Ranskassa Bluria mainostetaan pitkillä säärillä ja kissatappeluilla
Blur-autopeliä on mainostettu jo monella tavalla mutta ranskalaiset haluavat tehdä kaiken tietenkin omalla tyylillään. Näistä Blur-mainoksista löytyy pitkiä sääriä, lyhyitä hameita ja tyttöjen välistä kahinointia.
Keskustelut (9 viestiä)
Rekisteröitynyt 29.10.2009
25.05.2010 klo 01.15
Rekisteröitynyt 26.01.2008
25.05.2010 klo 13.50
"Pelatkaas tytöt nyt. Ja pliis, yrittäkää näyttää hyvältä samalla!"
25.05.2010 klo 14.22
Rekisteröitynyt 03.01.2008
25.05.2010 klo 15.04
Miksi pelaamisen tarvitsisi olla jotenkin coolien ja hyvännäköisten harrastus? Vetoaako tälläinen mainonta johonkin ihmiseen? Pelaajiin en usko tämän vetoavan ja ne jotka eivät pelaa tuskin ostaisivat peliä vaikka mainos olisi pelkkää HC-pornoa.
Rekisteröitynyt 22.11.2009
25.05.2010 klo 17.07
26.05.2010 klo 10.26
Miksi pelaamisen tarvitsisi olla jotenkin coolien ja hyvännäköisten harrastus? Vetoaako tälläinen mainonta johonkin ihmiseen? Pelaajiin en usko tämän vetoavan
What? Eikös kautta aikain ole mainostettu kaikkea hyvännäköisillä ihmisillä ja cooliudella? Autoja, alkoholia, kosmetiikkaa, you name it. Kaljakaan ei ehkä menisi kaupaksi, jos sitä mainostettaisiin rappioalkoholisteilla.
Mitä taas pelaajiin tulee, niin ihan hatusta heittäisin sellaiset lukemat että 40% pelaajista on vaikeuksia ylipäätään tutustua seksikkäisiin naisiin intiimisti ujouden tms takia ja sen takia seksikkäät naiset edes mainoskampanjassa ei ainakaan tee haittaa, 40% kyllä tutustuu mutta asenne naisiin on "tits or gtfo" ja se jäljelle jäävä 20% ostaa pelin riippumatta sitä millä tava sitä markkinoidaan. Joten markkinoimalla peliä seksillä ei oikeastaan menetä mitään.
Itse asiassa, markkinoipa melkein mitä vaan seksillä, ei menetä mitään. Miehiä voittopuolisesti kiinnostaa seksikkyys ja naiset haluavat olla seksikkäitä. Näiden ryhmien ulkopuolelle jää marginaalisesti ihmisiä. Nihilistinen käsitys ehkä, mutta mikään muu ei mielestäni selitä nykytilannetta.
26.05.2010 klo 10.30
Luetuimmat uutiset tällä hetkellä:
* 'Suihinottotytön' erilaiset Starcraft 2 -strategiat
* Seksihelle iski: V2.fi listasi pornopelit
* New York Times teilasi Alan Waken
* World of Warcraft toimi apulaisrehtorin ja teinipojan salaisena seksisoppena
* Slipknot-basisti löydettiin kuolleena
* Seksiä peliin: No More Heroes -alusasut
* Tutkimus: miehet saavat enemmän iloa peleistä kuin seksistä!
* Näin yksityiskohtaisia ovat Gran Turismo 5:n grafiikat
* Tällaista peliä Bioshockista suunniteltiin, vaan kuinka kävikään?
* Huikea mainos retrovuosien syövereistä
Puolet suosituimmista uutisista liittyy seksiin. Not bad, not bad at all...
26.05.2010 klo 10.33
Tulee vähän mieleen se surullisenkuuluisa Gamecrush-palvelu. Kukin tavallaan, mutta itselleni eroottisuus ei ole se pääasia miksi edes kiinnostuisin jostain pelistä. Jos pornoa tahtoo, sitä saa netistä ihan ilmaiseksikin.
Jotenkin käy sääli, jos käsityksesi on että erootisuus = pornoa. Pornohan on varsin epäeroottista, koska siitä puuttuu se jännitys ja flirtti mikä liittyy erotiikkaan. Pornon miessankareiden ei tarvitse edes yrittää saadakseen naista. Viikonlopun baarikierroksella ollaan puolestaan saalistamassa, ja Gamecrushissakin saa sentään leikkiä tekevänsä tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen.
27.05.2010 klo 01.47
Tulee vähän mieleen se surullisenkuuluisa Gamecrush-palvelu. Kukin tavallaan, mutta itselleni eroottisuus ei ole se pääasia miksi edes kiinnostuisin jostain pelistä. Jos pornoa tahtoo, sitä saa netistä ihan ilmaiseksikin.
Jotenkin käy sääli, jos käsityksesi on että erootisuus = pornoa. Pornohan on varsin epäeroottista, koska siitä puuttuu se jännitys ja flirtti mikä liittyy erotiikkaan.
Ehkä kirjoitin vähän epäselvästi, mutta se ei ollut tarkoitukseni tai käsitykseni. Olisi varmaan pitänyt lisätä jotain tyyliin "Ja jos". Mutta pornoakin on monenlaista, se hardcore-osio joka sisältää yhdynnän ja "täydelliset" pornotähdet käsittää vain osan siitä. Pehmoporno on lähempänä varsinaista eroottista materiaalia, paitsi ehkä taidearvoltaan.
Ja olet ihan oikeassa että se on tehokas markkinointikikka, nykyajan markkinointi perustuu mielikuvien luontiin, mutta seksillä tai seksikkyydellä myynti ei vaikuta ainakaan omaan päätökseeni. Ehkä olen vain vanhanaikainen, mutta parasta mainosta peleille ovat ihmisten antama positiivinen palaute ja positiiviset kokemukset joita saadaan kun on panostettu itse peliin ja tehty siitä viihdyttävä ja muistettava kokemus. Nykyisellä tuotantomallilla haluttaisiin saada kaikki mahdollisimman nopeasti myyntiin ja mainostamiseen käytetään joskus isompia summia mitä kehitykseen.
Mitä taas pelaajiin tulee, niin ihan hatusta heittäisin sellaiset lukemat että 40% pelaajista on vaikeuksia ylipäätään tutustua seksikkäisiin naisiin intiimisti ujouden tms takia ja sen takia seksikkäät naiset edes mainoskampanjassa ei ainakaan tee haittaa
Millä tavalla peleissä ja pelimainoksissa usein esiintyvät hormonifantasiat auttavat lähestymään toista sukupuolta? Vaikutus on melko lailla päinvastainen, jos lähtee tutustamaan pääosin pinnallisten vaikuttimien takia median ihanteiden kasvattamana. Naisetkin pelaavat enenevässä määrin konsoli- ja tietokonepelejä, mutta harrastuksen ja pelialan ollessa silti miesvaltainen se myös tuottaa enemmän miehiseen makuun sopivia tuotteita ja markkinointia, joka tuskin lisää heidän innostustaan ja itsetuntoaan naispuolisina pelaajina kun pojat kuolaa (tai oletetaan kuolaavan) valokuvamallien perään.
Kirjoita kommentti