Tuorein sisältö

Halo 4

Arvioitu: Xbox 360
Genre: Sotapelit
Pelaajia:
Ikärajoitus: 16
Kehittäjä: 343 Industries
Julkaisija: Microsoft Games
Julkaisupäivä: 06.11.2012
Pelin kotisivut
Manu Pärssinen

06.11.2012 klo 02.17 | Luettu: 55116 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Uusi alku
Bungie lähti, Halo jäi. 343 Industries -pelistudiolla oli käsissään pelisarja, jota Microsoftillakin pidetään tärkeimpänä syynä Xboxin menestykseen. “Tätä ei sovi mokata, pojat”, todettiin varmasti monessa saunaillassa, tai sen Amerikan vastikkeessa. Hienosti tehty ja peliin joitakin yhtymäkohtia sisältävä Forward Unto Dawn -web-sarja johdatti Master Chiefin paluuta odottavat tähän päivään ja sen voin kertoa, etteivät 343 Industriesin pojat mokanneet. Jättivät tosin vielä parantamisen varaa.


Vaikka monet räiskinnän ystävät ostavat Call of Dutyt ja Battlefieldit vain moninpelatakseen, laskisin Halot sellaisiksi genren peleiksi, joita hankitaan myös yksinpelin ja tarinan vuoksi. Siitä syystä (ja koska peliseuraa ei ymmärrettävästi viime viikolla vielä verkkopeleissä kauheasti ollut) tämä arvostelukin keskittyy seikkailuun yksinäisen suden vinkkelistä. Halo 4 on myös yksi niistä peleistä, joiden mukana arvostelija saa pitkän listan asioita, joita ei saa spoilata. Kerron siis juonesta niin vähän kuin mahdollista.

Herätys, herra Chief, taas mentiin!


Forward Unto Dawn -sarjan lopussa vihjaillaan hieman siihen, mistä Master Chief muiden spartalaisten kera on lähtöisin ja tämä liittyy myös pelin juoneen, mutta keskeisessä osassa on tuttu tekoälytyttö Cortana. Käytännössä voisi sanoa, että yksinpelikampanja pelataan yksin co-oppina, sillä ellei Cortanaa aseteta jonnekin hakkeroimaan, antaa hän Chiefille tasaista tahtia komentoja. Kaksikon suhde käy selvemmäksi kuin edellisissä peleissä.


Pelin parasta antia sekä tarinan, että toiminnan kannalta ovat sen alku ja loppu. Niissä on tunnelmaa, tunnetta, sankarillisuutta ja uuden tuntua. Keskivälillä ollaankin sitten melkoisen tutun oloisissa Halo-tunnelmissa, vaikka maisemat ovat uusia. Touhu ei tunnu maailman pelastamiselta ennen kuin loppuvaiheessa ja Chief toimii enemmänkin juoksupoikana. Käy painamassa niitä kahta nappia! Käy tuhoamassa ne kolme suojaa! Yes, sir! Kyllä tarinan haluaa silti nähdä kokonaan ja taipaleen tahkoaa mielellään loppuun asti - tai siihen ‘uuteen alkuun’, kuten 343 Industries haluaa asian nähtävän.

En tiedä, ovatko tietyt pelit spoilanneet minut sillä, että asioita voisi suorittaa enemmänkin kuin yhdellä tavalla. Jotenkin tuntuu vanhakantaiselta se, että jos kiertää osan vihollisista päästäkseen nappia painamaan, nappia ei olekaan siellä! Se ilmestyy vasta, kun kaikki pahikset ovat kohdanneet kuolemansa. Sama pätee myös joidenkin ovien aukeamiseen. Taktikointia voi, ja kannattaa, harrastaa lähinnä siten, että hoitelee osan vihollisista tarkkuusaseella kauempaa, ennen kuin alkaa ryntäilemään. Vaikeustasosta (ja jonkun verran pelaajan taidoista) on sitten kiinni, kuinka ramboilu kannattaa: normaalitasollakaan se ei ole monesti hyvä idea, helpoimmalla rynnimisen määrällä sen sijaan ei juuri ole merkitystä.


Sillä on merkitystä, minkä promethean-pirulaisen tai muun elämää vaikeuttavan olennon päästää ensin päiviltä, ja opin nopeasti vihaamaan niitä lentäviä, jotka suojasivat muita. Muutenkin vastapuoli osoitti enimmäkseen kiitettävää tekoälyä suojautuessaan räiskeeltäni, teleportatessaan kimppuuni ja kiertäessään sivustaani. Jokaisella vihollistyypillä oli selvästi oma älykkyystasonsa. Kun taas oman puolen joukkoja kaivattiin esimerkiksi Warthogin kuskiksi, aiheuttivat niiden valitsemat ajoreitit vakavaa facepalmausta.

Taidolla tehtyä


Alun ja lopun erilaisuuden lisäksi välillä räiskintätarpomista rikotaan ajelu-, mechailu- ja lentelyjaksoilla. Ajoneuvon loppumattoman ammusvaraston äärellä vihollisten lahtaus oli välillä liiankin helppoa, mutta silti nämä kohtaukset tuntuivat pieniltä piristysruiskeilta. Eräästä loppupuolen osiosta tuli mieleen muutamakin vanhempi retropeli, mikä taas toi mukanaan hieman päälleliimatun tunteen. Toisaalta se oli yksi niistä hetkistä, joissa Chief tuntui oikeasti siltä sankarilta, jonka onnistumiseen tehtävässään ihmiskunta luottaa kuin kallioon.


Halo 4 on graafisesti loistokas, voisin jopa sanoa, että X360-peliksi teknisesti likimain virheetön. Varmasti jossain pelissä on hetkiä, jotka ovat komeamman näköisiä, mutta kokonaisuutena Halo 4 on kauttaaltaan tyylikäs. 343:n pelimoottori, graafinen suunnittelu ja tekstuurivalinnat saavat pelin näyttämään paremmalta, kuin minkään aiemman Halon. Monta kertaa ei tule hetkeä, joka välittömästi tiputtaisi leuan, mutta kun maisemia syventyy katsomaan, huomaa, kuinka ajatuksella ne on tehty, jotta Xbox 360:n graafiset kyvyt saataisiin näyttämään entistä paremmilta konsolin elinkaaren tässä vaiheessa. Hahmojen animointi ja liikkuminen on huomattavasti luonnollisemman näköistä ja välianimaatiot on nekin tehty sellaisella laadulla, että realismi ei ole kaukana. Budjettia on varmasti riittänyt viimeistelyyn ja hiontaan, mistä esimerkkinä voidaan pitää mm. joidenkin aseiden kasautumista Chiefin kädessä - se on kertakaikkisen coolin näköistä.

Jokaisessa X360-pelaajassa sydämen paloa herättävän Halo-musiikkiteeman käyttö on jätetty minimiin, mutta kyllä siitäkin kaikuja kuullaan. Harmittavan vähän muusta musiikista jää mieleen, mutta missään kohtaa ääniraita ei ylly häiritsemään, vaikka yhdessä kohtauksessa tehty valinta särähtikin korvaani asteen liian sankarilliselta suhteessa siihen, mitä oli tapahtumassa. Plussaa kuitenkin siitä, että uuden säveltäjän myötä peli saa oman, laadukkaan ja muista eroavan soundtrackinsa. Edellisiin peleihin verrattuna Master Chief pälättää kuin papupata, mikä sekin jakanee mielipiteitä, mutta päähenkilöiden roolitukset on valittu ehdottomasti oikein. Sivuhahmoissa sen sijaan esiintyy jonkin verran ylinäyttelemistä.

Taas mut tapettiin



Kyllähän Haloja ostetaan moninpelinkin vuoksi ja kappas, mikäs tämä toinen levy täällä on? Moninpeliosio pitää asentaa konsolin kiintolevylle, minkä jälkeen kakkoslevyä ei sitten enää tarvitakaan. Päävalikosta heti Kampanjan (kaikki on muuten suomeksi) alta löytyy Infinity, jossa loikataan ei-Chief-spartalaisen soturin saappaisiin. Yksinpelaajillekin löytyy lisää pelattavaa, sillä tarinaa jatkavat Spartan Ops -minitehtävät, joita tulee viikoittain ilmaiseksi lisää, voi pelata joko yksin tai kavereiden kanssa co-oppina.

Moninpeliä maisteltiin jo V2.fi:n ennakkoartikkelissa. Sitä on Infinity-valikon War Games -osasto, johon kuuluu yhdeksän eri pelimuotoa, mm. tutut King of the Hill ja Team Slayer. Peli käsittääkseni koettaa parhaansa saadakseen taistoihin tasavertaiset joukkueet, mutta ilmeisesti meikäläinen on näissä pippaloissa vain totaalisen huono. Hauskaa oli silti. Tätä puolta Halo 4:stä on selkeästi modernisoitu kilpailijoita vastaavammaksi enemmän kuin yksinpeliä.

343 ei mokannut, mutta lopuksi jää tunne siitä, että pelistudio pelasi hieman varman päälle, mikä oli varmaan johtoportaan mielestä suositeltavaakin. On varmasti joukko ihmisiä, jotka tulevat pettymään siihen, että Halo 4 tuntuu paikoittain tasapaksulta, eikä tarjoa roppakaupalla uusia temppuja. Minä kuitenkin pelasin pelin mielelläni läpi ja annan 343:lle siunaukseni, sekä pelille suositukseni. Ehkä seuraavassa pelissä uskalletaan ottaa hieman enemmän riskejä.

V2.fi | Manu Pärssinen

Halo 4 (Xbox 360)

Halo-sarjan tekijät vaihtuivat, eivätkä kaikki odotukset välttämättä täyty, mutta Halo 4 on hyvin tehty peli, jossa on hienoja hetkiä. Tästä on hyvä taas jatkaa.
  • hienoja hetkiä
  • toteutukseltaan upea
  • älykkään oloiset vihut
  • Spartan Opsista lisää pelattavaa
  • keskivaihe tasapaksua
  • pelimekaniikassa jämähtyneisyyttä
< XCOM: Enemy Unknown... The Unfinished Swan... >

Keskustelut (40 viestiä)

Raimu

Rekisteröitynyt 07.10.2009

06.11.2012 klo 03.20 2 tykkää tästä

Tää arvostelu oli varmasti vaikea kirjoittaa kun oli lista asioista joita ei saanut hipaistakaan. Se näkyy, mutta ennen lukemista minulla ei ollut kiinnostusta kokeillakaan peliä.
Muokannut: Raimu 06.11.2012 klo 03.33 lainaa
Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

06.11.2012 klo 09.29 10 tykkää tästä

Se on hyvä että v2 on aina palauttamassa maan päälle, tällä kertaa IGN:n arvostelujen jälkeen.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

06.11.2012 klo 11.03 1 tykkää tästä

Vielä pelaamatta voin arvata, että tuntemukseni kohtaavat Manun kanssa aika hyvin. Olihan se aika arvattavissa, että tutulla linjalla jatketaan.

Verkkopeli tosiaan yrittää niputtaa saman taitotason pelaajat samaan peliin. Käytännön merkitystä sillä kuitenkin on aika vähän - jos pelaaja on pelannut edellisiä Haloja runsaasti, mutta aloittaa Halo 4:n nyt taitotasolta 0, niin aluksi saa aika vapaasti niittää kokemattomampia pelaajia. Pitemmän päälle ainakaan aikaisemmissa peleissä verkkohakua ei kiinnostanut niinkään taitotaso, vaan peliaika jonka tiettyyn pelilistaan on käyttänyt. Kyllähän se peliaika tietysti jonkin verran korreloi myös taitotasoon, mutta kovin tasasia vääntöjä saa aika harvoin.
lainaa
MiXeriZe

Rekisteröitynyt 11.12.2010

06.11.2012 klo 13.02

Arcane kirjoitti:
Vielä pelaamatta voin arvata, että tuntemukseni kohtaavat Manun kanssa aika hyvin. Olihan se aika arvattavissa, että tutulla linjalla jatketaan.

Verkkopeli tosiaan yrittää niputtaa saman taitotason pelaajat samaan peliin. Käytännön merkitystä sillä kuitenkin on aika vähän - jos pelaaja on pelannut edellisiä Haloja runsaasti, mutta aloittaa Halo 4:n nyt taitotasolta 0, niin aluksi saa aika vapaasti niittää kokemattomampia pelaajia. Pitemmän päälle ainakaan aikaisemmissa peleissä verkkohakua ei kiinnostanut niinkään taitotaso, vaan peliaika jonka tiettyyn pelilistaan on käyttänyt. Kyllähän se peliaika tietysti jonkin verran korreloi myös taitotasoon, mutta kovin tasasia vääntöjä saa aika harvoin.


Ikävä kyllä juurikin peliaika =/= taitotaso. Itsellä Reachissa 100k tappoja pelaajilta viestejä tyyliin "OMG GET A LIFE PERMAVIRGIN"..

Moninpeli paljastaa luonteensa vasta, kun onlineen saadaan taitavempaa possea. Itse odotan innolla 2vs2 playlistiä, koska ainakin Reachissa oli ehdottomasti kovatasoisin MLG:n jälkeen.
Muokannut: MiXeriZe 06.11.2012 klo 13.12 lainaa
Wegetzu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 08.08.2008

06.11.2012 klo 15.32 2 tykkää tästä

Itselleni halot ovat aina olleet vain, ja ainoastaan COOP pelaamista varten. SP kampanja tai MP ei nappaa.
lainaa
VoiElämänKevät

06.11.2012 klo 15.35 4 tykkää tästä

Laitoin aikoinaan konsolin, koska mitään ei tarvinnut asennella kiintolevylle. Koskaan ei tarvinnut päivitellä mitään. Levy vain koneeseen ja pelaamaan. Ei tarvinnut kirjautua erikseen mihinkään.

Saa siinä ihmetellä miksi olen nykyään pc-pelaaja. Kaikki on multitriplasti helpompaa, halvempaa, vaivattomampaa ja huolettomampaa.
lainaa
heilou

06.11.2012 klo 16.47 4 tykkää tästä

VoiElämänKevät kirjoitti:
Laitoin aikoinaan konsolin, koska mitään ei tarvinnut asennella kiintolevylle. Koskaan ei tarvinnut päivitellä mitään. Levy vain koneeseen ja pelaamaan. Ei tarvinnut kirjautua erikseen mihinkään.

Saa siinä ihmetellä miksi olen nykyään pc-pelaaja. Kaikki on multitriplasti helpompaa, halvempaa, vaivattomampaa ja huolettomampaa.


Voi voi, kun on taas niin vaikeaa. Et yhdistä sitä konsolia nettiin, niin ei varmasti puske päivityksiä eikä moninpeliäkään tarvitse/kannata asentaa. Sittenhän asiat on ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina, vai mitä?

Tuohon pc:n/konsoleiden helppouteen sen verran, että itse molemmilla pelaavana en ole havainnut konsolilla pelaamisen olevan mitenkään hankalampaa. Toki päivityksiä välillä tulee (yleensä ihan hyvä juttu) ja joskus saattaa joutua jotain asentamaankin, mutta eipä tuo hirveä vaiva ainakaan tähän mennessä ole ollut. Harvassa pelissä on pakko asentaa mitään. Pc:llä taas pelit joutuu aina asentamaan, mutta varsinkin Steam-pelien kohdalla se on niin helppoa ja vaivatonta, ettei luulisi olevan ongelma. Päivytyksiä yleensä tulee samanlailla, kuin konsoleillekin.

lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

06.11.2012 klo 18.24 6 tykkää tästä

Manuaali!!!!! Missä on manuaali?? Ainakaa omassa pelipaketissa ei sitä ollut. Pitääkö halonki hairahtua tähän pelleilyyn? Pelin kuuluu olla fyysinen objekti koteloineen ja siinä kuuluu olla paperinen manuaali mikä luetaan ennen kun levy isketään koneeseen....PRKL**** että sapettaa!!!
nimim. vanhanliitonpelaaja
lainaa
Raimu

Rekisteröitynyt 07.10.2009

06.11.2012 klo 19.22 3 tykkää tästä

Ehkä manuaali on Legendary Editionissa. ;P
lainaa
tottapuhuakseni

06.11.2012 klo 19.48 11 tykkää tästä

halo on ihan totaalisen yliarvostettu pelisarja. Ei mitää erikoista keskiverto putkijuoksuun. En vain voi ymmärtää miksi tämä on nii ihmeellinen peli muka? No ehkä ku tämä tuli xboxille joskus kauan sitte niin oli hyvä silloi mutta nytte tänä päivänä kaikki codit ja niitte putkijuoksut huakutaa paskaksi mutta halo... sitä sitten ylistetään vaikka on mielestäni yksi keskinkertaisimmistap eleistä ikinä. ei mitään hienoa. "ohjaa ukkeli putken läpi ja tapa kaikki, sitten tulee välinäytös ja kertoo juonta.. sitten taas tapetaan tunti putkeen örkkejä putkessa" niinku miljoonassa muussakin pelissä tehdään. kaiken lisäksi juoni on vitun typerä -.-
lainaa
apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

06.11.2012 klo 20.02 26 tykkää tästä

tottapuhuakseni kirjoitti:
halo on ihan totaalisen yliarvostettu pelisarja. Ei mitää erikoista keskiverto putkijuoksuun. En vain voi ymmärtää miksi tämä on nii ihmeellinen peli muka? No ehkä ku tämä tuli xboxille joskus kauan sitte niin oli hyvä silloi mutta nytte tänä päivänä kaikki codit ja niitte putkijuoksut huakutaa paskaksi mutta halo... sitä sitten ylistetään vaikka on mielestäni yksi keskinkertaisimmistap eleistä ikinä. ei mitään hienoa. "ohjaa ukkeli putken läpi ja tapa kaikki, sitten tulee välinäytös ja kertoo juonta.. sitten taas tapetaan tunti putkeen örkkejä putkessa" niinku miljoonassa muussakin pelissä tehdään. kaiken lisäksi juoni on vitun typerä -.-

Et ole varmaankaan koskaan pelannut yhtäkään Haloa?

Hyvä arvostelu.
lainaa
heipähei

06.11.2012 klo 22.35 4 tykkää tästä

apex kirjoitti:
tottapuhuakseni kirjoitti:
halo on ihan totaalisen yliarvostettu pelisarja. Ei mitää erikoista keskiverto putkijuoksuun. En vain voi ymmärtää miksi tämä on nii ihmeellinen peli muka? No ehkä ku tämä tuli xboxille joskus kauan sitte niin oli hyvä silloi mutta nytte tänä päivänä kaikki codit ja niitte putkijuoksut huakutaa paskaksi mutta halo... sitä sitten ylistetään vaikka on mielestäni yksi keskinkertaisimmistap eleistä ikinä. ei mitään hienoa. "ohjaa ukkeli putken läpi ja tapa kaikki, sitten tulee välinäytös ja kertoo juonta.. sitten taas tapetaan tunti putkeen örkkejä putkessa" niinku miljoonassa muussakin pelissä tehdään. kaiken lisäksi juoni on vitun typerä -.-

Et ole varmaankaan koskaan pelannut yhtäkään Haloa?

Hyvä arvostelu.


Joo peukut pystyyn.

Ja pelihän on FPS, käännetään se sinullekin suomen kielellä, mikä tuntu olevan hiukan hakusessa - First Person Shooter.
Sitä en enää ala kääntämään suomeksi, paljon elämääsi tietokoneella kuluttaneena ehkä ymmärrät termin.
Ampumispeli. Haluat pelata ampumispeliä, etkä tappaa ketään?
Pitäisikö olla tyyliin '"mene tuonne ja osta banaani Irmalle ja tuo samalla pähkinöitä ja soita pianoa', muista pitää ase taskussa"?

Kiitoksia kumminkin, että kerroit Suomen kansalle mielipiteesi eepoksesta!
lainaa
sdagaw324

06.11.2012 klo 22.53

heipähei kirjoitti:
apex kirjoitti:
tottapuhuakseni kirjoitti:
halo on ihan totaalisen yliarvostettu pelisarja. Ei mitää erikoista keskiverto putkijuoksuun. En vain voi ymmärtää miksi tämä on nii ihmeellinen peli muka? No ehkä ku tämä tuli xboxille joskus kauan sitte niin oli hyvä silloi mutta nytte tänä päivänä kaikki codit ja niitte putkijuoksut huakutaa paskaksi mutta halo... sitä sitten ylistetään vaikka on mielestäni yksi keskinkertaisimmistap eleistä ikinä. ei mitään hienoa. "ohjaa ukkeli putken läpi ja tapa kaikki, sitten tulee välinäytös ja kertoo juonta.. sitten taas tapetaan tunti putkeen örkkejä putkessa" niinku miljoonassa muussakin pelissä tehdään. kaiken lisäksi juoni on vitun typerä -.-

Et ole varmaankaan koskaan pelannut yhtäkään Haloa?

Hyvä arvostelu.


Joo peukut pystyyn.

Ja pelihän on FPS, käännetään se sinullekin suomen kielellä, mikä tuntu olevan hiukan hakusessa - First Person Shooter.
Sitä en enää ala kääntämään suomeksi, paljon elämääsi tietokoneella kuluttaneena ehkä ymmärrät termin.
Ampumispeli. Haluat pelata ampumispeliä, etkä tappaa ketään?
Pitäisikö olla tyyliin '"mene tuonne ja osta banaani Irmalle ja tuo samalla pähkinöitä ja soita pianoa', muista pitää ase taskussa"?

Kiitoksia kumminkin, että kerroit Suomen kansalle mielipiteesi eepoksesta!


tätä halo 4 lukuunottamatta olen pelannut kaikkia koska kaverini sattuu olemaan halo-sarjan fani. Ja siis olihan esim. cod4 yksinpeli hyvä vaikka oli scripattu putkijuoksu mutta mw2 ja mw3 ihan paskaa kun sit äsamaa kaavaa pyöritetään koko ajan eikä mitään ideaa juonessa ja väkisinväännetty pikkupojan sotafantasiajuoni. mass effect joka myös kierrätti samaa kamaa jo 3 osaan asti mutta tarinankerronta oli erittäin viihdyttävää... sitten half life sarjakin oikein hyvä koska muutoksia on tullut tarpeeksi osa osalta ja juoni toimii ja sitä osataan kuljettaa toiminnan mukana täydellisesti ja se tempaisee mukaansa... halossa sama juttu mutta tehty vielä tylsemmäksi kuin codit.. ehkä johtuen siitä koska tuntuu kuin pelaisin muovifiguureilla jotka tylsien aseäänien ja mielikuvituksettomien laaserpyssyjen kanssa ampuisi läjäpäin hyppiviä maalitauluja.. kaiken lisäksi viholliset eivät reagoi mihinkään osumiin millään lailla. asevalikoima suppea ja äänet tylsiä. kenttäsuunnittelu on kuin titaani areena josta ei saa mitään hajalle ja pelkkä käytävä edessä.

Joo siis jos vertaan muihin typeriin putkijuoksu peleihin joita ei muuten jaksa pelata paitsi jos ei MUUTAKAAN tekemistä ole niin halo on 5/5. suurin kysymys on että jos haloa suositaan niin miksi monet muut pelit saavat paskoja arvosteluita vaikka ne olisivatkin haloon nähden hyviä (siis samassa genressä).. no siksi koska se NIMI EI OLE VITTU TUNNETTU JA KAIKKIEN MASSAPELIEN ARVOSTELIJAT ON LAHJOTTU VIINALLA!!
lainaa
asddddd

06.11.2012 klo 23.45 3 tykkää tästä

sdagaw324 kirjoitti:


On olemassa asia nimeltä 'mielipide', mutta sinä et näytä tajuavan sitä. Mielipiteitä pitää osata arvostaa (Siis sellaisia, jotka perustelevat.)

Epäilenpä, että olet tarinaa ollenkaan seurannut tai edes, että pystyisit seuraamaan niin mahtavaa tarinaa. Ja peli on syystäkin luokiteltu 'sotapeliksi', koska siinä räiskitään. Et tulekaan löytämään FPS-peliä, joka ei olisi vähän putkijuoksemista. Jos kerran oot niin hyvin tarinaa seurannut, niin kerropas mitä tarinassa tapahtuu.
lainaa
Huh

07.11.2012 klo 00.39 1 tykkää tästä

Falafel kirjoitti:
Se on hyvä että v2 on aina palauttamassa maan päälle, tällä kertaa IGN:n arvostelujen jälkeen.


Juurikin tämä, ja juurikin IGN.

Tuntuu, että nyt olisi kriitikoilta vaadittu niitä "GOTY"-myönteisiä laseja päähän vähän turhan laajasti.
lainaa
kyynel

07.11.2012 klo 01.43 2 tykkää tästä

No ihanhan kohdalleen nuo haukut osuivat. Alitehoisilla rutputtimilla paukuttelua "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan, joihin tietää osuneensa vasta sitten, kun ne kahden lippaallisen jälkeen kaatuvat kuolleina maahan. Tämähän se Halon perusresepti on. Päälle vielä mielikuvitukseton, itseääntoistava kenttäsuunnittelu ja kehno rytmitys, niin saahan sitä ihmetellä, miksi kukaan noita pelejä pitää millään tavalla keskinkertaista putkiräiskintää merkittävämpinä tapauksina saati sitten jonain mestariteoksina.
lainaa
pfopofpkoe

07.11.2012 klo 10.16

Näin Halo3Edition boksia (13.9GB) käyttävänä hopeajäsenenä täytyy sanoa että Halo4 on yksi luotaantyöntävimmistä katastrofeista. Moninpeliä en saa ikipäivänä mahtumaan kovolle ja hopeajäsenenä ei voi pelata Spartan Opsia joten sellaset 66% pelistä on käyttökelvotonta. Kampanjan täytyy olla aika julmetun hyvä.
lainaa
yritä_edes

07.11.2012 klo 12.11 7 tykkää tästä

kyynel kirjoitti:
No ihanhan kohdalleen nuo haukut osuivat. Alitehoisilla rutputtimilla paukuttelua "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan, joihin tietää osuneensa vasta sitten, kun ne kahden lippaallisen jälkeen kaatuvat kuolleina maahan. Tämähän se Halon perusresepti on. Päälle vielä mielikuvitukseton, itseääntoistava kenttäsuunnittelu ja kehno rytmitys, niin saahan sitä ihmetellä, miksi kukaan noita pelejä pitää millään tavalla keskinkertaista putkiräiskintää merkittävämpinä tapauksina saati sitten jonain mestariteoksina.

Protip: Pelaa pelejä ensin ennen kuin annat arviosi, muuten ne kuulostavat juuri tuollaisilta pelkästään arvostelujen miinuspuolelta kasattuilta itkupotkuraivareilta. Sen lisäksi fanilasit pois kakkuloilta ja sitten voit ehkä tulla käymään uudestaan.
lainaa
sdagaw324

07.11.2012 klo 12.51 1 tykkää tästä

yritä_edes kirjoitti:
kyynel kirjoitti:
No ihanhan kohdalleen nuo haukut osuivat. Alitehoisilla rutputtimilla paukuttelua "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan, joihin tietää osuneensa vasta sitten, kun ne kahden lippaallisen jälkeen kaatuvat kuolleina maahan. Tämähän se Halon perusresepti on. Päälle vielä mielikuvitukseton, itseääntoistava kenttäsuunnittelu ja kehno rytmitys, niin saahan sitä ihmetellä, miksi kukaan noita pelejä pitää millään tavalla keskinkertaista putkiräiskintää merkittävämpinä tapauksina saati sitten jonain mestariteoksina.

Protip: Pelaa pelejä ensin ennen kuin annat arviosi, muuten ne kuulostavat juuri tuollaisilta pelkästään arvostelujen miinuspuolelta kasattuilta itkupotkuraivareilta. Sen lisäksi fanilasit pois kakkuloilta ja sitten voit ehkä tulla käymään uudestaan.


No juuri tuota ajan takaa mitä kyynel sanoi ja samaa mieltä hänen kanssaan. ja on oikeasti helvetin typerää kun perustelee vastauksen ja on oikeasti pelannut pliä monta kertaa eikä tykkää siitä niin sitten ruvetaan väittämään silti "pelaa ensi ja tuu sitte valittamaa" tai "et oo edes pelannu tota peliä ku noin haukut" tyyliset jutu on turhia koska ihan suoraan on sanottu että kun on pelannut niin silloin tietää.

Kaikki jotka laukovat tollaisia vastauksia niin sanokaas nyt sitten että minkä takaiase halo on nii vitun erinomainen peli??? Kaverini joka on tuon sarjan fani niin sanoo mulle takas aina ku kysyn siltä et mikä tässä pelissä muka niin viehättää ja mikä tekee siitä muka niin mahtavan nii vastaus on "no se vaan on nii hyvä" eikä mitää perusteluja sellasellekkaa väitteelle?
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

07.11.2012 klo 14.47

Mainio päivitys niille, jotka haluavat täsmälleen samanlaista meininkiä kuin Halo 3:ssa, mutta jos haet jotain uutta Halo-sarjalta, jätä välistä.
lainaa
yrittäkää_edes

07.11.2012 klo 18.14 8 tykkää tästä

sdagaw324 kirjoitti:
Kaikki jotka laukovat tollaisia vastauksia niin sanokaas nyt sitten että minkä takaiase halo on nii vitun erinomainen peli???

Tai ehkä ensin pitäisi perustella aikuisten oikeasti miksi se ei olisi. Siis oikeasti kunnolla, eikä mitään fanipoikien suosimaa "noqu siinä ammutaan jotain karkkihirviöitä" -hevonpaskaa. KZ:ssa esimerkiksi ammutaan punaisia ledivaloja naamariinsa lätkiviä avaruus-natseja, kuinka naurettavaa se on, tai kuka siitä kitisee? Mikään kyyneleen kommentissa ei anna osviittaa että hän olisi yhteenkään haloon koskenut (esimerkiksi väitteet huonosta rytmityksestä ja alitehoisista aseista nyt ovat yksinkertaisesti vääriä). Haloissa on aina ollut(ainakaan neloseen asti, en ole omaani vielä saanut) vertaistaan hakeva pelattavuus, keskivertoa parempi tarina ja universumi, hyvä rytmitys muuhun peliin loistavasti sopivien ajoneuvo-osuuksien kanssa ja erinomainen moninpeli.
lainaa
Mestaripäällikkö

07.11.2012 klo 19.29 4 tykkää tästä

Seuraavat asiat tekevät mielestäni Halosta erityisen hyvän ja nostavat sen perusräiskintöjen yläpuolelle.

-Hyvä tarina.
-Hyvä pelattavuus.
-Monipuolinen vihollisvalikoima, jolla hyvä tekoäly.
-Laajat ja näyttävät kentät. Useat erilaiset lähestymistavat mahdollisia.
-Monipuoliset aseet ja ajoneuvot.
-Yleinen laatu, viimeistely ja bugittomuus.
-Lukuisat innovaatot, joita pidet
lainaa
Mestaripäällikkö

07.11.2012 klo 19.33

Mestaripäällikkö kirjoitti:
Seuraavat asiat tekevät mielestäni Halosta erityisen hyvän ja nostavat sen perusräiskintöjen yläpuolelle.

-Hyvä tarina.
-Hyvä pelattavuus.
-Monipuolinen vihollisvalikoima, jolla hyvä tekoäly.
-Laajat ja näyttävät kentät. Useat erilaiset lähestymistavat mahdollisia.
-Monipuoliset aseet ja ajoneuvot.
-Yleinen laatu, viimeistely ja bugittomuus.
-Lukuisat innovaatot, joita pidetään nykyräiskinnöissä itsestäänselvyyksinä.

Korjattu. Jostain syystä jäi äsken viestin loppu pois.
lainaa
501

07.11.2012 klo 20.35

Halo 4 moninpeli on kyllä pieni pettymys esim Reachistä tuttu co op matchmaking on nyt poistettu ja noi spartan ops tehtävät rippuen pelaajien tasosta vetää läpi 15 minuutissa.Moninpeli kentät on myös pieninpiä kuin Reachissä itse olisin toivonut suurenpia kenttiä missä olisi ollut enenmän ajo neuvoja ja aseita.

343 on selvästi panostanut tällä kertaa enenmän tarinaan omasta mielestä yksin peli kamppanja on paljon parempi kuin missään edellisessä Halossa ja tämä Forerunner pahis Didact on myös ihan mielenkiintoinen hahmo.Halo 4 on ihan hyvä peli ja nämä pikku puutteet on helppo korjata ilmaisella DLC päivityksellä .
lainaa
bslug

08.11.2012 klo 09.19 3 tykkää tästä

kyynel kirjoitti:
... "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan..

Jo tämä todistaa ettet ole ainakaan Reachia ja 4:sta pelannut.
lainaa
hurrdurr

08.11.2012 klo 16.35 3 tykkää tästä

bslug kirjoitti:
kyynel kirjoitti:
... "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan..

Jo tämä todistaa ettet ole ainakaan Reachia ja 4:sta pelannut.

Noi on noita sonypoikasten jostain kakkoshalosta asti viljelemiä mukanokkelia aforismejä.
lainaa
sdagaw324

08.11.2012 klo 23.15 1 tykkää tästä

bslug kirjoitti:
kyynel kirjoitti:
... "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan..

Jo tämä todistaa ettet ole ainakaan Reachia ja 4:sta pelannut.


Mistäköhän repäiset tollasen väitteen? vastasit kyyneleelle mutta itse olen myös niitä pelannut ja roskasarjan pohjasakkaa tuo reach ja varsinkin odst oli...

Jo perustelee miksi ei pidä pelistä niin eikö se silloin aika helvetin yksinkertaisesti tarkoita että silloin on sitä pelannut? ei kukaa tyhjästäkään repäise mitään väitteitä.. varsinkaan jos ne pitävät PAIKKAANSA ;)
lainaa
Mestaripäällikkö

09.11.2012 klo 00.31 3 tykkää tästä

sdagaw324 kirjoitti:
bslug kirjoitti:
kyynel kirjoitti:
... "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan..

Jo tämä todistaa ettet ole ainakaan Reachia ja 4:sta pelannut.


Mistäköhän repäiset tollasen väitteen? vastasit kyyneleelle mutta itse olen myös niitä pelannut ja roskasarjan pohjasakkaa tuo reach ja varsinkin odst oli...

Jo perustelee miksi ei pidä pelistä niin eikö se silloin aika helvetin yksinkertaisesti tarkoita että silloin on sitä pelannut? ei kukaa tyhjästäkään repäise mitään väitteitä.. varsinkaan jos ne pitävät PAIKKAANSA ;)

Täällä ei tosin juuri paikkansapitäviä väitteitä vihaajilta ole näkynyt. Lähinnä niitä samoja vanhoja "yhyy tämä ei ole samaa harmaata paskaa kuin muut pelit" ja "yhyy olen niin huono, etten saa vihuja hengiltä".
lainaa
halonhakkuuseen

09.11.2012 klo 00.58 3 tykkää tästä

sdagaw324 kirjoitti:
halossa sama juttu mutta tehty vielä tylsemmäksi kuin codit.. ehkä johtuen siitä koska tuntuu kuin pelaisin muovifiguureilla jotka tylsien aseäänien ja mielikuvituksettomien laaserpyssyjen kanssa ampuisi läjäpäin hyppiviä maalitauluja.. kaiken lisäksi viholliset eivät reagoi mihinkään osumiin millään lailla. asevalikoima suppea ja äänet tylsiä. kenttäsuunnittelu on kuin titaani areena josta ei saa mitään hajalle ja pelkkä käytävä edessä.

Tässä onkin mainio esimerkki siitä, kuinka yritetään haukkua peliä sitä kokeilematta.
Ensinnäkin noista "muovifiguureista". Se ei tee pelistä huonoa, että sinä et pidä scifistä. Aseiden äänistä voi olla montaa mieltä, mutta annapa esimerkkejä vähemmän tylsistä äänistä. Pelissä ei kovin montaa laaserasetta ole, vaan viholliset käyttävät lähinnä plasma-aseita. Suurin osa pelistä tulee kuitenkin yleensä räiskittyä ihmisten luotiaseilla.
Jos pidät Halon vihollisia hyppivinä maalitauluina, niin minä pidät perusräiskintöjen terroristeja, natseja, venäläisiä tai mitälie ovatkaan? Jokaisella vihollistyypillä on omanlaisensa taistelutapa ja tekoäly, ja ne vaativat erilaisia lähestymistapoja. Täyttä hevonpaskaa, etteivät viholliset reagoisi osumiin. Väistelevät luoteja ja kranaatteja, ja suojansa menettäneet eliitit yrittävät päästä suojaan. Jackalit saa nostamaan suojansa käteen ampumalla ja ampuminen häiritsee muutenkin vihollisia. Uskomatonta, että jopa vuonna 2001 julkaistussa Halossa on useimpia nykyräiskintöjä parempi tekoäly.
Asevalikoima ei todellakaan ole suppea. Jokaiseen hommaan löytyy sopivat aseet ja muutamia erikoisempia yksilöitä, eikä pelissä ole yhtäkään turhaa täyteasetta ilman tarkoitusta.
Ja eihän pelissä mitään bäfämäistä ympäristön tuhoutuvuutta ole, mutta eipä ole kovin monessa muussakaan räiskinnässä. Ja edessä ei todellakaan ole aina pelkkä käytävä. Suuri osa taisteluista käydään laajoissa ulkoilmatiloissa ajoneuvoilla tai ilman. Etenemisreittinsä, ja -tapansa saa itse valita ja joskus jopa suorittaa tehtäviä haluamassaan järjestyksessä.
lainaa
kyynel

09.11.2012 klo 10.54 2 tykkää tästä

bslug kirjoitti:
kyynel kirjoitti:
... "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan..

Jo tämä todistaa ettet ole ainakaan Reachia ja 4:sta pelannut.


Nelosta en, Reachia kyllä.

yritä_edes kirjoitti:
Protip: Pelaa pelejä ensin ennen kuin annat arviosi, muuten ne kuulostavat juuri tuollaisilta pelkästään arvostelujen miinuspuolelta kasattuilta itkupotkuraivareilta. Sen lisäksi fanilasit pois kakkuloilta ja sitten voit ehkä tulla käymään uudestaan.


Pelattu on. Fanilaseja ei ole, koska jos et pystynyt jo sitä edellisestä viestistä päättelemään, en ole sarjan fani.

yrittäkää_edes kirjoitti:

Tai ehkä ensin pitäisi perustella aikuisten oikeasti miksi se ei olisi. Siis oikeasti kunnolla, eikä mitään fanipoikien suosimaa "noqu siinä ammutaan jotain karkkihirviöitä" -hevonpaskaa.


Kyllä se aikuisten oikeasti taitaa kuitenkin olla perusteluvastuu sillä osapuolella, joka väittää niitä pelejä hyviksi. Ei sitä nyt siitä oletuksestakaan voi lähteä, että Halot on parhaita ikuna ja muiden pitää sitten kertoa, että miksi ei.

