Tuorein sisältö

Valven pomo: 'PS3 on ajanhukkaa'

11.10.2007 klo 16.56 | Luettu: 44646 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Computer & Video Games kertoo Valve Softwaren johtajan viimeisimpiä mietteitä Playstation 3:sta. Gabe Newell viittasi kyseiseen konsoliin jo aikaisemmin tänä vuonna sanoin: "täydellinen katastrofi monella tasolla, Sonylla ei ollut hajuakaan mitä ostajat ja kehittäjät halusivat. Heidän pitäisi tehdä se kokonaan uudelleen."

Nyt Newell laukoo seuraavaa: "PS3 on ajanhukkaa kaikille. Celliin panostamisesta ei ole mitään hyötyä, sitä taitoa ei voi hyödyntää missään muualla. Itsellesi ei jää käteen muuta, kuin vihaa sitä järjestelmäarkkitehtuuria kohtaan, minkä he ovat luoneet. He eivät tule tekemään rahaa laitteellaan."

Valven The Orange Box ilmestyy myös PS3:lle, jonka versiosta huolehtii EA. "Uskon että PS3:n The Orange Boxin ostajat tulevat olemaan tyytyväisiä pelikokemukseensa ja EA tekee hyvää työtä. Se on vain vaikeampi saada samalle tasolle kuin 360- ja PC-versiot."

V2.fi | Manu Pärssinen
< DigiExpossa Crysis j... Yleisö pelaa Volvon ... >

Keskustelut (47 viestiä)

Marxman

11.10.2007 klo 17.15

kitkerän katkeraa katkeruutta herra Newelliltä?

onhan Cell/PS3 kieltämättä varmasti hankala alusta ohjelmoida, mutta niin oli myös PS2 aikanaan.

No jospa minäkin olen sitten aikaani tuhlannut satoja, ellei tuhansia, tunteja ajanhukkaan. :)
lainaa
Kyrölä

11.10.2007 klo 17.30

ps2 myi hyvin, ps3 ei, siinä ero.
Mitä järkeä tehdä vaikeasti, huonoa, vähäisille ostajille?
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

11.10.2007 klo 17.31

No voi raukkaa, ei onnistunutkaan pelin porttaus suoraan kääntämällä kaikille alustoille. Joutu varmaan luopuun viidennestä työsuhdeautostaan, kun joutuvat palkkaamaan porukkaa tekeen käännöstä ja optimointia erilaiselle alustalle. Tainnu olla paha krapula, kun noin pitäny nillittää heti lehdistölle.
lainaa
Oscar

Rekisteröitynyt 12.07.2007

11.10.2007 klo 17.32

Voi näitä vihaisia nörttejä :P

Eipä tule kyllä mitään huippupeliä mieleen, minkä saisi PS3, tai olisi "PS3 Only".
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

11.10.2007 klo 17.40

MGS4? -_-

"No voi raukkaa, ei onnistunutkaan pelin porttaus suoraan kääntämällä kaikille alustoille. Joutu varmaan luopuun viidennestä työsuhdeautostaan, kun joutuvat palkkaamaan porukkaa tekeen käännöstä ja optimointia erilaiselle alustalle. Tainnu olla paha krapula, kun noin pitäny nillittää heti lehdistölle."

Käsittääkseni lehdistö kerjää kärjistettyjä kommentteja saadakseen kinaa aikaan.

Hyvää ruokahalua.
lainaa
FINReko

Rekisteröitynyt 16.09.2007

11.10.2007 klo 18.01

Final fantasy ja killzone 2 on ainoat pelit joiden takia voisin ps3 harkita. MGS sarjasta en ole pitänyt ja muutenkin sen kontrollit VIDEOISSA näyttävät hieman huonoilta, mutta silti. PS3 onkin haukuttu sen hankalan ohjelmointi työkalujen takia ja capcom jopa päätti jättää peli tekemättä ps3 koska olisi tullut liian kalliiksi.
lainaa
floppi

11.10.2007 klo 18.25

toisin sanoen: cellin tarjoama 10-20% tehoetu liukulukuoperaatioissa ei ole rahan ja vaivan arvoinen, kun saavutettu hyöty häviää arkkitehtuurin ja väylien pullonkauloihin, pieneen keskusmuistiin ja heikkoon grafiikkasuorittimeen, ja lopputuloksena on järjetön koodihässäkkä, jota ei voi hyödyntää muilla laitealustoilla, mikä nykyisissä peliprojekteissa on kannattavuussyistä välttämättömyys.

lisäksi PS3 ja PS3-pelit menevät kaupaksi varsin heikosti, vain yksi miljoonamyyntiin yltänyt pelinimike.

kallistun sille kannalle että Newell on oikeassa ja tietää mistä puhuu
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

11.10.2007 klo 18.29

Sen on näkönenkin jätkä.
Ai sellin teho etu 10-20 % ookooo.....
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

11.10.2007 klo 18.49

Demonoid kirjoitti:
Sen on näkönenkin jätkä.


Muu keskustelu sikseen, mutta ulkonäön perusteella on paha tuomita. Harva mestarikoodari on mikään julistepoju.
lainaa
Raytracing

11.10.2007 klo 18.56

"toisin sanoen: cellin tarjoama 10-20% tehoetu liukulukuoperaatioissa ei ole rahan ja vaivan arvoinen, kun saavutettu hyöty häviää arkkitehtuurin ja väylien pullonkauloihin, pieneen keskusmuistiin ja heikkoon grafiikkasuorittimeen, ja lopputuloksena on järjetön koodihässäkkä, jota ei voi hyödyntää muilla laitealustoilla, mikä nykyisissä peliprojekteissa on kannattavuussyistä välttämättömyys."

Turha keksiä omasta päästä soopaa prosenttien suhteen, jos ei asiasta ole mitään fakta-tietoa!

In fact one Cell processor is four to five times faster at ray-tracing the Stanford Bunny than the G80 and the Cell QS20 blade, which has comparable floating point power on paper, is eight to eleven times faster. Both the G80 and Cell crush the AMD Opteron at ray-tracing which is arguably the most popular production rendering processor today. It's also interesting to note that secondary rays are less costly on Cell which is where ray-tracing becomes interesting. Primary ray cast is only interesting from an academic perspective. The real issue is secondary rays and GPUs have traditionally had problems with these do to their incoherent nature. When you factor power into the equation it gets even more interesting, given that Cell is half the size of the G80 and produces five times the ray-tracing performance.

http://gametomorrow.com/blog/index.php/2007/09/05/cell-vs
lainaa
exclusives

11.10.2007 klo 18.59

"PS3 Only"

Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Jak and Daxter’s Lost Frontier, Star Ocean 4, Uncharted: Drake’s Fortune, LA Noire, Eight Days, God of War 3, Shadow of the Colossus 2, Twisted Metal PS3, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2: Rise of Man, Motorstorm 2, Tekken 6, Persona 4, The Eye of Judgment, The Getaway, White Knight Story, Wipeout HD, Sly 4, Socom: Confrontation, Zone of the Enders 3, Yakuza 3, Parasite Eve, Heavy Rain, Infamous jne.
lainaa
pcper

11.10.2007 klo 19.09

Rendering Games with Raytracing Will Revolutionize Graphics
The benefits of ray tracing are pretty impressive as this banner indicates. Reflections, refractions and shadows can all be recreated to extreme detail that is all dependent on how much processing power you are willing and capable to shove at it. Because the rays reverse-simulate light the details levels can be very impressive, hence ray tracing is the choice of high-end movie makers.

Another interesting point here is the improvement in game development that could occur if ray tracing was accepted. Ray tracing by its nature is very easy to program and is simple to understand from an algorithmic point of view. Adding in new "effects" to the ray tracing engine is also pretty simple and all the complex and elegant coding required to get around rasterization limits could be avoided. This is obviously not a benefit that will be realized for quite some time as rasterization hardware is all that exists in the market now.

Ray tracing is one of these computing tasks that is highly scalable with the addition of new processing cores. With a simulated 16 core computer, the ray tracing team was seeing a 15x or better improvement in performance -- not many applications can come close to that level of scalability.

http://www.pcper.com/article.php?aid=455&type=expert
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

11.10.2007 klo 19.10

Eihän tuo PLAYSTATION 3 edes ollut pelkkään pelikäyttöön tarkoitettukaan, joten ihme vikinää pidätte. Se on vain bonus Blue-Ray levyjen seassa... kuten matopeli Nokian kännyköissä.
lainaa
million

11.10.2007 klo 19.25

"lisäksi PS3 ja PS3-pelit menevät kaupaksi varsin heikosti, vain yksi miljoonamyyntiin yltänyt pelinimike."

PlayStation 3 games that have sold one million copies or more.

* Resistance: Fall of Man (2 million)[104]

* MotorStorm (1 million)[105]

Onhan noita jo jopa kaksin kappalein :) ja lisää tulossa...
lainaa
Belmont

Rekisteröitynyt 17.09.2007

11.10.2007 klo 19.30

exclusives kirjoitti:
"PS3 Only"

Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Jak and Daxter’s Lost Frontier, Star Ocean 4, Uncharted: Drake’s Fortune, LA Noire, Eight Days, God of War 3, Shadow of the Colossus 2, Twisted Metal PS3, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2: Rise of Man, Motorstorm 2, Tekken 6, Persona 4, The Eye of Judgment, The Getaway, White Knight Story, Wipeout HD, Sly 4, Socom: Confrontation, Zone of the Enders 3, Yakuza 3, Parasite Eve, Heavy Rain, Infamous jne.


Harmi kun mikään noista ei kiinnosta hännän vertaa.
lainaa
hohhoijaa

11.10.2007 klo 19.42

exclusives kirjoitti:
"PS3 Only"

Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Jak and Daxter’s Lost Frontier, Star Ocean 4, Uncharted: Drake’s Fortune, LA Noire, Eight Days, God of War 3, Shadow of the Colossus 2, Twisted Metal PS3, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2: Rise of Man, Motorstorm 2, Tekken 6, Persona 4, The Eye of Judgment, The Getaway, White Knight Story, Wipeout HD, Sly 4, Socom: Confrontation, Zone of the Enders 3, Yakuza 3, Parasite Eve, Heavy Rain, Infamous jne.


Okei. Mitkä noista ovat "hyviä" pelejä?
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

11.10.2007 klo 19.45

Belmont kirjoitti:
Harmi kun mikään noista ei kiinnosta hännän vertaa.

Sitten alkaa olla vikaa enemmän kuluttajan järjenkäynnissä kuin pelitarjonnassa.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

11.10.2007 klo 20.01

Offical 'Czerwonya kiinnostaa' "PS3 Only" -List

Jak and Daxter’s Lost Frontier, The Getaway



+ Sitten se Kingdom Hearts 3 joka saattaa olla PS3-Only

En muuten oikeesti tiennytkään että Jak&Daxter saa jatkoa, vai onko tuokaan 'alkuperäisen' trilogian tapainen tasoloikka?
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

11.10.2007 klo 20.02

Tillu kirjoitti:
Belmont kirjoitti:
Harmi kun mikään noista ei kiinnosta hännän vertaa.

Sitten alkaa olla vikaa enemmän kuluttajan järjenkäynnissä kuin pelitarjonnassa.
Epäilen suuresti
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

11.10.2007 klo 20.37

Shadow of The F'n Colossuksen tekijöiden seuraava peli (joka tulee niiden kehitystahdilla varmaan kymmenen vuoden kuluttua, jos ylipäätänsä on tulossa...) on tylysti sanottuna "ei-kiinnostava"? Right.
lainaa
Deadlock

Rekisteröitynyt 10.04.2007

11.10.2007 klo 21.08

Tillu kirjoitti:
Shadow of The F'n Colossuksen tekijöiden seuraava peli (joka tulee niiden kehitystahdilla varmaan kymmenen vuoden kuluttua, jos ylipäätänsä on tulossa...) on tylysti sanottuna "ei-kiinnostava"? Right.

Shadow of the Colossus oli ihan kiva ne ekat 5-6 kolossia. Icon suosion päälle taas en ole koskaan ymmärtänyt. Pitäisi varmaan yrittää joskus pelata loppuun asti.
lainaa
FINReko

Rekisteröitynyt 16.09.2007

11.10.2007 klo 21.34

Uskon että ps3 tullaan tekemään vielä hyviä pelejä ja hyvillä grafiikoilla ja ostan luultavasti koneen kun hinta tulee alaspäin, mutta kun ps3 on myynyt aika huonosti ja käyttäjiä vähemmän kuin xbox 360 niin harva peli on ollut parempi kuin xboxille tehty sama peli koska käännös ei ole helppoa ja samalla halutaan säästää aikaa ja rahaa. Lisäksi microsoft tarjoaa apua pelintekijöille jos on ongelmia ohjelmoinnissa ja ps3 taitaa tehdä nykyään samoin. Täytyy sanoa että lopullinen "voittaja" tullaan näkemään vasta 2010 vuoden tienoilla.

Lisäksi mitä itse olen saanut käsitykseksi PS3 networkistä niin ei minua innosta sillain kun se on oikeastaan todella olematon verrattuna 360 liveen (Ei kaverilistaa??!). Kun on livessä tottunut pelailemaan ja huutamaan toisille niin vaikea kyllä alkaa pelaamaan "huonommalla" moninpeli toiminnoilla varustetulla koneella.
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

11.10.2007 klo 21.35

[quote]"PS3 Only"

Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Jak and Daxter’s Lost Frontier, Star Ocean 4, Uncharted: Drake’s Fortune, LA Noire, Eight Days, God of War 3, Shadow of the Colossus 2, Twisted Metal PS3, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2: Rise of Man, Motorstorm 2, Tekken 6, Persona 4, The Eye of Judgment, The Getaway, White Knight Story, Wipeout HD, Sly 4, Socom: Confrontation, Zone of the Enders 3, Yakuza 3, Parasite Eve, Heavy Rain, Infamous jne.

[/quote]

Listasitkos tässä kaikki pelit mitä PS3:lle on tulossa tietojesi mukaan?

Ainoat hyvät pelit mitä Playstation 3:lle on tulossa, ovat Gran Turismo 5 ja Devil May Cry 4. Devil May Cry 4 tulee kuitenkin myös x360:lle (ja toivonmukaan tietokoneelle!) ja jos Forza Motorsport pitää tasoaan yllä ja pysyy Gran Turismon tasolla, niin kyllä minä sen x360 otan matkaani.
lainaa
GearsOfHalo

11.10.2007 klo 21.40

On tuo Gabe sellaanen läpän heittäjä. Välillä kaveri haukkui Boxin suohon välillä Vistan ja kun luki kaverin vastauksen kysymykseen onko mieli muuttunut Boxin suhteen, tuli aika ympäripyöreätä. Tämä on niitä miehiä jotka ovat paljon äänessä ja saavat kyllä julkisuuttakin. "lapa jäähän ja nimi lehteen!!"
lainaa
kettumarjoja

11.10.2007 klo 22.08

Juu, ottakaa boxin omistajat nyt ilo irti, kun vielä pystytte. Saatta itkeä sitten rauhassa, kun ps3:n laskentatehoa ja blu-ray levyjen kapasiteettia aletaan tosissaan hyödyntään. Voittekin hankkia taas uuden mikkisofta-grillin sitten kohta, kun bili ensin keksii millä rahastaisi seuraavana, josko siitä olis edes HD tasoista graffaa pyörittään sitten.
lainaa
lists

11.10.2007 klo 22.21

"Listasitkos tässä kaikki pelit mitä PS3:lle on tulossa tietojesi mukaan?"

Ei ole tuossa listattuna edes kaikki vaan pieni osa tulevista yksinoikeuspeleistä. Tässä tulee lisää:

PlayStation 3 Exclusives: The List [150+ Confirmed]
http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=86124
lainaa
thisiswaiting

11.10.2007 klo 22.36

Vai 150 yksinoikeuspeliä tulossa... JOO JOO!!

Lupaukset tulevaisuuden suurista pelijulkaisuista ovat olleet Sonyn viimeinen (ja ainoa) oljenkorsi, mutta nyt eletään niitä aikoja, kun niitä vanhoja lupauksia pitäisi pikkuhiljaa alkaa lunastamaan ennen kuin luvataan lisää.

Messiaspeleinä hehkutetut Lair ja Heavenly Sword nimittäin olivat sen luokan pettymyksiä että Sonyn katu-uskottavuus on jo nyt vähintäänkin kyseenalainen.

lainaa
lists

11.10.2007 klo 22.49

"Vai 150 yksinoikeuspeliä tulossa... JOO JOO!!

Lupaukset tulevaisuuden suurista pelijulkaisuista ovat olleet Sonyn viimeinen (ja ainoa) oljenkorsi, mutta nyt eletään niitä aikoja, kun niitä vanhoja lupauksia pitäisi pikkuhiljaa alkaa lunastamaan ennen kuin luvataan lisää."

Jos satuit ylipäätänsä katselemaan kyseistä sivua yhtään tarkemmin, niin varmaankin huomasit, ettei lista ole pelkkiä lupauksia täynnä oleva lista. Siellä oli myös jo ilmestyneitä pelejä, sekä third-partyilta varmistuneita työn alla olevia pelejä. Ei pelkästään Sonyn omien studioiden (sinun mielestäsi päästä keksittyjä) pelejä. Suurimpaan osaan oli myös sourcet / linkit!
lainaa
Älyhoi

11.10.2007 klo 23.07

"Lupaukset tulevaisuuden suurista pelijulkaisuista ovat olleet Sonyn viimeinen (ja ainoa) oljenkorsi, mutta nyt eletään niitä aikoja, kun niitä vanhoja lupauksia pitäisi pikkuhiljaa alkaa lunastamaan ennen kuin luvataan lisää.

Messiaspeleinä hehkutetut Lair ja Heavenly Sword nimittäin olivat sen luokan pettymyksiä että Sonyn katu-uskottavuus on jo nyt vähintäänkin kyseenalainen."

Tiedätkös muuten kuinka monta vuotta nykyään joudutaan uhraamaan pelien kehitykseen aikaa, kun graafiset vaatimukset ovat kasvaneet vuosien saatossa aivan älyttömiksi? No et! Sitähän minäkin! Eivät nuo "megapelit" tai pienemmänkään budjetin projektit todellakaan valmistu ihan hetkessä ja PS3:n lopulliset devkitit saatiin pelinkehittäjille 2006 syksyllä.

Sitä paitsi ei Sony noita Laireja ja HS:ää nostanut jalustalle vaan eri mediat hypettivät ja huhuilivat niistä sen verran paljon, että pelikansa odotti niistä ns. PS3:n pelastaja pelejä. Mutta eivätpä sitä olleet. Tosin se ei tarkoita, etteikö monet muut tulevat pelit sitä voi olla.

Ja HS oli silti mielestäni ihan hyvä suoritus Ninja Theoryltä, jolla ei todellakaan ole kovinkaan mairittelevia meriittejä ennestään takanaan. Nyt saivat sentään arvokasta kokemusta HS:n teosta sekä pelin valmistumisen jälkeen myös arvostusta monilta medioilta ja pelaajilta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ninja_Theory
lainaa
Muntu

12.10.2007 klo 00.30

... Kuinka te jaksatte? Vaikka te niin väitätte että PS3:lla on paska pelivalikoima, se on teidän boxin turruttaneen mielenne päätös, ei koko kansan. Ja sama pätee myös tälle toiselle puolelle. Ei floppi-pelit hyviks muutu vaikka niitä kuinka hypettäis. Heavenly Sword oli paska ja on paska. Ei se mikskään muutu. Ja sama pätee EOJ:hin.

Ja FINReko, ota asioista selvää ennekuin tulet mollaamaan PS netwörkkiä. Kaverilista on ja hyvin skulaa. Mitä olematonta paskaa vielä löysit?

Tasan muutama järkevä postaaja tähänki uutiseen kommentoinu...
lainaa
epäoleellista

12.10.2007 klo 00.30

Eipä suuremmin kiinnosta kestikö Heavenly Swordin ja Lairin tekeminen 3 kuukautta vai 3 vuotta, molemmissa tapauksissa lopputulos oli onneton... ja se on ainoa ostopäätökseen vaikuttava tekijä.
lainaa
Konsolimies

12.10.2007 klo 07.14

PS3:sen ongelma on, että peliä pitää myydä noin 500 000 että sillä tekisi rahaa ja sen on tehnyt näistä PS3 only peleistä vain 3 kaiketi.

Ja jos Sony haluaa voittaa bluraylla niin heidän pitää mainostaa että mikä se on ja vaikka tuoda esiin DVD:n tilanpuutteen.
lainaa
Crea

12.10.2007 klo 07.20

PS3 - New TV Ad

http://gameplanets.blogspot.com/2007/10/ps3-new-tv-ad.htm
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

12.10.2007 klo 07.33

kettumarjoja kirjoitti:
Juu, ottakaa boxin omistajat nyt ilo irti, kun vielä pystytte. Saatta itkeä sitten rauhassa, kun ps3:n laskentatehoa ja blu-ray levyjen kapasiteettia aletaan tosissaan hyödyntään. Voittekin hankkia taas uuden mikkisofta-grillin sitten kohta, kun bili ensin keksii millä rahastaisi seuraavana, josko siitä olis edes HD tasoista graffaa pyörittään sitten.


Miksi itkettäisiin? Eikö PS3 kannatakkin ostaa vasta kun sen ominaisuuksia 'aletaan tosissaan hyödyntään'? Mikä vitun vaikeus suurimmalla osalla PS3:n fanittajista on ymmärtää, että boksistikin voi hankkia PS3:n?
lainaa
Blind

12.10.2007 klo 07.47

million kirjoitti:
"lisäksi PS3 ja PS3-pelit menevät kaupaksi varsin heikosti, vain yksi miljoonamyyntiin yltänyt pelinimike."

PlayStation 3 games that have sold one million copies or more.

* Resistance: Fall of Man (2 million)[104]

* MotorStorm (1 million)[105]

Onhan noita jo jopa kaksin kappalein :) ja lisää tulossa...


Ja noiden myynti johtuu sitten siitä, että ovat olleet bundlattuina koneen kanssa, jolle samaan aikaan ei ole ollut oikein muita pelaamisen arvoisia pelejä.
Hyviä pelejä ovat, ei siinä mitään.
lainaa
Jepjep

12.10.2007 klo 08.54

"PS3:sen ongelma on, ett? peli? pit?? myyd? noin 500 000 ett? sill? tekisi rahaa ja sen on tehnyt n?ist? PS3 only peleist? vain 3 kaiketi."

Ei tuo next-gen pelien ?lyt?n budjetti koske vain ja ainoastaan PS3:n megapelej?, vaan my?s Xbox360:n, joten turha ainakaan MS-fanien huudella mit??n. Wiill?h?n pelien kehitt?minen tietty on halvempaa kuin noilla grafiikan jauhajilla.

Graphics for the high-definition games cost about 1 billion yen ($8.6 million) to create, more than double that for Nintendo Co.'s Wii titles, Takasu said in a Tokyo interview.

The game business increasingly parallels Hollywood: Each new game is a costly bet--many now cost north of $20 million to produce--that can pay off big or cost a company its quarterly earnings goal.

Lost Planet cost $40 million:

If you bought Lost Planet, did you get the most out of your money? Capcom sure hope so, after it was revealed that the game, by the time the marketing campaign has come to a close, cost a whopping $40 million in total. That?s almost blockbuster.
Divided up, the game cost $20 million for the development,

http://www.360plex.com/news/view/30228/
lainaa
ash

12.10.2007 klo 08.57

Nykyään myös multiplattareilla aivan älyttömät budjetit

Stranglehold Has A $30 Million Price Tag
http://kotaku.com/gaming/sticker-shock/stranglehold-has-a
lainaa
jukka

12.10.2007 klo 09.40

hohhoijaa kirjoitti:
[quote nick="exclusives"]"PS3 Only"

Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction, Jak and Daxter’s Lost Frontier, Star Ocean 4, Uncharted: Drake’s Fortune, LA Noire, Eight Days, God of War 3, Shadow of the Colossus 2, Twisted Metal PS3, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2: Rise of Man, Motorstorm 2, Tekken 6, Persona 4, The Eye of Judgment, The Getaway, White Knight Story, Wipeout HD, Sly 4, Socom: Confrontation, Zone of the Enders 3, Yakuza 3, Parasite Eve, Heavy Rain, Infamous jne.


Pakko myöntää, että yksikään noista ei kyllä kiinnosta. Ostin PS3:n blue-rayn takia ja mites kävi: BD ottaa suunnilleen turpiinsa hd-dvd:tä, rahat meni ja ei oles edes pelejä tulossa. Sony ryssi niin täysin tän PS3:n kanssa, ettei tosikaan.
lainaa
Ray

12.10.2007 klo 10.01

Blu Ray leads HD DVD 61.27% : 38.73% for the month of September, 2007 in disc sales

In October However the lead is stretched to 66.30 : 33.70

HD DVD BLU RAY

Oct. 2007 33.70% 66.30%
Sep. 2007 38.73% 61.27%

These are sales pattern for USA only

http://n4g.com/industrynews/News-73810.aspx


Blu-ray Winning Europe 4-to-1

Blu-ray Disc Association Sony has announced that sales of Blu-ray titles in Europe are exceeding sales of HD DVD titles by up to a factor of 4-to-1. This decisive lead has forced studios such as Universum Film (Germany) and Studio Canal (France) to plan Blu-ray releases for this important Q4. Additionally, sales of standalone players has nearly caught up with HD DVD, reflecting a similar trend in the US where sales of Blu-ray players has surpassed that of HD DVD players.

www.blu-ray.com/news/?id=547
lainaa
Heppu

12.10.2007 klo 11.18

Joo kyllähän faktat on faktoja ja Gabe Newell puhuu asiaa. Myöskään nuo Sonyn yksinoikeuspelit eivät päätä huimaa, MSG4 ainoa iso nimi ja suosittu brändi. Itse en pelaa konsoleilla, mutta Xbox360:n pelitarjonta on ollu aivan eri sfääreissä kuin ps3:lla ja siinä ei ps3:n pieni teho-ero juuri tunnu kun ei ole juuri mitään hyvää mitä pelata. Väittäisin, että PS3 ei tule enää kuromaan xbox360 kiinni millään.
lainaa
Tommi

12.10.2007 klo 14.21

En ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa, ps3 on mahtava konsoli,
ei se ole vaikea, se on ainutlaatuinen ;)
lainaa
FINReko

Rekisteröitynyt 16.09.2007

12.10.2007 klo 14.51

Muntu kirjoitti:
Ja FINReko, ota asioista selvää ennekuin tulet mollaamaan PS netwörkkiä. Kaverilista on ja hyvin skulaa. Mitä olematonta paskaa vielä löysit?


No voi anteeks...

Mistä päättelit muutenkin että mollaan ps3?? Itse mainitsin että olen jo aikonut ostaa laitteen kunhan hinta putoaa ja vihdoinkin alkaa näkymään hinnan putoamista. Vaikka siinä se kaverilista nyt olisikin niin siihen ilmestyy demoja kuulemma paljon harvemmin kuin livessä tunnetuksi tullut "demo keskiviikko" jolloin nimestä päätellen tulee demoja tai live arcade pelejä tms. JA tämä ei siis silti tee mistään koneesta huonoa. Itse tykkään vain pelata pelejä moninpelillä ja PS3 moninpeli osio on vähän kesken ja networkkia on palkattu kehittämään sama tiimi joka on tehnyt myös liveä joten siitä saattaa tulla vielä hyvä paikka.

Mielipide mikä mielipide, ei siitä voi kiistellä.
lainaa
lol

12.10.2007 klo 18.08

PS3 Vs. Xbox 360 Console Noise Comparison Video

http://www.n4g.com/NewsCom-73815.aspx
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.10.2007 klo 19.01

Ei se PS2:kaan aluksi myynyt hyvin. Ja sitäkin kirottiin koodaamisesta.

itq vinq parq. Kyllä se PS3 vielä myy.
lainaa
Belmont

Rekisteröitynyt 17.09.2007

13.10.2007 klo 16.49

Tillu kirjoitti:
Belmont kirjoitti:
Harmi kun mikään noista ei kiinnosta hännän vertaa.

Sitten alkaa olla vikaa enemmän kuluttajan järjenkäynnissä kuin pelitarjonnassa.

Mielipiteet ken kelläkin. Minulla on taas sellainen mielipide, että mikään ei noista peleistä kiinnosta minua.
lainaa
Emppu

04.12.2007 klo 15.28

Noi on taas noita Microsoftin kannattajia jotka uskoo olevansa parhaita kaikessa tietotekniikassa. Ne ei vain myönnä sitä että Sony on parempi tekemään konsoleita ja viihdelaitteita.
Mielestäni ps 3 on loistava uusi sukupolvi peleille ja itselläni on se. JA se ei ole lainkaan huono kone, grafiikat ja tehot ja kaikki teräväpiirrot tekevät siitä loistavan ja voi sitä käytää muuhunkin kuin vain peleihin. esim . blue-ray leffat...
lainaa
Molempiparempi

29.06.2008 klo 18.19

So what vaikka xbox olis muka parempi.Minä osta ps3:sen.Sitä paitsi jos se ps3 tulevaisuudessa on xboxia parempi nii tottakai mää ostan sen etukäteen ;)
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova