Trine 2 myöhästyy, mutta tässä uusin traileri - päivitetty
Ensimmäinen Trine-peli viivästyi monestakin syystä, joista monikaan ei ollut sen tehneen kotimaisen Frozenbyten syytä. Nyt sama kohtalo on kohdannut Trine 2:a, jonka julkaisua on viivästytetty loppukesään. Syyt eivät kuitenkaan ole vielä tiedossa - ainakaan grafiikoissa ei näyttäisi olevan vikaa.
Peli julkaistaan X360:lle, PS3:lle, PC:lle, Macille ja myöhemmin myös Linux-koneille.
Päivitys: Frozenbyte kertoo, että viivästyksen syy on yksinkertaisesti se, että haluttiin varmistaa pelin laatu, eikä puskea sitä väkisin liian aikaisin ulos. Pelistudio lupailee myös parin viikon sisään "aika mukavaa ylläriä"...
Peli julkaistaan X360:lle, PS3:lle, PC:lle, Macille ja myöhemmin myös Linux-koneille.
Päivitys: Frozenbyte kertoo, että viivästyksen syy on yksinkertaisesti se, että haluttiin varmistaa pelin laatu, eikä puskea sitä väkisin liian aikaisin ulos. Pelistudio lupailee myös parin viikon sisään "aika mukavaa ylläriä"...
Keskustelut (12 viestiä)
22.03.2011 klo 12.36
22.03.2011 klo 12.40
Rekisteröitynyt 29.07.2010
22.03.2011 klo 14.22
22.03.2011 klo 17.18
22.03.2011 klo 18.14
Rekisteröitynyt 13.01.2011
22.03.2011 klo 18.52
23.03.2011 klo 01.05
23.03.2011 klo 09.24
23.03.2011 klo 10.03
23.03.2011 klo 13.58
Eikö ne suomalaiset saa muuta aikaseksi kuin tälläistä pilipalipotaskaa? Kovin montaa oikeaa peliä ei ole tullut yhdeltäkään firmalta, BB nyt sentään yrittää mutta tulokset ovat epäonnistuneita. Tämäkin olis säväyttänyt ehkä joskus ysikytluvun lopussa pleikka1llä.
Jos budjetti ei pyöri kymmenissä tai sadoissa miljoonissa, niin ei minkään "AAA" FPS-pelin kanssa kannata lähteä kilpailemaan, ainakaan pelkällä graafisella loistolla. Ei yksinkertaisesti ole varaa palkata tarpeeksi porukkaa vääntämään satoja tarkkoja 3d-malleja, tekstuureita yms. ja koodaamaan massiivista engineä, joka tukee kymmenien pelaajien nettipelejä jne.
Pienempi budjetti vaatii omaperäisiä ja toimivia ideoita, jotka tekevät yksinkertaisemmastakin pelistä hyvän kokemuksen. Parhaana esimerkkinä indie-pelit, joissa alkuperäinen budjetti on usein jotain nappeja taskun pohjalla. Silti nämä pelit voivat menestyä (Minecraft, Super Meat Boy, Magicka yms.)
Frozenbyte sijoittuu sinne ison pelistudion ja indie-tiimin välimaastoon ja tälläinen peli on mielestäni melko optimaalinen siinä tilanteessa. Pelissä on tilaa graafiselle loistolle, toimiville fysiikoille yms. Mutta se ei kuitenkaan vaadi miljoonien budjettia ja pelin laajentaminen lienee melko nopeaa ja vaivatonta.
Enemmän harmittaisi, jos Frozenbyte tekisi vaikka jonkun FPS pelin, joka jäisi sitten auttamatta Battlefield 3:sen ja muiden isojen pelien jalkoihin, koska ei ole resursseja toteuttaa pelejä samassa mittakaavassa.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
23.03.2011 klo 20.26
Eikö ne suomalaiset saa muuta aikaseksi kuin tälläistä pilipalipotaskaa? Kovin montaa oikeaa peliä ei ole tullut yhdeltäkään firmalta, BB nyt sentään yrittää mutta tulokset ovat epäonnistuneita. Tämäkin olis säväyttänyt ehkä joskus ysikytluvun lopussa pleikka1llä.
Selvästi henkilö joka ei ymmärrä hyvien pelien päälle mitään. Ne tusinaräiskinnät, mitä kaikilla muilla on, on todellakin vain pelkkää tusinaräiskintää joita ei edes erota toisistaan.
02.08.2011 klo 22.03
Kirjoita kommentti