Splinter Cellissä ei enää kanneta ruumita
Ensi viikolla Xbox 360:lle ja kuun lopulla PC:lle ilmestyvä Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction ei anna päähenkilö Sam Fisherin enää kanniskella ruumiita, paljastaa The Lost Gamer. Pelin luovan johtajan Maxime Belandin mukaan kehitystiimillä ei ollut yksinkertaisesti aikaa sisällyttää ruumiinkantotoimintoa Convictioniin. Vaikka ruumiiden piilottelu on ollut pelisarjan aiemmissa osissa tärkeässä roolissa, ei toiminto Belandin mukaan ole enää niin tärkeä uudistuneen pelityylin myötä.
Beland paljastaa myös, ettei Fisherin taru ole lopussa vielä Convictionin jälkeenkään, sillä tarinaa voidaan laajentaa ainakin ladattavien lisäsisältöpakettien ellei peräti kokonaan uuden jatko-osan avulla.
Keskustelut (38 viestiä)
Rekisteröitynyt 24.06.2008
09.04.2010 klo 23.15
Rekisteröitynyt 24.05.2007
09.04.2010 klo 23.28
Yllätys kun on Ubi kyseessä.
09.04.2010 klo 23.29
Rekisteröitynyt 15.09.2008
09.04.2010 klo 23.42
Rekisteröitynyt 26.09.2007
09.04.2010 klo 23.45
Rekisteröitynyt 10.04.2007
10.04.2010 klo 00.00
---
~Deneidez dot com
10.04.2010 klo 00.04
10.04.2010 klo 00.22
Rekisteröitynyt 16.06.2008
10.04.2010 klo 00.50
Tämän lisäksi löytyy oma co-op kampanja jossa 4 kenttää ja kentästä riippuen 4-6 tasoa tyyliin L4D.
Tämänkin lisäksi löytyy single/co-op hunter tila jossa omat kartat ja customaatio mahdollisuudet.
Kaiken tän lisäks löytyy 2 muuta pelimodia last stand ja face-off
Päälle vielä P.E.C haasteet joista saa pisteitä joilla taas upgradetaan aseita mitä pystyy käyttää hunter/co-op ja yksinpeli tilassa.
Siis tästä löytyy ihan törkeenä pelattavaa vieläpä laadukasta sellaista. Tää peli otti just oikeen suunnan mihin hiippailu genreä lehteä kehittämään, kontrollit ja kaikki näppäinyhistelmät toimii keskenään. grafiikat jääny vähän varjoon, mutta siksipä pelattavuus ja sen monipuolisuus yksinpelissä sekä hyvä juoni noussu tärkeimmäks.
Niin hyvä peli että ostoon meneen
Rekisteröitynyt 22.06.2008
10.04.2010 klo 03.19
Kaksi vitun vuotta sitten piti tulla, eiköhän siinä ollut riittävästi aikaa..
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.04.2010 klo 09.31
Kun peli muuttuu lähes suoraviivaiseksi räiskinnäksi niin mitäs sitä ruumiinkanto-ominaisuudella enää tekisi.
---
~Deneidez dot com
Meinasin juuri sanoa samaa. On myös aika huonoa PR:ää sanoa, ettei jotain ominaisuutta ehditty tehdä peliin.
Rekisteröitynyt 03.01.2008
10.04.2010 klo 10.13
Kun peli muuttuu lähes suoraviivaiseksi räiskinnäksi niin mitäs sitä ruumiinkanto-ominaisuudella enää tekisi.
Meinasin juuri sanoa samaa. On myös aika huonoa PR:ää sanoa, ettei jotain ominaisuutta ehditty tehdä peliin.
Yhdyn aikaisempiin puhujiin. Kun pelistä otetaan pois lähes kaikki se mikä teki aiemmista Splinter Celleistä hyviä, mitä jää jäljelle? Pelkkää headshottia suojan takaa. Pistoolilla pärjäsi aivan käsittämättömän hyvin. Ja oli lähes yksi ja sama yrittikö sitä hiippailla vai ei. Kuulaa otsaan ja hiippailu hiiteen.
Yleensä kun tehdään jatko-osa rakennetaan aiempien pelien päälle ja parannetaan hyväksi todettuja pelielementtejä entisestään. En tiedä mitä Ubin poijjaat ovat ajatelleet kun tätä peliä ovat vääntäneet.
10.04.2010 klo 10.25
Rekisteröitynyt 29.07.2008
10.04.2010 klo 11.44
Rekisteröitynyt 28.07.2009
10.04.2010 klo 12.03
10.04.2010 klo 12.45
Ei pahalta näytä ja onhan se ymmärrettävää että vanhaa sarjaa halutaan välillä uudistaa tänäpäivänä myyvempään muottiin. Eikä tuo nyt pelinä yhtään huonolta vaikuta.
10.04.2010 klo 13.00
10.04.2010 klo 13.06
IGN antoi pelille 93/100 pojoa: http://xbox360.ign.com/articles/108/1082854p1.html
Ei pahalta näytä ja onhan se ymmärrettävää että vanhaa sarjaa halutaan välillä uudistaa tänäpäivänä myyvempään muottiin. Eikä tuo nyt pelinä yhtään huonolta vaikuta.
Tuo nyt on maksettu arvostelu, yli sata pelaajaa oli antanut keskiarvoksi 6,6. Eli silkkaa pökälettä, jota Ubi yrittää kiillottaa rahalla.
10.04.2010 klo 13.12
10.04.2010 klo 13.15
Rekisteröitynyt 09.12.2009
10.04.2010 klo 13.59
IGN antoi pelille 93/100 pojoa: http://xbox360.ign.com/articles/108/1082854p1.html
Ei pahalta näytä ja onhan se ymmärrettävää että vanhaa sarjaa halutaan välillä uudistaa tänäpäivänä myyvempään muottiin. Eikä tuo nyt pelinä yhtään huonolta vaikuta.
Tuo nyt on maksettu arvostelu, yli sata pelaajaa oli antanut keskiarvoksi 6,6. Eli silkkaa pökälettä, jota Ubi yrittää kiillottaa rahalla.
Aika hyvin on ihmiset osannu arvioida pelin ottaen huomioon, että se ei ole vielä edes ilmestynyt. Demosta nyt ei voi perusteltua arviota kyhätä.
Kyllä itse ainakin tulen pelaamaan ja paljon tätä peliä!
10.04.2010 klo 14.15
Demossa edettiin aika suoraviivaisesti, eipä sinne ketään jää jälkeen murehtimaan ruumiita, joten turhalta ominaisuudelta se vaikuttaa silloin.
Demo oli sellaista kuraa että oksat pois. Piti tämäkin pelisarja pilata tekemällä siitä massoille suunnattu yksinkertaistettu räiskintä.
10.04.2010 klo 14.42
Aika hyvin on ihmiset osannu arvioida pelin ottaen huomioon, että se ei ole vielä edes ilmestynyt. Demosta nyt ei voi perusteltua arviota kyhätä.
Kyllä itse ainakin tulen pelaamaan ja paljon tätä peliä!
Et voi olla noin yksinkertainen? Peliä on jaettu ennakkoon vaikka kuinka monelle ja myös sen XBOX360-versio on myös vuotanut verkkoon jo päivän pari sitten.
10.04.2010 klo 14.52
En tajua mikä tuossa demossa oikein vaivaa, se oli mielestäni erittäin sulava, mielenkiintoinen ja viihdyttävä. Tosin oletinkin jotain tällaista näiltä SC-puristeilta, mutta itkekööt, eihän sitä pakko ole ostaa. Tämän lisäksi peliinhän vissiin säveltää musiikitkin Amon Tobin jonka Chaos Theory -soundtrack oli aivan uskomaton. Hyvää siitä tulee!
Rekisteröitynyt 30.03.2007
10.04.2010 klo 14.57
10.04.2010 klo 15.19
10.04.2010 klo 15.57
Demo oli varsin suoraviivainen, mutta tärkeintä että samalla myös erittäin viihdyttävä.
10.04.2010 klo 16.07
Tuo nyt on maksettu arvostelu, yli sata pelaajaa oli antanut keskiarvoksi 6,6. Eli silkkaa pökälettä, jota Ubi yrittää kiillottaa rahalla.
Joo ja niihin käyttäjäarviohin kannattaakin luottaa, joo kyllä aivan varmasti...
10.04.2010 klo 17.36
10.04.2010 klo 19.17
No eipä sillä ruumiinkannolla paljoo oltais pelastettu. Chaos Theory on vieläkin paras Splinter Cell. Demon pelatessa tuli jotenki sellanen ihme PS1 meininki ku vedetään automaagisesti suojasta toiseen. En oo yhtäkään Metal Gearia ikinä pelannu, mutta tuli tosta Splinterin mukamas-hiippailusta Metal Gear jotenki mieleen..
10.04.2010 klo 20.47
Kyllä itse ajaisin mieluummin toimivaa ladaa kuin oikkuilevaa ferraria.
Rekisteröitynyt 01.04.2010
11.04.2010 klo 01.12
11.04.2010 klo 09.40
11.04.2010 klo 09.43
Peliä on muutettu aika oleellisesti, eikä ruumiiden siirtely pari metriä sivuun ole enää perusteltua. Ei se kyllä ollut ennenkään, vaikka niitä siirtelikin. Veikkaan, ettei sitä jää kaipaamaan. JA epäilen että tämä toiminto oltaisiin lisätty tähän peliin äärimmäisen helposti, jos oltaisiin haluttu.
11.04.2010 klo 14.00
"Miten näinkin oleellisen ydintoiminnon voi jättää pois aikataulu ongelmiin vedoten?"
Peliä on muutettu aika oleellisesti, eikä ruumiiden siirtely pari metriä sivuun ole enää perusteltua. Ei se kyllä ollut ennenkään, vaikka niitä siirtelikin. Veikkaan, ettei sitä jää kaipaamaan. JA epäilen että tämä toiminto oltaisiin lisätty tähän peliin äärimmäisen helposti, jos oltaisiin haluttu.
Kyllä muuten oli ennen todellakin perusteltua. Jos ruumiita ei piilottanut niin jossain puolivälissä pärähti hälytykset soimaan kun löysivät alussa tapetun tyypin. Yleensä vielä huonoimpaan mahdolliseen aikaan. Näitä tuli useasti kokeiltua ja todellakin sen ruumiin kiskominen pimeään nurkkaan esti tehokkaasti ne hälyt. Double agentista en enää muista, koska se nyt alotti koko tämän lopullisen alamäen sarjassa. Toivotaan, että tämä olisi viimeinen SC. Voisivat vaihtaa nimen ja tehdä ihan rehellisen räiskinnän, mitään alkuperäisestä ideasta tässä ei oikeastaan enää ole jäljellä.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
11.04.2010 klo 16.14
En oo yhtäkään Metal Gearia ikinä pelannu, mutta tuli tosta Splinterin mukamas-hiippailusta Metal Gear jotenki mieleen..
Todellisuudessa Metal Gear on MSX nimiselle PC:lle tehty peli. Nintendolle tehty käännös on täyttä kuraa jopa siinä määrin, että AVGN on tehnyt siitä pätkänkin jopa.
http://www.gametrailers.com/video/angry-video-screwattack
Ja tosiaan, on hyvä pitää Metal Gear ja Metal Gear Solid sarjat erillä toisistaan vaikka juonellisesti ne tapahtuvatkin täysin peräkkäin. Metal Gear on hieno klassikko, vähintään yhtä hieno kuin Metal Gear Solid on.
Splinter Cell sarjan pelejä aikoinaan pidin länsimaisena vastauksena Metal Gear Solid sarjan suosioon, mutta sittemmin uskomukseni on hiipunut sarjan muuttuessa yhä enemmän toiminta räiskinnäksi joka ei kunnioita alkuperäistä ideaa jossa tarkoitus on välttää vartioita ja hiippailla ohitse mahdollisimman huomaamattomasti. Ensimmäiset kaksi olivat hyviä, mutta luisu lähti kolmannesta osasta alas päin.
Demo ei tietenkään ollut mitenkään lupaava, mutta odotellaan nyt sitä kokonaista tuotetta silti ja tuomitaan sitten vasta.
Rekisteröitynyt 09.12.2009
11.04.2010 klo 16.35
Splinter Cell sarjan pelejä aikoinaan pidin länsimaisena vastauksena Metal Gear Solid sarjan suosioon, mutta sittemmin uskomukseni on hiipunut sarjan muuttuessa yhä enemmän toiminta räiskinnäksi joka ei kunnioita alkuperäistä ideaa jossa tarkoitus on välttää vartioita ja hiippailla ohitse mahdollisimman huomaamattomasti. Ensimmäiset kaksi olivat hyviä, mutta luisu lähti kolmannesta osasta alas päin.
Nyt pitää korjata. Ns. luisu alaspäin lähti liikkeelle Double Agent:sta. Kolmatta osaa, eli Chaos Theorya, pidetään sarjan parhaana osana. Eikä kyllä Double Agent:kaan ollut huono. Convinction on ensimmäinen Splinter Cell, joka on huomattavasti erillainen verrattaessa edeltäjiinsä.
Ja turha alkaa spekuloimaan ennen kuin on päästy peliin käsiksi, sillä Convinction voi yllättää. Ehkei se ole samanlainen, kuin edelliset osat, mutta ei sen ole tarkoituskaan. Pelin tarinaa viedään eteenpäin. Itsestäni olisi kyllä tylsää, jos pelisarjaan ei tulisi juuri muuta päivitystä, kuin uusia tehtäviä paremmilla grafiikoilla...
Rekisteröitynyt 28.07.2009
16.04.2010 klo 07.42
Itsestäni olisi kyllä tylsää, jos pelisarjaan ei tulisi juuri muuta päivitystä, kuin uusia tehtäviä paremmilla grafiikoilla...
Minusta mitään pelisarjaa ei tulisi edes tehdä enempää kuin 1-3 osaa. Liian moni jatko-osan jatko-osa pilaa helposti koko touhun kuten on käynyt Half-Life 2 episoideillekkin.
Kirjoita kommentti