Medal of Honor ottaa tehot irti PS3:sta
Electronic Artsin tuleva sotapeli Medal of Honor tulee yhtiön Los Angelesin studion luovan johtajan Richard Farrellyn mukaan ottamaan kaikki tehot irti PlayStation 3:sta. Farrelly paljasti CVG:lle, että PS3 on toiminut pelin pääkehitysalustana ja pelaajat tulevat hyötymään tästä siten, että peli on optimoitu juuri PS3:n kyvyille.
Keskustelut (61 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.08.2007
25.03.2010 klo 11.22
25.03.2010 klo 11.39
Ensimmäinen kommentti oli aika säälittävää luettavaa.
25.03.2010 klo 11.40
On olemassa meinaa paljo ps3 pelejä jotka alkaa kyykkäämään jos on paljon melskettä ruudulla. Eikö tämä siis tarkoita että nämä pelit ottavat kaiken irti viimeistä pisaraa myöten, ja välillä ne mehut jopa loppuvat?
25.03.2010 klo 11.42
---
25.03.2010 klo 11.51
kyllähän ps3:n pelit ovat jo yltäneet parempaan grafiikaan kuin xobx360:n, esim. uncharted2
---
Grafiikka on PALJON muustakin kiinni kuin suorituskyvystä. Ensisijaisesti se on graafikko-tiimin lahjoista ja resursseista (RAHA) kiinni.
25.03.2010 klo 11.56
Eikö tämä siis tarkoita että nämä pelit ottavat kaiken irti viimeistä pisaraa myöten, ja välillä ne mehut jopa loppuvat?
Ei koska ne on niitä surkeasti koodattuja pelejä.
25.03.2010 klo 11.59
Ei kukaan, varsinkaan kun Xboxilla sama onnistuu täydellä 720p-resoluutiolla, 30-60 FPS:llä, vsyncillä JA anti-aliasingilla.
Huoh... Ja samaan aikaan omalla PC:llä pelailen 1920x1080 resoluutiolla, 4-16xAA riippuen pelistä, vsyncit päällä ja kaikki herkut tapissa @ 60fps. 360 hyllystä löytyy myös mut taitaa sekin olla jo pölyn peitossa..
25.03.2010 klo 12.02
25.03.2010 klo 12.04
25.03.2010 klo 12.08
Uuuu, "täydet" 720p :D sanot mitä vain niin paskempi se tulee olemaan silti lelulaatikolla :) itkettääkö, mene vattalles!
Kieltämättä oli aika fail tuo "täydet" 720p, mutta mikä sinä fanipoika olet ennustamaan kummalla alustalla peli on paskempi?
Olisi saanut PC olla pääkehitysalustana. Mutta toisaalta ihan ymmärrettävää, koska olivathan ensimmäiset Medal of Honorit PlayStation-pelejä.
25.03.2010 klo 12.21
Ei se tule mitään tehoja repimään Ps3:sta, kuten ei myöskään boxista.
Saisivat pelintekijät ottaa mallia Naughty Dogista, Guerrilla Gamesilta ja Quantic dreamilta!
Luin tämän uutisen jo eilen n4gltä ja arvasin että tämäkin kirjoitetaan tälle palstalle.
25.03.2010 klo 12.31
Missä viipyy boksin vastaisku niinkin mahtavan näköisille peleille kuin Uncharted 2, God of War III, Killzone 2, Gran Turismo 5 yms? Minäpä kerron missä. Ei missään. Ei ole ilmestynyt tähän päivään mennessä. Eikä ole koskaan tulossakaan! Syy? Tehot ei riitä! Hajotkaa siihen!
Luulen että syy ei ole niinkään paljon tehoissa, kuin sinä uskot vaikka kaikkihan tietävät että pleikkari on tehokkaampi ja sillä saa parempaa grafiikkaa, mutta niin saa myös boxilla.
Mutta kuten monet tietävät lähes kaikki boxin parhaan näköiset pelit ovat tehty U3 enginen pohjalle, tämä luultavasti siksi kun mikrosft meni tappamaan kaikki ensimmäisten osapuolten kehittäjät, tästä syystä emme ole nähneet juurikaan custom built enginellä tehtyjä pelejä jotka hyödyntäisivät Xbox 360n vahvuuksia, ehkä Halo Reach on näistä ensimmäinen.Aika näyttää.
25.03.2010 klo 12.38
Minä en oikeasti usko, että XO:lle on tehty yhtään noin kallista peliä kuin nuo kaikki listatut pelit ovat. Kaikkien noiden tekeminen alkoi samoihin aikoihin kuin PS3 julkaistiin, osaa ei olla saatu kauppaan vieläkään. Noiden studioiden jätkät ovat kusseet verta vuosia Sonyn edessä kun on ollut "pieni" pakko antaa näyttöjä ylivertaisista tehoista. Mielestäni on hieman kipeä meininki kun toinen tekee 2 kpl Gears of Wareja samalla kun toinen saa aikaan yhden KZ2:n. Ei tule tuo Sonyn rahalla rälläys jatkumaan ikuisesti, vaan pelejä on saatava nopeampaan tahtiin kaupan hyllyyn.
25.03.2010 klo 12.48
Paskalla koodilla saa tehokkaankin raudan kyykkyyn
25.03.2010 klo 12.48
Minä en oikeasti usko, että XO:lle on tehty yhtään noin kallista peliä kuin nuo kaikki listatut pelit ovat... seli seli...
Ainahan te xboxittajat hehkutatte kuinka Microsoftilla on sitä rahaa vaikka muille jakaa, niin miksi se ei sitten näy niiden peleissä?
25.03.2010 klo 12.57
Sanotaanko näin, että tällä boxittajalla on ollut myös PS3 ihan yhtä kauan. Joka fidun kerta kun sen mahtavan pleikan yksinoikeuden on saanut testiin, on olo että jepjep.
Itselleni ei löydy yhdestäkään toisesta pelistä tässä sukupolvessa sellaista artworkin joka pärjäisi Gears of Warien pelimaailmalle.
Ymmärrän että olet eri mieltä, ja olet oikeassa siinä et U2:ssa on kivat tekstuurit. Etenkin niissä kohdissa joissa mahtuu just ja just kääntymään liikkumatilan leveyden takia. Jengi sotkee sitä kun tehdään peleistä leffoja(BD), kun toinen pitää pelit peleinä ja tekee niitä 2 siinä ajassa kun toinen saa yhden leffan ulos. Muuten ei juuri kiinnosta mitä PS3-only omistajat siitä romustaan tuumaa.
25.03.2010 klo 13.11
Mielestäni on hieman kipeä meininki kun toinen tekee 2 kpl Gears of Wareja samalla kun toinen saa aikaan yhden KZ2:n.
Huono vertaus. Samalla logiikalla voidaan verrata esim. Alan Waken kehitysaikaa siinä ajassa tehtyyn kahteen Uncharted peliin. Uncharted 2 tehtiin muuten 18 kuukaudessa. Samoin Motorstorm 2, Resistance 2, Ratchet & Clank ja muut PS3 jatko-osat on tehty melko nopealla aikataululla hyödyntäen ensimmäisten osien myötä opittua.
25.03.2010 klo 13.23
25.03.2010 klo 13.24
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=23877
25.03.2010 klo 13.31
25.03.2010 klo 13.36
25.03.2010 klo 13.43
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=23877"
4v ja lopputulos on tämä? Pelimoottori joka on perseestä? Onko se hyvä vai huono asia sitten.
25.03.2010 klo 13.44
25.03.2010 klo 13.47
Listaa perään kaikki PS3-pelit joita ei ollut mahdollista toteuttaa teräväpiirtona. On aika vaikuttava lista nimittäin. Siihen kun lisää PS3:n kyvyttömyyden skaalata pelit 720>1080p niin siinä meillä on sukupolven ainoa Full HD hyper calculating space console.
25.03.2010 klo 13.51
Mielestäni MS:n vanha sotaratsu on pysynyt kiitettävästi Sonyn ultrakonsolin vaudissa. Se on jopa saanut Sonyn mahtikonsolin näyttämään huonolta. Pari vuotta max ja MS tuo sen oikean 1080p konsolin.
25.03.2010 klo 13.53
Ei tuossa ollut kuin murto-osa XO:n sub-HD peleistä. Jos listattaisiin perään kaikki XO-pelit joita ei ollut mahdollista toteuttaa teräväpiirtona niin olisi muuten aika vaikuttava lista ;)
25.03.2010 klo 14.00
Jengi sotkee sitä kun tehdään peleistä leffoja(BD), kun toinen pitää pelit peleinä
Ei niistä mitään leffoja sentään ole tehty, vaikka useat noista PS3:n suuren budjetin peleistä sisältävätkin elokuvamaista hektistä meininkiä. Ei itseäni ainakaan tuollainen haittaa vaan päinvastoin. Sinuako haittaa?
25.03.2010 klo 14.03
Korostaisin silti sitä näkökantaa, ettei MS koskaan FullHD pelejä luvannutkaan, päinvastoin kuin Sony. Itse en vertaa PS3:a XO:hon, vaan vertaan PS3:a siihen mitä Sony väitti sen olevan. Lisäksi pidän siitä MS:n sykkeestä tuoda kaikenlaisia pelejä konsolilleen muutaman kymmenen enemmän joka vuosi. Taisi viime vuonna tulla noin 60 peliä enemmän XO:n puolelle. Jotenkin nuo pienen pienet erot ovat joillekin todiste jostain. Siinä sivussa PC kuitenkin pistää aina ne todelliset pohjat tiskiin samalla kun PS3-omistajat vakuuttelevat itselleen jotain.
25.03.2010 klo 14.08
25.03.2010 klo 14.11
Ei kukaan, varsinkaan kun Xboxilla sama onnistuu täydellä 720p-resoluutiolla, 30-60 FPS:llä, vsyncillä JA anti-aliasingilla.
Huoh... Ja samaan aikaan omalla PC:llä pelailen 1920x1080 resoluutiolla, 4-16xAA riippuen pelistä, vsyncit päällä ja kaikki herkut tapissa @ 60fps. 360 hyllystä löytyy myös mut taitaa sekin olla jo pölyn peitossa..
Aika raato kone sulla. Kannattaa oikeesti panostaa edes vähän mikäli mielii keulia.
25.03.2010 klo 14.18
ja jos tulee boksille nii uskon kyllä että on sillä parempi. fakta.
25.03.2010 klo 14.21
Lisäksi pidän siitä MS:n sykkeestä tuoda kaikenlaisia pelejä konsolilleen muutaman kymmenen enemmän joka vuosi. Taisi viime vuonna tulla noin 60 peliä enemmän XO:n puolelle.
Links or did not happen! Ja listattuna vain levypelit kiitos eikä mitään ikivanhoja arcade ja indie ynnä muita rävellyksiä verkkopalveluista. Sony on sen verran paljon julkaissut viime vuosina yksinoikeuspelejä etten oikein usko tuohon.
Rekisteröitynyt 20.10.2008
25.03.2010 klo 14.30
25.03.2010 klo 14.30
Rekisteröitynyt 07.01.2008
25.03.2010 klo 14.37
lopettakaa nyt oikeesti... tollanen säälittävä pelleily kommenteissa, kiva tulla tänne sivutolle ja lukea kommentteja ku kaikki äitin pikku lihapullat kommentoi, "Pleikkaril on enemmän tehoo ja 720p" "ei o ku boxis", KETÄ VITTUA KIINNOSTAA? OLKAA NYT SAATANA HILJAA!
Näinpä hyvinkin. Ei tänne ole enää mitään järkeä kirjoittaa järellisiä kommentteja näihin uutisiin. Häviävät tänne paskan joukkoon alta viidessä minuutissa.
Ilman näitä urpoja täällä saattaisi, jopa olla ihan järellistäkin keskustelua näissä kommenteissa. Nyt tänne ei vaan sellaista synny, kun välissä on näitä äitin ja isin rahoilla konsolin ostaneiden huuteluita: "(syötä konsolin nimi tähän) on parempi ku isi ei sitä toista ostanu vaan osti tän ku näki tän eka kaupassa oisin halunnu sen toisen mut nyt ku sain tän niin tää on oikeesti ihan paras."
Pyhä paska sentään..
25.03.2010 klo 14.41
Missä viipyy boksin vastaisku niinkin mahtavan näköisille peleille kuin Uncharted 2, God of War III, Killzone 2, Gran Turismo 5 yms? Minäpä kerron missä. Ei missään. Ei ole ilmestynyt tähän päivään mennessä. Eikä ole koskaan tulossakaan! Syy? Tehot ei riitä! Hajotkaa siihen!
Dante's inferno, Killzone 2 on Halo-kopio ja Forza, olisko ?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.03.2010 klo 14.44
Edit: Sormi jo väsyy poista-napin hakkaamisesta. Älkää ruokkiko röllejä tai etenkään haukkuko suoraan toisia lukijoita, kiitos.
25.03.2010 klo 14.45
Pelaajan maailmankuva. Linkkejä tai ei tapahtunut...
Tapelkaa pojat, saatte tupakkaa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.03.2010 klo 14.56
Tosin moniydinvehkeillä 'kaiken' tehon irtiottaminen voi olla käytännössä lähes mahdotonta, jos ohjelma on vähäänkään monimutkaisempi.
---
~Deneidez dot com
Rekisteröitynyt 30.07.2007
25.03.2010 klo 15.19
Jotain rajaa nyt taas tähän fanihirnumiseen. Jos haluatte välttämättä taistella V2.fi:ssä konsoleista, tehkää se foorumin puolella.
Edit: Sormi jo väsyy poista-napin hakkaamisesta. Älkää ruokkiko röllejä tai etenkään haukkuko suoraan toisia lukijoita, kiitos.
Matti. Me molemmat tiedämme mitä pitäisi tehdä, mutta me molemmat myös tiedämme ettei sitä tule tapahtumaan.
Poistakaa rekisteröitymättömiltä mahdollisuus kommentoida ja jakakaa IP-banneja perseilyistä. Tämä on ainoa tie saitin pelastukseen ja se on myös _kaupallisesti järkevä_ ratkaisu pitkällä tähtäimellä.
Tällä hetkellä kukaan järkevä ihminen ei käytä aikaansa saitin uutisten asialliseen kommentoimiseen, koska kaikki hyvä hukkuu paskaan. Uutisianne on suorastaan surullista lukea.
Terveisin,
Stammy
-entinen aktiivikommentoija ja -lukija
25.03.2010 klo 15.53
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.03.2010 klo 16.00
Me molemmat tiedämme mitä pitäisi tehdä, mutta me molemmat myös tiedämme ettei sitä tule tapahtumaan.
Kommentointiin on kehitelty melko radikaaliakin muutosta, joka toteutuu heti kun ohjelmoijalta riittää aikayksiköitä tämän toteuttamiseen. Rekisteröinnin vaatiminen on kaksipiippuinen juttu, sillä monet hyvätkin kommentit saattavat jäädä kirjoittamatta, mikäli käyttäjä ei esimerkiksi koulun tai työpaikan koneelta jaksa kirjautua sisään kommentoidakseen pikaisesti uutista.
Toisaalta nyt kommentointi on turhan helppoa ja tuloksena aivopierumyrsky aina kun on pienikin mahdollisuus vertailla jotain, etenkin konsoleita keskenään. Toivottavasti kuitenkin jaksat pysyä lukijana jatkossakin ja onhan meillä tuolla viihdelaiteuutisissa huomattavasti rauhallisempi meno, vink vink ;)
25.03.2010 klo 16.17
Ei kukaan, varsinkaan kun Xboxilla sama onnistuu täydellä 720p-resoluutiolla, 30-60 FPS:llä, vsyncillä JA anti-aliasingilla.
Huoh... Ja samaan aikaan omalla PC:llä pelailen 1920x1080 resoluutiolla, 4-16xAA riippuen pelistä, vsyncit päällä ja kaikki herkut tapissa @ 60fps. 360 hyllystä löytyy myös mut taitaa sekin olla jo pölyn peitossa..
hmm.. koneeseen joka pelejä tuolleen pyörittelee saat ___AINAKIN___ 1200euroa upottaa kun taas konsolin saat 300eurolla :>
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.03.2010 klo 16.30
Kommentointiin on kehitelty melko radikaaliakin muutosta, joka toteutuu heti kun ohjelmoijalta riittää aikayksiköitä tämän toteuttamiseen. Rekisteröinnin vaatiminen on kaksipiippuinen juttu, sillä monet hyvätkin kommentit saattavat jäädä kirjoittamatta, mikäli käyttäjä ei esimerkiksi koulun tai työpaikan koneelta jaksa kirjautua sisään kommentoidakseen pikaisesti uutista.
Hyvä juttu. Toivottavasti muutokset vie V2:sta parempaan suuntaan, eikä päinvastoin. Ja älkäät vain tehkä sitä virhettä että lisäätte sivuille pelaajalehden sivujen tyylisen pisteytys -järjestelmän.
25.03.2010 klo 16.31
Rekisteröitynyt 07.12.2009
25.03.2010 klo 18.19
Aiheeseen: On kyllä aina hieno nähdä hyvä grafiikkaisia pelejä, mutta mielummin otan hyvin toteutetun ohjaus järjestelmän hyvällä tarinalla kuin yber hyvän näköisen perus pelin. PC:tä ja konsoleita on vaikeaa vertailla keskennään, koska konsolin pitäisi kestää se 4-6 vuotta ilman raudanpäivitystä, kun taas PCn voit päivitellä erittäin useasti, sillä komponenteja tehdään sellaisella vauhdilla aina uusia. Mielestäni konsolit ovat pysyneet hyvin PCn vauhdissa.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
25.03.2010 klo 20.02
Toivottavasti kuitenkin jaksat pysyä lukijana jatkossakin
Toki tulee uutisia luettua, mutta samanlaista "liimautumista" ei saitille tapahdu, kun ei itse jaksa enää keskusteluun pääosin ottaa osaa.
Parhaimmillaan nettiuutisoinnin lukeminen on kaksiosainen prosessi:
1. Luen mielenkiintoisen uutisen.
2. Mitä olen itse siitä mieltä? Kirjoitan. Mitä muut ovat siitä mieltä? Luen.
Täällä saitilla on tällä hetkellä ykköskohta kunnossa, mutta kakkonen ei toteudu missään määrin. Toivottavasti tulevat muutokset tuovat jonkinlaista helpotusta, sillä V2:lla on kuitenkin selkeä paikka Suomen peliuutisoinnin värikkäällä kartalla.
25.03.2010 klo 21.38
Lisäksi pidän siitä MS:n sykkeestä tuoda kaikenlaisia pelejä konsolilleen muutaman kymmenen enemmän joka vuosi. Taisi viime vuonna tulla noin 60 peliä enemmän XO:n puolelle.
listattuna vain levypelit kiitos eikä mitään ikivanhoja arcade ja indie ynnä muita rävellyksiä verkkopalveluista. Sony on sen verran paljon julkaissut viime vuosina yksinoikeuspelejä etten oikein usko tuohon.
Laskin eräältä julkaisuja listaavalta sivustolta 2009 vuoden retail pelien julkaisumääräksi PAL-alueella, Xbox 360 145 peliä, PS3 134 peliä. Eli ei juuri eroa määrässä. Jenkki ja Japani luvut voi erota tuosta hiukan.
25.03.2010 klo 22.02
26.03.2010 klo 06.06
En ymmärrä näitä "ottaa kaikki tehot irti".
On olemassa meinaa paljo ps3 pelejä jotka alkaa kyykkäämään jos on paljon melskettä ruudulla. Eikö tämä siis tarkoita että nämä pelit ottavat kaiken irti viimeistä pisaraa myöten, ja välillä ne mehut jopa loppuvat?
Siis pifastilla saadaan prosessorit "kyykkäämään". Joten ei siihen tarvita kuin vääriä käskyjä väliin niin peli kyykkäilee. Toivotaan, että puhutaan totta ja pelistä tulee myös hyvä.
26.03.2010 klo 06.10
Missä viipyy boksin vastaisku niinkin mahtavan näköisille peleille kuin Uncharted 2, God of War III, Killzone 2, Gran Turismo 5 yms? Minäpä kerron missä. Ei missään. Ei ole ilmestynyt tähän päivään mennessä. Eikä ole koskaan tulossakaan! Syy? Tehot ei riitä! Hajotkaa siihen!
Luulen että syy ei ole niinkään paljon tehoissa, kuin sinä uskot vaikka kaikkihan tietävät että pleikkari on tehokkaampi ja sillä saa parempaa grafiikkaa, mutta niin saa myös boxilla.
Mutta kuten monet tietävät lähes kaikki boxin parhaan näköiset pelit ovat tehty U3 enginen pohjalle, tämä luultavasti siksi kun mikrosft meni tappamaan kaikki ensimmäisten osapuolten kehittäjät, tästä syystä emme ole nähneet juurikaan custom built enginellä tehtyjä pelejä jotka hyödyntäisivät Xbox 360n vahvuuksia, ehkä Halo Reach on näistä ensimmäinen.Aika näyttää.
Tai olisiko syynä se, että U3 engine on xbox 360 täysin hyödyntävä. Xboxin rauta on niin yksinkertainen, että sen taki siihen saatiin heti erittäin näyttävät pelit aikaseksi geow 1 ja 2, mutta siihen se sitten töppäsikin kun kaikki saavutettavissa oleva on saavutettu.
26.03.2010 klo 07.33
Suurinosa peleistä käyttää jo kaikki tehot PS3:sta. Se että algoritmeja voidaan optimoida paremmaksi ei tarkoita sitä että raudasta saadaan enemmän tehoja irti vaan sitä että tekemällä jokin asia eri tavalla vähennetään raudan kuormaa.
Tosin moniydinvehkeillä 'kaiken' tehon irtiottaminen voi olla käytännössä lähes mahdotonta, jos ohjelma on vähäänkään monimutkaisempi.
---
~Deneidez dot com
Toi on kyllä hyvin kirjotettu juttu :). Tosiaan. Melkeen kaikki pelit vie konsoleista kaiken tehon, mutta se on taas eri asia, että miten se on valjastettu sieltä ulos.
Kyllähän GTA3:kin pätki ihan millä pc:llä vain, joten pelin koodissa vissiin jotain vikaa. Taitaapi olla myös uudemmissa GTA:issa samat ongelmat :D.
Asiaa voisi verrata esim. kahvinkeittimeen. Pirtelöä sillä tehään erittäin huonosti, mutta kyllä sieltä kaakaot ehkä voi saada läpi :D. Silloin, kun rauta ohjataan tekemään optimaalisesti sen osaamat asiat. Saadaan myös hyvää jälkeä.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
26.03.2010 klo 07.40
Me molemmat tiedämme mitä pitäisi tehdä, mutta me molemmat myös tiedämme ettei sitä tule tapahtumaan.
Kommentointiin on kehitelty melko radikaaliakin muutosta, joka toteutuu heti kun ohjelmoijalta riittää aikayksiköitä tämän toteuttamiseen.
Rekisteröinnin vaatiminen on kaksipiippuinen juttu, sillä monet hyvätkin kommentit saattavat jäädä kirjoittamatta, mikäli käyttäjä ei esimerkiksi koulun tai työpaikan koneelta jaksa kirjautua sisään kommentoidakseen pikaisesti uutista.
Kiitos, kyllä. Priorisoikaa tuon tärkeyttä suuremmaksi. :)
Haha, tuo on muuten hyvä kun kirjoitin välillä kirjautumatta sisään (juurikin koulun koneelta, kirjastosta tai ihan matkapuhelimestani) niin parikin tyyppiä samassa keskustelussa otti sitten käyttöön saman nimen ja alkoi perseilemään sillä. Se, että näin voi tehdä on hyvin typerää. Tarkoitus perä on kyllä hyvä, mutta se vain ei toimi.
Rekisteröitynyt 13.03.2009
26.03.2010 klo 10.36
Jotain rajaa nyt taas tähän fanihirnumiseen. Jos haluatte välttämättä taistella V2.fi:ssä konsoleista, tehkää se foorumin puolella.
Edit: Sormi jo väsyy poista-napin hakkaamisesta. Älkää ruokkiko röllejä tai etenkään haukkuko suoraan toisia lukijoita, kiitos.
Matti. Me molemmat tiedämme mitä pitäisi tehdä, mutta me molemmat myös tiedämme ettei sitä tule tapahtumaan.
Poistakaa rekisteröitymättömiltä mahdollisuus kommentoida ja jakakaa IP-banneja perseilyistä. Tämä on ainoa tie saitin pelastukseen ja se on myös _kaupallisesti järkevä_ ratkaisu pitkällä tähtäimellä.
Tällä hetkellä kukaan järkevä ihminen ei käytä aikaansa saitin uutisten asialliseen kommentoimiseen, koska kaikki hyvä hukkuu paskaan. Uutisianne on suorastaan surullista lukea.
Terveisin,
Stammy
-entinen aktiivikommentoija ja -lukija
26.03.2010 klo 15.34
26.03.2010 klo 18.00
360n rautaa tavalla jolla sitä ei kukaan pelinkehittäjä ole vielä käyttänyt
Tämä on nimenomaan se syy miksi boksilla ei grafiikkajylläyksiä nähdä, se on niin lolhelppo alusta että pelinkehittäjät ei jaksa nähdä edes vaivaa alustan kunnolliseen käyttöön
Rekisteröitynyt 25.07.2009
26.03.2010 klo 23.15
Pelintekijät vielä myönsivät että Xboxilla olisi kyetty parempaakin, jos aikaa olisi ollut enemän.
("The majority of the levels have more than 100MB heap space left unused. That means we under-utilised the hardware a bit.")
Väite että U3 engine on boxin täysin hyödyntävä, on suorastaan naurettava, koska tietääkseni koko pelimoottori oli valmis jo ennen kuin 360 laite speksit olivat tiedossa, lisäksi EDRAM välimuisti jota boxin näytönohjaimesta löytyy mahdollistaa 4xAAn käytön hyvin pienellä iskulla fps:sään.
U3 enginepä ei edes tue hardware pohjaista AA:ta millään alustalla (ainoastaan adaptive antialaising) Tämän näkee jo siitä ettei GeoW peleistä löydy aa:ta kuin tietyistä reunoista.
Lisäksi ketkä Gearseja ovat boxilla pelanneet varmaankin ovat huomanneet että pelin textuurit lataantuvat hitaasti ja joissain paikoissa bugaavat todella pahasti.Hmm boxin tehot loppuivat, vai....
Miksi sitten tulevat Alan Wake, Fable 3 ja Halo Reach näyttävät niin paljon paremmilta?
Xboxin hardwaren lähes kaikki bitit on ehkä jo käytetty, mutta eipä ole vieläkään tullut peliä joka olisi suunniteltu(kunnolla) sen laitearkkitehtuurille, joten tehoja on yhä hyödyntämättä.
Lisäksi kuten aiemmin mainitsin 360llä on mahdollista käyttää tesselationia, jota tullaan Halo Reachissa ensimmäistä kertaa hyödyntämään.
End of discussion.
Rekisteröitynyt 03.07.2008
27.03.2010 klo 01.06
"Missä viipyy boksin vastaisku niinkin mahtavan näköisille peleille kuin Uncharted 2, God of War III, Killzone 2, Gran Turismo 5 yms?"
Minä en oikeasti usko, että XO:lle on tehty yhtään noin kallista peliä kuin nuo kaikki listatut pelit ovat. Kaikkien noiden tekeminen alkoi samoihin aikoihin kuin PS3 julkaistiin, osaa ei olla saatu kauppaan vieläkään. Noiden studioiden jätkät ovat kusseet verta vuosia Sonyn edessä kun on ollut "pieni" pakko antaa näyttöjä ylivertaisista tehoista. Mielestäni on hieman kipeä meininki kun toinen tekee 2 kpl Gears of Wareja samalla kun toinen saa aikaan yhden KZ2:n. Ei tule tuo Sonyn rahalla rälläys jatkumaan ikuisesti, vaan pelejä on saatava nopeampaan tahtiin kaupan hyllyyn.
Eipä tuolla Sonyllä mitään "pientä pakkoa" ole suoltaa upean näköisiä yksinoikeuksia, kun ei tuolla boksillakaan niin tiuhaan tahtiin tule mitään mielenkiintoista yksinoikeutta, jota ei PC:llä pääsisi pelaamaan. Halot ja Gears of war 2 taitaa olla ainoat isomman luokan yksinoikeudet koko vehkeelle. Itse toivoisin, että Sony jatkaisi samaan tahtiin näiden yksinoikeuspelien kanssa, kyllä niitä tulee ihan tarpeeksi ja vähän liikaakin, kun ei kukkaro pysy perässä välillä.
Microsoft saisi vähän skarpata noiden yksinoikeuksien kanssa. Boxilla on sen verran heikolla pohjalla tuo, ainakin näin PC-pelaajan näkökulmasta PS3 on tällä hetkellä paljon parempi vaihtoehto, jos haluaa päästä pelaamaan jotain, mitä ei PC:llä pääse kokemaan.
Aika näyttää mitä tästä uudesta MoH:sta tulee. Toivottavasti ei tule Mw2 kopioa niin kuin monet pelkää ja jos PC-versio on juosten kustu niin voi ainakin luottaa näiden uutisten perusteella PS3-version laatuun.
27.03.2010 klo 07.33
Pööpöileväapina: Boxin rauta tosiaan on melko yksinkertainen(lähellä pctä) Mutta jo nyt tuleva Alan Wake näyttää huomattavammasti hienommalta kuin GoeW 2.Ja Halo Reach tulee käytämään(tekijöiden mukaan) 360n rautaa tavalla jolla sitä ei kukaan pelinkehittäjä ole vielä käyttänyt. Muutenkin eikös 360 ole ainoa alusta joka pystyy hardware pohjaiseen tesselation tekniikkaan? Jota juuri Halo Reachissa käytetään ensimmäistä kertaa. (Saatan kyllä olla hieman pihalla näistä tekniikoista, joku viisas selittäköön paremmin)
Juu, mut omasta mielestä kyllä geow2 näyttä hienommalta kuin halo reach.. Reach näyttää vähä "yksinkertaistetulta".. Ja alan wake nyt ei miltää ihan yyberiltä näytä, mutta varmasti parhaimpia suomalaisia pelejä. En kuitenkaan usko, että maailmalla pärjää NIIIIIN hyvin.
Siis kyllä tuo U3 engine nyt vain on melkeen boxille kuin tehty. Boxin palikat työskenetelee niin kiltisti/helposti keskenään, että ei pelintekijät varmaan huvikseen modattu U3 engineä käyttäisi niin usein boxilla.
31.03.2010 klo 22.52
ps3 on hyvä kone muuten mutta sille ei ole pelejä ja tehot ovat huonot hitaan muistiväylän vuoksi ja ohjainkin on huono
Oon kyllä ihan samaa mieltä ton ohjaimen huonouden kanssa. Se on jotenkin liian pieni. Mutta silti pitää ps3 jossain välissä käydä ostamassa.
18.04.2010 klo 19.17
Kirjoita kommentti