Duke Nukem Foreverin suunnittelija menetti miljoonia
Otsikon ilmaisema uutinen ei ole yllätys, kun muistellaan, kuinka kauan Duke Nukem Foreveria on työstetty. Kotaku kertoo, että 3D Realmsin George Broussard oli niin sitoutunut saamaan pelin aikaiseksi, että touhu lähenteli jo hulluutta. Mies mm. sijoitti 20-30 miljoonaa dollaria omaa rahaansa - sekä 12 vuotta aikaansa - pelin valmistumiseen. Toukokuussa 2009 kaikki oli sitten siltä osin lopussa.
Ensi vuonna se sitten julkaistaan, Gearboxin toimesta.
Keskustelut (18 viestiä)
10.10.2010 klo 16.35
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
10.10.2010 klo 16.38
Rekisteröitynyt 07.12.2009
10.10.2010 klo 17.00
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
10.10.2010 klo 17.28
10.10.2010 klo 17.30
Saahan sitä aina toivoa, kait..
10.10.2010 klo 17.38
10.10.2010 klo 18.01
Gearboxin toimesta? Ja pelistä jota on demottu vain äksboksin ohjaimilla?
Saahan sitä aina toivoa, kait..
DNF on suunniteltu ja tehty pc:lle kuitenkin toisin kuin esim. MW2.
10.10.2010 klo 18.01
Rekisteröitynyt 13.08.2007
10.10.2010 klo 18.52
Rekisteröitynyt 11.04.2007
10.10.2010 klo 19.01
10.10.2010 klo 19.09
Eikös jossain mainittu Broussardin olevan vielä jossakin roolissa pelin viimeistelyssä?
Pitää paikkansa. Tarkasti ottaen miehen asemaa ei kuitenkaan tiedetä.
10.10.2010 klo 20.23
10.10.2010 klo 22.19
Paskaa tulee vaikka olis pelkkä pc-versio kehityksessä...
Itse olet parsa :-)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.10.2010 klo 08.36
11.10.2010 klo 14.35
Olisi hienoa jos tästä pelistä tuli todellinen jätti menestys, jolloin tuon miehen omistautuminen pelille ei ole mennyt hukkaan. Tuo on jo todellista omistautumista pelille, toivottavasti on sen arvoinen peli.
Onko sulla nyt jonkin sortin todisteita, että Gearboxin tuottamalla versiolla on oikeastaan mitään tekemistä Broussardin alkuperäisten visioiden kanssa? Vaikka Mr. B olisikin jossain konsulttiroolissa, en usko että hänellä on se viimeinen sana pelin suhteen.
Jotenkin tämä DNF-hurmos ei nyt vaan käy omaan järkeeni. DNF-fanit tuntuvat täysin sivuuttavan sen seikan, että ensi vuonna pukattava peli ei ole se, mitä 3DR muka työsti monen monituista vuotta. Se on pelkästään peli, jonka päälle on lätkäisty nimi "Duke Nukem Forever".
Ihan sama, jos Ferrari julkistaisi tekevänsä kaikkien aikojen urheiluauton, ja kymmenen vuoden väännön jälkeen sen kehittäminen siirrettäisiinkin Fiatin tehtäväksi, ja keulalle lätkäistäisiin sitten vain Ferrarin logo.
Rekisteröitynyt 31.08.2007
11.10.2010 klo 15.10
http://www.duke4.net/comment.php?comment.news.350
Kyllä se nyt aika selvältä näytti ettei Gearboxi ihan kaikkea yksin tehny. Se vaan viimeistelee tän homman, ja ihan hyvällä tavalla.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
13.10.2010 klo 10.29
Triptych teki siitä valmiin pelin (18%);
GearBox korjaa bugit ja tekee PS3-käännöksen (2%);
Piranha tekee X360-käännöksen...
...ja koska GearBox omistaa nyt Duke Nukemin oikeudet he voivat kerätä laillisesti kaiken kunnian 3DRealmisilla tehdystä työstä.
V2.fi toimitus: Tämä on ainakin 1-1,5 vuotta vanha uutinen. Miksi se julkaistiin vasta nyt? Minä muistan kuulleeni nämä tiedot jo toukokuussa 2009 kun T2 haastoi 3DRealmsin oikeuteen.
Nämä tiedot tulivat esiin lakiasiakirjoista jotka koskivat kyseistä juttua. Myöhemmin ne tulivat esiin vielä uudelleen esim. tässä artikkelissa... http://www.wired.com/magazine/2009/12/fail_duke_nukem/
Sitä paitsi uutisen lähde on http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=26856
13.10.2010 klo 12.25
...ja koska GearBox omistaa nyt Duke Nukemin oikeudet he voivat kerätä laillisesti kaiken kunnian 3DRealmisilla tehdystä työstä.
Mikä oikeus ja kohtuus onkin, jos kerran 3DRealmsilla oli vuosia täysin julkaisukelpoinen peli mutta jokin liian suuri henkinen este, että olisivat oikeasti julkaisseet sen.
Kirjoita kommentti