PS3 pystyy parempaan kuin paras grafiikkakortti
GamerBlorge kertoo mielenkiintoisia seikkoja Playstation 3:n grafiikkaominaisuuksista.
Alunperin kaikki PS3:lla pyörivä grafiikka piti olla Cell-prosessorin vastuulla, mutta viime metreillä päätettiin mukana pitää myös Nvidian grafiikkakortti, jotta laitteen ohjelmointi olisi helpompaa. Muutama pelintekijä on kuitenkin onnistunut hyödyntämään grafiikassa suoraan Celliä.
Parhaan lopputuloksen on saanut aikaiseksi Naughty Dog pelissään Uncharted 2, joka ei käytä Nvidiaa lähes lainkaan. Toinen esimerkki on Pandemicin The Saboteur, jonka PS3-versiossa käytetään yli 16-kertaista multi-sampling antialiasointia - eli Gamerblorgen mukaan parempaa, kuin mihin PC-grafiikkakortit tällä hetkellä pystyvät.
Keskustelut (61 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.01.2010 klo 12.03
---
~Deneidez
Rekisteröitynyt 20.08.2009
12.01.2010 klo 12.10
12.01.2010 klo 12.15
12.01.2010 klo 12.24
Mitä V.. Kyllä omassa HD 5870 on kyll mahdollisuus Forcettaa 24x Antialisointi. Et sillein
Rekisteröitynyt 22.04.2007
12.01.2010 klo 12.26
Tarkoittaako tuo, että se on sitten esim. 16,3-kertaista MSAA:ta. :)
12.01.2010 klo 12.28
12.01.2010 klo 12.38
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.
12.01.2010 klo 12.48
12.01.2010 klo 12.49
12.01.2010 klo 12.51
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.
Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.
Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur
tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.
12.01.2010 klo 12.58
300% suurennnos !
Rekisteröitynyt 15.09.2008
12.01.2010 klo 13.29
12.01.2010 klo 13.30
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.
Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.
Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur
tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.
Jos luit artikkelin ja ymmärsit niin sulta jäi huomaamatta se että siinä painotettiin nimenomaan sitä että antialiasointi ei vaikuta pyörimisnopeuteen lainkaan koska käytetään SPU:ta. Ja tätä tekniikkaa ei vielä ole PC:llä ts. Näytönohjain hoitaa kaikki filtteröinnit ym. Sen takia kikka on myös mielenkiintoinen että tulevaisuudessa PC:n CPU voisi avustaa GPU:ta. Nythän CPU on jäämässä työttömäksi koska kaikki kuorma on näytönohjaimella.
Luulen että AMD ja Intel ovat kiinnostuneita koska voivat tällä myydä uusia suorittimia. (mihin tarvitset tehokasta moniydin CPU:ta peleissä jos hyvä GPU riittää?)
12.01.2010 klo 13.40
12.01.2010 klo 13.43 1
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.
Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.
Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur
tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.
Miksi ps3:en pitäisi perinteistä edes osata? Eihän pc:kään varmaan uchartedia pystyisi pyörittämään yhtään, koska mikään pelissä käytettävä koodi ei toimi pc-laitteistossa. Emuloimalla ehkä, mutta suoranaisesti ei.
Hienoa, että ps3:sen tekniikkaa kehitetään ja saadaan kauniimpia pelejä samalla raudalla vieläkin. Eikä tarvitse käydä ostamassa uusia kortteja pakotettujen Directxien myötä.
12.01.2010 klo 14.22
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.
Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.
Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur
tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.
Jos luit artikkelin ja ymmärsit niin sulta jäi huomaamatta se että siinä painotettiin nimenomaan sitä että antialiasointi ei vaikuta pyörimisnopeuteen lainkaan koska käytetään SPU:ta. Ja tätä tekniikkaa ei vielä ole PC:llä ts. Näytönohjain hoitaa kaikki filtteröinnit ym. Sen takia kikka on myös mielenkiintoinen että tulevaisuudessa PC:n CPU voisi avustaa GPU:ta. Nythän CPU on jäämässä työttömäksi koska kaikki kuorma on näytönohjaimella.
Luulen että AMD ja Intel ovat kiinnostuneita koska voivat tällä myydä uusia suorittimia. (mihin tarvitset tehokasta moniydin CPU:ta peleissä jos hyvä GPU riittää?)
En missanut mitään. MLAA tekniikka ei ole virheetön ja erilaiset värivaihtumat eivät hoidu oikein. PC:llä voidaan suorittaa parempi laatuisempaa antialiasintointia, vaikkakin pienellä suorituskyvyn osumalla.
12.01.2010 klo 14.26
Boxil 300% suurennoksel vaa pikselimössöä mut ps3:lla o vielki nätin näköne.
12.01.2010 klo 14.55
12.01.2010 klo 15.02
12.01.2010 klo 15.08
12.01.2010 klo 15.08
Rekisteröitynyt 09.11.2009
12.01.2010 klo 15.14
12.01.2010 klo 15.38
on se niin tärkeä asia.
Totta. Ei muulla ole väliä, kunhan grafiikka rokkaa!
12.01.2010 klo 16.01
Sitten odotamme kun kouluikäiset konsolisotilaat tulevat tappelemaan tänne..
Säähän oot jo täällä :D:D:D
12.01.2010 klo 16.02
MLAA-tekniikkaahan käytiin läpi tuossa Saboteurin julkaisun alla. Kyseinen AA-muotohan on helppo ohjelmoida struktuurinsa takia juurikin jollekin SPU:lle, joka jättää kiitettävän verran tilaa muulle toteutukselle. Tässä tekniikassa on kuitenkin monia virheitä, joista suurin on ehkäpä reunojen rikkoutuminen artefakteiksi. Ja väite, etteikö PC:llä tai edes 360:llä saisi parempaa, on melkoista paskapuhetta.
V2:lla on myös tullut suuria virheitä tässä, kun mennään väittämään, että Uncharted 2 ei käyttäisi PS3:n Nvidia-korttia melkein lainkaan. Todellisuudessahan näytönohjaimen suorituskyky poltetaan pelissä kuin pelissä PS3:lla välittömästi loppuun, jonka jälkeen ruvetaan säätäämän niiden SPU:iden kanssa. Uncharted 2 toki onnistuu PS3:n arkkitehtuurin hyödyntämisessä oikein mallikkaasti, mutta liekö ihmekään, kun tekninen loistaminen ja PS3:n erinomaisuuden osoittaminen oli käytännössä ainoa Naughty Dogin tavoitteista.
12.01.2010 klo 16.04
Totta. Ei muulla ole väliä, kunhan grafiikka rokkaa!
Enpä olisi itse voinut paremmin sanoa.
Btw, Saboteuri on paska ja ihan helvetin ruma peli
12.01.2010 klo 16.21
Ostakaa PC niin ei tartte tapella jonninjoutavista.
12.01.2010 klo 16.30
12.01.2010 klo 16.57
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
12.01.2010 klo 17.01
12.01.2010 klo 17.05
Niin ja voittaa muutama tittelikin vielä esim. Vuoden paras peli :D. Sait kyllä tuon taas kuullostamaan niin katkeralta.
12.01.2010 klo 17.10
tämänkö takia kannattaa maksaa 200e enemmän?
Mitä selität? Ps3 maksaa alle 300e kaikissa normaaleissa kaupoissa... Nintendo DS:ään vertasit?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
12.01.2010 klo 17.15
Ostakaa PC niin ei tartte tapella jonninjoutavista.
PC -puolella tapellaan yhtälailla. Nvidia vs. Ati/AMD ja Windows vs. Linux vs. Mac.
12.01.2010 klo 17.28
Ostakaa PC niin ei tartte tapella jonninjoutavista.
PC -puolella tapellaan yhtälailla. Nvidia vs. Ati/AMD ja Windows vs. Linux vs. Mac.
Niinpä. Ei tapella jonninjoutavista.
12.01.2010 klo 17.32
Niin ja voittaa muutama tittelikin vielä esim. Vuoden paras peli :D.
Ja jakaa vuoden ylihypetetyin peli palkinto mw2:sen kanssa.
Peecee-tardien turha vinkua mistään tappelemisesta, sen verran naurettavaa on tuo meininki aidan sillä puolen...
Rekisteröitynyt 28.07.2009
12.01.2010 klo 19.21
12.01.2010 klo 20.22
Rekisteröitynyt 29.10.2007
12.01.2010 klo 20.25
12.01.2010 klo 20.50
Jaa että ei mennykkään kuin se kolme vuotta että tästä "markkinoiden tehokkaimmasta konsolista" saatiin parempaa graffaa irtii kuin vanhemmasta kilpailijasta.
Ei mennyt lähellekään. Ensimmäinen Uncharted ilmestyi jo 2007 ja monia muitakin graafisesti "parempia" PS3 yksinoikeuksia on ilmestynyt Uncharted 2:sta ennen. Vaikkakin on täysin loogista, että vaikeammin koodattavasta laitteesta kestää kauemmin saada puristettua tehot irti kuin siitä helposta.
12.01.2010 klo 20.55
Tämä on kyllä taas näitä klassisia vertailuja.
MLAA-tekniikkaahan käytiin läpi tuossa Saboteurin julkaisun alla. Kyseinen AA-muotohan on helppo ohjelmoida struktuurinsa takia juurikin jollekin SPU:lle, joka jättää kiitettävän verran tilaa muulle toteutukselle. Tässä tekniikassa on kuitenkin monia virheitä, joista suurin on ehkäpä reunojen rikkoutuminen artefakteiksi. Ja väite, etteikö PC:llä tai edes 360:llä saisi parempaa, on melkoista paskapuhetta.
V2:lla on myös tullut suuria virheitä tässä, kun mennään väittämään, että Uncharted 2 ei käyttäisi PS3:n Nvidia-korttia melkein lainkaan. Todellisuudessahan näytönohjaimen suorituskyky poltetaan pelissä kuin pelissä PS3:lla välittömästi loppuun, jonka jälkeen ruvetaan säätäämän niiden SPU:iden kanssa. Uncharted 2 toki onnistuu PS3:n arkkitehtuurin hyödyntämisessä oikein mallikkaasti, mutta liekö ihmekään, kun tekninen loistaminen ja PS3:n erinomaisuuden osoittaminen oli käytännössä ainoa Naughty Dogin tavoitteista.
Huhhuh :D en ole pitkään aikaan kuullut noin paljon paskaa puhuttavan muutamassa virkkeessä.
12.01.2010 klo 20.59
Kyseinen AA-muotohan on helppo ohjelmoida struktuurinsa takia juurikin jollekin SPU:lle
Helppo ja helppo, vaan eipä onnistu boxilla.
Todellisuudessahan näytönohjaimen suorituskyky poltetaan pelissä kuin pelissä PS3:lla välittömästi loppuun, jonka jälkeen ruvetaan säätäämän niiden SPU:iden kanssa.
Samoin se poltetaan boxilla, mutta boxilla ei olekaan prosessorista samanlaista apua ja hyötyä kuin PS3:lla.
12.01.2010 klo 21.05
Ja jakaa vuoden ylihypetetyin peli palkinto mw2:sen kanssa.
Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.
12.01.2010 klo 21.34
tämänkö takia kannattaa maksaa 200e enemmän?
Ei vaan tämän. Vaan mm. ilmaisen nettipelin mahdollisuuden. Eikä taida olla enää edes 200 euroa hintaeroa noilla konsoleilla? Pitkällä tähtäimellä, kun teknologia kehittyy ja niin edespäin niin PS3:lla tulee toimimaan pelit paremmin ja tehokkaampin ku X360:lla (esim. Blu-ray).
En ole Ps3 fanboy, tiedän vain faktat.
12.01.2010 klo 21.35
Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.
Hahaha :D
Hypeen nähden ODST ei flopannut pätkääkään. Sen sijaan Crysiksen tasoinen teknologiademo UC2 keskinkertaisella räiskinnällä, ärsyttävällä apinoinnilla ja lapsellisen helpoilla (kakaroillehan se on tarkoitettukin näemmä) puzzleilla vetää naurettavan suuria pistepotteja (joista osa ostettuja ofc) ja hehkutusta aivottomilta fanipojilta lähinnä koska "grafiikat" ja "PS3 exclusive." Jos et olisi sokea niin huomaisit tämän. Tosin pleikkafanipoikien kritiikinottokyky koskien heidän jumalpelejään on vähän... noh sitä ei ole koskaan ollutkaan. Palvotaan vain kuin lampaat.
Oho, pitkästä aikaa peli joka jopa näyttää paremmalta pleikkarilla ja sen superubermegatehoilla kuin rupusella mölyboksilla ;)
12.01.2010 klo 22.55
12.01.2010 klo 23.02
Kylläpä ottaa xboteilla taas lujille, ei voi ku nauraa :D
Samaa mieltä. Ei näihin syötteihin enää jaksa tarttua. Saapahan ainakin päivän naurut =D
13.01.2010 klo 00.00
Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.
Hahaha :D
Hypeen nähden ODST ei flopannut pätkääkään. Sen sijaan Crysiksen tasoinen teknologiademo UC2 keskinkertaisella räiskinnällä, ärsyttävällä apinoinnilla ja lapsellisen helpoilla (kakaroillehan se on tarkoitettukin näemmä) puzzleilla vetää naurettavan suuria pistepotteja (joista osa ostettuja ofc) ja hehkutusta aivottomilta fanipojilta lähinnä koska "grafiikat" ja "PS3 exclusive." Jos et olisi sokea niin huomaisit tämän. Tosin pleikkafanipoikien kritiikinottokyky koskien heidän jumalpelejään on vähän... noh sitä ei ole koskaan ollutkaan. Palvotaan vain kuin lampaat.
Oho, pitkästä aikaa peli joka jopa näyttää paremmalta pleikkarilla ja sen superubermegatehoilla kuin rupusella mölyboksilla ;)
Taisi osua fanipoika hermoon kun noin raakaa tekstiä tulee :)
Suosittelisin että koittaisit pelejä ennenkuin päätät niitä haukkua.
Itsellä ei ole mitään ODST'ä tai MW2'sta vastaan kuin muuten että omasta mielestä Infinity wardsille taisi nousta hieman pissa päähän edellisen osan suosion myötä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
13.01.2010 klo 01.27
Hyöty on sitten eri asia. ERITTÄIN isoilla ruuduilla ehkä jotain hyötyä voi olla, mutta kuva-alan ja resoluution suhde pitää olla todella iso. 22 tuumaasella näytöllä 1680x1050 resoluutiolla 8x on liikaa, 4x on käytännön maksimi.
Kyseessä lienee joku markkinointitemppu kuitenkin. Heitetään joku iso numero ilmoille ja pistetään mylly jauhamaan. Vaikea kuvitella yhdenkään pelinkehittäjän olevan niin tampio että käyttäisi jo MUUTENKIN rajoilla toimivaa konetta aivan joutavilla asetuksilla. Telkkujen suhteen 2x tai viimeistään 4x on enemmän kuin riittäviä.
13.01.2010 klo 11.14
Vaikea kuvitella yhdenkään pelinkehittäjän olevan niin tampio että käyttäisi jo MUUTENKIN rajoilla toimivaa konetta aivan joutavilla asetuksilla.
Eipä tuo MLAAn käyttäminen tainnut syödä kuin yhden SPU elementin Cell-prosessorilta, joten niitä jää vielä reippaasti muuhunkin käyttöön.
13.01.2010 klo 11.39
Tottahan toki on ostettu varmaan kaikki arvostelut. Eihän PS3:lla voi hyviä pelejä olla.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
13.01.2010 klo 14.07
Vaikea kuvitella yhdenkään pelinkehittäjän olevan niin tampio että käyttäisi jo MUUTENKIN rajoilla toimivaa konetta aivan joutavilla asetuksilla.
Eipä tuo MLAAn käyttäminen tainnut syödä kuin yhden SPU elementin Cell-prosessorilta, joten niitä jää vielä reippaasti muuhunkin käyttöön.
Miksei sitäkin ole voitu laittaa suorittamaan tehtävään josta on näkyvää hyötyä? Kuvakaappauksessa näkyy ainakin vielä melko palikkaisia modeleita.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.01.2010 klo 14.41
Miksei sitäkin ole voitu laittaa suorittamaan tehtävään josta on näkyvää hyötyä? Kuvakaappauksessa näkyy ainakin vielä melko palikkaisia modeleita.
Latuman on kyl nyt eksynyt ladulta. Kai lukaisit myös alkuperäisen artikkelin? MLAA sopii hyvin laitteille, jotka eivät pysty parempaan. Tuossa on vielä ongelmansa, mutta kyllä se tyhjää tai quincunxia(vaseliiniefekti) parempi on. Mitään sen 'hyödyllisempää' sitä ei oikein voi laittaa tekemään kun muut komponentit ottavat kiinni.
---
~Deneidez
13.01.2010 klo 15.13
Ja jakaa vuoden ylihypetetyin peli palkinto mw2:sen kanssa.
Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.
Tätä mieltä minäkin olen :D. Missä kohtaa peli oli "yli" hypetetty? Sehän teki kaikki ja vähän päälle mitä se lupasi! Nauhthty dog sentään kysyy pelaajilta parannus ehdotuksia ja antaa ilmaisen karttapaketin. Jopa yksinpeli on täyttä rautaa!
13.01.2010 klo 15.16
Kylläpä ottaa xboteilla taas lujille, ei voi ku nauraa :D
Älä :D
13.01.2010 klo 16.08
Sehän teki kaikki ja vähän päälle mitä se lupasi!
Mitäs ne lupas? Kauneimman pelin ikinä? No lähelle päästiin, muu peli olikin sitten keskitasoa.
Tuollaiselle pleikkapoikien umpisokealle palvomiselle ei oikein voi muuta kuin nauraa. :D
13.01.2010 klo 16.11
Tuollaiselle pleikkapoikien umpisokealle palvomiselle ei oikein voi muuta kuin nauraa. :D
Älä :D
16.01.2010 klo 13.15
17.01.2010 klo 08.52
09.04.2010 klo 06.14
Dear Sir/Madam,
ChipCardHouse(CCH) is a manufacturer of smart chip cards and PVC Cards(both Standard and non-standard),Magstripe card,Barcode card,KeyFob etc.
You will get the most competitive price and the high quality with the best costomer services from CCH(ChipCardHouse).
Quantity 500 1,000 2,000 5,000 10,000 20,000 50,000
Full color PVC card $0.120 $0.084 $0.071 $0.061 $0.055 $0.051 $0.049
Mifare 1K original $0.550 $0.500 $0.490 $0.460 $0.450 $0.440 $0.435
Mifare 1K compatible $0.410 $0.370 $0.360 $0.260 $0.250 $0.240 $0.235
Mifare 4K $0.740 $0.735 $0.735 $0.720 $0.710 $0.705 $0.700
EM4102/TK4100 $0.410 $0.370 $0.360 $0.260 $0.250 $0.240 $0.235
Full Colour Combo card (Plastic Card with 1 x Key Tag) $0.200 $0.170 $0.150 $0.130 $0.120 $0.110 $0.110
Full Colour Combo card (Plastic Card with 2 x Key Tag) $0.200 $0.170 $0.150 $0.130 $0.120 $0.110 $0.110
Lead Time 10-11days 14-15days
if you are interested in our factory,please no hesitate to contact us as follow informations.
Thanks!
Best Regards
Jucy
2010.04.09
ChipCardHouse INC
Add:#78 DongZhen Road,ChengXiang Industrial Park,PuTain,FuJian,China.
Tel: 8605942799215
Fax: 8605942799216
Website: www.chipcardhouse.com
Email: info@chipcardhouse.com
Hotmail: chipcardhouse01@hotmail.com
11.09.2010 klo 04.30
Keytag,Plastic card,Magnetic strip card,RFID cards,DESfire 4K cards,Mifare 1K,4K card
Dear Sir/Madam,
We OPRFID Technologies., LTD are a manufacturer of smart cards and PVC Cards.
Our major Products is Memory Chip cards,Plastic card,Mifare DESfire card,PVC card,RFID Chip cards and CPU Chip cards, Java Chip cards, Magnetic strip cards, Barcode cards and so on.
The most competitive price and the best quality with service will be offered for your company.
We wish to have the opportunity to serve for you, if you're interested in our products, please no hesitate to contact us for more detailed informations.
Thanks.
Have a great day!
Tel: (0086)594 2790031
Fax: (0086)594 2790185
Website: www.oprfid.com
Email:OPrfid.summer@oprfid.com
MSN:oprfid.summer@hotmail.com
31.10.2010 klo 19.33
Kirjoita kommentti