V2.fi esikatsasti: Street Fighter V
Turpiin Vaan!
Street Fighter -pelisarja on mätkinnöistä se kenties legendaarisin ja pitää genren kulmakivenä tappelupelien mahtia yllä yhdessä Tekkenin kanssa. Neljäs Street Fighter pysyi markkinoilla kauan Super- ja Ultra-versioidensa myötä, mutta parin viikon päästä nimen perässä oleva roomalainen numero pyöräytetään vihdoin vitosen puolelle (PC, PS4). V2.fi kävi vilkaisemassa, miltä pelin kaksintaistelu tuntuu.
Helsinkiläiseltä kuntosalilta löytyi paitsi puolenkymmentä SFV:tä tykittävää Playstation 4:ää, myös joukko tiedotusvälineiden edustajia ja Suomen menestynein UFC-vapaaottelija Makwan Amirkhani. Irlannista Suomeen tilaisuutta varten saapunut Amirkhani näytti kykynsä myös Street Fighter -pelaajana ja uskaltautuipa jokunen lehdistön edustaja vastakauppana sparraamaan kehään myös oikeasti - toki laihoin tuloksin.
Pelistä testattavana oli vain 1-vastaan-1-otteluita ja näin satunnaisesti pelaavan mätkintämaallikon silmien, korvien ja kourien perusteella kyseessä on monilta osin tuttu Street Fighter. Asiaan vihkiytyneet kuiskivat maastanousuista, tulipallojen tehoista sekä EX- ja V-käyristä ja mittareista, mutta itse laskin tärkeimmäksi uutuudeksi muun muassa sen, että pelistä ei tulla enää julkaisemaan päivitysversioita kauppojen hyllyille, vaan kaikki uutuudet päivitetään suoraan V:een. Tästä periaatteesta ensimmäisenä todisteena on se, että hahmot saavat taustatarinansa vasta kesäkuussa. PS4-version latausruutujen hitaudesta kuului mutinaa useammankin television ääreltä.
Uusista hahmoista valittavina olivat Lähi-idän suunnalta kotoisin oleva Rashid sekä brasilialainen Laura, johon ehdin ottaa tuntumaa useammankin matsin ajan. Jiu-jitsun taitaja on nopea liikkeissään, mutta olisin ehkä kaivannut hieman enemmän ulottuvuutta. Muutenkin Street Fighter V tuntui suosivan lähietäisyyden nokkapokkaa. Graafisesti peli on tyylilleen uskollinen; sulava, sekä liioitellun näyttävä ja värikäs.
Vasta pidempi pelaaminen antaa varmuuden sille, onko Street Fighter V uuden numeronsa ansainnut, vai onko se enemmänkin Super Hyper Ultra Street Fighter IV Plus Plus. Hyvältä näin ensivilkaisun perusteella näyttää.
Helsinkiläiseltä kuntosalilta löytyi paitsi puolenkymmentä SFV:tä tykittävää Playstation 4:ää, myös joukko tiedotusvälineiden edustajia ja Suomen menestynein UFC-vapaaottelija Makwan Amirkhani. Irlannista Suomeen tilaisuutta varten saapunut Amirkhani näytti kykynsä myös Street Fighter -pelaajana ja uskaltautuipa jokunen lehdistön edustaja vastakauppana sparraamaan kehään myös oikeasti - toki laihoin tuloksin.
Pelistä testattavana oli vain 1-vastaan-1-otteluita ja näin satunnaisesti pelaavan mätkintämaallikon silmien, korvien ja kourien perusteella kyseessä on monilta osin tuttu Street Fighter. Asiaan vihkiytyneet kuiskivat maastanousuista, tulipallojen tehoista sekä EX- ja V-käyristä ja mittareista, mutta itse laskin tärkeimmäksi uutuudeksi muun muassa sen, että pelistä ei tulla enää julkaisemaan päivitysversioita kauppojen hyllyille, vaan kaikki uutuudet päivitetään suoraan V:een. Tästä periaatteesta ensimmäisenä todisteena on se, että hahmot saavat taustatarinansa vasta kesäkuussa. PS4-version latausruutujen hitaudesta kuului mutinaa useammankin television ääreltä.
Uusista hahmoista valittavina olivat Lähi-idän suunnalta kotoisin oleva Rashid sekä brasilialainen Laura, johon ehdin ottaa tuntumaa useammankin matsin ajan. Jiu-jitsun taitaja on nopea liikkeissään, mutta olisin ehkä kaivannut hieman enemmän ulottuvuutta. Muutenkin Street Fighter V tuntui suosivan lähietäisyyden nokkapokkaa. Graafisesti peli on tyylilleen uskollinen; sulava, sekä liioitellun näyttävä ja värikäs.
Vasta pidempi pelaaminen antaa varmuuden sille, onko Street Fighter V uuden numeronsa ansainnut, vai onko se enemmänkin Super Hyper Ultra Street Fighter IV Plus Plus. Hyvältä näin ensivilkaisun perusteella näyttää.
Keskustelut (4 viestiä)
28.01.2016 klo 10.10
kovin ne konsolimiehet silloin lupaili että nopeus on tärkeää mutta ilmeisesti pelit alkavat jo olemaan sen verran vaativia että ei onnistu
28.01.2016 klo 21.22
Viimeisimmässä stress testissä PC:llä testattuna latausajat oli kuitenkin entiseen verrattuna todella nopeita. Hahmonvalinta "intron" jälkeen kenttä olikin jo ladannut itsensä. Tämä tosin päti ainoastaan PC-porukkaan sillä PS4-pelaajia vastaan latausaika oli hivenen pidempi, mutta nopeampi kuin esim. Beta 3:ssa.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
29.01.2016 klo 00.24
Kyllä kelpaisi olla pelialalla töissä, no joskus olinkin pelikaupassa. Olisi kiva joskus vielä olla pelien kanssa tekemisissä ihan työn kautta. :)
29.01.2016 klo 07.27 2
Kirjoita kommentti