Tuorein sisältö

Age of Empires Online

Arvioitu: Tietokonepelit
Genre: Sotapelit, Strategiapelit
Pelaajia: 1-4
Ikärajoitus: 10
Kehittäjä: Gas Powered Games
Julkaisija: Microsoft Games
Julkaisupäivä: 16.08.2011
Pelin kotisivut
Jari Tapani Peltonen

19.08.2011 klo 14.44 | Luettu: 32893 kertaa | Teksti: Jari Tapani Peltonen

Imperiumin hintaisku
Tulevaisuuden hardcore-elitistipelaaja ostaa pelejä. Sitten hän brassailee: joo, maksoin pelistä fyrkkaa, näin mä rullaan.

Age of Empires Online on tavallaan ilmainen tosiaikastrategia. Vakavissaan naksutteleva tietää, että naksuttelu on turhaa, ellei se johda toisten tappioon ja vaimojen vaikerrukseen. Täten peli ei aikuisten oikeasti ole ilmainen. Monipuolista ilmaista versiota voi tahkota kymmeniä tunteja tekoälyä ja muita pelaajia vastaan, mutta jos tahdot nimesi tilastoihin ja kouluttaa rajuimpia yksiköitä, ostat jotakin.

Arvostelija pääsi komentamaan hardcore-elitisti-sivilisaatiota, joten häntä eivät stressanneet rajoitukset varastotilassa, taikka se, että juuri ansaittua miekkaa ei saakaan sotureille antaa. Tekijöiden mukaan voittoa ei rahalla osteta, vaan peliä on pelattava pitkään, jotta maksullisen sisällön todelliset hyödyt näkyvät. Asia on suurinpiirtein näin. Myynnissä on aluksi kreikkalaisten ja egyptiläisten ohella yksi pelimuotokin. Puolen vuoden extrat (Season Pass) voi ostaa niinkin edulliseen pakettihintaan, kuin sata euroa (?!).

Tässä rakennellaan kyliä ja sellaisia yksikköjä kuin keihäsmies, jousimies ja ratsumies. Jos tiedät, mikä mainituista yksiköistä toimii parhaiten toista yksikköä vastaan, osta StarCraft II.

Ei se koko, vaan se mitä sillä teet


Farmville-veteraaneille sataa mannaa taivaasta. Tämäkin on sosiaalinen yksinpeli. Kaikilla on oma kaupunki. Muut voivat tulla kyläilemään ja ostoksille, mutta kukaan ei voi hyökätä. Pääkaupungissa säädetään ja sisustetaan. Tarjolla on huikeat määrät ostettavaa ja tutkittavaa ja rakennettavaa. Rahaa, materiaaleja, valtiaspisteitä ja kokemuspisteitä ropisee erillisistä tehtävistä, joita on ennen pitkää valittavana listaksi saakka. Lisää! Mulle!

Useita tehtäviä voi pelata yhteistyössä toisen kanssa. Julkaisupäivän molemmin puolin en onnistunut tätä kokemaan tehtävä- ja pelaajamäärästä johtuen. Jos pelaajia pari sikiää, yhteisö varmasti räjähtää kasvuun, kun rutiineihin saadaan inhimillistä kosketusta. Vai miten on? Kun löysin vastustajan kaksintaisteluun, minulle ja koko pelille haistatettiin pitkät. Minä kokenut kykenin päivittämään yksiköt ja tekemään sotalaivoja ja muurinmurtajia. Vastustaja-parka ei ollut vielä ansainnut lisää - ja lisää - ja lisää! Aina vaan lisää! Mulle!

Jos Age of Empires Online pitäisi ottaa vakavasti, sanoisin minä, jolla on elämänhallintaongelmia StarCraftista johtuen, että peli on arvotonta roskaa. Ei oteta tätä vakavasti. Tämä on puuhastelua. Jos mukana on tarina tai huumoria, en huomannut, mutta yleisilme on värikäs ja koominen. Mieli lepää. Ruokaa, puuta, kiveä ja kultaa on kerättävä oikeassa suhteessa. Siispä koulutat työläisiä niin kauan, että olet ökyrikas. Kun olet, teet helposti maksimitehokkaan armeijan ja jyräät tekoälyn. Koukkuun on helppo jäädä, jos ei ole muutakaan tekemistä.

Lykätty jyräys on turhan tehokas taktiikka ihmisiäkin vastaan. Kaupungintalo puolustaa yksinään koko kaupunkia ensimmäisinä minuutteina, kun on perinteisesti yllätyshyökkäysten aika. Hän joka haistatteli saapui kylääni kunnon pataljoonan kanssa. Ystävällisesti hän kuoli pois tekemättä lainkaan vahinkoa. Vasta tämän jälkeen aloin tehdä ylivertaisia yksiköitäni, jotka niinsanotusti pyllyrakastelivat joukkoja, joita haistattelija tuotti osaavasti hyvällä rytmillä. Heh heh, viihdettä. Mulle!

Kerran aamuyöllä hakkasin hiirestäni irti palasen, koska StarCraft, joten osaan arvostaa rennompaa kamaa. AoE Online herätteli raivosoluja vain kerran, kun tämä - netin vaativa - yksinpeli päätti huoltaa servereitä, tai jotakin. Ammattilaiset varmasti ymmärtävät pitää katkot minimissä, mutta teoriassa puolen tunnin rakentelu voi mennä harakoille.

Koetetaan pelata


Kartanhallinnassa voi olla tekemisen makua. Varastojen avulla työläiset keräävät kamaa mistä vain. Tämä on arvaus, mutta ehkä tasaväkisessä väännössä on huolehdittava, että vihollinen pysyy nöyrästi omalla alueellaan. Toisten lebensraumia voi rajoittaa tykkitorneilla ja muureilla. Ylimääräisen sotilastukikohdan rakentaminen kannattaa jo siksi, että voit rakentaa muurinmurtajat seudulla, jossa niitä tarvitaan. Tämä on muodollisesti pätevää pelaamista, jo vain. Käyttöliittymä on toimiva ja niin edelleen. Se on se tasapaino, joka on vinkurallaan joka suhteessa.

Onnistuin pysymään hereillä niin kauan, että tietokone alkoi pistää hanttiin. Se ei osaa kuin huijata. Tekoäly teleporttaa itselleen täydennysjoukkoja niin häpeilemättä, että jos löydät paikan, voit jättää siihen armeijan ja lähteä kahville, kun joukkosi keräävät kokemuspisteitä. Kun tietsikka ensi kertaa melkein tuhosi rakennukseni, pulssini melkein nousi viikon hidastuttuaan. Tuosta hetkestä eteenpäin sain tehdä töitä ja peli osittain pelasti kasvonsa.

Makro on sitä, kun haalit resursseja, ja mikro sitä, kun ohjaat yksiköitä osaavasti. Jos teet pelkästään jousimiehiä ja peräännyt pari askelta aina, kun he lataavat jousiaan, voitat helposti heppamiehetkin, joista jouskarit näkevät painajaisia. Tiedättekö ihmiset, mikä tuo on? Tuo on yksinkertaisin mikrotaktiikka, jolla ihmiset pärjäävät StarCraftissa, ja monimutkaisin tempaus, jonka keksin Age of Empires Onlinessa.

Tietenkään en kokeillut kaikkia yksiköitä. Saat oppia ja ansaita ja viritellä ja kuorsata ja säpsähtää ja kahden tunnin päästä saat taas erinäköisen yksikön. Muista palkata myös neuvonantaja - niin työläisesi keräävät kiveä 10% nopeammin! Kuten Farmville ja kumppanit, Age of Empires Online panostaa mielihyväkeskusten pinnalliseen kutitteluun. Lisää, lisää. Mitäpä siitä, jos puolustus- ja hyökkäystehtäviä voi pelata samalla tavalla, kun saat palkkioksi lisää.

Epilogi


Ilmaispelejä täytyy arvostaa. Age of Empires Online takuulla tyydyttää tarpeesi "pelata jotakin sellaista". Minä kehitän kerran vuodessa tarpeen "pelata jotakin nettiräiskintää". Suoralta kädeltä en osaisi sanoa, mitä menetin, kun en maksanut viittäkymppiä pelistä, tai edes euroa premium-konepistoolista. Jos tahdot olla "joku keisari" tai "jotakin sinnepäin", asenna jo Age of Empires Online. Sen saa täältä.

