Tällaiseen 3DS:n grafiikkapiiri pystyy
Kotaku kertoo, millainen grafiikkapiiri Nintendo 3DS:n sisällä sykkii. Kyseessä on jo nelisen vuotta markkinoilla ollut, Digital Media Professionalsin valmistama PICA200. Se pystyy suoltamaan 15,3 miljoonaa polygonia sekunnissa, mutta nähtäväksi jää, millaista grafiikkaa saadaan aikaiseksi 3d-efektin kera. Alla piirin julkaisun yhteydessä esitelty teknologiademo.
Keskustelut (15 viestiä)
21.06.2010 klo 17.03
21.06.2010 klo 17.05
Rekisteröitynyt 06.01.2010
21.06.2010 klo 17.11
Rekisteröitynyt 07.08.2007
21.06.2010 klo 17.25
Ehkä sitten tulevaisuudessa näemme jotain paljon parempaa, mutta tuskin ikinä läheskään tuollaista.
21.06.2010 klo 17.49
Siinä arvailuja hinnasta. Mustana menee kalliimmaks, kahelkee ite =)
21.06.2010 klo 17.52
Rekisteröitynyt 11.05.2009
21.06.2010 klo 18.06
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.06.2010 klo 18.17
Rekisteröitynyt 15.09.2008
21.06.2010 klo 20.11
En usko että DS:llä ihan tuolle tasolle päästään. Ensinnäkin DS:ssä on kaksi näyttöä joista toinen 3D ja lisäksi pelikäytössä tehoja vaaditaan enemmän kuin tälläisessä optimoidussa teknologiademossa. 3DS:n kuvamateriaali on ainakin toistaiseksi ollut ihan eri tasoa kuin tuo demo ja polygoonimäärä huomattavasti pienempi.
"Se pystyy suoltamaan 15,3 miljoonaa polygonia sekunnissa.."
Puhe ei olekaan siitä monellako näytöllä tollasta tapahtuu, vaan että paljonko niitä polygoneja on sekunnissa. Kahella näytöllä samanlaista ni se on sitte n. puolet per näyttö. Ohhoh.
Rekisteröitynyt 01.06.2007
21.06.2010 klo 20.15
En usko että DS:llä ihan tuolle tasolle päästään. Ensinnäkin DS:ssä on kaksi näyttöä joista toinen 3D ja lisäksi pelikäytössä tehoja vaaditaan enemmän kuin tälläisessä optimoidussa teknologiademossa. 3DS:n kuvamateriaali on ainakin toistaiseksi ollut ihan eri tasoa kuin tuo demo ja polygoonimäärä huomattavasti pienempi.
Eikös kummallekkin näytölle ollut oma suoritin? Mutta joo en kyllä itsekkään vielä usko, että tuohon tasoon päästää, varsinkin kun 3D efekti on mukana. Kuitenkin Kid Icarus ja MGS videot vakuutti.
21.06.2010 klo 22.04
Rekisteröitynyt 11.10.2007
21.06.2010 klo 22.24
Tuo joka sivulla mainostettu 15,3M poly/sec ei kerro paljoakaan, se on vain kiva luku jolla markkinoida laitetta. Pixel rate tuolla piirillä 200Mhz kellolla on 800M/sec. Pientä vertailua, myös näyttökoko huomioiden, tarkempi vilkaisu videoon ja kuviin, niin tulee äkkiä tulokseen ettei tuo tule tarjoamaan vielä kovinkaan huimia grafiikoita käytännössä. Taitavalla ohjelmonnilla tuollakin varmaan saa kuitenkin aikaan riittävän hyvän näköisiä pelejä. Eli eikun odotteleen josko ne sais tuosta jotain irti. ;)
Rekisteröitynyt 03.07.2007
22.06.2010 klo 19.55
Ei ehkä kannata ihan sokeana innosta hyppiä kun edelleenkin kaikki julkistetut 3DS pelit ovat yhtä heikkotasoista pikselimössöä kuin normiDS:nkin.
Ehkä sitten tulevaisuudessa näemme jotain paljon parempaa, mutta tuskin ikinä läheskään tuollaista.
http://www.youtube.com/watch?v=5D92S9unF88&feature=player
Heikkotasoista pikselimössöä ?
24.06.2010 klo 11.34
Huvittavinta tässä on mielestäni se kuinka huonoon valoon tämä video saa Wiin. Käsikonsoli pystyy parempaan grafiikkaan kuin saman firman kotikonsoli niin tulee mieleen yhden laulun sanat "... onkohan mua huijattu? Onko linssiin viilattuuu-u" =)
Wiissä ei ollut kyse niinkään grafiikoista, vaan kasuaalipelaajille tarjotusta huvittelusta :)
24.06.2010 klo 11.34
Kirjoita kommentti