Geometry Warskin taipuu Natalin tahtoon
Youtubeen on ilmestynyt video, jossa ilmeisesti pelataan Geometry Warsia Project Natal -ohjauksella. Virallista vahvistusta tiedolle ei ole saatavilla, joten kyseessä saattaa olla huijauskin, mutta yhtä hyvin myös aito asia - ehkäpä video on kotoisin Bizarre Creationsin joulubileistä?
Keskustelut (14 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
28.12.2009 klo 19.14
Rekisteröitynyt 30.07.2007
28.12.2009 klo 19.21
28.12.2009 klo 19.56
28.12.2009 klo 21.15
No eipä se kovin suuri uutinen olisi, jos Natalin hyvin varhaisella prototyypillä olisi vaikeuksia pelata millimetritarkkuutta ja äärimmäisen nopeita refleksejä vaativan pelin prototyyppisovitusta täysin uudelle ja keskeneräiselle ohjaustavalle.
28.12.2009 klo 21.39
Kuvittelenko vain, vai onko tässä selittelyn makua? Miksi pelaajien pitäisi selitellä pelintekijöiden tekemisiä?
Siksi että suurin osa pelaajista, varsinkin näistä skeptikko-fanipojista, on helvetin tyhmiä eivätkä näe metsää puilta.
Rekisteröitynyt 26.01.2008
28.12.2009 klo 22.58
29.12.2009 klo 01.25
Vielä kun tekisivät Space giraffelle Natal ohjauksen niin.....
Rekisteröitynyt 13.03.2009
29.12.2009 klo 09.19
Jos tuo ei ollut huijaus, oli se erittäin viihdyttävän näköisesti Natalilla toimiva peli. Ja tuskinpa tuo pelaaminen on vaikeaa, entäs jos tuo videon kaveri testaa aivan ensimmäistä kertaa kyseistä peliä Natalilla, tuskin sitä suoriltaan ollaan mestareita. Ainakin minun silmiini näytti helpolta pelattavalta.
Tuntuu aina yhtä oudolta kommentoida Natal uutisia, koska vain noin 20 % ihmisistä tuntuu siihen oikeasti uskovan. Suurin osa kommentoijista on vielä kaiken lisäksi Yllättäen SDF:sta.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.12.2009 klo 10.28
http://www.youtube.com/watch?v=04RvLs88L8c
---
~Deneidez
Rekisteröitynyt 28.07.2009
29.12.2009 klo 12.51
...täysin uudelle ja keskeneräiselle ohjaustavalle.
Ööh, jos nyt vaikka otetaan huomioon, että PS3:lla Sony teki tämän saman ohjaustavan sellaisessa "pelissä" kuin Tori Emaki jo muutama vuosi sitten... Puhumattakaan nyt kaikesta siitä Eye-Toy crapistä mitä on tullut PS2:lle.
Ohjaustapa ei todellakaan ole uusi. Kehittäjillä se voi olla vielä keskeneräinen. Mutta eniten tuossa ihmetyttää se, että PS3:n Trials of Topoqista ei olla opittu mitään.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
29.12.2009 klo 13.14
...täysin uudelle ja keskeneräiselle ohjaustavalle.
Ööh, jos nyt vaikka otetaan huomioon, että PS3:lla Sony teki tämän saman ohjaustavan sellaisessa "pelissä" kuin Tori Emaki jo muutama vuosi sitten...
Saman ohjaustavan? Tartti oikein tarkistaa juutuubista, että mikäs helmi multa on jäänyt täysin tutkan alle, niin selvisi että tämä Tori Emaki on interaktiivinen screensaveri ja yhtäläisyyksiä Geometry Warsin tapaiseen nopeatempoiseen retroräiskintään on aikas vaikea löytää. Toki, molempia ohjataan jonkinlaisella kameralla; jee jee.
Ihan sama mulle, mutta Natalin toimivuudesta minkä ja minkä pelin kanssa en menisi uutisen videon perusteella mitään sanomaan. Joku Bizarren heppu on päässyt leikkimään Natalin varhaisen prototyypin kanssa (julkaisuun vielä reilusti yli puoli vuotta) ja tehnyt jonkin pikaisen modifikaation, että saatu peli pyörimään firman pikkujouluihin. Tai sit ei ja Natal on hirmunen fail hei. :o
Sillähän ei ole väliä mitä spekuloidaan ja millä perustein spekuloidaan, kunhan päästään spekuloimaan.
29.12.2009 klo 16.41
Ohjaustapa ei todellakaan ole uusi. Kehittäjillä se voi olla vielä keskeneräinen. Mutta eniten tuossa ihmetyttää se, että PS3:n Trials of Topoqista ei olla opittu mitään.
Natalin ohjaus tapa ei ole uusi vai tämän pelin?
Jos ensimmäinen...
Voidaan siis sanoa, että aito 3D-grafiikka ei ollut mitään uutta vanhaan 2D-grafiikkaan verrattuna.
Eikä taida eye toy mahdollistaa yhtä kattavasti pelaajan tunnistusta kuin Natal. Eikös eye toy enemminkin tunnista vain liikkeen kuvassa ja kun liikettä on oikeassa kohdassa niin tapahtuu asioita. Natal tunnistaa pelaajan kokonaan ja pyrkii simuloimaan sitä kolmiulotteisena hahmona, avatarina, kolmiulotteisessa maailmassa. Vertaat siis terävän äänen reagoivaa valokatkaisijaa puheen tunnistavaan ohjelmistoon. Ensimmäinen tunnistaa muutoksen, jälkimmäinen myös käsittelee sen ja ymmärtää. Itse asiassa Sonyn wand tekee selväksi eron. Siinähän eye toy seuraa yhtä kiintopistettä, siksi ohjaimen päässä on se valo, ja todennäköisesti etäisyys lasketaan pallon koon ja ohjaimen lähettämien tietojen perusteella. Eye toy ei siis selviä yksinän kuin x- ja y-akselin seuraamisesta ja jossain määrin z-akselin, loput datasta tulee ohjaimen antureilta. Natal tekee tämän kaiken ja lisäksi tunnistaa koko pelaajan ei vain yhtä kirkasta kiintopistettä.
Toki voi olla että vasta Natal v3-*en ees veikkaa* tekee oikeasti sen mitä mainosmiehet nyt lupailevat, mutta kyllä se idea on jotain uutta vaikka sen henkiset esi-isät olisikin tunnistettavissa eye toyssa. Ilo saadaan varmaan irti kuitenkin vasta kun etäisyyden tunnistus ruudulla olevaan objektiin onnistutaan tekemään tarpeeksi hyvin, 3d-näyttöjä odotellessa. On vaikea lyödä palloa jos ei tiedä kuinka kaukana se on, kuten jotkin Natal-videotkin osoittavat.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
29.12.2009 klo 23.17
http://gizmodo.com/5436510/leak-half+life-2-playing-on-pr
Hieman heikkoa tuo esineiden käyttäminen vasemmalla kädellä, mutta tosiaan tuskin kyseessä on ihan valmis tuote vielä.
---
~Deneidez
Rekisteröitynyt 30.07.2007
29.12.2009 klo 23.27
HL2 samoista tiloista, samalla ohjauksella.
http://gizmodo.com/5436510/leak-half+life-2-playing-on-pr
Hieman heikkoa tuo esineiden käyttäminen vasemmalla kädellä, mutta tosiaan tuskin kyseessä on ihan valmis tuote vielä.
---
~Deneidez
Kaikkee ne yrittää. En tosin millään uskoa, että räiskintäpeliä voi pelata pelkästään käsillä sujuvasti. Itse ainakin toivon ja uskon, että Natalia käytettäisiin räiskintäpeleissä head trackingiin ja vastaavaan, mutta padi hoitaisi loput.
Kirjoita kommentti