Siis GT5:ttähän ei voi edes verrata näihin perus DiRTeihin, Forziin, GRiDeihin, ja mitä näitä nyt löytyykään. GT5 on enemmän simulaatio kuin yksikään noista (vaikka onkin vielä kaukana PC-simujen realistisuudesta, rFactor yms.) ja siks sitä dissataan: "se on tylsä" oli monen arvostelun teesi. Voi herranjumala... Forza on kyllä varmasti mahtava autopeli, josta minäkin nauttisin, mutta GT5 ratilla, voin sanoa että ajotuntuma on siinä varmasti lähempänä realismia ja simulaatiota, siksi se on "autopelien kuningas" (vaikka vaurionmallinnus on heikkoa ja muitakin puutteita löytyy).
Jarppa
12.12.2010 klo 14.02
Execta kirjoitti: Siis GT5:ttähän ei voi edes verrata näihin perus DiRTeihin, Forziin, GRiDeihin, ja mitä näitä nyt löytyykään. GT5 on enemmän simulaatio kuin yksikään noista (vaikka onkin vielä kaukana PC-simujen realistisuudesta, rFactor yms.) ja siks sitä dissataan: "se on tylsä" oli monen arvostelun teesi. Voi herranjumala... Forza on kyllä varmasti mahtava autopeli, josta minäkin nauttisin, mutta GT5 ratilla, voin sanoa että ajotuntuma on siinä varmasti lähempänä realismia ja simulaatiota, siksi se on "autopelien kuningas" (vaikka vaurionmallinnus on heikkoa ja muitakin puutteita löytyy).
Jaa Forzat eivät ole simulaattoreita, ei Gran Turismotkaan sitten ole, koska aivan samanlaisia pelejä.
Miten kukaan edes voi arvioida Forzaa kunnolla, kun sitä on pakko pelata jollain fuckn pädillä? Tai jos ratti löytyykin, niin se on joku 180 astetta kääntyvä lelu. En minä GT5:stakaan mitenkään fanita, mutta siitä nyt ei vaan päästä mihinkään, että sille sentään on mahdollisuus saada jotain kunnon välineitä. Tuollaiset Jarpan tapaiset arcadekaahailijat voisivat kyllä hyvin olla hiljaa asiasta, josta eivät nähtävästi mitään ymmärrä. LFS:n ja rFactorin tyyliset pelit, niissä se ajotuntuma on sitä jotain, mutta ne kun taas ovat muilta osa-alueiltaan niin tylsiä.
/avautuminen
Falafel
12.12.2010 klo 14.33
^Tämän siis sanon sekä PS3:n ja 360:n omistajana. Konsoleita ei pitäisi sekoittaa näiden kahden pelin väliseen väittelyyn.
fghgf
12.12.2010 klo 14.52
layzer94 kirjoitti: Turha teidän X-laatikko-poikien on innostua. Forza 4 tulee olemaan samaa tasoa kuin Forza 3. GT5 tulee seuraavat vuodet viemään ajopelirintamalla 6-0.
Forza 3 oli jo parempi kuin GT5. :D Se tuli vuoden ennempää mutta silti parempaa jälkeä
forzaiscoming kirjoitti: no olihan gt5 autopelien kuningas jo kuukauden. ja saa olla vielä muutaman lisää. sit odotellaan seuraavaa gt:tä sellaset 5 vuotta
Ei ole GT ollut autopelien kuningas enää sen jälkeen kuin Forza 1 julkaistiin. Valtikka on ollut Forzalla jo kauan...ja entä sitten vaikka onkin? Ostakaa Pleikkaripojat boksi ja pelatkaa autopelejänne sillä. Miksi olla niin alustasta riippuvainen...?
Ohhoh...olipa myös Top Gearin logo Forza 4 trailerissa...
Ei ole pitkään aikaan mikään muu aiheuttanut yhtä suurta sotaa kuin GT5 julkaisu. On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84. Se on omasta mielipiteestä kiinni, kummasta pelisarjasta pitää enemmän, jotenka tämä väittely on täysin typerää.
Tosimies
12.12.2010 klo 19.10
Mikäs tämä "Forzaa pelataan pädillä, lol" -juttu oikein on? Senkus menee interwebseihin ja tilaa Fanatecin. Siinä on kunnon ratti boksille, ja varmasti viimeistellymmällä tuella mitä esimerkiksi GT5:stä löytyy G25/G27 rateille. GT5:n uutta virallista rattia ei ole edes vielä julkaistu. Thrustmasterin T500Rs siis.
Trailerin perusteella Forza 4 vaikuttaa automiehen unelmalta. On soraa ja mutaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Kyllä vain, mielenkiinnolla odotellaan. Ja rallikin näytti realistisemmalta mitä GT5:n "sora on liukasta kuin jää" -ratkaisu.
Tosimies
12.12.2010 klo 19.15
tagman kirjoitti: Ei ole pitkään aikaan mikään muu aiheuttanut yhtä suurta sotaa kuin GT5 julkaisu. On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84. Se on omasta mielipiteestä kiinni, kummasta pelisarjasta pitää enemmän, jotenka tämä väittely on täysin typerää.
Mikähän tässä oikeasti huvittavaa onkaan, tuo sinun mainitsemasi, vai erään faniryhmittymän pakonomainen vääntäminen pelin paremmuudesta. Kyllä arvosanat, mitä mieltä pelistä ollaan. Ja tämän faniryhmittymän angsti on havaittavissa myös gametrailersissa, missä tuo trailer debyytoi. Sielä on trailerin keskiarvo käyty rämpyttämässä huonoksi, aivan kuin sillä olisi merkitysyä. Mutta kaipa sitä täytyy jossain tunteitaan purkaa kun oma maailma murenee ympärillä.
BoxPSWiiPCrules
12.12.2010 klo 19.20
no voi lol jos peliä arvostellaan ohjaimen mukaan. jää moni hyvä peli teiltä pelaamatta
Nilkoissa_kolisee
12.12.2010 klo 21.19
tagman kirjoitti: On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84.
Niin, oli myös erittäin huvittavaa kuinka eräät yrittivät väkisin vääntää erään nimeltämainistemattoman suomalaisstudion konsoliyksinoikeuspelistä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli oli ennalta tuntematon ja metacritic keskiarvo on 83.
tagman kirjoitti: On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84.
Niin, oli myös erittäin huvittavaa kuinka eräät yrittivät väkisin vääntää erään nimeltämainistemattoman suomalaisstudion konsoliyksinoikeuspelistä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli oli ennalta tuntematon ja metacritic keskiarvo on 83.
Kyllähän se tavallaan floppasikin myyntien osalta, koska tavoitteesta jäätiin reippaasti. Peli saavutti miljoonarajan vasta joskus puolenvuoden päästä julkaisusta, vaikka hypekoneiston voimalla sen odotettiin ylittävän miloonaraja keveästi julkaisuviikolla. Tosin on se silti typerää käytöstä fanipojilta alkaa haukkumaan toisen alustan pelejä pelkästään siksi, ettei ne omalle alustalle tule.
hepa
13.12.2010 klo 03.13
tagman kirjoitti:
Nilkoissa_kolisee kirjoitti:
tagman kirjoitti: On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84.
Niin, oli myös erittäin huvittavaa kuinka eräät yrittivät väkisin vääntää erään nimeltämainistemattoman suomalaisstudion konsoliyksinoikeuspelistä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli oli ennalta tuntematon ja metacritic keskiarvo on 83.
Kyllähän se tavallaan floppasikin myyntien osalta, koska tavoitteesta jäätiin reippaasti. Peli saavutti miljoonarajan vasta joskus puolenvuoden päästä julkaisusta, vaikka hypekoneiston voimalla sen odotettiin ylittävän miloonaraja keveästi julkaisuviikolla. Tosin on se silti typerää käytöstä fanipojilta alkaa haukkumaan toisen alustan pelejä pelkästään siksi, ettei ne omalle alustalle tule.
Siis myyntikö määrää sen että peli on floppi tai ei? Tarkoitan siis pelillisesti. Tänä päivänä vaan ei mahda mitään sille että porukat jättävät mainiot pelit hyllyyn ja ottavat tilalle codin vuosipläjäyksen. Alan wake oli hieno peli, vikoineenkin.
Zorro
13.12.2010 klo 08.51
Tämä traileri on FORZASTA. Ps3 fanipojat hemmettiin.
Inyourface
13.12.2010 klo 09.57
Ei enää ketään kiinnosta joku GT5 ensi syksynä kun Forza4 saapuu. TopGear yhteistyö ja vihjailut sorateistä näyttää erittäin lupaavalta. Jos kehitystahti on samaa kuin on ollut tähän asti, upottaa se GT5:n leikiten.
Pahinta kaikesta GT:n kannalta on tietysti se että vertailun voi tehdä huoletta, eikä Forza3 kalpene lainkaan. Päinvastoin monessa suhteessa se on modernein ja toimivin kilvanajopeli vieläkin konsoleille. Ns. premium autojakin on reippaasti yli 2 kertaa enemmän kuin GT5:ssä, eikä pelkkää Daihatsua ja Skylineä yli sata kappaletta.
Mutta eipä siinä, ajellaan tässä muutama viikko GT5:ttä ja laitetaan takas hyllyyn kun Shift 2 tod. näk. nostaa riman heittämällä ylemmäksi kun puhutaan kilvanajosta. Lisenssipelleilyjä ei onneksi oikeissa ajopeleissä ole.
Temposaur
13.12.2010 klo 09.59
Moi, ostin Forza 3:n ennakkoon, samoin GT5:n. Aion ostaa myös Forza 4:n ennakkoon.
Jarviksen kanssa samaa mieltä, että kuudessa vuodessa pelitottumukset kerkiävät kyllä vaihtumaan moneen kertaan. Kahden vuoden julkaisutahti on varsin sopiva.
Ja mitä GT5:n Metacriticsin arvosanaan tulee, niin arvosana painottuu hyvinkin paljon "länsimaalaisiin" arvosanoihin, josta jokainen voi päätellä itse mitä haluaa.
Tripler
13.12.2010 klo 10.22
"Ja mitä GT5:n Metacriticsin arvosanaan tulee, niin arvosana painottuu hyvinkin paljon "länsimaalaisiin" arvosanoihin, josta jokainen voi päätellä itse mitä haluaa."
Taitaa 90% sarjan myynneistäkin olla länsimaissa. Kuulemma reippaasti yli puolet on myyty pelkästään Eurooppaan. GT on Sonyn vanavedessä aasiasta saapuva kuriositeetti, kun muuten Eurooppa ja USA tekevät kaikki merkittävät autopelit.
gjhhnmjhm
13.12.2010 klo 11.42
Temposaur kirjoitti:
Ja mitä GT5:n Metacriticsin arvosanaan tulee, niin arvosana painottuu hyvinkin paljon "länsimaalaisiin" arvosanoihin, josta jokainen voi päätellä itse mitä haluaa.
Sillä ei ole periaatteessa mitään väliä mistä se arvosana on tullut. Ei länsimaissa on niin puolueellisia että se näkyisi metacriticissä
jokkixi
13.12.2010 klo 11.49
Olipas hölmö traileri. Monta pätkää jenkkien top gearista. Ei tuosta saanu kyl mitään irti.
RRR
13.12.2010 klo 13.53
"Olipas hölmö traileri. Monta pätkää jenkkien top gearista. Ei tuosta saanu kyl mitään irti."
Ei kai muuta pointtia olekaan tässä vaiheessa kuin kertoa että peli tulee ensi syksynä. Mitä järkeä tässä vaiheessa muuta tietoa olisi antaakaan. On olemassa tämä tyyli, ja se toinen on sekopäinen hypemyllyn pyöritys joka kestää vuosia. Parhaassa tapauksessa hypemylly jauhaa vaikka peli olisi jo julkaistu!
Monivuotinen yhteistyösopimus TopGearin kanssa ja väläykset soralla ajosta lienevät ne tärkeimmät tässä vaiheessa.
Hupsis
13.12.2010 klo 15.22
RRR kirjoitti: "Olipas hölmö traileri. Monta pätkää jenkkien top gearista. Ei tuosta saanu kyl mitään irti."
Ei kai muuta pointtia olekaan tässä vaiheessa kuin kertoa että peli tulee ensi syksynä. Mitä järkeä tässä vaiheessa muuta tietoa olisi antaakaan. On olemassa tämä tyyli, ja se toinen on sekopäinen hypemyllyn pyöritys joka kestää vuosia. Parhaassa tapauksessa hypemylly jauhaa vaikka peli olisi jo julkaistu!
Monivuotinen yhteistyösopimus TopGearin kanssa ja väläykset soralla ajosta lienevät ne tärkeimmät tässä vaiheessa.
Juurikin näin. Toinen vaihtoehto tosiaan olisi julkaista maksullinen demo 3 vuotta ennen varsinaisen pelin julkaisua, sitten ripotella muutama kuva silloin tällöin että porukka muistaa että tälläinenkin on tulossa ja sitten julkaistaan itse peli keskeneräisenä joka sitten parsitaan päivittämällä kasaan seuraavan vuoden aikana.
Sora ja muta sekä aavikkopyöritys oli parhaat julkistukset tässä vaiheessa. Eli hauskaa neljällä pyörällä kaikilla alustoilla tiedossa. Pahin ongelma kolmosessa on uratilan kypsyys. Toivottavasti siihen GT1:n viitoittamaan tiehen on jotain omaperäistä ja poikkeavaa keksitty tähän Forzan neljänteen.
hepa kirjoitti: Siis myyntikö määrää sen että peli on floppi tai ei? Tarkoitan siis pelillisesti. Tänä päivänä vaan ei mahda mitään sille että porukat jättävät mainiot pelit hyllyyn ja ottavat tilalle codin vuosipläjäyksen. Alan wake oli hieno peli, vikoineenkin.
Myynti juuri nimennomaan määrää onko tuote floppi vaiko ei. Alunperin flopilla juuri tarkoitettiin tuotetta, joka epäonnistui kaupallisesti tavoitteissaan, ottamatta kantaa siihen onko tuote hyvä vaiko huono. Jotkut käyttää floppi sanaa, jos peli saa odotettua huonompia arvosanoja kriitikoilta, mutta minusta on ihan naurettava leimata peli arvostelumenestykseltään flopiksi, jos MT-keskiarvo on päälle 80, oli kyseessä mikä jumalpeli tahansa.
Napu_
13.12.2010 klo 16.04
tagman kirjoitti:
hepa kirjoitti: Siis myyntikö määrää sen että peli on floppi tai ei? Tarkoitan siis pelillisesti. Tänä päivänä vaan ei mahda mitään sille että porukat jättävät mainiot pelit hyllyyn ja ottavat tilalle codin vuosipläjäyksen. Alan wake oli hieno peli, vikoineenkin.
Myynti juuri nimennomaan määrää onko tuote floppi vaiko ei. Alunperin flopilla juuri tarkoitettiin tuotetta, joka epäonnistui kaupallisesti tavoitteissaan, ottamatta kantaa siihen onko tuote hyvä vaiko huono. Jotkut käyttää floppi sanaa, jos peli saa odotettua huonompia arvosanoja kriitikoilta, mutta minusta on ihan naurettava leimata peli arvostelumenestykseltään flopiksi, jos MT-keskiarvo on päälle 80, oli kyseessä mikä jumalpeli tahansa.
Vaikka floppi alunperin tarkoittikin jotain muuta, niin sitä voidaan käyttää vaikka vertauksena "lunastiko peli hehkutuksensa laadullisesti ja pelattavuudeltaan" tai "oliko se yhtä hyvä verrattuna kilpailevaan tuotteeseen. Itse en ole koskaan uskonut yhteenkään peliarvosteluun.
Nimi
13.12.2010 klo 16.09
Hahahaha, "minusta 84 on kyllä aivan hyvät pisteet maailman parhaalle autopelille...", voi lol teitä.
Nilkoissa_kolisee
13.12.2010 klo 16.34
tagman kirjoitti:
Myynti juuri nimennomaan määrää onko tuote floppi vaiko ei. Alunperin flopilla juuri tarkoitettiin tuotetta, joka epäonnistui kaupallisesti tavoitteissaan, ottamatta kantaa siihen onko tuote hyvä vaiko huono.
Ennen oli ennen. Nykyään kun voidaan todeta peli flopiksi ihan sen pelillisen puolen takiakin (en tarkoita että GT5 olisi sellainen, tosin 84/100 ei uskonut ennen pelin julkaisua tasan kukaan). Myynneillä kun ei ole Pekka-PerusPelaajalle paskaakaan väliä, korkeintaan ne varmistavat pelisarjan jatkumisen. Eikä pelin myynnit ole välttämättä missään yhteydessä sen laatuun.
lolololort
13.12.2010 klo 17.36
Jeee Forza4:sta ohjataan Kinectillä. Kyllä nyt on tulossa simulaattoreiden simulaattori Xboxille. Paras uudistus tähän maailman parhaaseen autopelisarjaan. Johon nyt myös lisätään sora, muta, ja lumi radat. Tämän lähemmäs oikeaa ajokokemusta ei voi enää päästä edes auton ratissa.
lilly
13.12.2010 klo 19.29
"Myynneillä kun ei ole Pekka-PerusPelaajalle paskaakaan väliä, korkeintaan ne varmistavat pelisarjan jatkumisen."
Niin, varmistavat pelisarjan jatkumisen, joka juurikin on tärkeintä Pekka-PerusPelaajalle. Hyvät myynnit ovat elinehto kehittäjälle sekä julkaisijalle. Jos peleillä ei tienata ei tule lisää uusia hyviä pelejä.
"Eikä pelin myynnit ole välttämättä missään yhteydessä sen laatuun."
Ei ole suoraa yhteyttä niin, mutta kerro toki muutama peli joka on myynyt miljoonia ja sen keskiarvo on Metacriticissä täysin surkea (alle 50).
Nilkoissa_kolisee
13.12.2010 klo 20.18
lilly kirjoitti:
Niin, varmistavat pelisarjan jatkumisen, joka juurikin on tärkeintä Pekka-PerusPelaajalle. Hyvät myynnit ovat elinehto kehittäjälle sekä julkaisijalle. Jos peleillä ei tienata ei tule lisää uusia hyviä pelejä.
Paskanmarjat. Mitä sinä saat käteesi Sonyn GT-myynneistä, jos sitä puolen vuosikymmenen takana häämöttävää seuraavaa osaa ei lasketa (joka muuten tulee oli tämän myynnit mitä tahansa, fanikunta on kerätty ajat sitten ja he ostavat mitä tahansa GT-nimellä varustettua)? Turha vedota kaupalliseen menestykseen kun se ei sitä peliä tee eikä pelaaja hyödy siitä suoranaisesti mitenkään. Sen sijaan esim tuo metacritic keskiarvo kertoo itse pelistäkin jotain, eikä tässä tapauksessa todellakaan vastaa sitä mitä tältä peliltä odotettiin...
AW oli kaupallinen floppi MS:lle mutta mitenkäs sieltä sitten jo huhuillaan jatko-osaa?
Lainaus:
Ei ole suoraa yhteyttä niin, mutta kerro toki muutama peli joka on myynyt miljoonia ja sen keskiarvo on Metacriticissä täysin surkea.
No onhan jotkut susipaskat pelit kuten Haze, Too Human, Lair ja Spore keränneet lähes miljoonamyynnit. Pointti tosin oli että kuten varmasti huomattua, tietyt nimikkeet kuten Sims, CoD ja vaikka WWE plus lisenssipelit myyvät miljoonia ja taas miljoonia oli niiden laadun taso mitä tahansa.
metatotuus
13.12.2010 klo 21.28
Nilkoissa_kolisee kirjoitti: Sen sijaan esim tuo metacritic keskiarvo kertoo itse pelistäkin jotain
Here's how the scores break down:
Games, 75 - 89 = Generally Favorable Reviews
= pääasiassa positiivisia / myönteisiä arvosteluja
= hyvä peli
lilly
13.12.2010 klo 21.59
"Mitä sinä saat käteesi Sonyn GT-myynneistä. Turha vedota kaupalliseen menestykseen kun se ei sitä peliä tee"
Saan mainiolle pelille jatko-osan. Mutta jos ei puhuta pelkästään Gran Turismosta, vaan yleisesti ottaen, niin sama juttu koskee kaikkia pelintekijöitä. Jos peli johon on panostettu miljoonia tai kymmeniä miljoonia ei myy, niin firma on kusessa ja voi jopa kaatua taloudellisista syistä.
"No onhan jotkut susipaskat pelit kuten Haze, Too Human, Lair ja Spore keränneet lähes miljoonamyynnit."
Eivät nuo ole niitä alle 50 pisteen pelejä joita pyysin mainitsemaan. Esimerkiksi Spore on saanut Metacriticissä 84. Kun taas reilusti huonommat arviot saanut Lair ei ole myynyt edes puolta miljoonaa. Mistä keksit sille miljoonamyyntejä?
"Pointti tosin oli että kuten varmasti huomattua, tietyt nimikkeet kuten Sims, CoD ja vaikka WWE plus lisenssipelit myyvät miljoonia ja taas miljoonia oli niiden laadun taso mitä tahansa."
Metacriticin mukaan ainakin Call of Dutyn taso on ollut pääosin hyvää, vaikka niitä suolletaankin kuin liukuhihnalta.
kanbela
13.12.2010 klo 22.20
Protec kirjoitti: Ostakaa Pleikkaripojat boksi ja pelatkaa autopelejänne sillä. Miksi olla niin alustasta riippuvainen...?
Osta boksipoju Pleikkari niin saat pelata useampaa kuin niitä kolmea boksin omaa pelisarjaa. Miksi olla niin alustasta riippuvainen...?
Miten kukaan itseäänkunnioittava realistisen autopelintekijä voi hehkuttaa kinect -ohjausta? Kyllähän nuo muut Kinect ominaisuudet voi olla oikeasti hyviä Forzassa, mutta auton ohjauksen tuo kyllä vie valovuosia padista taakseppäin. Miksi ihmeessä kukaan haluaisia ohjata autoa Kinectillä tälläisessä kunnon autopelissä muuta kuin testimielessä?
Miten kukaan itseäänkunnioittava realistisen autopelintekijä voi hehkuttaa kinect -ohjausta? Kyllähän nuo muut Kinect ominaisuudet voi olla oikeasti hyviä Forzassa, mutta auton ohjauksen tuo kyllä vie valovuosia padista taakseppäin. Miksi ihmeessä kukaan haluaisia ohjata autoa Kinectillä tälläisessä kunnon autopelissä muuta kuin testimielessä?
Mikäs siinä nyt vikana on? Ennemmin kinectillä kuin dildolla. Mahtava lisä ohjaimen ja ratin lisäksi pelin ohjaustapoihin. Minusta se on monipuolisuutta. Vai oletko skenties sitä mieltä, että pleikkarilla ei tulla näkemään mitään samanlaista?
RogerW
14.12.2010 klo 07.20
Käsittääkseni Kinectiä käytetään lähinnä Forza4:n showroomissa, jossa availet ovia, konepeltejä, zoomailet yksityskohtia ja voit kävellä auton ympärillä. Ainakin tämän Turn10 demosi.
Jos epäilee että Forzan tekijät aikoo vesittää pelin ohjauksen, eipä juuri autopeleistä ja niiden tekijöistä ymmärrä.
Peili
14.12.2010 klo 08.24
"Miten kukaan itseäänkunnioittava realistisen autopelintekijä voi hehkuttaa MOVE -ohjausta? Kyllähän nuo muut MOVE:n ominaisuudet eivät voi olla oikeasti hyviä GT5:ssa, mutta auton ohjauksen tuo kyllä vie valovuosia padista taakseppäin. Miksi ihmeessä kukaan haluaisia ohjata autoa MOVE:lla tälläisessä kunnon autopelissä muuta kuin testimielessä?"
Hyvin näytti toimivan tuo auton ihailumoodikin, ei ollut enää sitä e3:ssa nähtyä ja monen psbotin itkemää viivettä.
Nilkoissa_kolisee
14.12.2010 klo 16.20
"Saan mainiolle pelille jatko-osan."
Jonka saisit muutenkin. Mitäs muuta sinä tulet saamaan, tai ennemminkin, mitä sinä sait nyt? Pelillisesti flopanneen autopelin jonka saatanallinen kehitysaika olisi voitu käyttää selvästi fiksumminkin, mutta joka juhlii myyntiluvuilla koska on pitkän sarjan jo viides osa? Ja vastaisitko kysymykseen miksi sille AW:lle ollaan ilmeisesti tekemässä jatkoa?
"Mistä keksit sille miljoonamyyntejä?"
No mites sinä päätit että juuri alle 50-pisteen pelit ovat niitä susipaskoja tai että niiden olisi pitänyt myydä miljoonia? Turhaa nillittämistä, päivänselvä asia että paskatkin pelit voivat myydä ruhtinaallisesti ja myyntiluvut eivät vieläkään takaa laatua.
- Best physics and Force Feedback in any simulator currently available in consoles, coming close to the experience of iRacing and rFactor.
- They seemed completely captivated by the game, even admitting that they can't stop playing it.
- Has the best graphical presentation in any simulator, including PC simulators, even with all the inconsistencies.
- Has an good overall performance with almost every wheel in the market, with some minor issues here and there. Fanatec wheels have the best performance, thanks to the customizable brake sensitivity.
- In contrast to other simulators, has fewer customization options (livery mostly), but the mechanic customization is solid and has an actual effect on the car performance, which is pretty noticeable in the engine customization, changing even the sound that the engine makes.
- They actually didn't score the game, they said they were going to play more.
- They mocked early reviewers saying there was no way they could give a real in-depth review in such a short time.
etc.
PCEliittimies
15.12.2010 klo 13.51
"- Has the best graphical presentation in any simulator, including PC simulators, even with all the inconsistencies."
Jaa-a..voisinpa sanoa että NFS Shift PC:llä 1080p resolla, kaikki herkut päällä, ambient occlusion ym..16xAA niin on varmasti kauniimpi kuin GT5.
BTW, Elite on loistava peli.
ehsrjrt
17.12.2010 klo 09.28
Nimi kirjoitti: Hahahaha, "minusta 84 on kyllä aivan hyvät pisteet maailman parhaalle autopelille...", voi lol teitä.
Jännää kun mailman parhaan autopelin metacritic pisteet on 84 ja forza 3:n 92
biasedreviews
18.12.2010 klo 19.50
ehsrjrt kirjoitti:
Nimi kirjoitti: Hahahaha, "minusta 84 on kyllä aivan hyvät pisteet maailman parhaalle autopelille...", voi lol teitä.
Jännää kun mailman parhaan autopelin metacritic pisteet on 84 ja forza 3:n 92
Keskustelut (50 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.11.2008
12.12.2010 klo 12.21
12.12.2010 klo 12.26
mistä tota live lähetystä pystyy katsomaan?
Tuli tänään siinä 3.00-5.00 välillä. Tärkeimmät eli uudet trailerit löydät vaikka gametrailers.com-sivulta ^^
Rekisteröitynyt 28.11.2008
12.12.2010 klo 12.27
mistä tota live lähetystä pystyy katsomaan?
Tuli tänään siinä 3.00-5.00 välillä. Tärkeimmät eli uudet trailerit löydät vaikka gametrailers.com-sivulta ^^
Rekisteröitynyt 25.11.2009
12.12.2010 klo 12.52
12.12.2010 klo 13.37
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.12.2010 klo 13.49
12.12.2010 klo 14.02
Siis GT5:ttähän ei voi edes verrata näihin perus DiRTeihin, Forziin, GRiDeihin, ja mitä näitä nyt löytyykään. GT5 on enemmän simulaatio kuin yksikään noista (vaikka onkin vielä kaukana PC-simujen realistisuudesta, rFactor yms.) ja siks sitä dissataan: "se on tylsä" oli monen arvostelun teesi. Voi herranjumala... Forza on kyllä varmasti mahtava autopeli, josta minäkin nauttisin, mutta GT5 ratilla, voin sanoa että ajotuntuma on siinä varmasti lähempänä realismia ja simulaatiota, siksi se on "autopelien kuningas" (vaikka vaurionmallinnus on heikkoa ja muitakin puutteita löytyy).
Jaa Forzat eivät ole simulaattoreita, ei Gran Turismotkaan sitten ole, koska aivan samanlaisia pelejä.
Rekisteröitynyt 04.07.2007
12.12.2010 klo 14.02
12.12.2010 klo 14.20
/avautuminen
12.12.2010 klo 14.33
12.12.2010 klo 14.52
Turha teidän X-laatikko-poikien on innostua. Forza 4 tulee olemaan samaa tasoa kuin Forza 3. GT5 tulee seuraavat vuodet viemään ajopelirintamalla 6-0.
Forza 3 oli jo parempi kuin GT5. :D Se tuli vuoden ennempää mutta silti parempaa jälkeä
12.12.2010 klo 14.57
http://nsa20.casimages.com/img/2010/11/25/101125063252832
Rekisteröitynyt 26.09.2007
12.12.2010 klo 16.30
no olihan gt5 autopelien kuningas jo kuukauden. ja saa olla vielä muutaman lisää. sit odotellaan seuraavaa gt:tä sellaset 5 vuotta
Ei ole GT ollut autopelien kuningas enää sen jälkeen kuin Forza 1 julkaistiin. Valtikka on ollut Forzalla jo kauan...ja entä sitten vaikka onkin? Ostakaa Pleikkaripojat boksi ja pelatkaa autopelejänne sillä. Miksi olla niin alustasta riippuvainen...?
Ohhoh...olipa myös Top Gearin logo Forza 4 trailerissa...
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.12.2010 klo 18.48
12.12.2010 klo 19.10
Trailerin perusteella Forza 4 vaikuttaa automiehen unelmalta. On soraa ja mutaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Kyllä vain, mielenkiinnolla odotellaan. Ja rallikin näytti realistisemmalta mitä GT5:n "sora on liukasta kuin jää" -ratkaisu.
12.12.2010 klo 19.15
Ei ole pitkään aikaan mikään muu aiheuttanut yhtä suurta sotaa kuin GT5 julkaisu. On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84. Se on omasta mielipiteestä kiinni, kummasta pelisarjasta pitää enemmän, jotenka tämä väittely on täysin typerää.
Mikähän tässä oikeasti huvittavaa onkaan, tuo sinun mainitsemasi, vai erään faniryhmittymän pakonomainen vääntäminen pelin paremmuudesta. Kyllä arvosanat, mitä mieltä pelistä ollaan. Ja tämän faniryhmittymän angsti on havaittavissa myös gametrailersissa, missä tuo trailer debyytoi. Sielä on trailerin keskiarvo käyty rämpyttämässä huonoksi, aivan kuin sillä olisi merkitysyä. Mutta kaipa sitä täytyy jossain tunteitaan purkaa kun oma maailma murenee ympärillä.
12.12.2010 klo 19.20
12.12.2010 klo 21.19
On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84.
Niin, oli myös erittäin huvittavaa kuinka eräät yrittivät väkisin vääntää erään nimeltämainistemattoman suomalaisstudion konsoliyksinoikeuspelistä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli oli ennalta tuntematon ja metacritic keskiarvo on 83.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.12.2010 klo 22.38
On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84.
Niin, oli myös erittäin huvittavaa kuinka eräät yrittivät väkisin vääntää erään nimeltämainistemattoman suomalaisstudion konsoliyksinoikeuspelistä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli oli ennalta tuntematon ja metacritic keskiarvo on 83.
Kyllähän se tavallaan floppasikin myyntien osalta, koska tavoitteesta jäätiin reippaasti. Peli saavutti miljoonarajan vasta joskus puolenvuoden päästä julkaisusta, vaikka hypekoneiston voimalla sen odotettiin ylittävän miloonaraja keveästi julkaisuviikolla. Tosin on se silti typerää käytöstä fanipojilta alkaa haukkumaan toisen alustan pelejä pelkästään siksi, ettei ne omalle alustalle tule.
13.12.2010 klo 03.13
On huvittavaa, miten jotkut yrittää väkisin vääntää GT5:stä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli myi 5.5miljoonaa parissa viikossa ja metacritic keskiarvo on 84.
Niin, oli myös erittäin huvittavaa kuinka eräät yrittivät väkisin vääntää erään nimeltämainistemattoman suomalaisstudion konsoliyksinoikeuspelistä floppia ja huonoa peliä siitäkin huolimatta, että peli oli ennalta tuntematon ja metacritic keskiarvo on 83.
Kyllähän se tavallaan floppasikin myyntien osalta, koska tavoitteesta jäätiin reippaasti. Peli saavutti miljoonarajan vasta joskus puolenvuoden päästä julkaisusta, vaikka hypekoneiston voimalla sen odotettiin ylittävän miloonaraja keveästi julkaisuviikolla. Tosin on se silti typerää käytöstä fanipojilta alkaa haukkumaan toisen alustan pelejä pelkästään siksi, ettei ne omalle alustalle tule.
Siis myyntikö määrää sen että peli on floppi tai ei? Tarkoitan siis pelillisesti. Tänä päivänä vaan ei mahda mitään sille että porukat jättävät mainiot pelit hyllyyn ja ottavat tilalle codin vuosipläjäyksen. Alan wake oli hieno peli, vikoineenkin.
13.12.2010 klo 08.51
13.12.2010 klo 09.57
Pahinta kaikesta GT:n kannalta on tietysti se että vertailun voi tehdä huoletta, eikä Forza3 kalpene lainkaan. Päinvastoin monessa suhteessa se on modernein ja toimivin kilvanajopeli vieläkin konsoleille. Ns. premium autojakin on reippaasti yli 2 kertaa enemmän kuin GT5:ssä, eikä pelkkää Daihatsua ja Skylineä yli sata kappaletta.
Mutta eipä siinä, ajellaan tässä muutama viikko GT5:ttä ja laitetaan takas hyllyyn kun Shift 2 tod. näk. nostaa riman heittämällä ylemmäksi kun puhutaan kilvanajosta. Lisenssipelleilyjä ei onneksi oikeissa ajopeleissä ole.
13.12.2010 klo 09.59
Jarviksen kanssa samaa mieltä, että kuudessa vuodessa pelitottumukset kerkiävät kyllä vaihtumaan moneen kertaan. Kahden vuoden julkaisutahti on varsin sopiva.
Ja mitä GT5:n Metacriticsin arvosanaan tulee, niin arvosana painottuu hyvinkin paljon "länsimaalaisiin" arvosanoihin, josta jokainen voi päätellä itse mitä haluaa.
13.12.2010 klo 10.22
Taitaa 90% sarjan myynneistäkin olla länsimaissa. Kuulemma reippaasti yli puolet on myyty pelkästään Eurooppaan. GT on Sonyn vanavedessä aasiasta saapuva kuriositeetti, kun muuten Eurooppa ja USA tekevät kaikki merkittävät autopelit.
13.12.2010 klo 11.42
Ja mitä GT5:n Metacriticsin arvosanaan tulee, niin arvosana painottuu hyvinkin paljon "länsimaalaisiin" arvosanoihin, josta jokainen voi päätellä itse mitä haluaa.
Sillä ei ole periaatteessa mitään väliä mistä se arvosana on tullut. Ei länsimaissa on niin puolueellisia että se näkyisi metacriticissä
13.12.2010 klo 11.49
13.12.2010 klo 13.53
Ei kai muuta pointtia olekaan tässä vaiheessa kuin kertoa että peli tulee ensi syksynä. Mitä järkeä tässä vaiheessa muuta tietoa olisi antaakaan. On olemassa tämä tyyli, ja se toinen on sekopäinen hypemyllyn pyöritys joka kestää vuosia. Parhaassa tapauksessa hypemylly jauhaa vaikka peli olisi jo julkaistu!
Monivuotinen yhteistyösopimus TopGearin kanssa ja väläykset soralla ajosta lienevät ne tärkeimmät tässä vaiheessa.
13.12.2010 klo 15.22
"Olipas hölmö traileri. Monta pätkää jenkkien top gearista. Ei tuosta saanu kyl mitään irti."
Ei kai muuta pointtia olekaan tässä vaiheessa kuin kertoa että peli tulee ensi syksynä. Mitä järkeä tässä vaiheessa muuta tietoa olisi antaakaan. On olemassa tämä tyyli, ja se toinen on sekopäinen hypemyllyn pyöritys joka kestää vuosia. Parhaassa tapauksessa hypemylly jauhaa vaikka peli olisi jo julkaistu!
Monivuotinen yhteistyösopimus TopGearin kanssa ja väläykset soralla ajosta lienevät ne tärkeimmät tässä vaiheessa.
Juurikin näin. Toinen vaihtoehto tosiaan olisi julkaista maksullinen demo 3 vuotta ennen varsinaisen pelin julkaisua, sitten ripotella muutama kuva silloin tällöin että porukka muistaa että tälläinenkin on tulossa ja sitten julkaistaan itse peli keskeneräisenä joka sitten parsitaan päivittämällä kasaan seuraavan vuoden aikana.
Sora ja muta sekä aavikkopyöritys oli parhaat julkistukset tässä vaiheessa. Eli hauskaa neljällä pyörällä kaikilla alustoilla tiedossa. Pahin ongelma kolmosessa on uratilan kypsyys. Toivottavasti siihen GT1:n viitoittamaan tiehen on jotain omaperäistä ja poikkeavaa keksitty tähän Forzan neljänteen.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
13.12.2010 klo 15.41
Siis myyntikö määrää sen että peli on floppi tai ei? Tarkoitan siis pelillisesti. Tänä päivänä vaan ei mahda mitään sille että porukat jättävät mainiot pelit hyllyyn ja ottavat tilalle codin vuosipläjäyksen. Alan wake oli hieno peli, vikoineenkin.
Myynti juuri nimennomaan määrää onko tuote floppi vaiko ei. Alunperin flopilla juuri tarkoitettiin tuotetta, joka epäonnistui kaupallisesti tavoitteissaan, ottamatta kantaa siihen onko tuote hyvä vaiko huono. Jotkut käyttää floppi sanaa, jos peli saa odotettua huonompia arvosanoja kriitikoilta, mutta minusta on ihan naurettava leimata peli arvostelumenestykseltään flopiksi, jos MT-keskiarvo on päälle 80, oli kyseessä mikä jumalpeli tahansa.
13.12.2010 klo 16.04
Siis myyntikö määrää sen että peli on floppi tai ei? Tarkoitan siis pelillisesti. Tänä päivänä vaan ei mahda mitään sille että porukat jättävät mainiot pelit hyllyyn ja ottavat tilalle codin vuosipläjäyksen. Alan wake oli hieno peli, vikoineenkin.
Myynti juuri nimennomaan määrää onko tuote floppi vaiko ei. Alunperin flopilla juuri tarkoitettiin tuotetta, joka epäonnistui kaupallisesti tavoitteissaan, ottamatta kantaa siihen onko tuote hyvä vaiko huono. Jotkut käyttää floppi sanaa, jos peli saa odotettua huonompia arvosanoja kriitikoilta, mutta minusta on ihan naurettava leimata peli arvostelumenestykseltään flopiksi, jos MT-keskiarvo on päälle 80, oli kyseessä mikä jumalpeli tahansa.
Vaikka floppi alunperin tarkoittikin jotain muuta, niin sitä voidaan käyttää vaikka vertauksena "lunastiko peli hehkutuksensa laadullisesti ja pelattavuudeltaan" tai "oliko se yhtä hyvä verrattuna kilpailevaan tuotteeseen. Itse en ole koskaan uskonut yhteenkään peliarvosteluun.
13.12.2010 klo 16.09
13.12.2010 klo 16.34
Myynti juuri nimennomaan määrää onko tuote floppi vaiko ei. Alunperin flopilla juuri tarkoitettiin tuotetta, joka epäonnistui kaupallisesti tavoitteissaan, ottamatta kantaa siihen onko tuote hyvä vaiko huono.
Ennen oli ennen. Nykyään kun voidaan todeta peli flopiksi ihan sen pelillisen puolen takiakin (en tarkoita että GT5 olisi sellainen, tosin 84/100 ei uskonut ennen pelin julkaisua tasan kukaan). Myynneillä kun ei ole Pekka-PerusPelaajalle paskaakaan väliä, korkeintaan ne varmistavat pelisarjan jatkumisen. Eikä pelin myynnit ole välttämättä missään yhteydessä sen laatuun.
13.12.2010 klo 17.36
13.12.2010 klo 19.29
Niin, varmistavat pelisarjan jatkumisen, joka juurikin on tärkeintä Pekka-PerusPelaajalle. Hyvät myynnit ovat elinehto kehittäjälle sekä julkaisijalle. Jos peleillä ei tienata ei tule lisää uusia hyviä pelejä.
"Eikä pelin myynnit ole välttämättä missään yhteydessä sen laatuun."
Ei ole suoraa yhteyttä niin, mutta kerro toki muutama peli joka on myynyt miljoonia ja sen keskiarvo on Metacriticissä täysin surkea (alle 50).
13.12.2010 klo 20.18
Niin, varmistavat pelisarjan jatkumisen, joka juurikin on tärkeintä Pekka-PerusPelaajalle. Hyvät myynnit ovat elinehto kehittäjälle sekä julkaisijalle. Jos peleillä ei tienata ei tule lisää uusia hyviä pelejä.
Paskanmarjat. Mitä sinä saat käteesi Sonyn GT-myynneistä, jos sitä puolen vuosikymmenen takana häämöttävää seuraavaa osaa ei lasketa (joka muuten tulee oli tämän myynnit mitä tahansa, fanikunta on kerätty ajat sitten ja he ostavat mitä tahansa GT-nimellä varustettua)? Turha vedota kaupalliseen menestykseen kun se ei sitä peliä tee eikä pelaaja hyödy siitä suoranaisesti mitenkään. Sen sijaan esim tuo metacritic keskiarvo kertoo itse pelistäkin jotain, eikä tässä tapauksessa todellakaan vastaa sitä mitä tältä peliltä odotettiin...
AW oli kaupallinen floppi MS:lle mutta mitenkäs sieltä sitten jo huhuillaan jatko-osaa?
Ei ole suoraa yhteyttä niin, mutta kerro toki muutama peli joka on myynyt miljoonia ja sen keskiarvo on Metacriticissä täysin surkea.
No onhan jotkut susipaskat pelit kuten Haze, Too Human, Lair ja Spore keränneet lähes miljoonamyynnit. Pointti tosin oli että kuten varmasti huomattua, tietyt nimikkeet kuten Sims, CoD ja vaikka WWE plus lisenssipelit myyvät miljoonia ja taas miljoonia oli niiden laadun taso mitä tahansa.
13.12.2010 klo 21.28
Sen sijaan esim tuo metacritic keskiarvo kertoo itse pelistäkin jotain
Here's how the scores break down:
Games, 75 - 89 = Generally Favorable Reviews
= pääasiassa positiivisia / myönteisiä arvosteluja
= hyvä peli
13.12.2010 klo 21.59
Saan mainiolle pelille jatko-osan. Mutta jos ei puhuta pelkästään Gran Turismosta, vaan yleisesti ottaen, niin sama juttu koskee kaikkia pelintekijöitä. Jos peli johon on panostettu miljoonia tai kymmeniä miljoonia ei myy, niin firma on kusessa ja voi jopa kaatua taloudellisista syistä.
"No onhan jotkut susipaskat pelit kuten Haze, Too Human, Lair ja Spore keränneet lähes miljoonamyynnit."
Eivät nuo ole niitä alle 50 pisteen pelejä joita pyysin mainitsemaan. Esimerkiksi Spore on saanut Metacriticissä 84. Kun taas reilusti huonommat arviot saanut Lair ei ole myynyt edes puolta miljoonaa. Mistä keksit sille miljoonamyyntejä?
"Pointti tosin oli että kuten varmasti huomattua, tietyt nimikkeet kuten Sims, CoD ja vaikka WWE plus lisenssipelit myyvät miljoonia ja taas miljoonia oli niiden laadun taso mitä tahansa."
Metacriticin mukaan ainakin Call of Dutyn taso on ollut pääosin hyvää, vaikka niitä suolletaankin kuin liukuhihnalta.
13.12.2010 klo 22.20
Ostakaa Pleikkaripojat boksi ja pelatkaa autopelejänne sillä. Miksi olla niin alustasta riippuvainen...?
Osta boksipoju Pleikkari niin saat pelata useampaa kuin niitä kolmea boksin omaa pelisarjaa. Miksi olla niin alustasta riippuvainen...?
13.12.2010 klo 22.31
http://www.youtube.com/watch?v=90HFQPVVndE
Rekisteröitynyt 04.11.2007
13.12.2010 klo 23.16
Forza Motorsport 4 Demo
http://www.youtube.com/watch?v=90HFQPVVndE
Miten kukaan itseäänkunnioittava realistisen autopelintekijä voi hehkuttaa kinect -ohjausta? Kyllähän nuo muut Kinect ominaisuudet voi olla oikeasti hyviä Forzassa, mutta auton ohjauksen tuo kyllä vie valovuosia padista taakseppäin. Miksi ihmeessä kukaan haluaisia ohjata autoa Kinectillä tälläisessä kunnon autopelissä muuta kuin testimielessä?
14.12.2010 klo 00.17
Forza Motorsport 4 Demo
http://www.youtube.com/watch?v=90HFQPVVndE
Miten kukaan itseäänkunnioittava realistisen autopelintekijä voi hehkuttaa kinect -ohjausta? Kyllähän nuo muut Kinect ominaisuudet voi olla oikeasti hyviä Forzassa, mutta auton ohjauksen tuo kyllä vie valovuosia padista taakseppäin. Miksi ihmeessä kukaan haluaisia ohjata autoa Kinectillä tälläisessä kunnon autopelissä muuta kuin testimielessä?
Mikäs siinä nyt vikana on? Ennemmin kinectillä kuin dildolla. Mahtava lisä ohjaimen ja ratin lisäksi pelin ohjaustapoihin. Minusta se on monipuolisuutta. Vai oletko skenties sitä mieltä, että pleikkarilla ei tulla näkemään mitään samanlaista?
14.12.2010 klo 07.20
Jos epäilee että Forzan tekijät aikoo vesittää pelin ohjauksen, eipä juuri autopeleistä ja niiden tekijöistä ymmärrä.
14.12.2010 klo 08.24
Heitetäänpä pallo takaisin sinne:
http://kotaku.com/5546865/playstation-move-behind-gran-tu
14.12.2010 klo 12.27
Forza Motorsport 4 Demo
http://www.youtube.com/watch?v=90HFQPVVndE
Hyvin näytti toimivan tuo auton ihailumoodikin, ei ollut enää sitä e3:ssa nähtyä ja monen psbotin itkemää viivettä.
14.12.2010 klo 16.20
Jonka saisit muutenkin. Mitäs muuta sinä tulet saamaan, tai ennemminkin, mitä sinä sait nyt? Pelillisesti flopanneen autopelin jonka saatanallinen kehitysaika olisi voitu käyttää selvästi fiksumminkin, mutta joka juhlii myyntiluvuilla koska on pitkän sarjan jo viides osa? Ja vastaisitko kysymykseen miksi sille AW:lle ollaan ilmeisesti tekemässä jatkoa?
"Mistä keksit sille miljoonamyyntejä?"
No mites sinä päätit että juuri alle 50-pisteen pelit ovat niitä susipaskoja tai että niiden olisi pitänyt myydä miljoonia? Turhaa nillittämistä, päivänselvä asia että paskatkin pelit voivat myydä ruhtinaallisesti ja myyntiluvut eivät vieläkään takaa laatua.
14.12.2010 klo 17.52
Forza Motorsport 4 Demo
http://www.youtube.com/watch?v=90HFQPVVndE
Hyvin näytti toimivan tuo auton ihailumoodikin, ei ollut enää sitä e3:ssa nähtyä ja monen psbotin itkemää viivettä.
Mikähän video oli tuossa aikoinaan Forza4:sta, niin kursori liikku jopa ennen kättä ruudulla :D
14.12.2010 klo 22.52
http://www.youtube.com/watch?v=ZkavE6EyU_4
Some highlights:
- Best physics and Force Feedback in any simulator currently available in consoles, coming close to the experience of iRacing and rFactor.
- They seemed completely captivated by the game, even admitting that they can't stop playing it.
- Has the best graphical presentation in any simulator, including PC simulators, even with all the inconsistencies.
- Has an good overall performance with almost every wheel in the market, with some minor issues here and there. Fanatec wheels have the best performance, thanks to the customizable brake sensitivity.
- In contrast to other simulators, has fewer customization options (livery mostly), but the mechanic customization is solid and has an actual effect on the car performance, which is pretty noticeable in the engine customization, changing even the sound that the engine makes.
- They actually didn't score the game, they said they were going to play more.
- They mocked early reviewers saying there was no way they could give a real in-depth review in such a short time.
etc.
15.12.2010 klo 13.51
Jaa-a..voisinpa sanoa että NFS Shift PC:llä 1080p resolla, kaikki herkut päällä, ambient occlusion ym..16xAA niin on varmasti kauniimpi kuin GT5.
BTW, Elite on loistava peli.
17.12.2010 klo 09.28
Hahahaha, "minusta 84 on kyllä aivan hyvät pisteet maailman parhaalle autopelille...", voi lol teitä.
Jännää kun mailman parhaan autopelin metacritic pisteet on 84 ja forza 3:n 92
18.12.2010 klo 19.50
Hahahaha, "minusta 84 on kyllä aivan hyvät pisteet maailman parhaalle autopelille...", voi lol teitä.
Jännää kun mailman parhaan autopelin metacritic pisteet on 84 ja forza 3:n 92
Sitä ne maksetut arvostelut teettää.
Kirjoita kommentti