V2.fi tutustui: EA Sports WRC -rallipeli
Neulansilmä vasempaan ja sataa oikeaan
V2.fi osallistui tilaisuuteen, jossa esiteltiin tulevan EA WRC -rallipelin ominaisuuksia ja sisältöä. Tässä artikkelissa muutamia nostoja aiheesta - rallipoluthan aina meitä suomalaisia kiinnostavat, ja sarjan hallitseva mestari Kalle Rovanperä toimii pelin lähettiläänä.
Pelistä olivat kertomassa senior producer Ross Gowing, joka on ollut mukana työstämässä Codemasterseilla muun muassa Dirt 3:a ja Dirt Rallyja, sekä pelisuunnittelija Jon Armstrong, joka on itsekin rallikisoja voittanut sekä Junior WRC -sarjassa että esports-puolella.
Aivan ensimmäiseksi kerrottiin, että pelistä ei julkaista erikoisversiota, vaan se saapuu PS5:lle, XSX|S:lle ja PC:lle 50 euron hintalapulla varustettuna. Peli kuitenkin päivittyy jatkuvasti vastaamaan tilanteita WRC-rallin maailmassa sekä tarjoamalla päivittäisiä Moments-haasteita. Koska pelillä on virallinen lisenssi, mukana ovat kaikki osakilpailut, tiimit, autot ja kuskit.
Tekijät itse kehuvat pelin ajotuntumaa ja hallittavuutta parhaaksi sarjassaan - pohjatyö otettiin Dirt Rallyista, mutta kaikkea on hiottu, varsinkin tuntumaa asfaltilla, soralla ja lumessa. Pelimoottori vaihtui Eco Enginestä Unreal Engineen, mikä salli pidemmät radat, sekä isommat ja aidommat ympäristöt. Jokaisessa osakilpailussa on tekijöiden mukaan ajettavaksi 35 kilometriä uniikkeja teitä ja tekijät kertovat, että tienpinnan muokkautumista ajojärjestyksen mukaan on viilattu erityisesti.
Perusrallien ja haasteiden lisäksi ajettavana on “Regularity rally” -kestävyyskisoja, joissa osiot pitää ajaa täsmälleen tietyssä ajassa. Muita isoja ominaisuuksia ovat oman ralliauton rakentaminen - runko, mekaaniset osat, kustomointi, jo mainitut Moments-haasteet - ikonisia hetkiä 50 vuoden ajalta, uusi 24 tunnin välein sekä uramoodi, jossa luodaan oma tiimi ja tehdään päätöksiä tärkeistä asioista, muun muassa rahoittajan kanssa tehtävistä diileistä.
Pelistä löytyy myös Quick Play Solo - ja Quick Play Multiplayer - sekä Time Trial -pelitilat. Multiplayeria voi pelata eri alustoilla toisia vastaan. Championship-tilassa taas ajetaan mestaruudesta, mutta tallin muista asioista ei tarvitse huolehtia. Vaikka pelissä mennään simulaatio edellä, aloittelijoille on tarjossa ajoapuja muun muassa throttle clamping (kaasun liikealueen lukitus) ja luistonesto. Valittavissa on myös yksinkertaisemmat “simple pacenotes”-ajonuotitukset ja Rally School -tilassa kuskaamista saa treenattua.
Pelissä on mukana 18 maailmankolkkaa, joista 17 heti julkaisussa, tilaisuudessa esiteltiin Sardinian kiikkeriä rallipolkuja. Ajoneuvopuolelta löytyy kymmenen WRC-sarjojen autoa sekä 68 historiallista menovälinettä.
Marraskuun 3. päivänä tapahtuvan julkaisun jälkeen luvassa on EA:n mukaan muutamia ilmaisia päivityksiä, muun muassa se puuttuva 18. Rata eli keski-Eurooppa sekä VR-tuki ja esports-toimintoja. Season passien mukana saa kosmeettista koristetta kuskiin ja autoon ja sitä on ennakkotilaajillekin luvassa. Alla tuorein traileri.
Pelistä olivat kertomassa senior producer Ross Gowing, joka on ollut mukana työstämässä Codemasterseilla muun muassa Dirt 3:a ja Dirt Rallyja, sekä pelisuunnittelija Jon Armstrong, joka on itsekin rallikisoja voittanut sekä Junior WRC -sarjassa että esports-puolella.
Aivan ensimmäiseksi kerrottiin, että pelistä ei julkaista erikoisversiota, vaan se saapuu PS5:lle, XSX|S:lle ja PC:lle 50 euron hintalapulla varustettuna. Peli kuitenkin päivittyy jatkuvasti vastaamaan tilanteita WRC-rallin maailmassa sekä tarjoamalla päivittäisiä Moments-haasteita. Koska pelillä on virallinen lisenssi, mukana ovat kaikki osakilpailut, tiimit, autot ja kuskit.
Tekijät itse kehuvat pelin ajotuntumaa ja hallittavuutta parhaaksi sarjassaan - pohjatyö otettiin Dirt Rallyista, mutta kaikkea on hiottu, varsinkin tuntumaa asfaltilla, soralla ja lumessa. Pelimoottori vaihtui Eco Enginestä Unreal Engineen, mikä salli pidemmät radat, sekä isommat ja aidommat ympäristöt. Jokaisessa osakilpailussa on tekijöiden mukaan ajettavaksi 35 kilometriä uniikkeja teitä ja tekijät kertovat, että tienpinnan muokkautumista ajojärjestyksen mukaan on viilattu erityisesti.
Perusrallien ja haasteiden lisäksi ajettavana on “Regularity rally” -kestävyyskisoja, joissa osiot pitää ajaa täsmälleen tietyssä ajassa. Muita isoja ominaisuuksia ovat oman ralliauton rakentaminen - runko, mekaaniset osat, kustomointi, jo mainitut Moments-haasteet - ikonisia hetkiä 50 vuoden ajalta, uusi 24 tunnin välein sekä uramoodi, jossa luodaan oma tiimi ja tehdään päätöksiä tärkeistä asioista, muun muassa rahoittajan kanssa tehtävistä diileistä.
Pelistä löytyy myös Quick Play Solo - ja Quick Play Multiplayer - sekä Time Trial -pelitilat. Multiplayeria voi pelata eri alustoilla toisia vastaan. Championship-tilassa taas ajetaan mestaruudesta, mutta tallin muista asioista ei tarvitse huolehtia. Vaikka pelissä mennään simulaatio edellä, aloittelijoille on tarjossa ajoapuja muun muassa throttle clamping (kaasun liikealueen lukitus) ja luistonesto. Valittavissa on myös yksinkertaisemmat “simple pacenotes”-ajonuotitukset ja Rally School -tilassa kuskaamista saa treenattua.
Pelissä on mukana 18 maailmankolkkaa, joista 17 heti julkaisussa, tilaisuudessa esiteltiin Sardinian kiikkeriä rallipolkuja. Ajoneuvopuolelta löytyy kymmenen WRC-sarjojen autoa sekä 68 historiallista menovälinettä.
Marraskuun 3. päivänä tapahtuvan julkaisun jälkeen luvassa on EA:n mukaan muutamia ilmaisia päivityksiä, muun muassa se puuttuva 18. Rata eli keski-Eurooppa sekä VR-tuki ja esports-toimintoja. Season passien mukana saa kosmeettista koristetta kuskiin ja autoon ja sitä on ennakkotilaajillekin luvassa. Alla tuorein traileri.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti