Tuorein sisältö

Huhuissa God of War 3:n ensimmäinen DLC-paketti

03.03.2010 klo 12.04 | Luettu: 10938 kertaa | Teksti: Matti Lintula

PlayStation 3:n odotettu God of War 3 saapuu kauppoihin tämän kuun 19. päivä ja pelin tuottaja Steve Caterson on Gametrailers.comille antamassaan haastattelussa käynnistänyt spekuloinnin pelin ensimmäisen DLC-paketin sisällöstä. Catersonin mukaan pelistä jouduttiin jättämään kokonainen epilogi pois ennen julkaisua mainiten kuitenkin, että kyseinen osuus saatetaan nähdä vielä myöhemmin. Ensimmäinen DLC-paketti saattaa hyvinkin sisältää tämän poisjätetyn osan, arvelee VG Arabia.

V2.fi | Matti Lintula
< SNK tuo Neo Geon pel... God of Warit jäänevä... >

Keskustelut (14 viestiä)

PERKELE

03.03.2010 klo 12.29

No voi vittu tämäkin...
lainaa
eeeeeeeeeeeeeeih

03.03.2010 klo 12.37

vitun dlc:t. ite jätän ne nykyään ostamatta koska parilla lisärillä saa englannista kokonaisen pelin jossa riittää taas pelattavaa, paljon enemmän kuin lisäosissa.
lainaa
Weedos

Rekisteröitynyt 17.02.2010

03.03.2010 klo 13.19

"jouduttiin jättämään kokonainen epilogi pois ennen julkaisua mainiten kuitenkin, että kyseinen osuus saatetaan nähdä vielä myöhemmin"

tossaha toi lukee et miks joutu jättää pois, että voidaan myöhemmin laskuttaa faneja lisää JO maksetun täys hintasesta pelistä. Tämä meininki tulee viel menemää paljon edemmäs, en ihmettelis yhtää jos kaikki pelit jossai vaihees ois niiku telltale gamesin et episodi kerrallaan ostetaa.

syitä ei tartte kovin kauaa etsiä.
lainaa
tyhmät_xbotit

03.03.2010 klo 14.39

Tällastahan se nykyään on vähän jokaisen pelin kohdalla, rahastetaan koska on idiootteja jotka maksavat. Itse henk.koht. boikotoin kaikkia niitä pelejä jotka tämän tyylisuuntauksen ottavat, vaikka joku hyvä peli jäisikin julkaisuhetkellä pelaamatta.
Maailmaani mahtuu muutakin kuin pelit, ja tämänkin voi ostaa myöhemmin alelaarista (tai GOTY versiona) joskus myöhemmin ja pelata sen sitten.
lainaa
MÄrynaamat

03.03.2010 klo 14.52

Ja mitähän helvetin väliä sillä on tuleeko ladattavaa lisäriä vai ei. Jos peli kestää tarvittavan kauan jo omana pakettinaan ja siinä on uudelleenpeluuarvoa niin mitä haittaa on lisäosista? Se maksaa ken tahtoo, that's it. Eri asia taas jos on näitä codeja, jossa emopeli kestää sen 5h parhaimmassakin tapauksessa. Ihme itkemistä joka saatanan asiasta.
lainaa
jej

03.03.2010 klo 15.39

MÄrynaamat kirjoitti:
Ja mitähän helvetin väliä sillä on tuleeko ladattavaa lisäriä vai ei. Jos peli kestää tarvittavan kauan jo omana pakettinaan ja siinä on uudelleenpeluuarvoa niin mitä haittaa on lisäosista? Se maksaa ken tahtoo, that's it. Eri asia taas jos on näitä codeja, jossa emopeli kestää sen 5h parhaimmassakin tapauksessa. Ihme itkemistä joka saatanan asiasta.


Samaa mieltä. Kaamea uikutus siitä, että todennäköisesti erinomaiseen peliin saa ostaa lisää pelattavaa JOS siltä tuntuu. Aika harvoin nuo DLC:t kuitenkaan siihen alkuperäiseen tarinaan vaikuttaa. Niin kauan kun emopelit suunnitellaan kaikesta huolimatta yksin toimiviksi, on se ihan sama vaikka uutta sisältöä pukattaisiin joka toinen päivä pihalle. Plus täällä nyt riittää näitä neropatteja, jotka luonnollisesti tietävät kaikki faktat päätösten takana. Peleistä on pitkin vuosia jouduttu aina karsimaan osia/ominaisuuksia pois joita ei saatu ajoissa valmiiksi, nyt niihin on silti mahdollisuus päästä käsiksi DLC:n muodossa. Kaikki studiot eivät automaattisesti jätä tavaraa pois että saavat myöhemmin nyhdettyä lisätienestiä. Näitäkin esimerkkejä löytyy (köh*armoredhorse*köh), mutta omaa älliä pitäisi jaksaa käyttää välillä myös. Suurin osa lisäsisällöstä on kuitenkin vielä ihan asiallista, ja tarjoaa muutaman lisätunnin mieleisen pelin parissa. Ja suurin osa näistä paketeista on tod.näk. sisältöä joka piti alunperin laittaa mukaan, mutta jouduttiin karsimaan ajan puutteen takia. Lyön vaikka vetoa, että kyseisen epilogin puuttuminen ei vaikuta pääpeliin lainkaan. Joten olkaa nyt vaihteeksi jumalauta hiljaa.
lainaa
lolnoob

03.03.2010 klo 15.47

jej kirjoitti:
MÄrynaamat kirjoitti:
Ja mitähän helvetin väliä sillä on tuleeko ladattavaa lisäriä vai ei. Jos peli kestää tarvittavan kauan jo omana pakettinaan ja siinä on uudelleenpeluuarvoa niin mitä haittaa on lisäosista? Se maksaa ken tahtoo, that's it. Eri asia taas jos on näitä codeja, jossa emopeli kestää sen 5h parhaimmassakin tapauksessa. Ihme itkemistä joka saatanan asiasta.


Samaa mieltä. Kaamea uikutus siitä, että todennäköisesti erinomaiseen peliin saa ostaa lisää pelattavaa JOS siltä tuntuu. Aika harvoin nuo DLC:t kuitenkaan siihen alkuperäiseen tarinaan vaikuttaa. Niin kauan kun emopelit suunnitellaan kaikesta huolimatta yksin toimiviksi, on se ihan sama vaikka uutta sisältöä pukattaisiin joka toinen päivä pihalle. Plus täällä nyt riittää näitä neropatteja, jotka luonnollisesti tietävät kaikki faktat päätösten takana. Peleistä on pitkin vuosia jouduttu aina karsimaan osia/ominaisuuksia pois joita ei saatu ajoissa valmiiksi, nyt niihin on silti mahdollisuus päästä käsiksi DLC:n muodossa. Kaikki studiot eivät automaattisesti jätä tavaraa pois että saavat myöhemmin nyhdettyä lisätienestiä. Näitäkin esimerkkejä löytyy (köh*armoredhorse*köh), mutta omaa älliä pitäisi jaksaa käyttää välillä myös. Suurin osa lisäsisällöstä on kuitenkin vielä ihan asiallista, ja tarjoaa muutaman lisätunnin mieleisen pelin parissa. Ja suurin osa näistä paketeista on tod.näk. sisältöä joka piti alunperin laittaa mukaan, mutta jouduttiin karsimaan ajan puutteen takia. Lyön vaikka vetoa, että kyseisen epilogin puuttuminen ei vaikuta pääpeliin lainkaan. Joten olkaa nyt vaihteeksi jumalauta hiljaa.

Eli pistetään keskeneräinen peli myyntiin täydellä hinnalla ja sitten loput myydään maksullisina osina myöhemmin? FAIL
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

03.03.2010 klo 15.56

Ladattavan lisäsisällön alkuperäisenä ideanahan oli jarruttaa käytettyjen pelien myyntiä ja saada kansalle nopeasti lisää pelattavaa ennen seuraavaa jatko-osaa jatko-osalle joka oli jatkoa/sukua toiselle sarjalle... Noh, eipä tuo ole mikään ihme, että GoW3:n kanssa tehdään samoin.
lainaa
jej

03.03.2010 klo 17.04

lolnoob kirjoitti:
jej kirjoitti:
MÄrynaamat kirjoitti:
Ja mitähän helvetin väliä sillä on tuleeko ladattavaa lisäriä vai ei. Jos peli kestää tarvittavan kauan jo omana pakettinaan ja siinä on uudelleenpeluuarvoa niin mitä haittaa on lisäosista? Se maksaa ken tahtoo, that's it. Eri asia taas jos on näitä codeja, jossa emopeli kestää sen 5h parhaimmassakin tapauksessa. Ihme itkemistä joka saatanan asiasta.


Samaa mieltä. Kaamea uikutus siitä, että todennäköisesti erinomaiseen peliin saa ostaa lisää pelattavaa JOS siltä tuntuu. Aika harvoin nuo DLC:t kuitenkaan siihen alkuperäiseen tarinaan vaikuttaa. Niin kauan kun emopelit suunnitellaan kaikesta huolimatta yksin toimiviksi, on se ihan sama vaikka uutta sisältöä pukattaisiin joka toinen päivä pihalle. Plus täällä nyt riittää näitä neropatteja, jotka luonnollisesti tietävät kaikki faktat päätösten takana. Peleistä on pitkin vuosia jouduttu aina karsimaan osia/ominaisuuksia pois joita ei saatu ajoissa valmiiksi, nyt niihin on silti mahdollisuus päästä käsiksi DLC:n muodossa. Kaikki studiot eivät automaattisesti jätä tavaraa pois että saavat myöhemmin nyhdettyä lisätienestiä. Näitäkin esimerkkejä löytyy (köh*armoredhorse*köh), mutta omaa älliä pitäisi jaksaa käyttää välillä myös. Suurin osa lisäsisällöstä on kuitenkin vielä ihan asiallista, ja tarjoaa muutaman lisätunnin mieleisen pelin parissa. Ja suurin osa näistä paketeista on tod.näk. sisältöä joka piti alunperin laittaa mukaan, mutta jouduttiin karsimaan ajan puutteen takia. Lyön vaikka vetoa, että kyseisen epilogin puuttuminen ei vaikuta pääpeliin lainkaan. Joten olkaa nyt vaihteeksi jumalauta hiljaa.

Eli pistetään keskeneräinen peli myyntiin täydellä hinnalla ja sitten loput myydään maksullisina osina myöhemmin? FAIL


Ymmärsitpä nyt sitten ihan väärin. Peleillä on tiukat kehitysaikataulut, ja aika harva tapaus saa GT5:n kaltaisia lykkäyksiä harrastaa loppujen lopuksi. Pointtini oli, että aikataulun takia jää usein osia jotka olisi haluttu laittaa mukaan mutta ei aikataulun puolesta EHDITTY. Peli ei tällöin ole keskeneräinen, vaan kehittäjä on katsonut että karsitut ominaisuudet eivät vaikuta pahemmin kokonaiskuvaan. Katsoo esmes. ensimmäistä Fablea: tarina oli heikohko, kyllä, mutta toimi itsenäisesti. Lost Chaptersissa lisätty epilogi täydensi vähän pelin jälkeisiä tapahtumia, mutta ei alkuperäinen silti tuntunut ikinä siltä että olisi jäänyt kesken. Jos pelin loppuratkaisu pitäisi ostaa lisäsisältönä, voitaisiin puhua keskeneräisestä pelistä ja törkeästä rahastuksesta. Karsittujen osasten myynti jälkeenpäin HALUKKAILLE on kaukana tästä. Painotan edelleen, että ei niitä todellakaan ole pakko ostaa vaikka kokonaisen kokemuksen haluaisikin.
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

03.03.2010 klo 17.57

jej kirjoitti:
lolnoob kirjoitti:
jej kirjoitti:
MÄrynaamat kirjoitti:
Ja mitähän helvetin väliä sillä on tuleeko ladattavaa lisäriä vai ei. Jos peli kestää tarvittavan kauan jo omana pakettinaan ja siinä on uudelleenpeluuarvoa niin mitä haittaa on lisäosista? Se maksaa ken tahtoo, that's it. Eri asia taas jos on näitä codeja, jossa emopeli kestää sen 5h parhaimmassakin tapauksessa. Ihme itkemistä joka saatanan asiasta.


Samaa mieltä. Kaamea uikutus siitä, että todennäköisesti erinomaiseen peliin saa ostaa lisää pelattavaa JOS siltä tuntuu. Aika harvoin nuo DLC:t kuitenkaan siihen alkuperäiseen tarinaan vaikuttaa. Niin kauan kun emopelit suunnitellaan kaikesta huolimatta yksin toimiviksi, on se ihan sama vaikka uutta sisältöä pukattaisiin joka toinen päivä pihalle. Plus täällä nyt riittää näitä neropatteja, jotka luonnollisesti tietävät kaikki faktat päätösten takana. Peleistä on pitkin vuosia jouduttu aina karsimaan osia/ominaisuuksia pois joita ei saatu ajoissa valmiiksi, nyt niihin on silti mahdollisuus päästä käsiksi DLC:n muodossa. Kaikki studiot eivät automaattisesti jätä tavaraa pois että saavat myöhemmin nyhdettyä lisätienestiä. Näitäkin esimerkkejä löytyy (köh*armoredhorse*köh), mutta omaa älliä pitäisi jaksaa käyttää välillä myös. Suurin osa lisäsisällöstä on kuitenkin vielä ihan asiallista, ja tarjoaa muutaman lisätunnin mieleisen pelin parissa. Ja suurin osa näistä paketeista on tod.näk. sisältöä joka piti alunperin laittaa mukaan, mutta jouduttiin karsimaan ajan puutteen takia. Lyön vaikka vetoa, että kyseisen epilogin puuttuminen ei vaikuta pääpeliin lainkaan. Joten olkaa nyt vaihteeksi jumalauta hiljaa.

Eli pistetään keskeneräinen peli myyntiin täydellä hinnalla ja sitten loput myydään maksullisina osina myöhemmin? FAIL


Ymmärsitpä nyt sitten ihan väärin. Peleillä on tiukat kehitysaikataulut, ja aika harva tapaus saa GT5:n kaltaisia lykkäyksiä harrastaa loppujen lopuksi. Pointtini oli, että aikataulun takia jää usein osia jotka olisi haluttu laittaa mukaan mutta ei aikataulun puolesta EHDITTY. Peli ei tällöin ole keskeneräinen, vaan kehittäjä on katsonut että karsitut ominaisuudet eivät vaikuta pahemmin kokonaiskuvaan. Katsoo esmes. ensimmäistä Fablea: tarina oli heikohko, kyllä, mutta toimi itsenäisesti. Lost Chaptersissa lisätty epilogi täydensi vähän pelin jälkeisiä tapahtumia, mutta ei alkuperäinen silti tuntunut ikinä siltä että olisi jäänyt kesken. Jos pelin loppuratkaisu pitäisi ostaa lisäsisältönä, voitaisiin puhua keskeneräisestä pelistä ja törkeästä rahastuksesta. Karsittujen osasten myynti jälkeenpäin HALUKKAILLE on kaukana tästä. Painotan edelleen, että ei niitä todellakaan ole pakko ostaa vaikka kokonaisen kokemuksen haluaisikin.
GT5 lykkäys ei ole mitään DNF rinnalla ja varmastikin on pahempiakin
lainaa
Evoxia

03.03.2010 klo 23.04

Weedos kirjoitti:
"jouduttiin jättämään kokonainen epilogi pois ennen julkaisua mainiten kuitenkin, että kyseinen osuus saatetaan nähdä vielä myöhemmin"

tossaha toi lukee et miks joutu jättää pois, että voidaan myöhemmin laskuttaa faneja lisää JO maksetun täys hintasesta pelistä.


Jaa miten tuossa näkyy epilogin puuttumisen syy? Jos sanotaan että joudutaan jättämään osa pelistä pois ennen julkaisua, ei tarkoita heti että "hahaa, saamme rahastettua faneja lisää jos emme tätä epilogia tähän pistäkkään!" Todennäköisesti eivät olleet tyytyväisiä epilogin sisältöön vaan jättivät sen suosiolla DLC kamaksi. EHKÄ.

Jos tämä käytäntö olisi ollut jo God of War ykkösen aikoihin olisi voinut Ikaroksen siivet näkyä jo GoW 1:ssä koska suunnittelijoiden mukaan niiden piti olla jo siinä mutta eivät saaneet konseptia toimimaan kunnolla niin jättivät sen sitten lisäosiin.
lainaa
Göldi

03.03.2010 klo 23.45

Eikö teitä koskaan vituttanut, kun ostitte VHS-elokuvan, niin sen DVD-versiossa oli poistetut kohtaukset? Rahastusta oli selvästi.
lainaa
Weedos

Rekisteröitynyt 17.02.2010

04.03.2010 klo 00.03

Evoxia kirjoitti:
Weedos kirjoitti:
"jouduttiin jättämään kokonainen epilogi pois ennen julkaisua mainiten kuitenkin, että kyseinen osuus saatetaan nähdä vielä myöhemmin"

tossaha toi lukee et miks joutu jättää pois, että voidaan myöhemmin laskuttaa faneja lisää JO maksetun täys hintasesta pelistä.


Jaa miten tuossa näkyy epilogin puuttumisen syy? Jos sanotaan että joudutaan jättämään osa pelistä pois ennen julkaisua, ei tarkoita heti että "hahaa, saamme rahastettua faneja lisää jos emme tätä epilogia tähän pistäkkään!" Todennäköisesti eivät olleet tyytyväisiä epilogin sisältöön vaan jättivät sen suosiolla DLC kamaksi. EHKÄ.

Jos tämä käytäntö olisi ollut jo God of War ykkösen aikoihin olisi voinut Ikaroksen siivet näkyä jo GoW 1:ssä koska suunnittelijoiden mukaan niiden piti olla jo siinä mutta eivät saaneet konseptia toimimaan kunnolla niin jättivät sen sitten lisäosiin.


GoW 1 aikoihi oli kans talous paremmassa jamassa :P
lainaa
xorg

04.03.2010 klo 21.07

On täysin mahdollista ettei tuo epilogi esimerkiksi sopinut lopullisen pelin rytmitykseen ja se olisi jätetty kokonaan julkaisematta ellei se sopisi lisäosana julkaistavaksi. Eikä tuota kukaan pakota ostamaan niin mistä taas tuulee?
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova