Tuorein sisältö

Diablo IV: Season of Witchcraft -haastattelu

Toimitus

Tänään klo 12.00 | Luettu: 206 kertaa | Teksti: Toimitus

Haastattelussa tekijät

Season of Witchcraft kietoo Diablo IV:n synkkään magiaan ja noituuteen. Timothy Ismay (pelin päätuottaja) ja Sydney Adams (vanhempi tehtäväsuunnittelija) vastailivat uuteen kauteen liittyviin kysymyksiin V2.fi:lle toimitetussa haastattelussa, josta tässä valittuja paloja.

Miksi tällä kaudella keskitytään noituuteen?


Ismay: "Season of Witchcraftista haluttiin tehdä vankka pohja tuleville kausille. Noituudesta saatiin mahdollisuus tutkia ja kokeilla jotain uutta sekä tuoretta, sekä tuoda mukaan synkempiä ja mystisempiä teemoja. Uskomme että magiaan ja rituaaleihin panostava kausi karmii, kiehtoo ja pitää pelaajat otteessaan."
Miten kauden taidesuunta syntyi?

Adams: "Halusimme visuaalisen ilmeen mätsäävän pelattavuuteen - se on kaunista, mutta samalla vähän häiritsevää. Suunnitteluratkaisuilla halutaan upottaa pelaajat noituuden maailmaan, tasapainotellen lumoavan ja karmivan välillä. Tiimi halusi myös kunnioittaa aiempaa noituuteen liittyvää Diablo-lorea erityisesti Diablo III:sta ja paluun tekevät muun muassa Pirahnado, Firebatsit ja Poison Frog.”


Mitä voit kertoa juonesta?


Adams: "Pelaajat lähtevät matkalle paljastamaan Hawezarin noitien mysteerit sekä heidän todellisen voimansa. Season of Witchcraft pyörii Tree of Whispersistä varastettujen päiden ympärillä. Joku on levitellyt päät ympäri Sanctuarya, ja niistä leviää outoa mätää, joka tartuttaa eläviä synnyttäen Headrotten-vihulaisia. Noidat pestaavat sankarit palauttamaan päät."

Mistä saitte tähän kauteen inspiraatiota?


Adams: "Vaikutteita tuli monista oikean maailman taideteoksista ja medioista. Noituusteemaan inspiroiduttiin esimerkiksi Elphabasta Wickedissä, joka on ajankohtainen elokuva (vaikka kukaan ei pelissä olekaan vihreä!). Diablo III:n noitavoimista ja Witch Doctorista oli hyvä ottaa lähtökohtaa. Kolmen noidan dynamiikka linkittyy myös kreikkalaiseen mytologiaan, erityisesti kohtalottariin Klothoon, Lakhesisiin ja Atroposeen. Jokaisen noidan hahmo ammentaa eri kulttuureista ja myyteistä, tehden heidän hahmoistaan syvällisempiä."

Millaisia vihollisia pelaajat kohtaavat uudella kaudella?


Adams: “Monenlaista karvivaa, olemme suunnittelussa ottaneet inspiraatiota sekä klassisesta kauhusta että kansanperinteestä. Vaikutteita on saatu muun muassa John Carpenterin The Thingistä, Swamp Thingista sekä Annihilation-elokuvasta. Myös Sleepy Hollow ja The Green Knight ovat inspiroineet taidetiimiämme.”


Tuoko kausi pelaajille uusia ominaisuuksia?


Ismay: "Kyllä! Esittelemme merkittävän ominaisuuden, Arsenalit. Uusi järjestelmä antaa pelaajille mahdollisuuden tallentaa hahmonsa varustekokonaisuuksia (loadouts), mukaan lukien valitut varusteet, taitopuut, paragon boardit ja luokkakohtaiset mekaniikat. Pelaajat voivat ladata nämä tallennetut asetukset milloin tahansa, mikä mahdollistaa nopean vaihtamisen erilaisten buildien välillä. Näin he voivat kokeilla useita pelityylejä helpommin.”

Mikä teistä on hienointa uudessa kaudessa?


Adams: "Emme malta odottaa, että pelaajat pääsevät tutkimaan uusia noitavoimia. Ne tuovat peliin tuoreen, dynaamisen elementin, jonka testailusta pelaajat varmasti pitävät.”

Ismay: "Minulle jännittävintä on nähdä, miten pelaajat hyödyntävät uusia buildeja. Kauden mahdollistamat yhdistelmät ja strategiat tuovat mukanaan uskomattoman kekseliäitä pelikokemuksia!"

Diablo IV: Season of Witchcraft julkaistiin 21. tammikuuta. Lisätietoa löytyy täältä.

Käännös, toimitus: Manu Pärssinen

V2.fi | Toimitus
< V2.fi testasi: NZXT ...

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova