Halo 3 veti elokuvateatterit tyhjiksi
25. syyskuuta julkaistun Halo 3:n yllettyä huimaan 120 miljoonan euron avajaispäivämyyntiin jäivät elokuvastudiot nuolemaan näppejään. Lokakuun ensimmäisen viikonlopun lipputulot putosivat peräti 27% edellisestä vuodesta. Mm. Ben Stillerin tähdittämän The Heartbreak Kidin tuotto-odotukset pettivät ja elokuva tuotti avajaisviikonloppunaan vain noin puolet ennakoidusta tuloista. Tuotantoyhtiöiden pomot ovat osoittaneet syyttävän sormensa kohti Halo 3:a.
Microsoftin Josh Goldberg kertoo vastineessaan, että Halo 3:a markkinoitiin kuten elokuvaa ja se myös menestyi kuten elokuva tai jopa paremmin.
Janco Partnersin analyytikko Mike Hickey arvioi tilanteen jatkuvan vielä viikkoja. Hänen mukaansa Halo 3:n kohderyhmä koostuu 18-34-vuotiaista, samasta ryhmästä joka myös aktiivisimmin käy elokuvateattereissa.
Lähde: Next Generation
Keskustelut (2 viestiä)
16.10.2007 klo 15.38
Rekisteröitynyt 10.04.2007
16.10.2007 klo 18.22
Kirjoita kommentti