Nykyaikaan sijoittuva Prince of Persia hyllytettiin
1up kertoo, että ennen vuoden 2008 Prince of Persia -peliä oli suunnitteilla aivan toisenlainen PoP-kategoriaan sijoittuva teos. Asiasta kertoi Jonathan Jacques-Belletête, Ubisoftilla työskennellyt taiteellinen johtaja. Mies oli työstänyt Xboxin ja PS2:n Assassin's Creedin (joka sekin hyllytettiin ja oli varsin erilainen kuin nykypeli) jälkeen Prince of Persia -peliä, joka olisi sijoittunut nykyaikaan. Ubisoft halusi jotain aivan erilaista, vaikka vuoden 2008 PoPia olikin alettu jo tehdä. Miehen kuvauksen mukaan pelin tunnelma oli kuin 'Day After Tomorrow' -leffasta, mutta lumen sijaan nykymaailma peittyi hiekkaan.
"Se oli tosi siisti, mutta sitten se peruttiin ja päädyimme tekemään Far Cry -pelejä."
Keskustelut (13 viestiä)
Rekisteröitynyt 20.10.2009
24.09.2010 klo 23.39
Rekisteröitynyt 17.03.2009
24.09.2010 klo 23.42
Saisivat kaupan päälle paljon mainosta.
No .. Far Cry kusi, ehkä Prince of Persia olisi ollut parempi vaihtoehto.
Hassusti vain ovat pelit menneet paremmiksi Crytekistä irtautumisen jälkeen.
25.09.2010 klo 00.26
Rekisteröitynyt 15.09.2008
25.09.2010 klo 00.42
Rekisteröitynyt 17.03.2009
25.09.2010 klo 01.27
Nyt kyllä Mirr5 trollaa! Että muka paremmiksi Crytekistä irtautumisen jälkeen? Far Cry 2 on surkein hiekkalaatikkopeli, jonka olen ikinä nähnyt! Monotonista ja typerryttävää roskaa. Ekaan Far Cryihin verrattuna suorastaan alentava teos.
Nah, ihmisillä on eri juttuja, joita etsivät peleistään.
Itsellä se on tunnelma. Ja Instincts & Far Cry 2 ovat mielestäni hemmetin paljon miellyttävämpiä teoksia kuin alkuperäinen peeloilu. Vaikka Far Cryn metsähiiviskelyssä ja trooppisissa rannoissa oli jotain siistiä, kaikki positiiviset asiat onnistuttiin kumoamaan aika hemmetin tehokkaasti ultra-surkealla tarinankerronnalla ja rasittavalla mutanttidesignilla.
Instincts on supervoimiensa takia keskivertoa huomattavasti parempi tusinaräiskintä, Evolutionissakin oli hetkensä (shanty town yöllä), Far Cry 2 oli tosiaan hiekkalaatikossa vain sen itsensä takia, mutta voi luoja jos niin fiksulla lähestymistavalla aiheeseensa olisi saatu hyvä peli aikaan... Olihan se mitä oli, enkä kyseistä peliä koskaan läpi asti vetänyt, mutta ei todellakaan ollut huonompi kuin se teknologiademo-edeltäjänsä.
Ja btw, perusteltavissa olevaa trollausta kutsutaan provokaatioksi.
25.09.2010 klo 01.36
Ei sillä, olihan peli ihan hieno graafisesti mutta pelillisesti se oli niin torso ettei sitä voinut pelata.
25.09.2010 klo 11.43
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.09.2010 klo 12.51
No, onhan meillä "kohta" AC3. Todennäkösesti "nykypäivään" sijoittuva.
25.09.2010 klo 16.09
No, onhan meillä "kohta" AC3. Todennäkösesti "nykypäivään" sijoittuva.
Mutta siihen suuntaahan ollaan menossa. Assassin's Creed 2:ssa Desmond alkoi oppimaan myös itse Altairin ja Ezion taidot. Kenties jo Assassin's Creed 3:ssa pelataan puolet Desmondilla (nykyajassa) ja puolet jollakulla assasiinilla (menneisyydessä).
25.09.2010 klo 17.13
No, onhan meillä "kohta" AC3. Todennäkösesti "nykypäivään" sijoittuva.
Ace Combat 3 on kylläkin julkaistu ajat sitten.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
25.09.2010 klo 21.48
No, onhan meillä "kohta" AC3. Todennäkösesti "nykypäivään" sijoittuva.
Mutta siihen suuntaahan ollaan menossa. Assassin's Creed 2:ssa Desmond alkoi oppimaan myös itse Altairin ja Ezion taidot. Kenties jo Assassin's Creed 3:ssa pelataan puolet Desmondilla (nykyajassa) ja puolet jollakulla assasiinilla (menneisyydessä).
Nimenomaan näin. En yllättyisi vaikka roolijako menis toisin päin kuin mitä kakkosessa oli. Eli suurin osa olis "nykypäivää" ja sitte aina välillä käydään menneisyydessä, joko suoraan laitteella tai sitte Animuksen sivuvaikutusten kautta ihan ilman laitetta (onnistuhan se siinä vahingossa jo kakkosessakin).
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.09.2010 klo 00.11
No, onhan meillä "kohta" AC3. Todennäkösesti "nykypäivään" sijoittuva.
Mutta siihen suuntaahan ollaan menossa. Assassin's Creed 2:ssa Desmond alkoi oppimaan myös itse Altairin ja Ezion taidot. Kenties jo Assassin's Creed 3:ssa pelataan puolet Desmondilla (nykyajassa) ja puolet jollakulla assasiinilla (menneisyydessä).
Tarinan osalta peli voisi hyvin jatkua nykyajassa, mutten silti oikein ymmärrä miten AC toimisi nykyajassa ilman radikaaleja muutoksia. Monet asiat pelissä on helposti voitu perustella animuksella kuten alueiden rajat, sync/voima -palkki sun muut. Lisäksi nykyaikaina räiskintä olisi suuremmassa roolissa kuin meelee, mikäli pelissä ei sitten kokoaikaa hiiviskellä jossain pimeässä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.09.2010 klo 00.14
Kirjoita kommentti