V2.fi ennakoi: Override 2: Super Mech League (PC)
Riemastuttavien rautajättien runttauskisat
Vuosi lähenee loppuaan, ja päivät lyhenevät sen mukaisesti. Kaamosmasennuksesta kärsineelle vuodenaika on erityisen raskas, joten vuosien varrella mukaan on tarttunut yhtä sun toista vippaskonstia. Kaappien perukoilta löytyy kirkasvalolamppua, D-vitamiinipurkkia ja täyteen ahdettua hedelmävatia. Mutta jos mikään ei tunnu tepsivän, miten olisi kerrostalon kokoisella mechalla mättäminen?
Muutama vuosi sitten ilmestynyt Override: Mech City Brawl oli karkkivärinen kolmannen persoonan mecharymistely. Ulkoavaruuden kummajaiset saapuivat kurittamaan planeettapoloistamme, joten ihmiskunta rakensi jättimäisiä mechoja kuin Pacific Rimissä. Yksinpelikampanjan lisäksi Overridesta löytyi moninpelimuoto, missä robottihaarniskat ottivat toisistaan mittaa.
V2.fi pääsi tutustumaan upouuden Override 2:n suljettuun betaan. Sonyn, Nintendon ja Microsoftin konsoleille sekä PC:lle ilmestyvä Override 2: Super Mech League esittelee tutut jätit uudessa ympäristössä: alienien invaasiota seitsemän vuotta sitten estäneet mechat mittelöivät nyt omassa mechaliigassaan. Pressun alla eläköitymisen ei ole aikaa, kun huippu-urheilijan ura on vasta alkamassa.
Yksinpeliä ei päässyt vielä testaamaan, vaan beta keskittyi siihen itseensä, eli robottirymistelyyn. Tutoriaalin ja harjoittelun lisäksi pelissä pystyi testaamaan areenatappeluita sekä tietokonetta että ihmispelaajia vastaan. Muutaman moninpelimatsin perusteella nettikoodissa on vielä parannettavaa, mutta ongelma saattoi johtua myös suljetun betan pelaajamääristä: nimestä päätellen peliseurani ei ollut ihan naapurista kotoisin.
Yhden illan perusteella Override 2 vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta hauskalta pikku rymistelyltä. Teen heti alkuun selväksi, että olen viimeinen ihminen keneltä kannattaa kysellä monen namiskan comboista tai framen tarkkuudella tappelemisesta. Vaikka yritän välttää puhdasta nappirämpytystä, olen ennen kaikkea rentomielinen fiilistelijä. Override 2 vaikutti onneksi juuri minulle suunnitellulta peliltä.
Vaikka testaukseen päässeet kahdeksan mechaa ovat tehtaasta peräisin, rautaukkelit eivät ole mitään liukuhihnakamaa. Jousipyssyllä ampuva Vidar eroaa tyystin hitaasti lompsivasta Pescadosta. Ketterää pikkurobotti Myaa taas on vaikea sekoittaa keskitietä kulkevaan Watchbottiin. Erot ovat nähtävissä sekä visuaalisesti että hahmojen liikkeissä. Designissa on selkeästi nähty vaivaa, ja vaikutteita on haettu monista eri paikoista. Osa roboteista muistuttaa selkeämmin Transformerseja, toisissa taas on enemmän japanilaisia vaikutteita.
Testailun perusteella mechoilla pelaaminen todella tuntuu mechoilla pelaamiselta. Ketterämmätkin rautajätit kulkevat varsin tönkösti, eivätkä iskut lähde samalla nanosekunnilla kun painaa nappia. Vihollisen liikkeiden lukeminen ja niihin reagoiminen on tärkeää: iskut voivat lähteä hitaasti, mutta osuessaan ne myös tekevät ilkeää jälkeä. Hitaampi ote ei ärsyttänyt, vaikka näin voisi alkujaan luulla. Pelin tahti myy ajatusta robottien massasta ja voimasta.
Hidastelua syntyi myös mechan opettelusta. Override 2:ssa hahmon iskut tulevat olkanappien ja liipaisimien eri yhdistelmistä, joka vaatii muutaman matsin totuttelua. Perinteisten iskujen lisäksi pelistä löytyy syöksyjä, hyppyjä ja blokkeja, mitä tappelupeliltä nyt uskaltaakin odottaa. Rymistelyä sai harjoitella viidellä värikkäällä kartalla, jotka tarjoavat omia jippojaan: yhdessä täytyy väistellä laseransoja, toisessa on laavajokia. Minkäänlaista yhtenäisyyttä maailmassa ei tunnu olevan, mutta eipä tällaisessa pelissä ole niin väliäkään.
Override 2: Super Mech Leaguen testaus jätti hyvän maun suuhun. Nämä lyhyet minitestit antavat aina lähinnä pientä osviittaa tulevasta, mutta konkreettiset mielipiteet jäävät eetteriin odottamaan. Näin kävi tälläkin kertaa. Lyhyen betatestauksen perusteella on mahdotonta sanoa onko Override 2:ssa tarpeeksi sisältöä pidempään pelailuun, mutta ainakin perusasiat tuntuvat olevan hyvässä kuosissa.
Pirtsakkaa rautaturpamättöä on luvassa kaikille halukkaille 22. joulukuuta alkaen.
Piristysruisketta peliin
Muutama vuosi sitten ilmestynyt Override: Mech City Brawl oli karkkivärinen kolmannen persoonan mecharymistely. Ulkoavaruuden kummajaiset saapuivat kurittamaan planeettapoloistamme, joten ihmiskunta rakensi jättimäisiä mechoja kuin Pacific Rimissä. Yksinpelikampanjan lisäksi Overridesta löytyi moninpelimuoto, missä robottihaarniskat ottivat toisistaan mittaa.
V2.fi pääsi tutustumaan upouuden Override 2:n suljettuun betaan. Sonyn, Nintendon ja Microsoftin konsoleille sekä PC:lle ilmestyvä Override 2: Super Mech League esittelee tutut jätit uudessa ympäristössä: alienien invaasiota seitsemän vuotta sitten estäneet mechat mittelöivät nyt omassa mechaliigassaan. Pressun alla eläköitymisen ei ole aikaa, kun huippu-urheilijan ura on vasta alkamassa.
Yksinpeliä ei päässyt vielä testaamaan, vaan beta keskittyi siihen itseensä, eli robottirymistelyyn. Tutoriaalin ja harjoittelun lisäksi pelissä pystyi testaamaan areenatappeluita sekä tietokonetta että ihmispelaajia vastaan. Muutaman moninpelimatsin perusteella nettikoodissa on vielä parannettavaa, mutta ongelma saattoi johtua myös suljetun betan pelaajamääristä: nimestä päätellen peliseurani ei ollut ihan naapurista kotoisin.
Peltiä lommolle
Yhden illan perusteella Override 2 vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta hauskalta pikku rymistelyltä. Teen heti alkuun selväksi, että olen viimeinen ihminen keneltä kannattaa kysellä monen namiskan comboista tai framen tarkkuudella tappelemisesta. Vaikka yritän välttää puhdasta nappirämpytystä, olen ennen kaikkea rentomielinen fiilistelijä. Override 2 vaikutti onneksi juuri minulle suunnitellulta peliltä.
Vaikka testaukseen päässeet kahdeksan mechaa ovat tehtaasta peräisin, rautaukkelit eivät ole mitään liukuhihnakamaa. Jousipyssyllä ampuva Vidar eroaa tyystin hitaasti lompsivasta Pescadosta. Ketterää pikkurobotti Myaa taas on vaikea sekoittaa keskitietä kulkevaan Watchbottiin. Erot ovat nähtävissä sekä visuaalisesti että hahmojen liikkeissä. Designissa on selkeästi nähty vaivaa, ja vaikutteita on haettu monista eri paikoista. Osa roboteista muistuttaa selkeämmin Transformerseja, toisissa taas on enemmän japanilaisia vaikutteita.
Testailun perusteella mechoilla pelaaminen todella tuntuu mechoilla pelaamiselta. Ketterämmätkin rautajätit kulkevat varsin tönkösti, eivätkä iskut lähde samalla nanosekunnilla kun painaa nappia. Vihollisen liikkeiden lukeminen ja niihin reagoiminen on tärkeää: iskut voivat lähteä hitaasti, mutta osuessaan ne myös tekevät ilkeää jälkeä. Hitaampi ote ei ärsyttänyt, vaikka näin voisi alkujaan luulla. Pelin tahti myy ajatusta robottien massasta ja voimasta.
Hidastelua syntyi myös mechan opettelusta. Override 2:ssa hahmon iskut tulevat olkanappien ja liipaisimien eri yhdistelmistä, joka vaatii muutaman matsin totuttelua. Perinteisten iskujen lisäksi pelistä löytyy syöksyjä, hyppyjä ja blokkeja, mitä tappelupeliltä nyt uskaltaakin odottaa. Rymistelyä sai harjoitella viidellä värikkäällä kartalla, jotka tarjoavat omia jippojaan: yhdessä täytyy väistellä laseransoja, toisessa on laavajokia. Minkäänlaista yhtenäisyyttä maailmassa ei tunnu olevan, mutta eipä tällaisessa pelissä ole niin väliäkään.
Override 2: Super Mech Leaguen testaus jätti hyvän maun suuhun. Nämä lyhyet minitestit antavat aina lähinnä pientä osviittaa tulevasta, mutta konkreettiset mielipiteet jäävät eetteriin odottamaan. Näin kävi tälläkin kertaa. Lyhyen betatestauksen perusteella on mahdotonta sanoa onko Override 2:ssa tarpeeksi sisältöä pidempään pelailuun, mutta ainakin perusasiat tuntuvat olevan hyvässä kuosissa.
Pirtsakkaa rautaturpamättöä on luvassa kaikille halukkaille 22. joulukuuta alkaen.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti