Tuorein sisältö

The Gadget Show innostui Playstation Movesta

02.05.2010 klo 22.00 | Luettu: 23358 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

The Gadget Show pääsi testaamaan Playstation Move -liikeohjainta ja alla olevan videon perusteella vakuuttui kokemastaan.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Miksi Civilization 5... Kuuden pelaajan Cast... >

Keskustelut (30 viestiä)

Jyrgena

02.05.2010 klo 22.16

mie_vaan kirjoitti:
Montakohan nollaa ollut Sonyn sekissä tälle kyseiselle ohjelmalle? Ihmettelenpä vaan...


0000,0$
lainaa
asdfg

02.05.2010 klo 22.26

Mitä Sony olisikaan ilman Nintendoa??
lainaa
Kraton

Rekisteröitynyt 14.12.2007

02.05.2010 klo 22.47

Alkuperäisen WiiSportsin tenniksen ja Moven tenniksen vertailu oli jo hulvatonta ;)
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

02.05.2010 klo 23.06

mie_vaan kirjoitti:
Montakohan nollaa ollut Sonyn sekissä tälle kyseiselle ohjelmalle? Ihmettelenpä vaan...

Vähintään yhtä monta mitä Microsoft heille tarjosi aikaisemmin Natal hehkutuksesta.
lainaa
Evoxia

02.05.2010 klo 23.08

Näyttää mielenkiintoiselta..
asdfg kommenttiin vastauksena, varmaan samassa jamassa kuin nyt. Ei kovin paljoa ole vaikuttanut pleikkareiden myyntiin tuo uusi wii(mote).
lainaa
Evoxia

02.05.2010 klo 23.09

Kraton kirjoitti:
Alkuperäisen WiiSportsin tenniksen ja Moven tenniksen vertailu oli jo hulvatonta ;)


Minkä Moven tenniksen? Tuo oli kyllä pingistä
lainaa
ps3wiipc

02.05.2010 klo 23.10

asdfg kirjoitti:
Mitä Sony olisikaan ilman Nintendoa??

niinpä, enpä näe varsinaisesti graffojen lisäksi mitään uutta wiihin nähden...
lainaa
Jope

03.05.2010 klo 07.41

asdfg kirjoitti:
Mitä Sony olisikaan ilman Nintendoa??

Move oli alunperin jo PS2 aikaan kehitteillä, Move ei ole samallainen kuin wiin liikeohjaus, vaan hieman kehittyneempi etc. etc.
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

03.05.2010 klo 09.12

Ei innosta Sonyn Wii-seikkailut.
lainaa
Jalmari

03.05.2010 klo 09.46

"Mitä Sony olisikaan ilman Nintendoa??"

Äläpä muuta sano. Jotkut puhuu Movesta kuin Wiimotea ei olisi koskaan tullutkaan...kyllä sen jokaisen tulisi nähdä mistä idea Moveen näin kesken sukupolven tuli.
Hauskinta olisi uskotell tässä vaiheessa Sonyn keksineen idean ihan itse, mutta itseasiassa ne vielä sukupolven alussa dissasi koko ohjaustyylin. Eihän tässä ole kuin sekundaarisia vivahde-eroja Wiimoteen verrattuna.
lainaa
plese

03.05.2010 klo 10.04

On kyllä melkosen ruma kapistus.
lainaa
muna_vai_kana

03.05.2010 klo 10.58

Jalmari kirjoitti:
kyllä sen jokaisen tulisi nähdä mistä idea Moveen näin kesken sukupolven tuli. Hauskinta olisi uskotell tässä vaiheessa Sonyn keksineen idean ihan itse

Alla oleva video osoittaa, että et tiedä lainkaan mistä puhut.

Sony PS2 Motion Controller 5 years ago (2004)
http://www.youtube.com/watch?v=JbSzmRt7HhQ
lainaa
zurgfur

03.05.2010 klo 11.12

Ei innosta Microsoftin Eyetoy-seikkailut.
lainaa
mix

03.05.2010 klo 11.24

Miks tolla tyypillä on lakki ja kaulahuivi sisätiloissa. Ei tajuu.
lainaa
Room

03.05.2010 klo 11.49

ps3wiipc kirjoitti:
enpä näe varsinaisesti graffojen lisäksi mitään uutta wiihin nähden...

Joka luulee, ettei PS3:n ja Wiin liikkeentunnistusohjaimilla ole mitään eroa toisiinsa nähden, on aika pihalla asioista. Sama juttu kuin lukemattomissa PS Eye / EyeToy ja Natal vertailuissa. Natal sekä tämä ovat uudempaa, kehittynyttä ja paremmin toimivaa tekniikkaa.
lainaa
Jalmari

03.05.2010 klo 12.04

"Alla oleva video osoittaa, että et tiedä lainkaan mistä puhut."

Nitnendo ja monet muut oli jo pidemmällä tuohon aikaan, ja tuossa ei ole edes kuin tuo pallo. Hiii. Itse molemman käden ohjaimet on jatkokehtitetty kyllä Wiimotea mukaillen.
Sony sai ne ulos silti vasta 2010, kun Nintendo oli jo tasoittanut tien.
lainaa
pepe

03.05.2010 klo 12.07

Jalmari kirjoitti:
tuossa ei ole edes kuin tuo pallo

...ja kamera joka seuraa palloa, kuten PS Moven tapauksessa.
lainaa
ps3wiipc

03.05.2010 klo 12.13

Room kirjoitti:
ps3wiipc kirjoitti:
enpä näe varsinaisesti graffojen lisäksi mitään uutta wiihin nähden...

Joka luulee, ettei PS3:n ja Wiin liikkeentunnistusohjaimilla ole mitään eroa toisiinsa nähden, on aika pihalla asioista. Sama juttu kuin lukemattomissa PS Eye / EyeToy ja Natal vertailuissa. Natal sekä tämä ovat uudempaa, kehittynyttä ja paremmin toimivaa tekniikkaa.

Lueppa kirjoittamani kommentti uudelleen. Se, että se on "parempi" ei tarkoita sitä, että SIINÄ OLISI JOTAIN UUTTA JA MULLISTAVAA
lainaa
Jalmari

03.05.2010 klo 12.14

"...ja kamera joka seuraa palloa, kuten PS Moven tapauksessa."

Niin, Eyetoy joka oli jo PS2:n lisävaruste. Pyöritti tätä miten päin vain, päädymme siihen ettei Move tarjoa mitään uutta. :)
lainaa
PS3FB

03.05.2010 klo 13.18

Hhhmmmm... Komialtahan tuo tuollain näyttää. Mutta odottelen kyllä julkaisun aikoihin useampaa arvostelua laitteesta ja tietoja mitä pelejä tuolle on tulossa ennen ostoa.

Ja näille ihmiselle jotka täällä vinkuvat, että nintendo oli ensin... MITÄ SITTEN??? Jos se saadaan tehtyä nyt PS3 tarkemmalla ohjattavuudella ja paremmilla grafiikoilla niin mitä siinä on pahaa? Te ette oikein taida tajuta miten yritysmaailma tänä päivänä toimii.

Omasta mielestäni tämä Move ja myös boxin Natal ovat loistavia lisiä näille koneille. Kohta ei ole oikestaan mitään syytä enään ostaa Wiitä kun kaikille koneille löytyy jo "casual player -ohjain". Paitsi Mario Galaxy(t).
lainaa
eimitäänuutta

03.05.2010 klo 13.56

Jalmari kirjoitti:
Niin, Eyetoy joka oli jo PS2:n lisävaruste. Pyöritti tätä miten päin vain, päädymme siihen ettei Move tarjoa mitään uutta. :)


Joo, näin on tosi. Palloja, kameroita ja transistoreja oli olemassa jo vuonna 1947, joten Movessa ei ole mitään uutta, vaikka sitä miten päin pyörittäisi.

Jos Movella saa aikaiseksi tarkan ja nopean liikkeen ja sijainnin tunnistuksen, niin kyllä se on silloin jotain aivan uutta.
lainaa
Jalmari

03.05.2010 klo 14.05

"Joo, näin on tosi. Palloja, kameroita ja transistoreja oli olemassa jo vuonna 1947, joten Movessa ei ole mitään uutta, vaikka sitä miten päin pyörittäisi.

Jos Movella saa aikaiseksi tarkan ja nopean liikkeen ja sijainnin tunnistuksen, niin kyllä se on silloin jotain aivan uutta."

Mitä tähän voi sanoa? You lucky bastards? Itse jätän tämän silti väliin, koska padi jää PS3:n ykkösohjaimeksi. Tän ohjaimen filosofia ei ole sama siis kuin Wiillä, ja jos homma ei vedäkään niinkuin luullaan, pelit ovat vähissä.
lainaa
Movekwando

03.05.2010 klo 15.49

Differences

- Full 3D Position: Both the Wiimote and PS move detect gestures including both linear and rotational acceleration and orientation, but the PS Move has full 3D position tracking which the Wii does not. The Wiimote and sensor bar detects rough 2D position (and it can detect full 3D acceleration), but only the PS Move can detect full absolute 3D position.

The Z: Without a Wii MotionPlus, the Wii Remote cannot accurately sense depth. The PS3, however, can detect such movement in the Z-plane. It does this thanks to the sphere at the end of the controller. If the player moves the Move toward themselves, the PlayStation Eye camera sees the sphere shrink and therefore knows the controller has been moved in the Z-plane.

- Precision: The PS Move has much more positional precision and accuracy than the Wiimote.

- A smarter controller: Wii games that were controlled with Remote and Nunchuk could be befuddled if the player pointed the Remote away from the screen. If you were playing a shooter and aimed just off the screen, the game's camera might start spinning or the game would pause and ask for the player to point at the TV again. The combination of camera sensors — the Sony Eyetoy on top of the TV detects the presence of the Move — and a gyroscope prevented SOCOM 4 from getting confused. When controller is moved to point off of the TV, the gyroscopic sensors keep track of movement. The same thing happened when a SOCOM developer blocked the Eyetoy camera. The precision of the controller diminishes in these situation, but the PS3 doesn't lose track of the device.

- No Wire: The PlayStation Move off-hand controller does not have a wired connection to the motion wand like the Wii nunchuk does.

- Built-in rechargeable batteries: Versus, AA batteries on the Wiimote. This is a very nice improvement.
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

03.05.2010 klo 16.34

Toivottavasti ne koko perheen ö-luokan turhat pikkupelit jäävät sinne Wiin puolelle jatkossakin, tässä laitteistossa on paljon potentiaalia kunnon mätkintäpeleissä.
lainaa
nimellinen

03.05.2010 klo 17.26

asdfg kirjoitti:
Mitä Sony olisikaan ilman Nintendoa??


Ei mitään, playstationhan oli alunperin vain cd asema SNES:iin
lainaa
Sampo_Kemppainen

03.05.2010 klo 18.39

En tiiä oliko vaikkua korvassa vai mitä, mutta olin ohimennen radiosta kuulevinani että näillä kyseisillä kehuskelijoilla oli oma lehmä ojassa tuon Sonyn uuden liikeohjaimen kanssa. Siis toimivat suurena rahoittajana.

Teollisen muotoilun opettaja kertoi. "Sen virsiä laulat, kenen leipää syöt."

Voin avoimesti myöntää, että fanitan ihan muita konsoleita, vaikka pleikan omistankin. :D
lainaa
accurateMote

03.05.2010 klo 18.42

‘Incredibly accurate’ PS Move ‘a step up from Wii’

http://www.develop-online.net/news/34618/Incredibly-accur
lainaa
asdasd

03.05.2010 klo 20.03

Sampo_Kemppainen kirjoitti:
En tiiä oliko vaikkua korvassa vai mitä, mutta olin ohimennen radiosta kuulevinani että näillä kyseisillä kehuskelijoilla oli oma lehmä ojassa tuon Sonyn uuden liikeohjaimen kanssa. Siis toimivat suurena rahoittajana.

Meinaat siis että The Gadget Show toimii suurena rahoittajana PlayStation Movelle? Wtf?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

03.05.2010 klo 20.31

Sampo_Kemppainen kirjoitti:
En tiiä oliko vaikkua korvassa vai mitä, mutta olin ohimennen radiosta kuulevinani että näillä kyseisillä kehuskelijoilla oli oma lehmä ojassa tuon Sonyn uuden liikeohjaimen kanssa. Siis toimivat suurena rahoittajana.

Oli vaikkua korvassa:D Viittaat varmaan Ylex:n pelimies -uutiseen. Siinä puhuttiin Cohord Studios -pelifirman mietteistä PS3 Movea kohtaan, eikä jutussa puhuttu mitään The Gadget Showsta. Ja Cohord Studios ei ole mikään PS3:n Moven rahoittaja, vaan uutisessa tarkoitettiin sitä että studio panostaa peleihin, jotka käyttää PS3 Movea.
lainaa
Sampo_Kemppainen

03.05.2010 klo 23.56

tagman kirjoitti:
Sampo_Kemppainen kirjoitti:
En tiiä oliko vaikkua korvassa vai mitä, mutta olin ohimennen radiosta kuulevinani että näillä kyseisillä kehuskelijoilla oli oma lehmä ojassa tuon Sonyn uuden liikeohjaimen kanssa. Siis toimivat suurena rahoittajana.

Oli vaikkua korvassa:D Viittaat varmaan Ylex:n pelimies -uutiseen. Siinä puhuttiin Cohord Studios -pelifirman mietteistä PS3 Movea kohtaan, eikä jutussa puhuttu mitään The Gadget Showsta. Ja Cohord Studios ei ole mikään PS3:n Moven rahoittaja, vaan uutisessa tarkoitettiin sitä että studio panostaa peleihin, jotka käyttää PS3 Movea.

Tämä selevä.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova