Obama tilasi Microsoftilta valtionvelan lyhennyspelin
Edge kertoo Yhdysvaltain hallituksen erikoisesta keinosta koittaa ratkaista maata vaivaava valtionvelka. Yhtenä tapana etsiä uusia keinoja Obaman hallitus on pyytänyt Microsoftin toimitusjohtajalta Steve Ballmerilta peliä velan lyhentämisestä.
Peli halutaan tehdä, jotaa kansalaisillakin olisi mahdollisuus koittaa tasapainottaa velkatilannetta. Nebraskan senaattori Bob Kerreyn mukaan pelillä olisi mahdollisuuksia levitä internetissä laajaltikin. Saa nähdä, ilmestyykö se koskaan.
Keskustelut (18 viestiä)
15.04.2010 klo 11.09
15.04.2010 klo 11.20
15.04.2010 klo 11.32
Rekisteröitynyt 30.03.2007
15.04.2010 klo 11.35
Rekisteröitynyt 17.03.2009
15.04.2010 klo 11.40
15.04.2010 klo 12.37
15.04.2010 klo 13.16
-Thank you Obama for your support!
15.04.2010 klo 13.23
15.04.2010 klo 13.37
tosiaan boksin prosessori on luultavasti tehokkaampi kuin suurimmalla osalla tällä saitilla käyvistä on PC:ssään. Boksissa siis 3.33 gigaherzinen 3-ydinprossu.
käytännössä vain neliytimellä pärjää. ja boksin näyttis tehokkaampi kuin pleikassa, ja keskusmuistin käyttö ei ole rajattu kahtia 256mb prossulle ja näyttikselle kuten pleikassa vaan kumpikin voi ottaa muistia tarpeidensa verran.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
15.04.2010 klo 14.03
Miksi Obama otti yhteyttä juuri Microsoftiin eikä Sonyyn tai Nintendoon?
Veikkaisin että syy on firman kotimaa.
15.04.2010 klo 14.48
Rekisteröitynyt 08.08.2007
15.04.2010 klo 15.18
Opetuspelejä kansa kaipaakin... En muista oikeastaan yhtään hyvää opetuspeliä vuosien varrelta. Paitsi jenkkiläisille suunnattu maantietopeli Agent USA.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
15.04.2010 klo 15.51
Miksi Obama otti yhteyttä juuri Microsoftiin eikä Sonyyn tai Nintendoon?
Veikkaisin että syy on firman kotimaa.
Ainahan tuollaista pientä kotiinpäinvetoa pitää olla. ;)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
15.04.2010 klo 16.12
"Boksin laskentatehot" ..., ja keskusmuistin käyttö ei ole rajattu kahtia 256mb prossulle ja näyttikselle kuten pleikassa vaan kumpikin voi ottaa muistia tarpeidensa verran.
Ei PS3:ssa sitä keskusmuistia ei ole sinänsä rajattu. Cell pystyy käyttämään myös näytönohjaimen muistia omiin operaatioihinsa eli yhteensä 512Mt mikä on sama määrä kuin Xbox 360:ssakin. Näytönohjain voi käyttää vain omaa 256Mt lohkoaan.
Järjestely on aika samanlainen kuin perus Windows-pelikoneessakin jossa näytönohjaimella on oma muistinsa ja suorittimella omansa.
Xbox 360:ssa on 512Mt pool joka helposti aiheuttaa ongelmia jos ei oteta huomioon muistiavaruuden rajoja ja suojata lohkoja. Kehittäjän pitää asettaa näytönohjaimelle raja jota se ei voi ylittää. Kuten esim. 256Mt jolloin suorittimelle jää 256Mt. Tosin jos kehittäjä päättää heittää näytönohjaimelle 128Mt niin suorittimelle jää keskusmuistia 384Mt. Tämä on halppis läppäreistä tuttu järjestely jossa keskusmuisti on jaettu näytönohjaimen kanssa. Tosin se on kehittäjän kannalta vähän parempi koska hän voi päättää mihin se raja vedetään. Kumpi tarvitsee enemmän vai tarvitsevatko molemmat yhtä paljon? Xbox 360:ssa näytönohjaimelle voidaan osittaa 384Mt, mutta suorittimelle jäävä 128Mt ei riittä sitten taas paljon mihinkään.
Käytännössä PS3:n ja Xbox 360:n muistinhallinta on saman kaltaista. Xbox 360:n Xenos-näytönohjaimelle ei kannata osittaa koskaan enempää kuin suorittimelle tai laite menee tukkoon. Ja PS3:lla tätä ei edes voi tapahtua koska se on raudan puolesta estetty. Ja ei tämä nyt ihan näin mustavalkoista ole, mutta ei kannata kirjoittaa, että "...ja keskusmuistin käyttö ei ole rajattu kahtia 256mb prossulle ja näyttikselle kuten pleikassa..." koska se ei pidä paikkaansa. :)
Deneidez korjaa jos muistin jotain väärin tai olen käsittänyt jotain väärin.
15.04.2010 klo 18.24
15.04.2010 klo 18.48
Joo, ja oisko se, että Japanin talouden ennustetaan kaatuvan vuoden sisään totaalisesti. Sonynkaan oppeja ei parane seurata, ovat koko ajan muniaan myöten kusessa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
15.04.2010 klo 19.10
Isot on velat, eikä mikään peliyhteisö saa niitä vähennettyä.
Rekisteröitynyt 29.10.2009
16.04.2010 klo 02.34
Kirjoita kommentti