Tiedemies pohtii Mass Effectin maailman uskottavuutta
Säieteoriaa tutkiva fyysikko Michio Kaku hehkuttaa Gametrailers.comin haastattelussa, miten Mass Effect -pelien tieteistarinoiden laitteet ja ilmiöt ovat selitettävissä jo nykyisellä tiedetietämyksellä. Vaikka voimakenttiä, näkymättömyyttä ja avaruuden hyppyportteja ei aivan vielä voidakaan rakentaa ihmisten iloksi, ovat nämä teoriassa mahdollisia ilmiöitä ja tulevaisuudessa kenties jopa toteutettavissa.
Keskustelut (16 viestiä)
25.03.2010 klo 15.08
25.03.2010 klo 15.12
25.03.2010 klo 15.53
25.03.2010 klo 16.20
Mahtavaa luettavaa.
Rekisteröitynyt 08.08.2007
25.03.2010 klo 16.38
Michio Kaku on kovis! Just paraikaa menossa hänen kirjansa - Parallel Worlds.
Mahtavaa luettavaa.
25.03.2010 klo 19.08
Ps.Kaikki on joskus mahdollista.
25.03.2010 klo 19.36
No se ei tästä pelistä hyvää tee vaikka kuinka "olisi joskus mahdollista". 10 tuntia ja kaikki tehtävät samanlaisia, vithu että oli kuivaa.
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/masseff
FAILED
Rekisteröitynyt 09.12.2009
25.03.2010 klo 20.25
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.03.2010 klo 21.14
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/masseff
FAILED
Niin, eihän ihmisillä saa olla mielipidettä, vaan aina on oltava samaa mieltä kuin massa? Otetaanpa tähän taas se ikivanha vertaus, että paska on hyvää, eihän miljoona kärpästä voi väärässä olla.
Vaikka lainaamasi kommentti tekisi mieli poistaa jo ihan typerän nimimerkin provon vuoksi, ja epäilen viestin myös kirjoitetun täysi provo mielessä, jätän sen tällä kertaa niille sijoilleen. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen pelistä.
...onhan minustakin Grand Theft Auto 4 aikalailla luokkaa unplayable kiitos sekä kontrollien että ruudunpäivityksen tahmeuden.
25.03.2010 klo 21.39
No se ei tästä pelistä hyvää tee vaikka kuinka "olisi joskus mahdollista". 10 tuntia ja kaikki tehtävät samanlaisia, vithu että oli kuivaa.
Ps.Kaikki on joskus mahdollista.
Mistäs niin päättelet, kun et ole edes kokeillut peliä?
25.03.2010 klo 21.40
Vaikka lainaamasi kommentti tekisi mieli poistaa jo ihan typerän nimimerkin provon vuoksi, ja epäilen viestin myös kirjoitetun täysi provo mielessä, jätän sen tällä kertaa niille sijoilleen.
Tämä lause kertoo oivasti tämän läävän moderaattorien tasosta...
25.03.2010 klo 22.13
Niin, eihän ihmisillä saa olla mielipidettä, vaan aina on oltava samaa mieltä kuin massa? Otetaanpa tähän taas se ikivanha vertaus, että paska on hyvää, eihän miljoona kärpästä voi väärässä olla.
Eli ilmeisesti herran mielipide pelistä osui melkolailla yhteen kyseisen trollin hakuammunta-flametuksen kanssa kun ei päivänselvän röllin provoa poisteta? Muutenkin pelkkä provoava nickki pitäisi riittää viestin poistamiseen oli sisältönä mitä tahansa. Tosin kääntöpuolena sitä jatkuvaa "xbottitoimitus taas vauhdissa!" itkemistä ei jaksa kukaan...
26.03.2010 klo 16.12
27.03.2010 klo 00.24
01.04.2010 klo 13.56
No se ei tästä pelistä hyvää tee vaikka kuinka "olisi joskus mahdollista". 10 tuntia ja kaikki tehtävät samanlaisia, vithu että oli kuivaa.
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/masseff
FAILED
Jaa, minun mielestäni on FAILED olettaa, että Metacritic-arvosana on joku absoluuttinen totuus. Metacritic-arvosanoissa AAA-peleille kun on se trendi, että ensiksi tulee vaan hypen sokeuttamina annettuja hehkutettuja arvosanoja, ja pisteet ovat huimat, mutta kun hype laantuu, niin arvosanoistakin tulee maltillisempia ja enemmän todellisuuteen pohjautuvia.
Luinpa tässä Hesarista, että varsinkin Suomessa pelimedia on hyvinkin pelifirmojen lie'assa epämääräisillä ehdoilla, kuten sillä että jos arvosana on riittävän hyvä, arvostelun saa julkaista ennen kuin peli tulee kauppaan, mutta jos ei, niin vasta niin paljon myöhemmin ettei epäedullinen arvosana haittaa myyntiä. Ja näihin ehtoihin pelimediat suostuu, koska niille itselleen on elintärkeää, että hittipelin arvostelu tulee ajoissa.
Toinen keino on, että jos ei tule ylistäviä arvosanoja, ruvetaan arvostelijaa kohtelemaan vähän huonommin, kuten esimerkiksi siten ettei toimitetakaan sille previkkaa, tai muuta vastaavaa.
Eikä nämä ole edes huhupuheita, koska samaisessa artikkelissa haastatellut pelimedian edustajat myönsivät että kyllä ne asiat vähän näin ovat.
01.04.2010 klo 14.08
No se ei tästä pelistä hyvää tee vaikka kuinka "olisi joskus mahdollista". 10 tuntia ja kaikki tehtävät samanlaisia, vithu että oli kuivaa.
Mistäs niin päättelet, kun et ole edes kokeillut peliä?
No ainakin ykkösosa oli just tuota, ja minäpä tiedän, koska pelasin sen ihan läpikin. Kaikki tehtävät oli variaatioita teemasta "mene tuonne ja tapa kaikki", vaikka muutamasta saattoikin selvitä puhumalla. Kakkosasta en tiedä kun en ole (vielä) pelannut.
Kirjoita kommentti