FFXIII:ssä tarvotaan suoraan, koska kaupungit olivat liian työläitä
Sankaku Complex kertoo syitä siihen, miksi Final Fantasy XIII:ssä ei juuri kaidalta polulta poiketa. Kehittäjätiimin mukaan kaupunkien tekeminen HD-konsolilla samanlaisiksi kuin edellisissä peleissä olisi ollut aivan liian työlästä.
Tavallaan Square-Enix on kaivanut itsensä kuoppaan ja haukannut liian suuren palasen kakkua koittaessaan sovittaa massiiviset tarinansa nykykonsoleille. Miltä näyttää FF-pelien tulevaisuus?
Keskustelut (46 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
31.01.2010 klo 15.05
---
~Deneidez
31.01.2010 klo 15.19
Rekisteröitynyt 04.11.2007
31.01.2010 klo 15.22
31.01.2010 klo 15.30
Sankaku Complex kertoo syitä siihen, miksi Final Fantasy XIII:ssä ei juuri kaidalta polulta poiketa. Kehittäjätiimin mukaan kaupunkien tekeminen HD-konsolilla samanlaisiksi kuin edellisissä peleissä olisi ollut aivan liian työlästä.
Tavallaan Square-Enix on kaivanut itsensä kuoppaan ja haukannut liian suuren palasen kakkua koittaessaan sovittaa massiiviset tarinansa nykykonsoleille. Miltä näyttää FF-pelien tulevaisuus?
Pitäähän hyvän pelin eteen nähdä vähän vaivaakin ja pitää muistaa, että kyseessä on peli eikä mikään elokuva
Rekisteröitynyt 19.04.2007
31.01.2010 klo 15.36
31.01.2010 klo 15.44
Rekisteröitynyt 18.09.2008
31.01.2010 klo 15.59
Rekisteröitynyt 22.01.2010
31.01.2010 klo 16.13
31.01.2010 klo 16.17
31.01.2010 klo 16.20
31.01.2010 klo 16.40
Kuulostaa kyllä hieman huonolta tekosyyltä. Jos esimerkiksi katsoo Dragon Age Originsinkin kaltaista peliä, jossa on muutaman peruskylän lisäksi yksi melko suuri kaupunki, niin kyl on vaikee uskoo etteikö S-E elokuvatason budjetillaan olisi pystynyt loihtimaan edes paria isompaa kaupunkia tutkittavaksi. Toivotaan, että S-E:llä ottavat tämän virheenä ja parantavat tapojansa seuraavaan FF peliin mennessä: Lisää kaupunkeja ja tieristeyksiä!
dragon agen kaupungit aika pieniä jos vertaa esim elder scrolls sarjan kaupunkeihin... :/ tai sitten on vaan aika kullannut taas muistoja.
31.01.2010 klo 18.11
Rekisteröitynyt 13.10.2009
31.01.2010 klo 18.25
31.01.2010 klo 18.43
31.01.2010 klo 19.25
Kuulostaa kyllä hieman huonolta tekosyyltä. Jos esimerkiksi katsoo Dragon Age Originsinkin kaltaista peliä, jossa on muutaman peruskylän lisäksi yksi melko suuri kaupunki, niin kyl on vaikee uskoo etteikö S-E elokuvatason budjetillaan olisi pystynyt loihtimaan edes paria isompaa kaupunkia tutkittavaksi. Toivotaan, että S-E:llä ottavat tämän virheenä ja parantavat tapojansa seuraavaan FF peliin mennessä: Lisää kaupunkeja ja tieristeyksiä!
dragon agen kaupungit aika pieniä jos vertaa esim elder scrolls sarjan kaupunkeihin... :/ tai sitten on vaan aika kullannut taas muistoja.
Hyvinkin mahdollista että olivat, en ole noita elder scrollseja pelaillut. Pointti oli kuitenkin siinä, että se on mahdollista eikä mahdotonta, toisin kuin square-enix on päättänyt sanoa.
31.01.2010 klo 19.32
Suurinta p**kaa, mitä olen tältä yritykseltä kuullut selityksenä siitä, ettei pelejä voi tehdä enää peleiksi muka nykyään. Mihinkähän kaivoon ne hautasivat ne 500 000 000 000 000 jeniä, jotka venyivät pelin kehitykseen?
Square-Enix: You have failed!
Rekisteröitynyt 11.08.2007
31.01.2010 klo 20.05
31.01.2010 klo 20.24
31.01.2010 klo 20.26
31.01.2010 klo 20.47
Vuosi 2009 ilmestyy sitten FF XIII, peli on suoraviivainen kuin Gears of War, kaupunkeja ei ole ja monet ovat kehuneet pelin ikäänkuin pelaavan itsensä läpi. Melko tylyä, kuinka jotkut osasivat olla oikeassa noinkin epätodennäköisestä asiasta...
31.01.2010 klo 21.06
31.01.2010 klo 22.04
Hyvä vaan ettei ole kaupunkeja. Itse tykkään tallustella maastossa, kaupungit ovat olleet niitä pakko-pelata-läpi-että-pääsee-eteenpäin -osioita.
Sama, kuin sanoisi että "hyvä ettei fps peleissä ole aseita".
Mitä edes FF XIII jää ilman kaupunkeja? Videot ja taistelut, pakko-katsoo-videot-että-pääsee-eteenpäin ja pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osiot.
01.02.2010 klo 00.05
01.02.2010 klo 02.06
helppoa.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
01.02.2010 klo 08.44
JPRG = "Japanese Pipe Running Game"
helppoa.
Fix'd
01.02.2010 klo 11.26
Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.
01.02.2010 klo 11.37
Rekisteröitynyt 13.09.2007
01.02.2010 klo 11.47
01.02.2010 klo 14.18
"Boksiversion syytä, sehän on konsoli joka tappaa/tappoi pelikehtyksen."
Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.
LISÄKSI täytyy myös muistaa, että peliä alunperin tehtiin PS2:lle, joten boksin tehottomuutta on turha veisata. Ja sitten kun jollakin on näyttää peli, joka toimii muka helevetisti paremmin pleikkari3:lla ku boksilla, niin sitten voitte sanoa jotain mut muuten shuddap!
01.02.2010 klo 15.21
Mitä edes FF XIII jää ilman kaupunkeja? Videot ja taistelut, pakko-katsoo-videot-että-pääsee-eteenpäin ja pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osiot.
Miten olisi maastot? Niistä minä tykkään, kuten jo sanoin.
01.02.2010 klo 15.57
Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.
Turhaan yrität, SDF näkee maailman kuten haluaa
01.02.2010 klo 16.04
Mitä edes FF XIII jää ilman kaupunkeja? Videot ja taistelut, pakko-katsoo-videot-että-pääsee-eteenpäin ja pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osiot.
Miten olisi maastot? Niistä minä tykkään, kuten jo sanoin.
Maasto on juuri tuo pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osio. Eihän fantsujen maastoissa tehdä mitään muuta, paitsi tapella tie eteenpäin, joskus kerätään joku avain mut sekin kuluu random tappeluita tehdessä. Kaupungeissa olisi niin paljon potentiaalia tutkimista, sidequestausta ja random story encountereita siihen tappelun vastapainoksi. Ilman kaupunkeja peliin ei tosiaankaan jää muuta nuo tappelut ja suoraputki, jota kuljetaan eteenpäin. Tämä on yhtä kuin ei mitään vanhoille faneille.
01.02.2010 klo 16.51
Maasto on juuri tuo pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osio. Eihän fantsujen maastoissa tehdä mitään muuta, paitsi tapella tie eteenpäin, joskus kerätään joku avain mut sekin kuluu random tappeluita tehdessä. Kaupungeissa olisi niin paljon potentiaalia tutkimista, sidequestausta ja random story encountereita siihen tappelun vastapainoksi. Ilman kaupunkeja peliin ei tosiaankaan jää muuta nuo tappelut ja suoraputki, jota kuljetaan eteenpäin. Tämä on yhtä kuin ei mitään vanhoille faneille.
Kukin taaplaa tyylillään. Minulle pelaaminen on juuri sitä, että vaelletaan paikasta toiseen, kehitetään hahmoja paremmiksi tappelemalla ja tutkitaan mitä metsät ja tasangot piilottelevat.
Itse tulin FF faniksi vuonna 2007, ja olen pelannut numerot 7, 10, 10-2 ja 12. Numero 7 oli kaikkein suurin pettymys kaiken ylistämisen kuuntelemisen jälkeen. Ei se niin mahtava ollut minun mielestäni, vaikka mielelläni olisin ollut väärässäkin. Numeroa 8 pelasin ensimmäisen CD:n verran, pelaaminen loppui kakkoslevyn niskotteluun.
Kovasti odottelen numeroa 13. Musiikki hellii korvia ja tähän asti näkemäni kuvat ovat myös lupaavia, kuten myös tarina. Kuten jo taisin tehdä selväksi, itse pidän enemmän luonnossa tarpomisesta kuin tiilirykelmien keskellä harhailemisesta. Luontoihminen kun olen.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
01.02.2010 klo 18.13
Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.
Ei muuten tehty, ja ei muuten vääntynyt. Otathan huomioon, että pelinkehitys käynnistyi PS2 pelinä. Xbox 360 käyttää hieman erilaista pelimoottoria kuin PS3. Tämä johtuu siitä, että PS3:n moottoria ei voitu suoraan kääntää Xbox 360:lle ainakin jos on Square Enixin antamiin haastatteluihin uskominen. Tämän vuoksi Xbox 360 on yhtä "rampa" kuin PS3:n Bayonetta graafisesti.
Väittäisin melkein, että FF13 ei ole suunniteltu minkään alustan peliksi ja siksi on sisällöltään vähän mitä on kun suunta ja kohde alusta on ollut haun alla ja ei oltu voitu keskittyä siihen olennaiseen.
01.02.2010 klo 19.45
Maasto on juuri tuo pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osio. Eihän fantsujen maastoissa tehdä mitään muuta, paitsi tapella tie eteenpäin, joskus kerätään joku avain mut sekin kuluu random tappeluita tehdessä. Kaupungeissa olisi niin paljon potentiaalia tutkimista, sidequestausta ja random story encountereita siihen tappelun vastapainoksi. Ilman kaupunkeja peliin ei tosiaankaan jää muuta nuo tappelut ja suoraputki, jota kuljetaan eteenpäin. Tämä on yhtä kuin ei mitään vanhoille faneille.
Kukin taaplaa tyylillään. Minulle pelaaminen on juuri sitä, että vaelletaan paikasta toiseen, kehitetään hahmoja paremmiksi tappelemalla ja tutkitaan mitä metsät ja tasangot piilottelevat.
Itse tulin FF faniksi vuonna 2007, ja olen pelannut numerot 7, 10, 10-2 ja 12. Numero 7 oli kaikkein suurin pettymys kaiken ylistämisen kuuntelemisen jälkeen. Ei se niin mahtava ollut minun mielestäni, vaikka mielelläni olisin ollut väärässäkin. Numeroa 8 pelasin ensimmäisen CD:n verran, pelaaminen loppui kakkoslevyn niskotteluun.
Kovasti odottelen numeroa 13. Musiikki hellii korvia ja tähän asti näkemäni kuvat ovat myös lupaavia, kuten myös tarina. Kuten jo taisin tehdä selväksi, itse pidän enemmän luonnossa tarpomisesta kuin tiilirykelmien keskellä harhailemisesta. Luontoihminen kun olen.
01.02.2010 klo 19.51
Ei muuten tehty, ja ei muuten vääntynyt. Otathan huomioon, että pelinkehitys käynnistyi PS2 pelinä. Xbox 360 käyttää hieman erilaista pelimoottoria kuin PS3. Tämä johtuu siitä, että PS3:n moottoria ei voitu suoraan kääntää Xbox 360:lle ainakin jos on Square Enixin antamiin haastatteluihin uskominen. Tämän vuoksi Xbox 360 on yhtä "rampa" kuin PS3:n Bayonetta graafisesti.
Väittäisin melkein, että FF13 ei ole suunniteltu minkään alustan peliksi ja siksi on sisällöltään vähän mitä on kun suunta ja kohde alusta on ollut haun alla ja ei oltu voitu keskittyä siihen olennaiseen.
Mistä sait ostettua X0:n FF13? Vai keksitkö jälleen kerran päästäsi näitä arvioita eri versioista ja pelien alkupään suunnitelmista?
Väitteesi, että FF13 ei ole suunniteltua minkään alustan peliksi on kyllä niin huttua että oikein meinaa heikottaa. Koska se on ollut PS-peli jo FF12 jälkeen ja itse asiassa se tehtiin 90% loppuun ennen kuin X0:n versio aloitettiin, joka taas kumoaa sen etteikö S-E olisi voinu keskittyä olennaiseen ja yleensä tämän kokoisissa firmoissa ne alustasopimukset tekee ylempi porras, eikä Kari Koodari.
01.02.2010 klo 21.02
01.02.2010 klo 22.03
Nyt tämä uusin FF kuulostaa hyvin, hyvin paskalta peliltä. Samaa luokkaa kuin MW2:n dedikoitujen palvelinten puute, ja MW2:ta en ikinä hankkinut vaikka MW1:n jälkeen sen piti olla pakko-ostos, aivan kuin tämän FFX:n ja FFXII:n jälkeen.. Saa nähdä mitä käy.
01.02.2010 klo 22.32
Vuoden suurin pettymys 2009/2010?
Top-10 kaikkien aikojen huonoimmat jatko-osat?
Näen jo pelillä lukuisia titteleitä eri jakeluiden äänestyksissä. Täytyy vain sanoa, että S-E on täydellisesti epäonnistunut fanin silmissä.
02.02.2010 klo 00.25
Ehkä tämäkin on taas mielipidekysymys. Toinen tykkää tomaatista ja toinen kurpitsasta. Toinen tykkää kaupungeista ja toinen maastosta.
02.02.2010 klo 00.59
Jösses, ei ne kaupungit nyt NIIN ihmeellisiä ole koskaan olleet. En minä ainakaan jää niitä kaipaamaan. :P
Ehkä tämäkin on taas mielipidekysymys. Toinen tykkää tomaatista ja toinen kurpitsasta. Toinen tykkää kaupungeista ja toinen maastosta.
Ehkä jos olisit pelannut yleisesti roolipelejä tai ff:jä enemmän kuin vuodesta 2007 niin voisit jopa ymmärtää, millainen vääryys on tehdä FF XIII kaltainen ratkaisu. Ja olihan niissä kaupungeissa todellakin enemmän tekemistä, kuten FF VI, VII ja IX todistivat. Ei ihme, että pelit ovat nykyään surkeita, kun on tuollaisia nykyajan nulikoita, jotka eivät osaa pelejä pelata kuten niitä on tarkoitettu.
02.02.2010 klo 17.10
Tuleehan XO versio eurooppaan ja amerikkaan FFXIII on ainoastaan japanissa ps3 yksinoikeus
Ei ole ilmeisesti pelkästään Japanissa yksinoikeus ja taitaa tulla XO:lle ainoastaan USA:ssa ja Euroopassa, muualla maailmassa vain PS3:lle.
Esimerkiksi:
"Final Fantasy XIII here for PS3 only
A spokesman from Xbox Singapore said: 'Square Enix has not announced the availability of an Asian version of FFXIII.'
The news - and silence on the reason for the no-show - is not going down well with the game's fans."
http://digital.asiaone.com/Digital/News/Story/A1Story2010
03.02.2010 klo 11.50
Siis Xbox360 version takia ei ollu aikaa kehittää, joten vihainen ei elämää 25 vuotias naistemies PS3 pelaaja sanoo totuuden:)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
04.02.2010 klo 09.21
Ihmiset varmaan luulevat että on olemassa joku nappi joka tekee kaiken työn sun puolesta. Ei, ei näin...
05.02.2010 klo 16.45
Ehkä jos olisit pelannut yleisesti roolipelejä tai ff:jä enemmän kuin vuodesta 2007 niin voisit jopa ymmärtää, millainen vääryys on tehdä FF XIII kaltainen ratkaisu. Ja olihan niissä kaupungeissa todellakin enemmän tekemistä, kuten FF VI, VII ja IX todistivat. Ei ihme, että pelit ovat nykyään surkeita, kun on tuollaisia nykyajan nulikoita, jotka eivät osaa pelejä pelata kuten niitä on tarkoitettu.
Voi kuule, olen pelannut seiskan jopa kahdesti läpi. Kaupungit ja kylät olivat niin tylsiä kuin olla ja voi. Tämä pelaaja kaipaa toimintaa eikä kiertelyä.
En laske itseäni nulikaksi, vaan 20-vuotiaaksi nuoreksi naiseksi.
Rekisteröitynyt 27.09.2009
05.02.2010 klo 17.49
Kirjoita kommentti