asdas kirjoitti: Jotain vanhaa C&C:tä olen pelannut ja tykkäsin ja olisi ollut kivaa palata tämän sarjan pariin.
CnC4:llä ei ole mitään tekemistä vanhojen CnC pelien kanssa. Pelimekaniikka on tyystin toisenlainen. CnC4 on Ground Control pienessä mittakaavassa varustettuna Stacraftin käyttöliittymällä ja yksikkötasapainolla. Ja tukikohdan rakentelua ei ole lainkaan.
Mitään niistä uudistuksista joita fanit tälle sarjalle toivovat ei ole tehty. Näin käy kun Westwood-fanipoikien annetaan kehittää pelisarjaa. Ihmiset jotka eivät ymmärrä mikä on hyvää ja mikä huonoa on erittäin, erittäin paha. EALA on ihan hanurista koska ideoiden puutteessa ja uudistuspaineiden alla kopioidaan toista suosittua strategia peliä ja sen pelimekaniikkaa. Sen näki jo CnC: Generalsista, että EALA ei osaa mitään.
Kuten kirjoitin jo aikaisemminkin. Jos haluan pelata Ground Controllia, pelaan Ground Controllia. Jos haluan pelata Starcraftia pelaan Starcraftia. Jos haluan (ja minähän haluan) pelata Command and Conquer peliä niin haluan kanssa pelata Command and Conquer peliä. En Ground Controllia tai Starcraftia.
Se mitä CnC pelit tarvitsevat on ironisesti Ground Control tyylinen vapaakamera ja ohjaus, CnC2 tyylinen tukikohdan rakentelu ja yksikkötasapaino eli pelimekaniikka, ja Starcraftin ladderi ominaisuudet. Sivupaneelia tarvitaan, mutta senkin voi suunnitella miljoona kertaa paremmin ja yksi toivottu juttu on, että sen paikkaa ruudulla voisi vaihtaa. Tämä siis jos haetaan muualta vähän mallia. Lisäksi Castle vittuun sieltä säätämästä. Sperry takaisin ohjaamaan ja kehittämään seuraavaa CnC peliä. Musiikkien tulisi olla Frank Klepackin Awakening of Aggression albumilta. Puhumattakaan nyt kaikista muista pikku jutuista. CnC pelien skaalan pitäisi olla isompi eikä rajoittunut ikävästi 90-luvun malliin.
Ensimmäiset CnC pelit olivat ainakin jossain määrin edes yritetty tehdä mahdollisimman todenmukaiseksi. Se on kanssa mitä CnC sarjassa tarvitaan. Oli kuinka scifiä sitten tahansa. Lisäksi jonkun pitäisi kuroa aukot tarinassa ja universumissa kiinni.
WallofPäteminen
02.02.2010 klo 20.54
Jos kuitenkin olisit copy/pasteematta tuota joka c&c-aiheeseen...
Tibra
02.02.2010 klo 21.11
Paskalta näytti. Jatkan Tiberian Dawnin parissa.
Perassi
02.02.2010 klo 22.49
Dekonega puhuu asiaa niikun yleensä. Nykyinen ADHD sukupolvi ei vain jaksa (osaa?) lukea noita hyvin informatiivisiä juttuja.
Kyllä, EA on siirtynyt vain rahastamaan hyvällä sarjalla. Hajosin totaalisesti kun rupesivat myymään sitä C&C Saga pakettia mihin kuului 1st decade + uusin peli ilman lisäriä.
Ja uudistukset pelimekaniikassa eivät todellakaan kuulu c&chen. Kyllä vanhalla kaavalla olisi peli vielä C&C.
C&C on mielestäni pilattu jo aikoja sitten, siksi siirryin Supreme Commander:iin.
maja
03.02.2010 klo 05.28
Samanlaisia nää on kaikki, rakennat vain mahdollisimman ison kasan tankkeja ja muita kuolemaa viljeleviä juttuja ja hyökkäät yhtenä isona aaltona. Grafiikat vain muuttuu, muuten samaa kakkelia.
Perassi kirjoitti: Hajosin totaalisesti kun rupesivat myymään sitä C&C Saga pakettia mihin kuului 1st decade + uusin peli ilman lisäriä.
Et ole ainoa, johan noita epäpäteviä ja epätäydellisiä paketteja on tullut luoja tietää kuinka monta erillaista. Lisäksi 1st decadesta puuttuu CnC Sole Survivor vaikka ne väittävät sen sisältävän jokaisen CnC pelin. Ja vaikka Sole Survivor ei kyllä mitenkään ihmeellinen ollut, mutta olihan sitä hauska pelata lähiverkossa parin kaverin kanssa. Ja 1st decaden suurin ongelmahan on se, että siinä puuttuvat jotkin tietyt välivideot ainakin Red Alertin kohdalla.
Ja kyllä CnC pelimekaniikka ehkä vähän kaipaa jotain pientä uudistusta, mutta on se vain niin hiton huvittavaa ja ironista, että peli joka aloitti tusina RTS vyöryn on vähitellen itsekin muuttunut tusina RTS peliksi. :)
Itsehän näen, että moderni RTS peli on jotain mikä on lähellä mahdollisimman tarkkaa sotarintaman komennusta tyyliin Ground Control, World in Conflict ja yms. TRSG alagenreen kuuluvat pelit.
Mutta jahka nyt pääsette avoimeen betaan niin pääsette itse kritisoimaan tätä uusinta CnC nimellä varustettua tekelettä...
Muistinko muuten mainita, että CnC4:ssä ei kerätä Tiberiumia enään isossa skaalassa?
PS3forlife
03.02.2010 klo 16.10
maja kirjoitti: Samanlaisia nää on kaikki, rakennat vain mahdollisimman ison kasan tankkeja ja muita kuolemaa viljeleviä juttuja ja hyökkäät yhtenä isona aaltona. Grafiikat vain muuttuu, muuten samaa kakkelia.
Keskustelut (12 viestiä)
02.02.2010 klo 19.08
Komia traileri.
02.02.2010 klo 19.23
Rekisteröitynyt 25.07.2007
02.02.2010 klo 19.32
onko tää joku twilighy elokuvan peli?
Rekisteröitynyt 18.09.2008
02.02.2010 klo 19.40
Rekisteröitynyt 28.07.2009
02.02.2010 klo 19.49
Jotain vanhaa C&C:tä olen pelannut ja tykkäsin ja olisi ollut kivaa palata tämän sarjan pariin.
CnC4:llä ei ole mitään tekemistä vanhojen CnC pelien kanssa. Pelimekaniikka on tyystin toisenlainen. CnC4 on Ground Control pienessä mittakaavassa varustettuna Stacraftin käyttöliittymällä ja yksikkötasapainolla. Ja tukikohdan rakentelua ei ole lainkaan.
Mitään niistä uudistuksista joita fanit tälle sarjalle toivovat ei ole tehty. Näin käy kun Westwood-fanipoikien annetaan kehittää pelisarjaa. Ihmiset jotka eivät ymmärrä mikä on hyvää ja mikä huonoa on erittäin, erittäin paha. EALA on ihan hanurista koska ideoiden puutteessa ja uudistuspaineiden alla kopioidaan toista suosittua strategia peliä ja sen pelimekaniikkaa. Sen näki jo CnC: Generalsista, että EALA ei osaa mitään.
Kuten kirjoitin jo aikaisemminkin. Jos haluan pelata Ground Controllia, pelaan Ground Controllia. Jos haluan pelata Starcraftia pelaan Starcraftia. Jos haluan (ja minähän haluan) pelata Command and Conquer peliä niin haluan kanssa pelata Command and Conquer peliä. En Ground Controllia tai Starcraftia.
Se mitä CnC pelit tarvitsevat on ironisesti Ground Control tyylinen vapaakamera ja ohjaus, CnC2 tyylinen tukikohdan rakentelu ja yksikkötasapaino eli pelimekaniikka, ja Starcraftin ladderi ominaisuudet. Sivupaneelia tarvitaan, mutta senkin voi suunnitella miljoona kertaa paremmin ja yksi toivottu juttu on, että sen paikkaa ruudulla voisi vaihtaa. Tämä siis jos haetaan muualta vähän mallia. Lisäksi Castle vittuun sieltä säätämästä. Sperry takaisin ohjaamaan ja kehittämään seuraavaa CnC peliä. Musiikkien tulisi olla Frank Klepackin Awakening of Aggression albumilta. Puhumattakaan nyt kaikista muista pikku jutuista. CnC pelien skaalan pitäisi olla isompi eikä rajoittunut ikävästi 90-luvun malliin.
Ensimmäiset CnC pelit olivat ainakin jossain määrin edes yritetty tehdä mahdollisimman todenmukaiseksi. Se on kanssa mitä CnC sarjassa tarvitaan. Oli kuinka scifiä sitten tahansa. Lisäksi jonkun pitäisi kuroa aukot tarinassa ja universumissa kiinni.
02.02.2010 klo 20.54
02.02.2010 klo 21.11
02.02.2010 klo 22.49
Kyllä, EA on siirtynyt vain rahastamaan hyvällä sarjalla. Hajosin totaalisesti kun rupesivat myymään sitä C&C Saga pakettia mihin kuului 1st decade + uusin peli ilman lisäriä.
Ja uudistukset pelimekaniikassa eivät todellakaan kuulu c&chen. Kyllä vanhalla kaavalla olisi peli vielä C&C.
Rekisteröitynyt 08.08.2007
02.02.2010 klo 23.46
03.02.2010 klo 05.28
Rekisteröitynyt 28.07.2009
03.02.2010 klo 07.56
Hajosin totaalisesti kun rupesivat myymään sitä C&C Saga pakettia mihin kuului 1st decade + uusin peli ilman lisäriä.
Et ole ainoa, johan noita epäpäteviä ja epätäydellisiä paketteja on tullut luoja tietää kuinka monta erillaista. Lisäksi 1st decadesta puuttuu CnC Sole Survivor vaikka ne väittävät sen sisältävän jokaisen CnC pelin. Ja vaikka Sole Survivor ei kyllä mitenkään ihmeellinen ollut, mutta olihan sitä hauska pelata lähiverkossa parin kaverin kanssa. Ja 1st decaden suurin ongelmahan on se, että siinä puuttuvat jotkin tietyt välivideot ainakin Red Alertin kohdalla.
Ja kyllä CnC pelimekaniikka ehkä vähän kaipaa jotain pientä uudistusta, mutta on se vain niin hiton huvittavaa ja ironista, että peli joka aloitti tusina RTS vyöryn on vähitellen itsekin muuttunut tusina RTS peliksi. :)
Itsehän näen, että moderni RTS peli on jotain mikä on lähellä mahdollisimman tarkkaa sotarintaman komennusta tyyliin Ground Control, World in Conflict ja yms. TRSG alagenreen kuuluvat pelit.
Mutta jahka nyt pääsette avoimeen betaan niin pääsette itse kritisoimaan tätä uusinta CnC nimellä varustettua tekelettä...
Muistinko muuten mainita, että CnC4:ssä ei kerätä Tiberiumia enään isossa skaalassa?
03.02.2010 klo 16.10
Samanlaisia nää on kaikki, rakennat vain mahdollisimman ison kasan tankkeja ja muita kuolemaa viljeleviä juttuja ja hyökkäät yhtenä isona aaltona. Grafiikat vain muuttuu, muuten samaa kakkelia.
Jep, samaa paskaa uusissa kuorissa