Tuorein sisältö

Listasunnuntai #122

Mikko Heinonen

05.02.2012 klo 16.10 | Luettu: 48577 kertaa | Teksti: Mikko Heinonen

Hyvä asia aivan pilalla
Joskus pelien jatko-osista tulee huonoja, vaikka alkuperäinen tiimi yrittäisi parhaansakin. Mukaan ei saada ensimmäisen osan tenhoa, ideat käyvät vähiin tai peli ei muuten oikein sovellu sarjaksi. Mutta ajoittain mennään sitten jo todella metsään. Useimmiten syynä on varmasti rahastus: arvellaan, että pelisarjan nimellä saisi vielä kerran fyrkat himaan sen alkuperäisiltä ystäviltä. Ajoittain syyllistytään taas toiseen perisyntiin ja yritetään korjata sitä, mikä ei ole rikki. Joka tapauksessa tänään tarjolla seitsemän itselleni pettymyksen tuottanutta pelisarjaa tai niiden tiettyä osaa. Kuulen mielelläni taas teidän kantojanne kommenteissa!

Bomberman



Kohtapuoliin virallisestikin edesmennyt Hudson Soft loi pommittajamiehen, hassun näköisen valkoisen hepun, jonka suurinta huvia oli pommittaa muita kaltaisiaan hengiltä. Tämä on yksinkertaista, tämä on hauskaa, etenkin kun ruudun ääreen kerääntyy iso määrä porukkaa. Hudsonille se ei kuitenkaan jostain syystä riittänyt, vaan hahmoa yritettiin jatkuvasti päivittää: milloin roolipeliksi, milloin tulevaisuudessa hosuvaksi übercool-robottimiespeliksi. Tämä ei ollut yksinkertaista, tämä ei ollut hauskaa. Olisi hyvä ymmärtää, että jotkut hahmot nyt vain ovat mitä ovat, eikä niistä saa muuta irti.

Carmageddon TDR 2000



En pidä itseäni väkivaltaisena ihmisenä. Silti nautin suuresti Carmageddonin silmittömästä Death Race 2000 -henkisestä rymistelystä. Vielä kakkososakin menetteli, jos kohta aika-ajo-osuuksia oli makuuni liikaa.

TDR 2000:n teki täysin eri porukka kuin alkuperäiset kaksi peliä, ja se näkyy. Hillittömyyden tilalla on kankeutta ja tunnelma on muutenkin kuin söisi haaleaa viimeviikkoista hernesoppaa: ovathan ne kaikki ainekset siellä, tavallaan, mutta kalseina ja pilaantuneina. Kaikki toivo ei ole kuitenkaan menetetty, sillä pelin alkuperäinen tekijätiimi valmistelee edelleen Reincarnation-nimistä jatko-osaa.

FlatOut 3: Chaos & Destruction



Tämänviikkoisen listan inspiroinut hirvitys. FlatOut oli suomalaisen Bugbearin kruununjalokivi, joka nousi ensimmäisen pelin pikkuvikaisesta puoli-indietuotannosta viimeisessä Ultimate Carnage -pläjäyksessä jo erittäin tasokkaaksi kaahailuksi. Kaikki olikin hyvin, kunnes julkaisija ja tavaramerkin omistaja Empire Interactive meni konkurssiin.

Bugbear jatkoi porskuttamistaan ja tekee parhaillaan uutta Ridge Raceria, mutta menneiden aikojen haamut palasivat kummittelemaan, kun Strategy First oli haalinut oikeudet nimeen ja teetätti hollantilaisella Team6:lla tämän jatko-osan irvikuvan. Tätä mm. Edge-lehdeltä huonoimman arvosanan koskaan saanutta peliä myytiin alle kuukauden kuluttua julkaisusta Steamin alennuksessa alle 20 eurolla - ja mukaan sai kaikki aiemmat flättikset. Se onkin ainoa syy, että tätä peliä tuli kokeiltua.

Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude



Kyllä, tulen mainitsemaan tämän pelin yhä uudestaan, kun puhutaan kökköyksistä. Ensimmäinen LSL oli aikanaan uraauurtava "aikuisempi seikkailu" ja sen jatko-osatkin toimivat enimmäkseen hyvin aina siihen asti, kunnes pelien päävastuullinen Al Lowe sysättiin syrjään. Sierra On-Linen jäämistön perinyt Vivendi päätti viedä peliä uuteen suuntaan, eli korvata pikkutuhmat vihjailut rautalangasta väännetyillä törkeyksillä ja oivaltavan seikkailun QTE-napinlypsännällä. Joka lagasi vielä pahasti. Olen kuullut, että joku on lopputuloksesta pitänytkin, mutta varmaa on ettei hän ainakaan ole vanhojen Larryjen ystävä.

Rareware ja Xbox-yksinoikeudet



Kaikki vanhat Nintendomiehet muistanevat, millainen laadun tae Rarewaren logo oli pyöriessään etenkin N64:n pelien alkuruudussa. GoldenEyen ja Banjo-sarjan kaltaiset klassikot nostivat studion puolijumalatasolle... josta se on sittemmin nopeasti laskeutunut. Microsoft kuvitteli ehkä saavansa studion ostamalla talliinsa tiukkaa osaamista, mutta Rare on toistaiseksi keskittynyt lähinnä pilaamaan entisten hyvien peliensä muistoa. Sanoin oikeastaan tästä asiasta aika paljon vanhassa Banjo-Kazooie: Nuts&Bolts -arvostelussani, joten käykääpä lukemassa sieltä.

Super Mario Bros. 2



Minulla ei ole henkilökohtaista sidettä NES-ajan Marioihin, koska pelasin tuolloin lähinnä C64:llä ja Amigalla sekä satunnaisesti Segalla. Käsitykseni mukaan SMB 2 ei ole keskimääräistä huonompi peli, jos nyt ei mikään kestoklassikkokaan. Otin kuitenkin sen mukaan listalle, koska se tekee jonkinlaisen ennätyksen alalla onnistumalla suututtamaan faneja kahdella täysin eri tavalla:


  1. Eurooppalaiset ja amerikkalaiset ovat kiukkuisia siitä, että Japanin ulkopuolella julkaistu SMB 2 ei ole alunperin ollenkaan Mario-peli, vaan peli nimeltä Doki Doki Panic, johon on vain vaihdettu Mario-aiheiset grafiikat

  2. Alkuperäistä japanilaista peliä (joka julkaistiin ensin vain Famicom Disk Systemille) kokeilemaan päässeet ovat kiukkuisia siitä, että "SMB 2" on vain alkuperäinen peli lisättynä kentillä, joiden vaikeusaste on paikoitellen täysin sadistinen. Peli julkaistiin myöhemmin täälläkin Lost Levels -nimisenä SNES:n Super Mario All-Stars -kokoelmalla.



Nintendo tajusi itsekin stiplailunsa ja Super Mario Bros. 3 oli paitsi kaikkialla samanlainen, myös eräs historian kovimpia tasoloikkapelejä.

Tony Hawk Ride/Shred



Jos olisi jokin suurenmoisen epäonnistumisen palkinto - ja sellainen pitäisi todella olla - olisi Activision todella vahvoilla tämän skeittailupelinsä kanssa. Kun sarja alkaa olla jo muutenkin elämänsä ehtoopuolella ja fanit kritisoivat sen liiallista monimutkaisuutta, mitä pitää tehdä? No ei ainakaan julkaista uutta samanlaista peliä lähes täysin toimimattomalla ja julmetun kalliilla rullalautaohjaimella. Tai vielä uutta, kun ensimmäinen ensin floppaa. Alunperin yli satasen hintaista peliä näkyy jo poistoissa ohjaimineen alle neljällä kympillä. Lupaan ostaa sen kokoelmaani 19,95 eurolla.

V2.fi | Mikko Heinonen
< Lauantai-illan Kevyi... Voita Darkness II... >

Keskustelut (40 viestiä)

FoxxCat

Rekisteröitynyt 05.09.2011

05.02.2012 klo 17.19

Muistaakseni Fallout: Brotherhood of Steel oli aikamoista kakkelia. Niin ja sitten oli vielä se Monkey Island 4.
lainaa
vess

05.02.2012 klo 17.22

mutta mites se fallout brotherhood of steel?
mut imo settlers sarja kuuluis listalle kans
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

05.02.2012 klo 17.28

Machinus oppinut skriptailemaan?
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

05.02.2012 klo 17.37

Hmmm .... Mitäs kummaa.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

05.02.2012 klo 17.49

Fallout: Brotherhood of steel oli aikamoista kakkelia samoin kuin Monkey island nelkkukelkku.
lainaa
Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.02.2012 klo 17.51

SMB2 on hyvä, oon pelannut sen lukuisia kertoja läpi! (sen sadistisen, en mitään Doki Doki Panicia).
lainaa
Vasaramies

05.02.2012 klo 17.53

Bannia Machinukselle kiitos.

Ja itse aiheeseen, Crackdown 2 ei jostain syystä oikein pelaavaan kansaan ja kritisoivaan mediaan uponnut vaikka palaset olivat melko samanlaiset kuin onnistuneella ykkösosallakin.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.02.2012 klo 18.12

FoxxCat kirjoitti:
Niin ja sitten oli vielä se Monkey Island 4.


Escape from Monkey Island oli ehkä huono, mutta ei täysin tasoton. Vaikka siitä on pitkiä aikoja kun pelasin, niin minusta etenkin pelin alkupuolella oli ihan hauskoja juttuja. Sen sijaan Monkey Fight ja suo-episodi olivat tasoltaan jotain aivan karmeaa. Mutta ei Escape from the monkey Island ehkä ihan niin surkea ole, että tällä listalla paikkansa ansaitsi.

Worms on sellainen sarja, josta suutun jo pelkän nimen ajattelemisesta. Siitäkin huolimatta, että pari alkuperäistä olivat oikein loistavaa viihdettä.
lainaa
Niilomaan

Rekisteröitynyt 03.11.2007

05.02.2012 klo 18.26

Fallout: Brotherhood of Steel ei näiden listalla olleiden tavoin ollut totaalinen fail, vaan täysin erilainen peli. Se ei ollut vuoropohjainen RPG, vaan nopeatempoinen keskiluokkainen hack'n'slash. Tietysti senkin olisi voinut tehdä Baldurs Gate Dark Alliance tyylisesti oikein.

Myöskin sitä PC:llä edeltänyt Fallout Tactics: Brotherhood of Steel erosi pelin ensimmäisistä kahdesta osasta radikaalisti, tavallaan ehkä alentaen tai vähintään muokaten odotuksia sarjan jatkolle.

No okei, myönnetään. Olihan se sontaa.
lainaa
tarmo

05.02.2012 klo 18.31

Onko tuo FO3 oikeasti noin paska? Sitä haukutaan kaikilla suomalaisilla pelisaiteilla lähinnä vedoten siihen ettei se ole Bugbearin tekemä. Videoissa taas se näyttää aika perus autorymistelyltä. Onko tässä nyt kyseessä vaan joku itkuparku kun sarjan kolmososan teki ulkomaalainen studio
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.02.2012 klo 18.32

Melko montaki sarjaa pystyy nimeämään jossa jatkoosa ei ole millään tasolla vastannut edellisen asettamia odotuksia, mutta että ihan "tuhoais" sarjan. Esim. tuo Monkey Island 4 oli minusta ihan toimiva seikkailupeli(joskin typeriä puzzleja), joskin edeltäviä en ollut pelannut. Dragon Age 2 on varmasti vahva ehdokas, mutta jääkööt nähtäväksi, ihte en ole demon ja puheiden takia peliin uskaltanut enempää etes koskea.

Red Alert 3 oli itelle kyl melkonen pettymys. Kakkosta ja ykköstä pelannut aikanaan, kakkosta enemmän. Kolmonen vaan ei iskeny enää millää alueella ja oli melkosta perseilyä huonolla maulla. Nähtäväksi jää miten tää sarja "pelastetaan".


Commandos 3 ja viimistään 4 tuhos tämän sarjan. Ykkönen, joskin sadistisen vaikeana, oli mahtava taktiikkapeli. Kakkonen on edelleen yks lempipeleistäni ja harmittaa että 3 ja 4 tuhos tämän genren jotakuinki kokonaan kun vielä 2001-3 ilmesty melko montaki genren peliä(Desperados, Comm2, Star Trek Away Team, se joku robin hood peli). Kolmosen päävika oli siinä, että peliä vietiin toiminnalliseen suuntaan eikä se ollut enää rauhallista taktikointia, vaan koko ajan ruudulla tapahtu jotain ja kentät oli pieniä. Nelonen oliki sit räiskintäpeli, et se siitä.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.02.2012 klo 18.36

Mitä Machinus teki? Bannia Talmuselle.
lainaa
Lazla

05.02.2012 klo 18.54

Miksei mainintaa castlevaniasta, falloutista, final fantasystä, need for speedeistä, postallista ja saints rowista.
lainaa
Ladsla

05.02.2012 klo 18.59

Lazla kirjoitti:
Miksei mainintaa castlevaniasta, falloutista, final fantasystä, need for speedeistä, postallista ja saints rowista.
Saints row paranee osa osalta. Ykkönen oli buginen ja keskeneräiseltä tuntuva gta-kopio, kakkonen oli kaikilta puolin parempi ja kolmonen on erinomainen.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

05.02.2012 klo 19.29

tarmo kirjoitti:
Onko tuo FO3 oikeasti noin paska? Sitä haukutaan kaikilla suomalaisilla pelisaiteilla lähinnä vedoten siihen ettei se ole Bugbearin tekemä. Videoissa taas se näyttää aika perus autorymistelyltä. Onko tässä nyt kyseessä vaan joku itkuparku kun sarjan kolmososan teki ulkomaalainen studio


Kokeilin peliä ennen tuomion antamista, ja kyllä on. Esim. Edgellä ja muilla medioilla ei liene syytä antaa mitään Suomi-lisiä.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.02.2012 klo 19.29

Ladsla kirjoitti:
Lazla kirjoitti:
Miksei mainintaa castlevaniasta, falloutista, final fantasystä, need for speedeistä, postallista ja saints rowista.
Saints row paranee osa osalta. Ykkönen oli buginen ja keskeneräiseltä tuntuva gta-kopio, kakkonen oli kaikilta puolin parempi ja kolmonen on erinomainen.


Paitsi että kolmonenkin tuntu joltain köyhän miehen GTA:lta. Kaupunkikin oli aivan parodioitu GTA IV:n LC:stä.
lainaa
tersre

05.02.2012 klo 19.34

Execta kirjoitti:
Paitsi että kolmonenkin tuntu joltain köyhän miehen GTA:lta. Kaupunkikin oli aivan parodioitu GTA IV:n LC:stä.
sulta nyt ei saa asiallista kommenttia kun puhutaan saints rowista, olet sellainen rockstarin peräreiän nuoleskelija että kaikki maistuu makua miettimättä
lainaa
Vesiapina

Rekisteröitynyt 10.04.2007

05.02.2012 klo 19.50

Kaikki ps1 jälkeen tulleet Spyrot ja Crashit :(
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

05.02.2012 klo 20.09

2D-WORMS---3D-WORMS listoille välittömästi.

Team 17 -porukan tyypit kusivat Worms-sarjan täydellisesti siirryttyään 3D-puolelle. Worms ei vain sovi kolmiulotteiseksi.

2D-Wormsit, kuten Armageddon ja World Party, ovat yhä pelien parhaimmistoa.
lainaa
jarppi

Rekisteröitynyt 24.02.2011

05.02.2012 klo 20.09

tarmo kirjoitti:
Onko tuo FO3 oikeasti noin paska? Sitä haukutaan kaikilla suomalaisilla pelisaiteilla lähinnä vedoten siihen ettei se ole Bugbearin tekemä. Videoissa taas se näyttää aika perus autorymistelyltä. Onko tässä nyt kyseessä vaan joku itkuparku kun sarjan kolmososan teki ulkomaalainen studio

Katso ja päättele itse:
http://www.youtube.com/watch?v=e3kjrDFXY9Q
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

05.02.2012 klo 20.59

Dragon Age? Ja en ymmärrä Leisure Suit Larry: Magna Cum Lauden ainaista haukkumista. Ainot Larry peli-jota olen pelannut ja oli ihan hauska, silloin nuorempana kuin ilmestyi. Väittäisin, että suurin vika Mikolle, on että pelin ilmestyttä hän oli jo armottoman yli-ikäinen kieltämättä teinipoikien tasoiseen huumoriin. Leisure Suit Larry: Box Office Bust taas on rehellisesti huono, oisit sen ees laittanut.

lainaa
PRM1

05.02.2012 klo 21.34

Tuota listaa olisi voinut jatkaa vaikka loputtomiin. Muutamia mainitakseni:

Call of Duty (sarja polkenut paikoillaan MW kakkosen jälkeen, joka oli jo itsessään aika heikko esitys)

Sonic (2000-luvun puolella tehdyt pelkkää paskaa, joukossa ehkä yksi tai kaksi "ihan ok"-kategoriaan kuuluvaa)

Command & Conquer (Tiberium Wars/Kane's Wrath oli vielä hyviä, RA3 oli pelattava mutta meni jo selvästi alamäkeen ja Tiberian Twilight olikin sitten jo niin järkyttävää paskaa että oksat pois. Odotan kauhunsekaisin tuntein Generals 2:ta.)

Halo (Ykkönen oli vielä tosi hyvä ja kakkonenkin vallan menevä mutta siitä eteenpäin tämä on ollut täysin turha sarja.)
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

05.02.2012 klo 21.46

Execta kirjoitti:
Mitä Machinus teki? Bannia Talmuselle.


Spammasi.
Mitä Talmunen teki?


Uutisen aiheesta:
Itselle Halo ja Mass Effect ovat olleet tietyn tason pettymyksiä. Sarjojen ensimmäiset osat tuntuivat ottavan itsensä paljon fiksummalla ja harkitummalla asenteella, kuin jatko-osat. Liikaa tulee mieleen Star Wars. Tai ehkä sitä voisi kutsua Aliens-syndroomaksi.
Ja molemmissa on se muinainen paha, joka vesitettiin jatko-osia varten. Floodi ei ollut mikään älyttömän ihmeellinen tapaus muutenkaan, kuin alkushokkinsa aikana. Reaperit olivat uhkaavia ekassa Massassa, mutta kakkosessa menettivät uskottavuutensa typerällä tunaroinnilla ja täysin päättömällä lisääntymistavallaan.

Sitten kaikki nuo pleikkarin alkuperäiset tasohyppelymaskotit: Crash, Spyro, ehkä Gexikin.
lainaa
asdf

05.02.2012 klo 21.54

HeDuXe kirjoitti:
2D-WORMS---3D-WORMS listoille välittömästi.

Team 17 -porukan tyypit kusivat Worms-sarjan täydellisesti siirryttyään 3D-puolelle. Worms ei vain sovi kolmiulotteiseksi.

2D-Wormsit, kuten Armageddon ja World Party, ovat yhä pelien parhaimmistoa.


Juuri näin. 2D Wormseja tuli hakitettua silmät ristissä, 3D Wormsia silmät kyynelissä.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

05.02.2012 klo 21.58

Lichi kirjoitti:
Ainot Larry peli-jota olen pelannut ja oli ihan hauska, silloin nuorempana kuin ilmestyi.


Tämä kertoo kaiken, kuten sanottu, alkuperäisiä Larryja pelanneelle kyseessä on lähinnä pyhäinhäväistys.
lainaa
sasas

05.02.2012 klo 22.40

Perkele mä haluun tietää mitä se Machinus on nyt sanonut.
lainaa
hessuhopo

05.02.2012 klo 22.49

sasas kirjoitti:
Perkele mä haluun tietää mitä se Machinus on nyt sanonut.
onko noin tärkeää? höhö
lainaa
dssadasd

05.02.2012 klo 22.57

hessuhopo kirjoitti:
sasas kirjoitti:
Perkele mä haluun tietää mitä se Machinus on nyt sanonut.
onko noin tärkeää? höhö

On.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

05.02.2012 klo 23.07

Machinus ei sanonut mitään tyhmää, mutta jokin aivan kummallinen yhteensattuma postasi kommentin tähän uutiseen satoja kertoja peräkkäin. Sama on käynyt samalle tyypille nyt monta kertaa peräkkäin peräkkäisinä päivinä, joten tutkimme mitä tässä on takana. Samaa viestiä ei pitäisi pystyä lähettämään noin jatkuvasti.
lainaa
Opa

06.02.2012 klo 06.17

Ihan ei alta kahteen kymppiin shrediä löydy, mutta 29,90e hintaan se löytyy uutena tuurista :D
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

06.02.2012 klo 06.59

Mirr5 kirjoitti:

Uutisen aiheesta:
Itselle Halo ja Mass Effect


En pysty kyllä Mass Effectistä sanomaan, koska omasta mielestäni kakkonen oli vaan miljoonasti parempi ku ykkönen. Mut on Bioware tossa onnistunu munki papereissa; Dragon Age 2 oli jotain aivan naurettavaa. Sillä oli myös se sivuvaikutus, että enää en luota siihen, että Biowaren julkasema peli oli automaattisesti hyvä. Eikä viimisin Star Wars ainakaan tilannetta helpottanu...
lainaa
Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

06.02.2012 klo 07.13

vess kirjoitti:
mutta mites se fallout brotherhood of steel?
mut imo settlers sarja kuuluis listalle kans


Settlersin suhteen olet täysin oikeassa.
lainaa
enpä_tiiä

06.02.2012 klo 11.27

Appe kirjoitti:

En pysty kyllä Mass Effectistä sanomaan, koska omasta mielestäni kakkonen oli vaan miljoonasti parempi ku ykkönen.


Itse olen puolestani ihan eri mieltä. Toki kakkosessa oli se räiskintä ehkä vähän paremmin toteutettu ja todella komeat grafiikat, mutta tarina ja peli muuten ei yllä mielestäni ykkösen tasolle.
lainaa
Stanaldo

Rekisteröitynyt 26.08.2009

06.02.2012 klo 11.27

Interstae 76 oli loistava, kun taas Interstate 82 aivan karmeaa p*skaa. En edelleenkään voi ymmärtää miksi vauriomallinnus poistetaan autopelistä ja pistetään energiapalkki tilalle?
Fallout 1 ja 2 olivat hienoja kokemuksia, kun taas Fallout Tactics oli huono.
F.E.A.R. oli mielestäni oikein hyvä ja piinaava kokemus, mutta jatko-osat ovat olleet latteita tapauksia joihin ei ole saatu mitään uutta, eikä tunnelmakaan ole onnistunut.
Larry peli on ihan oikeutetusti tuolla. Niinkuin Bomberman jatko-osat. C&C teki kyllä kolmosessa riman alituksen. Ja kaikki nämä Call of Dutyt sun muut kerran vuoteen tulevat "päivitykset" on vaan niin lypsämistä (urheilu pelit poikkeuksena. EI KAIKKI).
lainaa
Jeikki

06.02.2012 klo 11.28

Kotor -- Kotor: Shit lords (see what I did there). Ensimmäinen Kotor oli kaikin puolin tasokas ja loistava, jatko-osa oli täyttä kuraa. Liekö johtunut kiireestä ja studion vaihdosta? Mutta hahmot oli ihan kuraa, tehtävät tylsiä, taustatarinaa ei nimeksikään, tylsät hahmot ja kaiken kruunasi täysin käsittämätön, pomppiva ja surkea juoni.

Samaan listaan voisi melkein heittää Mafia -- Mafia 2, joskaan Mafia 2 ei ollut surkea, muttei lähellekkään ensimmäisen tasoa. Tosin ehkä tämä johtui enemminkin siintä, että ykkönen yllätti aikanaan mutta toista odotettiin ja se ei täyttänyt sitten odotuksia.
lainaa
patteli

Rekisteröitynyt 06.09.2011

06.02.2012 klo 12.09

Megaman

Tämä menee samaan sarjaan Bombermanin kanssa, 1 parhaimmista toimintatasoloikista NES:llä, mutta sittemmin on tullut kaikenlaista roolipeliyritystä ja muuta 3D sontaa.
lainaa
SMB2

06.02.2012 klo 12.27

Itse taidan olla poikkeus, mutta meikän lemppari SMB on juurikin SMB2. En sillon pienenä tienyt edes noista taustalla tapahtuneista jutuista ja nykyään en viitsi välittää, pirun hyvä peli se on!
lainaa
cahva

06.02.2012 klo 22.46

Huh huh tota Flat out kolmosta. Kuulin että se on kuraa mutta youtubevideon perusteella kyseessä todellakin on yksi kaikkien aikojen huonoimmista peleistä.

Komppaan Worms miehiä mutta menisin vieläkin kauemmas ja omasta mielestäni edelleen parhaan madotukset oli kun ne oli vielä pikseleitä eikä nykymuotoisia sarjakuvamaisia söpötyksiä. Worms: Director's Cut Amigalle, se oli parhautta :)

Ja jatko-osista itse laittaisin listalle vielä Duke Nukem Forever. Sellaista kuraa oli että oksat pois, yök!
lainaa
TheAvenger

Rekisteröitynyt 14.10.2008

07.02.2012 klo 21.15

Olen sitten varmaan ainoa jonka mielestä Worms 3D oli hyvä peli. Sen jälkeiset eivät ole enää kiinnostaneet.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.02.2012 klo 02.32

Fallout 3
Interstate '82 oli hyvä maininta.
Uusi Syndicate? Kuulin vähän juttua..
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova