kiintolevynsä ja muut PS3:n hakkerointiin liittyvät välineet - hän kun ei ole ollut oikeassa maassa, jotta pystyisi niistä vielä puuttuvat palaset luovuttamaan.
Lisäksi Sony lakimiehineen on nyt tarttunut vahvasti siihen, kun Geohot kertoi, ettei omista PSN-tiliä. Todisteita päinvastaisesta on löytynyt ja nyt Sony voi nojata siihen, että Geohot on sen luodessaan hyväksynyt käyttäjäoikeudet. Draama tihenee.
Keskustelut (73 viestiä)
23.03.2011 klo 19.26
Rekisteröitynyt 18.01.2010
23.03.2011 klo 19.28
23.03.2011 klo 19.44
23.03.2011 klo 19.56
Saahan sitä vapaa ihminen lomalla käydä missä haluaa ja olla miten kauan vain. Vai onko tämäkin rikos Sonya vastaan.
Eihän uutisessa väitetäkään ettei saisi.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.03.2011 klo 19.59
Kommentin minimeaw eawieawieiaw.. yay!
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.03.2011 klo 20.17
En oikein jaksa uskoa että geohot yrittäisi jotain niin epätoivoista vaihtoehtoa kuin paeta. Jokatapauksessa tämä hänen toimintansa ei oikein edistä hänen tilannettaan oikeudessa.
23.03.2011 klo 20.41
23.03.2011 klo 20.41
23.03.2011 klo 20.46
Että näin.
23.03.2011 klo 20.57
23.03.2011 klo 21.17
"Hotz is currently on vacation in a South American country. As common sense would dictate, there is no reason to "flee" from a civil case. These sites have based their claims on misinterpretations of the court documents and an image posted on Geohot's blog. "
Että näin.
"Hotz is currently on the dark side of the moon eating porridge."
Että näin. Lainaaminen ilman lähteitä on muuten todella luotettavaa tiedon jakamista.
23.03.2011 klo 21.17
Rekisteröitynyt 30.11.2010
23.03.2011 klo 21.50
23.03.2011 klo 22.37
24.03.2011 klo 07.03
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.03.2011 klo 07.38
http://geohotgotsued.blogspot.com/
Harmi. Elättelin toiveita että tyypistä olisi päästy eroon. Huvittavaa luettavaa muuten tuo blogi. Pientä katkeruutta aistittavassa noissa kirjoituksissa:D
24.03.2011 klo 07.45
Onko se ihme kun Sony käyttäytyy täysin mielivaltaisesti, riippuen siitä mistä maasta hakkeri on:
http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article596553.ece
Rekisteröitynyt 22.04.2007
24.03.2011 klo 08.09
http://geohotgotsued.blogspot.com/
Kiitos linkistä. Hotz tarjosi linkkejä artikkeleihin, jotka käsittelevät itseänikin askarruttavia asioita:
http://tinyurl.com/49wcnks
http://tinyurl.com/4djfxc9
24.03.2011 klo 09.33
24.03.2011 klo 09.45
Luuseri on luuserille luuseri.
24.03.2011 klo 11.02
Kiva luuseri.
Kiva suurkorporaation orja.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.03.2011 klo 12.22
"Pientä katkeruutta aistittavassa noissa kirjoituksissa:D"
Onko se ihme kun Sony käyttäytyy täysin mielivaltaisesti, riippuen siitä mistä maasta hakkeri on:
http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article596553.ece
Joku open-source käyttiksen "hakkeroija" on vähän eri juttu kuin rikollinen, joka toi piratismin ja huijarit PS3:lle.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
24.03.2011 klo 12.42
Kannattaa välillä katsella maailmaa muidenkin kuin niiden Sony lasien takaa, saattaa löytyä ihan uusia värejä.
24.03.2011 klo 14.13
Rikollinen? Oletko joku kaikkivaltias tuomari vai, eli et malta odottaa oikeuden päätöstä kun jo jaat oikeutta?
Luuletko oikeasti ettei oltaisi samassa tilanteessa ilman GeoHotia?
24.03.2011 klo 14.31
Ehkä ne tusinaräiskinnät ovat vähän parempia kuin Socom. En viittinyt betaa edes koskea kun jotain patchia lataili monta tuntia. Roskaa. Geohotin luuseri otti ja pakeni, takaisin oikeuteen ja hirtto hommiin niin päästään siitä typerästä pörröpäästä
Rekisteröitynyt 22.06.2008
24.03.2011 klo 15.48
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.03.2011 klo 16.03
Tagman, ihan vaan FYI, mikään, mitä ge0hot ps3:lle teki, ei itsessään mahdollista piratismia konsolilla.
Geohot avoi portit jotka mahdollisti piratismin. Kiinalaiset löi samalla hetkellä hyllyt täyteen piraattipelejä ja kiittelivät geohottia.
Rikollinen? Oletko joku kaikkivaltias tuomari vai, eli et malta odottaa oikeuden päätöstä kun jo jaat oikeutta?
Luuletko oikeasti ettei oltaisi samassa tilanteessa ilman GeoHotia?
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
24.03.2011 klo 16.09
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
Sori mut sä et ole mikään auktoriteetti :D
24.03.2011 klo 16.53
Sinähän tässä sitten rikollinen olet, eikä siihen mitään oikeuden päästöstä tarvita.
24.03.2011 klo 17.28
24.03.2011 klo 17.40
Boksipojilla taas aivot narikassa ja sienet suupielessä, kun meuhkaavat täällä kuin idiootit.
Eikös sinun pitäisi olla takaisin polvillasi antamassa Sonyn herrojen pissiä silmiisi? Voit siinä samalla sitten levitellä käsiä ettei sua kiinnosta.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
24.03.2011 klo 18.06
Geohot avoi portit jotka mahdollisti piratismin.
Eikös Sony ole tällä logiikalla aivan yhtä rikollinen, kun he tekivät PS3:n, joka mahdollistaa piratismin PS3:lla?
Sitä paitsi Geohot on vastuussa vain omista teoistaan. Ei esim. lusikkatehdas voi olla syyllinen siihen, että heidän lusikallaan on joku sekopää kaivanut toiselta silmät irti.
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
Tämä lause on kyllä taas roomalaisen oikeustajun ja järjenkäytön riemuvoitto. Jos et sattunut tietämään, niin rikollisen asema edellyttää rikoksen tekoa, joka selvitetään oikeudessa.
Vaikka Sonyllä käytäntö on natsimainen, että kun syyllinen on löydetty niin pitää enää keksiä rikos, niin se ei tarkoita että sinun tarvitsee sitä noudattaa.
24.03.2011 klo 19.02
Toivoisin myös, että kun asia aikoinaan oikeasti menee käsittelyyn, otettaisiin myös valmistajan vastuu huomioon. Mielestäni on moraalinen dilemma, että joku tekee ja myy tuotteen josta ei itse ole missään vastuussa kun havaitaan kuitenkin selvä valmistusvika.
Mutta porina asiasta onkin onneksi koko ajan kasvamassa, ja alalla kauemmin olleet toki kyseenalaistavat Sonyn moraalikäsityksen ja itsekehitetyn vastuuvapauden.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.03.2011 klo 19.11
Geohot avoi portit jotka mahdollisti piratismin.
Eikös Sony ole tällä logiikalla aivan yhtä rikollinen, kun he tekivät PS3:n, joka mahdollistaa piratismin PS3:lla?
Jos nyt tarpeeksi raiteilta lähdetään, niin kyllähän tässä voidaan jumalaakin lähteä syyttämään kun loi ihmiset.
Sitä paitsi Geohot on vastuussa vain omista teoistaan. Ei esim. lusikkatehdas voi olla syyllinen siihen, että heidän lusikallaan on joku sekopää kaivanut toiselta silmät irti.
Geohot on vastuussa teoistaan ja tiesi hyvin mihin hänen hakkerointiaan pääasiassa käytetään. Ei ole lailista käydä murtamassa jonkun kultaliikkeen oveakaan ja kytkeä varashälyttimet pois, jonka jälkeen kävellä muina miehinä pois ja huutaa syrjäkadun nisteille: "kytkin tuolta suojaukset pois, ettähän käy varastamassa mitään, koska en hyväksyisi sellaista[trollface]". Kun suojaukset on luotu pitämään varkaat loitolla, niin niiden murtaja on vähintään yhtä rikollinen kuin varkaatkin.
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
Tämä lause on kyllä taas roomalaisen oikeustajun ja järjenkäytön riemuvoitto. Jos et sattunut tietämään, niin rikollisen asema edellyttää rikoksen tekoa, joka selvitetään oikeudessa.
Näiden todisteiden valossa geohottia voi täysin vapaasti sanoa rikolliseksi. Ei selvä varas tai murhaajakaan viaton ole, vaikka ei virallista tuomiota olisikaan syystä tai toisesta saanut.
24.03.2011 klo 19.24
24.03.2011 klo 19.40
En usko todellakaan, että Sony mietti seurauksia yhtään kun lähti viemään asiaa. Täysin päinvastoin kuin muut valmistajat.
24.03.2011 klo 19.47
Geohot avoi portit jotka mahdollisti piratismin.
Eikös Sony ole tällä logiikalla aivan yhtä rikollinen, kun he tekivät PS3:n, joka mahdollistaa piratismin PS3:lla?
Eipä taida kuitenkaa PS3:n käyttöehdot sallia hakkerointia, joka mahdollistaa piratismin!
24.03.2011 klo 19.50
Milloin nää pintavialliset ilmestyksenomaiset vertailut loppuu? Moderaattorit sais poistaa nää.
Mut ok, mitä jos et kuitenkaan murtaudukaan toisen kultaliikkeeseen missään vaiheessa, vaan omaan autoosi, omaan asuntoosi etc. Millä Sony on sekoittanut jengin pään on se, että et enää omistakaan ostamiasi Sonyn tuotteita. Sony on päätynyt tähän, koska ei muuten enää pärjää. Tuote on toki sun, mutta et saa käyttää sitä miten haluat eli ei se ookaan sun. Mutta se on puhdasoppista fasismia.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.03.2011 klo 20.07
Milloin nää pintavialliset ilmestyksenomaiset vertailut loppuu? Moderaattorit sais poistaa nää.
Mut ok, mitä jos et kuitenkaan murtaudukaan toisen kultaliikkeeseen missään vaiheessa, vaan omaan autoosi, omaan asuntoosi etc. Millä Sony on sekoittanut jengin pään on se, että et enää omistakaan ostamiasi Sonyn tuotteita. Sony on päätynyt tähän, koska ei muuten enää pärjää. Tuote on toki sun, mutta et saa käyttää sitä miten haluat eli ei se ookaan sun. Mutta se on puhdasoppista fasismia.
Omaan autoon murtautuminen olisi vastannut sitä, että geohot olisi murtanut PS3:n suojaukset, mutta ei olisi jakanut ohjeita tämän tekoon koko mailmalle. Se on juuri se avainpointti koko hommassa.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
24.03.2011 klo 20.20
Jos nyt tarpeeksi raiteilta lähdetään, niin kyllähän tässä voidaan jumalaakin lähteä syyttämään kun loi ihmiset.
Jumalalla ei ole mitään tekemistä PS3:n kanssa.
Ei ole lailista käydä murtamassa jonkun kultaliikkeen oveakaan ja kytkeä varashälyttimet pois, jonka jälkeen kävellä muina miehinä pois ja huutaa syrjäkadun nisteille: "kytkin tuolta suojaukset pois, ettähän käy varastamassa mitään, koska en hyväksyisi sellaista[trollface]". Kun suojaukset on luotu pitämään varkaat loitolla, niin niiden murtaja on vähintään yhtä rikollinen kuin varkaatkin.
En näe miten tämä on verrattavissa siihen, että Geohot jakaa tietoa, jota voi mahdollisesti käyttää piratismiin. Kertomasi esimerkki on ymmärtääkseni rikosnimikkeeltään murto (ja mahdollisesti vandalisointi). Tässä tapauksessa henkilö on itse tehnyt rikoksen.
Geohotin osuus jää parhaimmillaankin suunnittelu/valmisteluvaiheeseen (henkilö itse suunnittelee rikoksen, muttei toteuta sitä) ja se ei ainakaan Suomen laissa ole rikos: http://tinyurl.com/4z53qv5.
Ei tunnu olevan Amerikassakaan:
http://tinyurl.com/nmztgl
Vähän sama kuin Sir Doyle olisi pistetty putkaan, jos hänen keksimäänsä rikosta Sherlock Holmes -tarinassa olisi käytetty tosielämässä.
Näiden todisteiden valossa geohottia voi täysin vapaasti sanoa rikolliseksi. Ei selvä varas tai murhaajakaan viaton ole, vaikka ei virallista tuomiota olisikaan syystä tai toisesta saanut.
Minkä todisteiden? Että hän lähti lomalle? Mitä lakipykälää Geohot on rikkonut?
24.03.2011 klo 20.27
No parasta pikkuhiljaa kaikkien ymmärtää netin realiteetit, etenkin Sonyn. Se mitä jää jannu teki vastaa sitä kuin vaikka minä lataisin autoni viritetyn ECU-softan tiedot sieltä ja pistäisin kaikkien jakoon, ja jokainen saa tehdä niillä mitä tahtoo. Ja vastaavaa tehdään koko ajan ja joka tuotteelle missä vain modaus on mahdollista. Silti en ole syyllinen siihen et joku ääliö ajaa sillä viritetyllä Audillaan ylinopeutta jonkun yli.
24.03.2011 klo 20.56
Rekisteröitynyt 04.11.2007
24.03.2011 klo 21.21
Jos nyt tarpeeksi raiteilta lähdetään, niin kyllähän tässä voidaan jumalaakin lähteä syyttämään kun loi ihmiset.
Jumalalla ei ole mitään tekemistä PS3:n kanssa.
Kyllä on, jos lähdetään tarpeeksi kauas. Ilman ihmisiä ei nimittäin olisi PS3:sta saatika piratismia ainakaan maapallolla.
En näe miten tämä on verrattavissa siihen, että Geohot jakaa tietoa, jota voi mahdollisesti käyttää piratismiin. Kertomasi esimerkki on ymmärtääkseni rikosnimikkeeltään murto (ja mahdollisesti vandalisointi). Tässä tapauksessa henkilö on itse tehnyt rikoksen.
Murto se kopiosuojausten kiertokin on.
Näiden todisteiden valossa geohottia voi täysin vapaasti sanoa rikolliseksi. Ei selvä varas tai murhaajakaan viaton ole, vaikka ei virallista tuomiota olisikaan syystä tai toisesta saanut.
Minkä todisteiden? Että hän lähti lomalle? Mitä lakipykälää Geohot on rikkonut?
Tarkoitin sitä, että tyyppi on kiertänyt suojaukset ja laittanut tiedot jakoon. Hän on yleisesti tunnustanut tekonsa ja hänen hakkerointiaan käytetään lähinnä piratismiin ja cheattaamiseen. Se riittää minulle leimata kaveri rikolliseksi. Ja tyypin ylimielinen käytös, huomion haku ja kerjääminen ei ainakaan minulta kerää sympatiapisteitä.
24.03.2011 klo 22.17
Kertomasi esimerkki on ymmärtääkseni rikosnimikkeeltään murto (ja mahdollisesti vandalisointi). Tässä tapauksessa henkilö on itse tehnyt rikoksen.
Jos yrittää korjata muiden oikeustietoa, niin kannattaisi edes itse olla perillä asioista. Murtoa tai vandalisointia ei tunne ainakaan suomen rikoslaki.. Julkisrauhanrikkominen ja vahingonteko. Eikä siitä hälytyslaitteen poistamisesta tulisi mitään lisää, ellei kukaan menisi hakemaan niitä koruja pois sieltä.
24.03.2011 klo 22.24
Geohotin osuus jää parhaimmillaankin suunnittelu/valmisteluvaiheeseen (henkilö itse suunnittelee rikoksen, muttei toteuta sitä) ja se ei ainakaan Suomen laissa ole rikos: http://tinyurl.com/4z53qv5.
"Joka ennen rikosta tai sen aikana neuvoin, toimin tai muilla tavoin tahallaan auttaa toista tahallisen rikoksen tai sen rangaistavan yrityksen tekemisessä, tuomitaan avunannosta rikokseen saman lainkohdan mukaan kuin tekijä. Rangaistusta määrättäessä sovelletaan kuitenkin, mitä 6 luvun 8 §:n 1 momentin 3 kohdassa sekä 2 ja 4 momentissa säädetään.
Yllytyksestä rangaistavaan avunantoon rangaistaan avunantona."
Kyllä tämä syyttäjälle meilläkin menisi.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
24.03.2011 klo 23.07
Kyllä on, jos lähdetään tarpeeksi kauas. Ilman ihmisiä ei nimittäin olisi PS3:sta saatika piratismia ainakaan maapallolla.
Niin, mutta Jumala ei ole suoraan vaikuttanut PS3:n syntyyn, vaan sen on tehnyt ihmiset itse.
Havainnollistan yksinkertaisella esimerkillä:
Sony teki PS3:n
Geohot hakkeroi PS3:a
Mitä Jumala on tehnyt PS3:n kanssa?
Murto se kopiosuojausten kiertokin on.
Ehkä, mutta rikollista se on vain jos sitä käyttää rikollisiin tarkoitusperiin.
Tarkoitin sitä, että tyyppi on kiertänyt suojaukset ja laittanut tiedot jakoon. Hän on yleisesti tunnustanut tekonsa ja hänen hakkerointiaan käytetään lähinnä piratismiin ja cheattaamiseen. Se riittää minulle leimata kaveri rikolliseksi. Ja tyypin ylimielinen käytös, huomion haku ja kerjääminen ei ainakaan minulta kerää sympatiapisteitä.
Syytön kunnes syylliseksi todetaan. Nyt kun olet löytänyt rikollisen niin yritäpä ihan huviksesi keksiä vielä rikos.
Jos yrittää korjata muiden oikeustietoa, niin kannattaisi edes itse olla perillä asioista. Murtoa tai vandalisointia ei tunne ainakaan suomen rikoslaki.. Julkisrauhanrikkominen ja vahingonteko. Eikä siitä hälytyslaitteen poistamisesta tulisi mitään lisää, ellei kukaan menisi hakemaan niitä koruja pois sieltä.
Aha? Jos et tajunnut, niin pointti oli, että esimerkki oli vääristynyt. En ole lakiasioiden asiantuntija (en ole näin muistaakseni väittänytkään), enkä ymmärrä miten olisin kenenkään oikeustietoa yrittänyt korjata, kun vaihtoehtoa omalle esitykselleni ei alunperinkään ollut.
Kyllä tämä syyttäjälle meilläkin menisi.
Enpä olisi ihan niin varma. Siinä puhuttiin tahallisesta avunannosta ja eikö se tarkoittaisi, että Geohot olisi aktiivisesti yhteydessä rikollisiin? Se että tiedot on kaikkien saatavilla ei ainakaan minun mielestäni kuulosta tahalliselta avunannolta.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
25.03.2011 klo 00.38
http://www.osnews.com/story/24566/Hotz_Didn_t_Flee_Didn_t
25.03.2011 klo 09.00
Enpä olisi ihan niin varma. Siinä puhuttiin tahallisesta avunannosta ja eikö se tarkoittaisi, että Geohot olisi aktiivisesti yhteydessä rikollisiin? Se että tiedot on kaikkien saatavilla ei ainakaan minun mielestäni kuulosta tahalliselta avunannolta.
Siis ei tuossa ole tuo aktiivisuus se ongelma, mitä tuomioistuin joutuisi miettimään, sehän nyt on selvää. Tahallisuus taas on tässä se tuomioistuimen pähkäiltävä. Oliko Hotzilla tarkoitus jakaessaan tietoa aiheuttaa murtautumiset Sonyn verkkoon.. mielestäni oli, mutta joo..
25.03.2011 klo 10.16
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
Judge Tagman?
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.03.2011 klo 10.22
Siis ei tuossa ole tuo aktiivisuus se ongelma, mitä tuomioistuin joutuisi miettimään, sehän nyt on selvää. Tahallisuus taas on tässä se tuomioistuimen pähkäiltävä.
Ongelma on se, että tämä tahallisuus pitäisi yrittää todistaa jotenkin (todistustaakka on sivistysvaltioissa siis syyttäjällä). Ja jos henkilö ei ole aktiivisesti ollut yhteydessä rikollisiin niin todisteet jäävät aika laihoiksi.
Ja sitä paitsi minun ymmärtääkseni Suomessa avunantoa rikkomukseen ei tunneta ja niin kauan kuin Geohot ei itse hyödy tästä piratismista, niin mielestäni sitä on vaikea pitää avunantona tekijänoikeusrikokseen.
Tämän takia Sony toimi taannoin tyypilliseen alhaiseen tapaansa:
http://tinyurl.com/6zgbo72
A strange tactic Sony is attempting to use against Mr. Hotz was to send him $1 via his paypal account, which was the same as his email address, to prove that he was taking donations, even though he never requested any donations at any time! -- Naughty SCEA!
Jos joku tässä on rikollinen niin se on Sony.
Judge Tagman?
Hauska kun taisin taannoin väittää, että tagman pitää kaikkea Sonyn vastaista rikollisena ja yllätys pyllätys täällä sitä ollaan tuomiota jo jakamassa, vaikka oikeudenkäsittely on vielä kesken. Perustelutkin ovat vähemmän yllättäen tätä luokkaa:
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
25.03.2011 klo 10.36
Näiden todisteiden valossa geohottia voi täysin vapaasti sanoa rikolliseksi. Ei selvä varas tai murhaajakaan viaton ole, vaikka ei virallista tuomiota olisikaan syystä tai toisesta saanut.
Oikeudenkäynnissä puidaan, tekikö syytetty kyseisen teon, mikä teko itse asiassa olikaan, ja mitkä olivat tekijän vaikuttimet, ja vasta tämän jälkeen määritellään se onko rikos tapahtunut, ja jos on, kuinka vakava se oli.
Tämän tapauksen vertaaminen murhaan tai tappoon on olkiukko, koska jälkimmäisissä joku on faktuaalisesti kuollut väkivaltaisesti, mutta Sony ei ole kuollut eikä hirvittävästi edes kärsinyt.
Pahoinpitelysyytteen voi nostaa tuuppimisestakin, mutta on ihan eri asia, meneekö se tuomioistuimessa läpi.
25.03.2011 klo 10.57
Eli on täysin selvä missään mennään Sonyn kanssa, kohta lienee kyse lähinnä siitä kestääkö enää oikeudenkaan hermo Sonyn sekopäisyyden kanssa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.03.2011 klo 13.28
Judge Tagman?
Hauska kun taisin taannoin väittää, että tagman pitää kaikkea Sonyn vastaista rikollisena ja yllätys pyllätys täällä sitä ollaan tuomiota jo jakamassa, vaikka oikeudenkäsittely on vielä kesken. Perustelutkin ovat vähemmän yllättäen tätä luokkaa:
Rikollinen mikä rikollinen, ei siihen oikeuden tuomiota tarvita.
Tuo ei ollut perustelu, vaan se että minun mielestä geohot toimi rikollisesti ja näinollen hän on minun silmissäni rikollinen.
Kun Sony kuuli et GeoHot on viime vuonna varatulla lomamatkalla, pisti ne tiedotteen asiaan yhtään perehtymättä, et GH halveksuu oikeutta ja että tämä herättää hyvin vakavia kysymyksiä.
Asia kävi ilmi oikeuskäsittelyä koskevista dokumenteista, eikä mistään Sonyn tiedotteista. Dokumenteista kävi ilmi, että geohotin "lomailun" takia kiintolevyjen ja muiden härpäkkeiden toimitus tutkittavaksi on viivästynyt. Mediat otti tästä kaiken irti ja heitti ilmoille villejä spekulointeja pakenemisestä. Ja onko geohotilla edes todisteita että lomamatka on tilattu viime vuonna, vai onko koko lomailu pelkkää venkoilua ja osa hänen showtaan.
25.03.2011 klo 14.53
Se lienee helppo todistaa, mutta kuuluuko se kenellekään meistä edes? Paskaako se kenellekään täällä kuuluu?
"Dokumenteista kävi ilmi, että geohotin "lomailun" takia kiintolevyjen ja muiden härpäkkeiden toimitus tutkittavaksi on viivästynyt."
Disinformaatiota, kovot olivat jo puolueettomalla taholla, mitkä puuttui ja johon Sony puuttui oli kovojen ohjainkortit, ja nekin on jo toimitettu perässä.
"Asia kävi ilmi oikeuskäsittelyä koskevista dokumenteista, eikä mistään Sonyn tiedotteista."
The filing reads (from Sony): “After Magistrate Judge Spero ordered an inspection of Hotz’s devices and ordered Hotz to appear at a deposition in California, SCEA learned that Hotz had deliberately removed integral components of his impounded hard drives prior to delivering them to a third party neutral and that Hotz is now in South America, an excuse for why he will not immediately provide the components of his hard drives as requested."
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.03.2011 klo 15.08
Tuo ei ollut perustelu, vaan se että minun mielestä geohot toimi rikollisesti ja näinollen hän on minun silmissäni rikollinen.
Tätähän minä juuri tarkoitan. Sinun mielestäsi hän on rikollinen, koska hänen tavoitteensa ja käytäntönsä eivät mene Sonyn vastaavien kanssa yksiin.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.03.2011 klo 16.37
Tuo ei ollut perustelu, vaan se että minun mielestä geohot toimi rikollisesti ja näinollen hän on minun silmissäni rikollinen.
Tätähän minä juuri tarkoitan. Sinun mielestäsi hän on rikollinen, koska hänen tavoitteensa ja käytäntönsä eivät mene Sonyn vastaavien kanssa yksiin.
Jos haluat väkisin vääntää homman niin, että olen tätä mieltä vain ja ainoastaan siksi, että haluan väkisin olla Sonyn kanssa samaa mieltä, niin sille en voi mitään. Olen mielestäni perustellut todella selvästi miksi pidän herraa rikollisena alustasta riippumatta.
25.03.2011 klo 16.58
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.03.2011 klo 17.45
Jos haluat väkisin vääntää homman niin, että olen tätä mieltä vain ja ainoastaan siksi, että haluan väkisin olla Sonyn kanssa samaa mieltä, niin sille en voi mitään. Olen mielestäni perustellut todella selvästi miksi pidän herraa rikollisena alustasta riippumatta.
Teet sen kuule ihan itse. Jos kyseessä olisi ollut mikä tahansa muu firma niin olisit uutisen ohittanut olankohautuksella, mutta nyt kun on rakas Sony kyseessä, niin kaikki hakkerit pitää saada hirteen.
Ja jos perusteluilla meinaat näitä:
Tarkoitin sitä, että tyyppi on kiertänyt suojaukset ja laittanut tiedot jakoon. Hän on yleisesti tunnustanut tekonsa ja hänen hakkerointiaan käytetään lähinnä piratismiin ja cheattaamiseen. Se riittää minulle leimata kaveri rikolliseksi.
Ikävä kyllä mikään noista ei ole todiste.
Näiden todisteiden valossa geohottia voi täysin vapaasti sanoa rikolliseksi.
Ottaen huomioon, että hän ei ole vastuussa mitä hänen tiedoillaan tehdään (eikä hänen tietojaan voi käyttää edes sellaisinaan), niin ainoaksi edes realistiselta kuulostavaksi syyksi jää suojauksien kierto ja tietojen jako.
Tämä ei ole näyttävästi ennen haitannut:
http://tinyurl.com/5vxal9g
http://tinyurl.com/6yox3rv
http://tinyurl.com/yczgsdk
Varsin mielenkiintoista muuten, että pidät noita viimeisen uutisen hakkeroijia rikollisina.
Mutta nyt kun Sonyn masiinaa on hakkeroitu, niin johan irtoaa kommenttia:
http://tinyurl.com/67vtwf4
Sinun logiikallasi autotehdas olisi rikollinen, jos joku käyttäisi heidän tekemään autoa pankkiryöstössä, tai ajaisi jonkun yli heidän autollaan. Tasan tarkkaan tietävät, että näin heidän autoaan voidaan käyttää.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.03.2011 klo 18.17
Jos haluat väkisin vääntää homman niin, että olen tätä mieltä vain ja ainoastaan siksi, että haluan väkisin olla Sonyn kanssa samaa mieltä, niin sille en voi mitään. Olen mielestäni perustellut todella selvästi miksi pidän herraa rikollisena alustasta riippumatta.
Teet sen kuule ihan itse. Jos kyseessä olisi ollut mikä tahansa muu firma niin olisit uutisen ohittanut olankohautuksella, mutta nyt kun on rakas Sony kyseessä, niin kaikki hakkerit pitää saada hirteen.
Tämä menee taas turhanpäiväiseksi väittelyksi, mutta kyllä aikoinaan kritisoin XO-hakkereita ihan useammassakin keskusteluketjussa.
Tämä ei ole näyttävästi ennen haitannut:
http://tinyurl.com/5vxal9g
http://tinyurl.com/6yox3rv
http://tinyurl.com/yczgsdk
Varsin mielenkiintoista muuten, että pidät noita viimeisen uutisen hakkeroijia rikollisina.
Mutta nyt kun Sonyn masiinaa on hakkeroitu, niin johan irtoaa kommenttia:
http://tinyurl.com/67vtwf4
Minusta kokonaisen pelialustan suojausten murto nyt ei ole ihan samalla viivalla jonkun nakumodin ja yksittäisten cheattausten kanssa.
25.03.2011 klo 18.42
Rekisteröitynyt 22.04.2007
25.03.2011 klo 19.43
Tämä menee taas turhanpäiväiseksi väittelyksi, mutta kyllä aikoinaan kritisoin XO-hakkereita ihan useammassakin keskusteluketjussa.
Enpä kyllä itse ole huomannut. Mutta joo, eipä tuolla ole edes väliä, kun mitään viitteitä sinulla ei luonnollisesti ole joten tämä taisi jäädä tähän.
Minusta kokonaisen pelialustan suojausten murto nyt ei ole ihan samalla viivalla jonkun nakumodin ja yksittäisten cheattausten kanssa.
No miksi ei olisi? Sama suoritus, eri kohde. Kukaan näistä hakkereista ei saa minkäänlaista rahallista hyötyä työstään niin on kummallista, että jotkut ovat rikollisia ja jotkut eivät. Geohotin hakkerointi on sitä paitsi oikeutetuin, koska hänen ansiostaan saatiin PS3:een takaisin ominaisuus, joka lainvastaisesti vietiin pois.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.03.2011 klo 19.45
Hassua miten PS3:n koko suojaus romahti noin vain. Naps vain kuului. Lopulta se oli niin helppoa, että kaikki jotka jotain tajusi ihmetteli suu auki. Mun mielestäni valmistajan vika pitkälti koska se olisi tapahtunut kuitenkin.Pitää elää hyvin kaukana todellisuudesta jos uskoi et PS3:a ei modata. Tuskin olisi tapahtunut näin pian ilman sitä tunnettua OOS:n poistoa ilman varoitusta. Konsolit on kuin tehty osaajien modattaviksi.
Mahdontonta sanoa olisiko PS3:sta modattu koskaan näin kunnolla ilman geohottia. Suojaukset kuitenkin piti kiitettävän kauan ja geohotkin oli heittää pyyhkeen kehään. Uskon että ilman geohottia suojaukset olisi murrettu vasta PS3:n elinkaaren lopussa aikasintaan.
25.03.2011 klo 22.10
Kestikö edes puolta vuotta siitä kun OOS poistettiin, koska siitä hetkestä pitäen homma lähti isolla käyntiin.
Mun mielestä GeoHotin yliarvostus on nyt aika yliammuttua. Sen sijaan että tekisin hänestä jotain ylivertaista neroa, katsoisin että se oli vaan oikessa paikassa oikealla hetkellä. Pääosan, eli pohjatyön teki muut. Isompi ryhmä.
Vertaus on ehkä ontuva, mutta kyllähän tässä silti vain ammutaan sanansaattaja.
25.03.2011 klo 23.27
Sonyn luulisi kuitenkin käsittävän että sitä mikä internetistä, ei kräkkejä saa pois sikamaisilla tempuilla, oikeustoimilla ja yksittäisiä ihmisiä uhkailemalla.
25.03.2011 klo 23.34
Pleikkarin suojaukset on murrettu niin perusteellisesti, että niitä ei yksinkertaisella softapäivityksellä paikata. Se tietenkin harmittaa ja pelottaa Sonya.
Itse asiassa PS3 on taas suojattu. Tosin Sony ei voi ilmasta repästä uusia suojauksia joten eiköhän se kohta taas aukaista nyt kun tiedetään mitä kautta se tapahtuu.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.03.2011 klo 12.47
Kestikö edes puolta vuotta siitä kun OOS poistettiin, koska siitä hetkestä pitäen homma lähti isolla käyntiin.
Mun mielestä GeoHotin yliarvostus on nyt aika yliammuttua. Sen sijaan että tekisin hänestä jotain ylivertaista neroa, katsoisin että se oli vaan oikessa paikassa oikealla hetkellä. Pääosan, eli pohjatyön teki muut. Isompi ryhmä.
Vertaus on ehkä ontuva, mutta kyllähän tässä silti vain ammutaan sanansaattaja.
OtherOS ominaisuutta ei olisi poistettu ilman geohottia, joka alunperin hakkeroi PS3:n sen kautta. Geohot sanoi, että Sonylla voi olla vaikeuksia paikata Other OS:n heikkous ja Sony vastasi tähän poistamalla koko ominaisuuden. Geohot tuskin olisi pystynyt hakkeroimaan PS3:sta yksin, mutta uskon hänen olleen avaintekijä tapauksessa. Joka tapauksessa geohot antoi PS3 hakkeroinnille kasvot ja on tehnyt kaikille selväksi miten tärkeä henkilö hän oli PS3:n hakkeroinnissa. Hän teki Sonylle melko helpoksi hyökätä häntä ja hakkerointia vastaan, koska anonyymiteeti ei tuo oikeutta hänen egolleen.
Sonyn luulisi kuitenkin käsittävän että sitä mikä internetistä, ei kräkkejä saa pois sikamaisilla tempuilla, oikeustoimilla ja yksittäisiä ihmisiä uhkailemalla.
Sonyn tarkoitus ei olekkaan poistaa kräkkejä kokonaan netistä, vaan tämän toiminnan tarkoituksena on toimia pelotteena ja samalla laittaa syylliset vastuuseen.
26.03.2011 klo 13.12
Ja jos perusteluilla meinaat näitä:
Tarkoitin sitä, että tyyppi on kiertänyt suojaukset ja laittanut tiedot jakoon. Hän on yleisesti tunnustanut tekonsa ja hänen hakkerointiaan käytetään lähinnä piratismiin ja cheattaamiseen. Se riittää minulle leimata kaveri rikolliseksi.
Ikävä kyllä mikään noista ei ole todiste.
Eikös tuo suojausten kiertäminen riitä jo todisteeksi. Sony voi siitä viedä jo oikeuteen, sillä jokainen PS3:ta käyttävä hyväksyy konsolin käyttöehdot, ja ne eivät taida sallia tuota!
26.03.2011 klo 13.51
Nyt alkaa jutut olemaan niin sairaita, että pistähän nolife todisteet pöytään. Nyt on oikeasti levotonta touhua. Erotatsä enää harhan todesta? On olemassa oireyhtymä, jota sairastavat keksivät asioita ja uskovat niihin.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
26.03.2011 klo 15.11
Eikös tuo suojausten kiertäminen riitä jo todisteeksi. Sony voi siitä viedä jo oikeuteen, sillä jokainen PS3:ta käyttävä hyväksyy konsolin käyttöehdot, ja ne eivät taida sallia tuota!
Mutta mistä tiedät, että Geohot on itse hyväksynyt käyttöehdot? Mitä jos hän on käyttänyt tätä taktiikkaa:
http://tinyurl.com/ae6f9m
Sony-faneille käyttöehdot on varmasti Jumalan sana, mutta pelkkä käyttöehtojen rikkominen ei riko lakia. Itse käyttöehtojenkin laillisuus on kyseenalaista. Jos Geohot olisi tehnyt jotain rikollista, niin hänen kimpussaan olisi virallinen syyttäjä eikä Sonyn lakimiehet.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.03.2011 klo 15.56
"OtherOS ominaisuutta ei olisi poistettu ilman geohottia, joka alunperin hakkeroi PS3:n sen kautta."
Nyt alkaa jutut olemaan niin sairaita, että pistähän nolife todisteet pöytään. Nyt on oikeasti levotonta touhua. Erotatsä enää harhan todesta? On olemassa oireyhtymä, jota sairastavat keksivät asioita ja uskovat niihin.
On January 26, 2010, Hotz released the exploit to the public. It was done on the Original Firmware 3.15 or OFW, then using his codes he made it into a 3.15 CFW, or Custom Firmware. It requires the OtherOS function of the machine, and consists of a Linux kernel module and gaining control of the machine's hypervisor via bus glitching.[21] Hotz wrote that "Sony may have difficulty patching the exploit". On March 28, 2010, Sony has responded by announcing their intention to release a PlayStation 3 firmware update that removes the OtherOS feature."
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Hotz
Rekisteröitynyt 28.07.2009
26.03.2011 klo 19.09
-SCE poistaa PS3 Slimistä OtherOS-käynnistyslataajan väittämällä, että se auttaa alentamaan laitteen myyntihintaa ja tuomaan säästöjä Sony:lle.
->Mistä seuraa, että he saavat paljon negatiivista huomiota ja ihmiset huolestuvat kun avoimena pidettyä PS3:a aletaan sulkemaan ilman mitään erityisen hyvää syytä. Kaikki teknisesti tietoiset ihmiset tietävät kustannusten säästön olevan hevonpaskaa.
-> SCE lupaa, että PS3:n alkuperäiseen malliin ei kosketa.
-Geohot ja monet muut ottavat tavoitteekseen saada lisättyä OtherOS-takaisin Slim-malliin sen jälkeen kun paljastuu, että alkuperäisen mallin myynti tullaan lakkauttamaan.
->Geohot, kuten moni muukin, aloittaa tutkimaan PS3:n ympärille rakennettua tietoturvaa ja huomaavat siinä pahoja puutteita.
->Geohot nousee julkisuuteen ensimmäisenä, "yhdistelmällä yksinkertaista rautaa, ja ei niin yksinkertaista ohjelmistoa" hän pääsee pisimmälle kuin kukaan toinen. Onnistuu murtamaan monet PS3:n laite suojauksista. Tämä ei kuitenkaan mahdollista GameOSin läpi suoritettavien kopiosuojattujen pelien ajamista eikä suoraan omien sovellustenkaan ajamista. Ihmiset pääsevät lähinnä tarkastelemaan miten PS3:n sisällä oleva "vankila" jossa sovelluksia ajetaan tarkalleen toimii.
->Joku keksii käyttämällä Geohotin tietoja hyväksi miten OtherOS-moduulin ulkopuolella olevaan laitteistoon päästään käsiksi. Tämä mahdollistaa jälleen esim. kunnollisen 3D-kiihdytyksen PS3:ssa ajettaville Gnu/Linux-käyttöjärjestelmille kuten tilanne oli ennen päivitystä 1.23.
-SCE pillastuu, rikkoo lupauksensa pitää OtherOS-käynnistyslataaja vanhassa mallissa varotoimena sille, että GameOSiin liittyvät suojaukset eivät olisikaan niin idioottivarmoja kuin he uskovat niiden olevan.
->Tämä toimenpide tulee liian myöhään, jotta sillä olisi mitään merkittävää vaikutusta tapahtumien kulkuun joka on alkanut jo aikaisemmin.
->the great shitstorm or time, it begins. Hakkerit ja kräkkerit lyöttäytyvät yhteen ja alkavat tosissaan miettimään miten omia ohjelmistoja voitaisiin ajaa nyt täysin suljetulla PS3:lla ja kuinka silti voitaisiin pelata sillä myös pelejä. Eli pitää tilanne samanlaisena kuin se oli ennen päivitystä 3.21.
-Toisaalla kiinalainen/taiwanilainen kräkkeri-joukkue keksii USB-bugin GameOS-järjestelmästä.
->Kehittävät saatavilla olevien tietojenperusteella miten GameOS-järjestelmä saadaan kuvittelemaan olevansa debug-tilassa joka ei tarkista ajettaviensovellusten aitoutta eikä käytä hypervisoria suojelemaan sovellusten kehikkoja. Tämä toteutettiin todennäköisesti kloonaamalla varastettu tai ostettu ps3n sdk-kitin järjestelmä-ohjelmisto.
->Johtaa GameOS:in murtumiseen.
->SCE vastaa sulkemalla PS3:a edelleen ja poistamalla järjestelmästä universaalin USB-laitteiden tuen.
->Mikä kerää jälleen uutta huomiota, ja saa enemmän teknisesti osaavaa porukkaa kerääntymään laitteen ympärille.
->Mistä seuraa automaattisesti vapaa lisensoimattomien sovellusten ajaminen samalla kun OtherOS ei yrityksistä huolimatta toimi.
...
Ja tarina jatkuisi siitä vielä eteenpäin monella eri lohkolla... Juttuni ydin nyt oli, että vaikka Geohot ei olisikaan päässyt käsiksi hypervisoriin, niin joku toinen olisi. Ja vaikka ei olisikaan päästy, olisi SCE silti poistanut OtherOS-toiminnot PS3:sta lupauksistaan huolimatta.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.03.2011 klo 13.18
Ja universaalia USB-laitteiden tukea ei ole poistettu. Suojauspäivityksen myötä tuki suppeni hieman, mutta ei hävinnyt kokonaan.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
27.03.2011 klo 16.41
OtherOS olisi joka tapauksessa poistettu tulevista PS3:sta mikä on totta, mutta vanhoista ei ilman hakkerointia. Ja kyllä siinä voi olla totuuden perää, että OtherOS poiston takana uusista konsoleista oli IBM:n painostus tai raha. Joka tapauksessa Sonylla oli täysi oikeus poistaa se uusista laitteista, mutta vanhoista laitteista sen poistaminen oli kyseenalaista.
Ja universaalia USB-laitteiden tukea ei ole poistettu. Suojauspäivityksen myötä tuki suppeni hieman, mutta ei hävinnyt kokonaan.
Olen kanssasi samaa mieltä tagman, että SCE:llä oli oikeus ottaa OtherOS pois uudemmasta mallista, mutta heillä ei todellakaan ollut ei niin kuin minkäänlaista oikeutta koskea vanhempien mallien ominaisuuksiin. Ei ei ollut ainoastaan kyseenalaista, se oli rikollista touhua josta he saavat maksaa korvauksia ihmisille.
SCE:n vanha johtokunta ymmärsi, että Gnu/Linux laitetaan pyörimään laitteella halusivat he sitä tai eivät ja sallivat sen koska tiesivät, että kyseisen mahdollisuuden myötä lisensoimattomien ohjelmistojen ajaminen tulee ikävänä sivuvaikutuksena mukaan kuvioihin. Uusi johto sulkilaitteen ymmärtämättä tätä seikkaa ja tässä tilanteessa olemme nyt sitten. Olen sitä mieltä, että jos vain osaat, niin sinulla on oikeus ajaa omassa laitteessasi omia ohjelmiasi kuten esim. avointalähdekoodia olevia pelejä, toimisto-ohjelmia ja muita sen kaltaisia. Laittomaan kopiointiin ja lisensoimattomien kaupallisten sovellusten ajaminen ei ole laillista tietenkään vaikka se mahdollisuus avautuisi tämän omien ohjelmien ajamisen myötä. Minusta PS3:ssa tehtiin paljon oikein siinä kun ihmisten sallittiin ajaa Gnu/Linuxia toisena käyttöjärjestelmänä laitteessa samaan aikaan kun laitteen oma käyttöjärjestelmä ja ne vahvasti kaupalliset ohjelmistot pidettiin erillään ja suojattuina.
...
Määrittele muuten mikä on "hieman"? Jos (mitä olen kuullut on totta) 25-30% aikaisemmin toimineista USB.laitteista lakkasi toimimasta päivityksen jälkeen? Se tarkoittaa tuhansia ja taas tuhansia USB-laitteita. Pääasiassa vanhempia USB-ilotikkuja ja palikka-ohjaimia... Käytännössä universaali-tuki puuttuu nyt koska et voi käyttää muita kuin kuin SCE-approved lisälaitteita lähinnä tunnetuilta suurilta valmistajilta ja niillä on kaikilla lisenssit PS3:lle. Missä on avoimuus josta PS3 tuli alunperin tunnetuksi? PS3 alkaa muistuttamaan yhä enemmän ja enemmän Xbox-alustaa josta en pahemmin välitä sen sulkeutuneisuuden vuoksi... PSN:kin muistuttaa nykyään enemmän Xbox Live:ä kuin sitä mihin se alunperin luotiin.
Kirjoita kommentti