V2.fi | Jari Tapani Peltonen

Age of Empires Online (Tietokonepelit)

Perinteiseen tosiaikanaksutteluun on lisäilty yhteisöllisiä elementtejä. Maksaa ei tarvitse, ennen kuin tiedät olevasi koukussa.
  • Hintalaatusuhde tietenkin
  • Pirteys ja vaivattomuus
  • Ihminen tykkää saavuttamisesta
  • Unettavan helppo
  • Jos kokeilet moninpeliä ensimmäisenä iltana, olet eri mieltä
  • Hienostuneisuuden puute
< Captain America: Sup... Terraria... >

Keskustelut (25 viestiä)

TuomasP

Rekisteröitynyt 10.08.2011

19.08.2011 klo 18.29

Itse tykkäsin ainakin pelistä kuin kokeilin, ja arvostelija ei varmaankaan kovin kauaa pelin parissa viettänyt ennemminku sanoi että peli on liian helppo. Kaikki pelit ovat liian helppoja jos pelaa helpoimmalla vaikeustasolla. Tehtävä valikosta painaa elite moden päälle (ei toki saa aivan ensimmäisissä tehtävissä, mutta myöhemmin) nii jo alkaa tulla vastusta, vähän liikaakin välillä. Jos et aluksi tee joukkoja nii ei montaa minuuttia kestä kuin elitellä on oma kylä maantasalla
lainaa
Jari-Pee

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

19.08.2011 klo 19.02

TuomasP kirjoitti:
Itse tykkäsin ainakin pelistä kuin kokeilin, ja arvostelija ei varmaankaan kovin kauaa pelin parissa viettänyt ennemminku sanoi että peli on liian helppo. Kaikki pelit ovat liian helppoja jos pelaa helpoimmalla vaikeustasolla. Tehtävä valikosta painaa elite moden päälle (ei toki saa aivan ensimmäisissä tehtävissä, mutta myöhemmin) nii jo alkaa tulla vastusta, vähän liikaakin välillä. Jos et aluksi tee joukkoja nii ei montaa minuuttia kestä kuin elitellä on oma kylä maantasalla


Jos vaikein vaikeustaso on minun taidoillani sujuva ja stressitön, tulkitsen tämän arvostelussa aina siten, että peli on aivan liian helppo, koska minua parempia pelaajia on maailma täynnä.

En pelannut likimainkaan tasolle 40 saakka, koska siihen menisi ikuisuus, ellen käyttäisi hyväkseni jotakin suunnitteluvirhettä. Jos peli yli kymmenen tunnin mättämisen jälkeen tuntuu yhä olevan perehdyttämisvaiheessa, peli on mielestäni helppo loppuvaiheen mahdollisista superhaasteista huolimatta.
lainaa
Aatu

19.08.2011 klo 22.36

Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman. Sen jos saisi kokonaan poistettua, toimisi peli paljon paremmin. Sen sijaan TD-modit ovat siinä paljon viihdyttävämpiä, kuin varsinainen peli.
lainaa
Makkara

20.08.2011 klo 11.51

Aatu kirjoitti:
Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman. Sen jos saisi kokonaan poistettua, toimisi peli paljon paremmin. Sen sijaan TD-modit ovat siinä paljon viihdyttävämpiä, kuin varsinainen peli.


Juurikin toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftista urheilulajiin verrattavissa olevan superpelin missä pärjää vain harjoittelemalla.

Jos TD-modit sun muut kiinnostaa niin suosittelen jo erikseen omaa peliä. Esimerkiksi alunperin Warcraftin modin DOTA:n tekijöiltä on olemassa oma ilmainen peli nimeltään League of Legends. Kyseisessä pelissä ohjataan vain yhtä hahmoa kerrallaan eikä täten kahdelletoista sormelle ole tarvetta.
lainaa
jepjep

20.08.2011 klo 14.48

Aatu kirjoitti:
Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman.


ööh... starcraft pelisarja on ehkä maailman myydyimpiä, menestyneimpiä, arvostetuimpia, pitkäikäisimpiä, jne jne. ja toteat moninpelin pelikelvottomaksi?

:_D
lainaa
Aatu

20.08.2011 klo 23.33

jepjep kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman.


ööh... starcraft pelisarja on ehkä maailman myydyimpiä, menestyneimpiä, arvostetuimpia, pitkäikäisimpiä, jne jne. ja toteat moninpelin pelikelvottomaksi?

:_D

Itseasiassa ei yhtään noista mainitsemistasi. Lisäksi huvittavaa, että kutsunt 2-osoista sarjaa pitkäikäiseksi. Vertaa vaikka vaikka Might and MAgic-sarjaan. Ja Legue of Legenssia pelaan säännöllisesti on ihan hyvä peli. Sen sijaan TD:stä parhaat, jotka olen löytäneet ovat olleen Warcraft III modeja, jotka ovat sittenmmin käännetty myös Starcraft kakkoseen sopiviksi.

Ja tiedoksi, että esim. Legue of Legenssia pelaa ainakin Euroopassa enemmän, kuin SC II:n virallista moninpeliä tällä hetkellä.

Itse haluisin reaalistrategiapelini vähemmän hetkisinä, mutta silti kiinnostavina ja taktisina, kuitenkaan, ilman, että ne vaatisivat suurta harjoittelua. Niin haluavat suuri osa muistakin pelaajista. Tästä juuri Legue of Legens ja nämä TD:t ovat hyvä esimerkki. Mitään tekemistä casuaalipelin(Bejeweled, Simms, Farmfille yms.) Legue of Legens ei ole, eikä myöskään turhan helppo.

Näitä ammatilaisille tehtyjä pelejäkin alkaa olemaan jo liikaa. Koska tulisi niitä "semihc"-pelejä normaaleille töissäkäyville ihmisille, joilla ei ole aikaa harjoitella, mutta haluavat kuitenkin pelaa onlinessa oikeita kunnon pelejä. Esim on käsittämätöntä, ettei kukaan ole käyttänyt markkinarakoa ja tehnyt täysmääräistä online TD-kokoelmaa(Elements TD, Legion TD,yms.) omaksi pelisksi ja jalostanut siitä kokonaisuutta.
lainaa
jepjep

22.08.2011 klo 01.05

Aatu kirjoitti:
jepjep kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman.


ööh... starcraft pelisarja on ehkä maailman myydyimpiä, menestyneimpiä, arvostetuimpia, pitkäikäisimpiä, jne jne. ja toteat moninpelin pelikelvottomaksi?

:_D

Itseasiassa ei yhtään noista mainitsemistasi. Lisäksi huvittavaa, että kutsunt 2-osoista sarjaa pitkäikäiseksi.


"The first game of the StarCraft series was released for Microsoft Windows on 31 March 1998. With more than 11 million copies sold worldwide as of February 2009, it is one of the best-selling games for the personal computer. The game has been praised for pioneering the use of unique factions in real-time strategy gameplay and for a compelling story. Many of the industry's journalists have praised StarCraft as one of the best and most important video games of all time, and for having raised the bar for developing real-time strategy games." -Wikipedia

en ole starcraft fanipoika, mutta pitää faktat nyt silti pitää aina faktoina :-)

ps. farmvilleä pelataan enemmän kuin starcraftia ja "legue of legensiä" yhteensä
lainaa
Aatu

22.08.2011 klo 01.29

jepjep kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
jepjep kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman.


ööh... starcraft pelisarja on ehkä maailman myydyimpiä, menestyneimpiä, arvostetuimpia, pitkäikäisimpiä, jne jne. ja toteat moninpelin pelikelvottomaksi?

:_D

Itseasiassa ei yhtään noista mainitsemistasi. Lisäksi huvittavaa, että kutsunt 2-osoista sarjaa pitkäikäiseksi.


"The first game of the StarCraft series was released for Microsoft Windows on 31 March 1998. With more than 11 million copies sold worldwide as of February 2009, it is one of the best-selling games for the personal computer. The game has been praised for pioneering the use of unique factions in real-time strategy gameplay and for a compelling story. Many of the industry's journalists have praised StarCraft as one of the best and most important video games of all time, and for having raised the bar for developing real-time strategy games." -Wikipedia

en ole starcraft fanipoika, mutta pitää faktat nyt silti pitää aina faktoina :-)

ps. farmvilleä pelataan enemmän kuin starcraftia ja "legue of legensiä" yhteensä


Niin mitä tosta? Esimerkiksi eka Might and Magic julkaistiin 86-ja seuraava osa Might and Magic: Heroes 6 tulee nyt syksyllä. Ja vieläkään se ei ole mikään pitkäikäinen sarja, vaikka olisi vuonna 70 tehty eka osa ja jatko-osa vuonna 2011. Ja miten toi viimene lause liittyi mihinkään? Ja sitä paitsi suurin osa noista StarCraftin "myynnistä" on jotain 1eoron arvoisia kiinanmyyntyjä, joten ihan ilmaa. Se on sinänsä aivan sama mitä myy jossain aasiassa. Puhuin Euroopan myynneistä.

Toisaalta, eikä ole totaallisen väärin verrata tätä Starcraft kakkoseen? Kyseessä kun on kaksi eri genreä, kun tämä on mmo. Sama kun verrattaisiin F1-peliä nhl-peliin.

Ja niin vielä hienostenuisuuden puute on selkeä plussa tässä, miten muka voi olla miinuksissa. Taas kerran, tämä ei edes koita olla mikään e-sports peli, vaan rts-mmo.
lainaa
tspdfjpaos

22.08.2011 klo 21.32

Aatu kirjoitti:
Nimen omaan toi mikroaminen on se, mikä tekee Starcraftin moninpelistä pelikelvottoman. Sen jos saisi kokonaan poistettua, toimisi peli paljon paremmin. Sen sijaan TD-modit ovat siinä paljon viihdyttävämpiä, kuin varsinainen peli.


Et voi kyllä mikroamis taitojasi syyttää jos et moninpelissä yhtään pärjää, huonoimmissa sarjoissa pärjää vaikka apm olisi 20, jos vaan taktiikka on kuosissa
lainaa
MoB

23.08.2011 klo 04.18

Micro on SC2 moninpelin tärkeimpiä elementtejä, eikä se tosiaan tee siitä kelvotonta vaan nimenomaan hemmetin paljon taitoa vaativan pelin jos haluaa päästä huipulle. Pelissä on sitä varten liigat eritason pelaajille jotta jokainen voi siitä taitotasosta huolimatta nauttia. Joten Aatu kommenttisi SC2 moninpelin kelvottomuudesta on yksinkertaisesti PASKAA.

Se on tasapainoisempia, parhaiten toimivimpia RTS moninpelejä niin monella mittapuulla katsottuna että vaikka itse pelistä ei pidä niin sen moninpeliä ei voi haukkua "pelikelvottomaksi" perustellusti :D
lainaa
jepjep

23.08.2011 klo 16.03

Aatu kirjoitti:

Niin mitä tosta? Esimerkiksi eka Might and Magic julkaistiin 86-ja seuraava osa Might and Magic: Heroes 6 tulee nyt syksyllä.


Muuten hyvä, mutta Might and Magic sarja kuoli 2002. Heroes of Might and Magicilla ei ole mitään tekemistä Might and Magic sarjan kanssa :-)

Pitkäikäisin ja pitkäikäisimpiä ovat muuten kaksi eri sanaa.

Aatu kirjoitti:

Ja sitä paitsi suurin osa noista StarCraftin "myynnistä" on jotain 1eoron arvoisia kiinanmyyntyjä


Lähde?

Aatu kirjoitti:

Toisaalta, eikä ole totaallisen väärin verrata tätä Starcraft kakkoseen? Kyseessä kun on kaksi eri genreä, kun tämä on mmo. Sama kun verrattaisiin F1-peliä nhl-peliin.

Aatu kirjoitti:

Taas kerran, tämä ei edes koita olla mikään e-sports peli, vaan rts-mmo.


Onko se nyt sitten mmo vai rts-mmo? Alkaa noi sun jutut käymään viesti viestiltä hämärimmäksi.

Aatu kirjoitti:

Ja tiedoksi, että esim. Legue of Legenssia pelaa ainakin Euroopassa enemmän, kuin SC II:n virallista moninpeliä tällä hetkellä.

jepjep kirjoitti:

ps. farmvilleä pelataan enemmän kuin starcraftia ja "legue of legensiä" yhteensä

Aatu kirjoitti:
Ja miten toi viimene lause liittyi mihinkään?


juujuu
lainaa
Jouko

25.08.2011 klo 03.20

Hienoin asia Starcraftissa on juuri sen vaikeus. Sitä ei ikinä opi pelaamaan täydellisesti, edes ammattilaispelaajat eivät pelaa sitä lähellekkään täydellisesti.

Ainakin mulle liian helppo peli käy äkkiä tylsäksi. Strategiapelin pitäis olla vaikea, jos ei nopeutta vaativa(Starcraft), niin sitten ainakin taktisesti monimutkainen(Civilization, Hearts of iron).
lainaa
Kauheaa

25.08.2011 klo 19.04

Aatu kirjoitti:
... että kutsunt 2-osoista.... Ja Legue of Legenssia... esim. Legue of Legenssia pelaa... reaalistrategiapelini vähemmän hetkisinä... Tästä juuri Legue of Legens... Simms, Farmfille yms... Legue of Legens... omaksi pelisksi.


Normaali, työssä käyvä ihminen ja varsin lukihäiritön.
lainaa
Wikifaildia

25.08.2011 klo 19.27

jepjep kirjoitti:
"The first game of the StarCraft series was released for Microsoft Windows on 31 March 1998..." -Wikipedia

en ole starcraft fanipoika, mutta pitää faktat nyt silti pitää aina faktoina


En ole mitenkään Wikipedia fanipoika, mutta jos tuo "fakta", joka kiertää internetsin kuuminta "fakta" sivustoa, niin luulisi sen olevan jollain tapaa todistettavissa.
lainaa
tyhmätKonsolipellet

26.08.2011 klo 14.46

Wikifaildia kirjoitti:
En ole mitenkään Wikipedia fanipoika, mutta jos tuo "fakta", joka kiertää internetsin kuuminta "fakta" sivustoa, niin luulisi sen olevan jollain tapaa todistettavissa.


Miksi kukaan ei koskaan kerro, että mikä asia siellä wikissä nyt ei pidä paikkaansa? Jokainen itkee kuinka siellä on jotain fanien kirjoittelemia epätotuuksia, mutta kun kysyy esimerkkiä, menee sormi suuhun.
lainaa
wikifailure

26.08.2011 klo 17.42

tyhmätKonsolipellet kirjoitti:
Miksi kukaan ei koskaan kerro, että mikä asia siellä wikissä nyt ei pidä paikkaansa? Jokainen itkee kuinka siellä on jotain fanien kirjoittelemia epätotuuksia, mutta kun kysyy esimerkkiä, menee sormi suuhun.


En sano, että asiat eivät pidä paikkansa. Voisin itsekin pistää:
"Kanamuna haisee pitsalta" -Wikipedia

...ja joku ottaa tuon faktana. Esimerkiksi kyseisessä Wiki-sivustossa (SC) viitataan tuolla 11 miljoonan myynnillä 2009 julkaistuun pelisivuston uutiseen. Uutisessa taas vain sanotaan "...Said Sam". Eli Wikipedian sivulla viitataan toisen käden tietoon, joka viittaa jonkun sanomaan asiaan. Eikä tähän sanomaan edes saa kyseiseltä sivulta lähdettä. Joku sanoi, että sen kaveri oli kuullut, että veli oli nähnyt.. Miksei samantien haeta sitä lähdettä? Olisi hieman uskottavampaa eikä kaiken maailman paskatieto päätyisi Wikipediaan.
lainaa
aivovammaisuus

26.08.2011 klo 20.36

Kurkatkaapa idiootit niitä Wikipedia-artikkeleita. Sieltä löytyy viitteet sekä lähteet.
lainaa
wikifailure

26.08.2011 klo 21.25

aivovammaisuus kirjoitti:
Kurkatkaapa idiootit niitä Wikipedia-artikkeleita. Sieltä löytyy viitteet sekä lähteet.


No kurkkaapa itse idiootti niitä viitteitä ja lähteitä, tuskin kykenet.
Tämän keskustelun SC viittaus/lähde, johon mahtava Wikipedia ohjaa on tässä:
http://www.next-gen.biz/news/blizzard-confirms-one-frontl

Kerroppa, miten tuosta mahtavasta, täydellisen faktan sisältävästä, suuren tiedon ja mahtavan täydellisyyden sivulta löytyy tuo tieto pelin myynnistä.
"Launched in 1998 for PC, the original Starcraft has sold over 11 million copies worldwide, Sams said."
Ai juu, niinhän se sanoi.. Mutta missä? Olisko sillä Samssilla jotain lähdettä tiedolleen? Vai pitääkö vain uskoa, kun pelisivuston uutisessa sanotaan, että Sams sanoo.
lainaa
kaksoispistedee

26.08.2011 klo 21.49

wikifailure kirjoitti:
No kurkkaapa itse idiootti niitä viitteitä ja lähteitä, tuskin kykenet.
Tämän keskustelun SC viittaus/lähde, johon mahtava Wikipedia ohjaa on tässä:
http://www.next-gen.biz/news/blizzard-confirms-one-frontl

Kerroppa, miten tuosta mahtavasta, täydellisen faktan sisältävästä, suuren tiedon ja mahtavan täydellisyyden sivulta löytyy tuo tieto pelin myynnistä.
"Launched in 1998 for PC, the original Starcraft has sold over 11 million copies worldwide, Sams said."
Ai juu, niinhän se sanoi.. Mutta missä? Olisko sillä Samssilla jotain lähdettä tiedolleen? Vai pitääkö vain uskoa, kun pelisivuston uutisessa sanotaan, että Sams sanoo.

No jos et usko itse Blizzardin pääjohtajan antamaan tietoon, ei ole luultavasti mitään lähdettä jota uskoisit, arvon Asperger-potilas.
lainaa
wikifailure

26.08.2011 klo 22.09

kaksoispistedee kirjoitti:

No jos et usko itse Blizzardin pääjohtajan antamaan tietoon, ei ole luultavasti mitään lähdettä jota uskoisit, arvon Asperger-potilas.


Onko Blizzardin pääjohtaja siis tehnyt tuon uutisen ja piilottanut sen tiedon jonnekin näkymättömään linkkiin tuolla sivulla? Vai missä se lukee, että 11 miljoonaa on myyty, tuossa sivustossa? Siis ihan sellaisena faktana, mitä oikeat älylliset ihmiset tarvitsevat. En siis tarkoita sinunlaistesi pikkulasten uskomia satuja.. "mutta kun internetsissä luki, äiti"..
Ps. Sams ei ole Blizzardin pääjohtaja, mutta onneksi olkoon, olet näköjään yhtä viisas kuin Wikipedia.
lainaa
derp

26.08.2011 klo 22.16

Wikifailure, ryömi takaisin rölliluolaasi.
"Paul Sams is Chief Operating Officer of Blizzard entertainment, and head over everything that makes the company roll."
Mistä seuraavaksi haluat harrastaa yhdyntää pilkun kanssa?
lainaa
wikifailure

26.08.2011 klo 23.25

derp kirjoitti:
Wikifailure, ryömi takaisin rölliluolaasi.
"Paul Sams is Chief Operating Officer of Blizzard entertainment, and head over everything that makes the company roll."
Mistä seuraavaksi haluat harrastaa yhdyntää pilkun kanssa?


CEO, Toimitusjohtaja (Pääjohtaja = TJ/Hallituksen PJ), Mike Morhaime.
COO, Operatiivinen johtaja, Paul Sams..
Samantien voisit sanoa, että ne on ne tehdastyöläiset Koreassa, jotka "makes the company roll"..
lainaa
sutonservattu

26.08.2011 klo 23.37

uli uli :D sut servattiin jo wikifailure :D
lainaa
Korro

31.03.2012 klo 19.00

Varsin viihdyttävä tekstiketju. muut > Aatu ja wikifailure.
lainaa
Propo

12.09.2012 klo 19.10 1 tykkää tästä

Nykyään peli on täysin erillainen: 5 eri kansaa, tasapainoinen pvp, hankalia tehtäviä, 3 eri lisäosaa ja peli on nykyään TÄYSIN ilmainen. Uusi arvostelu olisi paikallaan.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova