Uusi NFS:Shift haastaa Forzan ja GT:n
Need for Speed -nimestäkin hieman eroon haluava Shift 2 Unleashed aikoo suunnata simulaatiomaisemmille ajoradoille, kertoo Gamespot.
EA:n tarkoituksena on jakaa Need for Speed -sarja kahtia: arcademaisempaan ja realistisempaan. Äskettäinen Hot Pursuit ja tuleva Shift 2 ovat tämän ideologian hedelmiä. Rallisport Challengenkin aikoinaan työstänyt DICE kertoo Gamespotille, että autojen määrä ei ole tärkeää, vaan se että 'yöllä mutkaan ajaminen 250 km/h vauhdilla pitäisi synnyttää kauhua'.
Ensimmäisen Shiftin efektimylläkkää on hieman väännetty pienemmälle ja kolareiden luvataan olevan erittäin realistisia. Peli ilmestyy ensi kesäksi.
Keskustelut (19 viestiä)
01.12.2010 klo 11.42
01.12.2010 klo 12.15
01.12.2010 klo 12.16
Ei, autoja ei ole yhtä paljon kuin forzassa / Gt:ssä, tuunauskin on mitä on. Mutta se ajamisen fiilis ja nopeuden tunne...ja moottorin äänet! Juurikin loistava äänimaailma on se mikä tekee shiftistä niin mahtavan. Raa'asti ärjyvät moottorit ja kolinat ja ulinat ja fiilis on valmis. Elise 111R ja Nurburgring nordschleife
01.12.2010 klo 12.21
En usko Shift 2:n olevan mikään paras ajopeli ja tuossa NfS:n jakamisessa ei ole järkeä. Rahastetaan nimellä ja tehdään vuodesta toiseen pelejä. Ei siinä mitään, mutta kun tehdään kahta eri genren peliä.
01.12.2010 klo 12.36
En usko Shift 2:n olevan mikään paras ajopeli ja tuossa NfS:n jakamisessa ei ole järkeä. Rahastetaan nimellä ja tehdään vuodesta toiseen pelejä. Ei siinä mitään, mutta kun tehdään kahta eri genren peliä.
Miten niin ei ole järkeä? Itse ainakin haluan nähdä molempia nfs. Pointti on vaan suunnata nfs kahdelle eri kohdeyleisölle. Mitä väliä sillä, että tekee kahta eri genreä samasta nimestä? Kuhan on hyviä pelejä ja joku sana erottamassa pelien nimet toisistaan.
01.12.2010 klo 13.19
Ymmärrän ettei määrä korvaa laatua, mutta ensimmäisessä Shiftissä oli kyllä niin vähän sisältöä että melkein hävetti tekijöiden puolesta. Jos se puoli saadaan kuntoon niin Shift kakkosesta tulee varmasti huippuhyvä ajopeli.
01.12.2010 klo 14.47
Vauhdintunne ei tule nopeasti vilistävistä maisemista vaan siitä, että auton pitäminen ajolinjalla vaatii jatkuvaa keskittymistä. Siinä GT5 on onnistunut paremmin kuin mikään muu konsolille ilmestynyt ajopeli. Tietty jos panee ajoavut, ABS:n ja arcade-moodin päälle ja vieläpä käyttää ohjaimena padia niin GT:stä ei varmasti saa mitään irti.
Itse asiassa F1 2010:ssä on vielä vaikeampaa olla spinnaamatta kun kaikki ajoavut ovat pois päältä. Vaikka olen pelannut sitä jo kauan ja pärjään expertillä niin siltikin auto pyörähtää välillä ja muutenkin oikealla ajolinjalla on vaikeampi ajaa kuin GT5:ssa. Jos GT5:sta vertaa Forza 3:een tässä asiassa niin ei ole oikein mitään eroa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
01.12.2010 klo 14.57
01.12.2010 klo 15.03
///Need for Speed -nimestäkin hieman eroon haluava Shift 2 Unleashed///
01.12.2010 klo 15.20
Vauhdintunne ei tule nopeasti vilistävistä maisemista vaan siitä, että auton pitäminen ajolinjalla vaatii jatkuvaa keskittymistä. Siinä GT5 on onnistunut paremmin kuin mikään muu konsolille ilmestynyt ajopeli. Tietty jos panee ajoavut, ABS:n ja arcade-moodin päälle ja vieläpä käyttää ohjaimena padia niin GT:stä ei varmasti saa mitään irti.
Itse asiassa F1 2010:ssä on vielä vaikeampaa olla spinnaamatta kun kaikki ajoavut ovat pois päältä. Vaikka olen pelannut sitä jo kauan ja pärjään expertillä niin siltikin auto pyörähtää välillä ja muutenkin oikealla ajolinjalla on vaikeampi ajaa kuin GT5:ssa. Jos GT5:sta vertaa Forza 3:een tässä asiassa niin ei ole oikein mitään eroa.
Onko se sitten hyvä, jos auto on yliluonnollisen huono ajaa? :O Ei oikeaa autoa ja en usko, että ainakaan kilpa-autoa olisi vaikea ajaa radalla. Siihenhän ne juurikin on suunniteltu!
Pelatkaa WipeoutHD:ta jos halutte yliluonnollista nopeutta ja vaarallisia tilanteita.
Shiftistä en kyllä odota mitään. Hyvä jos näin on, mutta epäilen silti.
01.12.2010 klo 16.12
01.12.2010 klo 16.31
Pelatkaa WipeoutHD:ta jos halutte yliluonnollista nopeutta ja vaarallisia tilanteita.
Shiftistä en kyllä odota mitään. Hyvä jos näin on, mutta epäilen silti.
[/quote]
Ilmeisesti et ole ikinä ajanut "oikeaa"kilpa-autoa radalla. Kerran kokeilleena voin sanoa, että ovat todella vittumaisia vehkeitä. Ongelmana ei niinkään ole niillä ajaminen vaan niillä ajaminen KOVAA! Vaikka sinulla kerrotaan kuinka miten kaarteeseen pitää tulla ja mitä linjaa ajaa ei se vaan ole niin helppoa kuin kehä-kolmosen rampista ulos kaasuttaminen 150Hp perus rakkineella. Pienikin poikkeaminen tai herpaantuminen aiheuttaa sen ettet pääse enään kaarteesta ulos yhtä nopeasti kuin muut ja se maksaa sinulla taas arvokkaita sadasosia.
Radan kierroajat pyörivät meillä siinä 1.45-1.55min välissä kun taas paikan omistaja päräytti pätkän alle 1.30 ja uskoisin, että joku ammattikuski reenattuaan pääsisi lähelle 1.20
01.12.2010 klo 16.34
Onko se sitten hyvä, jos auto on yliluonnollisen huono ajaa? :O Ei oikeaa autoa ja en usko, että ainakaan kilpa-autoa olisi vaikea ajaa radalla. Siihenhän ne juurikin on suunniteltu!
Ei ne oikeat rata-autotkaan itsestään kulje sitä ideaalilinjaa ja joka kisassa kuskit kolaroi ja ajaa ulos vaikka he ajavat ammatikseen joten tämän perusteella voisi jo sanoa että vaikeaa se on. Ja ainahan pyritään ajamaan äärirajoilla, rata-autoissa on enemmän downforcea mutta jotta siitä olisi jotain hyötyäkin niin pitää ajaa kovaa. Ja niilläkin siis mennään äärirajoille ja sitten tulee virheitä.
01.12.2010 klo 16.36
Onko se sitten hyvä, jos auto on yliluonnollisen huono ajaa? :O Ei oikeaa autoa ja en usko, että ainakaan kilpa-autoa olisi vaikea ajaa radalla. Siihenhän ne juurikin on suunniteltu!
Pelatkaa WipeoutHD:ta jos halutte yliluonnollista nopeutta ja vaarallisia tilanteita.
Shiftistä en kyllä odota mitään. Hyvä jos näin on, mutta epäilen silti.
Ilmeisesti et ole ikinä ajanut "oikeaa"kilpa-autoa radalla. Kerran kokeilleena voin sanoa, että ovat todella vittumaisia vehkeitä. Ongelmana ei niinkään ole niillä ajaminen vaan niillä ajaminen KOVAA! Vaikka sinulla kerrotaan kuinka miten kaarteeseen pitää tulla ja mitä linjaa ajaa ei se vaan ole niin helppoa kuin kehä-kolmosen rampista ulos kaasuttaminen 150Hp perus rakkineella. Pienikin poikkeaminen tai herpaantuminen aiheuttaa sen ettet pääse enään kaarteesta ulos yhtä nopeasti kuin muut ja se maksaa sinulla taas arvokkaita sadasosia.
Radan kierroajat pyörivät meillä siinä 1.45-1.55min välissä kun taas paikan omistaja päräytti pätkän alle 1.30 ja uskoisin, että joku ammattikuski reenattuaan pääsisi lähelle 1.20[/quote]
Kuules Keke. Se, että amiskaverisi on repinyt takapenkit corollastaan ja poistanut keskivaimentimen, ei tee autosta kilpa-autoa.
01.12.2010 klo 17.08
F1 2010 on helppo ajettava kunhan oppii radat ulkoa ja kaasun oikean painamisen eri autoilla, asetuksilla ja vaihteilla sekä tietenkin eri mutkissa. Myös oikea jarrutusmatka on hyvä oppia sekä oikea jarrun painamis tyyli. Kuitenkin peli tulee vaikeaksi, kun yrität puristaa autosta jatkuvasti muutamia kymmenyksiä kovempia kierroksia, koska silloin pitää jatkuvasti saada jokainen täsmälleen nappiin ja pelissä saakin hyvin kuvaa kuinka äärirajoilla oikeat F1 kuljettajat joutuvat olemaan kierros kierroksen perään.
GT5 ja Forza 3 antavat vuorostaan pelaajalle aivan liikaa aikaa korjauksiin. Pelit tuntuvat sunnuntaiajeluilta, kun äärirajoilla ajaessa myöhästyminen mutkasta ei tarkoita sitä, että 5 autoa menee ohitse vaan ainoastaan hieman hitaampaa mutkaa ja sijoitus säilyy sekä eroa edellä olevaan tulee vain joku säälittävä kymmenys, jos sitäkään. Myös F1 2010 pienikin virhe ajolinjassa kostautuu jo 2-5 kymmenyksenä, kun taas GT5:ssä ja Forza 3:ssa sillä ei ole niin suurta väliä. Myös GT5:ssä ja Forza 3:ssa on erittäin vaikeaa saada autoa ajettua petikkoon, jos vähääkään osaa pelata.
Muutenkin GT5 ja Forza 3:ssa on koko pelien idea tyritty, kun viritysten jne. jälkeen netissä pelaajat ajavat kuitenkin melkein samoilla autoilla jos vaan haluavat pärjätä.
01.12.2010 klo 18.18
01.12.2010 klo 18.55
NäinOnNäreet et ole tainnut pelata ainakaan GT5:sta? Miksi minä en saa esim. yhtä lisenssiajoa läpi (kullalle), kun en saa sitä viimeistä 0.03 sekuntia ajasta pois, vaikka olen yrittänyt sitä kymmeniä kertoja? Miksi en pysty ajamaan BMW M5:lla ilman ajoapuja, kun se lähtee joka mutkassa käsistä, jos yrittää ajaa kovaa? Olet ylipäätään mielipiteesti kanssa kyseisistä peleistä niin pihalla, että hirvittää.
1) Et osaa katsoa jarrutuspisteitä radan ulkopuolelta.
2) Et osaa säädellä jarrua ja kaasua.
3) Jarrutat BMW M5:llä liian myöhään, lukkojarrutat, painat kaasua kaarteessa liian aikaisin ja liian paljon tai kiihdytät liikaa ulostulossa tai teet kaikkia samaan aikaan.
4) Pelaat padilla.
5) Et pysty parantamaan aikaasi, koska mutkaan hyökkäämisellä ei ole niin paljon merkitystä GT5:ssä vaan ainoastaan jarrutusmatkassa ja kiihdytyksessä.
6) Et ymmärrä ajolinjoja.
7) Et ole säätänyt autoasi.
8) Et ymmärrä, että monesti hitaampi vauhti mutkaan voi tuoda kovemmat vauhdit suoralle.
9) Et osaa autopelejä eli..
10) Olet huono pelaaja.
Siinä muutama syy, mutta kuitenkin: Mistä hitosta voit luulla, että voin tietää syyn minkä tähden, et onnistu jossain radassa? Enhän ole nähnyt sinun edes ajavan. Eli ainoa syy miksi et onnistu siinä ja siinä on syy 10. Olet huono pelaaja. Pelaa paremmin äläkä itke huonouttasi.
02.12.2010 klo 10.10
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
02.12.2010 klo 15.58
Miksei kukaan pelintekijä ota riskiä ja kokeilisi yhdistää esim NFS Undergroundia ja esim tulevaa shift2:sta. Eli kaupunkiajelua / kisaamista realistisella fysiikalla.
Siitä tulee liian raskas peli nykykonsoleille ja valtavirtatietokoneille.
Test drive Unlimited 2 saattaa olla SE peli, mutta sekin selviää vasta ensi vuoden alkupuolella.
Kirjoita kommentti