Niko kirjoitti: LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Niko
05.05.2010 klo 13.14
Jarppi kirjoitti:
Niko kirjoitti: LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
jasso
05.05.2010 klo 13.26
Niko kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
Niko kirjoitti: LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
rambokala
Rekisteröitynyt
04.10.2008
05.05.2010 klo 13.34
Jeps, ei tuo tyhmä ole. Ja pistooli ilman tähtäintä näyttää hemmetin siistiltä.
vieras
05.05.2010 klo 14.09
koskahan bethesda tajuaa, että heidän pelimoottorinsa voisi jo laskea haudan lepoon.
Deth
05.05.2010 klo 14.21
ei oo mitään vikaa mun mielestä tossa pelimoottorissa
DCLXVI
05.05.2010 klo 14.31
Käskytettävät seuralaiset.
Sampo_Kemppainen
05.05.2010 klo 14.32
jasso kirjoitti:
Niko kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
Niko kirjoitti: LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Lähdetäämpä siitä liikkeelle, että pistoolissa on pikkurillin mittainen piippu ja tuon mallisissa käytetään yhdeksän milliä halkaisialtaan olevaa ammusta, jonka sisältämä ruutimäärä on erittäin pieni. Lisäksi puoliautomaattipistooli poistaa jokaisen ammutun laukauksen jälkeen tyhjän hylsyn, jonka johdosta aseen kelkka liikkuu taakse päin. Tämä liike lataa aseen uudestaan. Vaikka annetussa esimerkissä onkin osattu asentaa tähtäin paikkaan, jossa ei liikettä tapahdu, niin aseen sisuksista kumpuava lämpö laajentaa tähtäimen jalustan metallia, aiheuttaen tarkkuuden putoamista.
Ja vaikka tarkkuustähtäin pidetäänkin erillään silmästä, niin optimaalisen tähtäysasennon ja tähtäimen etäisyyden silmästä löytäminen on hyvin vaikeaa. Huomioi, että pistoolia pidetään kiinni sen peräpäästä, eikä kuten kivääreitä kahdella kädellä suurelta alueelta.
Lisäksi ottaen huomioon pistoolin yleisen tarkkuuden, jonka ansiosta osumapisteen hajonta on suuri jo lyhyelle matkalle, ei aseessa ole mitään hyötyä käyttää tarkkuustähtäintä.
Saitko?
ihmettelijä
05.05.2010 klo 14.36
Vähän näyttää huteralta toi pistoolikiikarin kiinnitys. Itse jalka on aika kapea ja kiinni vain lyhyeltä matkalta jalustan etupäässä. Ei taitaisi kestää kovin kauaa kovaa käyttöä wastelandissa. Joku tällainen sen kiinnityksen pitäisi olla.
Vaikka toihan nyt on punapiste eikä kiikari, mutta tuollaisella periaatteella sen kiikarinkin siihen saisi. Omissa Rugereissani kiikarin ja punapisteiden kiinnitykset on hoidettu näin.
ihmettelijä
05.05.2010 klo 14.40
Sampo_Kemppainen kirjoitti:
jasso kirjoitti:
Niko kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
Niko kirjoitti: LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Lähdetäämpä siitä liikkeelle, että pistoolissa on pikkurillin mittainen piippu ja tuon mallisissa käytetään yhdeksän milliä halkaisialtaan olevaa ammusta, jonka sisältämä ruutimäärä on erittäin pieni. Lisäksi puoliautomaattipistooli poistaa jokaisen ammutun laukauksen jälkeen tyhjän hylsyn, jonka johdosta aseen kelkka liikkuu taakse päin. Tämä liike lataa aseen uudestaan. Vaikka annetussa esimerkissä onkin osattu asentaa tähtäin paikkaan, jossa ei liikettä tapahdu, niin aseen sisuksista kumpuava lämpö laajentaa tähtäimen jalustan metallia, aiheuttaen tarkkuuden putoamista.
Ja vaikka tarkkuustähtäin pidetäänkin erillään silmästä, niin optimaalisen tähtäysasennon ja tähtäimen etäisyyden silmästä löytäminen on hyvin vaikeaa. Huomioi, että pistoolia pidetään kiinni sen peräpäästä, eikä kuten kivääreitä kahdella kädellä suurelta alueelta.
Lisäksi ottaen huomioon pistoolin yleisen tarkkuuden, jonka ansiosta osumapisteen hajonta on suuri jo lyhyelle matkalle, ei aseessa ole mitään hyötyä käyttää tarkkuustähtäintä.
Saitko?
Edelleen... Et taida tosiaan koskaan olla käyttänyt kiikarilla varustettua pistoolia. Muutenkin postauksestasi paistaa todellinen asiantuntijuus.
Sampo_Kemppainen
05.05.2010 klo 14.41
ihmettelijä kirjoitti: Vähän näyttää huteralta toi pistoolikiikarin kiinnitys. Itse jalka on aika kapea ja kiinni vain lyhyeltä matkalta jalustan etupäässä. Ei taitaisi kestää kovin kauaa kovaa käyttöä wastelandissa. Joku tällainen sen kiinnityksen pitäisi olla.
Vaikka toihan nyt on punapiste eikä kiikari, mutta tuollaisella periaatteella sen kiikarinkin siihen saisi. Omissa Rugereissani kiikarin ja punapisteiden kiinnitykset on hoidettu näin.
Punapiste on hyvin kätevä, nopeissa tilanteissa, kuten esimerkiksi talulujen ammunnassa. Pistooleissahan on kyllä tarkkustähtäimiä, mutta ne täytyy yleensä kiinnittää juuri sivulle, yllämainituista syistä.
Itse olen tarkkuustähtäintä käyttänyt, vain kun tarkoituksena on ampua erittäin rauhallisesti (joka on yleensä pistooliammunnan tarkoitus, harrastuksena)
Mutta kuten sanoit, ei wastelandissa tarkkuuspistoolilla pärjäisi.... Paitsi tietysti jos sattuu olemaan Humungus! The lord of the wasteland :D
Toivottavasti tämä tekele ei ole läheskään yhtä buginen kuin Fallout 3. Tämä hirvittävä pelimoottori kyllä enteilee pahaa...
Sampo_Kemppainen
05.05.2010 klo 14.42
ihmettelijä kirjoitti:
Sampo_Kemppainen kirjoitti:
jasso kirjoitti:
Niko kirjoitti:
Jarppi kirjoitti:
Niko kirjoitti: LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Lähdetäämpä siitä liikkeelle, että pistoolissa on pikkurillin mittainen piippu ja tuon mallisissa käytetään yhdeksän milliä halkaisialtaan olevaa ammusta, jonka sisältämä ruutimäärä on erittäin pieni. Lisäksi puoliautomaattipistooli poistaa jokaisen ammutun laukauksen jälkeen tyhjän hylsyn, jonka johdosta aseen kelkka liikkuu taakse päin. Tämä liike lataa aseen uudestaan. Vaikka annetussa esimerkissä onkin osattu asentaa tähtäin paikkaan, jossa ei liikettä tapahdu, niin aseen sisuksista kumpuava lämpö laajentaa tähtäimen jalustan metallia, aiheuttaen tarkkuuden putoamista.
Ja vaikka tarkkuustähtäin pidetäänkin erillään silmästä, niin optimaalisen tähtäysasennon ja tähtäimen etäisyyden silmästä löytäminen on hyvin vaikeaa. Huomioi, että pistoolia pidetään kiinni sen peräpäästä, eikä kuten kivääreitä kahdella kädellä suurelta alueelta.
Lisäksi ottaen huomioon pistoolin yleisen tarkkuuden, jonka ansiosta osumapisteen hajonta on suuri jo lyhyelle matkalle, ei aseessa ole mitään hyötyä käyttää tarkkuustähtäintä.
Saitko?
Edelleen... Et taida tosiaan koskaan olla käyttänyt kiikarilla varustettua pistoolia. Muutenkin postauksestasi paistaa todellinen asiantuntijuus.
Olen käyttänyt ja epätarkka on.
ihmettelijä
05.05.2010 klo 14.42
Itse en näköjään osaa käyttää html-tageja, mutta pistooleista ja niiden tähtäimista (kiikari/punapiste/rauta) on jonkin verran kokemusta tullut hankittua ihan kilpatasolla.
Sampo_Kemppainen
05.05.2010 klo 14.51
ihmettelijä kirjoitti: Itse en näköjään osaa käyttää html-tageja, mutta pistooleista ja niiden tähtäimista (kiikari/punapiste/rauta) on jonkin verran kokemusta tullut hankittua ihan kilpatasolla.
Itse en ole seuroissa tai kilpaa ampunut, mutta olen pistooleita käsitellyt.
Nykyään tarkkuuskiikarin käyttö pistooleissa on epäköytännöllistä, mutta ottaen huomioon että Fallout sarja sijoittuu lähes vuosisadan eteenpäin (mm. laser -ja plasma-aseita sekä olalta ammuttavia mini-ydinohjuksia), joten saattaa olla että on kehitetty metalli (tai joku muu korvaamaan kiinnityksen), joka ei lämpölaajene pistoolilla ammuttaessa. Toki kiikaritähtäin pistoolissa on silti epäkäytännöllinen :P. Nuo kiväärit kyllä näyttävät namupaloilta. Ja niinkuin joku tuossa huomauttikin pelimoottorista, myös minä toivon, että Bethesda viimeistelee pelin kunnolla ja ottaa suurimman osan bugeista pois ennen julkaisua.
keke
05.05.2010 klo 15.00
Voi herran isä taas. Kysehän onkin aivan reaalimaailmaa prikulleen simuloivasta PELISTÄ ,jossa kaikki pitää olla pilkkua myöden viilattu.
Ottakaa nyt ne päänne perseestä ja keskittykää johonkin enemmän olennaiseen, kuin siihen miten pistooliin on kiinnitetty joku helvetin tähtäin -.-
Peli näyttää ainakin omaan silmään aika samalta kuin FO3, vaikka kaipa tuohon on vähän grafiikoita saatu viilattua parenpaan päin. Toivottavasti sisältöä on enemmän ja fiilis enemmän vanhojen Fallouttien tapainen. Ainakin se realism mode, vai mikä olikaan kuulostaa lupaavalta.
kekeke
05.05.2010 klo 15.12
Pitäähän sitä Sampon ja muiden päästä välillä pätemäänkin vaikka mitään hyötyä siitä ei olisikaan.
xcc
05.05.2010 klo 15.15
Sampo_Kemppainen kirjoitti:
Lähdetäämpä
Ei näin
Evoxia
05.05.2010 klo 16.02
Paistoi muuten jostain syystä itselläkin silmään tuo "lähdetäämpä" mutta ajattelin että se nyt on vain joku aivopieru muuten oikein kirjoitetussa viestissä.
Jormasoturi
05.05.2010 klo 16.19
Melko kusiset grafiikat kyllä o
lasdlads
05.05.2010 klo 16.32
Sampo Kemppaisella on kyllä nyt asiat vähän väärin, ainakin omaan silmään toi ase näyttää .45 eikä 9mm. Muutenkin se aukko on sivussa ja jos aseella ei armotonta sarjaa räiskyttele, niin ei sitä lämpöä niin paljon tule että se laajentaisi sitä päällä olevaa metallia, varsinkin jos siinä on ilmaa välissä.
Pistooli on 9mm Browning Hi-Power...eikä 45. kaliiberinen, mutta eikö kukaan ole huomannut että pistoolin kiikari on väärinpäin?
Lemoni
06.05.2010 klo 10.02
Heh, Sampo pätee eka hitonmoisen tekstiseinän kaikesta metallin lämpolaajenemisesta, maan korreoolis-skolioosis-kierteistä, ilman vastuksen muuttumisesta oikeassa mielentilassa sun muista hienouksista, kunnes tulee joku joka kertoo ampuneensa kilpaan jolloin Sampon asiantuntijuus muuttuu: No mut oon määki vähän niitä räpläilly.
Weteraani
06.05.2010 klo 10.51
Niko kirjoitti: Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Samalla tavalla kuin Fallout 3:ssa tähdättiin Scoped .44 Magnumilla?
Mutta olet kyllä oikeassa, pelissä jossa ammutaan plasmakivääreillä ja lasergatlingeilla ja kannetaan power armoria, epäuskottavinta on nimenomaan pistooliin kiinnitetty kiikaritähtäin.
Muahea
06.05.2010 klo 11.38
Weteraani kirjoitti:
Niko kirjoitti: Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Samalla tavalla kuin Fallout 3:ssa tähdättiin Scoped .44 Magnumilla?
Mutta olet kyllä oikeassa, pelissä jossa ammutaan plasmakivääreillä ja lasergatlingeilla ja kannetaan power armoria, epäuskottavinta on nimenomaan pistooliin kiinnitetty kiikaritähtäin.
Eiiii välttämättä. Itse näen niin, että tuo pistooli/kiikatähtäin-kombo edustaa pelin lowtech kategoriaa =).
Onhan pelissä vanhoja pulttilukkokiväärejäkin jotka valuu samaan kastiin. Laserit ja Plasmat toki sitten on sitä hitechiä.
Seppo
06.05.2010 klo 12.12
Silent kirjoitti: Pistooli on 9mm Browning Hi-Power...eikä 45. kaliiberinen, mutta eikö kukaan ole huomannut että pistoolin kiikari on väärinpäin?
En tiedä oletko ennen nähnyt kiikaritähtäintä. Luultavasti kiikaritähtäimellä varustettua pistoolia ei käytetä pimeissä olosuhteissa, joten isompaa objektiivia ei tarvita.
ihmettelijä
06.05.2010 klo 21.08
Seppo kirjoitti:
Silent kirjoitti: Pistooli on 9mm Browning Hi-Power...eikä 45. kaliiberinen, mutta eikö kukaan ole huomannut että pistoolin kiikari on väärinpäin?
En tiedä oletko ennen nähnyt kiikaritähtäintä. Luultavasti kiikaritähtäimellä varustettua pistoolia ei käytetä pimeissä olosuhteissa, joten isompaa objektiivia ei tarvita.
Kyllä se ihan oikein päin on. Pistoolikiikareissa on ihan yleistä että okulaari on halkaisijaltaan paksumpi kuin objektiivi. Ei tosin aina, riippuu suurennoksesta ja valovoimasta jne. Ks esim tuo kuva minkä tuonne ketjun alkuun postasin. Tai googlaa "2x20 pistol scope" tai vaikka pelkkä "pistol scope" tms.
hohhoijaa
08.05.2010 klo 23.47
Weteraani kirjoitti: Mutta olet kyllä oikeassa, pelissä jossa ammutaan plasmakivääreillä ja lasergatlingeilla ja kannetaan power armoria, epäuskottavinta on nimenomaan pistooliin kiinnitetty kiikaritähtäin.
Pelissä, jossa eletään 50-luvulla ja aseina löytyy plasmakivääreitä, on tuollainen ase kuin kotonaan.
Come on, tämä on fallout. Kaikki tämä paska keskustelu tähtäimen toimivuudesta, on kuin puhuisi Mooseksen arkin toimivuudesta. Näin se vain on, turpa kiinni ja ottakaa se Koraani käteen, jos on valittamista. Meikäläiset on tyytyväisiä, jos olette vääräuskoisia, imekää kuraania.
Keskustelut (36 viestiä)
05.05.2010 klo 13.06
05.05.2010 klo 13.10
LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
05.05.2010 klo 13.14
LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
05.05.2010 klo 13.26
LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Rekisteröitynyt 04.10.2008
05.05.2010 klo 13.34
05.05.2010 klo 14.09
05.05.2010 klo 14.21
05.05.2010 klo 14.31
05.05.2010 klo 14.32
LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Lähdetäämpä siitä liikkeelle, että pistoolissa on pikkurillin mittainen piippu ja tuon mallisissa käytetään yhdeksän milliä halkaisialtaan olevaa ammusta, jonka sisältämä ruutimäärä on erittäin pieni. Lisäksi puoliautomaattipistooli poistaa jokaisen ammutun laukauksen jälkeen tyhjän hylsyn, jonka johdosta aseen kelkka liikkuu taakse päin. Tämä liike lataa aseen uudestaan. Vaikka annetussa esimerkissä onkin osattu asentaa tähtäin paikkaan, jossa ei liikettä tapahdu, niin aseen sisuksista kumpuava lämpö laajentaa tähtäimen jalustan metallia, aiheuttaen tarkkuuden putoamista.
Ja vaikka tarkkuustähtäin pidetäänkin erillään silmästä, niin optimaalisen tähtäysasennon ja tähtäimen etäisyyden silmästä löytäminen on hyvin vaikeaa. Huomioi, että pistoolia pidetään kiinni sen peräpäästä, eikä kuten kivääreitä kahdella kädellä suurelta alueelta.
Lisäksi ottaen huomioon pistoolin yleisen tarkkuuden, jonka ansiosta osumapisteen hajonta on suuri jo lyhyelle matkalle, ei aseessa ole mitään hyötyä käyttää tarkkuustähtäintä.
Saitko?
05.05.2010 klo 14.36
Vaikka toihan nyt on punapiste eikä kiikari, mutta tuollaisella periaatteella sen kiikarinkin siihen saisi. Omissa Rugereissani kiikarin ja punapisteiden kiinnitykset on hoidettu näin.
05.05.2010 klo 14.40
LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Lähdetäämpä siitä liikkeelle, että pistoolissa on pikkurillin mittainen piippu ja tuon mallisissa käytetään yhdeksän milliä halkaisialtaan olevaa ammusta, jonka sisältämä ruutimäärä on erittäin pieni. Lisäksi puoliautomaattipistooli poistaa jokaisen ammutun laukauksen jälkeen tyhjän hylsyn, jonka johdosta aseen kelkka liikkuu taakse päin. Tämä liike lataa aseen uudestaan. Vaikka annetussa esimerkissä onkin osattu asentaa tähtäin paikkaan, jossa ei liikettä tapahdu, niin aseen sisuksista kumpuava lämpö laajentaa tähtäimen jalustan metallia, aiheuttaen tarkkuuden putoamista.
Ja vaikka tarkkuustähtäin pidetäänkin erillään silmästä, niin optimaalisen tähtäysasennon ja tähtäimen etäisyyden silmästä löytäminen on hyvin vaikeaa. Huomioi, että pistoolia pidetään kiinni sen peräpäästä, eikä kuten kivääreitä kahdella kädellä suurelta alueelta.
Lisäksi ottaen huomioon pistoolin yleisen tarkkuuden, jonka ansiosta osumapisteen hajonta on suuri jo lyhyelle matkalle, ei aseessa ole mitään hyötyä käyttää tarkkuustähtäintä.
Saitko?
Edelleen... Et taida tosiaan koskaan olla käyttänyt kiikarilla varustettua pistoolia. Muutenkin postauksestasi paistaa todellinen asiantuntijuus.
05.05.2010 klo 14.41
Vähän näyttää huteralta toi pistoolikiikarin kiinnitys. Itse jalka on aika kapea ja kiinni vain lyhyeltä matkalta jalustan etupäässä. Ei taitaisi kestää kovin kauaa kovaa käyttöä wastelandissa. Joku tällainen sen kiinnityksen pitäisi olla.
Vaikka toihan nyt on punapiste eikä kiikari, mutta tuollaisella periaatteella sen kiikarinkin siihen saisi. Omissa Rugereissani kiikarin ja punapisteiden kiinnitykset on hoidettu näin.
Punapiste on hyvin kätevä, nopeissa tilanteissa, kuten esimerkiksi talulujen ammunnassa. Pistooleissahan on kyllä tarkkustähtäimiä, mutta ne täytyy yleensä kiinnittää juuri sivulle, yllämainituista syistä.
Itse olen tarkkuustähtäintä käyttänyt, vain kun tarkoituksena on ampua erittäin rauhallisesti (joka on yleensä pistooliammunnan tarkoitus, harrastuksena)
Mutta kuten sanoit, ei wastelandissa tarkkuuspistoolilla pärjäisi.... Paitsi tietysti jos sattuu olemaan Humungus! The lord of the wasteland :D
Rekisteröitynyt 19.07.2007
05.05.2010 klo 14.41
05.05.2010 klo 14.42
LOL toi käsipistoolin kiikaritähtäin :DDD
Onhan noita nyt oikeastiki. Jalkapistooleihin ei tosin saa niin helposti pistettyä.
Et oo vissii ennen kiikaritähtäintä käyttäny jos silmän meinaat tunkee siihen kiinni.
Lähdetäämpä siitä liikkeelle, että pistoolissa on pikkurillin mittainen piippu ja tuon mallisissa käytetään yhdeksän milliä halkaisialtaan olevaa ammusta, jonka sisältämä ruutimäärä on erittäin pieni. Lisäksi puoliautomaattipistooli poistaa jokaisen ammutun laukauksen jälkeen tyhjän hylsyn, jonka johdosta aseen kelkka liikkuu taakse päin. Tämä liike lataa aseen uudestaan. Vaikka annetussa esimerkissä onkin osattu asentaa tähtäin paikkaan, jossa ei liikettä tapahdu, niin aseen sisuksista kumpuava lämpö laajentaa tähtäimen jalustan metallia, aiheuttaen tarkkuuden putoamista.
Ja vaikka tarkkuustähtäin pidetäänkin erillään silmästä, niin optimaalisen tähtäysasennon ja tähtäimen etäisyyden silmästä löytäminen on hyvin vaikeaa. Huomioi, että pistoolia pidetään kiinni sen peräpäästä, eikä kuten kivääreitä kahdella kädellä suurelta alueelta.
Lisäksi ottaen huomioon pistoolin yleisen tarkkuuden, jonka ansiosta osumapisteen hajonta on suuri jo lyhyelle matkalle, ei aseessa ole mitään hyötyä käyttää tarkkuustähtäintä.
Saitko?
Edelleen... Et taida tosiaan koskaan olla käyttänyt kiikarilla varustettua pistoolia. Muutenkin postauksestasi paistaa todellinen asiantuntijuus.
Olen käyttänyt ja epätarkka on.
05.05.2010 klo 14.42
05.05.2010 klo 14.51
Itse en näköjään osaa käyttää html-tageja, mutta pistooleista ja niiden tähtäimista (kiikari/punapiste/rauta) on jonkin verran kokemusta tullut hankittua ihan kilpatasolla.
Itse en ole seuroissa tai kilpaa ampunut, mutta olen pistooleita käsitellyt.
Rekisteröitynyt 19.04.2010
05.05.2010 klo 14.57
05.05.2010 klo 15.00
Ottakaa nyt ne päänne perseestä ja keskittykää johonkin enemmän olennaiseen, kuin siihen miten pistooliin on kiinnitetty joku helvetin tähtäin -.-
Peli näyttää ainakin omaan silmään aika samalta kuin FO3, vaikka kaipa tuohon on vähän grafiikoita saatu viilattua parenpaan päin. Toivottavasti sisältöä on enemmän ja fiilis enemmän vanhojen Fallouttien tapainen. Ainakin se realism mode, vai mikä olikaan kuulostaa lupaavalta.
05.05.2010 klo 15.12
05.05.2010 klo 15.15
Lähdetäämpä
Ei näin
05.05.2010 klo 16.02
05.05.2010 klo 16.19
05.05.2010 klo 16.32
Rekisteröitynyt 06.01.2010
05.05.2010 klo 16.37
Rekisteröitynyt 17.12.2009
05.05.2010 klo 17.14
05.05.2010 klo 20.58
Rekisteröitynyt 24.10.2009
05.05.2010 klo 21.39
06.05.2010 klo 01.02
Tämä ei liity uutiseen, mutta tiedättekö mitä tapahtui tasan vuosi sitten? (liittyy fallout)
Ei yhtikäs mitään?
Rekisteröitynyt 01.07.2009
06.05.2010 klo 09.40
06.05.2010 klo 09.49
06.05.2010 klo 10.02
06.05.2010 klo 10.51
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Samalla tavalla kuin Fallout 3:ssa tähdättiin Scoped .44 Magnumilla?
Mutta olet kyllä oikeassa, pelissä jossa ammutaan plasmakivääreillä ja lasergatlingeilla ja kannetaan power armoria, epäuskottavinta on nimenomaan pistooliin kiinnitetty kiikaritähtäin.
06.05.2010 klo 11.38
Haha, miten vitussa sä tommosella tähtäät?? Kädet koukussa ja silmä kiikarissa :DDD
Samalla tavalla kuin Fallout 3:ssa tähdättiin Scoped .44 Magnumilla?
Mutta olet kyllä oikeassa, pelissä jossa ammutaan plasmakivääreillä ja lasergatlingeilla ja kannetaan power armoria, epäuskottavinta on nimenomaan pistooliin kiinnitetty kiikaritähtäin.
Eiiii välttämättä. Itse näen niin, että tuo pistooli/kiikatähtäin-kombo edustaa pelin lowtech kategoriaa =).
Onhan pelissä vanhoja pulttilukkokiväärejäkin jotka valuu samaan kastiin. Laserit ja Plasmat toki sitten on sitä hitechiä.
06.05.2010 klo 12.12
Pistooli on 9mm Browning Hi-Power...eikä 45. kaliiberinen, mutta eikö kukaan ole huomannut että pistoolin kiikari on väärinpäin?
En tiedä oletko ennen nähnyt kiikaritähtäintä. Luultavasti kiikaritähtäimellä varustettua pistoolia ei käytetä pimeissä olosuhteissa, joten isompaa objektiivia ei tarvita.
06.05.2010 klo 21.08
Pistooli on 9mm Browning Hi-Power...eikä 45. kaliiberinen, mutta eikö kukaan ole huomannut että pistoolin kiikari on väärinpäin?
En tiedä oletko ennen nähnyt kiikaritähtäintä. Luultavasti kiikaritähtäimellä varustettua pistoolia ei käytetä pimeissä olosuhteissa, joten isompaa objektiivia ei tarvita.
Kyllä se ihan oikein päin on. Pistoolikiikareissa on ihan yleistä että okulaari on halkaisijaltaan paksumpi kuin objektiivi. Ei tosin aina, riippuu suurennoksesta ja valovoimasta jne. Ks esim tuo kuva minkä tuonne ketjun alkuun postasin. Tai googlaa "2x20 pistol scope" tai vaikka pelkkä "pistol scope" tms.
08.05.2010 klo 23.47
Mutta olet kyllä oikeassa, pelissä jossa ammutaan plasmakivääreillä ja lasergatlingeilla ja kannetaan power armoria, epäuskottavinta on nimenomaan pistooliin kiinnitetty kiikaritähtäin.
Pelissä, jossa eletään 50-luvulla ja aseina löytyy plasmakivääreitä, on tuollainen ase kuin kotonaan.
Come on, tämä on fallout. Kaikki tämä paska keskustelu tähtäimen toimivuudesta, on kuin puhuisi Mooseksen arkin toimivuudesta. Näin se vain on, turpa kiinni ja ottakaa se Koraani käteen, jos on valittamista. Meikäläiset on tyytyväisiä, jos olette vääräuskoisia, imekää kuraania.
Kirjoita kommentti