Mestaripäällikkö kirjoitti:
-Hyvä tarina.
-Hyvä pelattavuus.
-Monipuolinen vihollisvalikoima, jolla hyvä tekoäly.
-Laajat ja näyttävät kentät. Useat erilaiset lähestymistavat mahdollisia.
-Monipuoliset aseet ja ajoneuvot.
-Yleinen laatu, viimeistely ja bugittomuus.
-Lukuisat innovaatot, joita pidet


- Hyvä tarina: ahaha, joo, missä universumissa?
- Hyvä pelattavuus: tarkenna.
- Monipuolinen vihollisvalikoima, jolla hyvä tekoäly: vihollistyyppejä ei ole sen enempää kuin missä tahansa muussakaan keskiverrossa räiskintäpelissä. Tekoäly osaa muutaman kikan (esim. kiertää selustaan, joka ominaisuus tosin löytyy nykyään melkein mistä tahansa räiskintäpelistä) mutta ovat pohjimmiltaan aika pöljiä.
- Monipuoliset aseet ja ajoneuvot: monipuolisuus ei auta, jos aseet ovat tuhnuja. Ajoneuvoja en kiistä, mutta tämäkään ei mitään erikoista verrattuna mihin tahansa muuhun räiskintäpeliin
- Yleinen laatu, viimeistely ja bugittomuus: tämän kuvittelisi olevan perusvaatimus miltä tahansa peliltä.
- Lukuisat innovaatot: ...jotka esiteltiin ykköshalossa ja uusia juttuja on tullut sen jälkeen... öö... aikalailla nolla? Aijoo, aseita voi olla kaksi yhdessä kädessä jipii!!!
lainaa
yritä_edes

09.11.2012 klo 16.39 2 tykkää tästä

kyynel kirjoitti:
Pelattu on. Fanilaseja ei ole, koska jos et pystynyt jo sitä edellisestä viestistä päättelemään, en ole sarjan fani.

En käsittääkseni sanonutkaan että olisit juuri tämän sarjan fani...
Lainaus:

Kyllä se aikuisten oikeasti taitaa kuitenkin olla perusteluvastuu sillä osapuolella, joka väittää niitä pelejä hyviksi.

Perusteluvastuu on aina sillä osapuolella joka on jotain mieltä asiasta. Eli tässä tapauksessa sinulla.
Lainaus:

- Hyvä tarina: ahaha, joo, missä universumissa?

Tässä universumissa.
Lainaus:

- Hyvä pelattavuus: tarkenna.

Kontrollit toimivat sekä jalan että ajoneuvoissa, ja homma pelittää. Vrt esim KZ2.
Lainaus:

vihollistyyppejä ei ole sen enempää kuin missä tahansa muussakaan keskiverrossa räiskintäpelissä. Tekoäly osaa muutaman kikan (esim. kiertää selustaan, joka ominaisuus tosin löytyy nykyään melkein mistä tahansa räiskintäpelistä) mutta ovat pohjimmiltaan aika pöljiä.

Vihollistyyppejä on enemmän kuin keskiverrossa räiskintäpelissä ja niiden tekoäly on ainakin kertaluokkaa parempi.
Lainaus:

jos aseet ovat tuhnuja.

Perustelematon argumentti. Halojen pelimekaniikkaan ei ole koskaan kuulunut että aseet olisivat erityisen murhaavia (poislukien ne voimaakkaimmat, jotka murhaavat vieläkin). Kaksi pistoolin laukausta riittää käsittääkseni vieläkin kaatamaan eliitin, kuinka paljon tehokkaampia niiden pitäisi olla? Ei tämä ole mikään arma.
Lainaus:

tämän kuvittelisi olevan perusvaatimus miltä tahansa peliltä.

Niinhän sitä luulisi, harvoin se silti toteutuu niin hyvin kuin haloissa...
lainaa
yritä_edes

09.11.2012 klo 16.40 2 tykkää tästä

sdagaw324 kirjoitti:
Jo perustelee miksi ei pidä pelistä niin eikö se silloin aika helvetin yksinkertaisesti tarkoita että silloin on sitä pelannut?

Ei?
lainaa
kyynel

09.11.2012 klo 17.38

yritä_edes kirjoitti:
En käsittääkseni sanonutkaan että olisit juuri tämän sarjan fani...
Lainaus:


No harrastetaan nyt keittiöpsykologiaa sen verran, että paljasta ihmeessä, minkä sarjan fani sitten olen. Päivän horoskooppini olisin myös kiinnostunut kuulemaan. :)

[quote]Perusteluvastuu on aina sillä osapuolella joka on jotain mieltä asiasta. Eli tässä tapauksessa sinulla.[quote]

Luepa nyt uudestaan se viesti, johon vastasit. Sinulta ja muilta Halo-faneilta kysyttiin, että miksi se Halo on erinomainen ja heitit pallon takaisin vaatimalla perusteluja, miksi se ei olisi. Eli lähdet siitä oletusarvosta, että Halo on erinomainen peli ja muiden pitää perustella sinulle, miksi ei, tai olet oikeassa. Tarvitseeko erikseen sanoa, ettei tässä ole mitään järkeä?

Minä tosin esitin jo perusteluni, mutta sinä kuittasit ne toteamalla, että "hevonpaskaa, fanipoika, et oo varmaan Haloja pelannukaa!!"

[quote]
Tässä universumissa.


Nyt taisi mennä universumi ja harhat sekaisin mutta tarkenna nyt toki, niin saadaan vähän lisähupia.

[quote]
Kontrollit toimivat sekä jalan että ajoneuvoissa, ja homma pelittää. Vrt esim KZ2.


Miksi minä vertaisin johonkin Killzoneihin, joita en ole pelannutkaan ja jotka ilmeisesti kyntävät räiskintäpeleinä jossain isomummon ahterissa? Kontrollien toimivuus puolestaan luulisi olevan aivan perusvaatimus mille tahansa pelille.

Lainaus:

Vihollistyyppejä on enemmän kuin keskiverrossa räiskintäpelissä ja niiden tekoäly on ainakin kertaluokkaa parempi.


Vihollistyypeistä on vastassa lähes aina samat gruntit, elitet, brutet ja jackalit + pari jotain harvinaisempaa tyyppiä kuten hunterit. Sitten päälle heitetään jotain flood-kikkareita, josta nyt ei kukaan tykkää paitsi masokistit. En minä tuolla määrällä saa laskettua kyllä mitenkään edes yli kymmenen, joten tämä keskimääräistä suurempi variaatio ei nyt oikein vakuuta.

Kuvailepa lisäksi tarkalleen, miten se tekoäly on keskivertoa parempi.

Lainaus:
Perustelematon argumentti. Halojen pelimekaniikkaan ei ole koskaan kuulunut että aseet olisivat erityisen murhaavia (poislukien ne voimaakkaimmat, jotka murhaavat vieläkin). Kaksi pistoolin laukausta riittää käsittääkseni vieläkin kaatamaan eliitin, kuinka paljon tehokkaampia niiden pitäisi olla? Ei tämä ole mikään arma.


Suomennos: Halon pelimekaniikkaan kuuluu jyystää aneemisesti tuhat lippaallista ylikestäviin vihollisiin tehottomilla aseilla, mitä minkä tahansa muun räiskintäpelin yhteydessä pidettäisiin anteeksiantamattomana miinuksena.

Jos pistoolilla viittaat magnumiin, niin esim. Reachissa ainakin tämän sivuston mukaan eliten tappaminen vaatii kuusi laukausta päähän, mikä on oikeasti jotain aivan naurettavaa.

Lainaus:
Niinhän sitä luulisi, harvoin se silti toteutuu niin hyvin kuin haloissa...


Joo okei. Ehkä sinun kantsisi vaan pelata enemmän parempia pelejä, niin Halotkin asettuisivat ehkä perspektiiviin.
lainaa
yritä_edes

09.11.2012 klo 21.26 9 tykkää tästä

kyynel kirjoitti:
No harrastetaan nyt keittiöpsykologiaa sen verran, että paljasta ihmeessä, minkä sarjan fani sitten olen.

Ei voisi totta puhuen vähempää kiinnostaa. Et ainakaan Halon.
Lainaus:

Luepa nyt uudestaan se viesti, johon vastasit.

Tuo vai:
Lainaus:

No ihanhan kohdalleen nuo haukut osuivat. Alitehoisilla rutputtimilla paukuttelua "hassunhauskoja" kommentteja huutelevia lastenaamun lauantaipiirretyistä karanneita vipeltäjiä vastaan, joihin tietää osuneensa vasta sitten, kun ne kahden lippaallisen jälkeen kaatuvat kuolleina maahan. Tämähän se Halon perusresepti on. Päälle vielä mielikuvitukseton, itseääntoistava kenttäsuunnittelu ja kehno rytmitys, niin saahan sitä ihmetellä, miksi kukaan noita pelejä pitää millään tavalla keskinkertaista putkiräiskintää merkittävämpinä tapauksina saati sitten jonain mestariteoksina.

Herran ensimmäinen viesti aiheeseen. Perusteluvastuu olkaa hyvät.
Lainaus:

että "hevonpaskaa, fanipoika, et oo varmaan Haloja pelannukaa!!"

Jos lyttäät Halon paskaksi peliksi argumentilla "ammutaan karkkihirviöitä" niin ikävä kyllä vaihtoehdot todennäköisesti ovat että olet joku säälittävä fanipoika tai idiootti (tai molempia), etkä tuskin ole yhteenkään haloon oikeasti koskenut, nähnyt vain jostain videoista kun gruntit panikoi. Plus että kyseessä on yksinkertaisesti paska argumentti vaikka mitä itkisit.
Lainaus:

Nyt taisi mennä universumi ja harhat sekaisin mutta tarkenna nyt toki, niin saadaan vähän lisähupia.

Tai sitten sinä tarkennat miksi näin ei olisi. Sinähän tämä aloitit. Tai kerro ihmeessä räiskintäpeli johon kannattaisi verrata.
Lainaus:

Vihollistyypeistä on vastassa lähes aina samat gruntit, elitet, brutet ja jackalit + pari jotain harvinaisempaa tyyppiä kuten hunterit. Sitten päälle heitetään jotain flood-kikkareita, josta nyt ei kukaan tykkää paitsi masokistit.

Hah, siinäkin on jo helvetisti enemmän lukumäärältään ja vaihtelevuudeltaan kuin perinteinen "rättipää ak:n kanssa" ja "rättipää rpg:n kanssa." :D
Lainaus:

Kuvailepa lisäksi tarkalleen, miten se tekoäly on keskivertoa parempi.

No eivätpä ainakaan kyki maalitauluina chest-high-wallsien takana maailmaanloppuun saakka kuten 97% muissa nykypäivän räiskintäpeleissä. Siinä on selitystä tarpeeksi.
Lainaus:

Halon pelimekaniikkaan kuuluu jyystää aneemisesti tuhat lippaallista ylikestäviin vihollisiin tehottomilla aseilla, mitä minkä tahansa muun räiskintäpelin yhteydessä pidettäisiin anteeksiantamattomana miinuksena.

Ai että miten tuollaiset viestit oikein huokuu jonkinasteista anti-halo-fanipoikuutta, ei kukaan järkevä pelit läpi kahlannut ihminen kirjoita tuollaista tekstiä.

Ei tämä ole mikään ArmA. Tai edes CoDi tai Bäfä, jossa tietenkin on erinomaisen huvittavaa että rättipää ottaa lippaallisen luoteja paljaaseen rintaansa ennen kupsahtamista, toisin kuin halon suojakilvillä varustautuneet muukalaiset. Vissi ero. Älä pelaa jos et tykkää, ei pitäis tässä vaiheessa tulla enää yllätyksenä että jos ei osaa pelata niin luotia kuluu.
Lainaus:

tämän sivuston mukaan eliten tappaminen vaatii kuusi laukausta päähän, mikä on oikeasti jotain aivan naurettavaa.

Plasmapistoolilla kilvet alas ja magumilla tai jollain muulla luotiaseella päähän. Korkeintaan kolme laukausta riippuen vaikeusasteesta. Jos olisit fanipoika joskus pelannut haloja tietäisit että luodit ovat erinomaisen huonoja eliitien kilpiä vastaan.
Lainaus:

Ehkä sinun kantsisi vaan pelata enemmän parempia pelejä, niin Halotkin asettuisivat ehkä perspektiiviin

Siellä ne jo on, parhaimpina konsoliräiskintöinä mitä tähän päivään mennessä on tehty. Kiitosta vaan.

PS. Opettele lainaamaan.
lainaa
kyynel

09.11.2012 klo 23.26

yritä_edes kirjoitti:

Tuo vai:


No ei, kun ethän sinä minun kysymykseen vastannut vaan sdagaw324:n eli: "Kaikki jotka laukovat tollaisia vastauksia niin sanokaas nyt sitten että minkä takaiase halo on nii vitun erinomainen peli???" Minä olen sitä paitsi perusteeni antanut, niin turhaan sinä minulle vingut.

Lainaus:

Jos lyttäät Halon paskaksi peliksi argumentilla "ammutaan karkkihirviöitä" niin ikävä kyllä vaihtoehdot todennäköisesti ovat että olet joku säälittävä fanipoika tai idiootti (tai molempia), etkä tuskin ole yhteenkään haloon oikeasti koskenut, nähnyt vain jostain videoista kun gruntit panikoi. Plus että kyseessä on yksinkertaisesti paska argumentti vaikka mitä itkisit.


Joo, koska kaikki Haloja pelanneethan toki automaattisesti pitää niitä Jeesuksen toisena tulemisena, joten jos oot eri mieltä, et oo pelannu! Hienosti onnistut keksimään vaikka mitä tekaistuja faktoja kyllä minusta selittääksesi tämän kauhean epäkohdan maailmassa: jos olisikin herranjestas pelannu, niin on sitten vähintään jonkun muun sarjan fanipoika, kun noin ajattelee! Lisäksi tykkäät ilmeisesti vääristellä viestejäni, koska en minä Haloa todellakaan vain tuon argumentin pohjalta lytännyt vaan käytin sitä yhtenä perusteena.

Lainaus:

Tai sitten sinä tarkennat miksi näin ei olisi. Sinähän tämä aloitit. Tai kerro ihmeessä räiskintäpeli johon kannattaisi verrata.


Enpäs aloittanut, joten jos nyt lähdetään kuitenkin siitä, että Halon hyväksi puoleksi tarinan nostaneet perustelevat myös, miksi näin on. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä, että minun pitäisi summamutikalla arvailemaan, että mitähän argumentteja tässä pitäisi kumota. En ymmärrä myöskään, miksi minun pitäisi verrata juuri räiskintäpeleihin, kun tarinasta puhutaan, mutta sanotaan nyt vaikka Half-Life.

Lainaus:

Hah, siinäkin on jo helvetisti enemmän lukumäärältään ja vaihtelevuudeltaan kuin perinteinen "rättipää ak:n kanssa" ja "rättipää rpg:n kanssa." :D

No eivätpä ainakaan kyki maalitauluina chest-high-wallsien takana maailmaanloppuun saakka kuten 97% muissa nykypäivän räiskintäpeleissä. Siinä on selitystä tarpeeksi.


Ahaa, tämä temppu siis Halon hyvyyden takana on. Verrataan vain sopivasti huonompiin peleihin, niin johan alkaa näyttää keskinkertainen kikkarekin mestariteokselta!

Lainaus:

Ei tämä ole mikään ArmA. Tai edes CoDi tai Bäfä, jossa tietenkin on erinomaisen huvittavaa että rättipää ottaa lippaallisen luoteja paljaaseen rintaansa ennen kupsahtamista, toisin kuin halon suojakilvillä varustautuneet muukalaiset. Vissi ero. Älä pelaa jos et tykkää, ei pitäis tässä vaiheessa tulla enää yllätyksenä että jos ei osaa pelata niin luotia kuluu.


Ne lippaallisen luotia imevät viholliset nyt on vain sieltä ja syvältä oli räiskintä mikä hyvänsä.

Lainaus:

Plasmapistoolilla kilvet alas ja magumilla tai jollain muulla luotiaseella päähän. Korkeintaan kolme laukausta riippuen vaikeusasteesta. Jos olisit fanipoika joskus pelannut haloja tietäisit että luodit ovat erinomaisen huonoja eliitien kilpiä vastaan.


Tiedän hyvin, että plasma-aseen ladattavalla paukulla voi suojia tiputtaa, mutta itsepä nostit pistoolin esimerkiksi, niin pitihän nuo selvät asiavirheet oikaista. Ja jos perusvihollisen tiputtamiseen vaaditaan yksi laukaus ja kaksi pääosumaa, niin se on edelleen aivan naurettavaa. Kaksi pääosumaakin ilman jo sitä yhtä laukausta on jo varsin nihkeätä. Lisäksi kyseessä oli vain yksi ase, joka ainakin Reachissa ja ykkösessä on sieltä valikoiman tehokkaammasta päästä (joo, olen minä niitä pelejä pelannut, vaikka se onkin niin hankalaa uskoa).

Mut joo, eiköhän tämä Halo-fanin pelihousujen repiminen ole sinun osaltasi jo tarpeeksi nähty, että tästä jaksaisin enempää jauhaa.
lainaa
yritä_edes

10.11.2012 klo 01.22 12 tykkää tästä

kyynel kirjoitti:
"Kaikki jotka laukovat tollaisia vastauksia niin sanokaas nyt sitten että minkä takaiase halo on nii vitun erinomainen peli???

Tossahan on kokonainen Manun tekemä arvostelu osviittaa antamassa. Suosittelen lukemaan sen ensimmäisenä jos jotain perusteluja haluaa. Metacritiksistä voi katosa muiden sarjan osien koottuja arvosanoja. Voin paljastaa että suomalaisen arvosteluasteikon "erinomainen" -päädyssä mennään...
Lainaus:

joten jos oot eri mieltä, et oo pelannu!

Kuinka hassua että olen viimeistään halo3:sta lähtien todistanut aivan pilkulleen samoja argumentteja jostain sateenkaarihirviöistä, lähinnä joidenkin sony-fanipoikien kirjoittamina. En tiedä olenko sanonut jo tämän tarpeeksi monta kertaa, mutta kukaan täyspäinen ei anna kritiikkiä tuolla tavalla, tai hän on idiootti ja/tai fanipoika.
Lainaus:

En ymmärrä myöskään, miksi minun pitäisi verrata juuri räiskintäpeleihin, kun tarinasta puhutaan, mutta sanotaan nyt vaikka Half-Life.

Tottakai vertaus pitää genren sisällä tehdä, mitä järkeä siinä muuten olisi? Kas kun et samalla johonkin hollywood-leffaan vertaa. Halffis on ihan jees vertaus ja arvasin että sen otat esimerkiksi, mutta ei sekään mikään originelli tai ihmeellinen tarina ole. Tiedemies joka ei sano sanaakaan murhaa tiensä läpi alieni-invaasion? Huhhuh.
Lainaus:

Verrataan vain sopivasti huonompiin peleihin, niin johan alkaa näyttää keskinkertainen kikkarekin mestariteokselta!

Jos päivänselvä valtaosa räiskinnöistä on oikeasti huonompia (itsehän sen just myönsit :D) niin miksei? Voit toki kertoa paremman vertauskuvan.
Lainaus:

Ne lippaallisen luotia imevät viholliset nyt on vain sieltä ja syvältä oli räiskintä mikä hyvänsä.

Eli toisinsanoen mielestäsi lähes kaikki räiskinnät jotain semisimuja ala arma lukuunottamatta ovat paskoja? Kuten sanoin, se kuuluu pelimekaniikkaan, ja sä joko tykkäät siitä tai et.
Lainaus:

Ja jos perusvihollisen tiputtamiseen vaaditaan yksi laukaus ja kaksi pääosumaa, niin se on edelleen aivan naurettavaa.

Ehkä sinun mielestäsi. En minä ainakaan oleta että ihmisiä selvästi kookkaammat ja panssaroidut alienit tosta vaan tippuis kun niitä osoittaa aseella. Eiköhän nämä jo 2007 nähdyt väkisin väännetyt argumentit halojen downrateamiseksi ole jo varsin nähty...
lainaa
Loistopeli

11.11.2012 klo 14.39 1 tykkää tästä

Halo 4 kyllä näyttää paremmalta kuin yksikään aiempi Halo, eikä jää aikaisempien Halojen varjoon muillakaan osa-alueella. Ei nimittäin tule mieleen kovin monta asiaa, jotka olisi voinut tehdä paremmin.

- Musiikki on toimivaa, mutta ei niin mieleenpainuvaa kuin aikasemmissa Haloissa
- Cortana oli paikoitellen ärsyttävä

95/100




lainaa
joops

11.11.2012 klo 15.01 1 tykkää tästä

Nakke79 kirjoitti:
Manuaali!!!!! Missä on manuaali?? Ainakaa omassa pelipaketissa ei sitä ollut. Pitääkö halonki hairahtua tähän pelleilyyn? Pelin kuuluu olla fyysinen objekti koteloineen ja siinä kuuluu olla paperinen manuaali mikä luetaan ennen kun levy isketään koneeseen....PRKL**** että sapettaa!!!
nimim. vanhanliitonpelaaja


Tokihan manuaali olisi kiva, mutta nykypelien manualit ovat loppujen lopuksi melko hyödyttämiä. Pelin kontrollit löytyvät asetuksista ja aseiden kuvaukset saa kun painaa ohjaimen "back" painiketta. Oikeastaan muuta manuaalia en edes kaivannut. Parinkympin hinnalla (amazon $15.61) kuitenkin irtoaa upeaakin upeampi neliväripainatuksella toteutettu Halo 4 Official Strategy Guide, joka kertoo pelistä jokseenkin kaiken vähänkään tietämisen arvoisen. Myös digiversio löytyy.
lainaa
postal_dude

Rekisteröitynyt 17.03.2008

11.11.2012 klo 20.19

Olen pelannut aikaisempia Haloja joten tätäkin tulee kokeiltua. Kunhan se joskus tulee CDON:sta.
lainaa
dapjdjadpjo

18.11.2012 klo 00.14

tuli vihdoinkin postissa, ja eihän siinä mennyt kuin vähän runsaat 5 tuntia Heroicilla kun lopputekstit rullasivat ruudulla

Chiefin ja Cortanan tarina oli viihdyttävää ja pari hauskaa kohtausta kuten X-Wing, Predator, Mechassault ja Ghostcanyon löytyi.

Mutta aika laimea esitys oli. Lyhyt peli josta suurin osa meni tehdessä juurikin noita "tuhoa 3 generaattoria" tason tehtäviä. Päätarina jäi torsoksi eikä Requiem esittänyt kovinkaan mielenkiintoisia maisemia. Infinityn saapuminenkin oli melkoinen pannukakku, ei uskoisi sen olevan ihmiskunnan uusi uljas lippulaiva kun edes solttuja ei ollut kuin tusina pelin aikana.

Pelattavuuskaan ei ole enää sitä samaa hauskaa run'n gun meininkiä jota alkuperäinen trilogia oli, vaan pienenkin vihollisryhmän kimppuun käyminen läheltä on melkoinen itsemurha ja kaukoaseet ovat todella suositeltuja. Moninpeliä en jaksanutkaan katsoa "Asenna moninpelisisältö" ilmoitusta pidemmälle.

Pelissä oli hauskat kohtansa, osa toi jopa mieleen Halon parhaat hetket. Mut kokonaisuutena melkoisen turhanpäiväinen ja epätasainen paketti.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova