Bugbear pienensi työvoimaansa reilusti
Internetissä liikkuvien tietojen mukaan Flatout-pelien takana oleva kotimainen pelistudio Bugbear Entertainment on sanonut irti ison joukon väkeään. Saamiemme tietojen mukaan työttömäksi on jäänyt 7 Bugbearin työntekijää, mukana mm. huippuluokan koodareita ja graafikoita. V2.fi pyysi asiasta kommenttia Bugbearilta, mutta vastausta ei ole ainakaan vielä tätä kirjoitettaessa saapunut.
Keskustelut (27 viestiä)
11.03.2010 klo 17.09
11.03.2010 klo 17.14
Rekisteröitynyt 13.08.2007
11.03.2010 klo 17.20
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
11.03.2010 klo 17.23
11.03.2010 klo 17.29
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
11.03.2010 klo 17.34
Toimipaikan henkilöstöluokka: 20-49 henkilöä
Lähde: Fonecta-konserni
On tuosta 7 henkeä ihan kohtalainen siivu. Samaiset tiedot kertovat, että juuri 7 siksi, että 8 olisi edellyttänyt yt-menettelyä.
11.03.2010 klo 17.43
Finder.fi kertoo:
Toimipaikan henkilöstöluokka: 20-49 henkilöä
Lähde: Fonecta-konserni
On tuosta 7 henkeä ihan kohtalainen siivu. Samaiset tiedot kertovat, että juuri 7 siksi, että 8 olisi edellyttänyt yt-menettelyä.
Hyvä tieto.
Rekisteröitynyt 11.10.2007
11.03.2010 klo 17.51
11.03.2010 klo 17.58
Luulisi laman vaikuttavan viimeisimpänä videopeliteollisuuteen.
Niin no... Mistäs sitä lähtis "laman" takia pienentyneitä tulojaan ensimmäisenä leikkaamaan, tai laman pelosta säästämään? Ruoasta, asumisesta, vaatteista.. Vai jättäisinkö sittenkin 60 euron pelin ostamatta, kun vanhojakin pelejä on ja telkkarista tulee ohjelmaa? Jeee.. älyn riemuvoitto.
Rekisteröitynyt 20.10.2009
11.03.2010 klo 18.11
11.03.2010 klo 18.51
vain 7 työntekijää...
On suomalaisen peliteollisuuden mittakaavassa aika helvetin paljon. Ja täytyy kyllä myöntää että laatupelejä me suomalaiset teemme ainakin jos mittaa pelejä niitä tekemässä olleen lössin perusteella (melkein kuin jossain kaveriporukassa).
11.03.2010 klo 19.41
Jos potentiaalia pistetään ulos niin menetetään paljon. Jos heitetään rahastajia (HC-code brains ei toimi) ulos, niin se tarkoittaa nykyään sitä, että emoyhtiö "säästää". Kärsijänä ovat ystävyyssiteet pikkupoppoossa. Mutta! => Tekijät+Idea+Toteutus= Uusi peli..\-firma.
tiedän
Älkää syökö perkeitä, tehkää niitä!
T: Mosh
Rekisteröitynyt 19.06.2008
11.03.2010 klo 21.49
11.03.2010 klo 22.47
12.03.2010 klo 01.22
Rekisteröitynyt 08.12.2007
12.03.2010 klo 02.00
12.03.2010 klo 11.30
Monettako autopeliä ne jo vääntää bugbearilla?
Kuka edes väitti, että autopeliä?
12.03.2010 klo 11.34
Luulisi laman vaikuttavan viimeisimpänä videopeliteollisuuteen.
Niin no... Mistäs sitä lähtis "laman" takia pienentyneitä tulojaan ensimmäisenä leikkaamaan, tai laman pelosta säästämään? Ruoasta, asumisesta, vaatteista.. Vai jättäisinkö sittenkin 60 euron pelin ostamatta, kun vanhojakin pelejä on ja telkkarista tulee ohjelmaa? Jeee.. älyn riemuvoitto.
Eikös joku analyytikko väittänyt ihmisten käyttävän tavallista enemmän rahaa mm. peleihin ja elokuviin. Ihmisillä ei ole nyt varaa tehdä kalliita lomamatkoja, joten arkea viihdytetään halvemmilla ratkaisuilla kuten peleillä.
12.03.2010 klo 12.13
Eikös joku analyytikko väittänyt ihmisten käyttävän tavallista enemmän rahaa mm. peleihin ja elokuviin. Ihmisillä ei ole nyt varaa tehdä kalliita lomamatkoja, joten arkea viihdytetään halvemmilla ratkaisuilla kuten peleillä.
No ihan sellaista analyyttistä kaavaa käytän, kuin omaa kulutuskäytöstäni, lisätään siihen vielä tilastotietoja, niin avot. Lomamatkojen (ulkomaan) määrähän kasvoi viimevuonna edellisvuoteen verrattuna ja pelien myynti taas laski. Kai siitä jotain johtopäätöksiä voi tehdä.
12.03.2010 klo 13.38
Toivottavasti tämä trendi ei yleisty suomalaisissa pelifirmoissa.
12.03.2010 klo 15.36
Olisi mielenkiintoista tietää montako työntekijää on jäljellä esim. alkuperäisestä Rally Trophy -tiimistä.
neljä (toimitusjohtaja, 2 graafikkoa, 1 koodaaja)
12.03.2010 klo 18.24
Finder.fi kertoo:
Toimipaikan henkilöstöluokka: 20-49 henkilöä
Lähde: Fonecta-konserni
On tuosta 7 henkeä ihan kohtalainen siivu. Samaiset tiedot kertovat, että juuri 7 siksi, että 8 olisi edellyttänyt yt-menettelyä.
Hyvä tieto.
Väärä tieto, yt aina jos vähennetään vakituisia. Jos vähennetään yli 10 henkeä neuvotteluaika pidempi.
nim. kyseiset pariin kertaan kokenut
16.03.2010 klo 10.02
Monettako autopeliä ne jo vääntää bugbearilla? Saa olla työntekijä melkoinen autofani jos vielä riittää mielenkiintoa tehdä uusi. Olisi mielenkiintoista tietää montako työntekijää on jäljellä esim. alkuperäisestä Rally Trophy -tiimistä.
RT-tiimiläisiä lähti potkittujen joukossa 3. Flatoutien myynnit tai myymättömyydet eivät tähän vaikuttaneet, vaan se mitä niiden jälkeen oli tarkoitus tehdä. No, hyvähän se alalle on että nyt on helkkarin kokenutta ja osaavaa väkeä vapaalla jalalla, kun sen puutetta aina kirotaan.
16.03.2010 klo 13.24
16.03.2010 klo 22.07
Pahat kielet kertovat, että kenkää lähinnä sai kaverit jotka olisi pitänyt potkia jo alunperin aikaa sitten pois. Mielestäni jotain tuo kertoo, että muiden saittien juttujen mukaan porukkaa lähti juuri sieltä kokeneesta päästä, jotka olivat mukana jo firman perustamisvaiheessa. Suomessa on vaikea irtisanoa silloin kun menee hyvin.
Eipä todellakaan saaneet sellaiset kenkää. Tuo väki napataan saman tein muihin firmoihin, elleivät perusta jollain rahalla uutta peli studiota. Mikä tietysti olisi tervetullutta Suomeen.
Huhuja kuuluu että ulkomailta oltaisiin heti kättelyssä oltu kosiskelemassa osaa kengityistä.
17.03.2010 klo 07.00
19.03.2010 klo 16.11
Kirjoita kommentti