Tuorein sisältö

PS3 pystyy parempaan kuin paras grafiikkakortti

12.01.2010 klo 12.00 | Luettu: 52369 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


GamerBlorge kertoo mielenkiintoisia seikkoja Playstation 3:n grafiikkaominaisuuksista.

Alunperin kaikki PS3:lla pyörivä grafiikka piti olla Cell-prosessorin vastuulla, mutta viime metreillä päätettiin mukana pitää myös Nvidian grafiikkakortti, jotta laitteen ohjelmointi olisi helpompaa. Muutama pelintekijä on kuitenkin onnistunut hyödyntämään grafiikassa suoraan Celliä.

Parhaan lopputuloksen on saanut aikaiseksi Naughty Dog pelissään Uncharted 2, joka ei käytä Nvidiaa lähes lainkaan. Toinen esimerkki on Pandemicin The Saboteur, jonka PS3-versiossa käytetään yli 16-kertaista multi-sampling antialiasointia - eli Gamerblorgen mukaan parempaa, kuin mihin PC-grafiikkakortit tällä hetkellä pystyvät.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Modnation Racers -be... Videokuvaa perutusta... >

Keskustelut (61 viestiä)

Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.01.2010 klo 12.03

Heh, parempi tuo on kuin quincunx, mutta ei PS3 ole ainoa laite, joka pystyy tuohon. MLAA on hieman erilainen tekniikka kuin mitä perinteisesti on käytetty. :)
---
~Deneidez
lainaa
jan1

Rekisteröitynyt 20.08.2009

12.01.2010 klo 12.10

Sitten odotamme kun kouluikäiset konsolisotilaat tulevat tappelemaan tänne..
lainaa
Jep

12.01.2010 klo 12.15

Boksiversiossa tarkempi nahkarotsi tekstuuri!
lainaa
8bit

12.01.2010 klo 12.24

"PS3-versiossa käytetään yli 16-kertaista multi-sampling antialiasointia - eli Gamerblorgen mukaan parempaa, kuin mihin PC-grafiikkakortit tällä hetkellä pystyvät."

Mitä V.. Kyllä omassa HD 5870 on kyll mahdollisuus Forcettaa 24x Antialisointi. Et sillein
lainaa
Kimitri

Rekisteröitynyt 22.04.2007

12.01.2010 klo 12.26

"...PS3-versiossa käytetään yli 16-kertaista multi-sampling antialiasointia..."

Tarkoittaako tuo, että se on sitten esim. 16,3-kertaista MSAA:ta. :)
lainaa
n_vidia

12.01.2010 klo 12.28

Omalla GTX 295:lla nhancerin asetuksissa max AA on 32..
lainaa
Parasnäyttis

12.01.2010 klo 12.38

Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.
lainaa
geimeri

12.01.2010 klo 12.48

onk MSAA sama kuin AA?
lainaa
juhani

12.01.2010 klo 12.49

kyllä omassa nerd 8267:ssa pystyy staboloimaa 58:lla
lainaa
Faktaa

12.01.2010 klo 12.51

Parasnäyttis kirjoitti:
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.


Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.

Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur

tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.
lainaa
Jamosi

12.01.2010 klo 12.58

Tsiisus !
300% suurennnos !
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

12.01.2010 klo 13.29

Miksi uutisessa puhutaan näyttiksistä ja uutiskuvassa kuitenki PS3 vs. Xbox..?
lainaa
inunderstood

12.01.2010 klo 13.30

Faktaa kirjoitti:
Parasnäyttis kirjoitti:
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.


Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.

Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur

tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.


Jos luit artikkelin ja ymmärsit niin sulta jäi huomaamatta se että siinä painotettiin nimenomaan sitä että antialiasointi ei vaikuta pyörimisnopeuteen lainkaan koska käytetään SPU:ta. Ja tätä tekniikkaa ei vielä ole PC:llä ts. Näytönohjain hoitaa kaikki filtteröinnit ym. Sen takia kikka on myös mielenkiintoinen että tulevaisuudessa PC:n CPU voisi avustaa GPU:ta. Nythän CPU on jäämässä työttömäksi koska kaikki kuorma on näytönohjaimella.
Luulen että AMD ja Intel ovat kiinnostuneita koska voivat tällä myydä uusia suorittimia. (mihin tarvitset tehokasta moniydin CPU:ta peleissä jos hyvä GPU riittää?)
lainaa
sadasd

12.01.2010 klo 13.40

Kas kummaa
lainaa
pööpöileväapina

12.01.2010 klo 13.43 1 tykkää tästä

Faktaa kirjoitti:
Parasnäyttis kirjoitti:
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.


Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.

Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur

tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.


Miksi ps3:en pitäisi perinteistä edes osata? Eihän pc:kään varmaan uchartedia pystyisi pyörittämään yhtään, koska mikään pelissä käytettävä koodi ei toimi pc-laitteistossa. Emuloimalla ehkä, mutta suoranaisesti ei.

Hienoa, että ps3:sen tekniikkaa kehitetään ja saadaan kauniimpia pelejä samalla raudalla vieläkin. Eikä tarvitse käydä ostamassa uusia kortteja pakotettujen Directxien myötä.
lainaa
Faktaa

12.01.2010 klo 14.22

inunderstood kirjoitti:
Faktaa kirjoitti:
Parasnäyttis kirjoitti:
Ehkä nuo asiantuntijat tietävät mistä puhuu.
Veikkaisin että ovat ottaneet myös ne teidän grafiikkakortit huomioon.


Aika heikkoa faktaa on tällä kertaa liikenteessä. The Saboteurissa hyödynnetty MLAA tekniikka on konsoleilla uutta, mutta PC:llä on jo paljon parempaakin tarjolla (FSAA esimerkiksi). Tällaisia kikkamenetelmiä täytyy PS3:lla käyttää, sillä grafiikkapiiri ei perinteistä antialiasingia tehokkaasti osaa.

Jos oikeat faktat kiinnostavat kannattaa lukea http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur

tldr; PCllä on jo parempaa, konsoleilla ihan kiva menetelmä.


Jos luit artikkelin ja ymmärsit niin sulta jäi huomaamatta se että siinä painotettiin nimenomaan sitä että antialiasointi ei vaikuta pyörimisnopeuteen lainkaan koska käytetään SPU:ta. Ja tätä tekniikkaa ei vielä ole PC:llä ts. Näytönohjain hoitaa kaikki filtteröinnit ym. Sen takia kikka on myös mielenkiintoinen että tulevaisuudessa PC:n CPU voisi avustaa GPU:ta. Nythän CPU on jäämässä työttömäksi koska kaikki kuorma on näytönohjaimella.
Luulen että AMD ja Intel ovat kiinnostuneita koska voivat tällä myydä uusia suorittimia. (mihin tarvitset tehokasta moniydin CPU:ta peleissä jos hyvä GPU riittää?)


En missanut mitään. MLAA tekniikka ei ole virheetön ja erilaiset värivaihtumat eivät hoidu oikein. PC:llä voidaan suorittaa parempi laatuisempaa antialiasintointia, vaikkakin pienellä suorituskyvyn osumalla.
lainaa
asdaa

12.01.2010 klo 14.26

Toi kuva o hyvä.
Boxil 300% suurennoksel vaa pikselimössöä mut ps3:lla o vielki nätin näköne.
lainaa
Randomi

12.01.2010 klo 14.55

hullua. mä oon tottunu laittamaan nelinkertaisen aa:n vaik niitä parempiakin on saatavilla.
lainaa
alex

12.01.2010 klo 15.02

tämänkö takia kannattaa maksaa 200e enemmän?
lainaa
kimble82

12.01.2010 klo 15.08

Taitaa tiulla isosti kommentoitu uutinen vaihteeks :D
lainaa
John_Lennon

12.01.2010 klo 15.08

Onneksi ei tarvi zoomata kuin 300%. Oma silmä tuskin isompiin zoomeihin taipuisikaan. Sinällään harmi sitten kai kun taitavat pudottaa sen(Cell) pois seuraavasta koneesta. Ilmeisesti saaavutettu etu ei korreloi kuitenkaan vaaditun työmäärän kanssa.
lainaa
GamingMad

Rekisteröitynyt 09.11.2009

12.01.2010 klo 15.14

on se niin tärkeä asia.
lainaa
SDF

12.01.2010 klo 15.38

GamingMad kirjoitti:
on se niin tärkeä asia.

Totta. Ei muulla ole väliä, kunhan grafiikka rokkaa!
lainaa
Boom_headshot

12.01.2010 klo 16.01

jan1 kirjoitti:
Sitten odotamme kun kouluikäiset konsolisotilaat tulevat tappelemaan tänne..

Säähän oot jo täällä :D:D:D
lainaa
Joohanh

12.01.2010 klo 16.02

Tämä on kyllä taas näitä klassisia vertailuja.

MLAA-tekniikkaahan käytiin läpi tuossa Saboteurin julkaisun alla. Kyseinen AA-muotohan on helppo ohjelmoida struktuurinsa takia juurikin jollekin SPU:lle, joka jättää kiitettävän verran tilaa muulle toteutukselle. Tässä tekniikassa on kuitenkin monia virheitä, joista suurin on ehkäpä reunojen rikkoutuminen artefakteiksi. Ja väite, etteikö PC:llä tai edes 360:llä saisi parempaa, on melkoista paskapuhetta.

V2:lla on myös tullut suuria virheitä tässä, kun mennään väittämään, että Uncharted 2 ei käyttäisi PS3:n Nvidia-korttia melkein lainkaan. Todellisuudessahan näytönohjaimen suorituskyky poltetaan pelissä kuin pelissä PS3:lla välittömästi loppuun, jonka jälkeen ruvetaan säätäämän niiden SPU:iden kanssa. Uncharted 2 toki onnistuu PS3:n arkkitehtuurin hyödyntämisessä oikein mallikkaasti, mutta liekö ihmekään, kun tekninen loistaminen ja PS3:n erinomaisuuden osoittaminen oli käytännössä ainoa Naughty Dogin tavoitteista.
lainaa
xbotit_on_idiootteja

12.01.2010 klo 16.04

SDF kirjoitti:

Totta. Ei muulla ole väliä, kunhan grafiikka rokkaa!

Enpä olisi itse voinut paremmin sanoa.

Btw, Saboteuri on paska ja ihan helvetin ruma peli
lainaa
Kalle

12.01.2010 klo 16.21

Jaa että ei mennykkään kuin se kolme vuotta että tästä "markkinoiden tehokkaimmasta konsolista" saatiin parempaa graffaa irtii kuin vanhemmasta kilpailijasta.

Ostakaa PC niin ei tartte tapella jonninjoutavista.
lainaa
Cal

12.01.2010 klo 16.30

Sarjassamme taas harhaanjohtava otsikko. Joku hikinen korkeampi aliasointikerroin ei tee Cullista parempaa eikä todellakaan nopeampaa kuin nykynäytönohjaimista.
lainaa
Perscee

12.01.2010 klo 16.57

Anxan Wall of Pätemistä odotellessa...
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

12.01.2010 klo 17.01

Itsehän pelaan aina 400x zoomilla!
lainaa
pööpöileväapina

12.01.2010 klo 17.05

"kun tekninen loistaminen ja PS3:n erinomaisuuden osoittaminen oli käytännössä ainoa Naughty Dogin tavoitteista."

Niin ja voittaa muutama tittelikin vielä esim. Vuoden paras peli :D. Sait kyllä tuon taas kuullostamaan niin katkeralta.
lainaa
Kova_jätkä

12.01.2010 klo 17.10

alex kirjoitti:
tämänkö takia kannattaa maksaa 200e enemmän?


Mitä selität? Ps3 maksaa alle 300e kaikissa normaaleissa kaupoissa... Nintendo DS:ään vertasit?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.01.2010 klo 17.15

Kalle kirjoitti:

Ostakaa PC niin ei tartte tapella jonninjoutavista.

PC -puolella tapellaan yhtälailla. Nvidia vs. Ati/AMD ja Windows vs. Linux vs. Mac.
lainaa
Kalle

12.01.2010 klo 17.28

tagman kirjoitti:
Kalle kirjoitti:

Ostakaa PC niin ei tartte tapella jonninjoutavista.

PC -puolella tapellaan yhtälailla. Nvidia vs. Ati/AMD ja Windows vs. Linux vs. Mac.

Niinpä. Ei tapella jonninjoutavista.
lainaa
PS3Fanboy

12.01.2010 klo 17.32

pööpöileväapina kirjoitti:

Niin ja voittaa muutama tittelikin vielä esim. Vuoden paras peli :D.

Ja jakaa vuoden ylihypetetyin peli palkinto mw2:sen kanssa.

Peecee-tardien turha vinkua mistään tappelemisesta, sen verran naurettavaa on tuo meininki aidan sillä puolen...
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

12.01.2010 klo 19.21

Tämä artikkeli on hyvin huono. Toimittaja on väärin ymmärtänyt sisällön ja ei ole ollut oikein ajan tasalla. Gamer.Blorgekin märehti aikamoista heinää ulos. Sen mitä nopeasti vilkaisin kommentteja niin ainakin Neoncat, Faktaa ja Joohanh kirjoittivat jo kaikesta mistä olisin valittanut V2.fi-artikkelin sisällössä joten ei siitä sen enempää.
lainaa
entäjos

12.01.2010 klo 20.22

Yksi varteenotettava tulevaisuuden suunta on kyllä siinä, että GPU häviää pois ja kaikki laskenta tehdään samalla yleiskäyttöisellä prosessorilla. Ihan ajatusleikkinä, jos olisi yhteen prosessoriin ahdettu tämän päivän tehokkaimman supertietokoneen laskentakyky, niin miksi pitäisi laittaa viereen toinen lähes samanlainen, mutta grafiikkaprosessointiin erikoistunut versio? Yleiskäyttöisen prosessorin ohjelmointi on toki haastavampaa kuin nimenomaan grafiikkaan tarkoitetun, mutta jahka niitä supermulticoreja alkaa olla markkinoilla, niin ei kestä kauaa, kun kaupan hyllyltä saa sille helppokäyttöisen softagrafiikkakirjaston. Se hieno juttu verrattuna GPU+OpenGL/DirectX-ajatteluun on se, että mahdollisuudet softakirjastojen (vrt. nykypeleissä yleisesti käytetyt komponentit Bink Video, FMOD, Havok jne.) monimuotoisuuteen laajenevat valtavasti. Miltä kuulostaisi esim. reaaliaikainen raytracing, jossa kuvan lisäksi laskettaisiin äänimaailma täsmälleen saman 3D-mallin mukaan? Entä jos fysiikkamallinnus tulisi siinä samalla? Tämän päivän tekniikalla ei tunnu mahdolliselta reaaliajassa, mutta jos niitä coreja tosiaan olisi tuhansia, niin mikä ettei. Nythän GPU-piirit ovat aika monimutkaisia, kun niiden täytyy toteuttaa (yleiskäyttöiseen laskentaan verrattuna) monimutkaisia toimenpiteitä valtavan nopeasti ja paljon rinnakkain. Samat transistorit voitaisiin käyttää toisellakin tavalla. Ja samalla tulisi mahdolliseksi piirtää grafiikkaa jollain muullakin tavalla kuin nykyisellä polygoniliukuhihnalla.
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

12.01.2010 klo 20.25

Mistä sitä tietää miten hyvin parhaat PC:n kortit pyörittäisivät tuota peliä kun se sattuu olemaan PS3 yksinoikeus. Hyvällä optimoimisella pyörisi varmaan ainakin ihan yhtä hyvin.
lainaa
Erkki

12.01.2010 klo 20.50

Kalle kirjoitti:
Jaa että ei mennykkään kuin se kolme vuotta että tästä "markkinoiden tehokkaimmasta konsolista" saatiin parempaa graffaa irtii kuin vanhemmasta kilpailijasta.

Ei mennyt lähellekään. Ensimmäinen Uncharted ilmestyi jo 2007 ja monia muitakin graafisesti "parempia" PS3 yksinoikeuksia on ilmestynyt Uncharted 2:sta ennen. Vaikkakin on täysin loogista, että vaikeammin koodattavasta laitteesta kestää kauemmin saada puristettua tehot irti kuin siitä helposta.
lainaa
Mauno

12.01.2010 klo 20.55

Joohanh kirjoitti:
Tämä on kyllä taas näitä klassisia vertailuja.

MLAA-tekniikkaahan käytiin läpi tuossa Saboteurin julkaisun alla. Kyseinen AA-muotohan on helppo ohjelmoida struktuurinsa takia juurikin jollekin SPU:lle, joka jättää kiitettävän verran tilaa muulle toteutukselle. Tässä tekniikassa on kuitenkin monia virheitä, joista suurin on ehkäpä reunojen rikkoutuminen artefakteiksi. Ja väite, etteikö PC:llä tai edes 360:llä saisi parempaa, on melkoista paskapuhetta.

V2:lla on myös tullut suuria virheitä tässä, kun mennään väittämään, että Uncharted 2 ei käyttäisi PS3:n Nvidia-korttia melkein lainkaan. Todellisuudessahan näytönohjaimen suorituskyky poltetaan pelissä kuin pelissä PS3:lla välittömästi loppuun, jonka jälkeen ruvetaan säätäämän niiden SPU:iden kanssa. Uncharted 2 toki onnistuu PS3:n arkkitehtuurin hyödyntämisessä oikein mallikkaasti, mutta liekö ihmekään, kun tekninen loistaminen ja PS3:n erinomaisuuden osoittaminen oli käytännössä ainoa Naughty Dogin tavoitteista.


Huhhuh :D en ole pitkään aikaan kuullut noin paljon paskaa puhuttavan muutamassa virkkeessä.
lainaa
SPU

12.01.2010 klo 20.59

Joohanh kirjoitti:
Kyseinen AA-muotohan on helppo ohjelmoida struktuurinsa takia juurikin jollekin SPU:lle

Helppo ja helppo, vaan eipä onnistu boxilla.

Joohanh kirjoitti:

Todellisuudessahan näytönohjaimen suorituskyky poltetaan pelissä kuin pelissä PS3:lla välittömästi loppuun, jonka jälkeen ruvetaan säätäämän niiden SPU:iden kanssa.

Samoin se poltetaan boxilla, mutta boxilla ei olekaan prosessorista samanlaista apua ja hyötyä kuin PS3:lla.
lainaa
XboxFanboy

12.01.2010 klo 21.05

PS3Fanboy kirjoitti:

Ja jakaa vuoden ylihypetetyin peli palkinto mw2:sen kanssa.

Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.
lainaa
Roadstar

12.01.2010 klo 21.34

alex kirjoitti:
tämänkö takia kannattaa maksaa 200e enemmän?


Ei vaan tämän. Vaan mm. ilmaisen nettipelin mahdollisuuden. Eikä taida olla enää edes 200 euroa hintaeroa noilla konsoleilla? Pitkällä tähtäimellä, kun teknologia kehittyy ja niin edespäin niin PS3:lla tulee toimimaan pelit paremmin ja tehokkaampin ku X360:lla (esim. Blu-ray).
En ole Ps3 fanboy, tiedän vain faktat.
lainaa
Failaat

12.01.2010 klo 21.35

XboxFanboy kirjoitti:

Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.

Hahaha :D

Hypeen nähden ODST ei flopannut pätkääkään. Sen sijaan Crysiksen tasoinen teknologiademo UC2 keskinkertaisella räiskinnällä, ärsyttävällä apinoinnilla ja lapsellisen helpoilla (kakaroillehan se on tarkoitettukin näemmä) puzzleilla vetää naurettavan suuria pistepotteja (joista osa ostettuja ofc) ja hehkutusta aivottomilta fanipojilta lähinnä koska "grafiikat" ja "PS3 exclusive." Jos et olisi sokea niin huomaisit tämän. Tosin pleikkafanipoikien kritiikinottokyky koskien heidän jumalpelejään on vähän... noh sitä ei ole koskaan ollutkaan. Palvotaan vain kuin lampaat.

Oho, pitkästä aikaa peli joka jopa näyttää paremmalta pleikkarilla ja sen superubermegatehoilla kuin rupusella mölyboksilla ;)
lainaa
xbotit_hävetkää

12.01.2010 klo 22.55

Kylläpä ottaa xboteilla taas lujille, ei voi ku nauraa :D
lainaa
Urpo

12.01.2010 klo 23.02

xbotit_hävetkää kirjoitti:
Kylläpä ottaa xboteilla taas lujille, ei voi ku nauraa :D


Samaa mieltä. Ei näihin syötteihin enää jaksa tarttua. Saapahan ainakin päivän naurut =D
lainaa
Evoxia

13.01.2010 klo 00.00

Failaat kirjoitti:
XboxFanboy kirjoitti:

Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.

Hahaha :D

Hypeen nähden ODST ei flopannut pätkääkään. Sen sijaan Crysiksen tasoinen teknologiademo UC2 keskinkertaisella räiskinnällä, ärsyttävällä apinoinnilla ja lapsellisen helpoilla (kakaroillehan se on tarkoitettukin näemmä) puzzleilla vetää naurettavan suuria pistepotteja (joista osa ostettuja ofc) ja hehkutusta aivottomilta fanipojilta lähinnä koska "grafiikat" ja "PS3 exclusive." Jos et olisi sokea niin huomaisit tämän. Tosin pleikkafanipoikien kritiikinottokyky koskien heidän jumalpelejään on vähän... noh sitä ei ole koskaan ollutkaan. Palvotaan vain kuin lampaat.

Oho, pitkästä aikaa peli joka jopa näyttää paremmalta pleikkarilla ja sen superubermegatehoilla kuin rupusella mölyboksilla ;)


Taisi osua fanipoika hermoon kun noin raakaa tekstiä tulee :)
Suosittelisin että koittaisit pelejä ennenkuin päätät niitä haukkua.
Itsellä ei ole mitään ODST'ä tai MW2'sta vastaan kuin muuten että omasta mielestä Infinity wardsille taisi nousta hieman pissa päähän edellisen osan suosion myötä.
lainaa
Latuman

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

13.01.2010 klo 01.27

Öh, jaa, antialiasoinnin voi tietokonepelaaja ihan itse valita. 16x arvo pitäs löytyä ihan samaten.

Hyöty on sitten eri asia. ERITTÄIN isoilla ruuduilla ehkä jotain hyötyä voi olla, mutta kuva-alan ja resoluution suhde pitää olla todella iso. 22 tuumaasella näytöllä 1680x1050 resoluutiolla 8x on liikaa, 4x on käytännön maksimi.

Kyseessä lienee joku markkinointitemppu kuitenkin. Heitetään joku iso numero ilmoille ja pistetään mylly jauhamaan. Vaikea kuvitella yhdenkään pelinkehittäjän olevan niin tampio että käyttäisi jo MUUTENKIN rajoilla toimivaa konetta aivan joutavilla asetuksilla. Telkkujen suhteen 2x tai viimeistään 4x on enemmän kuin riittäviä.
lainaa
alien

13.01.2010 klo 11.14

Latuman kirjoitti:
Vaikea kuvitella yhdenkään pelinkehittäjän olevan niin tampio että käyttäisi jo MUUTENKIN rajoilla toimivaa konetta aivan joutavilla asetuksilla.

Eipä tuo MLAAn käyttäminen tainnut syödä kuin yhden SPU elementin Cell-prosessorilta, joten niitä jää vielä reippaasti muuhunkin käyttöön.
lainaa
pystytparempaan

13.01.2010 klo 11.39

"Sen sijaan Crysiksen tasoinen teknologiademo UC2 keskinkertaisella räiskinnällä, ärsyttävällä apinoinnilla ja lapsellisen helpoilla puzzleilla vetää naurettavan suuria pistepotteja (joista osa ostettuja ofc)"

Tottahan toki on ostettu varmaan kaikki arvostelut. Eihän PS3:lla voi hyviä pelejä olla.
lainaa
Latuman

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

13.01.2010 klo 14.07

alien kirjoitti:
Latuman kirjoitti:
Vaikea kuvitella yhdenkään pelinkehittäjän olevan niin tampio että käyttäisi jo MUUTENKIN rajoilla toimivaa konetta aivan joutavilla asetuksilla.

Eipä tuo MLAAn käyttäminen tainnut syödä kuin yhden SPU elementin Cell-prosessorilta, joten niitä jää vielä reippaasti muuhunkin käyttöön.


Miksei sitäkin ole voitu laittaa suorittamaan tehtävään josta on näkyvää hyötyä? Kuvakaappauksessa näkyy ainakin vielä melko palikkaisia modeleita.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

13.01.2010 klo 14.41

Latuman kirjoitti:
Miksei sitäkin ole voitu laittaa suorittamaan tehtävään josta on näkyvää hyötyä? Kuvakaappauksessa näkyy ainakin vielä melko palikkaisia modeleita.

Latuman on kyl nyt eksynyt ladulta. Kai lukaisit myös alkuperäisen artikkelin? MLAA sopii hyvin laitteille, jotka eivät pysty parempaan. Tuossa on vielä ongelmansa, mutta kyllä se tyhjää tai quincunxia(vaseliiniefekti) parempi on. Mitään sen 'hyödyllisempää' sitä ei oikein voi laittaa tekemään kun muut komponentit ottavat kiinni.
---
~Deneidez
lainaa
pööpöileväapina

13.01.2010 klo 15.13

XboxFanboy kirjoitti:
PS3Fanboy kirjoitti:

Ja jakaa vuoden ylihypetetyin peli palkinto mw2:sen kanssa.

Ylihypetetyin peli MW2:n lisäksi oli ODST joka floppasi kritiikin ja arvostelujen osalta. U2:AT sen sijaan lunasti ja pisti vieläpä paremmaksi sen mitä siltä odotettiin.


Tätä mieltä minäkin olen :D. Missä kohtaa peli oli "yli" hypetetty? Sehän teki kaikki ja vähän päälle mitä se lupasi! Nauhthty dog sentään kysyy pelaajilta parannus ehdotuksia ja antaa ilmaisen karttapaketin. Jopa yksinpeli on täyttä rautaa!
lainaa
pööpöielväapina

13.01.2010 klo 15.16

xbotit_hävetkää kirjoitti:
Kylläpä ottaa xboteilla taas lujille, ei voi ku nauraa :D


Älä :D
lainaa
Pera

13.01.2010 klo 16.08

pööpöileväapina kirjoitti:

Sehän teki kaikki ja vähän päälle mitä se lupasi!

Mitäs ne lupas? Kauneimman pelin ikinä? No lähelle päästiin, muu peli olikin sitten keskitasoa.

Tuollaiselle pleikkapoikien umpisokealle palvomiselle ei oikein voi muuta kuin nauraa. :D
lainaa
pööpöielväapina

13.01.2010 klo 16.11

Pera kirjoitti:

Tuollaiselle pleikkapoikien umpisokealle palvomiselle ei oikein voi muuta kuin nauraa. :D

Älä :D
lainaa
Esamatti

16.01.2010 klo 13.15

Kuitenki joku muokannu Xboxin kuvan vähän paskemmaksi.. Kuitenkin pleikkarin omistan.
lainaa
joti-viliho

17.01.2010 klo 08.52

Tämä uutinen luonnollisesti kasvattaa ps3 fanipoikien alhaista itsetuntoa ja siinä samalla myös virtuaaliskinkkeliä monta senttiä. :)
lainaa
Jucy

09.04.2010 klo 06.14

Smart chip card,PVC card,KeyFob,ID card,Magstripe card
Dear Sir/Madam,

ChipCardHouse(CCH) is a manufacturer of smart chip cards and PVC Cards(both Standard and non-standard),Magstripe card,Barcode card,KeyFob etc.

You will get the most competitive price and the high quality with the best costomer services from CCH(ChipCardHouse).

Quantity 500 1,000 2,000 5,000 10,000 20,000 50,000
Full color PVC card $0.120 $0.084 $0.071 $0.061 $0.055 $0.051 $0.049
Mifare 1K original $0.550 $0.500 $0.490 $0.460 $0.450 $0.440 $0.435
Mifare 1K compatible $0.410 $0.370 $0.360 $0.260 $0.250 $0.240 $0.235
Mifare 4K $0.740 $0.735 $0.735 $0.720 $0.710 $0.705 $0.700
EM4102/TK4100 $0.410 $0.370 $0.360 $0.260 $0.250 $0.240 $0.235
Full Colour Combo card (Plastic Card with 1 x Key Tag) $0.200 $0.170 $0.150 $0.130 $0.120 $0.110 $0.110
Full Colour Combo card (Plastic Card with 2 x Key Tag) $0.200 $0.170 $0.150 $0.130 $0.120 $0.110 $0.110
Lead Time 10-11days 14-15days


if you are interested in our factory,please no hesitate to contact us as follow informations.

Thanks!

Best Regards

Jucy
2010.04.09
ChipCardHouse INC
Add:#78 DongZhen Road,ChengXiang Industrial Park,PuTain,FuJian,China.
Tel: 8605942799215
Fax: 8605942799216

Website: www.chipcardhouse.com
Email: info@chipcardhouse.com
Hotmail: chipcardhouse01@hotmail.com
lainaa
summer

11.09.2010 klo 04.30


Keytag,Plastic card,Magnetic strip card,RFID cards,DESfire 4K cards,Mifare 1K,4K card
Dear Sir/Madam,
We OPRFID Technologies., LTD are a manufacturer of smart cards and PVC Cards.
Our major Products is Memory Chip cards,Plastic card,Mifare DESfire card,PVC card,RFID Chip cards and CPU Chip cards, Java Chip cards, Magnetic strip cards, Barcode cards and so on.
The most competitive price and the best quality with service will be offered for your company.
We wish to have the opportunity to serve for you, if you're interested in our products, please no hesitate to contact us for more detailed informations.
Thanks.
Have a great day!
Tel: (0086)594 2790031
Fax: (0086)594 2790185
Website: www.oprfid.com
Email:OPrfid.summer@oprfid.com
MSN:oprfid.summer@hotmail.com
lainaa
mestari

31.10.2010 klo 19.33

Wiin graffat on parempii ku ps3:n ja XO:n graffat yhteensä : )
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova