Tuorein sisältö

Crysis 2:n käsikirjoittaja pitää Haloa sontana

12.04.2010 klo 22.14 | Luettu: 57285 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


EA kertoi tänään lehdistötiedotteessaan, että Crysis 2:n tarinan kirjoittaa palkittu scifi-kirjailija Richard Morgan. Morganin teoksia ovat Altered Carbon ja Broken Angels. Crysis 2:ssa pelottava muukalaisrotu on hyökännyt New Yorkiin ja pelaajan on taisteltava niitä vastaan betoniviidakossa. Mukaan luvataan paljon juonenkäänteitä.

”Videopelit ovat ehkä ainoa asia elämässäni joihin myönnän olevani täysin
koukussa,” kertoi Richard Morgan. ”Mediana sillä on täysin yhtä vahvat
mahdollisuudet jännittävään ja tunteisiin vetoavaan tarinankerrontaan kuin
kirjallisuudella ja elokuvillakin, ja olen todella innoissani päästessäni
tutkimaan tätä kerrontamuotoa yhteistyössä Crytekin kaltaisen
huippustudion kanssa.”

NowGamerin mukaan Morgan ei pelikoukutuksistaan huolimatta ole Halo-fani.

"En pidä Haloista lainkaan. Syy siihen, että sen fiktio ei toimi ei johdu siitä, että Master Chiefin kasvoja ei nähdä, vaan siitä, että siinä on repliikkejä tyyliin 'menenpäs tuonne ja tapan nuo tyypit'. Halo on täynnä täyttä sontaa olevia arkkityyppisiä hahmoja - ei aitoa tunnelatausta."

V2.fi | Manu Pärssinen
< Kojima vihjailee uud... Gears of War 3:n tra... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (73 viestiä)

Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

12.04.2010 klo 22.23

Panokset kovenee. :D

Kyllähän Halo on ollut melko tylsää settiä ykkösen jälkeen, ei se mikään yllätys pitäisi kenellekkään olla. Mutta toisaalta, on porukkaa, ketkä saavat tunnelatauksensa Modern Warfare kakkosen jenkkikampanjastakin, että huoh ihmiskunnan tila jne.
lainaa
SontaaKumpikin

12.04.2010 klo 22.25

"Pelottava muukalaisrotu" :D:D:D
Halon sateenkaari-ökkömönkijäisetkin on kauhistuttavampia kuin Crysiksen alienit...

Kaveri ei muuten ole ekan Crysiksen juonesta kuullut ilmeisesti mitään.
lainaa
PelaajaHD

12.04.2010 klo 22.59

Kerranki joku sanoo ääneen mitä ajattelee! Täysin samaa mieltä halon ja mw2 suhteen. Tosin enpä paljoa aukoisi, kun ainakin oma "eeppinen" teos on juoneltaan vain vähän mw2 parempi. Crysis 2 olisi paljon mielenkiintoisempi jos vastustajina olisi ollut ihmisiä ja alueena new york josta pystyisi tuhoamaan vaikka kaikki rakennukset :D
lainaa
applepie

12.04.2010 klo 23.09

hahahahahahahahahahh

ei oo tää tyyppi tainnu kuulla millanen tarina crysis 1 oli... "menenpäs tuonne ja tapan nuo muukalaiset" :D

ei sillä että halon tarina olisi kummonen, mutta kannattanee omaa tekelettä ensin katsoa ja sitten vasta haukkua muita.
lainaa
Nicky_Santoro

12.04.2010 klo 23.13

Mies puhuu täyttä asiaa! Halot on täyttä sontaa, yksi yliarvostetuimmista pelisarjoista IKINÄ!
lainaa
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

12.04.2010 klo 23.23

Moninpeli on ihan kiva... yksinpelistä ja juonesta en välitä Halossa.
lainaa
Tsukuyomi

Rekisteröitynyt 15.09.2009

12.04.2010 klo 23.40

Kaveri ei taida Halon moninpelistä ikinä kuullutkaan.
lainaa
Sampo_Kemppainen

12.04.2010 klo 23.45

Pitäisi olla emoilevia naisia ja puolihomoja miehiä, jotka vain hämmästelevät ja itkeä tihrustavat jokaisessa käänteessä. Halo on äijäviihdettä ja siinä mennään eikä meinata.
lainaa
Haxeli

12.04.2010 klo 23.48

Hohhoijaa.. Mikä hirveä vimma eri pelitaloilla on tapella koko ajan... Kaikki haastavat nykyään riitaa tai v*ttuilevat toisilleen.
lainaa
damage

12.04.2010 klo 23.51

Oikei, kuinka moni on oikeasti yllättynyt?
lainaa
Lemoni

13.04.2010 klo 00.04

Heh, helvetin omaperäinen tarina tuo muukalaiset + new york.. Kyllä on sellanen sanaseppo taas että huh huh.
lainaa
Bigtoop

Rekisteröitynyt 04.01.2008

13.04.2010 klo 00.35

Tsukuyomi kirjoitti:
Kaveri ei taida Halon moninpelistä ikinä kuullutkaan.


Luulisin, että kirjailijalla on pakostakin tarve tarkkailla enempi pelin juonta.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

13.04.2010 klo 00.36

Mitä juoniin tulee niin lähes joka pelissä on juonen kyhännyt joku ala-asteen einari välitunnilla. Möröt tulee, tapa kaikki. Paha voima pääsee valloilleen, tapa kaikki. LÖysit taikamiekan, tapa kaikki. Olet kuolematon, tapa kaikki. Venäläiset tulee, tapa kaikki. Juonenkerronta on tärkeä ellei jopa tärkein osa peliä. Parhain ja hienoinkin juoni tuntuu ontolta ja tuntuu paskalta vaikka sen olisi kirjoittanut kuka huippukirjailija tahansa jos sitä juonta ei osata kertoa ja välittää kunnolla pelaajalle.

Max Paynessa kerrottiin juoni hienosti niillä välisarjakuvilla, mikään ei jäänyt epäselväksi. Ei tarvinnut mennä kauppaan ostamaan Max Payne kirjaa jotta selviäisi kuka max on ja miksi tekee niin ja miksi pahat tekee näin, toisin kuin haloissa jonka juonenkerronta on vähintäänkin onttoa. En minä halua ainakaan mistään pienistä vihjeistä ja palasista alkaa sitä juonta kasailemaan saati ostaa mitään kirjoja jotta pääsisin jyvälle että mistä helvetistä on oikein kyse.

Monessa nykypelissä on juonenkerronta aivan olematonta. Parhaiten juonenkerronta on mielestäni toteutettu Max Payneissä. Tuli nyt vain äkkiseltään mieleen.
lainaa
gaysis

13.04.2010 klo 04.32

oliko ekassa crysiksessa juoni ?
lainaa
Juhza

Rekisteröitynyt 02.12.2007

13.04.2010 klo 06.59

Oliskohan taustalla vaan pelin saaminen otsikoihin tämmösellä "kohukommentilla". Eli haukutaan tunnettua peliä x että oma peli y saadaan otsikoihin.
lainaa
Vesseee

13.04.2010 klo 07.32

gaysis kirjoitti:
oliko ekassa crysiksessa juoni ?

olihan tuossa jos ollenkaan seuraa pelissä keskusteluja yms ja ymmärtää englantia niin ymmärtää sen juonenki...

mutta en ymmärrä ihmisten innostusta näihin öhkömönkiäis peleihin.. :/ ihan perus ihmis schaisset on hyviä ei mitkään alien shitit.. :/
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

13.04.2010 klo 08.12

Tsukuyomi kirjoitti:
Kaveri ei taida Halon moninpelistä ikinä kuullutkaan.


Mäki oon sitte tainnu missata sen eeppisen moninpelin tarinan! Pitääki mennä ostamaan Halot tänään.
lainaa
tseikk

13.04.2010 klo 08.35

Halo-sarja moninpelinä kavereiden kanssa - rautaa. En ole löytänyt parempaa moninpeliä. Halo1: yksi parhaista yksinpeleistä, ainut peli minkä olen pelannut läpi kaikilla neljällä vaikeustasolla. Halo2: Hyvä, mutta lyhyt. Halo3: Tosi hyvä, mutta liian lyhyt. Halo: ODST: en jaksa edes kokeilla. Odotan tosi paljon Halo: Reachilta!
lainaa
Lemoni

13.04.2010 klo 09.19

Halo: ODST oli hyvä, ei kannata missata ainakaan minkään ennakkoluulojen takia. Lainaa vaikka joltain kaverilta.
lainaa
RRR

13.04.2010 klo 09.30

Eniten myynyttä on kiva mollata. Vai hakee kaveri räiskintäänsä aitoa tunnelatausta, veikkaan että jää silti valovuosien päähän esim. Gears of Wareista, joka on määritellyt tässä sukupolvessa räiskinnän standardeja enemmän kuin mikään muu peli.
lainaa
Namnam

13.04.2010 klo 09.59

Anteeksi fanipojat ja tytöt, mutta molemmat pelit ovat sontaa, jos totta puhutaan. Mietitäänpä. Parasta Halo:ssa on pelattavuus ja graafisesti peli on ihan ok, mutta juoneltaan.. täyttä sontaa. Parasta Crysiksessä taas on grafiikat ja pelattavuus on ihan ok, mutta juoni.. täyttä sontaa ja vähän lisää. Halo vetää ehkä hieman pidemmän korren, mutta on silti aivan yli hypetetty peli ja Crysis taas ansaitsee nykyisen kohtelun. Mutta miettikääpäs tätä: mitä tapahtui odotetulle Farcry 2:lle??
lainaa
epicfailure

13.04.2010 klo 10.14

tseikk kirjoitti:
Halo-sarja moninpelinä kavereiden kanssa - rautaa. En ole löytänyt parempaa moninpeliä. Halo1: yksi parhaista yksinpeleistä, ainut peli minkä olen pelannut läpi kaikilla neljällä vaikeustasolla. Halo2: Hyvä, mutta lyhyt. Halo3: Tosi hyvä, mutta liian lyhyt. Halo: ODST: en jaksa edes kokeilla. Odotan tosi paljon Halo: Reachilta!

siis ainoa minkä olet päässyt kaikilla vaikeusasteilla läpi ?
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

13.04.2010 klo 11.12

Namnam kirjoitti:
Mutta miettikääpäs tätä: mitä tapahtui odotetulle Farcry 2:lle??


Sieltä tuli parempi peli kuin ykkösosa? Itse ainakin pidin kakkosesta paljon enemmän. Juontahan siinä ei ollut nimeksikään, mutta ihan riittävä juoni. Ja siihen peliin en edes oikeastaan kaivannut mitään juonenkerrontaa tai muutakaan. Tehtävä oli simppeli: Tapa Jackal. Mitäpä sitä enempää lässyttämään.
lainaa
hahahaaa

13.04.2010 klo 11.32

Sampo_Kemppainen kirjoitti:
Pitäisi olla emoilevia naisia ja puolihomoja miehiä, jotka vain hämmästelevät ja itkeä tihrustavat jokaisessa käänteessä. Halo on äijäviihdettä ja siinä mennään eikä meinata.

Vuoden vitsi? :D
lainaa
realisti

13.04.2010 klo 11.57

Kyseessähän ei ole ensimmäisen Crysiksen käskirjoittaja. Totta, Halot ovat sontaa moninpeliä myöden. Mmmm, delicious halo-fanboy tears.
lainaa
bungie

13.04.2010 klo 12.23

RRR kirjoitti:
Eniten myynyttä on kiva mollata. Vai hakee kaveri räiskintäänsä aitoa tunnelatausta, veikkaan että jää silti valovuosien päähän esim. Gears of Wareista, joka on määritellyt tässä sukupolvessa räiskinnän standardeja enemmän kuin mikään muu peli.

Eniten myynyttä? Eli Modern Warfareja. Sitä paitsi nekin on määritelleet enemmän tätä sukupolvea kuin GeoW.
lainaa
halooooooooooooo

13.04.2010 klo 12.34

Halot on kyllä sontaa kaikilla osa-alueilla. : D Olin ylpeä, kun en vielä koko sontaan ollut koskenut. Nyt koittanut ykköstä, kakkosta, kolmosen campanjaa + nettipeliä ja warssia... kaikki ovat täyttä paskaa. Jopa Resistancet ovat parempia, varsinkin Resistance 2 on samanlainen kuin halot ja varmana vähän mallia otettukin mutta parempi silti.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

13.04.2010 klo 12.39

halooooooooooooo kirjoitti:
Halot on kyllä sontaa kaikilla osa-alueilla. : D Olin ylpeä, kun en vielä koko sontaan ollut koskenut. Nyt koittanut ykköstä, kakkosta, kolmosen campanjaa + nettipeliä ja warssia... kaikki ovat täyttä paskaa. Jopa Resistancet ovat parempia, varsinkin Resistance 2 on samanlainen kuin halot ja varmana vähän mallia otettukin mutta parempi silti.

Resistance on parempi kuin Halo? :coolface:

http://www.youtube.com/watch?v=ounTVG6paBM

Edirol: Ei Halot mitenkään erikoisia ole, ja Crysis voisi helposti olla mielenkiintoisempikin. Mutta ensimmäinen Crysis oli vähän mitä oli. (köh) Grafiikkahuorienjuhla... (köh) (köh), missä Halo on (köh) lapsellinen (köh), mutta kiinnostava "paperi-sakset-kivi" räiskintä pienessä mittakaavassa. Crysis kaatui siihen, että se oli liian laajaan ympäristöön sijoitettu geneerinen toimintapeli.
lainaa
RRR

13.04.2010 klo 13.13

"Eniten myynyttä? Eli Modern Warfareja. Sitä paitsi nekin on määritelleet enemmän tätä sukupolvea kuin GeoW."

No joo, voi olla. Ehkä tarkoitamme määrittelyllä eri asioita. Modern Warfare ei sinällään määrittele räiskinnässä mitään, vaan toistaa 100%:lla varmuudella sitä vanhaa kaavaa. Gearsiin sitä on mahdoton verrata. Gears toi elementtejä joita näkee nykyään kopattuna 1:1:een kaikenlaisissa Army of Two ja jopa Unchartedin kaltaisissa jatko-osissa. Ja olipahan tuo GeoW-sarja monen huulilla kun vuosikymmenen peliä mietittiin. Itse pidän MW:stä mutten noteeraa sitä kovin korkealle. Ykkönen oli se paras, jota ei enää kakkososa pystynyt parantamaan.
lainaa
huhhuh

13.04.2010 klo 13.37

"oliko ekassa crysiksessa juoni ?"

Oli tai ei, niin miten se tähän liittyy, jos ekan ja toisen osan on käsikirjoittanut eri henkilö?
lainaa
dytor

13.04.2010 klo 13.50

RRR kirjoitti:
Gears toi elementtejä joita näkee nykyään kopattuna 1:1:een kaikenlaisissa Army of Two ja jopa Unchartedin kaltaisissa jatko-osissa.

Vaan kun Gears ja Epicin pojat eivät niitä "elementtejä" luoneet. Hekin koppasivat ne jo aiemmin julkaistuista peleistä.

"The "cover system" is a gameplay mechanic used in first-person and third-person shooter or stealth-action games. It involves the playable character using an object in the environment as cover from enemies, as well as a concealed position from which the player can return fire. A very simple version of the cover system could be seen in games like Metal Gear Solid and Splinter Cell, where the player could peek around a corner, and in the case of Splinter Cell, fire from behind a wall. However, the cover system in its current, rather complex form wasn't seen until the release of the game kill.switch, which while critically underwhelming, showed off the completely revolutionized cover mechanic. The player could fire and throw grenades while behind cover, blindfire, and vault over cover, or from one section of cover to another. This same mechanic was taken and used in the incredibly popular XBOX 360 game Gears of War, which started a resurgence in the cover system mechanic."

RRR kirjoitti:
Ja olipahan tuo GeoW-sarja monen huulilla kun vuosikymmenen peliä mietittiin.

Vuosikymmenen peli? Hah! Ei edes vuoden peli, koska samana vuonna ilmestyi esimerkiksi sellaisia pelejä kuten Oblivion, Twilight Princess, Okami yms.
lainaa
yäh

13.04.2010 klo 14.05

Minä pidän Crysistä sekä Haloa ihan sontana.
lainaa
Rodan

13.04.2010 klo 14.09

Kaikissa mainituissa peleissä on hyvät juonet, mutta kun te angstiset teinit vain juoksette koko pelin läpi ruuti kuumana ja haukutte juonen paskaksi kun mitään ei jäänyt käteen. Tätä samaa juoniporua sai kuunnella Half-Life 2:n aikoihin kun ei vittu jaksanut kattella edes vähän ympärilleen .
lainaa
halohypetettypaska

13.04.2010 klo 14.31

''Resistance on parempi kuin Halo? :coolface:

http://www.youtube.com/watch?v=ounTVG6paBM''

Turha leikkiä aina niin hv fiksua. Kyllä se vaan niin on.
lainaa
Damnation

13.04.2010 klo 14.32

"Vuosikymmenen peli? Hah! Ei edes vuoden peli, koska samana vuonna ilmestyi esimerkiksi sellaisia pelejä kuten Oblivion, Twilight Princess, Okami yms."

Gears of War on voittanut kaikki mahdolliset pystit mitä voi voittaa. Pelintekijöiden ja pelaajien antamat.
Jos ikä riittää niin käypä kelaamassa palkinnot läpi:
http://gearsofwar.xbox.com/Community/Awards.htm
Vai että Twilight Princess ja sitä rataa.Jepjep.Ymmärrän.

lainaa
retkibanaani212

13.04.2010 klo 14.37

minä pidän crysistä sontana.
lainaa
oki9955

Rekisteröitynyt 11.05.2009

13.04.2010 klo 14.45

Aika totta... 117 puhuu noin sen takia koska Bungie ei halua paljastaa yhtään enempää 117:stä. (Yleensäkin Johnista...) Mutta Halo on muuten moninpeliltään ihan hirveää... Tarina on ainoastaan hyvä.
lainaa
paskaa

13.04.2010 klo 15.31

noniin ja taas halo naskit tulee tänne valittaan ja kitisemään.
Kylmä totuus on että Halo on täyttä paskaa yrittäkää nyt jo helvetti tajuta se.Saisi vähän aikuismaisempi peli olla jos se olisi k-18 siinä olis huomattavasti vähemmän pelaajia.
Yksi huonoimmista tekeleistä koskaan paitsi nuorempana nautin halo ykkösestä aika lailla.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

13.04.2010 klo 15.35

C64:n Donald Duckissa ei ollut juonta oikeastaan ollenkaan, silti se oli hitsin hyvä!
lainaa
Sampo_Kemppainen

13.04.2010 klo 16.06

hahahaaa kirjoitti:
Sampo_Kemppainen kirjoitti:
Pitäisi olla emoilevia naisia ja puolihomoja miehiä, jotka vain hämmästelevät ja itkeä tihrustavat jokaisessa käänteessä. Halo on äijäviihdettä ja siinä mennään eikä meinata.

Vuoden vitsi? :D

Nyt taisi osua ja upota.
lainaa
Teknologiademo

13.04.2010 klo 16.44

Voi vittu mitä parkumista taas, sekä sonyboteilta että kyseiseltä käsikirjoittajalta.

Ekan Crysisksen kässäri oli niin täyttä paskaa kuin olla ja voi, varmaan yksi videopelihistorian huonoimmista. Pelaaja on naamaton ja äänetön perus-Gordoni, on kiintiö-neekeri-kessu, on hassulla aksentilla lörpöttävä sekopää ja sitten se yks jota kukaan ei muista. Juoni kokonaisuudessaan: "noilla on jotain salaista, se salainen onkin ulkoavaruudesta ja ne heräävät hupsistakeikkaa eloon, yksi kamu napataan ja sitten vaan perään" vieläpä ilman minkäänlaisia sivuseikkailuja. Korealaiset ovat vihollisina hyvällä tekoälyllä siunattuja, sieluttomia kloonisotilaita, peruspahiksia. Alieneista tuskin tarvitsee edes sanoa mitään (paha sanoakaan kun ei niistä mitään positiivista löydy). Tarinan aikana vastaan tulee samoilla supervoimilla varustettu korealaiskenraali (Didnt see that one coming! ...No wait, i did -.-), ja finaalina kuumailmapallon kokoinen jättiläisufo (Didnt see that one coming! ...No wait, i did -.-). Halossa on juonen puolesta niin moni asia paremmin ettei uskoisikaan siitä karkkimaailmapomppimisesta.

Noh, herra "palkittu" käsikirjoittaja näyttää nyt sitten mihin kykenee.
lainaa
ebintrolldXDXD

13.04.2010 klo 17.03

@Teknologiademo

Viestisi alusta näkee heti että et ole pelannut Crysistä ollenkaan. Sillä Crysiksen protagonista Jake "Nomad" Dunn ei ollut mikään "äänetön perus-gordoni" eikä ollut varustettu millään oudolla puheaksentilla. Toisin kun Master Chief, jonka puhe on helvetin typerän kuuloista matalaprofiilista basso örinää. Ja eikö Covenantin viholliset ole myös sieluttomia, sillä aika harvassa pelissä pelihahmoilla on sielu.

Ja kaikille tiedoksi että: Richard Morgan EI LIITY MITENKÄÄN ENSIMMÄISEN CRYSIKSEN JUONEEN. HÄNET PALKATTIIN KIRJOITTAMAAN CRYSIS 2:EEN KUNNOLLINEN JUONI KOSKA CRYTEK ITSEKIN MYÖNSI JUONEN OLLEEN HUONO EKASSA PELISSÄ.

Niin ja Gears Of War ei ole asettanut mitään standardeja nykyisiin peleihin.
lainaa
ebintrolldXDXD2

13.04.2010 klo 17.04

Lisätäkseni vielä että Half-LIfe 2 on pokannut melkein eniten palkintoja maailmassa toisinkuin geneerinen Geow.
lainaa
haloo

13.04.2010 klo 17.17

Sampo_Kemppainen kirjoitti:

Nyt taisi osua ja upota.

Niin Haloon.
lainaa
Vain_Teknologiademo

13.04.2010 klo 17.27

ebintrolldXDXD kirjoitti:

Viestisi alusta näkee heti että et ole pelannut Crysistä ollenkaan. Sillä Crysiksen protagonista Jake "Nomad" Dunn ei ollut mikään "äänetön perus-gordoni" eikä ollut varustettu millään oudolla puheaksentilla. Toisin kun Master Chief, jonka puhe on helvetin typerän kuuloista matalaprofiilista basso örinää. Ja eikö Covenantin viholliset ole myös sieluttomia, sillä aika harvassa pelissä pelihahmoilla on sielu.

Huomaa ettet sinä ymmärtänyt viestistäni juuri mitään. Etkä haloonkaan ole selvästikään koskenut. Puhumattakaan geowista.
Etkö parempaan pysty? "matalaprofiilista bassoörinää" :D
lainaa
ööö

13.04.2010 klo 17.27

Teknologiademo kirjoitti:
Ekan Crysisksen kässäri oli niin täyttä paskaa kuin olla ja voi, varmaan yksi videopelihistorian huonoimmista...

Ja liittyy miten tuohon scifi-kirjailijaan?
lainaa
Teknologiademo

13.04.2010 klo 17.34

ööö kirjoitti:

Ja liittyy miten tuohon scifi-kirjailijaan?

Eipä kummemmin, onpahan kaverilla vain urakkaa saadakseen käsittämättömän paskalla juonella varustetun pelin jatko-osasta jotain mieleenpainuvaa aikaan. Kukahan ekan Crysiksen kässärin edes väänsi? Luultavasti joku Crytekin koodari kahvitauollaan.
lainaa
hoppe1

13.04.2010 klo 17.49

Halojen tarinahan on silkkaa parhautta. Maailma on todella monimuotoinen ja siinä on edes jotenkin uskottavaa scifiä (crysiksen -70 asteessa elävät meduusat joilla on tarttumaraajat, alieneiden aseita ovat jäätikku pyssyt ja jää säteet ???????). Haloissa ei myöskään ole sitä perus, että muukalaisilla on tyyliin 5 päätä ja yksi käsi tunkemassa perseestä esiin jossa on 6 imukuppi päistä sormea. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka kauan.
lainaa
mIE

13.04.2010 klo 18.05

Jos haluutte juonta jne. höps hym Mass Effectit käteen ja pelaamaan.
lainaa
machina

13.04.2010 klo 18.31

Damnation kirjoitti:
Gears of War on voittanut kaikki mahdolliset pystit mitä voi voittaa.

Joopa joo. 2006 vuoden GOTY palkinnoistakin suurin osa meni muille peleille.
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

13.04.2010 klo 19.53

Hohhoijjaa mitä tasoa taas. Puolet kommentoijista on trolleja, yksi kolmasosa aitoja fanipoikia ja lopuilla on edes jotain järkevää sanottavaa.

Crysis oli hyvä, itseasiassa todella hyvä räiskintäpeli, mutta sen ongelmina olivat järjetön raskaus ja yberkliseinen juoni ja käsikirjoitus.

En nyt ala tässä Haloja tämän enempää ylistämään, mutta mielestäni kyseessä on eräs kaikkien aikojen parhaista pelisarjoista, sanotte mitä sanotte. Tämä EI tarkoita että Halot olisivat kaikin puolin täydellisyyttä hipovia mestariteoksia, niistäkin löytyy ongelmia. Juoni on loistava, mutta sen kerronta jättää monessa kohtaa toivomisen varaa. Oikeastaan voitaisiin puhua juonenkerronnan olemattomuudesta.

Peliä pelatessa harvoin kuulee mitään selitettävän tarinasta tai siitä, mitä todella tapahtuu ja miksi, kuka on vastuussa jne(esim Mass Effect, MGS). Suurin osa puheesta on juuri käskyjä tai tehtävää edeltäviä selostuksia Chiefille ja tämä hyvin usein johtaa "etene tuonne ja tapa kaikki" -tyyliseen asetelmaan. Välillä nämä käskyt ovat omiaan pilaamaan pelin ajoittain hienon tunnelman ja juonen. Pahimmillaan repliikit todella tuntuvat siltä kuin ne olisi tarkoitettu 9v jenkkipojalle tyyliin "The rings will kill us all" ja "Until we stop Thruth, nothing else matters" tai joitakin Horatiotakin pahempia one linereita.

Monet hahmot ovat tarkoituksella arkkityyppisiä, mutta osa niistä on tehty puhtaalla huumorimielellä kuten Sgt. Johnson. Sen sijaan esim. Lord Hood tai Miranda Keyes ovat vain monotonisia ääniä, jotka vain käskyttävät pelaajaa paikasta A. paikkaan B. eikä niihin voi juuri samaistua.

Halojen juoni etenee lähes kokoajan taustalla. Samalla kun pelaat, juoni menee eteenpäin, ilman että joku on kokoajan selventämässä pelaajalle, mitä oikein tapahtuu. Tosin Cortana toimii Haloissa välillä kertojana, mutta on hiljaa suurimman osan pelistä ja jakaa myöskin pelkkiä käskyjä. Halon juonta pitää yrittää seurata, jos siitä haluaa saada jotain selkoa. Pintapuolisesti peli näyttää äärimmäisen geneeriseltä muukalaisräiskinnältä, jossa pahat alienit hyökkäävät ihmiskuntaa vastaan ja sinä toimit ihmiskunnan suurena sankarina teurastaen kaiken mitä eteesi tulee. Sanomattakin pitäisi olla jo selvää ettei se ole ihan näin tympeää. Crysiksen juoni sen sijaan oli lähes tismalleen kuvailemani geneerisen avaruusräiskinnän kaltainen ja juonenkerronta koostui yksinomaan sodanjohdon ja ryhmänjohtajan käskyistä tyyliin "Infiltrate and check for intel". Tehtävän jälkeen paljastui ehkä jotain pientä juonenkäänteen tyylistä, mutta se tuntui pelaajalle täysin yhdentekevältä.

Toivotaan että tämä herra Richard osaa asiansa paremmin kuin ensimmäisen Crysiksen käsikirjoittaja(t?), sillä ensimmäisen Crysiksen juonesta on hankalaa mainita mitään kehuttavaa. Morgan on oikeassa siinä että Halojen dialogissa on ärsyttäviä epäkohtia, toivottavasti hän pitää huolen ettei vastaavia tule Crysis 2:een. Annan tukeni Morganille, sillä hänellä on edessää melkoinen tehtävä jos tosissaan yrittää saada Crysis 2:n alkuasetelmasta väännettyä jotain keskivertoa parempaa tarinaa. "Alienit hyökkäävät New Yorkiin ja armeija, pelaaja heidän mukanaan, menee taistelemaan niitä vastaan uusimmalla teknologialla" kuullostaa eh... todella typerältä. Laadukasta sci-fiä ei usein tule vastaan, mutta pidän peukkuja pystyssä Richard Morganille.
lainaa
sdfdsd

13.04.2010 klo 20.18

Kannattaa ehkä ottaa pelistä edes vähän selvää, ennenkö arvostelee.

Halon tarina on syvällisempi ja paremmin kirjoitettu, kuin minkään muun räiskintäpelin.
lainaa
Kneecap

Rekisteröitynyt 16.07.2009

13.04.2010 klo 20.26

Jarkko kirjoitti:
C64:n Donald Duckissa ei ollut juonta oikeastaan ollenkaan, silti se oli hitsin hyvä!


Eikös siinä pitäny käydä tienaamassa jotta sai rakennettua sitä huvipuistoa niille veljenpojille? Vai onko nyt ees sama peli kyseessä :-D
lainaa
damn

13.04.2010 klo 21.13

Sampo_Kemppainen kirjoitti:
Halo on äijäviihdettä ja siinä mennään eikä meinata.
Mistä lähtien sateenkaaret ovat olleet äijämäisiä?
lainaa
oraakkeli

13.04.2010 klo 21.29

Kertokaa mistä pelistä pidätte, niin minä sitten kerron kuinka kliseinen ja sisällötön kökkö se oikeasti on.
lainaa
ebintrolledXDXD

13.04.2010 klo 21.36

Vain_Teknologiademo kirjoitti:
ebintrolldXDXD kirjoitti:

Viestisi alusta näkee heti että et ole pelannut Crysistä ollenkaan. Sillä Crysiksen protagonista Jake "Nomad" Dunn ei ollut mikään "äänetön perus-gordoni" eikä ollut varustettu millään oudolla puheaksentilla. Toisin kun Master Chief, jonka puhe on helvetin typerän kuuloista matalaprofiilista basso örinää. Ja eikö Covenantin viholliset ole myös sieluttomia, sillä aika harvassa pelissä pelihahmoilla on sielu.

Huomaa ettet sinä ymmärtänyt viestistäni juuri mitään. Etkä haloonkaan ole selvästikään koskenut. Puhumattakaan geowista.
Etkö parempaan pysty? "matalaprofiilista bassoörinää" :D


Olen pelannut ensimmäisen ja toisen läpi, ja muutava viikko sitten sain Halo 3:n läpivedetyksi. Halo 3 on selvästi noista paras koska ei ole niin yksitoikkoinen kuin Halot 1 ja 2. Halo 1:ssä oli helvetin tylsät kentät ja Halo 2 oli putkijuoksu. Ai en pysty paremmin mihin? Master Chiefin haukkumiseenko? "Trollaamiseenko? Halo 3:ssa oli hienoja eeppisiä välinäytöksiä mutta koko homma mene helvetin typeräksi, kun Master Chief sanoo jonkun "eeppisen lauseen" helvetin kliseisellä supersankari äänellään. Hyvä esimerkki on Dark Knight, jossa Batman äänelle voi vain nauraa.

Ps. Koko trilogian typerin repliikki "Tell that to the covenant", johon kavereiden kanssa revettiin. Koska lause ei sopinut mitenkään mariinin(?) kanssa käytyyn pieneen sanavaihtoon Halo2:n alkupäässä.
lainaa
Teknologiademo

13.04.2010 klo 21.51

ebintrolledXDXD kirjoitti:
Ai en pysty paremmin mihin? Master Chiefin haukkumiseenko? Halo 3:ssa oli hienoja eeppisiä välinäytöksiä mutta koko homma mene helvetin typeräksi, kun Master Chief sanoo jonkun "eeppisen lauseen" helvetin kliseisellä supersankari äänellään. Hyvä esimerkki on Dark Knight, jossa Batman äänelle voi vain nauraa.

Eli et löydä Halon kässäristä mitään muuta valitettavaa kuin että "master chief murisee hassuja one-linereita silloin tällöin?" On sullakin elämä vaikeeta. Noh mielummin minä pelaan jollain suuremalla sankarilla johon luodaan edes jotain kontaktia pelin aikana kuin sattumanvaraisella ja naamattomalla jenkkimariinilla jota ympäröi joukkueellinen kliseisiä naamapalmuja. Et muuten ole vielä tajunnut miksi Batman edes ärisee tuolla typerällä äänellä kyseisessä leffassa?
lainaa
FinFihlman

13.04.2010 klo 21.58

Heh heh, vaikka kuinka esittäisitte vanhempaa kuin olette, niin ei se tarkoita, että oma mielipiteesi ole oikea.

IMO Halossa on todella hyvä juoni, ja tunnelataus on mulla ainakin suuri. (Vittu, se rimmas, saamarin melodraama...)

Mutta, jos ei kiinnosta, niin pitäkää se päänne kiinni toisten pelien juonesta.

Vai onko teillä syviä mentaalisia ongelmia?
Haukutte videopeliä tosissanne?

Tai sitten vittu onnistuitte trollaamaan mua :)
Ei siinä mitään, annoinpa teillekkin pakoreitin, jos sitä haluatte käyttää :)

Haukuinko teidän juontanne?
Ilmaisinko mielipiteeni väärin? Enkö ollutkaan tarpeeksi vanha tähän sekoiluun?

Kaikilla on oma mielipide...
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

13.04.2010 klo 22.04

damn kirjoitti:
Sampo_Kemppainen kirjoitti:
Halo on äijäviihdettä ja siinä mennään eikä meinata.
Mistä lähtien sateenkaaret ovat olleet äijämäisiä?


Älä sörki sitä sun kuvaputkea niin ei sateenkaaret näy ;)
lainaa
dddgf

13.04.2010 klo 22.18

''Halon tarina on syvällisempi ja paremmin kirjoitettu, kuin minkään muun räiskintäpelin.''

JEEE!!! ja vitu. Halon tarina, tylsä.. hahmot, tylsät, pelimaailma tylsä.. ja se mukamas loistava nettipeli on kyllä jostakin ja syvältä.
lainaa
Haloskeidaa

13.04.2010 klo 22.20

''Halon tarina on syvällisempi ja paremmin kirjoitettu, kuin minkään muun räiskintäpelin.''

Et sanonut FPS joten Uncharted vie selvästi voiton. Samoin Killzone.. Half-Life, BioShock jne jne....


jopa Doom 3 on parempi.
lainaa
Zarsky

Rekisteröitynyt 08.08.2007

13.04.2010 klo 22.48

Tämä tyyppi ei ollu mukana kirjoittamassa ekan osan juonta ja on myös todennut että se on todella ontto.

Thx, goodbye!
lainaa
Miismu

14.04.2010 klo 10.09

Protec kirjoitti:
Namnam kirjoitti:
Mutta miettikääpäs tätä: mitä tapahtui odotetulle Farcry 2:lle??


Sieltä tuli parempi peli kuin ykkösosa? Itse ainakin pidin kakkosesta paljon enemmän. Juontahan siinä ei ollut nimeksikään, mutta ihan riittävä juoni. Ja siihen peliin en edes oikeastaan kaivannut mitään juonenkerrontaa tai muutakaan. Tehtävä oli simppeli: Tapa Jackal. Mitäpä sitä enempää lässyttämään.


farcry 2 on loistava.
lainaa
ettänäin

14.04.2010 klo 11.02

Uncharted 2 “the perfect example” of storytelling, says Crysis 2 writer

http://www.vg247.com/2010/04/14/uncharted-2-the-perfect-e
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

14.04.2010 klo 11.10

Farcry 2 on perseestä. Halot ja Crysis on perseestä. Molemmat MW:t on perseestä. Half-Lifet vasta perseestä onkin. Viimesin hyvä räiskintäpeli oli Duke Nukem 3D
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.04.2010 klo 13.15

Aasi- kirjoitti:
Farcry 2 on perseestä. Halot ja Crysis on perseestä. Molemmat MW:t on perseestä. Half-Lifet vasta perseestä onkin. Viimesin hyvä räiskintäpeli oli Duke Nukem 3D

Komppaan. ;)

Erityisesti juuri interaktiivisuuden taso Duke Nukem 3D:ssä pistää nuo luetellut pelit häpeään. :D
lainaa
Pallmall

14.04.2010 klo 14.02

Dekonega kirjoitti:
Aasi- kirjoitti:
Farcry 2 on perseestä. Halot ja Crysis on perseestä. Molemmat MW:t on perseestä. Half-Lifet vasta perseestä onkin. Viimesin hyvä räiskintäpeli oli Duke Nukem 3D

Komppaan. ;)

Erityisesti juuri interaktiivisuuden taso Duke Nukem 3D:ssä pistää nuo luetellut pelit häpeään. :D


Samaa mieletä myös. Farcry 2 ihan täyttä kuraa, toistaa itteään maailmanloppuun asti, Halo on muuten vaan perseestä, Crysis on hyvän näkönen, mutta muuten se on ihan täyttä skeidaa, MW 1 & 2 jaksoi pelaa vähän aikaa, mutta sekin alkaa kyrpimää.
lainaa
protrolled

14.04.2010 klo 16.46

Teknologiademo kirjoitti:
ebintrolledXDXD kirjoitti:
Ai en pysty paremmin mihin? Master Chiefin haukkumiseenko? Halo 3:ssa oli hienoja eeppisiä välinäytöksiä mutta koko homma mene helvetin typeräksi, kun Master Chief sanoo jonkun "eeppisen lauseen" helvetin kliseisellä supersankari äänellään. Hyvä esimerkki on Dark Knight, jossa Batman äänelle voi vain nauraa.

Eli et löydä Halon kässäristä mitään muuta valitettavaa kuin että "master chief murisee hassuja one-linereita silloin tällöin?" On sullakin elämä vaikeeta. Noh mielummin minä pelaan jollain suuremalla sankarilla johon luodaan edes jotain kontaktia pelin aikana kuin sattumanvaraisella ja naamattomalla jenkkimariinilla jota ympäröi joukkueellinen kliseisiä naamapalmuja. Et muuten ole vielä tajunnut miksi Batman edes ärisee tuolla typerällä äänellä kyseisessä leffassa?


Pastee mulle se kohta missä valitin että Halon tarina ei ole hyvä. Sillä en ole sanallakaan maininnut halon tarinasta mitään, olet kehittänyt pienessä päässäsi sen että jos dissaan Halon päähenkilön typerän kuuloista ääninäyttelyä niin silloin se tarkoittaa että en pidä koko pelin tarinastakaan. Taisit muuten juuri puhua Halosta tuossa kommentissasi lukuunottamatta tuota "sattumanvaraista". Pitäisikö minun tajuta tuon Batmanin ääni syy, jotta siitä tulisi järkevämmän kuuloinen.
lainaa
Teknologiatrolli

14.04.2010 klo 17.12

protrolled kirjoitti:

Sillä en ole sanallakaan maininnut halon tarinasta mitään, olet kehittänyt pienessä päässäsi sen että jos dissaan Halon päähenkilön typerän kuuloista ääninäyttelyä niin silloin se tarkoittaa että en pidä koko pelin tarinastakaan. Taisit muuten juuri puhua Halosta tuossa kommentissasi lukuunottamatta tuota "sattumanvaraista". Pitäisikö minun tajuta tuon Batmanin ääni syy, jotta siitä tulisi järkevämmän kuuloinen.

Niin, no sitten pysyn kannassani että on sulla elämä vaikeeta jos tunnelma latistuu aina kun MC avaa suunsa. Osoittaa sentään että Halossa tuota tunnelmaa ajoittain löytyy, samaa ei voi sanoa Crysiksestä. Ja ei, kyllä minä ihan Crysiksestä puhuin. Tosin olet tainnut pienessä päässäsi ottaa asenteeksi että mistä tahansa räiskintäpelistä voi sanoa samaa...

Eli et tajua? Selvä sitten.
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

14.04.2010 klo 18.18

Dekonega kirjoitti:
Aasi- kirjoitti:
Farcry 2 on perseestä. Halot ja Crysis on perseestä. Molemmat MW:t on perseestä. Half-Lifet vasta perseestä onkin. Viimesin hyvä räiskintäpeli oli Duke Nukem 3D

Komppaan. ;)

Erityisesti juuri interaktiivisuuden taso Duke Nukem 3D:ssä pistää nuo luetellut pelit häpeään. :D


Näin on :D
lainaa
asdas

15.04.2010 klo 19.21

Aasi- kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Aasi- kirjoitti:
Farcry 2 on perseestä. Halot ja Crysis on perseestä. Molemmat MW:t on perseestä. Half-Lifet vasta perseestä onkin. Viimesin hyvä räiskintäpeli oli Duke Nukem 3D

Komppaan. ;)

Erityisesti juuri interaktiivisuuden taso Duke Nukem 3D:ssä pistää nuo luetellut pelit häpeään. :D


Kyllä.

Näin on :D
lainaa
PRM1

19.04.2010 klo 16.59

Ei nyt Halo sontaa oo, mut overrated kyllä
lainaa
MC117

19.04.2010 klo 20.29

PRM1 kirjoitti:
Ei nyt Halo sontaa oo, mut overrated kyllä

Crysis se vasta overrated onkin!
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova